Sander Dekker heeft ook gewoon vijf jaar verprutstquote:Op maandag 26 juni 2017 13:52 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh? Zijn daar dan gewoon uren voor? Dan valt het dus wel mee met die werkdruk in het onderwijs. Weer een probleem minder voor Sander Dekker.
Als professor zuurbekje.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:55 schreef Tijger_m het volgende:
Ah, de Dijssel als docent economie, die zie ik er wel komen
Dan ga je er vanuit dat niemand voor de klas wil staan.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:56 schreef Mystikvm het volgende:
Wat zijn nou de ideeën in de sector zelf? Want vragen om meer geld heeft geen zin als er niemand voor de klas wil staan om die klassen kleiner te maken.
Klinkt als de eerste helft van de studententijd van de gemiddelde VVD'er, Sander doet het dus prima.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sander Dekker heeft ook gewoon vijf jaar verprutst
Er zijn genoeg ideeen, de Volkskrant heeft er momenteel een serie artikelen over maar veelal zijn het geen structurele oplossingen.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:56 schreef Mystikvm het volgende:
Wat zijn nou de ideeën in de sector zelf? Want vragen om meer geld heeft geen zin als er niemand voor de klas wil staan om die klassen kleiner te maken.
Nou ja, ik hoor vooral de roep om meer geld en kleinere klassen. Ondertussen lopen de aanmeldingen op de PABO terug. Ik heb er geen verstand van, dus ik concludeer dat er een onoplosbaar probleem is. Daarom vraag ik me af wat de sector zelf als een goede oplossing ziet.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat niemand voor de klas wil staan.
Het beroep wint niet echt aan populariteit momenteel.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat niemand voor de klas wil staan.
Het idee daar is voornamelijk meer geld, meer ondersteuning en minder uren besteden aan administratie. Daar doet niemand dus wat mee. Ook een erg slecht idee om het aan de sector zelf te vragen.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:56 schreef Mystikvm het volgende:
Sander Dekker wegpromoveren tot wethouder op Terschelling lijkt me een vrij goede start.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoor vooral de roep om meer geld en kleinere klassen. Ondertussen lopen de aanmeldingen op de PABO terug. Ik heb er geen verstand van, dus ik concludeer dat er een onoplosbaar probleem is. Daarom vraag ik me af wat de sector zelf als een goede oplossing ziet.
Specifiek meer geld voor leraren, niet voor scholen. Wat ik ervan begrijp is dat de overheid al meermaals een zak geld heeft gegeven voor leraren die dan als een lump sum aan de school wordt gegeven die vaak een andere prioriteit voor dat geld heeft.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het idee daar is voornamelijk meer geld, meer ondersteuning en minder uren besteden aan administratie. Daar doet niemand dus wat mee. Ook een erg slecht idee om het aan de sector zelf te vragen.
Niet dat de sector het zelf op moet lossen, maar meedenken wordt nog altijd meer op prijs gesteld dan alleen maar roepen dat er meer geld moet komen. Alsof geld een wondermiddel is. Als je er niks voor kunt kopen is het waardeloos.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het idee daar is voornamelijk meer geld, meer ondersteuning en minder uren besteden aan administratie. Daar doet niemand dus wat mee. Ook een erg slecht idee om het aan de sector zelf te vragen.
Hogere salarissen kunnen wel leiden tot meer animo voor het beroep. Men denkt blijkbaar ook dat het lage salaris een reden is dat er zoveel meer vrouwen zijn in het basisonderwijs momenteel. De meeste mannen doen het er niet voor.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niet dat de sector het zelf op moet lossen, maar meedenken wordt nog altijd meer op prijs gesteld dan alleen maar roepen dat er meer geld moet komen. Alsof geld een wondermiddel is. Als je er niks voor kunt kopen is het waardeloos.
Op een of andere manier kunnen vrouwen 30 stuiterende kleuters beter handelen dan mannen. Mij lijkt het horror.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Hogere salarissen kunnen wel leiden tot meer animo voor het beroep. Men denkt blijkbaar ook dat het lage salaris een reden is dat er zoveel vrouwen zijn in het basisonderwijs momenteel. De meeste mannen doen het er niet voor.
Veel leraren werken in deeltijd, btw, dat komt meer bij vrouwen voor dan bij mannen en is vaak een moverende reden om voor de onderwijs sector te kiezen voor vrouwen.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Hogere salarissen kunnen wel leiden tot meer animo voor het beroep. Men denkt blijkbaar ook dat het lage salaris een reden is dat er zoveel vrouwen zijn in het basisonderwijs momenteel. De meeste mannen doen het er niet voor.
Dat is wel vaker gebeurd. Het idee van een lumpsum en het door de politiek geld uittrekken voor specifieke doelen conflicteren nogal met elkaar.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Specifiek meer geld voor leraren, niet voor scholen. Wat ik ervan begrijp is dat de overheid al meermaals een zak geld heeft gegeven voor leraren die dan als een lump sum aan de school wordt gegeven die vaak een andere prioriteit voor dat geld heeft.
Ja, de sector denkt ook mee. Ze zijn erg goed vertegenwoordigd in Den Haag. Vrij militante beroepsgroep ook.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niet dat de sector het zelf op moet lossen, maar meedenken wordt nog altijd meer op prijs gesteld dan alleen maar roepen dat er meer geld moet komen. Alsof geld een wondermiddel is. Als je er niks voor kunt kopen is het waardeloos.
Ik betwijfel dat. Ik denk echt niet dat heel veel mensen zich door geld laten motiveren. Als ze zich wel door geld laten motiveren, worden ze dan wel een goede leerkracht?quote:Op maandag 26 juni 2017 14:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
De invulling van de pabo helpt ook niet echt.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Veel leraren werken in deeltijd, btw, dat komt meer bij vrouwen voor dan bij mannen en is vaak een moverende reden om voor de onderwijs sector te kiezen voor vrouwen.
Nogal, ja. Ik zeg niet dat de scholen per se verkeerd bezig waren maar als de politiek zegt "Hier heb je een miljard voor leerkrachten" dan moet dan niet aan een nieuw schoolgebouw besteed worden, dan gaat het aardig fout.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is wel vaker gebeurd. Het idee van een lumpsum en het door de politiek geld uittrekken voor specifieke doelen conflicteren nogal met elkaar.
Er zullen allicht heel wat factoren zijn waarom mensen niet kiezen voor het basisonderwijs. Maar als je kostwinnaar bent van een gezin is het wel handig als je salaris niet te laag is.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat. Ik denk echt niet dat heel veel mensen zich door geld laten motiveren. Als ze zich wel door geld laten motiveren, worden ze dan wel een goede leerkracht?
Als administratie, leerlingvolgsystemen en ander bureaucratisch geneuzel aspirantdocenten afschrikt, gaat meer geld dan zorgen voor een gemotiveerder lerarencorps? Of voor leraren die verzuchten "Nou, voor dat geld wil ik het nog wel doen".
Vooropgesteld dat ik het vak van docent ontzettend waardeer en ze echt wel meer geld gun lijkt me dat niet veel bijdragen aan een oplossing voor het probleem.
Oh dat ben ik met je eens hoorquote:Op maandag 26 juni 2017 13:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat bejubelen van Finland heeft ook meerdere kanten. Finnen die hier komen zien ook op veel punten de waarde van ons systeem. Het is allemaal niet zo zwart-wit.
Die optie bestaat dan weer niet (kan 99 je wel uitleggen), maar het is eigenlijk nog erger dan dat. Een gebouw kan je aanwijzen. Maar eigenlijk weten we niet eens waar dat geld gebleven is...quote:Op maandag 26 juni 2017 14:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogal, ja. Ik zeg niet dat de scholen per se verkeerd bezig waren maar als de politiek zegt "Hier heb je een miljard voor leerkrachten" dan moet dan niet aan een nieuw schoolgebouw besteed worden, dan gaat het aardig fout.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |