quote:http://nos.nl/artikel/218(...)ts-homohuwelijk.html
De kans dat Duitsland het homohuwelijk invoert is sterk toegenomen nu CDU-leider en bondskanselier Merkel heeft voorgesteld er een vrije kwestie van te maken. Dat wil zeggen dat CDU-parlementariërs zelf een afweging mogen maken of ze voor of tegen stemmen. Tot nu toe was het CDU-partijstandpunt 'nee' en mochten de CDU-Bondsdagleden daar niet van afwijken.
Ongeveer een derde van de CDU-Bondsdagleden is voorstander van het homohuwelijk. De meeste andere partijen zijn ook voor, zodat er een duidelijke meerderheid is voor het openstellen van het huwelijk voor paren van hetzelfde geslacht.
Homo's kunnen zich in Duitsland sinds 2001 al wel laten registreren maar zij hebben niet dezelfde rechten als gehuwden. Zo mag een homo wel het kind van zijn partner adopteren maar mogen ze niet samen een kind adopteren.
Switch
De switch van Merkel haalt de wind uit de zeilen van de andere partijen in de aanloop naar de parlementsverkiezingen van september. Gisteren had SPD-leider Schulz de gelijkstelling van homoparen tot breekpunt voor een eventuele coalitie gemaakt. De liberale FDP en de Groenen hadden dat al eerder gedaan.
Volgens persbureau DPA heeft Merkel de wijziging van haar standpunt afgestemd met de leider van de invloedrijke Beierse zusterpartij CSU, Horst Seehofer. In het behoudende Beieren is de tegenstand tegen het homohuwelijk groot.
Mooi zo. Dan maken we dus geen seksmoraal op basis van 'gelijkwaardigheid'.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:07 schreef Strani het volgende:
[..]
En daarom hebben we daar als samenleving dus bepaalde verdedigingstechnieken voor ingebouwd, zoals wilsbekwaamheid.
Dat komt omdat de stellingname waarop dat een reactie was op zichzelf een ongenuanceerde dooddoener is. Het is namelijk helemaal niet zo makkelijk om te bepalen wanneer er wel of geen schade (aan wie of wat?) aangedaan wordt. Zeker als je het breder trekt.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:08 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Weinig is vanzelfsprekend, dus dat is een behoorlijke dooddoener.
Nee, die maken we op de wilsbekwaamheid.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mooi zo. Dan maken we dus geen seksmoraal op basis van 'gelijkwaardigheid'.
Tadááquote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, die maken we op de wilsbekwaamheid.
Ik persoonlijk doe dat ook niet. Zoals Etto al aangaf gaat het om wilsbekwaamheid. Gelijkwaardigheid is alleen van belang waneer het gebrek ervan illegaal is, zoals bij minderjarigen of bij psychische patienten.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mooi zo. Dan maken we dus geen seksmoraal op basis van 'gelijkwaardigheid'.
Nogmaals (voor de laatste keer); ik reageerde op iemand die dat wel deed.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik persoonlijk doe dat ook niet. Zoals Etto al aangaf gaat het om wilsbekwaamheid. Gelijkwaardigheid is alleen van belang waneer het gebrek ervan illegaal is, zoals bij minderjarigen of bij psychische patienten.
Ben wel benieuwd naar jouw mening over homoseksualiteit.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nogmaals (voor de laatste keer); ik reageerde op iemand die dat wel deed.
Maar als je het jou om de moraal gaat. Doe dit gedachte experiment dan, om te kijken vanuit het oogpunt van een homoseksueel, stel dat de moraal compleet andersom was. Zou jij het met een man kunnen doen omdat dat de moraal is ?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:10 schreef LelijKnap het volgende:
Dat komt omdat de stellingname waarop dat een reactie was op zichzelf een ongenuanceerde dooddoener is. Het is namelijk helemaal niet zo makkelijk om te bepalen wanneer er wel of geen schade (aan wie of wat?) aangedaan wordt. Zeker als je het breder trekt.
Homoseksualiteit moet toegestaan worden. Ongebreidelde seksualiteit moet met een kritische blik bekeken worden. En zo ook de doorgeslagen uitingen van de combinatie van die twee dingen, zoals te zien bij de Gay Parade. Niet iets waar ik blij van word. Het moet kunnen, maar liever niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar jouw mening over homoseksualiteit.
Er was al een "geregistreerd partnerschap" dat, behalve adoptie en het aannemen van de achternaam van de echtgenoot, intussen eigenlijk precies dezelfde juridische waarde had.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:12 schreef Braindead2000 het volgende:
Nog nooit heb ik ook maar 1 woord van ongenoegen gelezen over de achtergestelde positie van homo's in Duitsland. Waarom wordt dit dan opeens als een overwinning gevierd
Ik heb even gegoogle'd en naar wat ik kan vinden is bijv. pedofilie net zo aangeboren en onveranderbaar (en dus "natuurlijk") als homofilie.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:30 schreef Jerruh het volgende:
Homoseksualiteit, biseksualiteit en heteroseksualiteit zijn geen seksuele voorkeuren maar geaardheden, te maken met het geslacht waarop je valt. Pedofilie is dat niet. Bestialiteit is dat niet. Lusten of hoe je de seks ook wilt doen heeft daar ook niks mee te maken. Waarom deze dingen dan alsnog telkens erbij worden gehaald om homoseksualiteit te veroordelen, snap ik nog steeds niet...
En wat maakt dat jij geslachtsvoorkeur wel accepteert, maar andere seksuele voorkeuren niet? Waarom zou iemand niet zijn seksuele voorkeur mogen kunnen uiten? Jij onderdrukt nu ook iemand met je eigen moraliteit.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:30 schreef Jerruh het volgende:
Homoseksualiteit, biseksualiteit en heteroseksualiteit zijn geen seksuele voorkeuren maar geaardheden, te maken met het geslacht waarop je valt. Pedofilie is dat niet. Bestialiteit is dat niet. Lusten of hoe je de seks ook wilt doen heeft daar ook niks mee te maken. Waarom deze dingen dan alsnog telkens erbij worden gehaald om homoseksualiteit te veroordelen, snap ik nog steeds niet...
Ook jij hebt er geen bal van begrepen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:00 schreef damsco het volgende:
[..]
En wat maakt dat jij geslachtsvoorkeur wel accepteert, maar andere seksuele voorkeuren niet? Waarom zou iemand niet zijn seksuele voorkeur mogen kunnen uiten? Jij onderdrukt nu ook iemand met je eigen moraliteit.
In de oudheid was het geen enkel probleem om als volwassene een seksuele relatie te hebben met een minderjarige.
Het is zo enorm selectief wat men hier predikt. Als slechts enkele tientallen jaren geleden het als normaal werd bevonden om seksueel getinte plaatjes van minderjarigen in de kiosken te hebben staan, onder het mom van vrijheid, kan het zomaar weer die kant op gaan. We glijden als samenleving als geheel enorm af, immoraliteit is het nieuwe moraal. En niemand van jullie die dit inziet, stekeblind gemaakt door alle propaganda.
Punt is, dat of je het nou leuk vind of niet, er altijd mensen beperkt zullen worden in hun vrijheden. Net zoals een pedofiel dat is, die onderdrukt wordt om zijn/haar gevoelen te kunnen uiten, vind ik het ook onacceptabel dat wij onze kinderen blootstellen aan alle perverse strapatsen welke homoseksualiteit voortbrengt.
Overigens zijn velen van jullie nog eens hypocriet ook gezien de meerderheid nog steeds onpasselijk wordt als ze twee zoenende mannen zien, of er toch moeite mee hebben als hun bloedeigen kind homo blijkt te zijn, of de ander voor homo uitmaakt zoals in dit topic ook al gebeurde richting mij waarbij er blijkbaar denigrerend op deze mensen wordt neergekeken. Tot zover de acceptatie van deze vrijdenkende mensen, zolang het maar in het eigen straatje past en vooral niet te dichtbij komt.
En waarom is wilsbekwaamheid op leeftijd gebaseerd en niet op verstandelijke vermogens van individuen? Wie ben jij om dat te bepalen voor een ander?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook jij hebt er geen bal van begrepen.
Waarom pedoseksualiteit, net als bestialiteit en necrofilie, niet acceptabel is? Wilsbekwaamheid.
Twee volwassenen die met elkaars instemming elkaar liefhebben, daar is niets verkeerds aan, en ik vraag me werkelijk af welke last jij daar van ondervindt. Maar kennelijk moeten die mensen daarin beperkt worden, ook al schaden ze niemand.
Ook ben ik zeer benieuwd waar jij je moreel kompas op hebt gebaseerd.
Wilsbekwaamheid is op leeftijd én verstandelijke vermogens gebaseerd, vandaar dat we de term LVB hebben.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:10 schreef damsco het volgende:
[..]
En waarom is wilsbekwaamheid op leeftijd gebaseerd en niet op verstandelijke vermogens van individuen? Wie ben jij om dat te bepalen voor een ander?
Ik gun een kind een vader en een moeder en ik vind de kinderwens van volwassenen niet iets wat de overheid moet vervullen met grote ingrepen. Dat is ook de reden dat ik geen voorstander van het homohuwelijk ben. Ik ben voorstander van gelijke rechten voor homo's maar ik erken van niemand het recht op een kind. Gelijke gevallen moeten gelijk beoordeeld worden en ongelijke gevallen naar mate van hun ongelijkheid, Gelijke rechten is wat anders dan doen alsof ongelijke gevallen gelijk zijn.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Ongetwijfeld vaak wel.
Maar huwelijk en kinderen vallen feitelijk gezien gewoon steeds minder met elkaar samen. Net zoals homo en kinderen dankzij adoptie en draagmoederschap ook niet per se (meer) onmogelijk is.
En gun jij een kind met homo-ouders geen volwaardige juridische status voor het gezin?
Omdat leeftijd daar over het algemeen een prima indicatie voor is.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:10 schreef damsco het volgende:
[..]
En waarom is wilsbekwaamheid op leeftijd gebaseerd en niet op verstandelijke vermogens van individuen? Wie ben jij om dat te bepalen voor een ander?
`quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:00 schreef damsco het volgende:
[..]
En wat maakt dat jij geslachtsvoorkeur wel accepteert, maar andere seksuele voorkeuren niet? Waarom zou iemand niet zijn seksuele voorkeur mogen kunnen uiten? Jij onderdrukt nu ook iemand met je eigen moraliteit.
In de oudheid was het geen enkel probleem om als volwassene een seksuele relatie te hebben met een minderjarige.
Het is zo enorm selectief wat men hier predikt. Als slechts enkele tientallen jaren geleden het als normaal werd bevonden om seksueel getinte plaatjes van minderjarigen in de kiosken te hebben staan, onder het mom van vrijheid, kan het zomaar weer die kant op gaan. We glijden als samenleving als geheel enorm af, immoraliteit is het nieuwe moraal. En niemand van jullie die dit inziet, stekeblind gemaakt door alle propaganda.
Punt is, dat of je het nou leuk vind of niet, er altijd mensen beperkt zullen worden in hun vrijheden. Net zoals een pedofiel dat is, die onderdrukt wordt om zijn/haar gevoelen te kunnen uiten, vind ik het ook onacceptabel dat wij onze kinderen blootstellen aan alle perverse strapatsen welke homoseksualiteit voortbrengt.
Overigens zijn velen van jullie nog eens hypocriet ook gezien de meerderheid nog steeds onpasselijk wordt als ze twee zoenende mannen zien, of er toch moeite mee hebben als hun bloedeigen kind homo blijkt te zijn, of de ander voor homo uitmaakt zoals in dit topic ook al gebeurde richting mij waarbij er blijkbaar denigrerend op deze mensen wordt neergekeken. Tot zover de acceptatie van deze vrijdenkende mensen, zolang het maar in het eigen straatje past en vooral niet te dichtbij komt.
Dan nog, zoals ik al typte, heeft het niks te maken met vallen op geslacht, wat ik juist nog nadrukkelijkerbij zei: het staat net zover af van heteroseksualiteit als homoseksualiteit.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb even gegoogle'd en naar wat ik kan vinden is bijv. pedofilie net zo aangeboren en onveranderbaar (en dus "natuurlijk") als homofilie.
Maar dat is volgens mij niet waar het over gaat. Een kind of een dier is op dit gebied niet wilsbekwaam, en dáárom moeten pedofielen en bestialen hun seksuele geaardheid onderdrukken.
Wat een dom gelul.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:18 schreef damsco het volgende:
Overigens schaad homoseksualiteit een hoop. Kinderen die zonder vader of moeder opgroeien en ondanks de semi wetenschappelijk foponderzoeken toch emotionele schade oplopen door het missen van een mannelijk of vrouwelijk rolmodel, zich extra blootstellen aan ziektes zoals HIV en andere homogerelateeerde gevaren (algemeen erkend) wat een gebaar voor de volksgezondheid is, een liefdeloze scène waarin enkel lust is (wordt zelfs door homo's erkent), lichamelijke schade door penetratie, etc.
Maar waarom die mijlpaal niet juist is volgens jou zeg je niet. Waarom je een kind geen twee vaders of moeder gunt (terwijl er al meerdere onderzoeken zijn geweest waarin naar voren komt dat kinderen van dergelijke stellen sterker, gelukkiger en succesvoller zijn) zeg je ook niet. Wat je met dit zegt is wel tegen bijvoorbeeld mij en een aantal users hier dat je vindt dat wij dus niet dezelfde rechten mogen als jij, want daar komt het dus alsnog op neer.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik gun een kind een vader en een moeder en ik vind de kinderwens van volwassenen niet iets wat de overheid moet vervullen met grote ingrepen. Dat is ook de reden dat ik geen voorstander van het homohuwelijk ben. Ik ben voorstander van gelijke rechten voor homo's maar ik erken van niemand het recht op een kind. Gelijke gevallen moeten gelijk beoordeeld worden en ongelijke gevallen naar mate van hun ongelijkheid, Gelijke rechten is wat anders dan doen alsof ongelijke gevallen gelijk zijn.
Ik snap wel dat het huwelijk als een belangrijke mijlpaal in de homo-emancipatie wordt gezien, maar ik vind het niet de juiste mijlpaal.
Zo dan.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:18 schreef damsco het volgende:
Overigens schaad homoseksualiteit een hoop. Kinderen die zonder vader of moeder opgroeien en ondanks de semi wetenschappelijk foponderzoeken toch emotionele schade oplopen door het missen van een mannelijk of vrouwelijk rolmodel, zich extra blootstellen aan ziektes zoals HIV en andere homogerelateeerde gevaren (algemeen erkend) wat een gebaar voor de volksgezondheid is, een liefdeloze scène waarin enkel lust is (wordt zelfs door homo's erkent), lichamelijke schade door penetratie, etc.
In beginsel heeft juist wel iedereen recht op een kind. Je hebt er geen vergunning voor nodig en een man die al drie keer is gescheiden en de kinderen van z'n ex-en heeft mishandeld mag gewoon weer opnieuw een vrouw zwanger maken.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik gun een kind een vader en een moeder en ik vind de kinderwens van volwassenen niet iets wat de overheid moet vervullen met grote ingrepen. Dat is ook de reden dat ik geen voorstander van het homohuwelijk ben. Ik ben voorstander van gelijke rechten voor homo's maar ik erken van niemand het recht op een kind. Gelijke gevallen moeten gelijk beoordeeld worden en ongelijke gevallen naar mate van hun ongelijkheid, Gelijke rechten is wat anders dan doen alsof ongelijke gevallen gelijk zijn.
Ik snap wel dat het huwelijk als een belangrijke mijlpaal in de homo-emancipatie wordt gezien, maar ik vind het niet de juiste mijlpaal.
Whut?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:18 schreef damsco het volgende:
Ik weet niet hoe vaak jij met een wijnfles in je putti op de eerste hulp bent beland en welke schade dit heeft aangericht, maar dit stukje tekst.... zucht... Gooi er maar een atoombom op hoor.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:18 schreef damsco het volgende:
Vind ik een goedequote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:25 schreef Igen het volgende:
[..]
In beginsel heeft juist wel iedereen recht op een kind. Je hebt er geen vergunning voor nodig en een man die al drie keer is gescheiden en de kinderen van z'n ex-en heeft mishandeld mag gewoon weer opnieuw een vrouw zwanger maken.
In vergelijking daarmee is homofilie hartstikke onschuldig. Het slaat nergens op om daar zo moeilijk over te doen.
Twee moeders is wel prima voor kinderen, maar twee vaders is geen wenselijk zaak voor kinderen. Horen dan namelijk slechts datgene wat de zichzelf mannen noemende individuen belangrijk vinden.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:21 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Maar waarom die mijlpaal niet juist is volgens jou zeg je niet. Waarom je een kind geen twee vaders of moeder gunt (terwijl er al meerdere onderzoeken zijn geweest waarin naar voren komt dat kinderen van dergelijke stellen sterker, gelukkiger en succesvoller zijn) zeg je ook niet. Wat je met dit zegt is wel tegen bijvoorbeeld mij en een aantal users hier dat je vindt dat wij dus niet dezelfde rechten mogen als jij, want daar komt het dus alsnog op neer.
Ongefundeerde borrelpraat.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Twee moeders is wel prima voor kinderen, maar twee vaders is geen wenselijk zaak voor kinderen. Horen dan namelijk slechts datgene wat de zichzelf mannen noemende individuen belangrijk vinden.
Nee, ik vind niet dat ik recht heb op een kind. Dat schreef ik al en ik schreef ook al waarom die mijlpaal niet de juiste is.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:21 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Maar waarom die mijlpaal niet juist is volgens jou zeg je niet. Waarom je een kind geen twee vaders of moeder gunt (terwijl er al meerdere onderzoeken zijn geweest waarin naar voren komt dat kinderen van dergelijke stellen sterker, gelukkiger en succesvoller zijn) zeg je ook niet. Wat je met dit zegt is wel tegen bijvoorbeeld mij en een aantal users hier dat je vindt dat wij dus niet dezelfde rechten mogen als jij, want daar komt het dus alsnog op neer.
Het recht om te proberen een kind te krijgen is wat anders dan recht op een kind.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:25 schreef Igen het volgende:
[..]
In beginsel heeft juist wel iedereen recht op een kind. Je hebt er geen vergunning voor nodig en een man die al drie keer is gescheiden en de kinderen van z'n ex-en heeft mishandeld mag gewoon weer opnieuw een vrouw zwanger maken.
Kinderen lijkt me nou bij uitstek iets om niet te makkelijk over te doen, hoe progressief je je ook wil profileren. Dat het in de ideale omstandigheden, man en vrouw houden van elkaar en krijgen kinderen, al zo vaak fout gaat lijkt me geen reden voor de staat om nog meer complicerende factoren in te brengen.quote:In vergelijking daarmee is homofilie hartstikke onschuldig. Het slaat nergens op om daar zo moeilijk over te doen.
Omdat overal juist uit blijkt dat het geen fuck uitmaakt voor de ontwikkeling van kinderen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:46 schreef torentje het volgende:
Waarom is dat ongefundeerde borrelpraat?
Dan zal het jou waarschijnlijk ook geen moeite kosten om een link naar een betrouwbare bron te plaatsen?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat overal juist uit blijkt dat het geen fuck uitmaakt voor de ontwikkeling van kinderen.
Dit is niet per se waar.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat overal juist uit blijkt dat het geen fuck uitmaakt voor de ontwikkeling van kinderen.
Klopt, dat lijkt me ook. En als nadelige invloed wordt vooral genoemd dat de reacties van de omgeving bepalend zijn. Mooie self-fulfilling prophecy wordt dat, roepen dat het slecht is voor kinderen en dan zelf de veroorzaker zijn van die nadelige invloed.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 20:11 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit is niet per se waar.
Heb al meermaals diverse wetenschappelijk bronnen (publicaties uit peer-reviewed wetenschappelijke journals) op Fok gepost waaruit blijkt dat de kinderen van homokoppels juist beter presteren en gelukkiger zijn. Mogelijke verklaring is dat homokoppels veel bewuster en na langer beraad voor kinderen kiezen. Andere studies vinden domweg geen significant verschil. Het hangt er een beetje vanaf wat je meet.
Recent nog in KLB, maar zoekt mobiel zo lastig.
Mobiel, dus nu kost het me teveel moeite.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:58 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan zal het jou waarschijnlijk ook geen moeite kosten om een link naar een betrouwbare bron te plaatsen?
quote:Op vrijdag 30 juni 2017 20:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Klopt, dat lijkt me ook. En als nadelige invloed wordt vooral genoemd dat de reacties van de omgeving bepalend zijn. Mooie self-fulfilling prophecy wordt dat, roepen dat het slecht is voor kinderen en dan zelf de veroorzaker zijn van die nadelige invloed.
Dan plaats die link maar als je weer bij je pc bent. Ik heb geduld.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 20:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mobiel, dus nu kost het me teveel moeite.
Meer bewijs: Robert-Jay Green, PhD, distinguished professor of clinical psychology at the California School of Professional Psychology, San Francisco, “Gay Fathers by Surrogacy: Prejudice, Parenting, and Well-Being of Female and Male Children.”quote:• Studie naar 500 kinderen in Australië
• Kinderen in een gezin met ouders van hetzelfde geslacht scoren beter op algemeen gedrag, algemene gezondheid en gezinscohesie dan de rest van de bevolking
• Geen significante verschillen op andere onderdelen
• Kinderen uit deze gezinnen hebben vaker te maken met negatieve sociale stigma's en homofobie
• Conclusie: kinderen van same-sex koppels presteren op sommige indicatoren beter en op geen enkele indicator slechter en de enige wijze waarop ze problemen ondervinden is niet dankzij de same-sex ouders, maar ironisch genoeg dankzij homofoben als user torentje die onterecht vermoeden dat het aan de same-sex ouders ligt en anderen daar onterecht op aankijkt.
Ook hier enkel beter dan bij hetero-ouders dus.quote:In the first-ever study of children created via surrogacy and raised by gay male parents, Green will report on a comparison of 68 families with gay male parents and 68 demographically matched families with heterosexual parents. Although children in both samples scored in the normal range for psychological health, daughters raised by gay fathers showed significantly less anxiety and depression than daughters raised by heterosexual parents.
Een steekproef van 500 is zeer representatief, je kan de afwijking etc zelf narekenenquote:Op vrijdag 30 juni 2017 21:52 schreef torentje het volgende:
@ Kaas-,
Er staat echter niet in dat onderzoek hoeveel kinderen er zijn die opgroeien bij homostellen. Jij blijft dus lichtelijk in gebreke. Je kunt dan wel triomfantelijk roepen dat jij mij te pakken hebt, maar wat vind jijzelf van het gegeven dat het een onderzoek betreft dat gedaan is onder slechts 500 kinderen? Is dat werkelijk representatief?
Nooit statistiek gevolgd aan de universiteit of wel?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 21:52 schreef torentje het volgende:
@ Kaas-,
Er staat echter niet in dat onderzoek hoeveel kinderen er zijn die opgroeien bij homostellen. Jij blijft dus lichtelijk in gebreke. Je kunt dan wel triomfantelijk roepen dat jij mij te pakken hebt, maar wat vind jijzelf van het gegeven dat het een onderzoek betreft dat gedaan is onder slechts 500 kinderen? Is dat werkelijk representatief?
Waarschijnlijk niet aan een uni geweest.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 21:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nooit statistiek gevolgd aan de universiteit of wel?
Dus kinderen van gescheiden ouders of weduwe/weduwnaar ook maar uit huis plaatsen?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:18 schreef damsco het volgende:
Overigens schaad homoseksualiteit een hoop. Kinderen die zonder vader of moeder opgroeien en ondanks de semi wetenschappelijk foponderzoeken toch emotionele schade oplopen door het missen van een mannelijk of vrouwelijk rolmodel
Two wrongs don't make a rightquote:Op vrijdag 30 juni 2017 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus kinderen van gescheiden ouders of weduwe/weduwnaar ook maar uit huis plaatsen?
Als iets de complexiteit van steekproeven en statistics in algemene zin wel heeft aangetoond is het wel de brexit en US elections. Er zijn zoveel bekende en onbekende factoren, zeker als het om een enorm brede target groep als kinderen gaat, dat een algehele conclusie welke voor de gehele groep geldt never nooit niet kan worden samengevat in n=500.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 21:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben om bepaalde redenen een hekel aan homo's en proberen dat goed te praten door met allerlei argumenten te komen. Denk maar niet dat die lui iets om kinderen geven. Het is gewoon misgunnen van anderen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 23:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op welke basis baseer jij je 'moraal'?
Ben nog nooit op een universiteit geweest. Maar moet dat dan? Maar ik zal zelf wel op onderzoek gaan. Wordt dat onderzoek tenminste gedaan door een onafhankelijk onderzoeker. Iemand moet me wel eventjes vertellen waar de kinderen van homostellen wonen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 21:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als ik je twee onderzoeken uit peer-reviewed wetenschappelijke journals geef en jouw enige reactie is dat je maar gewoon op voorhand aanneemt dat de conclusies in beide gevallen plotseling om zullen draaien indien je de sample size nog groter maakt, enkel omdat je persoonlijk graag wenst dat dat het geval is, weet je helemaal niet wat wetenschap is, Diederik Stapel.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 22:31 schreef damsco het volgende:
[..]
Als iets de complexiteit van steekproeven en statistics in algemene zin wel heeft aangetoond is het wel de brexit en US elections. Er zijn zoveel bekende en onbekende factoren, zeker als het om een enorm brede target groep als kinderen gaat, dat een algehele conclusie welke voor de gehele groep geldt never nooit niet kan worden samengevat in n=500.
Religie, geslacht, afkomst, sociaal economisch, en alles daar tussen en omheen maken een oneindig aantal combinaties mogelijk. Was de wereld maar zo simpel dat n=500 dit allemaal kan beschrijven.
Dunning en Kruger laten groetenquote:Op zaterdag 1 juli 2017 09:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als ik je twee onderzoeken uit peer-reviewed wetenschappelijke journals geef en jouw enige reactie is dat je maar gewoon op voorhand aanneemt dat de conclusies in beide gevallen plotseling om zullen draaien indien je de sample size nog groter maakt, enkel omdat je persoonlijk graag wenst dat dat het geval is, weet je helemaal niet wat wetenschap is, Diederik Stapel.
Maar dat verbaast niemand, gezien al het doms dat je hier post.
Vermakelijk toch, zo'n bord voor je kop. Er zou toch minder lol zijn aan een homohuwelijk als er hier en daar ook niet wat mensen in je land rondlopen die dat vreselijk vinden.quote:
Dit, en het ongelofelijk te koop lopen met wat voor een idioot men is zonder dat zelf door te hebbenquote:Op zaterdag 1 juli 2017 10:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vermakelijk toch, zo'n bord voor je kop. Er zou toch minder lol zijn aan een homohuwelijk als er hier en daar ook niet wat mensen in je land rondlopen die dat vreselijk vinden.
Als het niet klopt of niet representatief is moeten er vast ook onderzoeken zijn waaruit het tegendeel blijkt. Voor de draad er mee.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 22:31 schreef damsco het volgende:
[..]
Als iets de complexiteit van steekproeven en statistics in algemene zin wel heeft aangetoond is het wel de brexit en US elections. Er zijn zoveel bekende en onbekende factoren, zeker als het om een enorm brede target groep als kinderen gaat, dat een algehele conclusie welke voor de gehele groep geldt never nooit niet kan worden samengevat in n=500.
Religie, geslacht, afkomst, sociaal economisch, en alles daar tussen en omheen maken een oneindig aantal combinaties mogelijk. Was de wereld maar zo simpel dat n=500 dit allemaal kan beschrijven.
Dat gaat torentje onafhankelijk onderzoeken. Alleen nog even achterhalen waar die kinderen wonen.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 16:00 schreef Xa1pt het volgende:
Als het niet klopt of niet representatief is moeten er vast ook onderzoeken zijn waaruit het tegendeel blijkt. Voor de draad er mee.
quote:Op zaterdag 1 juli 2017 07:14 schreef torentje het volgende:
Ben nog nooit op een universiteit geweest. Maar moet dat dan? Maar ik zal zelf wel op onderzoek gaan. Wordt dat onderzoek tenminste gedaan door een onafhankelijk onderzoeker. Iemand moet me wel eventjes vertellen waar de kinderen van homostellen wonen.
Onafhankelijk én onbevooroordeeld!quote:Op zaterdag 1 juli 2017 16:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat gaat torentje onafhankelijk onderzoeken. Alleen nog even achterhalen waar die kinderen wonen.
[..]
Ad hominem.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 09:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als ik je twee onderzoeken uit peer-reviewed wetenschappelijke journals geef en jouw enige reactie is dat je maar gewoon op voorhand aanneemt dat de conclusies in beide gevallen plotseling om zullen draaien indien je de sample size nog groter maakt, enkel omdat je persoonlijk graag wenst dat dat het geval is, weet je helemaal niet wat wetenschap is, Diederik Stapel.
Maar dat verbaast niemand, gezien al het doms dat je hier post.
Je bent al net zo slecht in drogredeneringen als in statistiek.quote:
Aldus ons statistisch wonder die een semester statistiek heeft gevolgd tijdens zijn bachelor. Ga je voor een volle drogreden bingokaart?quote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent al net zo slecht in drogredeneringen als in statistiek.
En op de man spelen als enige reactie komt sterk over wil je zeggen, promoter van homoseksuele oudergezinnen.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tot zover de inhoudelijke reacties van de homohater.
Als je nu nog eens inhoudelijk ingaat op de posts hier, maar dat zit er natuurlijk niet in.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:37 schreef damsco het volgende:
[..]
En op de man spelen als enige reactie komt sterk over wil je zeggen, promoter van homoseksuele oudergezinnen.
Hm. Misschien word ik ook maar homo. Heb je tips?quote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:37 schreef damsco het volgende:
[..]
En op de man spelen als enige reactie komt sterk over wil je zeggen, promoter van homoseksuele oudergezinnen.
Je hebt de discussie zelf inzeep geholpen met op de man spelen en nu verwacht je nog een inhoudelijk discussie? Lees eens terug en probeer het nog een keer jochie.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je nu nog eens inhoudelijk ingaat op de posts hier, maar dat zit er natuurlijk niet in.
Je enige reactie op de wetenschappelijke onderzoeken die hier zijn aangehaald zijn "ja, maar de Brexit enzo hebben laten zien dat je dat niet altijd serieus moet nemen". Tja. Zo kun je alle ongefundeerde domme aannames wel vol blijven houden natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:48 schreef damsco het volgende:
[..]
Je hebt de discussie zelf inzeep geholpen met op de man spelen en nu verwacht je nog een inhoudelijk discussie? Lees eens terug en probeer het nog een keer jochie.
quote:De aanname dat kinderen zowel een vader als een moeder zouden moeten hebben, wordt in diverse debatten gretig uit de kast gehaald. Bijvoorbeeld als het gaat om homoseksuele stellen die graag een kindje willen. Maar klopt die aanname wel? Wetenschappers stortten zich op die vraag en concluderen: “Nee!”
Timothy Biblarz en Judith Stacey analyseerden de onderzoeken die reeds gedaan zijn naar ouderschap en trokken daaruit hun eigen conclusies. Ze bekeken onder meer het ouderschap van de alleenstaande moeder en vader en homoseksuele stellen. “Dat een kind een vader en een moeder nodig heeft, wordt zo voor waar aangenomen dat mensen niet meer kritisch zijn,” meent Stacey. De onderzoekers vonden in hun analyse echter geen bewijs voor de aanname dat het geslacht van de ouder invloed heeft op de opvoeding. Met uitzondering van borstvoeding dan. Voor de psychologische en sociale ontwikkeling van een kind maakt het niet uit of het nu door twee mannen, twee vrouwen, een man en een vrouw of alleen een man of alleen een vrouw wordt opgevoed.
quote:Scientific research that has directly compared outcomes for children with gay and lesbian parents with outcomes for children with heterosexual parents has found that children raised by same-sex couples are as physically or psychologically healthy, capable, and successful as those raised by opposite-sex couples,[3][4][5] despite the reality that considerable legal discrimination and inequity remain significant challenges for these families.[4] Major associations of mental health professionals in the U.S., Canada, and Australia, have not identified credible empirical research that suggests otherwise.[5][6][7][8][9] Sociologist Wendy Manning echoes their conclusion that "[The] studies reveal that children raised in same-sex parent families fare just as well as children raised in different-sex parent families across a wide spectrum of child well-being measures: academic performance, cognitive development, social development, psychological health, early sexual activity, and substance abuse."[40] The range of these studies allows for conclusions to be drawn beyond any narrow spectrum of a child's well being, and the literature further indicates that parents' financial, psychological and physical well-being is enhanced by marriage and that children benefit from being raised by two parents within a legally recognized union.[5][6][35][41] There is evidence that nuclear families with homosexual parents are more egalitarian in their distribution of home and childcare activities, and thus less likely to embrace traditional gender roles.[42] Nonetheless, the American Academy of Pediatrics reports that there are no differences in the interests and hobbies between children with homosexual versus heterosexual parents.[43]
Since the 1970s, it has become increasingly clear that it is family processes (such as the quality of parenting, the psychosocial well-being of parents, the quality of and satisfaction with relationships within the family, and the level of co-operation and harmony between parents) that contribute to determining children's well-being and outcomes rather than family structures, per se, such as the number, gender, sexuality and cohabitation status of parents.[4][35] Since the end of the 1980s, as a result, it has been well established that children and adolescents can be as well-adjusted in nontraditional settings as in traditional settings.[35] Furthermore, whereas factors such as the number and cohabitation status of parents can and do influence relationship quality in aggregate, the same has not been demonstrated for sexuality. According to sociologist Judith Stacey of New York University, "Rarely is there as much consensus in any area of social science as in the case of gay parenting, which is why the American Academy of Pediatrics and all of the major professional organizations with expertise in child welfare have issued reports and resolutions in support of gay and lesbian parental rights".[44] These organizations include the American Academy of Pediatrics,[6] the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry,[1] the American Psychiatric Association,[45] the American Psychological Association,[46] the American Association for Marriage and Family Therapy,[47] the American Psychoanalytic Association,[48] the National Association of Social Workers,[49] the Child Welfare League of America,[50] the North American Council on Adoptable Children,[51] and Canadian Psychological Association.[52] In 2006, Gregory M. Herek stated in American Psychologist: "If gay, lesbian, or bisexual parents were inherently less capable than otherwise comparable heterosexual parents, their children would evidence problems regardless of the type of sample. This pattern clearly has not been observed. Given the consistent failures in this research literature to disprove the null hypothesis, the burden of empirical proof is on those who argue that the children of sexual minority parents fare worse than the children of heterosexual parents."[7]
Studies and analyses include Bridget Fitzgerald's 1999 analysis of the research on gay and lesbian parenting, published in Marriage and Family Review, which found that the available studies generally concluded that "the sexual orientation of parents is not an effective or important predictor of successful childhood development"[31] and Gregory M. Herek's 2006 analysis in American Psychologist, which said: "Despite considerable variation in the quality of their samples, research design, measurement methods, and data analysis techniques, the findings to date have been remarkably consistent. Empirical studies comparing children raised by sexual minority parents with those raised by otherwise comparable heterosexual parents have not found reliable disparities in mental health or social adjustment. Differences have not been found in parenting ability between lesbian mothers and heterosexual mothers. Studies examining gay fathers are fewer in number but do not show that gay men are any less fit or able as parents than heterosexual men."[7] Additionally, some fear that children will inherit their parent's gender dysphoria or alternate mental health issues in the case of trans parent, yet there is research that suggests "an absence of evidence that children raised by transgendered parents have a greater chance of experiencing […] development issues than raised by non-transgender parents" and further clinical research shows that "children of gender-variant parents do not develop gender dysphoria or mental diseases" due to their parents' diagnosis with gender identity disorder [19] A 1996 meta-analysis found "no differences on any measures between the heterosexual and homosexual parents regarding parenting styles, emotional adjustment, and sexual orientation of the child(ren)";[53] and a 2008 meta-analysis reached similar conclusions.[54]
In June 2010, the results of a 25-year ongoing longitudinal study by Nanette Gartrell of the University of California and Henny Bos of the University of Amsterdam were released. Gartrell and Bos studied 78 children conceived through donor insemination and raised by lesbian mothers. Mothers were interviewed and given clinical questionnaires during pregnancy and when their children were 2, 5, 10, and 17 years of age. In the abstract of the report, the authors stated: "According to their mothers' reports, the 17-year-old daughters and sons of lesbian mothers were rated significantly higher in social, school/academic, and total competence and significantly lower in social problems, rule-breaking, aggressive, and externalizing problem behavior than their age-matched counterparts in Achenbach's normative sample of American youth."[37]
Analysis of extensive social science literature into the question of children's psychological outcomes of being raised by same-sex parents by the Australian Institute of Family Studies in 2013 concluded that "there is now strong evidence that same-sex parented families constitute supportive environments in which to raise children" and that with regard to lesbian parenting "...clear benefits appear to exist with regard to: the quality of parenting children experience in comparison to their peers parented in heterosexual couple families; children's and young adults' greater tolerance of sexual and gender diversity; and gender flexibility displayed by children, particularly sons."[55]
Quote "Gelijke rechten is wat anders dan doen alsof ongelijke gevallen gelijk zijn."quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is beter - een weeskindje in Afrika laten creperen of het laten opgroeien in een liefhebbend holebi gezin ?quote:
Correct, dat zie je ook bij alternatieve geneeswijzen en kwakzalverij. Men wil geloven in hun bijgeloof en vooroordelen en argumenten helpen daarbij niet.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 19:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Met wetenschappelijk bewijs overtuig je de dommen niet en dat is ook oke.
Geeft een mooi inzicht in hoe in 10/20 jaar tijd een land moreel kan afglijden en opdedrongen waarheden toch geen absolute waarheden blijken te zijn. Ik die tijd was de overtuiging dat niet per definitie een seksuele relatie met een kind het kind kon schaden, een kind had immers ook bepaalde fysieke en emotionele behoeften. Net zoals er nu wordt beweerd dat twee mannen die het met elkaar doen ook niks schaadt, een vanzelfsprekendheid die ik betwist. Kijk wat voor vrucht de gay scène afgeeft. Het is een scene vol lust en weinig liefde. Een scene vol ranzigheid waar ik mijn kinderen niet aan zou willen blootstellen.quote:Dertig jaar geleden dacht Nederland heel anders over pedofilie dan nu. Misschien waren kinderen helemaal niet zo slecht af wanneer ze vriendschap sloten met een pedofiel. Er was zelfs een wetsvoorstel in de maak om alle porno, inclusief kinderporno, vrij te geven. Zo ver is het nooit gekomen. Andere Tijden over de veranderde moraal rond pedofilie. -Frans vertelt dat hij lid werd van de NVSH-werkgroep pedofilie in Nijmegen. Hij ervoer de bijeenkomsten als 'thuiskomen'. In totaal waren er rond 1980 zo'n vijftien werkgroepen in verschillende steden. Maar niet iedereen ging mee in de sfeer van tolerantie. In Amsterdam trad Annet Speelberg begin jaren '80 aan als politie-inspecteur op de afdeling jeugd- en zedenzaken. Zij ontdekte tot haar grote schrik dat kinderporno overal vrij te koop was. Op haar initiatief werden enorme stapels kinderporno in beslag genomen. Ook de VS trok aan de bel. In de zomer van 1984 klaagde het Amerikaanse Congres over de enorme toevloed van kinderporno vanuit Nederland. Na affaires als Oude Pekela (1987) en de Bolderkaraffaire (1988) veranderde het klimaat en de politieke opinie definitief. Vanaf 1991 veranderde de wetgeving: bepalingen over kinderporno en kinderprostitutie werden aangescherpt en bij een gedeeltelijke herziening van de wet in 2002 is het verplicht horen van slachtoffers ingevoerd.
Niet gelezen, sorry.quote:Op zondag 2 juli 2017 19:32 schreef damsco het volgende:
https://www.npo.nl/andere-tijden/19-03-2011/NPS_1173539
[..]
Geeft een mooi inzicht in hoe in 10/20 jaar tijd een land moreel kan afglijden en opdedrongen waarheden toch geen absolute waarheden blijken te zijn. Ik die tijd was de overtuiging dat niet per definitie een seksuele relatie met een kind het kind kon schaden, een kind had immers ook bepaalde fysieke en emotionele behoeften. Net zoals er nu wordt beweerd dat twee mannen die het met elkaar doen ook niks schaadt, een vanzelfsprekendheid die ik betwist. Kijk wat voor vrucht de gay scène afgeeft. Het is een scene vol lust en weinig liefde. Een scene vol ranzigheid waar ik mijn kinderen niet aan zou willen blootstellen.
Blijkbaar is dit voor jullie volkomen normaal,
maar dat zegt dan meer over jullie verdorven geest.
Alles moet maar kunnen, belangen van kinderen worden verkwanseld ondersteund met semi wetenschappelijke foponderzoekjes, openlijke perversiteit zoals gaypride geaccepteerd, en alle morele normen en waarden waar we als samenleving zo lang voor hebben gestreden te grabbel gegooid.
Waarop baseer jij je morele kader.quote:Op zondag 2 juli 2017 19:32 schreef damsco het volgende:
[..]
Geeft een mooi inzicht in hoe in 10/20 jaar tijd een land moreel kan afglijden en opdedrongen waarheden toch geen absolute waarheden blijken te zijn. Ik die tijd was de overtuiging dat niet per definitie een seksuele relatie met een kind het kind kon schaden, een kind had immers ook bepaalde fysieke en emotionele behoeften. Net zoals er nu wordt beweerd dat twee mannen die het met elkaar doen ook niks schaadt, een vanzelfsprekendheid die ik betwist. Kijk wat voor vrucht de gay scène afgeeft. Het is een scene vol lust en weinig liefde. Een scene vol ranzigheid waar ik mijn kinderen niet aan zou willen blootstellen.
Alles moet maar kunnen, belangen van kinderen worden verkwanseld ondersteund met semi wetenschappelijke foponderzoekjes, openlijke perversiteit zoals gaypride geaccepteerd, en alle morele normen en waarden waar we als samenleving zo lang voor hebben gestreden te grabbel gegooid.
Geinig ook hoe jij homoseksuelen afdoet als allemaal behorende tot de Gay Parade variant en ze enkel en alleen 24/7 per dag bezig zijn met seks, en dan natuurlijk het liefst de meest vuige varianten.quote:Op zondag 2 juli 2017 19:32 schreef damsco het volgende:
[..]
Zulke mate van interesse zet je aan het denken is het niet?quote:Op zondag 2 juli 2017 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geinig ook hoe jij homoseksuelen afdoet als allemaal behorende tot de Gay Parade variant en ze enkel en alleen 24/7 per dag bezig zijn met seks, en dan natuurlijk het liefst de meest vuige varianten.
Misschien voor het eerst dat je dit hoort, maar zat homo's en lesbiennes leven een burgerlijk leventje net als jij en ik. En ook: ranzige losbandige seks is hetero's ook niet vreemd... dus vanwaar jouw obessie met homo's - en dan vooral mannen, over vrouwen hoor ik je nooit.
Maar de Gay Parade varianten hoort en ziet men het vaakst. Dan is het toch begrijpelijk dat mensen dan afstandelijk worden?quote:Op zondag 2 juli 2017 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geinig ook hoe jij homoseksuelen afdoet als allemaal behorende tot de Gay Parade variant en ze enkel en alleen 24/7 per dag bezig zijn met seks, en dan natuurlijk het liefst de meest vuige varianten.
Misschien voor het eerst dat je dit hoort, maar zat homo's en lesbiennes leven een burgerlijk leventje net als jij en ik. En ook: ranzige losbandige seks is hetero's ook niet vreemd... dus vanwaar jouw obessie met homo's - en dan vooral mannen, over vrouwen hoor ik je nooit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |