abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juni 2017 @ 13:54:48 #1
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171962616
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom.
pi_171962636
Ah, de Dijssel als docent economie, die zie ik er wel komen ;)

Edit: Flauw Linus, snel die mooie foto weghalen :P

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2017 13:56:11 ]
pi_171962642
quote:
11s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh? Zijn daar dan gewoon uren voor? Dan valt het dus wel mee met die werkdruk in het onderwijs. Weer een probleem minder voor Sander Dekker.
Sander Dekker heeft ook gewoon vijf jaar verprutst :P
pi_171962643
Wat zijn nou de ideeën in de sector zelf? Want vragen om meer geld heeft geen zin als er niemand voor de klas wil staan om die klassen kleiner te maken.
pi_171962645
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:55 schreef Tijger_m het volgende:
Ah, de Dijssel als docent economie, die zie ik er wel komen ;)
Als professor zuurbekje.
pi_171962655
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:56 schreef Mystikvm het volgende:
Wat zijn nou de ideeën in de sector zelf? Want vragen om meer geld heeft geen zin als er niemand voor de klas wil staan om die klassen kleiner te maken.
Dan ga je er vanuit dat niemand voor de klas wil staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2017 13:57:16 ]
pi_171962658
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Sander Dekker heeft ook gewoon vijf jaar verprutst :P
Klinkt als de eerste helft van de studententijd van de gemiddelde VVD'er, Sander doet het dus prima.
pi_171962680
quote:
Er zijn genoeg ideeen, de Volkskrant heeft er momenteel een serie artikelen over maar veelal zijn het geen structurele oplossingen.

Het varieert van digitale leraren (faalde) tot het moveren van leraren die in deeltijd werken om meer uren te gaan maken (werkte iig op de school in kwestie) tot een plan om onderwijs geregimenteerder te maken met hard vastgelegde lesprogramma's die alleen maar uitgevoerd hoeven worden.
Oh, en in sommige gebieden probeert men gepensioneerde leraren te bewegen om weer voor de klas te gaan staan en het aantrekken van buitenlandse leraren uit Belgie en Duitsland

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2017 14:00:07 ]
pi_171962687
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou ja, ik hoor vooral de roep om meer geld en kleinere klassen. Ondertussen lopen de aanmeldingen op de PABO terug. Ik heb er geen verstand van, dus ik concludeer dat er een onoplosbaar probleem is. Daarom vraag ik me af wat de sector zelf als een goede oplossing ziet.
  maandag 26 juni 2017 @ 13:59:00 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171962690
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het beroep wint niet echt aan populariteit momenteel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 26 juni 2017 @ 13:59:45 #11
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171962708
quote:
Het idee daar is voornamelijk meer geld, meer ondersteuning en minder uren besteden aan administratie. Daar doet niemand dus wat mee. Ook een erg slecht idee om het aan de sector zelf te vragen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 26 juni 2017 @ 14:00:22 #12
346939 Janneke141
pi_171962723
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:58 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nou ja, ik hoor vooral de roep om meer geld en kleinere klassen. Ondertussen lopen de aanmeldingen op de PABO terug. Ik heb er geen verstand van, dus ik concludeer dat er een onoplosbaar probleem is. Daarom vraag ik me af wat de sector zelf als een goede oplossing ziet.
Sander Dekker wegpromoveren tot wethouder op Terschelling lijkt me een vrij goede start.
pi_171962746
quote:
9s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het idee daar is voornamelijk meer geld, meer ondersteuning en minder uren besteden aan administratie. Daar doet niemand dus wat mee. Ook een erg slecht idee om het aan de sector zelf te vragen.
Specifiek meer geld voor leraren, niet voor scholen. Wat ik ervan begrijp is dat de overheid al meermaals een zak geld heeft gegeven voor leraren die dan als een lump sum aan de school wordt gegeven die vaak een andere prioriteit voor dat geld heeft.
pi_171962747
quote:
9s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Niet dat de sector het zelf op moet lossen, maar meedenken wordt nog altijd meer op prijs gesteld dan alleen maar roepen dat er meer geld moet komen. Alsof geld een wondermiddel is. Als je er niks voor kunt kopen is het waardeloos.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:03:50 #15
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171962799
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Niet dat de sector het zelf op moet lossen, maar meedenken wordt nog altijd meer op prijs gesteld dan alleen maar roepen dat er meer geld moet komen. Alsof geld een wondermiddel is. Als je er niks voor kunt kopen is het waardeloos.
Hogere salarissen kunnen wel leiden tot meer animo voor het beroep. Men denkt blijkbaar ook dat het lage salaris een reden is dat er zoveel meer vrouwen zijn in het basisonderwijs momenteel. De meeste mannen doen het er niet voor.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:05:30 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171962824
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Hogere salarissen kunnen wel leiden tot meer animo voor het beroep. Men denkt blijkbaar ook dat het lage salaris een reden is dat er zoveel vrouwen zijn in het basisonderwijs momenteel. De meeste mannen doen het er niet voor.
Op een of andere manier kunnen vrouwen 30 stuiterende kleuters beter handelen dan mannen. Mij lijkt het horror.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_171962834
quote:

[..]

Hogere salarissen kunnen wel leiden tot meer animo voor het beroep. Men denkt blijkbaar ook dat het lage salaris een reden is dat er zoveel vrouwen zijn in het basisonderwijs momenteel. De meeste mannen doen het er niet voor.
Veel leraren werken in deeltijd, btw, dat komt meer bij vrouwen voor dan bij mannen en is vaak een moverende reden om voor de onderwijs sector te kiezen voor vrouwen.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:06:19 #18
346939 Janneke141
pi_171962841
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Specifiek meer geld voor leraren, niet voor scholen. Wat ik ervan begrijp is dat de overheid al meermaals een zak geld heeft gegeven voor leraren die dan als een lump sum aan de school wordt gegeven die vaak een andere prioriteit voor dat geld heeft.
Dat is wel vaker gebeurd. Het idee van een lumpsum en het door de politiek geld uittrekken voor specifieke doelen conflicteren nogal met elkaar.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:06:20 #19
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171962842
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja, de sector denkt ook mee. Ze zijn erg goed vertegenwoordigd in Den Haag. Vrij militante beroepsgroep ook.

In theorie zou "meer geld" het probleem wel oplossen, alleen gaat het om dusdanig astronomisch hoge bedragen dat het gewoon geen optie is. Gewoon niet mogelijk.

De problemen die wij nu hebben zijn een erfenis van 5 tot 10 jaar geleden. De uitdaging van Sander Dekker is om in 2020 te zorgen dat het weer goed komt. Dekker hanteert een beetje de botte bijl, maar op dit moment lijkt erop dat het hem gaat lukken. Daar hebben de kindertjes en de docenten van nu even niet zoveel aan, maar dat is dan maar even zo.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_171962847
quote:

[..]

Ik betwijfel dat. Ik denk echt niet dat heel veel mensen zich door geld laten motiveren. Als ze zich wel door geld laten motiveren, worden ze dan wel een goede leerkracht?

Als administratie, leerlingvolgsystemen en ander bureaucratisch geneuzel aspirantdocenten afschrikt, gaat meer geld dan zorgen voor een gemotiveerder lerarencorps? Of voor leraren die verzuchten "Nou, voor dat geld wil ik het nog wel doen"?

Vooropgesteld dat ik het vak van docent ontzettend waardeer en ze echt wel meer geld gun lijkt me dat niet veel bijdragen aan een oplossing voor het probleem.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:07:13 #21
346939 Janneke141
pi_171962859
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Veel leraren werken in deeltijd, btw, dat komt meer bij vrouwen voor dan bij mannen en is vaak een moverende reden om voor de onderwijs sector te kiezen voor vrouwen.
De invulling van de pabo helpt ook niet echt.
pi_171962870
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is wel vaker gebeurd. Het idee van een lumpsum en het door de politiek geld uittrekken voor specifieke doelen conflicteren nogal met elkaar.
Nogal, ja. Ik zeg niet dat de scholen per se verkeerd bezig waren maar als de politiek zegt "Hier heb je een miljard voor leerkrachten" dan moet dan niet aan een nieuw schoolgebouw besteed worden, dan gaat het aardig fout.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:08:06 #23
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171962872
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:06 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat. Ik denk echt niet dat heel veel mensen zich door geld laten motiveren. Als ze zich wel door geld laten motiveren, worden ze dan wel een goede leerkracht?

Als administratie, leerlingvolgsystemen en ander bureaucratisch geneuzel aspirantdocenten afschrikt, gaat meer geld dan zorgen voor een gemotiveerder lerarencorps? Of voor leraren die verzuchten "Nou, voor dat geld wil ik het nog wel doen".

Vooropgesteld dat ik het vak van docent ontzettend waardeer en ze echt wel meer geld gun lijkt me dat niet veel bijdragen aan een oplossing voor het probleem.
Er zullen allicht heel wat factoren zijn waarom mensen niet kiezen voor het basisonderwijs. Maar als je kostwinnaar bent van een gezin is het wel handig als je salaris niet te laag is.
pi_171962875
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat bejubelen van Finland heeft ook meerdere kanten. Finnen die hier komen zien ook op veel punten de waarde van ons systeem. Het is allemaal niet zo zwart-wit.
Oh dat ben ik met je eens hoor ^O^. Ik pleit verder ook niet voor 't één op één kopiëren van 't Finse basisschoolsysteem maar vind wel dat als er signalen zijn dat bepaalde dingen gewoon écht niet goed gaan momenteel er gekeken mag worden naar landen waar ze niet kampen met die specifieke problemen.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:09:26 #25
346939 Janneke141
pi_171962900
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nogal, ja. Ik zeg niet dat de scholen per se verkeerd bezig waren maar als de politiek zegt "Hier heb je een miljard voor leerkrachten" dan moet dan niet aan een nieuw schoolgebouw besteed worden, dan gaat het aardig fout.
Die optie bestaat dan weer niet (kan 99 je wel uitleggen), maar het is eigenlijk nog erger dan dat. Een gebouw kan je aanwijzen. Maar eigenlijk weten we niet eens waar dat geld gebleven is...
  maandag 26 juni 2017 @ 14:12:50 #26
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171962946
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:06 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als administratie, leerlingvolgsystemen en ander bureaucratisch geneuzel aspirantdocenten afschrikt, gaat meer geld dan zorgen voor een gemotiveerder lerarencorps? Of voor leraren die verzuchten "Nou, voor dat geld wil ik het nog wel doen"?

Er zijn twee problemen:

Het (primair / voortgezet) onderwijs moet niet gaan gelden als "reddingsboei". Van "oh, ik kom met mijn diploma sociologie nergens anders aan de bak, dus ik word maar docent". Die docenten zijn niet gemotiveerd, kundig, whatever en dat straalt slecht af op de rest van de beroepsgroep. Als je lage lonen aanbiedt, word je vanzelf wel een afvalputje. Zeker als je vervolgens ook nog eens nauwelijks uitstroom faciliteert op basis van prestaties.

Tegelijkertijd moet het onderwijs wel concurreren om capabel personeel met de rest van de samenleving. Een gemotiveerde en buitengewoon kundige sociologie-starter (ik noem maar wat) kan er ook voor kiezen om zijn talenten op het ministerie of bij een commerciële organisatie te gaan inzetten. Wanneer het salarisverschil te groot wordt, verliest het onderwijs die instroom.
--
pi_171963002
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:08 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Er zullen allicht heel wat factoren zijn waarom mensen niet kiezen voor het basisonderwijs. Maar als je kostwinnaar bent van een gezin is het wel handig als je salaris niet te laag is.
Ik denk dat dit niet zoveel voorkomt. Je hebt over het algemeen eerst je baan, en dan komt er pas een gezin. Ik ken niemand die op z'n 18e al bezig is met zijn begroting voor als de kinderen er straks zijn.

Ik heb vooral het idee dat het onderwijs een beroepsgroep is waar alleen maar mensen uit weglekken naarmate ze ouder worden, in plaats van dat er ook wat aanwas is. Er zijn er maar weinig die docent worden op latere leeftijd. Misschien dat daar wat aan gedaan kan worden, aan zij-instroom verbeteren. Ik weet niet of het veel bijdraagt, daarvoor heb ik er te weinig kennis van.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:17:08 #28
38496 Perrin
pi_171963015
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:12 schreef Ryon het volgende:

[..]

Er zijn twee problemen:

Het (primair / voortgezet) onderwijs moet niet gaan gelden als "reddingsboei". Van "oh, ik kom met mijn diploma sociologie nergens anders aan de bak, dus ik word maar docent". Die docenten zijn niet gemotiveerd, kundig, whatever en dat straalt slecht af op de rest van de beroepsgroep. Als je lage lonen aanbiedt, word je vanzelf wel een afvalputje. Zeker als je vervolgens ook nog eens nauwelijks uitstroom faciliteert op basis van prestaties.

Tegelijkertijd moet het onderwijs wel concurreren om capabel personeel met de rest van de samenleving. Een gemotiveerde en buitengewoon kundige sociologie-starter (ik noem maar wat) kan er ook voor kiezen om zijn talenten op het ministerie of bij een commerciële organisatie te gaan inzetten. Wanneer het salarisverschil te groot wordt, verliest het onderwijs die instroom.
Ook nog iets met aanzien en de houding van de maatschappij jegens onderwijzend personeel..

Vroeger was je nog iemand als leraar.
pi_171963036
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:12 schreef Ryon het volgende:

[..]

Er zijn twee problemen:

Thanks. Dat is logisch, zo had ik het nog niet bekeken. Ik bekeek het vooral van de andere kant. Als je een hoog salaris nodig hebt om mensen over de streep te trekken, doen ze dat dan uit liefde voor het vak of omdat ze er gewoon veel geld voor krijgen?
  maandag 26 juni 2017 @ 14:19:03 #30
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171963053
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ook nog iets met aanzien en de houding van de maatschappij jegens onderwijzend personeel..

Vroeger was je nog iemand als leraar.
Ja, maar willen we terug naar een samenleving waar iemand die wel kan lezen en schrijven al een notabele is?

Dat de meester (samen met de notaris en de dominee) niet meer tot de belangrijkste mensen in het dorp behoort is denk ik wel een gunstige ontwikkeling.
--
  maandag 26 juni 2017 @ 14:20:11 #31
346939 Janneke141
pi_171963067
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:19 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, maar willen we terug naar een samenleving waar iemand die wel kan lezen en schrijven al een notabele is?

Dat de meester (samen met de notaris en de dominee) niet meer tot de belangrijkste mensen in het dorp behoort is denk ik wel een gunstige ontwikkeling.
Er is een verschil tussen de belangrijkste van het dorp zijn, en alle shit van de samenleving op je bord geschoven krijgen om vervolgens nog te horen te krijgen dat je het niet goed doet ook.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:21:50 #32
38496 Perrin
pi_171963097
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen de belangrijkste van het dorp zijn, en alle shit van de samenleving op je bord geschoven krijgen om vervolgens nog te horen te krijgen dat je het niet goed doet ook.
En zelf regelmatig met de onredelijke ouders moeten dealen.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:22:33 #33
38496 Perrin
pi_171963113
Onder de streep gezien moet je toch een beetje masochistisch zijn om het onderwijs in te gaan tegenwoordig.
pi_171963134
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Sander Dekker wegpromoveren tot wethouder op Terschelling lijkt me een vrij goede start.
Heerlijke baan.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:23:48 #35
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171963144
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:17 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Thanks. Dat is logisch, zo had ik het nog niet bekeken. Ik bekeek het vooral van de andere kant. Als je een hoog salaris nodig hebt om mensen over de streep te trekken, doen ze dat dan uit liefde voor het vak of omdat ze er gewoon veel geld voor krijgen?
Mensen die echt sterk gedreven worden door geld zullen nooit voor een "zorgzaam" beroep kiezen. De commerciële sector biedt die mensen al voldoende mogelijkheden. Je hebt sowieso al een vrij specifiek profiel nodig om te kunnen slagen in het onderwijs.

Maar elke professional (binnen en buiten het onderwijs) bekijkt wel zijn opties en weegt die tegen elkaar af. Als je echt een flinke stap vooruit kan door bijvoorbeeld niet voor de klas te staan, maar iets anders / gerelateerd te doen. Tjah, je zou een dief van je eigen portemonnee zijn om dan die stap niet te maken. Een school die talent wil aantrekken moet wel echt wat te bieden hebben en een stevig salaris kunnen bieden vindt iedereen wel prettig.
--
  maandag 26 juni 2017 @ 14:24:25 #36
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171963160
quote:
17s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:23 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Heerlijke baan.
Verdomme, ik wilde eigenlijk op die post reageren met:

"Volgens mij aast Kaas- ook al op dat baantje".
--
pi_171963176
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:24 schreef Ryon het volgende:

[..]

Verdomme, ik wilde eigenlijk op die post reageren met:

"Volgens mij aast Kaas- ook al op dat baantje".
Haha, je kent me al goed _O_
  maandag 26 juni 2017 @ 14:25:42 #38
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171963191

Dat speelgoedautootje en de postzegels met de blije hoofden van de prinsesjes maken het helemaal af.
pi_171963231
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]

Dat speelgoedautootje en de postzegels met de blije hoofden van de prinsesjes maken het helemaal af.
En dat lettertype dat ze gebruiken vind je prima?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_171963233
quote:
[ afbeelding ]

Wat een eigenaardig constructieve bedreiging.
pi_171963239
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En dat lettertype dat ze gebruiken vind je prima?
Doet me denken aan Asterix.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:28:03 #42
38496 Perrin
pi_171963249
quote:
[ afbeelding ]

Wanneer er elke week een auto op iemand inrijdt, wordt die doorgaans niet meer wakker.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:28:56 #43
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171963265
quote:
[ afbeelding ]

Goed lettertype.
--
pi_171963283
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

Goed lettertype.
MEER HOOFDLETTERS, MEER WAARHEID.
pi_171963286
Comic sans :')
pi_171963304
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:29 schreef xpompompomx het volgende:
Comic sans :')
Dit is geen Comic sans.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:31:07 #47
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171963311
Ik had niet eens door dat het een lettertype was.
pi_171963351
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit is geen Comic sans.
Ook niet als je CAPS LOCK aanzet?
  maandag 26 juni 2017 @ 14:34:55 #49
38496 Perrin
pi_171963401
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ook niet als je CAPS LOCK aanzet?
Nee, de J is bijv heel anders.
pi_171963407
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het beroep wint niet echt aan populariteit momenteel.
En een paar jaar terug konden de mensen die klaar waren met de Pabo geen werk vinden. Het kan verkeren ;)
  maandag 26 juni 2017 @ 14:36:22 #51
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171963429
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En een paar jaar terug konden de mensen die klaar waren met de Pabo geen werk vinden. Het kan verkeren ;)
Varkenscyclus strikes once again. Die economen ook met hun wetmatigheden en waarheden.
--
pi_171963436
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, de sector denkt ook mee. Ze zijn erg goed vertegenwoordigd in Den Haag. Vrij militante beroepsgroep ook.

In theorie zou "meer geld" het probleem wel oplossen, alleen gaat het om dusdanig astronomisch hoge bedragen dat het gewoon geen optie is. Gewoon niet mogelijk.

De problemen die wij nu hebben zijn een erfenis van 5 tot 10 jaar geleden. De uitdaging van Sander Dekker is om in 2020 te zorgen dat het weer goed komt. Dekker hanteert een beetje de botte bijl, maar op dit moment lijkt erop dat het hem gaat lukken. Daar hebben de kindertjes en de docenten van nu even niet zoveel aan, maar dat is dan maar even zo.
Wat lijkt hem dan precies te gaan lukken? Want op de ingewikkelde dossiers zie ik weinig progressie.
pi_171963448
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee, de J is bijv heel anders.
Verdraaid ja.
pi_171963463
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die optie bestaat dan weer niet (kan 99 je wel uitleggen), maar het is eigenlijk nog erger dan dat. Een gebouw kan je aanwijzen. Maar eigenlijk weten we niet eens waar dat geld gebleven is...
Voor onderhoud, renovatie en vervanging van schoolgebouwen zou dat miljard jaarlijks wel welkom zijn :P
pi_171963491
quote:
[ afbeelding ]

Ben benieuwd welke witman wel even een vrachtwagen wil besturen die een moskee inrijdt. Zelfopoffering staat niet zo hoog aangeschreven bij blanken.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:42:08 #56
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171963559
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat lijkt hem dan precies te gaan lukken? Want op de ingewikkelde dossiers zie ik weinig progressie.
Er komt een hele grote onderwijshervorming aan, die pas over 5 jaar zichtbaar wordt. Twee jaar geleden leek het erop dat de hervorming zou stranden, maar Dekker is het gelukt om het er door heen te krijgen. De hele sfeer is zelfs 100% omgeslagen. Een behoorlijke prestatie.

De problemen waar hij nu op aangevallen wordt (lerarentekort, administratieve druk etc.) zijn terecht, maar grotendeels erfenissen van zijn voorgangers. Zijn belangrijkste taak is om nu zijn rug recht te houden. Dat lukt hem aardig en ik verwacht dat hij daar ook nog wel politiek voor beloond gaat worden.
--
  maandag 26 juni 2017 @ 14:43:49 #57
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171963599
quote:
[ afbeelding ]

Ziet er links uit. Kan gewoon een kunstproject zijn van de knutselacademie.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171963603
quote:
11s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Er komt een hele grote onderwijshervorming aan, die pas over 5 jaar zichtbaar wordt. Twee jaar geleden leek het erop dat de hervorming zou stranden, maar Dekker is het gelukt om het er door heen te krijgen. De hele sfeer is zelfs 100% omgeslagen. Een behoorlijke prestatie.
Welke hervorming heb je het dan over? Heb alleen iets gelezen over het wat minder ingewikkeld maken om scholen te stichten maar die hervorming is niet heel groot of spannend.
quote:
De problemen waar hij nu op aangevallen wordt (lerarentekort, administratieve druk etc.) zijn terecht, maar grotendeels erfenissen van zijn voorgangers. Zijn belangrijkste taak is om nu zijn rug recht te houden. Dat lukt hem aardig en ik verwacht dat hij daar ook nog wel politiek voor beloond gaat worden.
In vijf jaar niks aan de grote problemen doen (en ze alleen maar erger maken eigenlijk) is reden om beloond te worden?
  maandag 26 juni 2017 @ 14:44:57 #59
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171963626
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ben benieuwd welke witman wel even een vrachtwagen wil besturen die een moskee inrijdt. Zelfopoffering staat niet zo hoog aangeschreven bij blanken.
Zelfrijdende auto jeweets.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:45:29 #60
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171963636
Oei du_ke is weer boos op Dekker. Ja het is allemaal vreselijk en jij had het beter gedaan.
pi_171963639
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:44 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Zelfrijdende auto jeweets.
Die stopt gewoon vlak voordat hij tegen de gevel aanrijdt, met z'n collision detection.
pi_171963652
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:45 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die stopt gewoon vlak voordat hij tegen de gevel aanrijdt, met z'n collision detection.
Maar het gaat om intentie. Dat zal die moslims leren, zo'n Tesla die de deur van de moskee blokkeert.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:46:26 #63
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171963655
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:45 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Kleine moeite om effe de software te hacken. Blanke nerdjes doen niet anders met alle technologie ooit gemaakt.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:48:46 #64
346939 Janneke141
pi_171963709
quote:
11s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:42 schreef Ryon het volgende:
Oh, wat gaan we doen dan?
  maandag 26 juni 2017 @ 14:49:01 #65
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171963716
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:43 schreef 99.999 het volgende:
Welke hervorming heb je het dan over? Heb alleen iets gelezen over het wat minder ingewikkeld maken om scholen te stichten maar die hervorming is niet heel groot of spannend.
Ik heb nog niet gehoord welke naam ze het gaan geven. Maar is (o.a) de uitloper van: http://onsonderwijs2032.nl/
quote:
In vijf jaar niks aan de grote problemen doen (en ze alleen maar erger maken eigenlijk) is reden om beloond te worden?
Nee, de problemen werden van te voren aanzienlijk groter inschat dan dat ze nu zijn. bedenk wel: we wisten al 10 jaar dat wij met dit lerarentekort zouden komen te zitten. In eerste instantie gingen we uit dat er nu een apocalyps zou plaatsvinden in het onderwijs, maar die is uitgebleven.

Het is niet fair om dit succes volledig op het conto te schrijven van Dekker. De crisis en het beleid van zijn voorgangers speelde ook een rol in. Maar Dekker heeft wel alle klappen opgevangen, boze groeperingen hebben flink op hem in lopen beuken maar dat heeft hij weerstaan. En ja, daar word je in de politiek ook voor beloond.
--
  maandag 26 juni 2017 @ 14:49:34 #66
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171963730
Nu moet je ook nog Janneke overtuigen, Ryon. Straks komt Friek_ er ook nog bij.

Sander Dekker. _O_
  maandag 26 juni 2017 @ 14:50:34 #67
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171963752
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:49 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Nu moet je ook nog Janneke overtuigen, Ryon. Straks komt Friek_ er ook nog bij.

Sander Dekker. _O_
Leraren overtuigen van de talenten van Sander Dekker is een gepasseerd station. Zijn opvolger is nog niet bekend, maar ik ben er nu al van overtuigd dat die ook weinig goeds kan gaan doen. Hopelijk wordt het een D66'er.
--
  maandag 26 juni 2017 @ 14:52:41 #68
346939 Janneke141
pi_171963794
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:50 schreef Ryon het volgende:
Leraren overtuigen van de talenten van Sander Dekker is een gepasseerd station.
Goh, hoe zou het komen.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:52:58 #69
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171963801
quote:

[..]

Leraren overtuigen van de talenten van Sander Dekker is een gepasseerd station. Zijn opvolger is nog niet bekend, maar ik ben er nu al van overtuigd dat die ook weinig goeds kan gaan doen. Hopelijk wordt het een D66'er.
Ja het moet sowieso D66 worden. Dan krijgen zij eens de schuld van alle misstanden ooit.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:53:48 #70
346939 Janneke141
pi_171963823
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik heb nog niet gehoord welke naam ze het gaan geven. Maar is (o.a) de uitloper van: http://onsonderwijs2032.nl/

Niks concreets. Niemand die nog weet wat hieruit komt. Daarnaast is het op zijn best twijfelachtig of dit de verdienste van Dekker is.
pi_171963855
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Ja het moet sowieso D66 worden. Dan krijgen zij eens de schuld van alle misstanden ooit.
Er komt dan in elk geval wetgeving voor euthanasie van kinderen die blijven zitten. Dat scheelt ook al in de klasgrootte.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:55:54 #72
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171963864
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niks concreets. Niemand die nog weet wat hieruit komt. Daarnaast is het op zijn best twijfelachtig of dit de verdienste van Dekker is.
In theorie is het mogelijk dat het ministerie van OCW iets heeft bijgedragen, maar dat is niet logisch.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:57:00 #73
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171963888
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:55 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er komt dan in elk geval wetgeving voor euthanasie van kinderen die blijven zitten. Dat scheelt ook al in de klasgrootte.
Een spuitje voor degene met de minste cijfers zou wel interessante resultaten moeten opleveren.

Dan kiest men voor de zekerheid eerder een lager niveau.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:57:02 #74
346939 Janneke141
pi_171963890
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:55 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

En als je drie onvoldoendes haalt voor biologie moet je een orgaan doneren.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:57:06 #75
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171963891
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dekker heeft weinig te maken met de inhoud. Dat heeft hij - terecht - overgelaten aan de sector zelf en aan een zooi aan denktanks met allemaal onderwijsdeskundigen erin.

Dekker heeft - althans in Den Haag - wel politiek draagvlak gecreëerd. Op onderwijshervormingen wordt echt stekelig gereageerd. Maar de deur is nu opengezet voor een serie aan (naar mijn mening) vrij revolutionaire veranderingen.

De taak van de politicus is ook om kaderstellend op te treden en veranderingen te forceren. Dus zijn taak is volbracht. Zijn opvolger (of waarschijnlijk pas degene die daarna komt) zal zich toeleggen op de concrete uitvoering.
--
pi_171963896
Heeft Ryon vandaag trouwens al een VVD-bewindspersoon geprezen en verdedigd of staat dat nog op het lijstje voor de namiddag?
  maandag 26 juni 2017 @ 14:57:49 #77
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171963910
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:57 schreef Kaas- het volgende:
Heeft Ryon vandaag trouwens al een VVD-bewindspersoon geprezen en verdedigd of staat dat nog op het lijstje voor de namiddag?
Ja is gebeurd. Heb jij al iets goeds gezegd over Alex?
  maandag 26 juni 2017 @ 14:58:02 #78
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171963917
Dan zeg ik alvast dat Israël een goddelijk land is. _O_
  maandag 26 juni 2017 @ 14:58:14 #79
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171963923
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:57 schreef Kaas- het volgende:
Als het goed is heb ik D66 wel al aangevallen. Zo niet, dan doe ik dat vanmiddag nog even.
--
pi_171963933
quote:

[..]

:'(
  maandag 26 juni 2017 @ 14:58:40 #81
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171963937
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als het goed is heb ik D66 wel al aangevallen. Zo niet, dan doe ik dat vanmiddag nog even.
Hebben ze die lieve Segers weer onheus bejegend?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171963944
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

:'(
pi_171963949
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En als je drie onvoldoendes haalt voor biologie moet je een orgaan doneren.
Dan heb je inderdaad toch geen idee van hoe je met je lijf om moet gaan. Die nier zou alleen maar verpest worden in het lichaam van een toekomstig roker en fastfoodklantje.
  maandag 26 juni 2017 @ 14:59:21 #84
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171963957
D66 is toch de onderwijspartij. Niet GL in ieder geval, die willen strikte scheiding van hoog- en laagopgeleid.
pi_171963974
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:57 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Ja is gebeurd. Heb jij al iets goeds gezegd over Alex?
Heb geen goed woord voor die man over, met z'n christencoalitie.
pi_171963981
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

_O_
  maandag 26 juni 2017 @ 15:00:36 #87
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171963983
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:59 schreef Verfassungsschutz het volgende:
D66 is toch de onderwijspartij. Niet GL in ieder geval, die willen strikte scheiding van hoog- en laagopgeleid.
GL wil vooral extra veel laagopgeleide allochtoniers met een economisch oorlogstrauma.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:00:49 #88
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171963990
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:00 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Heb geen goed woord voor die man over, met z'n christencoalitie.
Pia op defensie, die heeft de juiste drang aangaande mensenlevens.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:01:32 #89
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171964008
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:00 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Hehe.
Gewoon een euthanasielegioen, in navolging van Légion étrangère.
pi_171964051
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hehe.
Eigenlijk verschilt het niet zoveel van IS. Fight fire with fire.
pi_171964061
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:00 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Hihihinounounounou
  maandag 26 juni 2017 @ 15:04:57 #92
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171964079
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:03 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Eigenlijk verschilt het niet zoveel van IS. Fight fire with fire.
Klappertjespistolen meegeven, lekker bezuinigen op kogels.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:06:47 #93
38496 Perrin
pi_171964113
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hehe.
Ik heb wel wat verzoeknummers. Om te beginnen graag in het weekend iedereen die 65+ is een spuitje geven wanneer ze zich in een rij voor een kassa van een supermarkt begeven.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:07:21 #94
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171964130
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:06 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik heb wel wat verzoeknummers. Graag in het weekend iedereen die 65+ is een spuitje geven wanneer ze zich in een rij voor een kassa begeven.
Nee, dat gaat te ver. We moeten het genuanceerd spelen, daar hebben we D66 voor.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:09:25 #95
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171964166
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

GL wil vooral extra veel laagopgeleide allochtoniers met een economisch oorlogstrauma.
De achterban van GL heeft daar wellicht professionele baat bij. Kleine Sayid en Aseel hebben immers hun hele leven intensieve begeleiding nodig. Je wil best helpen, maar wonen in zo'n VN-kamp is geen pretje. Bovendien is het aanbod biologische bietenburgers erg beperkt.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:11:08 #96
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171964196
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:09 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

De achterban van GL heeft daar wellicht professionele baat bij. Kleine Sayid en Aseel hebben immers hun hele leven intensieve begeleiding nodig. Je wil best helpen, maar wonen in zo'n VN-kamp is geen pretje. Bovendien is het aanbod biologische bietenburgers erg beperkt.
Goed punt. Daarnaast is de Syrische keuken erg divers en is de honger van GroenLinksers naar kikkererwtentoepassingen niet te stillen. Een waardevolle toevoeging aan het horeca-aanbod in de grachtengordel.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:11:52 #97
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171964213
https://d66.nl/personen/tweede-kamerfractie/

Eigenlijk best een mooie club dit. Behalve Paternotte met z'n nonchalante houding. :{w
  maandag 26 juni 2017 @ 15:13:13 #98
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171964250
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:11 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Goed punt. Daarnaast is de Syrische keuken erg divers en is de honger van GroenLinksers naar kikkererwtentoepassingen niet te stillen. Een waardevolle toevoeging aan het horeca-aanbod in de grachtengordel.
Ambachtelijke Aleppozeep. _O_
  maandag 26 juni 2017 @ 15:13:14 #99
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171964251
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:11 schreef Verfassungsschutz het volgende:
https://d66.nl/personen/tweede-kamerfractie/

Eigenlijk best een mooie club dit. Behalve Paternotte met z'n nonchalante houding. :{w
Paternotte. Toekomstig premier _O_

De enige man die het op kan nemen tegen het rechtse geweld van Baudet. Onze verlosser.
--
  maandag 26 juni 2017 @ 15:14:12 #100
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171964277
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:11 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Terecht:

http://www.parool.nl/stadsgids/sham-8~a4499955/

Zo heeft Sham "eerste Syrische restaurant van Amsterdam" al een 8- gekregen van de grachtengordelbode. Dat er nog vele mogen volgen.
--
  maandag 26 juni 2017 @ 15:15:47 #101
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171964323
Ter vergelijking. Zo kreeg de poenerige hangout in Amsterdam oud-Zuid slechts een 7+ omdat Het Parool zich ergerde aan gedrag van Amsterdammers:

http://www.parool.nl/stadsgids/cafe-dinard-7~a4502396/

quote:
We nemen plaats op het mooie terras. Op de grens van Museumkwartier en Willemspark zitten we midden in het reservaat voor duurgekapte, goed in de slappe was zittende mensen. Aan het tafeltje naast ons prikken drie kids van rond de zestien, designerkleding en alles, geroutineerd een vorkje.

Cocktailverwarring
Wel even wat anders dan de ­halveprijspizza's van Donatello's in Haarlem waarmee ondergetekende haar eerste zelfstandige schreden op het horecapad zette. Maar het geroddel over de medeclientèle is nog precies eender: "Ommegàhwd, moet je dat stel zien, echt zó superbasic."
--
  maandag 26 juni 2017 @ 15:16:29 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171964334
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:13 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Ambachtelijke Aleppozeep. _O_
Ik moet aan fightclub denken,
Nee, meneer AIVD, wij maken serieus zeep, geen explosieven!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171964342
quote:
Voor de paranoïcus, en ik ben er zo een, zijn dit gouden tijden: zijn wantrouwen betaalt uit, maar het lijdt er ook toe dat hij overal samenzweringen ziet die er niet zijn.
Holman toch.

http://www.parool.nl/opin(...)n-trump-is~a4502751/
  maandag 26 juni 2017 @ 15:17:46 #105
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171964372
quote:
"Ommegàhwd, moet je dat stel zien, echt zó superbasic."
Hihi.
pi_171964373
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

O+
Wie van hen ging er nou mijn oma vermoorden?
  maandag 26 juni 2017 @ 15:19:09 #107
38496 Perrin
pi_171964411
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind ze allemaal een beetje kijken alsof ze mijn oma te grazen willen nemen :{
pi_171964423
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Pia.
pi_171964429
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:17 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Hihi.
Ik weet niet eens wat ermee bedoeld wordt.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:19:59 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171964430
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

O+
twee skinheads, twee Marokkanen, een uitgewogen gezelschap daar bij D66
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171964460
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Klinkt wel als een hele grote en concrete hervorming inderdaad...
quote:
Het voorstel bestaat uit drie onderdelen, die we hieronder uitwerken:
- het ontwikkelen van bouwstenen die gezamenlijk een basis vormen om in een volgende fase tot geactualiseerde kerndoelen en eindtermen te komen,
- het stimuleren en ondersteunen van het gesprek in scholen over curriculumontwikkeling,
- het ontwikkelen van een voorstel voor het vervolg van het herzieningsproces waarin sprake
is van samenhang tussen de curriculumontwikkeling in de scholen en op landelijk niveau.
quote:
Nee, de problemen werden van te voren aanzienlijk groter inschat dan dat ze nu zijn. bedenk wel: we wisten al 10 jaar dat wij met dit lerarentekort zouden komen te zitten. In eerste instantie gingen we uit dat er nu een apocalyps zou plaatsvinden in het onderwijs, maar die is uitgebleven.

Het is niet fair om dit succes volledig op het conto te schrijven van Dekker. De crisis en het beleid van zijn voorgangers speelde ook een rol in. Maar Dekker heeft wel alle klappen opgevangen, boze groeperingen hebben flink op hem in lopen beuken maar dat heeft hij weerstaan. En ja, daar word je in de politiek ook voor beloond.
Nog altijd wordt me niet echt duidelijk wat hij dan zo goed gedaan zou hebben.
pi_171964479
quote:
9s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Die hele Dekker is zowaar nog minder concreet dan het D66-verkiezingsprogramma.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:22:14 #113
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171964494
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik weet niet eens wat ermee bedoeld wordt.
Ik ook niet, maar het klinkt als sneer.
pi_171964508
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:22 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar het klinkt als sneer.
Dan ga ik hem vanaf heden ook op fok gebruiken.
pi_171964522
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die hele Dekker is zowaar nog minder concreet dan het D66-verkiezingsprogramma.
Die weten in plaats van in 6 in 238 pagina's niets te zeggen, ook wel een prestatie.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:25:19 #116
38496 Perrin
pi_171964572
En die leraren maar klagen en staken :( In het Midden-Oosten, dáár heb je pas reden om te klagen.

bron: http://www.ituc-csi.org/IMG/pdf/ituc-violationmap-2017-en.pdf
  maandag 26 juni 2017 @ 15:26:13 #117
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171964594
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:25 schreef Perrin het volgende:
En die leraren maar klagen en staken :(

[ afbeelding ]

Hoe moeten ze die 20 weken vakantie anders vol krijgen. Je kan niet altijd positief blijven.
Een beetje rellen houdt het interessant.
pi_171964608
quote:
En die leraren maar klagen en staken :( In het Midden-Oosten, dáár heb je pas reden om te klagen.

[ afbeelding ]

Wat komt de VS er toch altijd bekaaid vanaf, zelfs onder Rusland.
pi_171964619
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wou net zeggen ja. Kan je echt beter in Rusland dan in de VS werknemer zijn?
  maandag 26 juni 2017 @ 15:27:35 #120
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171964634
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Belgie dan, godse faalhazen.

Al die apenlanden zijn niet zo verbazend. VS inclusief.
pi_171964659
Maar goed, dat hele ministerie van OCW heeft al structureel jaarlijks een half miljard tekort dus als ze dan ook nog de leraren in het primair onderwijs extra geld willen geven nemen de problemen daar enkel toe. Gaat een mooi gevecht tussen Dijsselbloem en Bussemaker worden en eigenlijk moet het nieuwe kabinet dat natuurlijk fixen.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:28:31 #122
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171964668
Amerika heeft miljoenen illegalen die gewoon werken maar vrij matige rechten hebben.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:29:08 #123
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171964690
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:28 schreef Kaas- het volgende:
Maar goed, dat hele ministerie van OCW heeft al structureel jaarlijks een half miljard tekort dus als ze dan ook nog de leraren in het primair onderwijs extra geld willen geven nemen de problemen daar enkel toe. Gaat een mooi gevecht tussen Dijsselbloem en Bussemaker worden en eigenlijk moet het nieuwe kabinet dat natuurlijk fixen.
DWDD afschaffen maakt weer budget vrij voor tien a twintig leraren.
pi_171964717
quote:

[ afbeelding ]

Opmerkelijk: Rwanda, Uruguay, Mozambique _O_
  maandag 26 juni 2017 @ 15:29:52 #125
165633 eriksd
The grand facade...
pi_171964720
quote:

[..]

[..]

[..]

Wat is dat voor managementgebrabbel?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:30:34 #126
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171964738
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dekker heeft - althans in Den Haag - wel politiek draagvlak gecreëerd. Op onderwijshervormingen wordt echt stekelig gereageerd. Maar de deur is nu opengezet voor een serie aan (naar mijn mening) vrij revolutionaire veranderingen.
Maar kan je ons even vertellen wat die veranderingen dan zijn, concreet?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_171964788
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat is dat voor managementgebrabbel?
Onderwijs, valt me al mee dat er nog geen 13 afkortingen in dat stukje verwerkt zitten.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:34:18 #128
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171964846
quote:

Ja, dit is een vrij pittige. Je kan er rustig vanuit gaan dat een vak als "wiskunde" of "aardrijkskunde" over een aantal jaar niet meer bestaat. In ambtelijk taalgebruik wordt dat:

"het stimuleren en ondersteunen van het gesprek in scholen over curriculumontwikkeling,"

genoemd. Lekker eufemistisch zoals dat hoort.
--
pi_171964870
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:29 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

DWDD afschaffen maakt weer budget vrij voor tien a twintig leraren.
DWDD verdient zichzelf terug met de STER-inkomsten.

En indien je doelt op 't salaris van de presentator: Dat wordt niet volledig door de belastingbetaler betaalt.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:37:00 #130
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171964922
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:30 schreef Euribob het volgende:

[..]

Maar kan je ons even vertellen wat die veranderingen dan zijn, concreet?
De grootste verandering gaat waarschijnlijk het afschaffen van losse vakken worden. Deze moeten op termijn omgesmeed worden tot "domeinen". Dit plan kon/kan ook op de meeste weerstand stuiten van name de vakgroepen. Het betekent concreet dat een economie docent ook wiskunde en maatschappijleer gaat geven in hetzelfde vak.

Iets technischer is dat de "eindtermen" een grote opschoning gaan krijgen. Maar dat kan pas weer nadat het onderwijs daarop is omgevormd.
--
  maandag 26 juni 2017 @ 15:37:06 #131
38496 Perrin
pi_171964926
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, dit is een vrij pittige. Je kan er rustig vanuit gaan dat een vak als "wiskunde" of "aardrijkskunde" over een aantal jaar niet meer bestaat. In ambtelijk taalgebruik wordt dat:

"het stimuleren en ondersteunen van het gesprek in scholen over curriculumontwikkeling,"

Laat me raden, dat wordt "Rekenkundige vorming" en "Geografische orientatie"
  maandag 26 juni 2017 @ 15:37:16 #132
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171964927
quote:

[..]

Dus jij bent naar een politieke bijeenkomst geweest, daar heeft iemand je apart genomen en verteld wat ze eigenlijk van plan zijn, en nu ga je ons vertellen de plannen te destilleren uit dat prutje ambtelijk taalgebruik?
  maandag 26 juni 2017 @ 15:37:56 #133
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171964941
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:35 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

DWDD verdient zichzelf terug met de STER-inkomsten.

En indien je doelt op 't salaris van de presentator: Dat wordt niet volledig door de belastingbetaler betaalt.
Hmm jammer, ik wind me altijd graag op over Van Nieuwkerk en z'n linkse propaganda.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:38:03 #134
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171964944
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:37 schreef Ryon het volgende:

[..]

De grootste verandering gaat waarschijnlijk het afschaffen van losse vakken worden. Deze moeten op termijn omgesmeed worden tot "domeinen". Dit plan kon/kan ook op de meeste weerstand stuiten van name de vakgroepen. Het betekent concreet dat een economie docent ook wiskunde en maatschappijleer gaat geven in hetzelfde vak.

Iets technischer is dat de "eindtermen" een grote opschoning gaan krijgen. Maar dat kan pas weer nadat het onderwijs daarop is omgevormd.
Ha, met dat idee loop ik al meerdere jaren. Goud dit.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:38:28 #135
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171964959
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:38 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja hoor Euri, jij had dit idee al langer.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:39:14 #136
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171964975
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:37 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dus jij bent naar een politieke bijeenkomst geweest, daar heeft iemand je apart genomen en verteld wat ze eigenlijk van plan zijn, en nu ga je ons vertellen de plannen te destilleren uit dat prutje ambtelijk taalgebruik?
Nee, dit is het meerjarige project waar ik wel voor betaald krijg. OCW is de reden waarom ik veel in Den Haag zit. Staat los van de politiek. Het is ook een D66'er die de inhoudelijke leiding heeft. Ik durf ook niet met mijn partijkaart te wapperen.
--
  maandag 26 juni 2017 @ 15:39:22 #137
38496 Perrin
pi_171964977
quote:

[..]

Topidee idd. Zo heeft geen enkele leraar meer expertise in een bepaalde richting. Kan alleen maar toponderwijs opleveren al die oppervlakkige generalisten.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:39:41 #138
346939 Janneke141
pi_171964984
quote:

[..]

Ik heb al werk zat om de stof van mijn eigen vak scherp te houden, wordt een beste klus om dat ook nog even van de rest te gaan doen. Om nog maar niet te spreken over de hilariteit die het oplevert als mijn collega-talendocenten even de tangens mogen gaan uitleggen.
pi_171964986
quote:

[..]

Wat betekent dat in de praktijk?

Zou een paar jaar terug zo getekend hebben voor een pakket zonder wiskunde _O_.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:40:40 #140
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171965013
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:38 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Ja hoor Euri, jij had dit idee al langer.
Dan niet.
pi_171965020
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Wou net zeggen ja. Kan je echt beter in Rusland dan in de VS werknemer zijn?
Nee, maar veel rechten heb je tegenwoordig in de meeste staten niet meer.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:41:03 #142
38496 Perrin
pi_171965023
quote:
11s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:39 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Wat betekent dat in de praktijk?

Zou een paar jaar terug zo getekend hebben voor een pakket zonder wiskunde _O_.
Dat de muziekjuf ook golffysica kan uitleggen.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:41:29 #143
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171965034
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Topidee idd. Zo heeft geen enkele leraar meer expertise in een bepaalde richting. Kan alleen maar toponderwijs opleveren al die oppervlakkige generalisten.
M'n zusje kreeg laatst geschiedenis van een FvD-stemmer. Die specialisatie zegt geen kut.
pi_171965041
quote:

[..]

Hoe verhoudt dat zich bijv. tot het schoolvoorbeeld Finland, waar al het onderwijs door universitair geschoolden wordt gegeven?

Volgens mij is een universiteit best specialistisch en studeer je daar niet een bepaald "domein" dat zich over het hele gebied tussen wiskunde, economie en maatschappijleer uitstrekt. Dat "domein" strekt zelfs over meerdere faculteiten (Natuur- en wiskunde, economie, sociale wetenschappen).
pi_171965043
quote:

[..]

Dat is allemaal niet zo ingrijpend, die ontwikkeling speelt al veel langer.
pi_171965044
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:37 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Hmm jammer, ik wind me altijd graag op over Van Nieuwkerk en z'n linkse propaganda.
Ben ook geen fan van DWDD maar liever dat dan de treiterjournalisten van Powned.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:41:52 #147
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171965047
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het idee komt oorspronkelijk van de docenten zelf. Paar scholen experimenteren er al mee. Veel talendocenten snapten bijvoorbeeld al niet waarom hun vak niet gecombineerd kon worden met bijvoorbeeld aardrijkskunde.

Die combinatie voelt wat "onwennig" aan. Maar is in de praktijk heel logisch. Sluit ook goed aan op een "moderne" manier van lesgeven waar feitenkennis minder centraal staat dan het aanleren van diverse vaardigheden.
--
  maandag 26 juni 2017 @ 15:42:27 #148
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171965065
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is allemaal niet zo ingrijpend, die ontwikkeling speelt al veel langer.
Ja? Dat zeg ik toch ook? De wijziging is wel degelijk ingrijpend. Ik heb een hele boze vakbond al aan mijn bureau gehad.
--
pi_171965068
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:41 schreef Euribob het volgende:

[..]

M'n zusje kreeg laatst geschiedenis van een FvD-stemmer. Die specialisatie zegt geen kut.
Was zeker wel een Renaissance specialist, toch? ;)
pi_171965083
quote:
11s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja? Dat zeg ik toch ook?
Maar je had het toch over hele grote hervormingen?
  maandag 26 juni 2017 @ 15:43:13 #151
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171965092
Laten we niet afdwalen van het kernpunt; Sander Dekker is een mislukking van de omvang Srebrenica.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:43:38 #152
38496 Perrin
pi_171965107
quote:
11s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar je had het toch over hele grote hervormingen?
Het blijkt een beetje meehobbelen op reeds bestaande ontwikkelingen :P
pi_171965109
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het idee komt oorspronkelijk van de docenten zelf. Paar scholen experimenteren er al mee. Veel talendocenten snapten bijvoorbeeld al niet waarom hun vak niet gecombineerd kon worden met bijvoorbeeld aardrijkskunde.

Die combinatie voelt wat "onwennig" aan. Maar is in de praktijk heel logisch. Sluit ook goed aan op een "moderne" manier van lesgeven waar feitenkennis minder centraal staat dan het aanleren van diverse vaardigheden.
Betekent dit een school waar het alleen maar om pedagogiek gaat, en aardrijkskunde wordt gegeven door docenten die niks van aardrijkskunde afweten omdat het toch niet om inhoud gaat? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2017 15:44:32 ]
pi_171965117
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:43 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Laten we niet afdwalen van het kernpunt; Sander Dekker is een mislukking van de omvang Srebrenica.
Nah, Srebrenica was meer een probleem voor buitenlandse moslims, niet voor Nederlandse kinderen en onderwijs ;)
  maandag 26 juni 2017 @ 15:44:22 #155
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171965126
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:43 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Srandrekkia
  maandag 26 juni 2017 @ 15:44:26 #156
38496 Perrin
pi_171965129
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Betekent dit een school waar het alleen maar om pedagogie gaat, en aardrijkskunde wordt gegeven door docenten die niks van aardrijkskunde afweten omdat het toch niet om inhoud gaat? :?
Docenten die bij moeilijke vragen ff moeten googlen. Of beter nog, de leerling vragen het zelf te googlen. Die vaardigheden zijn tenslotte waardevol.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:44:35 #157
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171965133
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nah, Srebrenica was meer een probleem voor buitenlandse moslims, niet voor Nederlandse kinderen en onderwijs ;)
Van de omvang WO2 dan.
pi_171965141
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Docenten die bij moeilijke vragen ff moeten googlen.
Tja, wat moet je met al die kennis als je Google hebt, tenslotte.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:45:10 #159
346939 Janneke141
pi_171965148
quote:

[..]

Betekent dit een school waar het alleen maar om pedagogiek gaat, en aardrijkskunde wordt gegeven door docenten die niks van aardrijkskunde afweten omdat het toch niet om inhoud gaat? :?
:Y

En in 2032 allemaal klagen dat we een generatie hebben opgeleid die niets weet.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:45:30 #160
38496 Perrin
pi_171965160
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, wat moet je met al die kennis als je Google hebt, tenslotte.
Prima samenvatting van het curriculum: "Zoek zelf maar op Google".
  maandag 26 juni 2017 @ 15:45:46 #161
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171965169
Maar is er eigenlijk wel een probleem met het huidige basisonderwijs? Ik heb me prima vermaakt, en geleerd hoe je zo efficient mogelijk kon indrinken voor schoolfeesten.
pi_171965172
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En in 2032 allemaal klagen dat we een generatie hebben opgeleid die niets weet.
Nog minder dan nu? Nou, dan zal Wilders wel met gemak de grootste partij worden
  maandag 26 juni 2017 @ 15:46:17 #163
38496 Perrin
pi_171965191
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:45 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Maar is er eigenlijk wel een probleem met het huidige basisonderwijs? Ik heb me prima vermaakt, en geleerd hoe je zo efficient mogelijk kon indrinken voor schoolfeesten.
Indrinken? Basisonderwijs is van 4 tot 12 jaar hè..
  maandag 26 juni 2017 @ 15:48:07 #164
38496 Perrin
pi_171965247
Overigens gaat Perrin junior naar zo'n IPC-basisschool. Die werken ook met overkoepelende thema's en daar ben ik behoorlijk tevreden over.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:48:21 #165
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171965257
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Indrinken? Basisonderwijs is van 4 tot 12 jaar hè..
Nee tot 18. Bij deze.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:48:25 #166
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171965260
quote:

[..]

Nee, het ligt natuurlijk genuanceerder. Kennisoverdracht blijft hoe dan ook belangrijk, maar zal niet meer het uitgangspunt zijn. Dat is gewoon achterhaald. En ja: daar moet het onderwijs flink voor aangepast worden.
--
pi_171965285
quote:
11s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:48 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, het ligt natuurlijk genuanceerder. Kennisoverdracht blijft hoe dan ook belangrijk, maar zal niet meer het uitgangspunt zijn. Dat is gewoon achterhaald. En ja: daar moet het onderwijs flink voor aangepast worden.
Wat is dan tegenwoordig het uitgangspunt?
  maandag 26 juni 2017 @ 15:50:18 #168
38496 Perrin
pi_171965329
quote:
11s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:48 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is gewoon achterhaald.
Zo gewoon vind ik dat niet.
pi_171965345
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoe zoek ik het op Google op, natuurlijk.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:50:51 #170
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171965346
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:48 schreef Perrin het volgende:
Overigens gaat Perrin junior naar zo'n IPC-basisschool. Die werken ook met overkoepelende thema's en daar ben ik behoorlijk tevreden over.
Klinkt niet als patriottisch onderwijs.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:51:30 #171
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171965365
quote:
Voor de vwo'ers is de noodzaak tot hervorming iets minder groot. De best presterende vwo scholen passen zichzelf feitelijk al aan. Maar voor onze vrienden op het vmbo (en ook de havo!) sluit het onderwijs nu al niet meer goed aan. Daar gaat toch het merendeel van de samenleving naar toe.

Over een jaartje of tien / twintig is de automatisering in volle gang (nog veel meer dan nu) en is een "klassiek" beroepsonderwijsdiploma zo goed als waardeloos. Lullig, maar je hebt geen glazen bol nodig om dat nu al te zien aankomen.
--
  maandag 26 juni 2017 @ 15:51:31 #172
38496 Perrin
pi_171965368
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoe zoek ik het op Google op, natuurlijk.
En een beetje leuk in groepjes leren werken.
pi_171965387
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat laatste is dan wel weer belangrijk, natuurlijk, alleen kom je nergens meer in de grote mensen wereld.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:52:26 #174
38496 Perrin
pi_171965397
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:50 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Klinkt niet als patriottisch onderwijs.
Nee, ik vrees dat dit een Angelsaksische methodiek is. Maar allerlei deelvakken ophangen aan periodiek wisselende thema's werkt wel stimulerend en helpt om alles in samenhang te zien.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:52:32 #175
346939 Janneke141
pi_171965399
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Op zich is leren hoe je heel weinig kan doen en toch goede resultaten halen door de inzet van een ander, best een nuttige vaardigheid.
pi_171965405
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zo gewoon vind ik dat niet.
Is het wel natuurlijk. De basis moet je kinderen op die manier aanleren, dus rekenen, spellen en dergelijke. Maar daarna wordt weten hoe je kennis kan vergaren en hoe je kan achterhalen of informatie ook klopt steeds belangrijker.
Ook op de meeste werkplekken is specifieke kennis steeds minder belangrijk ten opzichte van het proces.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:53:39 #177
38496 Perrin
pi_171965428
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op zich is leren hoe je heel weinig kan doen en toch goede resultaten halen door de inzet van een ander, best een nuttige vaardigheid.
Het beste recept voor een bovenmodaal salaris later.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:54:28 #178
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171965456
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Goede vraag. Ik ben zelf geen onderwijsdeskundige, dus hoe het nu geregeld is en heel precies zit heb ik niet paraat. Zal vast ergens in een studieboek of beleidsdocument staan.
--
  maandag 26 juni 2017 @ 15:54:44 #179
38496 Perrin
pi_171965465
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is het wel natuurlijk. De basis moet je kinderen op die manier aanleren, dus rekenen, spellen en dergelijke. Maar daarna wordt weten hoe je kennis kan vergaren en hoe je kan achterhalen of informatie ook klopt steeds belangrijker.
Ook op de meeste werkplekken is specifieke kennis steeds minder belangrijk ten opzichte van het proces.
Ook omdat beroepen waar je echt wat moet kunnen grotendeels outsourced zijn.
pi_171965470
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:51 schreef Ryon het volgende:

Over een jaartje of tien / twintig is de automatisering in volle gang (nog veel meer dan nu) en is een "klassiek" beroepsonderwijsdiploma zo goed als waardeloos. Lullig, maar je hebt geen glazen bol nodig om dat nu al te zien aankomen.
Riepen we dat niet ook 20-25 jaar geleden en werdt het VMBO praktijk onderwijs niet relevant meer geacht? Met als gevolg dat er nu keihard getrokken wordt aan het VMBO om ouderwets geachte praktijk vakken te onderwijzen ism met het bedrijfsleven wat geen vakmensen kan krijgen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2017 15:56:21 ]
  maandag 26 juni 2017 @ 15:56:17 #181
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171965525
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Riepen we dat niet ook 20-25 jaar geleden en werdt het VMBO niet relevant meer geacht? Met als gevolg dat er nu keihard getrokken wordt aan het VMBO om ouderwets geachte praktijk vakken te onderwijzen ism met het bedrijfsleven wat geen vakmensen kan krijgen?
Een tekort aan "goede vakmensen" zal tot in de lengte der dagen blijven bestaan. Maar het is een grote misvatting dat iedereen die naar het vmbo (en mbo) gaat opgeleid wordt tot "vakman". Meerderheid wordt voor een dienstverlenend of ondersteunend beroep opgeleid dat google zo meteen beter kan.
--
pi_171965558
quote:
4s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

Een tekort aan "goede vakmensen" zal tot in de lengte der dagen blijven bestaan. Maar het is een grote misvatting dat iedereen die naar het vmbo (en mbo) gaat opgeleid wordt tot "vakman".
Dat beweer ik ook niet, ik stel dat dit niet de eerste keer is dat we dit soort toekomst verhalen horen maar telkenmale blijkt het allemaal toch anders te lopen.
pi_171965611
quote:
4s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

Een tekort aan "goede vakmensen" zal tot in de lengte der dagen blijven bestaan. Maar het is een grote misvatting dat iedereen die naar het vmbo (en mbo) gaat opgeleid wordt tot "vakman". Meerderheid wordt voor een dienstverlenend of ondersteunend beroep opgeleid dat google zo meteen beter kan.
Ik zou graag willen horen hoe Google dit soort taken beter kan uitvoeren, voorlopig lijkt het nog nergens op en zit her er ook niet aan te komen.

Google heeft zijn robot toko ook al van de hand gedaan want dat bleek toch allemaal een stuk lastiger dan men dacht.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2017 15:59:03 ]
  maandag 26 juni 2017 @ 15:59:22 #184
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171965638
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat beweer ik ook niet, ik stel dat dit niet de eerste keer is dat we dit soort toekomst verhalen horen maar telkenmale blijkt het allemaal toch anders te lopen.
Wat er 25 jaar geleden geroepen werd weet ik niet, want ik was er toen niet bij. Maar het lijkt mij heel sterk dat men toen zei dat we geen lassers meer nodig zouden hebben. Ik heb dat soort opvattingen ook niet zien terugkomen in beleid.
--
  maandag 26 juni 2017 @ 16:00:06 #185
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171965664
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee, ik vrees dat dit een Angelsaksische methodiek is. Maar allerlei deelvakken ophangen aan periodiek wisselende thema's werkt wel stimulerend en helpt om alles in samenhang te zien.
Ik mag hopen dat jij de samenhang tussen vluchtelingen en terrorisme duidt.
pi_171965685
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:59 schreef Ryon het volgende:

Wat er 25 jaar geleden geroepen werd weet ik niet, want ik was er toen niet bij. Maar het lijkt mij heel sterk dat men toen zei dat we geen lassers meer nodig zouden hebben. Ik heb dat soort opvattingen ook niet zien terugkomen in beleid.
Tja, wat er in beleidsnota's staat en wat de werkelijkheid is zijn meestal toch wel heel verschillende zaken, feit blijft dat Nederlandse bedrijven lassers uit het buitenland moeten halen omdat ze er simpelweg nauwelijks zijn in Nederland.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:00:53 #187
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171965688
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zou graag willen horen hoe Google dit soort taken beter kan uitvoeren, voorlopig lijkt het nog nergens op en zit her er ook niet aan te komen.

Google heeft zijn robot toko ook al van de hand gedaan want dat bleek toch allemaal een stuk lastiger dan men dacht.
Vroeger moest je bellen naar een receptie of een secretaresse om een afspraak in te plannen. Tegenwoordig plannen mensen afspraken in via Google Agenda en Gmail. Kan heel makkelijk, vandaag al een paar afspraken gemaakt.

Klein voorbeeldje. Scheelt toch alweer een behoorlijk wat FTE. Nee, het zijn geen academici die daardoor overbodig zijn geworden ;)
--
  maandag 26 juni 2017 @ 16:02:08 #188
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171965736
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, wat er in beleidsnota's staat en wat de werkelijkheid is zijn meestal toch wel heel verschillende zaken, feit blijft dat Nederlandse bedrijven lassers uit het buitenland moeten halen omdat ze er simpelweg nauwelijks zijn in Nederland.
Ja..? Ik snap je punt niet helemaal. Naar mijn weten is men er nooit vanuit gegaan dat lassers in 2017 overbodig zouden zijn? Maar jij schijnt iets anders te weten?
--
pi_171965746
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ook omdat beroepen waar je echt wat moet kunnen grotendeels outsourced zijn.
Echt wat kunnen of een (ingewikkeld) trucje kunnen herhalen?
pi_171965754
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Vroeger moest je bellen naar een receptie of een secretaresse om een afspraak in te plannen. Tegenwoordig plannen mensen afspraken in via Google Agenda en de mail. Kan heel makkelijk, vandaag al een paar afspraken gemaakt.

Klein voorbeeldje. Scheelt toch alweer een behoorlijk wat FTE. Nee, het zijn geen academici die daardoor overbodig zijn geworden ;)
Flauwekul, natuurlijk, die secretaresse is er nog steeds maar regelt nu andere zaken en als ik mijn tijd moet besteden om allerlei zaken zelf te regelen voor dubbel modaal dan wordt ik of te hoog betaald of ik besteed mijn tijd niet erg nuttig.
pi_171965854
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Echt wat kunnen of een (ingewikkeld) trucje kunnen herhalen?
99 van de 100 mensen herhalen ingewikkelde trucjes als werknemer.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:07:09 #192
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_171965916
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

"Ja dat hoort er allemaal bij, op het hbo."
  maandag 26 juni 2017 @ 16:07:13 #193
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171965918
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Flauwekul, natuurlijk, die secretaresse is er nog steeds maar regelt nu andere zaken en als ik mijn tijd moet besteden om allerlei zaken zelf te regelen voor dubbel modaal dan wordt ik of te hoog betaald of ik besteed mijn tijd niet erg nuttig.
Oké. Ze regelt nu andere zaken. je bedoelt dat ze de hemden van de directeur strijkt?

Feit is dat voor veel "eenvoudige" handelingen nu minder menskracht nodig is. Minder menskracht betekent dat je minder bezetting nodig hebt en dat leidt concreet tot minder banen. Natuurlijk zal de secretaresse nooit volledig verdwijnen (die hemden moeten klaarblijkelijk ook nog gestreken worden) maar de vraag naar administratief en ondersteunend personeel neemt wel flink af.

Klein beetje heel erg vervelend als je daar een gigantische workforce in hebt. Tjah.
--
pi_171965927
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uiteraard.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:08:56 #195
38496 Perrin
pi_171965967
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Klein beetje heel erg vervelend als je daar een gigantische workforce in hebt. Tjah.
Uiteindelijk blijven alleen ITers en robots over, tot de robots ook ons werk overnemen.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:09:05 #196
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171965973
Elke dag het wiel opnieuw uitvinden is ook maar achterlijk.
pi_171965980
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oké. Ze regelt nu andere zaken. je bedoelt dat ze de hemden van de directeur strijkt?

Feit is dat voor veel "eenvoudige" handelingen nu minder menskracht nodig is. Minder menskracht betekent dat je minder bezetting nodig hebt en dat leidt concreet tot minder banen. Natuurlijk zal de secretaresse nooit volledig verdwijnen (die hemden moeten klaarblijkelijk ook nog gestreken worden) maar de vraag naar administratief en ondersteunend personeel neemt wel flink af.

Hoe dan ook, als je mensen niet wil opleiden voor werkloosheid, dan kun je ze maar beter iets meer leren dan alleen te leren hoe Google werkt. Want Google'n kan iedereen zelf, daar heb je geen personeel voor nodig.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:09:31 #198
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171965986
quote:
9s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Uiteindelijk blijven alleen ITers en robots over, tot de robots ook ons werk overnemen.
Totdat volkswoede alle robots vernietigt.
pi_171966003
quote:

[..]

Huh? Klinkt wel serieus onzinnig. Maar ik zal me nog een beetje op de vlakte houden tot er meer bekend is.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:10:04 #200
38496 Perrin
pi_171966006
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:09 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Totdat volkswoede alle robots vernietigt.
En de robots genadeloos terugslaan..
  maandag 26 juni 2017 @ 16:12:28 #201
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171966083
quote:
9s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

De rest zal in de entertainment-industrie werkzaam zijn.
Iedereen een Idol, iedereen een Messi.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:12:50 #202
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171966092
quote:
18s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

En de robots genadeloos terugslaan..
Ja och, eerst nog een robot uitvinden die niet binnen twee seconden te vernietigen is met een kopje zeewater.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:15:52 #203
38496 Perrin
pi_171966179
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De rest zal in de entertainment-industrie werkzaam zijn.
Iedereen een Idol, iedereen een Messi.
Het is dat ik een onmisbare ITer ben, anders zou ik gaan aquarelleren.

maandag 26 juni 2017 @ 16:17:19 #204
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171966214
Mooi het is officieel.

pi_171966243
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:17 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Mooi het is officieel.

[ afbeelding ]
Dat is wel serieus leuk. Mooie baas.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:18:19 #206
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171966245
Die foto stond naast dit artikel
quote:
Volgens vertrekkend ABN Amro-topman Gerrit Zalm worden Nederlandse ministers 'slecht betaald'. Dat zegt de oud-minister van Financiën zaterdag in een afscheidsinterview met NRC.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)sters-slecht-betaald
Oftewel hij kan snel vrienden maken met de onderhandelende partijen.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:18:34 #207
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171966252
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het is dat ik een onmisbare ITer ben, anders zou ik gaan aquarelleren.

[ afbeelding ]
Hobby voor psychopaten, dat schilderen.
Zie B. Ross en A. Hitler.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:18:53 #208
38496 Perrin
pi_171966260
Zou zijn alter ego de formatie niet sneller kunnen lostrekken?

maandag 26 juni 2017 @ 16:19:21 #209
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171966278
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:18 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Als zelfs de SP het partijbestuur een loonsverhoging geeft, kan het kabinet niet achterblijven.
Na het zuur komt het zoet, ik vind een welkomstbonus voor Rutte-III wel op z'n plaats.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:19:42 #210
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171966287
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoe dan ook, als je mensen niet wil opleiden voor werkloosheid, dan kun je ze maar beter iets meer leren dan alleen te leren hoe Google werkt. Want Google'n kan iedereen zelf, daar heb je geen personeel voor nodig.
Ja, dat sowieso. het is meer dat google de concurrent vormt. Je moet dus iets leren wat google niet kan. Dat is wel even puzzelen om dat te bedenken.
--
  maandag 26 juni 2017 @ 16:23:15 #212
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171966416

Klopt uiteraard niet helemaal, Putin, Xi en Zuma hebben sowieso extra inkomsten uit corruptie.
pi_171966436
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

De manier waarop 't onderwijs op Amerikaanse universiteiten is ingericht (breed van opzet met veel vrije ruimte) lijkt me voor de meerderheid van de studenten wel beter dan wat we nu hier hebben.

Wie weet er nou op zijn 18e al precies wat ie wil gaan doen :? ?

't Onderwijs op Nederlandse universiteiten begint in sommige gevallen steeds meer op een veredelde beroepsopleiding te lijken.
pi_171966524
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:23 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[ afbeelding ]

Klopt uiteraard niet helemaal, Putin, Xi en Zuma hebben sowieso extra inkomsten uit corruptie.
Goed afgekeken van Bibi inderdaad.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:32:57 #215
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171966627
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:27 schreef JamesHustle het volgende:

[..]

Goed afgekeken van Bibi inderdaad.
Die doet dat niet. Het is geen SP'er.
pi_171966643
Bibi :') :') :') :') :') :')
pi_171966672
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:32 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Die staan geld af, Bibi incasseert slechts.
pi_171966678
Bibi > Dibi
pi_171966685
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat kunnen MBO-miepjes net zo goed. Dan kun je je academici op plekken inzetten waar ze wat beter tot hun recht komen. Ik vind academici in het basisonderwijs iig enorme overkill.
Ben ik het niet met je eens. Juist in het basisonderwijs zou academici geen overbodige luxe vinden - daar wordt immers wel de basis gelegd. Lees- en rekenvaardigheden aangeleerd krijgen van een juf die ze ook niet al te best beheerst, is aardig funest.
pi_171966713
quote:
Wel cool dat je daar zo rond je 4de tot 12de al mee bezig was.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:37:44 #221
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171966723
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:35 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ben ik het niet met je eens. Juist in het basisonderwijs zou academici geen overbodige luxe vinden - daar wordt immers wel de basis gelegd. Lees- en rekenvaardigheden aangeleerd krijgen van een juf die ze ook niet al te best beheerst, is aardig funest.
Alsof wo-alfa's zo'n feilloos taalgevoel hebben met dito rekenvaardigheden.
Wil je universitaire basisschooldocenten, krijg je alsnog de dyslectische afvoerputjes.
pi_171966729
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:37 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ook in groep 1 t/m 8 kan je blijven zitten.
pi_171966730
quote:

[..]

Spuit elf.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:38:20 #224
38496 Perrin
pi_171966737
Bibi en Chuck zijn matties.

pi_171966757
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook in groep 1 t/m 8 kan je blijven zitten.
Pokkelfrans schijnt pas op zijn 16e naar de brugklas te zijn gegaan.
pi_171966775
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:38 schreef Perrin het volgende:
Bibi en Chuck zijn matties.

[ afbeelding ]
De overeenkomst is dat ze beide niet kunnen acteren.
pi_171966777
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:18 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Voor dat wat ze uitvoeren krijgen ze nog teveel wat mij betreft.
pi_171966781
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Pokkelfrans schijnt pas op zijn 16e naar de brugklas te zijn gegaan.
Correct. 1602. Memorabel jaar. Ik begon aan mijn middelbare school, en de VOC werd opgericht.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:40:12 #229
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171966791
quote:
Als ze het salaris van basisschoolleerkrachten met 25% verhogen, komt er vanzelf meer animo.

Overigens hoorde ik vanmiddag op de radio dat er duizenden leerkrachten werkloos thuis zitten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171966798
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:32 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)-corruptie~a4443405/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:40:56 #231
38496 Perrin
pi_171966802
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:35 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Zeg, die PABO-jufjes kunnen over het algemeen toereikend lezen en rekenen. Het zijn niet allemaal veredelde toiletjuffrouwen.
pi_171966804
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:33 schreef xpompompomx het volgende:
Bibi :') :') :') :') :') :')
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:35 schreef skysherrif het volgende:
Bibi > Dibi
Bibi :')
Rabin _O_.
pi_171966807
Die Daniël Day Lewis is dus gestopt met acteren. Kennelijk is hij al 60 jaar oud. Ik vond hem er uit zien als een 45-jarige of zo.
pi_171966835
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:41 schreef Pokkelmans het volgende:
Die Daniël Day Lewis is dus gestopt met acteren. Kennelijk is hij al 60 jaar oud. Ik vond hem er uit zien als een 45-jarige of zo.
[ afbeelding ]
Ik zag de foto en dacht dat het over iemand anders ging:
  maandag 26 juni 2017 @ 16:43:59 #235
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171966879
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als ze het salaris van basisschoolleerkrachten met 25% verhogen, komt er vanzelf meer animo.

Overigens hoorde ik vanmiddag op de radio dat er duizenden leerkrachten werkloos thuis zitten.
Nou ja, ik mag hopen dat ze salarissen niet zo fors verhogen.
Weet je wel wat dat kost?
  maandag 26 juni 2017 @ 16:44:19 #236
38496 Perrin
pi_171966893
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[ afbeelding ]
Deze film waarin hij de hoofdrol speelt, vond ik zo indrukwekkend (toen ik nog puberende Perrin was)..

pi_171966916
M'n droomscenario is uitgekomen! *O* Heb nu twee job offers ontvangen voor twee verschillende tweejarige traineeships die in september starten, dus mag kiezen. Ook is het vanmiddag opgelost dat ik in september mag afstuderen, zolang ik maar in augustus een bewijsje van de universiteit kan aanleveren dat ik dan ver genoeg ben met de scriptie.

Nog geen idee wat ik kies, maar leuke opsteker! Nu eerst gauw weer studeren, want als ik volgende week m'n laatste tentamens ooit niet haal gaat het hele feest alsnog niet door... ;)
pi_171966932
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Deze film waarin hij de hoofdrol speelt, vond ik zo indrukwekkend (toen ik nog puberende Perrin was)..

Niet echt indrukwekkend, maar hij speelt wel enorm goed als the butcher in gangs of new york.

Vgm heb ik jouw film nog niet gezien :@
pi_171966940
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:45 schreef Kaas- het volgende:
M'n droomscenario is uitgekomen! *O* Heb nu twee job offers ontvangen voor twee verschillende tweejarige traineeships die in september starten, dus mag kiezen. Ook is het vanmiddag opgelost dat ik in september mag afstuderen, zolang ik maar in augustus een bewijsje van de universiteit kan aanleveren dat ik dan ver genoeg ben met de scriptie.

Nog geen idee wat ik kies, maar leuke opsteker! Nu eerst gauw weer studeren, want als ik volgende week m'n laatste tentamens ooit niet haal gaat het hele feest alsnog niet door... ;)
Gefeliciteerd, oompje.
pi_171966949
quote:

Boeie.
pi_171966966
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nou ja, ik mag hopen dat ze salarissen niet zo fors verhogen.
Weet je wel wat dat kost?
Wat mij betreft wel, echter niet allemaal,de klaplopers wat mij betreft mogen het nakijken dan hebben.
pi_171966968
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:37 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Alsof wo-alfa's zo'n feilloos taalgevoel hebben met dito rekenvaardigheden.
Wil je universitaire basisschooldocenten, krijg je alsnog de dyslectische afvoerputjes.
Daarvoor bestaat dan ook een academische pabo, wat gewoon een pabo plus wo-bachelor onderwijskunde is.
pi_171966971
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik zag de foto en dacht dat het over iemand anders ging:
[ afbeelding ]
Lijkt er zo wel op. Normaal niet, vind ik.
pi_171966986
quote:

Binnenkort zoipe op kosten van Käse! *O* *O*
pi_171967009
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:45 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Niet echt indrukwekkend, maar hij speelt wel enorm goed als the butcher in gangs of new york.

Vond ik ook een goede rol. En There Will Be Blood.
pi_171967011
Hoe is Kaas zijn sollicitatie verlopen vandaag.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:49:02 #247
38496 Perrin
pi_171967017
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:45 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Onwijs goede filmmuziek, mooie historische setting en prima verhaal.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:49:38 #248
38496 Perrin
pi_171967026
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:48 schreef john2406 het volgende:
Hoe is Kaas zijn sollicitatie verlopen vandaag.
Binnenkort eens aan 'm vragen idd.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:50:16 #249
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171967037
quote:

Goed bezig.
Traineeship, dus lekker twee jaar langer rondneuzen voordat je een echte baan moet kiezen. Altijd mooi.
pi_171967039
Ben gister op aanraden van Kaas- begonnen aan Some Like It Hot. Heb ongeveer anderhalf uur gekeken waarvan toch zeker een uur enkel twee kerels in drag in beeld zijn. Snap wel dat hij dat een toffe film vindt.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:50:43 #251
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171967043
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel, echter niet allemaal,de klaplopers wat mij betreft mogen het nakijken dan hebben.
Dat laatste gaat sowieso niet gebeuren. De eerste klaploper in dienst van de overheid moet nog ontslagen worden.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:51:10 #252
38496 Perrin
pi_171967054
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:50 schreef Pokkelmans het volgende:
Ben gister op aanraden van Kaas- begonnen aan Some Like It Hot. Heb ongeveer anderhalf uur gekeken waarvan toch zeker een uur enkel twee kerels in drag in beeld zijn. Snap wel dat hij dat een toffe film vindt.
Volgens mij heeft ie je getrolled.
pi_171967062
quote:
Wat men niet allemaal doet om jouw van je studie af te houden.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:51:26 #254
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171967064
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:46 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Daarvoor bestaat dan ook een academische pabo, wat gewoon een pabo plus wo-bachelor onderwijskunde is.
Dus allemaal miepjes die zich niet bezig houden met het "hoe" van het lesgeven, maar vooral het "waarom".
Nee, nuttig dat. Gaan waarschijnlijk 12 jaar met zwangerschapsverlof rond hun 30e.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:53:18 #255
38496 Perrin
pi_171967110
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus allemaal miepjes die zich niet bezig houden met het "hoe" van het lesgeven, maar vooral het "waarom".
Nee, nuttig dat. Gaan waarschijnlijk 12 jaar met zwangerschapsverlof rond hun 30e.
Vaak ook nog een jaartje met burnout thuis zo rond hun 27e.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:54:22 #256
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171967136
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

En dan vanaf hun 45e met een scheiding en 3 jaar relevante werkervaring elk weekend laveloos op de hockeyclub om een rijke vent te schaken.
pi_171967139
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Volgens mij heeft ie je getrolled.
Zit ook een aanmerkelijke rol in voor Marilyn Monroe. Hoop stiekem dat er eens een tiet uit plopt, maar neem aan dat dat dan reeds ontdekt zou zijn.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:54:53 #258
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171967151
quote:

[..]

Ik ben niet zo van de onderwijsterminologie.
pi_171967157
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Goed bezig.
Traineeship, dus lekker twee jaar langer rondneuzen voordat je een echte baan moet kiezen. Altijd mooi.

Lekker elke paar maand een beetje roteren en gaaan
pi_171967164
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ach, dat is een beetje het hele idee achter academisch onderwijs, toch? Lekker zinloze "waarom" vragen stellen, omdat je die fase als kleuter nooit bent ontgroeid.
pi_171967165
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:54 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En dan vanaf hun 45e met een scheiding en 3 jaar relevante werkervaring elk weekend laveloos op de hockeyclub om een rijke vent te schaken.
45 rijke vent?
Zijn dat geen tweede hands kerels?
Of tweede hands vrouwen?
  maandag 26 juni 2017 @ 16:55:23 #262
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171967167
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:54 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Zit ook een aanmerkelijke rol in voor Marilyn Monroe. Hoop stiekem dat er eens een tiet uit plopt, maar neem aan dat dat dan reeds ontdekt zou zijn.
Vroeger hoefden vrouwen dat nog niet te doen om aandacht te krijgen.

Dat is heden wel anders.
pi_171967180
quote:
Maar wat vond je er echt van?
pi_171967184
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:54 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Heb jij niks aan, aan die tiet jij komt er toch niet aan, nou ja misschien in gedachte tijdens het fappen?
  maandag 26 juni 2017 @ 16:56:42 #265
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171967205
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ho ho, dat is een normale quarterlifecrisis, zo tussen de 20 en 30.
pi_171967206
quote:
3s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:55 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Vroeger hoefden vrouwen dat nog niet te doen om aandacht te krijgen.

Dat is heden wel anders.
Schijnt wel dat er ergens een of andere erotische filmopname van haar is, maar dat een of andere rijke verzamelaar die voor zichzelf houdt. Zal wel een jood zijn.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:57:09 #267
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171967218
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb jij niks aan, aan die tiet jij komt er toch niet aan, nou ja misschien in gedachte tijdens het fappen?
De tering wat ben je zuur. Zware avond gehad?
pi_171967227
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:55 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Maar wat vond je er echt van?
Ik ga hem vanavond even afronden en dan zal ik je mijn eindoordeel laten weten. Eerst nog even wat tentamenstof in mijn hersentjes stampen.
pi_171967235
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:57 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

De tering wat ben je zuur. Zware avond gehad?
Is de reine waarheid hoor.
pi_171967241
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:57 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ik ga hem vanavond even afronden en dan zal ik je mijn eindoordeel laten weten. Eerst nog even wat tentamenstof in mijn hersentjes stampen.
We wachten in spanning af.
pi_171967247
quote:

[..]

Veranderd die stof ieder jaar dan?
pi_171967262
quote:

[..]

Zulke films moet je niet in twee keer zien man.
  maandag 26 juni 2017 @ 16:59:22 #273
38496 Perrin
pi_171967271
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Veranderd die stof ieder jaar dan?
:D
  maandag 26 juni 2017 @ 16:59:28 #274
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171967273
Beter gewoon nog een keer Munich kijken. Of een willekeurige film met Russel Crowe.
pi_171967291
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:59 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Beter gewoon nog een keer Munich kijken. Of een willekeurige film met Russel Crowe.
Mel Gibson schijnt ook wel aardig te kunnen regisseren.
  maandag 26 juni 2017 @ 17:00:38 #276
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171967304
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:00 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

En acteren. Beetje jodenhaat moet je soms op de koop toe nemen.
pi_171967312
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:00 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Zal die wel moeten kunnen ook, zonder plamuur ziet die toch ook niet meer uit of wel?
pi_171967332
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:00 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Is in Hollywood toch een beetje in het hol van de leeuw, wat dat betreft.
pi_171967336
Zo, het is weer mooi geweest voor vandaag.
pi_171967348
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:00 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

maandag 26 juni 2017 @ 17:03:05 #281
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171967362
  maandag 26 juni 2017 @ 17:07:15 #282
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171967454
quote:

[..]

45 rijke vent?
Of tweede hands vrouwen?
Nerds, vooral. IT'ers en ander tuig.
pi_171967476
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nerds, vooral. IT'ers en ander tuig.
Maakt mij niets uit wat of hoe, tweede hands een afdankertje van een ander, met of zonder gebrek!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2017 17:08:49 ]
  maandag 26 juni 2017 @ 17:10:18 #284
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171967543
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maakt mij niets uit wat of hoe, tweede hands een afdankertje van een ander, met of zonder gebrek!
Nooit geweten dat jij van de herenliefde was.
pi_171967616
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:10 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Nooit geweten dat jij van de herenliefde was.
Beweer ik dat ergens?

quote:

[..]

45 rijke vent?
Of tweede hands vrouwen?
Of tweede hands vrouwen?

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2017 17:15:06 ]
pi_171967629
quote:

[..]

Wel tegen betaling, hoop ik.
  maandag 26 juni 2017 @ 17:14:06 #287
165633 eriksd
The grand facade...
pi_171967633
quote:

[..]

Wat schuift dat?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_171967649
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat schuift dat?
GMTA, erik :D
pi_171967699
quote:

[..]

Wat schuift dat?
Een stuk minder dan bij jullie. Start op bruto 35-36 p/j. En een shitload aan opleidingsdagen, wat ook wel een mooie investering is eigenlijk. Maar wel gewoon normale werktijdjes dan, geen gedoetjes in de avonduren en zo.
  maandag 26 juni 2017 @ 17:16:41 #290
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171967704
quote:

[..]

Wat schuift dat?
Overheid, dus 3200 p/maand schat ik?
  maandag 26 juni 2017 @ 17:17:32 #291
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171967735
35k p/jr, hoe krijg je het op.
  maandag 26 juni 2017 @ 17:18:03 #292
165633 eriksd
The grand facade...
pi_171967743
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:16 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Een stuk minder dan bij jullie. Start op bruto 35-36 p/j. En een shitload aan opleidingsdagen, wat ook wel een mooie investering is eigenlijk. Maar wel gewoon normale werktijdjes dan, geen gedoetjes in de avonduren en zo.
Wat voor opleidingsdagen? Levert het nog een papiertje op?
Bis bis bis
pi_171967744
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:16 schreef Kaas- het volgende:

[..]

En dat terwijl je nog eens je opleiding niet hebt afgerond, knul!
pi_171967777
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:17 schreef GSbrder het volgende:
Kapsalon niet eens maar vaker.
pi_171967799
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:18 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat voor opleidingsdagen? Levert het nog een papiertje op?
Jazeker.

Als ik diegene kies tenminste. Ik vrees dat die andere vooral veel trainingsdagen heeft van de orde 'welke kleur past bij jouw persoonlijkheid'. :{
pi_171967808
quote:
15s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:17 schreef GSbrder het volgende:
Helft naar Klopkoek, andere helft naar DUO
pi_171967819
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Jazeker.

Als ik diegene kies tenminste. Ik vrees dat die andere vooral veel trainingsdagen heeft van de orde 'welke kleur past bij jouw persoonlijkheid'. :{
Waarom ga je bij buzzfeed werken
  maandag 26 juni 2017 @ 17:21:10 #298
165633 eriksd
The grand facade...
pi_171967822
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Jazeker.

Dan zou ik het wel weten. Leuk en aardig, maar opleidingsdagen voor een non-cursus zijn tergend.
Bis bis bis
pi_171967842
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Helft naar Klopkoek, andere helft naar DUO
Hoeveel mag je per maand terug gaan dokken dan?
pi_171967854
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dan zou ik het wel weten. Leuk en aardig, maar opleidingsdagen voor een non-cursus zijn tergend.
Ik denk dat ik er ook zo in sta. Nog even goed over nadenken.
pi_171967856
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:21 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Hoeveel mag je per maand terug gaan dokken dan?
Ik wil het niet weten. Zal binnenkort wel bericht krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')