Onwetenden? Mwah, valt nogal mee. Zijn hier aardig wat mensen die de F1 al jaren en jaren en jaren volgen en die hoogst verbaasd waren dat VET geen zwarte vlag kreeg. Dat zegt wel iets. Dat het zo'n rel geworden is ook. En daar was was VET ook een tweede maal debet aan, namelijk door na afloop van de camera's de vermoorde onschuld te spelen.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij iedere beslissing waren er boze groepen geweest.
Alsof de FIA de oren moet laten hangen naar een stel onwetenden die zo subjectief als de pest zijn. Kom nou.
Misschien wel, maar ik niet. Dan had ik zijn reactie ook volkomen overbodig, asociaal en buitengewoon onsportief genoemd.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik durf er toch geld op te zetten als Verstappen had gedaan wat Vettel gedaan had dat dan de fans hier over elkaar heen waren gedoken om even te vertellen dat hij even liet zien dat hij zich niet laat piepelen en dat de ware kampioen zich weer toonde.
Ik had hem dan onvolwassen genoemd. Verschil: dat noemde ik Vettel ook.
Ik keurde het dan ook niet goed. Ik vind dat Hamilton ook gestraft had moeten worden aangezien hij gewoon een naaistreek leverde.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Kijk, wat Verstappen deed was ongepast door niet met de pers te praten. Dat vind je dus kennelijk zelf ook wel mooi.
Wat Vettel deed was gewoon not done. Volkomen onsportief gedrag. Dat kan je nooit goedkeuren of mooi vinden.
Als VER hetzelfde gedaan had, had hij wat mij betreft ook gewoon een zwarte vlag moeten krijgen.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik durf er toch geld op te zetten als Verstappen had gedaan wat Vettel gedaan had dat dan de fans hier over elkaar heen waren gedoken om even te vertellen dat hij even liet zien dat hij zich niet laat piepelen en dat de ware kampioen zich weer toonde.
Ik had hem dan onvolwassen genoemd. Verschil: dat noemde ik Vettel ook.
VER is 19 en staat ah begin van zijn carriere (en moet nog een hoop leren), ALO is bijna 36 en zit in de herfst van zijn carriere (en zou redelijk uitgeleerd moeten zijn). Klein verschilletje maar hoor, 19 of 36 qua volwassen gedrag kunnen/moeten vertonenquote:Op maandag 3 juli 2017 21:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik keurde het dan ook niet goed. Ik vind dat Hamilton ook gestraft had moeten worden aangezien hij gewoon een naaistreek leverde.
En Verstappen vond ik onvolwassen. Laat hem eens naar Alonso kijken. Een echte kampioen die nog veel meer tegenslag heeft. En netjes op komt draven. Keer op keer op keer.
Leeftijd is nimmer een excuus als je mee wil spelen op het hoogste niveau.quote:Op maandag 3 juli 2017 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
VER is 19 en staat ah begin van zijn carriere (en moet nog een hoop leren), ALO is bijna 36 en zit in de herfst van zijn carriere (en zou redelijk uitgeleerd moeten zijn). Klein verschilletje maar hoor, 19 of 36 qua volwassen gedrag kunnen/moeten vertonen
Wat een vergelijk zeg
En ook ALO komt helemaal niet keer op keer op keer netjes opdraven. Recent voorbeeldje: in mei van dit jaar (GP van Spanje) heeft hij (weliswaar na een vrije training) ook gewoon verzaakt en is gaan raquetballen/tennissen.
Het was padelquote:Op maandag 3 juli 2017 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
VER is 19 en staat ah begin van zijn carriere (en moet nog een hoop leren), ALO is bijna 36 en zit in de herfst van zijn carriere (en zou redelijk uitgeleerd moeten zijn). Klein verschilletje maar hoor, 19 of 36 qua volwassen gedrag kunnen/moeten vertonen
Wat een vergelijk zeg
En ook ALO komt helemaal niet keer op keer op keer netjes opdraven. Recent voorbeeldje: in mei van dit jaar (GP van Spanje) heeft hij (weliswaar na een vrije training) ook gewoon verzaakt en is gaan raquetballen/tennissen.
Sinds je hebt toegegeven dat je vooral in deze reeks komt om te trollen heb ik al wel eens aangegeven dat ik niet inhoudelijk met je in discussie ga. Don't feed the troll en zo.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vettel krijgt de allerzwaarste straf, dat kost hem 13 punten, en dan moet hij daar bovenop ook nog eens door het stof met het boetekleed aan, een soort taakstraf doen en moet hij uitkijken dat hij komende race niks doet wat als strafbaar geinterpreteerd zou kunnen worden door enthousiaste stewards.
Dus wat precies is er nu weer te moeilijk voor je?
Jazeker wel. Er wordt rekening gehouden met leeftijd en (on)ervarenheid bij het beoordelen van een coureur. Al minimaal door hun/de teams, maar ook zeker door de pers en zelfs door het (wat meer ervaren) F1-publiek.quote:Op maandag 3 juli 2017 22:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leeftijd is nimmer een excuus als je mee wil spelen op het hoogste niveau.
Haha en ook nog Alonso als voorbeeld nemenquote:Op maandag 3 juli 2017 22:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leeftijd is nimmer een excuus als je mee wil spelen op het hoogste niveau.
Nou, ik weet niet of Alonso het toonbeeld van volwassenheid is. Vooralsnog doet hij ook gewoon waar hij zin in heeft. En is nooit te beroerd om zich behoorlijk negatief uit te laten over zijn team of de prestaties ervan.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En Verstappen vond ik onvolwassen. Laat hem eens naar Alonso kijken. Een echte kampioen die nog veel meer tegenslag heeft. En netjes op komt draven. Keer op keer op keer.
Dat laatste hebben we Max gelukkig nog niet zien/horen doen.quote:Op maandag 3 juli 2017 22:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet of Alonso het toonbeeld van volwassenheid is. Vooralsnog doet hij ook gewoon waar hij zin in heeft. En is nooit te beroerd om zich behoorlijk negatief uit te laten over zijn team of de prestaties ervan.
Hij is kritisch, er zijn hem dingen beloofd die niet worden nagekomen. Maar hij uit zich niet negatief over het team.quote:Op maandag 3 juli 2017 22:44 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Dat laatste hebben we Max gelukkig nog niet zien/horen doen.
Dit en ALO zijn gedrag is niet grappig.quote:Op maandag 3 juli 2017 22:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet of Alonso het toonbeeld van volwassenheid is. Vooralsnog doet hij ook gewoon waar hij zin in heeft. En is nooit te beroerd om zich behoorlijk negatief uit te laten over zijn team of de prestaties ervan.
Ik vind dat Max zich behoorlijk volwassen gedraagt. Hij verschijnt 1 keer niet voor de pers. En meteen krijgt hij de stempel onvolwassen opgedrukt.
Ik kan me nog enigzins voorstellen dat Alonso als ex wereld kampioen weinig trek heeft in een auto die achteraan rijdt, zeker na het debacle bin Ferrari.quote:Op maandag 3 juli 2017 22:49 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit en ALO zijn gedrag is niet grappig.
Alsonso trok in 2015 al bijzonder vel van leer over zijn waggelquote:Op maandag 3 juli 2017 22:53 schreef tja77 het volgende:
In maart kwam Alonso al met het volgende
https://www.autobahn.eu/3(...)-of-betrouwbaarheid/
Ik ben fan van Alonso, maar als er hier over Max wordt gezegd dat hij een voorbeeld kan nemen aan de volwassenheid van Alonso, dan krijg je volgens mij niet alles mee.
Vel?quote:Op maandag 3 juli 2017 22:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alsonso trok in 2015 al bijzonder vel van leer over zijn waggel
De keus om de pers niet te woord te staan, en daarmee jezelf te beschermen, vond ik juist een erg goeie en volwassen keuze van Max. Als je niet goed in je vel zit dan moet je uit situaties blijven waarbij je jezelf schade toe kunt brengen. Ik zou willen dat Vettel een zelfde vorm van zelfbescherming aan de dag kon leggen op het moment dat ie de dwang voelde om op z'n tegenstander in te rijden.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als VER hetzelfde gedaan had, had hij wat mij betreft ook gewoon een zwarte vlag moeten krijgen.
Dat hij niet voor de camera's is verschenen (hoewel begrijpelijk, hij barstte zowat uit elkaar van frustratie waarschijnlijk), vind ik ook not done. Hoort gewoon bij de job, in goede en in slechte tijden. Staat ook niet voor niks een boete op.
Zou er slechts anders over denken als het team hem naar het hotel heeft gestuurd (en dan mogen ze de boete ook dokken), maar dan nog vind ik het een dicutabele beslissing. Hier moet VER ook mee om leren gaan.
Oneens. Argumentatie staat reeds in door jou gequote post: hoort erbij, moet je mee om kunnen of iig leren gaan.quote:Op maandag 3 juli 2017 23:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
De keus om de pers niet te woord te staan, en daarmee jezelf te beschermen, vond ik juist een erg goeie en volwassen keuze van Max. Als je niet goed in je vel zit dan moet je uit situaties blijven waarbij je jezelf schade toe kunt brengen. Ik zou willen dat Vettel een zelfde vorm van zelfbescherming aan de dag kon leggen op het moment dat ie de dwang voelde om op z'n tegenstander in te rijden.
Natuurlijk is het wel zo dat Vettel zich niet tegen zichzelf hoeft te beschermen: dat doen anderen al voor hem.
Maar met die argumentatie ben ik het dus niet eens om de in mijn voorgaande post genoemde reden.quote:Op maandag 3 juli 2017 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oneens. Argumentatie staat reeds in door jou gequote post: hoort erbij, moet je mee om kunnen of iig leren gaan.
Patstellingquote:Op maandag 3 juli 2017 23:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar met die argumentatie ben ik het dus niet eens om de in mijn voorgaande post genoemde reden.
De straf is dat hij een 10-seconde penalty kreeg waardoor hij aardig wat punten verloor. Nu geen extra straf (ja hij moet wat vrijwilligerswerk met kinderen doen, om de trollbait van Hamilton extra kracht bij te zetten).quote:Op dinsdag 4 juli 2017 08:00 schreef MaJo het volgende:
Wat is nu de straf voor Vettel? Ik kan dat niet terugvinden in deze hele discussie
Sowieso, gewoon de regel hanteren die bij voetbal geldt. Incident is tijdens de wedstrijd gezien en beoordeeld, dus niet achteraf nog een straf gaan bedenken.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 07:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Is de argumentatie van de FIA echt dat hij zijn excuses heeft aangeboden?Dat is natuurlijk een krankzinnige argumentatie.
Verder vind ik dat Vettel inderdaad al genoeg gestraft is voor zijn oerstomme actie, en deze pijnlijke, bijna vernederende ervaring zal nog wel even mentaal doorspelen.
wel mee eens hoor maar dat hadden ze dan meteen moeten zeggenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 08:18 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Sowieso, gewoon de regel hanteren die bij voetbal geldt. Incident is tijdens de wedstrijd gezien en beoordeeld, dus niet achteraf nog een straf gaan bedenken.
Dat moet je inderdaad gewoon een keer afkondigen, dat dat de nieuwe manier van werken is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 08:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel mee eens hoor maar dat hadden ze dan meteen moeten zeggen
Mee eens, maar dan wel of een tabel met straffen of elke rae dezelfde stewards.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 08:18 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Sowieso, gewoon de regel hanteren die bij voetbal geldt. Incident is tijdens de wedstrijd gezien en beoordeeld, dus niet achteraf nog een straf gaan bedenken.
Dan moet je goede richtlijnen hebben inderdaad.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mee eens, maar dan wel of een tabel met straffen of elke rae dezelfde stewards.
Ware het niet dat hij al een waarschuwing had staan voor zijn misdragingen in Mexico. Zich weer misdragen zou leiden tot een Tribunaal. Hoeveel waarschuwingen moet iemand hebben voordat de FIA daadwerkelijk tot actie over gaat?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 08:18 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
ze hebben zichzelf nu wel voor schut gezet nu, het is wachten op het volgende incident en dat hoeft niet met Vettel te zijn, kijken hoe ze daarop reageren.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 10:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ware het niet dat hij al een waarschuwing had staan voor zijn misdragingen in Mexico. Binnen een jaar zich weer misdragen zou leiden tot een Tribunaal. Hoeveel waarschuwingen moet iemand hebben voordat de FIA daadwerkelijk tot actie over gaat?
Ik zou het volledig hebben begrepen als ze hem alsnog uit de uitslag hadden gehaald. Echter, twee keer straffen is natuurlijk niet helemaal juist.quote:
Deden ze bij Kvyat ook, dus dat zegt niets.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 10:06 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik zou het volledig hebben begrepen als ze hem alsnog uit de uitslag hadden gehaald. Echter, twee keer straffen is natuurlijk niet helemaal juist.
Voetbalscheidsrechters die warrig leiden en geen inhoudelijke autoriteit hebben zijn ook altijd degenen die het snelst een kaart trekken voor commentaar. Daarom wordt er ook zo'n punt gemaakt van wat Vettel er wel en niet over gezegd heeft, de stewards mogen hun goddelijke gang gaan en een potje maken van de regelhandhaving en als degenen die het daar niet mee eens is de mond wordt gesnoerd kan dat lekker zo doorgaan.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is een schande dat hij gedwongen wordt om geen mening meer te hebben die niet in lijn is met de FIA.
Wat verlang ik terug naar de tijden dat sporters gewoon konden zeggen wat ze dachten, ook al
was dat volstrekt ongepast.
Het zegt vooral dat als er maar een boel kabaal gemaakt wordt uit chauvinistische motieven de FIA de regels gaat herinterpreteren.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Onwetenden? Mwah, valt nogal mee. Zijn hier aardig wat mensen die de F1 al jaren en jaren en jaren volgen en die hoogst verbaasd waren dat VET geen zwarte vlag kreeg. Dat zegt wel iets. Dat het zo'n rel geworden is ook. En daar was was VET ook een tweede maal debet aan, namelijk door na afloop van de camera's de vermoorde onschuld te spelen.
Dat klopt ja. Daarom wordt ook zo belangrijk gemaakt wat coureurs erover zeggen en moet hen de mond gesnoerd worden, onder het mom van de sport in deskrediet brengen. Dat gaat niet om 'de sport', maar om de wedstrijdleiding. Je mag rustig zeggen dat je andere coureurs nog liever van de baan ramt dan dat je je laat inhalen, maar als dat niet een beslissing van de wedstrijdleiding of FIA betreft is er niks aan de hand.quote:En over zo subjectief als de pest gesproken: ik toon u de FIA. Of toch minimaal buitengewoon inconsequent en zeer regelmatig de schijn van subjectiviteit wekkend.
Mee eens, wat je nu ziet vind ik sowieso achterlijk en kinderachtig. Als het gaat om de F1 top durft de FIA ineens niet meer te bijten en zul je zien hoe ze reageren als het de wat mindere goden betreft met dezelfde incident.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 08:18 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Wat ik ervan begrijp is dat, als het tot een straf van het internationaal tribunaal was gekomen, de straf van de wedstrijdleiding zou zijn vervangen door die van het tribunaal. Er zou dus sowieso maar sprake zijn van een straf.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 10:06 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik zou het volledig hebben begrepen als ze hem alsnog uit de uitslag hadden gehaald. Echter, twee keer straffen is natuurlijk niet helemaal juist.
Hij heeft gewoon al een straf gehad.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 10:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Deden ze bij Kvyat ook, dus dat zegt niets.
Maar omdat hij al een waarschuwing had staan had ik wel een straf verwacht. Krijgt hij weer een waarschuwing.
Hoe had dat uitgepakt bij '100.000 euro boete'? Zou hij dan ineens tot winnaar zijn gekroond? (Antw: nee, dat kan niet)quote:Op dinsdag 4 juli 2017 10:24 schreef beantherio het volgende:
Wat ik ervan begrijp is dat, als het tot een straf van het internationaal tribunaal was gekomen, de straf van de wedstrijdleiding zou zijn vervangen door die van het tribunaal. Er zou dus sowieso maar sprake zijn van een straf.
nee, hij kreeg een 10s stop & go. Penalty is niet gelijk aan s&g....quote:Op dinsdag 4 juli 2017 08:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De straf is dat hij een 10-seconde penalty kreeg waardoor hij aardig wat punten verloor.
DQ en een race ban had ook gekund (al vind ik dat hier te zwaar)quote:Op dinsdag 4 juli 2017 10:06 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Klop ja, dat bedoelde ikquote:Op dinsdag 4 juli 2017 10:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
nee, hij kreeg een 10s stop & go. Penalty is niet gelijk aan s&g....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |