Idem voor alcoholgebruik en BigMacs eten.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:37 schreef GGMM het volgende:
Goed zo.
Niemand kan rationeel verantwoorden waarom roken een goed idee is. Als mensen niet in staat zijn verstandige keuzes te nemen dan moet de overheid dat maar doen.
Alcohol zeker, ja.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Idem voor alcoholgebruik en BigMacs eten.
Vadertje staat weet wat goed voor u is.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:37 schreef GGMM het volgende:
Goed zo.
Niemand kan rationeel verantwoorden waarom roken een goed idee is. Als mensen niet in staat zijn verstandige keuzes te nemen dan moet de overheid dat maar doen.
Behalve dan het milieu en de gezondheidszorg.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:39 schreef GGMM het volgende:
[..]
Alcohol zeker, ja.
Met Big Macs eten doe je anderen weinig kwaad.
Je gaat er wel vreselijke stinkruften van laten. Dat is ook niet best.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:39 schreef GGMM het volgende:
[..]
Alcohol zeker, ja.
Precies. Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling dat mensen zelf keuzes kunnen maken over hun eigen leven.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vadertje staat weet wat goed voor u is.
Kun jij toelichten waarom jij vindt dat wij verplicht zijn om verstandige keuzes te maken?quote:Op zondag 23 juli 2017 16:37 schreef GGMM het volgende:
Goed zo.
In dit geval zeker, ja. Of wil jij beweren dat roken goed is?quote:Op zondag 23 juli 2017 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vadertje staat weet wat goed voor u is.
Ja, ach. Dat is nog te overzien wmb.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Behalve dan het milieu en de gezondheidszorg.
Nee hoor. Ooit op een groenteafdeling geweest?quote:
Exact. Vooral niet als men verwacht dat de kosten van die keuzes wel door een ander betaald worden.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling dat mensen zelf keuzes kunnen maken over hun eigen leven.
Niet in zijn algemeenheid, maar deze specifieke keuze zorgt ervoor dat anderen last krijgen van hun gezondheid, omdat jij te verslaafd bent om te stoppen met roken.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:43 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Kun jij toelichten waarom jij vindt dat wij verplicht zijn om verstandige keuzes te maken?
quote:Op zondag 23 juli 2017 16:44 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nee hoor. Ooit op een groenteafdeling geweest?
En dan een laatste keer inhaleren terwijl de rookpolitie je ondersteboven met je hoofd in een bak water hangt.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:45 schreef Mutiilation het volgende:
[ afbeelding ]
Hermans had met dit boek gelijk. Roken wordt steeds verder het verdomhoekje in gedrukt. Nog even en ze richten een anti-rookpolitie op.
Lijkt mij prima; je hoeft het niet te verbieden, maar zorg er gewoon voor dat de sociale acceptatie van rokers lekker drastisch daalt.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:45 schreef Mutiilation het volgende:
Hermans had met dit boek gelijk. Roken wordt steeds verder het verdomhoekje in gedrukt. Nog even en ze richten een anti-rookpolitie op.
Oké, maar doen we dat dan ook met obesitas, of blijven we selectief?quote:Op zondag 23 juli 2017 16:48 schreef ikweetnietwat het volgende:
[..]
Lijkt mij prima; je hoeft het niet te verbieden, maar zorg er gewoon voor dat de sociale acceptatie van rokers lekker drastisch daalt.
Het is niet normaal meer om te roken; flikker toch eens een eind op met je staafje stinkende kanker.
Roken is een goed idee, omdat men door te roken ideeën krijgt. Zodat men altijd wel iets te vertellen weet. Is namelijk goed in zware en moeilijke tijden. Is dat rationeel goed genoeg verantwoordt?quote:Op zondag 23 juli 2017 16:37 schreef GGMM het volgende:
Goed zo.
Knap als je last hebt van iemand die buiten een peuk staat te roken. Dan moet diegene de rook bijna letterlijk in je gezicht blazen.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:44 schreef GGMM het volgende:
[..]
Niet in zijn algemeenheid, maar deze specifieke keuze zorgt ervoor dat anderen last krijgen van hun gezondheid, omdat jij te verslaafd bent om te stoppen met roken.
*verantwoordquote:Op zondag 23 juli 2017 16:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Roken is een goed idee, omdat men door te roken ideeën krijgt. Zodat men altijd wel iets te vertellen weet. Is namelijk goed in zware en moeilijke tijden. Is dat rationeel goed genoeg verantwoordt?
Uiteraard. Prima als mensen domme beslissingen willen nemen en dat moet ook gewoon kunnen, maar dan geen gezondheidszorg meer.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oké, maar doen we dat dan ook met obesitas, of blijven we selectief?
Nee hoor, je ruikt het altijd.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Knap als je last hebt van iemand die buiten een peuk staat te roken. Dan moet diegene de rook bijna letterlijk in je gezicht blazen.
Dat kan prima hoor, net zoals in veel binnensteden alcohol op straat drinken per apv verboden is.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:43 schreef budvar het volgende:
In speeltuinen en op sportclubs oke, maar het lijkt me niet dat ze het op de openbare weg kunnen verbieden. Ik ga me daar iig niet aan houden mochten ze dat bedenken.
O, helemaal geen gezondheidszorg meer? Ook niet voor sportongelukken?quote:Op zondag 23 juli 2017 16:50 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Uiteraard. Prima als mensen domme beslissingen willen nemen en dat moet ook gewoon kunnen, maar dan geen gezondheidszorg meer.
Klopt.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dan een laatste keer inhaleren terwijl de rookpolitie je ondersteboven met je hoofd in een bak water hangt.
Als ik het goed onthouden heb.
Ik rook niet, maar ik vind het toch wel prettig om zelf keuzes te maken, of dit nou verstandige keuzes zijn of niet.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:37 schreef GGMM het volgende:
Goed zo.
Misschien kan iedereen dan ook even stoppen met auto rijden en kunnen fabrieken stil gelegd worden om maar even wat te noemen.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:44 schreef GGMM het volgende:
[..]
Niet in zijn algemeenheid, maar deze specifieke keuze zorgt ervoor dat anderen last krijgen van hun gezondheid, omdat jij te verslaafd bent om te stoppen met roken.
Waarom voelen rokers zich toch zo gediscrimineerd?quote:Op zondag 23 juli 2017 16:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oké, maar doen we dat dan ook met obesitas, of blijven we selectief?
Ik voel me niet gediscrimineerd. Ik vind alleen de verontwaardiging nogal selectief.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:52 schreef ikweetnietwat het volgende:
[..]
Waarom voelen rokers zich toch zo gediscrimineerd?
Obesitas is ook niet sociaal geaccepteerd, daar worden ook kleine stapjes tegen genomen die ook groter hadden mogen zijn. Maar je schaadt er anderen iig niet mee
Misschien moet je je gewoon opsluiten in je huis. Heb je ook geen last van rook, uitlaatgassen en weet ik het allemaal wat.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:50 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee hoor, je ruikt het altijd.
En als je het ruikt wordt de stof die je ruikt al in je lichaam opgenomen.
Niemand die jou tegenhoudt als je thuis wil roken.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:52 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ik rook niet, maar ik vind het toch wel prettig om zelf keuzes te maken, of dit nou verstandige keuzes zijn of niet.
Godver ja...halfdood en nog staan ze als gekken te roken. Buiten door weer en wind.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:53 schreef grimselman het volgende:
Jammer hoor. Kan altijd erg genieten van die UMCG patienten die met infuuszak en grauwe kop wanhopig lurkend aan een peuk voor de ingang staan.
De beste antirookreclame als je het mij vraagt
Nee nog niet, dat is de volgende stap.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:55 schreef grimselman het volgende:
[..]
Niemand die jou tegenhoudt als je thuis wil roken.
Auto's zijn helaas noodzakelijk.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:52 schreef SugeLucky het volgende:
Misschien kan iedereen dan ook even stoppen met auto rijden en kunnen fabrieken stil gelegd worden om maar even wat te noemen.
Ja, ik zal voortaan thuisblijven omdat jij me anders vergiftigt met je gore hobby'squote:Op zondag 23 juli 2017 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien moet je je gewoon opsluiten in je huis. Heb je ook geen last van rook, uitlaatgassen en weet ik het allemaal wat.
Ik vind het prima als je in het openbaar een sigaret of jonko rookt, het probleem is meer dat al die rokers zich ophopen bij ingangen waar ook anderen langs moeten. Of dat ze op een perron lopen te roken. En dat moet stoppen. Ga dan gewoon in een verlaten steegje roken of op een zijpaadje van een park. Maar niet op plekken waar ook anderen langslopen.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik voel me niet gediscrimineerd. Ik vind alleen de verontwaardiging nogal selectief.
In veel binnensteden is alcohol op straat verboden ja?quote:Op zondag 23 juli 2017 16:50 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat kan prima hoor, net zoals in veel binnensteden alcohol op straat drinken per apv verboden is.
En als je je er niet aan wilt houden moet je dat vooral doen, maar als ze er net zo streng op zijn als op open alcoholcontainers dan gaat het heel snel heel prijzig worden.
Voor mij is een auto niet noodzakelijk hoor.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:56 schreef GGMM het volgende:
[..]
Auto's zijn helaas noodzakelijk.
Maar gelukkig komen er zelfrijdende auto's aan.
Ja, tolerantie-uit. Altijd lastig.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:56 schreef ikweetnietwat het volgende:
[..]
Ik vind het prima als je in het openbaar een sigaret of jonko rookt, het probleem is meer dat al die rokers zich ophopen bij ingangen waar ook anderen langs moeten. Of dat ze op een perron lopen te roken. En dat moet stoppen. Ga dan gewoon in een verlaten steegje roken of op een zijpaadje van een park. Maar niet op plekken waar ook anderen langslopen.
Val geen anderen lastig met je stinkende kutpeuken, die ook nog eens op de straat belanden. Die dikke mensen laten mij iig met rust en veroorzaken geen overlast behalve dat het er smerig uitziet als ze weer een hamburger binnenwerken
Mooi, dan hoop ik ook dat je verstandig genoeg bent om er geen te hebben.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:57 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Voor mij is een auto niet noodzakelijk hoor.
Genoeg mensen die zich wel normaal gedragen na wat alcohol.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:39 schreef GGMM het volgende:
[..]
Alcohol zeker, ja.
Donder zelf op. Als ik wil roken doe ik dat, heb je niks mee te maken.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:48 schreef ikweetnietwat het volgende:
[..]
Lijkt mij prima; je hoeft het niet te verbieden, maar zorg er gewoon voor dat de sociale acceptatie van rokers lekker drastisch daalt.
Het is niet normaal meer om te roken; flikker toch eens een eind op met je staafje stinkende kanker.
Jammer dat veel rokers niet in staat zijn een rationele discussie te voeren over dit onderwerp.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:59 schreef Mutiilation het volgende:
[..]
Donder zelf op. Als ik wil roken doe ik dat, heb je niks mee te maken.
En dat je anderen daarmee opzadelt met kanker interesseert je niet? Na jou de zondvloed?quote:Op zondag 23 juli 2017 16:59 schreef Mutiilation het volgende:
[..]
Donder zelf op. Als ik wil roken doe ik dat, heb je niks mee te maken.
Actie / reactiequote:Op zondag 23 juli 2017 17:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Jammer dat veel rokers niet in staat zijn een rationele discussie te voeren over dit onderwerp.
Wind je niet zo op joh.
Rook anders even een sigaretje, misschien dat je dan weer normaal kan functioneren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |