Dit dus. Het wordt een veel te complex geheel, ook al kan ik me wel de achterliggende redenatie vinden. In dit topic ook een voorbeeld waar iemand juist is gesommeerd groen weg te halen, vanwege overlast. Dan begrijp ik dat het dan maar gaat bestraten. Of wat dacht je van de verplichting steeds meer containers te moeten gebruiken. In de regio waar ik heb gewoond hebben mensen 4 afvalcontainers in hun tuin staan (rest, papier, plastic + groenafval). Deze containers staan ook op bestrating en nemen al gauw ieder 1m2 oppervlak in beslag.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 06:59 schreef livelink het volgende:
Dit zou wel een ingewikkelde belasting worden. Wanneer heb je te veel tegels? Hoe moet de verhouding tegels/grond zijn? Betaal je per m2 tegels? Wanneer krijg je vrijstelling?
Ik voorzie allemaal beroepszaken bij de gemeente met argumenten dat het nodig is voor parkeren en manouvreren van auto's, scootmobielen, rollators, kinderwagens enz. enz.
Of hele meet- en rekensessies als het gaat om het uitrekenen van verhoudingen/aantal m2.
Ik zou het toch ook gooien op voorlichting en stimulering. Het kan geen kwaad om mensen in ieder geval bewust te maken.
En een border op tegels op een border direct in de grond zie je nog niet eens als je in de tuin staat.quote:Op maandag 7 augustus 2017 12:14 schreef the-eye het volgende:
Op luchtfoto's lijkt me het verschil tussen tegels en grind niet te zien terwijl grind water prima door laat
En hoe bepaal je de "graad van betegeling". Als je veel "zuigende planten" hebt, zou je eigenlijk subsidie moeten krijgen. Hoe meer m2's hoe meer subsidie. Bovendien betaal je al rioolbelasting en dat is (volgens mij) afhankelijk van de WOZ-waarde, dus er is al zo iets als belasting die het karakter heeft van zo'n vermogensbelasting per m2. Tweede bovendien: Mensen met veel m2 zullen dit heus niet helemaal betegelen tenzij je een vliegveld wil hebben. Dus veel particuliere m2's is veel planten. Kortom.. moeilijk..quote:Op maandag 7 augustus 2017 13:02 schreef Speekselklier het volgende:
Dat is makkelijk te realiseren. De eersts 30m2 betaal je geen belasting over. Of je nou een grote of een kleine tuin hebt. Vanaf 30m2 ga je betalen per m2.
Als dit je verbaasd moet je het lokale sufferdje eens bijhouden en kijken wat er aan voorstellen er door je eigen gemeenteraad worden geopperd. Ik heb eens naar een klucht van een half uur over de stopcontacten in de raadszaal zitten kijken...quote:Op maandag 7 augustus 2017 16:42 schreef HSG het volgende:
Als dit is waar je als gemeenteraad mee bezig houdt......![]()
![]()
![]()
![]()
Je betaalt rioolbelasting gebaseerd op je huishouden. Een éénpersoonshuishouden is 1 IE (inwonerequivalent) en een meerpersoonshuishouden is 3 IE. Christelijke huishoudens worden gemazzeld dus en stelletjes genaaid (zoals zo vaak in NL).quote:Op maandag 7 augustus 2017 13:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
En hoe bepaal je de "graad van betegeling". Als je veel "zuigende planten" hebt, zou je eigenlijk subsidie moeten krijgen. Hoe meer m2's hoe meer subsidie. Bovendien betaal je al rioolbelasting en dat is (volgens mij) afhankelijk van de WOZ-waarde, dus er is al zo iets als belasting die het karakter heeft van zo'n vermogensbelasting per m2. Tweede bovendien: Mensen met veel m2 zullen dit heus niet helemaal betegelen tenzij je een vliegveld wil hebben. Dus veel particuliere m2's is veel planten. Kortom.. moeilijk..
Je kunt ook bij de tuintegelleverancier de belasting neerleggen. Op iedere tuintegel zoveel cent belasting, dan wordt ie vanzelf doorberekend aan de consument.
Bedankt voor de rekenmethode-info. Het is idd weer een verkapte fok-subsidie. Net als bij de kinderbijslag vroeger. Steeds meer geld bij een volgend kind. (Terwijl je de box en de kinderwagen al hebt). En al die oude baby-kleertjes van de kid die peuter is geworden.quote:Op maandag 7 augustus 2017 16:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je betaalt rioolbelasting gebaseerd op je huishouden. Een éénpersoonshuishouden is 1 IE (inwonerequivalent) en een meerpersoonshuishouden is 3 IE. Christelijke huishoudens worden gemazzeld dus en stelletjes genaaid (zoals zo vaak in NL).
De rioolheffing is gebaseerd op alle investeringen uitgesmeerd over de levensduur van het rioolsysteem gedeeld door het aantal IE (personen plus bedrijven). Dat gaat, afhankelijk van het huishouden, dus x1 of x3 vermenigvuldigd worden. Toename van IE door woningbouwprognoses of lineaire stijgingen mee te nemen kan ook.
Hoewel een goed idee, is het compleet onhaalbaar en zitten er veel mitsen en maren aan in de praktijk. Voorlichting zou veel beter zijn inderdaad, of een tijdelijke subsidie op bergende maatregelen (beplanting, grindkoffers e.d.).
Tja, maar wij hebben straks zo'n 90 m2 aan terras, maar al het regenwater ontkoppeld, dus niets het riool in. Dan vind ik het wel onterecht als je dan moet gaan betalen.quote:Op maandag 7 augustus 2017 13:02 schreef Speekselklier het volgende:
Dat is makkelijk te realiseren. De eersts 30m2 betaal je geen belasting over. Of je nou een grote of een kleine tuin hebt. Vanaf 30m2 ga je betalen per m2.
Oh, maar ik ga bij de aanleg van het drainage/ontkoppeling systeem in elk geval foto's overal van maken.quote:Op maandag 7 augustus 2017 17:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Probleem is als deze tegels het water laten aflopen richting een plek waar de grondeigenaar zelf weer voor adequate afwatering zorgt, en de tegels dus geen "schade" veroorzaken. Maar ja. Het is net als met de auteursrecht-heffing op onbespeelde DVD's en cassettebandjes. Dan weet je ook niet zeker of er auteursrechtelijke muziek op wordt vastgelegd. Maar in de praktijk is dat wel meestal het geval.
Maar hoe moet het dan wel?quote:Op maandag 7 augustus 2017 17:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, maar wij hebben straks zo'n 90 m2 aan terras, maar al het regenwater ontkoppeld, dus niets het riool in. Dan vind ik het wel onterecht als je dan moet gaan betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |