abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 juli 2017 @ 18:26:43 #201
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172195474
quote:
13s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Fijn. Je hebt je 14 jarige dochter in een positie gebracht waarin ze moet kiezen tussen jou en je nieuwe vriendin en de rest van haar familie.

Natuurlijk kiest ze voor jou, jij bent haar vader. Loyaliteit gaat ver. Maar denk niet dat ze geen verdriet en schuldgevoel gaat hebben over het feit dat ze haar grootouders daardoor van zich af moest duwen.
Pfff dat weet jij ook helemaal niet. Een bloedband zegt niet altijd wat hoor.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  woensdag 5 juli 2017 @ 18:29:32 #202
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172195534
Ik vind dit echt rot voor je, maar nogmaals, laat anderen je geluk niet afpakken. Je hebt al veelste lang rondgelopen alsof je geen geluk en liefde meer verdiende nadat je vrouw was overleden. Nu ben je uit dat dal, bent de laatste restjes ellende daarvan aan het opruimen en dan dit weer. Dat is ronduit prut.
Richt je lekker op je gezin, Kim is zwanger, dus probeer zo min mogelijk stress hierover in je gezin te brengen.
Heel grof gezegd, dikke middelvinger voor iedereen die het zo'n probleem vinden!

En als je weer kalm bent, je emotie wat geluwd is, laat dan die 'vriendin' eens weten wat ze aangericht heeft. Maar alleen als je dat kalm kan doen en kalm kan blijven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_172195591
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:26 schreef Elpis het volgende:

[..]

Pfff dat weet jij ook helemaal niet. Een bloedband zegt niet altijd wat hoor.
TS heeft al diverse malen gezegd dat hij reiziger is en hoe belangrijk familiebanden daar zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 5 juli 2017 @ 18:38:32 #204
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172195774
TS, wat is nu je plan? Om de zoveel tijd kom je onder een nieuwe kloon met een topic dat weer precies op hetzelfde uitdraait; je plempt je hele privé online en wordt vervolgens agressief wanneer mensen je goedbedoeld maar duidelijk advies geven of je keuzes bekritiseren.

Inmiddels zijn we 300 accounts en 3000 topics verder en ben je geen steek opgeschoten, gooi je nog meer privé online en ben je nog aan het schelden en vloeken als reacties je niet zinnen. Dus nogmaals, wat is het plan? Want dit gaat nergens meer over.

Nog één ding, als ik het woord kanker nog één keer in de vorm van scheldwoord uit jouw toetsenbord zie komen is je topic meteen op slot. Uit met dat gescheld met kanker.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172195850
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

TS heeft al diverse malen gezegd dat hij reiziger is en hoe belangrijk familiebanden daar zijn.
Je kunt een man uit het kamp halen maar je krijgt nooit het kamp uit de man. Bij mij ook niet, maar ik heb wel m'n trots, ik ga nooit van haar af omdat m'n familie dat wil.
  woensdag 5 juli 2017 @ 18:42:13 #206
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172195866
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Belangrijk als in 'hoe het heurt'.
Dat hoeft niet hetzelfde te zijn als liefdevolle banden. Dat lees ik niet. Hij Is overigens al zeker 12 jaar van dat kamp af. Dochter zelf heeft er zelfs nooit gewoond dankzij haar moeder.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_172195897
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:38 schreef Samzz het volgende:
TS, wat is nu je plan? Om de zoveel tijd kom je onder een nieuwe kloon met een topic dat weer precies op hetzelfde uitdraait; je plempt je hele privé online en wordt vervolgens agressief wanneer mensen je goedbedoeld maar duidelijk advies geven of je keuzes bekritiseren.

Inmiddels zijn we 300 accounts en 3000 topics verder en ben je geen steek opgeschoten, gooi je nog meer privé online en ben je nog aan het schelden en vloeken als reacties je niet zinnen. Dus nogmaals, wat is het plan? Want dit gaat nergens meer over.

Nog één ding, als ik het woord kanker nog één keer in de vorm van scheldwoord uit jouw toetsenbord zie komen is je topic meteen op slot. Uit met dat gescheld met kanker.
Sorry is niet mn bedoeling, zet er maar slotje op.
pi_172195909
Jeetje je zou maar 40 zijn en nog steeds dit soort gezeik meemaken
pi_172195976
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:43 schreef Roofmate77 het volgende:
Laat ze lullen. Zorg voor jezelf en je gezin. Het is je volste recht om uit te sluiten wie jij wilt.

Zou het alleen wel zo tof vinden voor je dochter, als je haar volledig buiten deze dynamiek houdt. Zij hoeft niet te kiezen, ze hoort bij jou. Maar er is haar al zoveel ontnomen, stimuleer dat zij wel iedereen kan bezoeken met wie ze contact wil houden.

Verder sterkte met je nieuwe spruit en met het loslaten van je pijn. Niemand is erbij gebaat als je iets strafbaars uithaalt en je gezin ook nog eens in de kou laat staan.
  Moderator woensdag 5 juli 2017 @ 18:51:28 #210
441859 crew  Lenny77
pi_172196094
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:14 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Ik heb gebroken met ze. Jij begrijpt niet wat het leven van een reiziger inhoud of wel? Wij zijn afstammelingen van Sinti's.
Ik ben geen reiziger. Maar kom ook uit een zwaar controlerend, afkeurend milieu dus ik begrijp het wel.
Het is goed dat het eruit is. Misschien dat met de tijd het wat rustiger zal worden. Sommige mensen beseffen niet wat ze veroorzaken door anderen zo te veroordelen. Ze hebben liever dat je alleen en miserabel bent dan gelukkig maar op een niet zo dagelijkse manier. Alles voor hun eergevoel maar niet te kwetsen, maar verder kijken naar de personen die ze kapot maken kunnen ze niet.

Doe nu geen rare dingen.
Start je leven opnieuw! Met je gezin. Maak duidelijk aan je dochter dat ze contact mag hebben met de familie als ze dat wil maar dat jij het niet meer kan voorlopig.
En laat nu los. Het is voorbij. Je staat nu voor een blanco, vrije weg. Neem de juiste beslissingen voor je nieuwe gezin. Drugs, drank en agressie horen hier absoluut niet bij!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 5 juli 2017 @ 18:55:04 #211
38824 crew  Droopie
pi_172196186
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:17 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Schei uit.
Ik heb je al 4 maanden geleden gezegd dat alles om jou moet draaien

Zal je alvast vertellen wat er met je dochter gaat gebeuren.

Over 5 of 10 jaar zal ze moeite hebben om van mensen te gaan houden, om de eenvoudige reden.
Mensen van wie ze houdt gaan toch weg.

Moeder zonder goede reden (in haar beleving) verdwenen, opa en oma verdwijnen zonder goede reden in haar beleving.

Alles waar ze van wilt houden, verdwijnt uit haar leven.
Waarom zal ze dan nog moeite willen doen om van mensen te gaan houden , ze verdwijnen toch.

Geloof me, mijn laatste oma is overleden toen ik 9 was in mijn bed met kerst, mijn moeder is alcoholist, ik heb in al die therapie genoeg geleerd om te weten hoe die jarenlange pijn van gemis o ontstaan is.

Een goede psycholoog had je dan ook uit kunnen leggen waarom ze niet op schoolreis wilde (omdat ze bang is dat als ze terugkomt je er niet meer bent), en zo wordt ze net zo claimerig poppetje als haar vader.

Zie je niet dat ze niet durft te zeggen dat ze opa en oma wil blijven zien, want anders wordt papa misschien boos en gaat na mama, opa en oma ook papa weg.

Zoek hulp voor haar, de rest van de drama interesseert me echt helemaal niets.
Zoek hulp voor haar...Je ziet amper iets van het gedrag wat je haar aanleert (bewust of onbewust).

Wanneer heeft je dochter een maand kind kunnen zijn, zonder stress om haar heen?
Wanneer zorgde papa voor een veilige omgeving voor haar.

Zoek hulp pik, het is je dochter gegund om een kind in een stabiele omgeving te kunnen zijn.

En laat haar contact met opa en oma houden.
Hell To The Liars
  woensdag 5 juli 2017 @ 18:55:33 #212
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172196202
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Het doet er voor jou nu echt niet toe wat Sen nodig heeft he? ;(
Je weet het immers allemaal beter....

Heb je door dat je nu over je dochter praat alsof het een ding is?
Dit dus. Dat meisje zal elk half uur een nieuw besluit van d'r vader horen wat haar eigen toekomst aangaat maar aan haar denken ho maar. Pa denkt enkel aan zichzelf. *braaksmiley*
pi_172196568
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:55 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik heb je al 4 maanden geleden gezegd dat alles om jou moet draaien

Zal je alvast vertellen wat er met je dochter gaat gebeuren.

Over 5 of 10 jaar zal ze moeite hebben om van mensen te gaan houden, om de eenvoudige reden.
Mensen van wie ze houdt gaan toch weg.

Moeder zonder goede reden (in haar beleving) verdwenen, opa en oma verdwijnen zonder goede reden in haar beleving.

Alles waar ze van wilt houden, verdwijnt uit haar leven.
Waarom zal ze dan nog moeite willen doen om van mensen te gaan houden , ze verdwijnen toch.

Geloof me, mijn laatste oma is overleden toen ik 9 was in mijn bed met kerst, mijn moeder is alcoholist, ik heb in al die therapie genoeg geleerd om te weten hoe die jarenlange pijn van gemis o ontstaan is.

Een goede psycholoog had je dan ook uit kunnen leggen waarom ze niet op schoolreis wilde (omdat ze bang is dat als ze terugkomt je er niet meer bent), en zo wordt ze net zo claimerig poppetje als haar vader.

Zie je niet dat ze niet durft te zeggen dat ze opa en oma wil blijven zien, want anders wordt papa misschien boos en gaat na mama, opa en oma ook papa weg.

Zoek hulp voor haar, de rest van de drama interesseert me echt helemaal niets.
Zoek hulp voor haar...Je ziet amper iets van het gedrag wat je haar aanleert (bewust of onbewust).

Wanneer heeft je dochter een maand kind kunnen zijn, zonder stress om haar heen?
Wanneer zorgde papa voor een veilige omgeving voor haar.

Zoek hulp pik, het is je dochter gegund om een kind in een stabiele omgeving te kunnen zijn.

En laat haar contact met opa en oma houden.
Ik heb hulp, ik ben nu te boos op mijn ouders,ze keuren haar af, ze denken dat ze alleen bij mij is vanwege de centen.
Maar dat is niet zo, ze wil niks van mij aanpakken, nog geen stuiver, ze wil het zelf doen.
Ze is een goede moeder voor mijn kleine en ik hou zo veel van haar, ik wil niet zonder haar.
  woensdag 5 juli 2017 @ 19:10:35 #214
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172196649
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:43 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Ja zo kan ik het ook. De vraag is wat je wíl. Je verhaal kwijt en er verder niks mee doen, of ook daadwerkelijk adviezen ter harte nemen.

Je gezin gaat kapot en je doet het zelf. Schakel toch hulp in...
  Moderator woensdag 5 juli 2017 @ 19:11:25 #215
38824 crew  Droopie
pi_172196667
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 19:08 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Ik heb hulp, ik ben nu te boos op mijn ouders,ze keuren haar af, ze denken dat ze alleen bij mij is vanwege de centen.
Maar dat is niet zo, ze wil niks van mij aanpakken, nog geen stuiver, ze wil het zelf doen.
Ze is een goede moeder voor mijn kleine en ik hou zo veel van haar, ik wil niet zonder haar.
Ik heb een stuk geschreven over en voor je dochter, haar zie ik niet terug in je antwoord.

Jij hebt hulp, jij bent boos.

Nou ja, nevermind.
Lees het stukje later maar eens terug.
Hell To The Liars
pi_172196700
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:42 schreef Elpis het volgende:

[..]

Belangrijk als in 'hoe het heurt'.
Dat hoeft niet hetzelfde te zijn als liefdevolle banden. Dat lees ik niet. Hij Is overigens al zeker 12 jaar van dat kamp af. Dochter zelf heeft er zelfs nooit gewoond dankzij haar moeder.
Nee, ze vonden mij altijd al een vreemde snuiter door mijn voorliefde voor boeken, mijn lieve Lucinda, en mijn streven om nooit te worden zoals m'n familie. Ik heb me iig gehouden aan m'n belofte. Lucinda kan trots zijn op mij.
pi_172196719
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 19:08 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

En weer heb je het alleen maar over jezelf!
  woensdag 5 juli 2017 @ 19:15:07 #218
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172196772
Denk om je dochter.

Dat is wat jou op het hart gedrukt wordt.

Je lijkt haar te VERGETEN !!!
pi_172196802
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 19:12 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Nee, ze vonden mij altijd al een vreemde snuiter door mijn voorliefde voor boeken, mijn lieve Lucinda, en mijn streven om nooit te worden zoals m'n familie. Ik heb me iig gehouden aan m'n belofte. Lucinda kan trots zijn op mij.
Je bent exact als je familie. Je zou pas anders zijn als je je emoties niet de bovenhand laat nemen, als een volwassen man de rust in je gezin zou brengen, je ouders en broers te kennen zou geven dat je het niet accepteert dat er zo over je vrouw gesproken wordt en alles op alles zou zetten om je dochter in een veilige en liefdevolle omgeving op te voeden.

En als je dochter vraagt om je kleding aan te passen voor school, omdat ze zich schaamt, dat je dat ook doet, zodat je laat zien dat je haar mening waarde geeft. Net als dat je het fijn zou vinden als anderen jouw keuzes zouden accepteren. Je omgeving is een spiegel van jezelf. Verander jezelf, verander je omgeving.
pi_172196841
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 19:11 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik heb een stuk geschreven over en voor je dochter, haar zie ik niet terug in je antwoord.

Jij hebt hulp, jij bent boos.

Nou ja, nevermind.
Lees het stukje later maar eens terug.
Dochter is altijd met elke beslissing in mijn gedachten, ik doe alles voor dat meisje, ik ga elke dag werken met de gedachte dat dit goed is voor m'n kleine, terwijl ik op andere manieren ook goed geld kan verdienen. Ik hou zoveel van dat meisje, die is van mij en van haar, alles wat ik nog over heb. En alles wat ik doe doe ik voor sen.
pi_172196917
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 19:17 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Dochter is altijd met elke beslissing in mijn gedachten, ik doe alles voor dat meisje, ik ga elke dag werken met de gedachte dat dit goed is voor m'n kleine, terwijl ik op andere manieren ook goed geld kan verdienen. Ik hou zoveel van dat meisje, die is van mij en van haar, alles wat ik nog over heb. En alles wat ik doe doe ik voor sen.
Hoe komt het dan dat je het bij elke reactie van de users hier die over je dochter gaat, het alleen maar hebt over je eigen problemen? Ik heb het al vaker gezegd, ik geloof echt dat je het beste met je dochter voor hebt. Maar je maakt er te vaak de verkeerde keuzes in.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 5 juli 2017 @ 19:21:40 #222
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_172196933
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 18:43 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Jeetje je zou maar 40 zijn en nog steeds dit soort gezeik meemaken
Juist als je 40 bent toch?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Moderator woensdag 5 juli 2017 @ 19:24:01 #223
38824 crew  Droopie
pi_172196981
quote:

[..]

Money can't buy you love.
Een opa en oma bij je kind weghouden is nooit in haar belang, nogmaals ik denk het te weten.

Mijn enige oma zat tot mijn 9e in een verzorgingstehuis en is overleden toen ze 56 werd.

Als ik nu zie hoe mijn neefje en nichtje met mijn vader omgaan zie ik des te meer wat de liefde van een Opa (of oma) waard is en wat het belang ervan is.
Hell To The Liars
pi_172197017
quote:

[..]

Man lul toch niet zo stom, je zet jezelf altijd op de eerste plaats.. Of denk je werkelijk dat deze situatie, die jij hebt gecreëerd , goed is voor je dochter?
pi_172197591
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 19:24 schreef Droopie het volgende:

[..]

Een opa en oma bij je kind weghouden is nooit in haar belang, nogmaals ik denk het te weten.

Mijn enige oma zat tot mijn 9e in een verzorgingstehuis en is overleden toen ze 56 werd.

Als ik nu zie hoe mijn neefje en nichtje met mijn vader omgaan zie ik des te meer wat de liefde van een Opa (of oma) waard is en wat het belang ervan is.
Grappig genoeg heeft dochter allang door dat mijn ouders haar proberen te kopen, daarom gaat ze het liefst naar schoonmoeder, dat is echt oma- oma. Omdat m'n kleine donker is, terwijl onze familie donkerblond met blauwe of groene ogen is, ze voelde zich meer op haar gemak bij Lucinda haar moeder, die is meer open dan mijn ouders, dochter mist de stiefvader van haar moeder nog elke dag. Ik heb met haar gepraat. En we hebben met zijn drieën gepraat, Kim blijft, dochter ziet het helemaal zitten, dus we gaan de sprong wagen met zijn drieën. Mijn ouders mogen ons geluk wensen maar dat is niet noodzakelijk.
Mijn beste maten wensen ons geluk. Mijn broertjes hebben net geappt dat ze hopen dat we gelukkig zijn, en dat ze hopen dat onze ouders bijdraaien. Ze zijn blij dat ik gelukkig ben met haar. Dit alles stemt mij goed.
En zo is mijn leven, het ene moment ben ik op en top gelukkig, het volgende moment ben ik doodongelukkig, en ik weet niet hoe in dat gelijkmatig krijg. Vroeger had ik hier nooit last van. De afgelopen jaren heb ik me continue gescheurd gevoeld, alcohol en coke waren goede pleisters. Maar nu ik ze niet meer heb voel ik me extra kwetsbaar en ben ik constant op m'n hoede.

[ Bericht 10% gewijzigd door Roofmate77 op 05-07-2017 20:16:01 ]
  Moderator woensdag 5 juli 2017 @ 21:10:26 #226
441859 crew  Lenny77
pi_172200227
Nou kijk, er komt al stilletjes rust in de omgeving.
Blijf nu ook gewoon kalm en zet je leven op een rij. Geef stabiliteit aan je dochter en binnenkort het tweede kleintje.
Blijf van alle zooi af!
  Moderator woensdag 5 juli 2017 @ 21:13:03 #227
441859 crew  Lenny77
pi_172200315
quote:

[..]

Het is niet omdat het bij jou zo is gegaan en nog gaat dat dit de absolute waarheid is. Het is niet altijd het beste voor een kind om contact met grootouders te hebben.
Het hangt ook heel erg van het soort grootouders af.

In dit geval denk ik dat het belangrijk is dat zijn dochter wel weet dat ze naar hun toe mag als ze dat wil. En dat ze een keuze heeft.
  woensdag 5 juli 2017 @ 21:34:51 #228
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172201234
quote:

[..]

Sorry, maar dit is echt niet altijd waar.

Van 1 kant heb ik mijn opa en oma maar enkele keren gezien, bij mijn oom en tante om precies te zijn. Daar heb ik werkelijk niets aan gemist en toen ik eenmaal wist waarom minachte ik ze uit de grond van mijn hart.
Mijn neven en nichten zijn er zelfs te logeren gestuurd, toen die (veel later dan ons) te weten kwamen wat er gebeurd was waren ze heel erg boos op hun ouders, heeft dat die band echt laten wankelen.

Leuk om dit vanuit je eigen leven te bekijken, maar er is niet maar 1 ding wat voor iedereen werkt. Soms gaan opa's en oma's gewoon te ver en is geen contact beter dan wel contact.
In dit verhaal, enkel als D denkt dat zijn ouders geen shit bij zijn kind neer gaan leggen kan het verstandig zijn dat contact wel te stimuleren. Denkt hij dat dat niet kan, dat zijn ouders wel shit bij dat kind neer gaan leggen, dan is contact misschien minder verstandig. Wordt dat kind alleen maar verder verscheurd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Vis een optie? woensdag 5 juli 2017 @ 21:38:53 #229
70532 loveli
N
pi_172201390
Wat vinden haar ouders er eigenlijk van dat hun dochter iets met een hoerenloper heeft?
crap in = crap out
  woensdag 5 juli 2017 @ 22:02:17 #230
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_172202260
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 17:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Niet naar zijn kind, maar naar de manier waarop zijn huidige relatie gestart is, en de leugens die daaromheen hangen. Ook niet geheel fair, maar TS had van meet af aan open kaart moeten spelen, zoals het een volwassen vent, een vader, betaamt.
Mwa, dat zou er toch niet zo veel toe moeten doen. Ongeacht dat vind ik niet dat anderen op zo'n manier erover horen te oordelen en dat geluk in de weg horen te staan.
  Moderator woensdag 5 juli 2017 @ 22:41:34 #231
38824 crew  Droopie
pi_172203456
Tuurlijk is contact met je opa en oma niet goed als het niet veilig.

Maar in dit geval.denk ik dat het anders ligt
Ze kunnen nu niets goed doen omdat meneer boos is.
Hell To The Liars
  donderdag 6 juli 2017 @ 08:53:21 #232
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_172208188
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 21:38 schreef loveli het volgende:
Wat vinden haar ouders er eigenlijk van dat hun dochter iets met een hoerenloper heeft?
:')
Zou de vraag niet eerder moeten zijn: Wat vinden haar ouders er eigenlijk van dat hun dochter een ex-prostituee is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Elpis op 06-07-2017 09:23:09 (typo) ]
  donderdag 6 juli 2017 @ 10:46:59 #233
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172210212
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 22:41 schreef Droopie het volgende:
Tuurlijk is contact met je opa en oma niet goed als het niet veilig.

Maar in dit geval.denk ik dat het anders ligt
Ze kunnen nu niets goed doen omdat meneer boos is.
Meneer heeft nogal een goede reden om boos te zijn, net doen alsof dat onredelijk is slaat nergens op.
Hij kent zijn ouders het beste en als hij inschat dat ze die shit ook bij zijn dochter brengen vind ik het niet onverstandig om iig de eerste tijd het contact even stil te leggen.
Want de hele tijd tussen zulke kift zitten is ook een vorm van onveiligheid.

Nu eerst de boel maar even wat laten bedaren lijkt me verstandig. En aan die ouders laten weten dat niet alles zonder consequenties gezegd en gedaan kan worden is ook niet zo verkeerd. Dit half door laten etteren heeft niemand wat aan.

Natuurlijk heeft D dit in eerste instantie minder handig aangepakt. Maar als ze zo fel reageren vraag ik me af of het zoveel beter was gegaan als hij het eerder had verteld. Daarnaast kan hij niet veranderen hoe het is gegaan, dat is verleden en valt niet te veranderen. Maar dat dat misschien minder handig was betekend niet dat hij nu met gebogen hoofd alles over zich heen moet laten komen.
pi_172211758
We zullen zien wie hier de langste adem heeft.
  donderdag 6 juli 2017 @ 12:35:44 #235
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_172212582
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 19:10 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja zo kan ik het ook. De vraag is wat je wíl. Je verhaal kwijt en er verder niks mee doen, of ook daadwerkelijk adviezen ter harte nemen.

Je gezin gaat kapot en je doet het zelf. Schakel toch hulp in...
Dit dus, als je er zelf niet meer uit komt of objectief naar kan kijken is het altijd goed om een derde partij te laten helpen, al is het puur omdat diegene er objectiever naar kijkt.
pi_172212777
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:35 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dit dus, als je er zelf niet meer uit komt of objectief naar kan kijken is het altijd goed om een derde partij te laten helpen, al is het puur omdat diegene er objectiever naar kijkt.
Euh ik heb al een heel leger aan hulpverleners, ik hoef er niet nog meer.
  donderdag 6 juli 2017 @ 12:49:00 #237
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_172212916
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:43 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Euh ik heb al een heel leger aan hulpverleners, ik hoef er niet nog meer.
Kan wel zo wezen, als die er maar weinig mee doen dan heb e er alsnog niks aan. Juist in dit soort gevallen horen die adequaat in te springen.
  donderdag 6 juli 2017 @ 12:52:36 #238
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172212999
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:49 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Kan wel zo wezen, als die er maar weinig mee doen dan heb e er alsnog niks aan. Juist in dit soort gevallen horen die adequaat in te springen.
Wat moeten ze doen dan?
  donderdag 6 juli 2017 @ 14:25:15 #239
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_172215140
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat moeten ze doen dan?
Dit is toch al veel te ver doorgeslagen hoe TS tegenover zijn familie staat en andersom.
Daarvoor hoort hulpverlening te zijn dat dat niet escaleert.
  donderdag 6 juli 2017 @ 14:56:01 #240
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172215848
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 08:53 schreef Elpis het volgende:

[..]

:')
Zou de vraag niet eerder moeten zijn: Wat vinden haar ouders er eigenlijk van dat hun dochter een ex-prostituee is?
De vrouw is natuurlijk altijd slachtoffer van de situatie, en de man is altijd de boosdoener :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172217507
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2017 19:21 schreef Andromache het volgende:

[..]

Juist als je 40 bent toch?
Oh weet ik niet ik dacht dat vooral pubers dat deden
  donderdag 6 juli 2017 @ 16:10:41 #242
138876 Andromache
pi_172217968
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 15:53 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Oh weet ik niet ik dacht dat vooral pubers dat deden
Nou dan breekt meestal de fase aan van verbroken relaties en samengestelde gezinnen enzo.
  Moderator donderdag 6 juli 2017 @ 16:54:31 #243
441859 crew  Lenny77
pi_172219365
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:25 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dit is toch al veel te ver doorgeslagen hoe TS tegenover zijn familie staat en andersom.
Daarvoor hoort hulpverlening te zijn dat dat niet escaleert.
Nou dan heb je wel heel veel hulpverleners nodig.
Duizenden situaties zoals TS.
pi_172219544
vandaag in #ghetto tories
  donderdag 6 juli 2017 @ 17:04:35 #245
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_172219668
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 16:54 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nou dan heb je wel heel veel hulpverleners nodig.
Duizenden situaties zoals TS.
Oke, want alles is ook dus danig kritiek en er kan maar 1 hulpverlener 1 persoon tegelijk doen?
  donderdag 6 juli 2017 @ 20:00:48 #246
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172224121
TS overweeg eens of het een idee is om binnenkort met je dochter (dus enkel jullie twee) een dagje weg te gaan.
pi_172224482
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:00 schreef Boca_Raton het volgende:
TS overweeg eens of het een idee is om binnenkort met je dochter (dus enkel jullie twee) een dagje weg te gaan.
Geen tijd, ik kom anders te kort, dus ik ga niet op vakantie, vrouw en kleine gaan een weekje naar Cadzand, hond gaat mee, ik ga alleen het eerste weekend mee en dan werken als hun daar zijn.
  donderdag 6 juli 2017 @ 20:17:37 #248
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172224556
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:14 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Geen tijd, ik kom anders te kort, dus ik ga niet op vakantie, vrouw en kleine gaan een weekje naar Cadzand, hond gaat mee, ik ga alleen het eerste weekend mee en dan werken als hun daar zijn.
Dan kan je toch een dagje samen met je dochter doen? In en om Cadzand is genoeg te doen voor kinderen (ik kan het weten, ik woon er :')).
pi_172224780
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:17 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dan kan je toch een dagje samen met je dochter doen? In en om Cadzand is genoeg te doen voor kinderen (ik kan het weten, ik woon er :')).
.
Jong is 13, die heeft geen zin om iets met mij te ondernemen , zit nu met m'n vrouwtje achter de computer om leuke dingen op te zoeken waar ze samen heen willen zonder mij uiteraard
  donderdag 6 juli 2017 @ 20:35:55 #250
138876 Andromache
pi_172225197
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:24 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

.
Jong is 13, die heeft geen zin om iets met mij te ondernemen , zit nu met m'n vrouwtje achter de computer om leuke dingen op te zoeken waar ze samen heen willen zonder mij uiteraard
Ik vind het wel een goed advies hoor, jij bent de ouder, investeer in de band met je kind. Misschien hangt je dochter wel zo aan je prille vriendin omdat jij er weinig bent.
pi_172225391
quote:

[..]

.
Heb je het haar al gevraagd?
pi_172225394
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:35 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik vind het wel een goed advies hoor, jij bent de ouder, investeer in de band met je kind. Misschien hangt je dochter wel zo aan je prille vriendin omdat jij er weinig bent.
Euro's hangen niet aan bomen, dus er zal ergens iets verdiend moeten worden, zeker nu we een kleine krijgen, en de beste manier waarop ik eerlijk geld kan verdienen is door daken en dakkapellen te maken. Ik heb tot eind oktober volop werk. Na de bouwvak ga ik in loondienst, en dan op zaterdag beunen .
  donderdag 6 juli 2017 @ 21:14:56 #253
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172226547
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:40 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Euro's hangen niet aan bomen, dus er zal ergens iets verdiend moeten worden, zeker nu we een kleine krijgen, en de beste manier waarop ik eerlijk geld kan verdienen is door daken en dakkapellen te maken. Ik heb tot eind oktober volop werk. Na de bouwvak ga ik in loondienst, en dan op zaterdag beunen .
Wat ben jij een klotevader! Ik heb medelijden met je dochter! Met je excuses!
  donderdag 6 juli 2017 @ 21:16:34 #254
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172226601
quote:

[..]

.
Tuurlijk wel! Ga samen zeehonden kijken, of een bezoekje brengen aan de paardenmelkerij, kan ze meteen eens op een trekpaard zitten.

Je bent excuses aan het verzinnen om maar niet met haar te hoeven zijn lijkt wel.
  donderdag 6 juli 2017 @ 21:45:34 #255
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_172227716
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:16 schreef Samzz het volgende:

[..]

Tuurlijk wel! Ga samen zeehonden kijken, of een bezoekje brengen aan de paardenmelkerij, kan ze meteen eens op een trekpaard zitten.

Je bent excuses aan het verzinnen om maar niet met haar te hoeven zijn lijkt wel.
^O^
  donderdag 6 juli 2017 @ 21:48:22 #256
138876 Andromache
pi_172227789
quote:

[..]

Snap ik, maar klassieke denkfout van meestal mannen dat ze veel voor het gezin doen door veel te werken. Er zijn voor vrouw en kind is minstens even belangrijk. Daar zijn talloze huwelijken op misgelopen, op dat misverstand. Echt. Pak het na de bouwvak goed op met je dochter. Doe samen wat leuks een keer. En dat kan heel goed ook een dag(deel) in de vakantie. Ga desnoods samen de boodschapjes doen en even een ijsje eten nadien.
pi_172228438
quote:

[..]

Dus je geeft toe, dat je je dochter niet de aandacht en tijd geeft, die zij nodig heeft en verdient, omdat er nu een kleine opkomst is?
pi_172233941
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 22:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dus je geeft toe, dat je je dochter niet de aandacht en tijd geeft, die zij nodig heeft en verdient, omdat er nu een kleine opkomst is?
Ik geef niks toe, ze krijgt genoeg aandacht.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 06:59:15 #259
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172234081
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 06:23 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Ik geef niks toe, ze krijgt genoeg aandacht.
Maar een dagje samen met haar doorbrengen is teveel gevraagd :{.

Godsamme :').
pi_172234115
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 06:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maar een dagje samen met haar doorbrengen is teveel gevraagd :{.

Godsamme :').
Waar zeg ik dat? Alsof we nooit iets samen doen.
Alsof de enige mogelijkheid om alleen met haar iets te doen alleen maar in het enige weekend kan dat we met z'n drieën weg kunnen, ze heeft vakantie dus we zullen heus wel een keer iets leuks gaan doen.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 07:17:31 #261
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172234126
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 07:12 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Alsof we nooit iets samen doen.
Je bent niet bereid iets met haar alleen te gaan doen wanneer jullie op vakantie gaan. Geen tijd en geld voor volgens jou, maar het klinkt meer alsof je geen zin hebt want er zijn genoeg gratis opties, als je naar wil.

Niks willen doen is ook een keuze, maar geef t dan op z'n minst toe :).
  vrijdag 7 juli 2017 @ 07:23:11 #262
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172234143
Ik snap niet waarom er zo op TS wordt ingehakt omdat een user heeft geopperd dat hij een dagje met zijn dochter alleen iets gaat doen en TS daar praktische bezwaren in ziet. Alsof nu ineens alles afhangt van een dagje samen wat doen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 07:25:24 #263
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172234159
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 07:23 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap niet waarom er zo op TS wordt ingehakt omdat een user heeft geopperd dat hij een dagje met zijn dochter alleen iets gaat doen en TS daar praktische bezwaren in ziet. Alsof nu ineens alles afhangt van een dagje samen wat doen.
Nee, alles hangt daar niet vanaf. Het is meer de manier waarop TS zijn praktische bezwaren kenbaar maakt.
pi_172234169
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 07:17 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je bent niet bereid iets met haar alleen te gaan doen wanneer jullie op vakantie gaan. Geen tijd en geld voor volgens jou, maar het klinkt meer alsof je geen zin hebt want er zijn genoeg gratis opties, als je naar wil.

Niks willen doen is ook een keuze, maar geef t dan op z'n minst toe :).
Ik zeg nergens dat ik geen poen heb om iets te gaan doen, wel dat ik geen tijd heb, mijn vakantie begint op 31 juli, alle werken voor deze maand zijn al afgesproken en daar kan ik niet zomaar onderuit,

ik maak geregeld dagen van 12 uur, in het weekend ben ik moe en wil ik op de bank liggen.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 07:29:18 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172234178
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 07:25 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee, alles hangt daar niet vanaf. Het is meer de manier waarop TS zijn praktische bezwaren kenbaar maakt.
Ja, uitgelokt door zo'n suggestie te doen en daar maar steeds op door te gaan. 'Je hebt het niet eens voor je dochter over om...'

TS is er niet zo sterk in om tegen anderen te zeggen dat ze zich niet zo met hem moeten bemoeien. Op de een of andere manier zijn users het gaan opvatten als een vrijbrief om hem over alles de les te lezen.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 07:31:31 #266
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172234187
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 07:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, uitgelokt door zo'n suggestie te doen en daar maar steeds op door te gaan. 'Je hebt het niet eens voor je dochter over om...'

TS is er niet zo sterk in om tegen anderen te zeggen dat ze zich niet zo met hem moeten bemoeien. Op de een of andere manier zijn users het gaan opvatten als een vrijbrief om hem over alles de les te lezen.
Of het klopt gewoon wat er gezegd wordt... Zie ook TS zijn laatste bericht.

Maar goed, zal erover ophouden :). Bedenk wel dat t steeds TS zelf is die dit weer opzoekt. Over and over and over again.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 07:34:11 #267
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172234209
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 07:31 schreef Samzz het volgende:

[..]

Of het klopt gewoon wat er gezegd wordt... Zie ook TS zijn laatste bericht.

Maar goed, zal erover ophouden :). Bedenk wel dat t steeds TS zelf is die dit weer opzoekt. Over and over and over again.
Ja, hij zoekt het op. Maar het zijn andere users die er imo in doorschieten hoe hij steeds ter verantwoording wordt geroepen over m.n. zijn dochter.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 07:36:49 #268
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172234222
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 07:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, hij zoekt het op. Maar het zijn andere users die er imo in doorschieten hoe hij steeds ter verantwoording wordt geroepen over m.n. zijn dochter.
Gezien de keuzes die TS maakt kan ik ze geen ongelijk geven... Hoge bomen vangen veel wind.

Misschien opent het bij TS toch eens een keer de ogen.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 10:09:02 #269
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172236438
Vind het idd ook raar hoe er gehakt wordt. Er is een extra vakantie ingepland voor de dames waarbij de ts dan gewoon moet werken. Dat ts zeg later vrij te hebben en op andere momenten wel alleen wat met zijn dochter te gaan doen. Dat hij dat ene weekend in die extra vakantie gewoon met beide wil optrekken is toch niet zo vreemd?
pi_172236529
Ben hier nog steeds benieuwd naar.
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Heb je het haar al gevraagd?
pi_172236688
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat ben jij een klotevader! Ik heb medelijden met je dochter! Met je excuses!
Doe even normaal :r
pi_172237101
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 10:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ben hier nog steeds benieuwd naar.

[..]

Nee.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 11:16:03 #273
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172238392
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 10:19 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Doe even normaal :r
Ik heb meer topics van TS gevolgd. En wat pa daarin steeds beslist t.a.v. zijn dochter is diep triest. Nu suggereer ik 'ga eens een dagje met haar uit, gewoon jullie twee alleen' kan dat ook al niet.
Je kunt elke keer wel begrip opbrengen maar het gehele plaatje is niet best.
pi_172238605
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik heb meer topics van TS gevolgd. En wat pa daarin steeds beslist t.a.v. zijn dochter is diep triest. Nu suggereer ik 'ga eens een dagje met haar uit, gewoon jullie twee alleen' kan dat ook al niet.
Je kunt elke keer wel begrip opbrengen maar het gehele plaatje is niet best.
Roepen dat hij een kutvader is, omdat hij niet meteen je advies opvolgt, is minstens net zo triest.
  vrijdag 7 juli 2017 @ 11:30:23 #275
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172238737
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:25 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Roepen dat hij een kutvader is, omdat hij niet meteen je advies opvolgt, is minstens net zo triest.
Werkelijk, ik sla groen uit als ik al die smoezen hoor. Hij doet gewoon z'n eigen zin (in elk topic) en wat dat voor een effect op zijn dochter heeft, dat boeit 'm niet. Heb ik 'm nog nooit over gehoord. En het is een drama daar. Dat meisje wordt volgens mij gewoon vermalen tussen de belangen van iedereen daar, behalve die van haarzelf. Ik kan er niets anders van maken. En dan die k*t-smoezen die ik hier dan weer lees, ik trap er niet meer in.
pi_172239033
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:30 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Werkelijk, ik sla groen uit als ik al die smoezen hoor. Hij doet gewoon z'n eigen zin (in elk topic) en wat dat voor een effect op zijn dochter heeft, dat boeit 'm niet. Heb ik 'm nog nooit over gehoord. En het is een drama daar. Dat meisje wordt volgens mij gewoon vermalen tussen de belangen van iedereen daar, behalve die van haarzelf. Ik kan er niets anders van maken. En dan die k*t-smoezen die ik hier dan weer lees, ik trap er niet meer in.
Sinds wanneer woon je bij mij in huis? Mijn kleine komt niks tekort. Ik heb m'n leven 5 jaar stilgezet speciaal voor haar. Mag ik zelf ook nog wat of behoor ik te wachten met leven tot ze mij niet meer nodig heeft??
pi_172239119
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 10:32 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Nee.
Aanname dus. Misschien wil ze juist heel graag tijd met je doorbrengen maar durft ze het niet te vragen omdat jij het zo druk hebt net alles wat in je leven speelt.

Weet dus eerst zeker dat ze echt geen tijd met je wil doorbrengen (en misschien moet je dat wel een paar keer vragen of met wat ideeën komen voor ze je echt gelooft) voordat je dat hier zo stellig post.
pi_172239152
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:41 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Sinds wanneer woon je bij mij in huis? Mijn kleine komt niks tekort. Ik heb m'n leven 5 jaar stilgezet speciaal voor haar. Mag ik zelf ook nog wat of behoor ik te wachten met leven tot ze mij niet meer nodig heeft??
Durft ze inmiddels alweer alleen in haar eigen bed te slapen en is ze op kamp geweest?
pi_172239379
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Durft ze inmiddels alweer alleen in haar eigen bed te slapen en is ze op kamp geweest?
Ze is op kamp geweest en mag om de dag bij ons slapen, m'n psych zei dat we het rustig af moeten bouwen, ze heeft sinds haar 7e altijd bij mij geslapen omdat ik alleen slapen niet tof vond, dus om ze nou zo terug naar haar eigen bedje te doen was niet goed.
pi_172243951
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 11:53 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Ze is op kamp geweest en mag om de dag bij ons slapen, m'n psych zei dat we het rustig af moeten bouwen, ze heeft sinds haar 7e altijd bij mij geslapen omdat ik alleen slapen niet tof vond , dus om ze nou zo terug naar haar eigen bedje te doen was niet goed.
En dan zeg jij dat JIJ alles voor haar opzij hebt gezet? :D Nu je een vriendin hebt wordt het lastig dat dochter erbij ligt en dan heeft ZIJ een probleem? Ik zou erom lachen als het niet zo treurig was.

Goed dat ze op kamp geweest is trouwens. ^O^ Hopelijk heeft ze het leuk gehad.
pi_172244195
Altijd problemen geen zonneschijn wat een leven heb jij zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')