Nog steeds 22.1 volgens het meetstation van Vlissingen, dat ligt aan het water, dan zal het hier misschien nog wel een graadje warmer zijn.quote:
Inderdaad! Het team van Estofex is er dan vrijwel zeker van dat er heftige weersverschijnselen gaan optreden, (of al optreden) in het MD gebied maar waar en wanneer precies is nog niet helemaal zeker. Een aantal weermodellen, parameters geven bijvoorbeeld al een aantal dagen van te voren aan dat er potentie is voor zwaar onweer, overvloedige regenval, grote hagel, zware windstoten of zelfs tornado's.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:39 schreef kebabkever het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat de MD precies inhoudt op Estofex? Zijn ze dan nog aan het discussiėren over de verwachting?
Ja hoor, dat noemen ze gemiddelde nederlandse zomer, gebeurde vroeger wat vaker dan nu. Zomer in Nederland kan zowel 12 dagen 30+ (zoals in Juli 2006) een zomer als in dit jaar (die trouwens helemaal nog niet zo beroerd is) maar het kan echt nog veel kutter dan dit.quote:Op woensdag 19 juli 2017 05:29 schreef DonDruiper het volgende:
Volgende week weer een paar graden onder het gemiddelde.
Ooit eerder zo'n hoerezomer gehad?
volgens mij schat estofex te oostelijk.quote:Op woensdag 19 juli 2017 01:34 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
Toch over het oosten van het land.
Perhaps we do piss in the pot....quote:Op woensdag 19 juli 2017 01:34 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
Kijkend naar de Europese radar denk ik van niet. Ontploft nu al boven Parijs en dat trekt ook NO.quote:Op woensdag 19 juli 2017 07:09 schreef warhamstr het volgende:
[..]
volgens mij schat estofex te oostelijk.
quote:Op woensdag 19 juli 2017 05:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Godver het zal een keer niet in het oosten zijn![]()
Bedankt voor je goede uitleg!quote:Op woensdag 19 juli 2017 01:51 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad! Het team van Estofex is er dan vrijwel zeker van dat er heftige weersverschijnselen gaan optreden, (of al optreden) in het MD gebied maar waar en wanneer precies is nog niet helemaal zeker. Een aantal weermodellen, parameters geven bijvoorbeeld al een aantal dagen van te voren aan dat er potentie is voor zwaar onweer, overvloedige regenval, grote hagel, zware windstoten of zelfs tornado's.
Maar omdat het vooral 'nowcasting' is en men de laatste run's afwacht om de waarschuwingen nog verfijnder per locatie op de kaart te zetten komt men eerst met een moderate waarschuwing. Een voorwaarschuwing zeg maar die naarmate iets bijgeschaafd wordt aan de hand van de laatste berekeningen.
De verfijnde versie met de waarschuwingen voor morgen is inmiddels online gezet.
Level 1 en zelfs 2 voor het oostelijke gedeelte van NL.
Zeker een minuut nagedacht over wat pruton-weer zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 19 juli 2017 08:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]Ga weg man
Hele jaar klein beetje prutonweer gehad
quote:Op woensdag 19 juli 2017 08:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeker een minuut nagedacht over wat pruton-weer zou kunnen zijn.
Ik 'baalde' een beetje dat ik vanwege mijn vakantie de actie mis in Nederland maar aangezien ik bij Girona (ten noorden van Barcelona) zit zie ik dat het hier ook gezellig kan worden!quote:Op woensdag 19 juli 2017 01:34 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
wij zitten alweer klaar Oom_Agent! Als jij hier gaat posten betekent meestal toch wel dat er wat aan zit te komen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 01:51 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad! Het team van Estofex is er dan vrijwel zeker van dat er heftige weersverschijnselen gaan optreden, (of al optreden) in het MD gebied maar waar en wanneer precies is nog niet helemaal zeker. Een aantal weermodellen, parameters geven bijvoorbeeld al een aantal dagen van te voren aan dat er potentie is voor zwaar onweer, overvloedige regenval, grote hagel, zware windstoten of zelfs tornado's.
Maar omdat het vooral 'nowcasting' is en men de laatste run's afwacht om de waarschuwingen nog verfijnder per locatie op de kaart te zetten komt men eerst met een moderate waarschuwing. Een voorwaarschuwing zeg maar die naarmate iets bijgeschaafd wordt aan de hand van de laatste berekeningen.
De verfijnde versie met de waarschuwingen voor morgen is inmiddels online gezet.
Level 1 en zelfs 2 voor het oostelijke gedeelte van NL.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |