abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172507057
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom.
pi_172507074
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:33 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Het is wel degelijk echt, ze tonen bijvoorbeeld de absurditeit van religie aan. En Jon werpt vraagstukken op over afkomst, Tirion over aangeboren afwijkingen, Jaime en Cersei over incest, Baelish over moral.
ja, GTST en dergelijke soaps gaan er ook prat op maatschappelijke thema's te agenderen. Dit soort voorbeelden zijn van een vergelijkbaar niveau.
De vergelijking met sci-fi werd al gemaakt door Ryon, maar ASOIAF is echt niet van het niveau Brave New World of 1984.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172507080
Alles was beter toen, en geen reclame erdoor.
pi_172507092
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat? Dan heb je nooit Shakespear gelezen of gezien. Of überhaupt iets van literatuur gelezen.
Had door jou hoogste punt van de klas voor literatuur zonder een boek te lezen. Heb Shakespeare inderdaad niet gelezen was ook meer een grap alhoewel 't me niet zou verbazen dat ik na het lezen van Shakespeare ASOIAF alsnog beter vind.

Is iig sowieso een topboekenreeks anders doceert Harvard er niet over.
pi_172507125
Ik zocht mij ook altijd een verfilmd boek uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2017 16:46:53 ]
pi_172507131
En in het fantasy gedeelte haalt het het ook niet bij een Tolkien natuurlijk.

Het is gewoon enorm vermakelijke proza.

Nee sorry James, George RR martin is geen uitzonderlijke schrijver, maar wel zeer vermakelijk.
pi_172507132
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

ja, GTST en dergelijke soaps gaan er ook prat op maatschappelijke thema's te agenderen. Dit soort voorbeelden zijn van een vergelijkbaar niveau.
De vergelijking met sci-fi werd al gemaakt door Ryon, maar ASOIAF is echt niet van het niveau Brave New World of 1984.
Niet op dezelfde manier en met dezelfde diepgang als Got. Overigens zijn er wel meer series waar ik fan van ben en die worden wel alom gezien als literatuur in tv-vorm. The Sopranos, The Wire, Mad Men en Brba bijvoorbeeld.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:47:46 #8
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_172507140
De hype rondom GoT is wel bijzonder. Tien jaar geleden had fantasy echt nog niet zoveel bekijks gehad.

Beste serie ooit geschreven is:

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_wetten_van_de_magie

Ook high fantasy (dus veel serieuze thema's erin) maar gewoon goed. Boeken zijn beter dan die van GoT. Tv-serie van gemaakt, keihard geflopt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_172507158
Hee, we hebben het over SF. Heeft iemand Hyperion van Dan Simmons wel eens gelezen hiero?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:52:11 #10
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_172507228
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:47 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Niet op dezelfde manier en met dezelfde diepgang als Got. Overigens zijn er wel meer series waar ik fan van ben en die worden wel alom gezien als literatuur in tv-vorm. The Sopranos, The Wire, Mad Men en Brba bijvoorbeeld.
The Sopranos is pop-culture op zijn best met een aantal afleveringen die sterke literaire trekken vertonen. Maar dat heeft er meer mee te maken dat de schrijver (later: schrijvers) zich sterk lieten inspireren door klassieke literaire werken.

Maar om dat te beschouwen als een hoge vorm van kunst?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_172507253
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:48 schreef xpompompomx het volgende:
Hee, we hebben het over SF.
Daar heb ik maar ooit 1 boek van gelezen de voorspellingen van Nostradamus.
pi_172507486
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

The Sopranos is pop-culture op zijn best met een aantal afleveringen die sterke literaire trekken vertonen. Maar dat heeft er meer mee te maken dat de schrijver (later: schrijvers) zich sterk lieten inspireren door klassieke literaire werken.

Maar om dat te beschouwen als een hoge vorm van kunst?
Zou je The Sopranos en zelfs The Wire waarover op Sociologie faculteiten word gedoceerd onder Ontdekking van de hemel of het euvre van Grunberg en De Winter plaatsen?
pi_172507600
Fantasy :')_!
pi_172507623
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:08 schreef Friek_ het volgende:
Fantasy :')_!
Ben jij geen theoloog? Fantasy zou je dan toch wel enigszins moeten aanspreken.
pi_172507856
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:47 schreef Ryon het volgende:
De hype rondom GoT is wel bijzonder. Tien jaar geleden had fantasy echt nog niet zoveel bekijks gehad.

Beste serie ooit geschreven is:

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_wetten_van_de_magie

Ook high fantasy (dus veel serieuze thema's erin) maar gewoon goed. Boeken zijn beter dan die van GoT. Tv-serie van gemaakt, keihard geflopt.
De hype is niet zo bijzonder.

Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 17:19:19 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172507867
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:46 schreef skysherrif het volgende:
En in het fantasy gedeelte haalt het het ook niet bij een Tolkien natuurlijk.

Het is gewoon enorm vermakelijke proza.

Nee sorry James, George RR martin is geen uitzonderlijke schrijver, maar wel zeer vermakelijk.
Ho, ho, Martin is een betere schrijver dan Tolkien, Tolkiens wereld is uitzonderlijk maar zijn schrijfstijl is dat bepaald niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172507908
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:08 schreef Friek_ het volgende:
Fantasy :')_!
Nepnerd.
pi_172507976
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nepnerd.
Volg je Got? Zullen we de Battle of the bastards naspelen?
pi_172507980
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:08 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Ben jij geen theoloog? Fantasy zou je dan toch wel enigszins moeten aanspreken.
Nee, ik ben geen theoloog. Al kan ik wel theologen die actief geïnteresseerd zijn in Tolkien.
pi_172507989
Sky, waarop beoordeel je een auteur dan naast vermakelijkheid en boodschap?
pi_172508003
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:22 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Volg je Got? Zullen we de Battle of the bastards naspelen?
Nee, ik kom er maar niet achter hoe ik die serie in degelijke kwaliteit te zien kan krijgen. Nzb'tjes (van de eerste seizoenen) zijn niet of heel moeilijk bij elkaar te rapen.
pi_172508033
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:22 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Nee, ik ben geen theoloog. Al kan ik wel theologen die actief geïnteresseerd zijn in Tolkien.
Wat ben je wel, filosoof? Vroeg een vriend waarom ie niet geloofd in de goden van got maar wel in Jezus. Geen antwoord uiteraard.
pi_172508072
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:44 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Had door jou hoogste punt van de klas voor literatuur zonder een boek te lezen. Heb Shakespeare inderdaad niet gelezen was ook meer een grap alhoewel 't me niet zou verbazen dat ik na het lezen van Shakespeare ASOIAF alsnog beter vind.

Is iig sowieso een topboekenreeks anders doceert Harvard er niet over.
Bek dicht mongool.
pi_172508160
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:26 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Bek dicht mongool.
Waarom die vijandigheid, had je niet al meerdere malen gezegd dat je me zou blocken? Post bovendien veelal snachts zodat je je niet hoeft te irriteren. Begin daarnaast toch ook niet over jouw wiskundige benadering van je relatie.
pi_172508199
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:29 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Waarom die vijandigheid
Omdat je post als een mongool. Elke post. Je hoort thuis in KLB met dat niveautje. Of NWS. Kom maar terug naar POL wanneer je eraan toe bent.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')