abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172018140
quote:
3s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:38 schreef NgInE het volgende:

[..]

Nee hoor, maar gezien onze geschiedenis vind ik het smakeloos dat je een schietspelletje laat afspelen in Donker Afrika, met een hoofdpersonage dat uit een eerste wereld land komt.
Waarom? En wat heeft dat met "onze" geschiedenis te maken? En nogmaals, je speelt ook als een donkere vrouw in datzelfde spel. Voor haar is het geen probleem?
quote:
Zombies zijn ook mensen.
Nee, dat zijn zombies.

quote:
Ik vind van wel. Al die games met stomme quest van "haal dit object op bij boer Teun, want anders nemen de trollen het land over". In de praktijk loop je dan gewoon rond, vermoord wat slechteriken om vervolgens bij het huis van boer Teun het object op te halen. Lineare verhalen werken slecht in games vind ik. Sommige RPG's doen dat beter, aangezien de acties van de speler dan echt effect op het verhaal kunnen hebben.
ok.

quote:
Er zijn genoeg zwarte personages in games die wel normaal worden neergezet.
Je bedoelt waarvan jij in de veronderstelling bent dat het normaal is. Ik vind dat dat ook werd gedaan in Resident Evil 5.

quote:
Maar dan is het een slechte vertaling van het zombie thema. Zombie films gaan vaak over de donkere kanten van de samenleving, vooral de originele Night of the Living Dead films.
Dus omdat jij dat vindt moeten alle zombie-media daaraan voldoen :?

quote:
Zwarte arme mensen afknallen.
Zombies, nogmaals. En waarom ga je er zomaar vanuit dat het arme zombies zijn? Sowieso hechten zombies zelden waarde aan valuta.

quote:
Het probleem zijn niet de zwarte zombies an sich, maar wel de manier waarop ze worden neergezet en de context waarbinnen het gebeurt. Blanke man gaat naar derde wereld land en knalt de lokale bevolking aan stuk.
Hij knalt zombies die hem aanvallen aan stukken. En trouwens dus ook een donkere vrouw. Als een eventuele zombieneger jou probeert te bijten dan laat je dat ook maar toe omdat hij donker is en toen hij nog leefde een beperkt budget had :? Je ziet niet in dat jij hier in deze eerder de 'foute' gedachtegang in stand houdt?

Beetje vreemd verhaal allemaal joh. Ben jij een zombie-rights activist oid?

edit: Extra vraagje: Ik ben zelf ook getint en ik deel jouw waarschijnlijke verleden trouwens niet. Is het voor mij wel verantwoord om naar afrika te gaan en zombies af te schieten?
Conscience do cost.
pi_172018287
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:57 schreef NgInE het volgende:
Dat is niet waar, ik denk dat ik heel duidelijk heb uitgelegd wat ik racistisch vind aan Residen Evil 5. Uiteraard hoef je het daar niet mee eens te zijn.
Ik ben het daar inderdaad niet mee eens, en ik vind je redenen op zijn minst warrig te noemen. Jouw redenatie vind ik overigens wel racistisch.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172019339
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 15:11 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarom? En wat heeft dat met "onze" geschiedenis te maken? En nogmaals, je speelt ook als een donkere vrouw in datzelfde spel. Voor haar is het geen probleem?

[..]

Nee, dat zijn zombies.

[..]

ok.

[..]

Je bedoelt waarvan jij in de veronderstelling bent dat het normaal is. Ik vind dat dat ook werd gedaan in Resident Evil 5.

[..]

Dus omdat jij dat vindt moeten alle zombie-media daaraan voldoen :?

[..]

Zombies, nogmaals. En waarom ga je er zomaar vanuit dat het arme zombies zijn? Sowieso hechten zombies zelden waarde aan valuta.

[..]

Hij knalt zombies die hem aanvallen aan stukken. En trouwens dus ook een donkere vrouw. Als een eventuele zombieneger jou probeert te bijten dan laat je dat ook maar toe omdat hij donker is en toen hij nog leefde een beperkt budget had :? Je ziet niet in dat jij hier in deze eerder de 'foute' gedachtegang in stand houdt?

Beetje vreemd verhaal allemaal joh. Ben jij een zombie-rights activist oid?

edit: Extra vraagje: Ik ben zelf ook getint en ik deel jouw waarschijnlijke verleden trouwens niet. Is het voor mij wel verantwoord om naar afrika te gaan en zombies af te schieten?
Dat laatste is denk ik wel interessant. Het geeft mij als blank persoon geen fijn gevoel om arme zwarte mensen af te schieten en daarnaast vind ik ook dat Afrikanen als nogal enge mensen worden neergezet in die game. Ben jij het daar mee oneens? Feit is wel dat er heel veel mensen zijn uit beide kampen mbt. Resident Evil 5. Ik vind bijvoorbeeld Far Cry 2 een veel betere 'Afrika' game.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 15:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ben het daar inderdaad niet mee eens, en ik vind je redenen op zijn minst warrig te noemen. Jouw redenatie vind ik overigens wel racistisch.
Wat vind je racistisch aan mijn redenatie? Het komt er op neer dat Resident Evil 5 een moderne koloniale simulator is, maar dan met een zombie virus in plaats van AIDS.

Overigens is het aanschaffen van de DLC met extra outfits wel een must:

Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_172019478
quote:
17s.gif Op woensdag 28 juni 2017 15:57 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat laatste is denk ik wel interessant. Het geeft mij als blank persoon geen fijn gevoel om arme zwarte mensen af te schieten en daarnaast vind ik ook dat Afrikanen als nogal enge mensen worden neergezet in die game. Ben jij het daar mee oneens? Feit is wel dat er heel veel mensen zijn uit beide kampen mbt. Resident Evil 5. Ik vind bijvoorbeeld Far Cry 2 een veel betere 'Afrika' game.
Resident Evil is ook geen "afrika" game. Het is een game die zich toevallig afspeelt in Afrika. Verder ben ik het daarmee oneens ja. Iedereen is immers gelijk. Speciale videogame regels instellen voor de donkere medemens lijkt mij eerder racistisch.

Afgezien daarvan vond ik Far Cry 2 zo mogelijk nog kutter dan RE 5 :P
quote:
Wat vind je racistisch aan mijn redenatie?
Jij bent van mening dat de donkere mens zielig is en speciaal beschermd moet worden. Dat lijkt mij niet zo'n aardig beeld wat je daar schetst.
quote:
Het komt er op neer dat Resident Evil 5 een moderne koloniale simulator is, maar dan met een zombie virus in plaats van AIDS.
En Resident Evil 2 had dat probleem niet? Daar zaten ook negerzombies bij. Maar wel in overhemden dus dat is dan minder erg :?
quote:

[ afbeelding ]
Als Sheva negerzombies schiet, is het dan nog steeds een probleem?
Conscience do cost.
  woensdag 28 juni 2017 @ 16:12:24 #80
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_172019731
quote:

[..] daarnaast vind ik ook dat Afrikanen als nogal enge mensen worden neergezet in die game.
Die KILLER ZOMBIES DIE JE PROBEREN TE VERMOORDEN EN IN STUKKEN TE SCHEUREN bedoel je? volgens mij waren er maar weinig menselijke zwarte characters in de game (behalve de 1 vd 2 hoofdrolspelers) maar ik heb hem al een tijdje niet gespeeld :P
Kan me die niet herrinneren iig maar kan me vergissen qua humans

[ Bericht 2% gewijzigd door BlackEyedAngel op 28-06-2017 16:18:14 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  Moderator woensdag 28 juni 2017 @ 16:15:17 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172019788
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_172020462
quote:
Wat vind je racistisch aan mijn redenatie? Het komt er op neer dat Resident Evil 5 een moderne koloniale simulator is, maar dan met een zombie virus in plaats van AIDS.
Dat je geen enkel probleem hebt met zombies afknallen, maar als de zombies dan opeens zwart zijn, nou dan is het racistisch. Dus je maakt onderscheid op ras. Dat is racisme.

Het probleem ligt ook niet bij het vermeende racisme, het probleem ligt bij de jarenlange zuurlinkse indoctrinatie waardoor jij je ongemakkelijk gaat voelen als je een zombieshooter speelt die toevalligerwijs zich afspeelt in donker afrika. De enige reden dat jij je ongemakkelijk voelt, is vanwege de huidskleur van de zombies. Dat is het gevolg van jarenlange indoctrinatie waarbij zwarte mensen altijd automatisch zielig zijn.

Ik word er kotsziek van, dat aangepraatte slachtofferschap door deuglinks.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172020623
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 16:15 schreef sp3c het volgende:
[ afbeelding ]
Ook mijn vermoeden, maar nog steeds niet helemaal zeker :P
Conscience do cost.
  woensdag 28 juni 2017 @ 16:44:59 #84
455560 Logic91
Always stay rational
pi_172020629
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tering wat vreselijk slecht zeg, als je anno 2017 nog met zulke games komt aankakken kun je beter een andere baan gaan zoeken.
Verschrikkelijke graphics inderdaad. Lijkt net of je terug de tijd in wordt geworpen. Alsof het 2004 is. :')
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_172021159
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 16:44 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik troll wel een klein beetje, toch blijf ik arme derde wereld inwoners geen fijne gamevijanden vinden. Allicht heb ik daar meer moeite mee dan met hun huidskleur.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 16:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat je geen enkel probleem hebt met zombies afknallen, maar als de zombies dan opeens zwart zijn, nou dan is het racistisch. Dus je maakt onderscheid op ras. Dat is racisme.

Het probleem ligt ook niet bij het vermeende racisme, het probleem ligt bij de jarenlange zuurlinkse indoctrinatie waardoor jij je ongemakkelijk gaat voelen als je een zombieshooter speelt die toevalligerwijs zich afspeelt in donker afrika. De enige reden dat jij je ongemakkelijk voelt, is vanwege de huidskleur van de zombies. Dat is het gevolg van jarenlange indoctrinatie waarbij zwarte mensen altijd automatisch zielig zijn.

Ik word er kotsziek van, dat aangepraatte slachtofferschap door deuglinks.
Ik keek als kind heel vaak naar 'Captain Planet'. Achteraf gezien was dat je reinste extreem-linkse propaganda en nu ik volwassen ben stem ik dan ook SP.

Stel je voor dat Resident Evil 8 uit komt. Het hoofdpersonage is Ibrahim en hij komt uit een achterbuurt. Hij gaat braaf elke week naar de moskee. Dan breekt er een zombie virus uit dat alleen effect heeft op blanke mensen en nu moet hij die allemaal overhoop knallen. Volgens mij zou Fok! bezwijken onder de controverse van zo een game. Toch wel een beetje een dubbele standaard vind ik.
pi_172021412
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:04 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik troll wel een klein beetje, toch blijf ik arme derde wereld inwoners geen fijne gamevijanden vinden. Allicht heb ik daar meer moeite mee dan met hun huidskleur.
Maar ik begrijp niet zo goed dat je de nuance tussen een "arme neger" en een bloeddorstige zombie die zwart is omdat het in Afrika afspeelt niet ziet. Het had net zo goed een fictioneel boek kunnen betreffen.

Hier heel erg omheen dansen omdat het 'zielige zwarte mensen' betreft vind ik dan eerder neigen naar racisme dan dat de zombie-gerichte actie dat zijn.

Ik probeer je trouwens niet te betichten van racisme, maar zo moeilijk doen omdat het zwarte/arme zombies betreft die dan door een blanke agent neergeschoten worden lijkt mij een slippery slope. Te meer omdat de Resident Evil serie zich over heel de wereld afspeelt en er in Afrika nou eenmaal veel donkere mensen rondlopen.

Want nogmaals, wat maakt het uit de man blank is? Chris Redfield heeft voor zover ik weet nooit donkere slaven gehad.

quote:
Stel je voor dat Resident Evil 8 uit komt. Het hoofdpersonage is Ibrahim en hij komt uit een achterbuurt. Hij gaat braaf elke week naar de moskee. Dan breekt er een zombie virus uit dat alleen effect heeft op blanke mensen en nu moet hij die allemaal overhoop knallen. Volgens mij zou Fok! bezwijken onder de controverse van zo een game. Toch wel een beetje een dubbele standaard vind ik.
Ik zou niet weten waarom men daar onder zou bezwijken. Verder kan ik eventuele moslims alleen maar aanmoedigen om zombies overhoop te schieten, ongeacht hun huidskleur of afkomst.
Conscience do cost.
pi_172025039
Islamofobie bestaat overigens niet. Dat is echt zo'n onzinterm bedacht om mensen met de 'verkeerde' mening een label te geven.
pi_172026018
quote:
2s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Ach, dit is nog niks vergeleken met die nuks die de politie hier in Rotterdam op die relturken ingezet zou hebben! :D

[ afbeelding ]
Dit is dus fake.
pi_172027609
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:14 schreef ems. het volgende:

[..]

Maar ik begrijp niet zo goed dat je de nuance tussen een "arme neger" en een bloeddorstige zombie die zwart is omdat het in Afrika afspeelt niet ziet. Het had net zo goed een fictioneel boek kunnen betreffen.

Hier heel erg omheen dansen omdat het 'zielige zwarte mensen' betreft vind ik dan eerder neigen naar racisme dan dat de zombie-gerichte actie dat zijn.

Ik probeer je trouwens niet te betichten van racisme, maar zo moeilijk doen omdat het zwarte/arme zombies betreft die dan door een blanke agent neergeschoten worden lijkt mij een slippery slope. Te meer omdat de Resident Evil serie zich over heel de wereld afspeelt en er in Afrika nou eenmaal veel donkere mensen rondlopen.

Want nogmaals, wat maakt het uit de man blank is? Chris Redfield heeft voor zover ik weet nooit donkere slaven gehad.

Het voelt gewoon niet goed. Ik ben ook echt gestopt met spelen omdat ik er achter kwam dat ik het maar raar en naar vond.
Deel 4 vond ik trouwens wel leuk, 6 is slecht heb ik gehoord en 7 is vooral leuk met een VR bril en die heb ik niet.

En natuurlijk heeft Chris Redfield geen zwarte slaven; die zou hij meteen doodschieten.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:14 schreef ems. het volgende:

Ik zou niet weten waarom men daar onder zou bezwijken. Verder kan ik eventuele moslims alleen maar aanmoedigen om zombies overhoop te schieten, ongeacht hun huidskleur of afkomst.
Ik heb liever dat ze State of Decay spelen, dat is tenminste een echte zombie game. Speelt zich af in kleine dorpjes en de zombies zijn afkomstig van soort van dezelfde sociaal-economische klasse als het hoofdpersonage.
pi_172028066
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:13 schreef NgInE het volgende:

[..]

Als jij kapt met doen alsof dit probleem niet bestaat.

Alleen deel 5 van Resident Evil is racistisch. Je speelt een blanke, zwaarbewapende meneer die arme zwarte mensen moet doodschieten, omdat ze geïnfecteerd zijn met een zombie virus. Later in de game moet je zelfs inboorlingen afmaken. Die zien er dan zo uit:

[ afbeelding ]

Toch wel een beetje een koloniaal beeld van Afrika. Maar Japan, het land waar de Residen Evil games worden gemaakt, staat er dan ook om bekend dat ze geen woord voor racisme hebben in hun taal.
Flikker eens op met je politieke correcte gezwammel. Blijkbaar heb je niet eens resident evil gespeeld.
pi_172028390
quote:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Omg bikinis in Japanse games!!!!1!

RACISTEN!!
pi_172029059
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:28 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Flikker eens op met je politieke correcte gezwammel. Blijkbaar heb je niet eens resident evil gespeeld.
Rot zelf op. Als je mij niet normaal aan kan spreken dan ga ik echt niet op je posts reageren.
pi_172029915
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

[..]

Dit is echt de grootst mogelijke kolder.

Ik weet niet of je enigszins bekend bent met Resident Evil maar het gaat in ieder deel om een uitbraak van een zombievirus. Zo is er in het ene heel een uitbraak in een politiebureau, en zijn veel geïnfecteerden politieagent. Of het is in een stadje, en zijn veel bewoners van dat betreffende stadje geinfecteerd. Deel 4 speelde zich af in Spanje, en je verwacht het niet, maar daar hadden de geïnfecteerde een spaanse achtergrond. Ze riepen spaanse woorden, en hadden een spaans uiterlijk. Alle groepen geinfecteerden waren overigens blank.

Toen kwam deel 5, en ik weet dat het heel racistisch is, maar in Afrika zijn de mensen bijna allemaal zwart. Echt waar. Het is niet leuk, maar zo is het nou eenmaal. Kijk maar eens naar die racistische vakantiefoto’s van velen:
[ afbeelding ]

Of wat te denken van die racistische boko haram, allemaal zwart:
[ afbeelding ]

Gek genoeg zijn alle vrouwen die dansen voor de koning van Swaziland zwart (ja er staat ook een blanke, maar die is eigenlijk ook zwart, dat is namelijk een albino):

[ afbeelding ]

De koning zelf is overigens ook zwart:
[ afbeelding ]

Politieke bijeenkomsten zie je eigenlijk alleen maar zwart.
[ afbeelding ]

En ook in de kerk is men overwegend zwart:
[ afbeelding ]

We kunnen dus rustig stellen dat de gemiddelde mens in Afrika zwart is.

Maar als we een game hebben die zich in Afrika afspeelt, en waarin de mensen dus zwart zijn, dan is het in deugkringen opeens racisme. Ik kan werkelijk niet onder woorden brengen hoe dom ik iets dergelijks vind.

Dus racisme bestaat, maar resident evil 5 is daar geen uiting van. Sterker nog, het als racisme bestempelen van een game als RE5 is racisme. Want inj RE1,2,3 en 4 gebeurt exact hetzelfde, daar schiet de blanke hoofdpersoon zombie na zombie af, maar blanken mogen wel zombie spelen, en zwarten niet. Met deze kromme racistische logica maken deugers als jij zich onsterfelijk belachelijk en niet serieus te nemen. Sorry.
Ik moest echt heel hard lachen om deze post, zo uitgebreid en vreselijk droog _O-
Tails tell tales
  woensdag 28 juni 2017 @ 22:57:45 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172031701
quote:
3s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:02 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het gaat mij er om dat het naar is om een game te spelen waarin je als gespierde, zwaarbewapende blanke man, massa's aan arme derde wereld inwoners aan het afknallen bent. Als je dat hele verhaal over het zombie-virus negeert, is het eigenlijk gewoon een game waarin je genocide aan het plegen bent. Overigens vond ik 4 op het randje:

[ afbeelding ]

Die dorpsbewoners zien er uit alsof de genenpoel daar al generaties erg ondiep is zeg maar.
Waar maak je je druk om man.
pi_172031849
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 22:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waar maak je je druk om man.
Ik maak mij er niet druk om, maar ik benoem het.
pi_172032368
quote:
Ook hilarisch _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 16:44 schreef ems. het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij wel schattig (athans, dat vind ik) wanneer je ondanks dat vermoeden toch nog zo je best doet om er serieus op in te gaan :P

(Jaja, valt ook onder 'makkelijk scoren' dit... het is niet anders. :'( ).
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')