abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juli 2017 @ 21:14:09 #1
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172174777

Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 juli 2017 @ 21:23:54 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172175152
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 21:13 schreef richolio het volgende:

[..]

Oke

[..]

Lol waarom doe je gelijk zo? Zo doe ik toch ook niet? Kom op Nattekat, een beetje incasseringsvermogen mag wel.. Zonder meteen een toontje aan te slaan

Ik benadruk nog dat ik het niet heb over Baudet zelf om het moment, maar over dat ik het raar vind dat ze een fragment van de kamer op die manier delen op hun kanaal. Dat vind ik vreemd. Ik vind het geen promotiemateriaal en gezien het feit dat de video van hun officiële kanaal afkomstig is vind het geen vakkundigheid uitstralen.
Incasseringsvemogen is allang compleet weggerukt door zure policors, maar zelfs dan is het gewoon een rare post. Je klaagt over het feit dat het social media team een opvallend moment om social media heeft geplaatst met een pakkende titel en thumbnail op een manier om toch weer de partij als geheel te bekritiseren.

Voor een partij die voor openheid en transparantie staat is dit juist de manier waarop een Youtubekanaal ingevuld zou moeten worden. Gewoon alles, je niet tegen laten houden door vreemde limitaties.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 4 juli 2017 @ 21:45:52 #3
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172176076
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 21:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Incasseringsvemogen is allang compleet weggerukt door zure policors,
Ben ik een "zure policor"?
quote:
maar zelfs dan is het gewoon een rare post. Je klaagt over het feit dat het social media team een opvallend moment om social media heeft geplaatst met een pakkende titel en thumbnail op een manier om toch weer de partij als geheel te bekritiseren.
Nee, dat is júíst niet wat ik doe. Ik zeg net nog dat ik in de voorgaande post benadrukte dat ik het niet heb over Baudet óf de gebeurtenis zelf: ik zeg immers dat zoiets kan gebeuren en dat dat het punt niet is. Dat is niet aan de orde en heb ik dan ook nooit gezegd, jammer dat je doet alsof ik wel iets dergelijks probeerde.

quote:
Voor een partij die voor openheid en transparantie staat is dit juist de manier waarop een Youtubekanaal ingevuld zou moeten worden. Gewoon alles, je niet tegen laten houden door vreemde limitaties.
Oké, dit is een betere uitleg vanuit jouw oogpunt.

Ik zou nooit op het FvD stemmen, maar ik zou er wel begrip voor kunnen opbrengen als ik hier een normale, inhoudelijke woordenstrijd zou kunnen volgen. Snap je dat? Nu word ik (weer) met zo'n toontje aangesproken, terwijl het ook normaal had kunnen gaan.

Nu zit ik zo van

Onnodig
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 juli 2017 @ 22:00:05 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172176541
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 21:45 schreef richolio het volgende:

[..]

Ben ik een "zure policor"?
Nee.

quote:
[..]

Nee, dat is júíst niet wat ik doe. Ik zeg net nog dat ik in de voorgaande post benadrukte dat ik het niet heb over Baudet óf de gebeurtenis zelf: ik zeg immers dat zoiets kan gebeuren en dat dat het punt niet is. Dat is niet aan de orde en heb ik dan ook nooit gezegd, jammer dat je doet alsof ik wel iets dergelijks probeerde.

[..]

Oké, dit is een betere uitleg vanuit jouw oogpunt.

Ik zou nooit op het FvD stemmen, maar ik zou er wel begrip voor kunnen opbrengen als ik hier een normale, inhoudelijke woordenstrijd zou kunnen volgen. Snap je dat? Nu word ik (weer) met zo'n toontje aangesproken, terwijl het ook normaal had kunnen gaan.

Nu zit ik zo van

[ afbeelding ]

Onnodig
Je wil een discussie over een social media team? Zij kiezen ervoor om social media te gebruiken om de wereld te laten weten wat er in de kamer gebeurt, past bij waar de partij voor staat. Ik zou niet weten waar die discussie over zou moeten gaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 4 juli 2017 @ 22:14:25 #5
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172177055
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 22:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Je wil een discussie over een social media team? Zij kiezen ervoor om social media te gebruiken om de wereld te laten weten wat er in de kamer gebeurt, past bij waar de partij voor staat. Ik zou niet weten waar die discussie over zou moeten gaan.
Daar had ik het niet over deze "kwestie", dit is inderdaad tamelijk onbelangrijk. Maar meer in het algemeen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 juli 2017 @ 22:32:50 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172177661
quote:
Volhoudend zijn die clubjes wel, eerlijk is eerlijk. Dit houden ze al maanden vol.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 4 juli 2017 @ 22:32:56 #8
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_172177665
quote:
Ze hebben wel de meest charmante foto van Baudet uitgekozen _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 juli 2017 @ 22:33:25 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172177679
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 22:32 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ze hebben wel de meest charmante foto van Baudet uitgekozen _O-
Baudet's gezicht toen hij hoorde over deze demonstratie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_172178955
quote:
Het is wachten totdat die englinkse clubjes overgaan tot geweld. Nu dat FvD al op 6 zetels staat wordt activistisch links steeds dreigender.
pi_172179300
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 23:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het is wachten totdat die englinkse clubjes overgaan tot geweld. Nu dat FvD al op 6 zetels staat wordt activistisch links steeds dreigender.
Ik snap helemaal niet waar ze tegen protesteren? Wat heeft Baudet of Hiddema nu precies gezegd dat men de tijd en moeite neemt om te demonstreren?
pi_172179546
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 23:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik snap helemaal niet waar ze tegen protesteren? Wat heeft Baudet of Hiddema nu precies gezegd dat men de tijd en moeite neemt om te demonstreren?
Tijd heeft dat werkschuw tuig genoeg.
pi_172180013
FvD doet gezellig mee met het conservatieve partijkartel om docenten uit te persen.

pi_172180093
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 23:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De agressie komt toch juist voornamelijk van de FvD-aanhang?
pi_172180213
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 00:30 schreef Bluesdude het volgende:
FvD doet gezellig mee met het conservatieve partijkartel om docenten uit te persen.

[ afbeelding ]
D66 ook, de onderwijs partij.
pi_172180216
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 00:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voorbeelden?
pi_172181480
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 00:53 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Voorbeelden?
Het vocaal aanvallen en bedreigen van critici. Omgaan met kritiek blijkt bijzonder lastig voor de fans.
pi_172181890
Voor degenen met Blendle staat er wel een aardig en lang interview met Baudet in HP/De Tijd.

quote:

Hoe overtuigd ben je van je meningen?

“Zijn mijn meningen niet gewoon feiten?
Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk.”

Jij denkt dat meningen feiten zijn?

“Mijn meningen, ja. Die van anderen zijn onjuiste feiten.”
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_172182218
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 08:29 schreef nostra het volgende:
Voor degenen met Blendle staat er wel een aardig en lang interview met Baudet in HP/De Tijd.

[..]

Past ook wel bij het beeld van zijn fans.
pi_172182625
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 00:30 schreef Bluesdude het volgende:

[ afbeelding ]
Als de leraren meer geld willen hebben dan kunnen ze natuurlijk ook gaan klagen bij hun schoolbestuur die op de grote pot met geld zitten.....
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 00:40 schreef 99.999 het volgende:
Nee
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 07:36 schreef 99.999 het volgende:
Het vocaal aanvallen en bedreigen van critici. Omgaan met kritiek blijkt bijzonder lastig voor de fans.
Sinds wanneer is het agressie als je je verbaal verdedigt tegen politieke tegenstanders ?
pi_172182715
quote:
Hebben die fascisten van AFA niets beters te doen ?
Werken ofzo ?
pi_172182801
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als de leraren meer geld willen hebben dan kunnen ze natuurlijk ook gaan klagen bij hun schoolbestuur die op de grote pot met geld zitten.....

[..]

Nee

[..]

Sinds wanneer is het agressie als je je verbaal verdedigt tegen politieke tegenstanders ?
Dat jij niet ziet dat de toon over het algemeen vrij agressief is bevestigt natuurlijk mijn punt. Dank daarvoor.

Oh en van onderwijs snap je zo te zien ook niets.
pi_172183204
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:25 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hebben die fascisten van AFA niets beters te doen ?
Werken ofzo ?
Ben jij iemand die klaagt dat Baudet & co; fascisten worden genoemd?
Groot gelijk, heb je
Doe dan niet anderen zo verketteren.
pi_172183309
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:29 schreef 99.999 het volgende:
Oh en van onderwijs snap je zo te zien ook niets.
Oh, en waarom niet ?
Als jij vindt dat je te weinig loont krijgt dan moet je klagen bij je werkgever en niet gelijk bij de regering.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 09:49 schreef Bluesdude het volgende:
Ben jij iemand die klaagt dat Baudet & co; fascisten worden genoemd?
Groot gelijk, heb je
Doe dan niet anderen zo verketteren.
AFA noemt zichzelf wel "antifascisten", maar ik zie zo snel het verschil niet.....
  woensdag 5 juli 2017 @ 09:58:07 #25
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172183411
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 08:29 schreef nostra het volgende:

[..]

:D Ik zag 'm gister al inderdaad
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')