abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172013514
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Kap nou toch eens met die onzin.

Wat is er nu in hemelsnaam racistisch aan Resident Evil?
Als jij kapt met doen alsof dit probleem niet bestaat.

Alleen deel 5 van Resident Evil is racistisch. Je speelt een blanke, zwaarbewapende meneer die arme zwarte mensen moet doodschieten, omdat ze geïnfecteerd zijn met een zombie virus. Later in de game moet je zelfs inboorlingen afmaken. Die zien er dan zo uit:

Toch wel een beetje een koloniaal beeld van Afrika. Maar Japan, het land waar de Residen Evil games worden gemaakt, staat er dan ook om bekend dat ze geen woord voor racisme hebben in hun taal.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_172013522
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:11 schreef BlackEyedAngel het volgende:

[..]

Op basis HIERVAN???? :D _O- _O- _O-
Ja ik had ook al gehoord dat ze gewoon iets exotisch en onleesbaars wilden gebruiken, en dat toen "per ongeluk" een Koran gebruikt was. (Ging over 1 of 2 pagina's geloof ik'het boek lag open)

Of het echt per ongeluk was weet ik niet, maar het kan best wel even een steek onder water geweest zijn van iemand die aan dat spel heeft gewerkt.
pi_172013553
quote:
10s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:13 schreef NgInE het volgende:

[..]

Toch wel een beetje een koloniaal beeld van Afrika.
Negers in Afrika. Je verwacht het niet.
Conscience do cost.
pi_172013555
quote:
2s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:12 schreef ToT het volgende:

[..]

:Y Jazeker! :D Is nog wel terug te vinden in 1 van de topics van de coup.
Die zijn dus echt helemaal full retard aan het gaan. _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_172013583
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die zijn dus echt helemaal full retard aan het gaan. _O-
Ach, dit is nog niks vergeleken met die nuks die de politie hier in Rotterdam op die relturken ingezet zou hebben! :D

170313_1_8e3b8555db9cb2c38c437d5d895de725.png
  woensdag 28 juni 2017 @ 12:20:34 #56
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_172013729
quote:
2s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Ach, dit is nog niks vergeleken met die nuks die de politie hier in Rotterdam op die relturken ingezet zou hebben! :D

[ afbeelding ]
Godver :D Mensen met downsyndroom die door een trein zijn overreden hebben meer gezond verstand :D
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  woensdag 28 juni 2017 @ 12:32:02 #57
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_172013996
quote:
“Often the player is put in the role of a soldier and they gain points by killing Muslims, who are shown to them as terrorists. The main goal is creating enmity towards Islam.”
Hoe zat het ook alweer met die terroristen die geen echte moslim zijn?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_172014016
quote:

[..]

Alleen deel 5 van Resident Evil is racistisch. Je speelt een blanke, zwaarbewapende meneer die arme zwarte mensen moet doodschieten, omdat ze geïnfecteerd zijn met een zombie virus. Later in de game moet je zelfs inboorlingen afmaken. Die zien er dan zo uit:

[ afbeelding ]

Toch wel een beetje een koloniaal beeld van Afrika. Maar Japan, het land waar de Residen Evil games worden gemaakt, staat er dan ook om bekend dat ze geen woord voor racisme hebben in hun taal.
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is echt de grootst mogelijke kolder.

Ik weet niet of je enigszins bekend bent met Resident Evil maar het gaat in ieder deel om een uitbraak van een zombievirus. Zo is er in het ene heel een uitbraak in een politiebureau, en zijn veel geïnfecteerden politieagent. Of het is in een stadje, en zijn veel bewoners van dat betreffende stadje geinfecteerd. Deel 4 speelde zich af in Spanje, en je verwacht het niet, maar daar hadden de geïnfecteerde een spaanse achtergrond. Ze riepen spaanse woorden, en hadden een spaans uiterlijk. Alle groepen geinfecteerden waren overigens blank.

Toen kwam deel 5, en ik weet dat het heel racistisch is, maar in Afrika zijn de mensen bijna allemaal zwart. Echt waar. Het is niet leuk, maar zo is het nou eenmaal. Kijk maar eens naar die racistische vakantiefoto’s van velen:

Of wat te denken van die racistische boko haram, allemaal zwart:

Gek genoeg zijn alle vrouwen die dansen voor de koning van Swaziland zwart (ja er staat ook een blanke, maar die is eigenlijk ook zwart, dat is namelijk een albino):

De koning zelf is overigens ook zwart:

Politieke bijeenkomsten zie je eigenlijk alleen maar zwart.

En ook in de kerk is men overwegend zwart:

We kunnen dus rustig stellen dat de gemiddelde mens in Afrika zwart is.

Maar als we een game hebben die zich in Afrika afspeelt, en waarin de mensen dus zwart zijn, dan is het in deugkringen opeens racisme. Ik kan werkelijk niet onder woorden brengen hoe dom ik iets dergelijks vind.

Dus racisme bestaat, maar resident evil 5 is daar geen uiting van. Sterker nog, het als racisme bestempelen van een game als RE5 is racisme. Want inj RE1,2,3 en 4 gebeurt exact hetzelfde, daar schiet de blanke hoofdpersoon zombie na zombie af, maar blanken mogen wel zombie spelen, en zwarten niet. Met deze kromme racistische logica maken deugers als jij zich onsterfelijk belachelijk en niet serieus te nemen. Sorry.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172014807
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

[..]

Dit is echt de grootst mogelijke kolder.

Ik weet niet of je enigszins bekend bent met Resident Evil maar het gaat in ieder deel om een uitbraak van een zombievirus. Zo is er in het ene heel een uitbraak in een politiebureau, en zijn veel geïnfecteerden politieagent. Of het is in een stadje, en zijn veel bewoners van dat betreffende stadje geinfecteerd. Deel 4 speelde zich af in Spanje, en je verwacht het niet, maar daar hadden de geïnfecteerde een spaanse achtergrond. Ze riepen spaanse woorden, en hadden een spaans uiterlijk. Alle groepen geinfecteerden waren overigens blank.

Toen kwam deel 5, en ik weet dat het heel racistisch is, maar in Afrika zijn de mensen bijna allemaal zwart. Echt waar. Het is niet leuk, maar zo is het nou eenmaal. Kijk maar eens naar die racistische vakantiefoto’s van velen:
[ afbeelding ]

Of wat te denken van die racistische boko haram, allemaal zwart:
[ afbeelding ]

Gek genoeg zijn alle vrouwen die dansen voor de koning van Swaziland zwart (ja er staat ook een blanke, maar die is eigenlijk ook zwart, dat is namelijk een albino):

[ afbeelding ]

De koning zelf is overigens ook zwart:
[ afbeelding ]

Politieke bijeenkomsten zie je eigenlijk alleen maar zwart.
[ afbeelding ]

En ook in de kerk is men overwegend zwart:
[ afbeelding ]

We kunnen dus rustig stellen dat de gemiddelde mens in Afrika zwart is.

Maar als we een game hebben die zich in Afrika afspeelt, en waarin de mensen dus zwart zijn, dan is het in deugkringen opeens racisme. Ik kan werkelijk niet onder woorden brengen hoe dom ik iets dergelijks vind.

Dus racisme bestaat, maar resident evil 5 is daar geen uiting van. Sterker nog, het als racisme bestempelen van een game als RE5 is racisme. Want inj RE1,2,3 en 4 gebeurt exact hetzelfde, daar schiet de blanke hoofdpersoon zombie na zombie af, maar blanken mogen wel zombie spelen, en zwarten niet. Met deze kromme racistische logica maken deugers als jij zich onsterfelijk belachelijk en niet serieus te nemen. Sorry.
Het gaat mij er om dat het naar is om een game te spelen waarin je als gespierde, zwaarbewapende blanke man, massa's aan arme derde wereld inwoners aan het afknallen bent. Als je dat hele verhaal over het zombie-virus negeert, is het eigenlijk gewoon een game waarin je genocide aan het plegen bent. Overigens vond ik 4 op het randje:

Die dorpsbewoners zien er uit alsof de genenpoel daar al generaties erg ondiep is zeg maar.
pi_172014935
quote:
3s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:02 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het gaat mij er om dat het naar is om een game te spelen waarin je als gespierde, zwaarbewapende blanke man, massa's aan arme derde wereld inwoners aan het afknallen bent.
Dat het naar was had vooral met de kwaliteit van de game te maken. Verder knal je op zombies/infected, niet op mensen met of zonder kapitaal.

Je speelt trouwens ook met een zwarte vrouw.
quote:
Als je dat hele verhaal over het zombie-virus negeert, is het eigenlijk gewoon een game waarin je genocide aan het plegen bent.
Ik denk dat jij een vreemde definitie van genocide hanteert :P
quote:
Overigens vond ik 4 op het randje:

[ afbeelding ]

Die dorpsbewoners zien er uit alsof de genenpoel daar al generaties erg ondiep is zeg maar.
Beetje naar van je om incest-liefhebbers zo neer te zetten.
Conscience do cost.
pi_172014954
quote:
3s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:02 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het gaat mij er om dat het naar is om een game te spelen waarin je als gespierde, zwaarbewapende blanke man, massa's aan arme derde wereld inwoners aan het afknallen bent. Als je dat hele verhaal over het zombie-virus negeert, is het eigenlijk gewoon een game waarin je genocide aan het plegen bent. Overigens vond ik 4 op het randje.
Je kúnt het verhaal niet wegdenken bij de game. Dat vormt namelijk de context. Als je dingen uit hun context trekt, dan is het natuurlijk niet verwonderlijk dat het abject is.

Er wordt geen genocide gepleegd. Er worden zombies afgeknald, net als in de delen daarvoor. Juist door daar geen probleem van te maken, maar bij deel 5 als er zwarte mensen in zitten, dat is het zuiverste racisme. Want je maakt onderscheid op huidskleur, zombies afknallen is niet erg, zo lang ze maar blank zijn. Racistischer ga je het niet krijgen, daar is niemand mee gebaat.

Weet je waar zwarte mensen echt mee geholpen zouden zijn? Hetzelfde behandeld worden als blanken. Dus laat zwarte mensen ook gewoon lekker als zombie afgeknald worden.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172015135
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Ik wilde ook al reageren op die post, maar toen zag ik die van jou.

_O_
pi_172015348
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:07 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat het naar was had vooral met de kwaliteit van de game te maken. Verder knal je op zombies/infected, niet op mensen met of zonder kapitaal.

Je speelt trouwens ook met een zwarte vrouw.

[..]

Ik denk dat jij een vreemde definitie van genocide hanteert :P

[..]

Beetje naar van je om incest-liefhebbers zo neer te zetten.
Het feit dat het zich afspeelt in een Afrikaans derde wereld land maakt het al een beetje smakeloos. Aan het einde van de rit is het scherm gevuld met massa's dode, arme zwarte mensen.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je kúnt het verhaal niet wegdenken bij de game. Dat vormt namelijk de context. Als je dingen uit hun context trekt, dan is het natuurlijk niet verwonderlijk dat het abject is.

Er wordt geen genocide gepleegd. Er worden zombies afgeknald, net als in de delen daarvoor. Juist door daar geen probleem van te maken, maar bij deel 5 als er zwarte mensen in zitten, dat is het zuiverste racisme. Want je maakt onderscheid op huidskleur, zombies afknallen is niet erg, zo lang ze maar blank zijn. Racistischer ga je het niet krijgen, daar is niemand mee gebaat.

Weet je waar zwarte mensen echt mee geholpen zouden zijn? Hetzelfde behandeld worden als blanken. Dus laat zwarte mensen ook gewoon lekker als zombie afgeknald worden.
Verhalen in games zijn er meer voor de sier. Het is een manier om uit te leggen waarom de gameplay is zoals ie is.

En het gaat mij er niet om dat er zwarte mensen in voor komen, maar dat je inwoners van een Afrikaans derde wereld land aan het afknallen bent. Zombie films zijn altijd een commentaar op het sociale klimaat waarbinnen de film gemaakt is. Dat hele gedeelte mis ik in Residen Evil 5, waardoor het de subtiliteit mist om weg te komen met de handelingen die het hoofd personage uitvoert.
pi_172015437
quote:
3s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:24 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het feit dat het zich afspeelt in een Afrikaans derde wereld land maakt het al een beetje smakeloos.
Waarom? Games mogen alleen in rijke landen afspelen?
quote:
Aan het einde van de rit is het scherm gevuld met massa's dode, arme zwarte mensen.
Nee hoor, aan het einde van de rit is het scherm gevuld met dode zwarte zombies.
quote:
Verhalen in games zijn er meer voor de sier. Het is een manier om uit te leggen waarom de gameplay is zoals ie is.
Nee.
quote:
En het gaat mij er niet om dat er zwarte mensen in voor komen,
Euh, jawel. Dat benadruk je immers de hele tijd, dat ze zwart zijn.
quote:
maar dat je inwoners van een Afrikaans derde wereld land aan het afknallen bent.
Dat ben je niet, nogmaals.
quote:
Zombies films zijn altijd een commentaar op het sociale klimaat waarbinnen de film gemaakt is.
Dat zijn ze niet. Bovendien is dit geen zombie film.
quote:
Dat hele gedeelte mis ik in Residen Evil 5, waardoor het de subtiliteit mist om weg te komen met de handelingen die het hoofd personage uitvoert.
Weg te komen met welke handelingen?

Er zijn ondertussen al iets van 12 verschillende Resident Evils en deel 5 is opeens een probleem omdat het negerzombies in Afrika betreft :') Volgens mij ben jij in deze een beetje racistisch en niet zozeer deze onschuldige maar saaie game.
Conscience do cost.
pi_172015577
quote:
3s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:24 schreef NgInE het volgende:

En het gaat mij er niet om dat er zwarte mensen in voor komen, maar dat je inwoners van een Afrikaans derde wereld land aan het afknallen bent. Zombie films zijn altijd een commentaar op het sociale klimaat waarbinnen de film gemaakt is. Dat hele gedeelte mis ik in Residen Evil 5, waardoor het de subtiliteit mist om weg te komen met de handelingen die het hoofd personage uitvoert.
En wat is dan het verschil tussen fictief inwoners uit een Afrikaans derdewereldland afknallen en fictief inwoners van een rijke westerse staat afknallen?

Want wat is nu precies je bezwaar? Eerst was het vooral dat je een blanke was die zwarten afknald, later was het genocie, en nu gaat het er om dat het inwoners uit een derdewereldland zijn. Volgens mij heb je zelf niet helemaal helder wat nu precies mis is met de settin
pi_172015678
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarom? Games mogen alleen in rijke landen afspelen?

Nee hoor, maar gezien onze geschiedenis vind ik het smakeloos dat je een schietspelletje laat afspelen in Donker Afrika, met een hoofdpersonage dat uit een eerste wereld land komt.

quote:

Nee hoor, aan het einde van de rit is het scherm gevuld met dode zwarte zombies.

Zombies zijn ook mensen.

quote:

Nee.
Ik vind van wel. Al die games met stomme quest van "haal dit object op bij boer Teun, want anders nemen de trollen het land over". In de praktijk loop je dan gewoon rond, vermoord wat slechteriken om vervolgens bij het huis van boer Teun het object op te halen. Lineare verhalen werken slecht in games vind ik. Sommige RPG's doen dat beter, aangezien de acties van de speler dan echt effect op het verhaal kunnen hebben.

quote:
Euh, jawel. Dat benadruk je immers de hele tijd, dat ze zwart zijn.

Er zijn genoeg zwarte personages in games die wel normaal worden neergezet.

quote:
Dat zijn ze niet. Bovendien is dit geen zombie film.

Maar dan is het een slechte vertaling van het zombie thema. Zombie films gaan vaak over de donkere kanten van de samenleving, vooral de originele Night of the Living Dead films.

quote:
Weg te komen met welke handelingen?
Zwarte arme mensen afknallen.

quote:
Er zijn ondertussen al iets van 12 verschillende Resident Evils en deel 5 is opeens een probleem omdat het negerzombies in Afrika betreft :') Volgens mij ben jij in deze een beetje racistisch en niet zozeer deze onschuldige maar saaie game.
Het probleem zijn niet de zwarte zombies an sich, maar wel de manier waarop ze worden neergezet en de context waarbinnen het gebeurt. Blanke man gaat naar derde wereld land en knalt de lokale bevolking aan stuk.
pi_172015728
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wat is dan het verschil tussen fictief inwoners uit een Afrikaans derdewereldland afknallen en fictief inwoners van een rijke westerse staat afknallen?

Want wat is nu precies je bezwaar? Eerst was het vooral dat je een blanke was die zwarten afknald, later was het genocie, en nu gaat het er om dat het inwoners uit een derdewereldland zijn. Volgens mij heb je zelf niet helemaal helder wat nu precies mis is met de settin
Mijn bezwaar is dat eerste wereld landen daadwerkelijk genocide hebben gepleegd in Afrika en dat Resident Evil 5 daar op in haakt, zonder afstand van dat verleden te doen.
pi_172015791
quote:
3s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:38 schreef NgInE het volgende:

[..]

Nee hoor, maar gezien onze geschiedenis vind ik het smakeloos dat je een schietspelletje laat afspelen in Donker Afrika, met een hoofdpersonage dat uit een eerste wereld land komt.

[..]

Zombies zijn ook mensen.

[..]

Ik vind van wel. Al die games met stomme quest van "haal dit object op bij boer Teun, want anders nemen de trollen het land over". In de praktijk loop je dan gewoon rond, vermoord wat slechteriken om vervolgens bij het huis van boer Teun het object op te halen. Lineare verhalen werken slecht in games vind ik. Sommige RPG's doen dat beter, aangezien de acties van de speler dan echt effect op het verhaal kunnen hebben.

[..]

[..]

Maar dan is het een slechte vertaling van het zombie thema. Zombie films gaan vaak over de donkere kanten van de samenleving, vooral de originele Night of the Living Dead films.

[..]

[..]

Het probleem zijn niet de zwarte zombies an sich, maar wel de manier waarop ze worden neergezet en de context waarbinnen het gebeurt. Blanke man gaat naar derde wereld land en knalt de lokale bevolking aan stuk.
|:(
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_172015822
toeketoeketoeketoeketoeketoeke

pi_172016022
Gelachen om kastracist NgInE.
pi_172016306
quote:
2s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:40 schreef NgInE het volgende:
Mijn bezwaar is dat eerste wereld landen daadwerkelijk genocide hebben gepleegd in Afrika en dat Resident Evil 5 daar op in haakt, zonder afstand van dat verleden te doen.
Het haakt niet in op het verleden, het staat er volledig los van. Sterker nog, het vind plaats in een fictief universum.

Ik vind eerlijk gezegd je bezwaren steeds warriger worden. Volgens mij schiet jij bij het zien van zwarte mensen in een politiek correcte kramp en weet je zelf niet eens waarom eigenlijk.
pi_172017042
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zombies zijn ook mensen! :Y Ze moeten ook stemrecht krijgen en een uitkering en huurtoeslag enzo! :Y
  woensdag 28 juni 2017 @ 14:42:43 #73
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_172017523
quote:
3s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:38 schreef NgInE het volgende:

[..]

[..]

Zombies zijn ook mensen.

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Alsjeblieft gooi jezelf weg
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 28 juni 2017 @ 14:42:51 #74
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_172017533
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dit! :')
Wanhopig maar zo hard z'n best doen om zwarte mensen als slachtoffers neer te zetten in deze context, wat rasistisch eigenlijk :P
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_172017843
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het haakt niet in op het verleden, het staat er volledig los van. Sterker nog, het vind plaats in een fictief universum.

Ik vind eerlijk gezegd je bezwaren steeds warriger worden. Volgens mij schiet jij bij het zien van zwarte mensen in een politiek correcte kramp en weet je zelf niet eens waarom eigenlijk.
Dat is niet waar, ik denk dat ik heel duidelijk heb uitgelegd wat ik racistisch vind aan Residen Evil 5. Uiteraard hoef je het daar niet mee eens te zijn.

quote:
15s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:42 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Alsjeblieft gooi jezelf weg
Na u.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')