Of tussendoortjes, dingen die je lekker vind, goede koffie, snelle tussendoortjes wanneer je niet thuis bent, als je sport ook nog allerlei ander eten/drinken (gezonder), etc.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 17:36 schreef Eenskijken het volgende:
Ik zou zeggen 4-5 euro per avondmaaltijd, dat is al 30-35 euro. En ja dan kan je vlees eten maar echt geen luxe varkenshaas.
En dan brood, melk, sap, beleg, tussendoortje nou dat zit je wel op 40 hoor. En dan uitgave die je mss niet iedere week hebt (boter etc) kom je toch al snel op 42+ gemiddeld. En dan doe je niets geks qua alcohol enzo.
Nja 4 dagen, best veel toch :pquote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:26 schreef Peter het volgende:
Alleen jammer dat de markt niet elke dag open is..
Maar krijg jij niet nog meer voordeeltjes omdat je zzp-er bent?quote:
Ik zoek het gewoon niet om nog een opleiding te gaan volgen.. wellicht intern mocht dat ooit een mogelijkheid zijn, maar ik ben gewoon blij met wat ik doe dus waarom zou het dan altijd meer, meer, meer moeten zijn..quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:41 schreef Bart2002 het volgende:
Het is m.i. wel zo dat je je, met al deze budgetcoach-achtige "tips", blijkbaar bij een armoedig bestaan gaat neerleggen. Dat heeft wel iets jammers.
Op werkgebied wel! Maar vanaf volgend jaar geen starterskorting meer dus ik ga alleen maar naar beneden kwa salaris. Inclusief de zzp-voordelen kom ik dan op een lager salaris uit dan in loondienst. Vandaar dat ik weer in loondienst wil.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:47 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Maar krijg jij niet nog meer voordeeltjes omdat je zzp-er bent?
Je kan je auto, reiskosten etc toch allemaal aftrekken?
Maar als zzp-er zou je wel minder uren kunnen maken zodat je recht hebt op alle toeslagen toch?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:55 schreef Paskwal het volgende:
[..]
Op werkgebied wel! Maar vanaf volgend jaar geen starterskorting meer dus ik ga alleen maar naar beneden kwa salaris. Inclusief de zzp-voordelen kom ik dan op een lager salaris uit dan in loondienst. Vandaar dat ik weer in loondienst wil.
Het grootste nadeel is nog dat ik me niet kan verzekeren omdat dit veel en veel te duur is (200 zoveel euro) op mijn salaris. Dus als er iets zou gebeuren zou ik meteen in de bijstand gaan...
Het hoeft niet meer meer meer. Maar een fatsoenlijk bestaan zonder geldzorgen en met volop geregeld af en toequote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:52 schreef Paskwal het volgende:
[..]
Ik zoek het gewoon niet om nog een opleiding te gaan volgen.. wellicht intern mocht dat ooit een mogelijkheid zijn, maar ik ben gewoon blij met wat ik doe dus waarom zou het dan altijd meer, meer, meer moeten zijn..
Dat de overheid de huizenmarkt compleet verziekt wist ik wel, maar deze gekkigheid kende ik nog niet en dit is wel heel extreem.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 15:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het kan nog leuker: Dat 'gepast toewijzen' doen ze ook nog eens in leeftijdsgroepen of met een minimum huishoudgrootte.
Als een beetje redelijk verdienende alleenstaande kom je dus niet in aanmerking voor een duur appartement want die zijn gereserveerd voor 50+, en ook niet voor een eengezinswoning want daarvoor moet je je minstens met 3 personen (2 ouders + 1 kind) inschrijven.
Alle kleinere appartementen die wel bedoeld zijn voor alleenstaanden vallen in een lagere categorie qua huurprijs en die worden je dus nooit toegewezen.
Zoiets bestond 30 jaar geleden in Arnhem al; dus zolang bestaat al de invloed van "beleid" op wonen.quote:Op woensdag 5 juli 2017 03:45 schreef heiden6 het volgende:
Dat de overheid de huizenmarkt compleet verziekt wist ik wel, maar deze gekkigheid kende ik nog niet en dit is wel heel extreem.
Aan de andere kant : er is een fors tekort aan sociale huurwoningen, en in het algemeen aan woonruimte. Dan is het toch niet logisch om een alleenstaande in een grote eengezinswoning te zetten?quote:Op woensdag 5 juli 2017 03:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat de overheid de huizenmarkt compleet verziekt wist ik wel, maar deze gekkigheid kende ik nog niet en dit is wel heel extreem.
Want die alleenstaande heeft nooit kans op het vinden van een partner en kinderen? Met 2 volwassenen en 1 kind in een 2-kamerflatje op 7 hoog is ook geen pretje, dus waarop zou die alleenstaande niet juist op de toekomst gaan zoeken naar een woning? Geef je die alleenstaande de ruimte voor gezinsuitbreiding dan maak je netto een huis vrij van de partner die bij hem/haar komt wonen.quote:Op woensdag 5 juli 2017 09:45 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Aan de andere kant : er is een fors tekort aan sociale huurwoningen, en in het algemeen aan woonruimte. Dan is het toch niet logisch om een alleenstaande in een grote eengezinswoning te zetten?
je kunt ook particulier huren natuurlijk. Sociale huur wordt goedkoop gehouden en daar staat dan tegenover dat men passend moet toewijzen.quote:Op woensdag 5 juli 2017 10:17 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat een woningbouwvereniging voor jou gaat bepalen in welke woningen je wel en niet mag zitten (en dus indirect je een bepaalde leefstijl gaat opleggen) is volslagen achterlijk en te veel bemoeienis.
Het meest idiote is nog altijd dat je die keuzevrijheid met kopen wel hebt en met huur niet.
En dan zit je aan dezelfde of zelfs strengere inkomenseisen als wanneer je wil kopen. Particuliere verhuurders (vrije sector dus) toetsen bijvoorbeeld ook aan BKR, en je mag minstens 4 keer de netto maandhuur aan inkomen beuren anders kom je niet in aanmerking, vaak zelfs nog meer. En de huren van de vrije sector liggen vrij hoog, voor 700 euro in de maand vind je bijna niets.quote:Op woensdag 5 juli 2017 10:22 schreef Peter het volgende:
Wil je dat niet, dan huur je toch elders? Daar gelden de toewijzingsregels niet. Vaak is de huurprijs dan wel flink hoger..
particuliere verhuurders bepalen helemaal zelf wat ze vragen. Dat heet marktwerking.quote:Op woensdag 5 juli 2017 10:26 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dan zit je aan dezelfde of zelfs strengere inkomenseisen als wanneer je wil kopen. Particuliere verhuurders (vrije sector dus) toetsen bijvoorbeeld ook aan BKR, en je mag minstens 4 keer de netto maandhuur aan inkomen beuren anders kom je niet in aanmerking, vaak zelfs nog meer. En de huren van de vrije sector liggen vrij hoog, voor 700 euro in de maand vind je bijna niets.
Val je qua inkomen in het 'gat' tussen sociale huur en vrije sector qua inkomen, en kun je niet kopen omdat je niet (of te weinig) kan lenen, dan heb je gewoon pech en kun je nergens naartoe. Dan moet je zelfs gedwongen scheefwonen omdat je niet kán doorstromen.
Vrije sector mag geen huur vragen onder de ¤710. Als de huurprijs lager ligt is het bij wet sociale huur en moeten ze passend toewijzen. Enige uitzondering zijn tijdelijke huurcontracten zoals leegstandswet.quote:Op woensdag 5 juli 2017 10:30 schreef Peter het volgende:
[..]
particuliere verhuurders bepalen helemaal zelf wat ze vragen. Dat heet marktwerking.
Dat van een alleenstaande (niet) in een eengezinswoning is wel uit te leggen, maar een alleenstaande met flink (start)salaris komt ook niet voor een 2 kamerwoninkje in aanmerking.quote:Op woensdag 5 juli 2017 09:45 schreef Postbus100 het volgende:
Aan de andere kant : er is een fors tekort aan sociale huurwoningen, en in het algemeen aan woonruimte. Dan is het toch niet logisch om een alleenstaande in een grote eengezinswoning te zetten?
Niet 'aan de andere kant'.quote:Op woensdag 5 juli 2017 09:45 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Onzin.quote:Op woensdag 5 juli 2017 10:33 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Vrije sector mag geen huur vragen onder de ¤710. Als de huurprijs lager ligt is het bij wet sociale huur en moeten ze passend toewijzen. Enige uitzondering zijn tijdelijke huurcontracten zoals leegstandswet.
Sterker nog, als je een woning van boven de ¤710 huurt en die laat herbeoordelen op basis van het puntensysteem, kan het zijn dat die woning onder de ¤710 uit komt en je dus minder huur betaalt, maar spontaan scheef woont.
Bron graag.quote:
Jij claimt iets... dus bron graag!quote:
https://www.rijksoverheid(...)e-huurwoning-of-nietquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |