Sander Dekker heeft ook gewoon vijf jaar verprutstquote:Op maandag 26 juni 2017 13:52 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh? Zijn daar dan gewoon uren voor? Dan valt het dus wel mee met die werkdruk in het onderwijs. Weer een probleem minder voor Sander Dekker.
Als professor zuurbekje.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:55 schreef Tijger_m het volgende:
Ah, de Dijssel als docent economie, die zie ik er wel komen
Dan ga je er vanuit dat niemand voor de klas wil staan.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:56 schreef Mystikvm het volgende:
Wat zijn nou de ideeën in de sector zelf? Want vragen om meer geld heeft geen zin als er niemand voor de klas wil staan om die klassen kleiner te maken.
Klinkt als de eerste helft van de studententijd van de gemiddelde VVD'er, Sander doet het dus prima.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sander Dekker heeft ook gewoon vijf jaar verprutst
Er zijn genoeg ideeen, de Volkskrant heeft er momenteel een serie artikelen over maar veelal zijn het geen structurele oplossingen.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:56 schreef Mystikvm het volgende:
Wat zijn nou de ideeën in de sector zelf? Want vragen om meer geld heeft geen zin als er niemand voor de klas wil staan om die klassen kleiner te maken.
Nou ja, ik hoor vooral de roep om meer geld en kleinere klassen. Ondertussen lopen de aanmeldingen op de PABO terug. Ik heb er geen verstand van, dus ik concludeer dat er een onoplosbaar probleem is. Daarom vraag ik me af wat de sector zelf als een goede oplossing ziet.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat niemand voor de klas wil staan.
Het beroep wint niet echt aan populariteit momenteel.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat niemand voor de klas wil staan.
Het idee daar is voornamelijk meer geld, meer ondersteuning en minder uren besteden aan administratie. Daar doet niemand dus wat mee. Ook een erg slecht idee om het aan de sector zelf te vragen.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:56 schreef Mystikvm het volgende:
Sander Dekker wegpromoveren tot wethouder op Terschelling lijkt me een vrij goede start.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoor vooral de roep om meer geld en kleinere klassen. Ondertussen lopen de aanmeldingen op de PABO terug. Ik heb er geen verstand van, dus ik concludeer dat er een onoplosbaar probleem is. Daarom vraag ik me af wat de sector zelf als een goede oplossing ziet.
Specifiek meer geld voor leraren, niet voor scholen. Wat ik ervan begrijp is dat de overheid al meermaals een zak geld heeft gegeven voor leraren die dan als een lump sum aan de school wordt gegeven die vaak een andere prioriteit voor dat geld heeft.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het idee daar is voornamelijk meer geld, meer ondersteuning en minder uren besteden aan administratie. Daar doet niemand dus wat mee. Ook een erg slecht idee om het aan de sector zelf te vragen.
Niet dat de sector het zelf op moet lossen, maar meedenken wordt nog altijd meer op prijs gesteld dan alleen maar roepen dat er meer geld moet komen. Alsof geld een wondermiddel is. Als je er niks voor kunt kopen is het waardeloos.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het idee daar is voornamelijk meer geld, meer ondersteuning en minder uren besteden aan administratie. Daar doet niemand dus wat mee. Ook een erg slecht idee om het aan de sector zelf te vragen.
Hogere salarissen kunnen wel leiden tot meer animo voor het beroep. Men denkt blijkbaar ook dat het lage salaris een reden is dat er zoveel meer vrouwen zijn in het basisonderwijs momenteel. De meeste mannen doen het er niet voor.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niet dat de sector het zelf op moet lossen, maar meedenken wordt nog altijd meer op prijs gesteld dan alleen maar roepen dat er meer geld moet komen. Alsof geld een wondermiddel is. Als je er niks voor kunt kopen is het waardeloos.
Op een of andere manier kunnen vrouwen 30 stuiterende kleuters beter handelen dan mannen. Mij lijkt het horror.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Hogere salarissen kunnen wel leiden tot meer animo voor het beroep. Men denkt blijkbaar ook dat het lage salaris een reden is dat er zoveel vrouwen zijn in het basisonderwijs momenteel. De meeste mannen doen het er niet voor.
Veel leraren werken in deeltijd, btw, dat komt meer bij vrouwen voor dan bij mannen en is vaak een moverende reden om voor de onderwijs sector te kiezen voor vrouwen.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Hogere salarissen kunnen wel leiden tot meer animo voor het beroep. Men denkt blijkbaar ook dat het lage salaris een reden is dat er zoveel vrouwen zijn in het basisonderwijs momenteel. De meeste mannen doen het er niet voor.
Dat is wel vaker gebeurd. Het idee van een lumpsum en het door de politiek geld uittrekken voor specifieke doelen conflicteren nogal met elkaar.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Specifiek meer geld voor leraren, niet voor scholen. Wat ik ervan begrijp is dat de overheid al meermaals een zak geld heeft gegeven voor leraren die dan als een lump sum aan de school wordt gegeven die vaak een andere prioriteit voor dat geld heeft.
Ja, de sector denkt ook mee. Ze zijn erg goed vertegenwoordigd in Den Haag. Vrij militante beroepsgroep ook.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niet dat de sector het zelf op moet lossen, maar meedenken wordt nog altijd meer op prijs gesteld dan alleen maar roepen dat er meer geld moet komen. Alsof geld een wondermiddel is. Als je er niks voor kunt kopen is het waardeloos.
Ik betwijfel dat. Ik denk echt niet dat heel veel mensen zich door geld laten motiveren. Als ze zich wel door geld laten motiveren, worden ze dan wel een goede leerkracht?quote:Op maandag 26 juni 2017 14:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
De invulling van de pabo helpt ook niet echt.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Veel leraren werken in deeltijd, btw, dat komt meer bij vrouwen voor dan bij mannen en is vaak een moverende reden om voor de onderwijs sector te kiezen voor vrouwen.
Nogal, ja. Ik zeg niet dat de scholen per se verkeerd bezig waren maar als de politiek zegt "Hier heb je een miljard voor leerkrachten" dan moet dan niet aan een nieuw schoolgebouw besteed worden, dan gaat het aardig fout.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is wel vaker gebeurd. Het idee van een lumpsum en het door de politiek geld uittrekken voor specifieke doelen conflicteren nogal met elkaar.
Er zullen allicht heel wat factoren zijn waarom mensen niet kiezen voor het basisonderwijs. Maar als je kostwinnaar bent van een gezin is het wel handig als je salaris niet te laag is.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat. Ik denk echt niet dat heel veel mensen zich door geld laten motiveren. Als ze zich wel door geld laten motiveren, worden ze dan wel een goede leerkracht?
Als administratie, leerlingvolgsystemen en ander bureaucratisch geneuzel aspirantdocenten afschrikt, gaat meer geld dan zorgen voor een gemotiveerder lerarencorps? Of voor leraren die verzuchten "Nou, voor dat geld wil ik het nog wel doen".
Vooropgesteld dat ik het vak van docent ontzettend waardeer en ze echt wel meer geld gun lijkt me dat niet veel bijdragen aan een oplossing voor het probleem.
Oh dat ben ik met je eens hoorquote:Op maandag 26 juni 2017 13:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat bejubelen van Finland heeft ook meerdere kanten. Finnen die hier komen zien ook op veel punten de waarde van ons systeem. Het is allemaal niet zo zwart-wit.
Die optie bestaat dan weer niet (kan 99 je wel uitleggen), maar het is eigenlijk nog erger dan dat. Een gebouw kan je aanwijzen. Maar eigenlijk weten we niet eens waar dat geld gebleven is...quote:Op maandag 26 juni 2017 14:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogal, ja. Ik zeg niet dat de scholen per se verkeerd bezig waren maar als de politiek zegt "Hier heb je een miljard voor leerkrachten" dan moet dan niet aan een nieuw schoolgebouw besteed worden, dan gaat het aardig fout.
Er zijn twee problemen:quote:Op maandag 26 juni 2017 14:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat. Ik denk echt niet dat heel veel mensen zich door geld laten motiveren. Als ze zich wel door geld laten motiveren, worden ze dan wel een goede leerkracht?
Als administratie, leerlingvolgsystemen en ander bureaucratisch geneuzel aspirantdocenten afschrikt, gaat meer geld dan zorgen voor een gemotiveerder lerarencorps? Of voor leraren die verzuchten "Nou, voor dat geld wil ik het nog wel doen"?
Vooropgesteld dat ik het vak van docent ontzettend waardeer en ze echt wel meer geld gun lijkt me dat niet veel bijdragen aan een oplossing voor het probleem.
Ik denk dat dit niet zoveel voorkomt. Je hebt over het algemeen eerst je baan, en dan komt er pas een gezin. Ik ken niemand die op z'n 18e al bezig is met zijn begroting voor als de kinderen er straks zijn.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:08 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Er zullen allicht heel wat factoren zijn waarom mensen niet kiezen voor het basisonderwijs. Maar als je kostwinnaar bent van een gezin is het wel handig als je salaris niet te laag is.
Ook nog iets met aanzien en de houding van de maatschappij jegens onderwijzend personeel..quote:Op maandag 26 juni 2017 14:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
Er zijn twee problemen:
Het (primair / voortgezet) onderwijs moet niet gaan gelden als "reddingsboei". Van "oh, ik kom met mijn diploma sociologie nergens anders aan de bak, dus ik word maar docent". Die docenten zijn niet gemotiveerd, kundig, whatever en dat straalt slecht af op de rest van de beroepsgroep. Als je lage lonen aanbiedt, word je vanzelf wel een afvalputje. Zeker als je vervolgens ook nog eens nauwelijks uitstroom faciliteert op basis van prestaties.
Tegelijkertijd moet het onderwijs wel concurreren om capabel personeel met de rest van de samenleving. Een gemotiveerde en buitengewoon kundige sociologie-starter (ik noem maar wat) kan er ook voor kiezen om zijn talenten op het ministerie of bij een commerciële organisatie te gaan inzetten. Wanneer het salarisverschil te groot wordt, verliest het onderwijs die instroom.
Thanks. Dat is logisch, zo had ik het nog niet bekeken. Ik bekeek het vooral van de andere kant. Als je een hoog salaris nodig hebt om mensen over de streep te trekken, doen ze dat dan uit liefde voor het vak of omdat ze er gewoon veel geld voor krijgen?quote:Op maandag 26 juni 2017 14:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
Er zijn twee problemen:
Het (primair / voortgezet) onderwijs moet niet gaan gelden als "reddingsboei". Van "oh, ik kom met mijn diploma sociologie nergens anders aan de bak, dus ik word maar docent". Die docenten zijn niet gemotiveerd, kundig, whatever en dat straalt slecht af op de rest van de beroepsgroep. Als je lage lonen aanbiedt, word je vanzelf wel een afvalputje. Zeker als je vervolgens ook nog eens nauwelijks uitstroom faciliteert op basis van prestaties.
Tegelijkertijd moet het onderwijs wel concurreren om capabel personeel met de rest van de samenleving. Een gemotiveerde en buitengewoon kundige sociologie-starter (ik noem maar wat) kan er ook voor kiezen om zijn talenten op het ministerie of bij een commerciële organisatie te gaan inzetten. Wanneer het salarisverschil te groot wordt, verliest het onderwijs die instroom.
Ja, maar willen we terug naar een samenleving waar iemand die wel kan lezen en schrijven al een notabele is?quote:Op maandag 26 juni 2017 14:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook nog iets met aanzien en de houding van de maatschappij jegens onderwijzend personeel..
Vroeger was je nog iemand als leraar.
Er is een verschil tussen de belangrijkste van het dorp zijn, en alle shit van de samenleving op je bord geschoven krijgen om vervolgens nog te horen te krijgen dat je het niet goed doet ook.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, maar willen we terug naar een samenleving waar iemand die wel kan lezen en schrijven al een notabele is?
Dat de meester (samen met de notaris en de dominee) niet meer tot de belangrijkste mensen in het dorp behoort is denk ik wel een gunstige ontwikkeling.
En zelf regelmatig met de onredelijke ouders moeten dealen.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen de belangrijkste van het dorp zijn, en alle shit van de samenleving op je bord geschoven krijgen om vervolgens nog te horen te krijgen dat je het niet goed doet ook.
Heerlijke baan.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sander Dekker wegpromoveren tot wethouder op Terschelling lijkt me een vrij goede start.
Mensen die echt sterk gedreven worden door geld zullen nooit voor een "zorgzaam" beroep kiezen. De commerciële sector biedt die mensen al voldoende mogelijkheden. Je hebt sowieso al een vrij specifiek profiel nodig om te kunnen slagen in het onderwijs.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Thanks. Dat is logisch, zo had ik het nog niet bekeken. Ik bekeek het vooral van de andere kant. Als je een hoog salaris nodig hebt om mensen over de streep te trekken, doen ze dat dan uit liefde voor het vak of omdat ze er gewoon veel geld voor krijgen?
Verdomme, ik wilde eigenlijk op die post reageren met:quote:
Haha, je kent me al goedquote:Op maandag 26 juni 2017 14:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Verdomme, ik wilde eigenlijk op die post reageren met:
"Volgens mij aast Kaas- ook al op dat baantje".
En dat lettertype dat ze gebruiken vind je prima?quote:Op maandag 26 juni 2017 14:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]
Dat speelgoedautootje en de postzegels met de blije hoofden van de prinsesjes maken het helemaal af.
Wat een eigenaardig constructieve bedreiging.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]
Dat speelgoedautootje en de postzegels met de blije hoofden van de prinsesjes maken het helemaal af.
Doet me denken aan Asterix.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dat lettertype dat ze gebruiken vind je prima?
Wanneer er elke week een auto op iemand inrijdt, wordt die doorgaans niet meer wakker.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]
Goed lettertype.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, de J is bijv heel anders.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook niet als je CAPS LOCK aanzet?
En een paar jaar terug konden de mensen die klaar waren met de Pabo geen werk vinden. Het kan verkerenquote:Op maandag 26 juni 2017 13:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het beroep wint niet echt aan populariteit momenteel.
Varkenscyclus strikes once again. Die economen ook met hun wetmatigheden en waarheden.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En een paar jaar terug konden de mensen die klaar waren met de Pabo geen werk vinden. Het kan verkeren
Wat lijkt hem dan precies te gaan lukken? Want op de ingewikkelde dossiers zie ik weinig progressie.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:06 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, de sector denkt ook mee. Ze zijn erg goed vertegenwoordigd in Den Haag. Vrij militante beroepsgroep ook.
In theorie zou "meer geld" het probleem wel oplossen, alleen gaat het om dusdanig astronomisch hoge bedragen dat het gewoon geen optie is. Gewoon niet mogelijk.
De problemen die wij nu hebben zijn een erfenis van 5 tot 10 jaar geleden. De uitdaging van Sander Dekker is om in 2020 te zorgen dat het weer goed komt. Dekker hanteert een beetje de botte bijl, maar op dit moment lijkt erop dat het hem gaat lukken. Daar hebben de kindertjes en de docenten van nu even niet zoveel aan, maar dat is dan maar even zo.
Voor onderhoud, renovatie en vervanging van schoolgebouwen zou dat miljard jaarlijks wel welkom zijnquote:Op maandag 26 juni 2017 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die optie bestaat dan weer niet (kan 99 je wel uitleggen), maar het is eigenlijk nog erger dan dat. Een gebouw kan je aanwijzen. Maar eigenlijk weten we niet eens waar dat geld gebleven is...
Ben benieuwd welke witman wel even een vrachtwagen wil besturen die een moskee inrijdt. Zelfopoffering staat niet zo hoog aangeschreven bij blanken.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]
Er komt een hele grote onderwijshervorming aan, die pas over 5 jaar zichtbaar wordt. Twee jaar geleden leek het erop dat de hervorming zou stranden, maar Dekker is het gelukt om het er door heen te krijgen. De hele sfeer is zelfs 100% omgeslagen. Een behoorlijke prestatie.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat lijkt hem dan precies te gaan lukken? Want op de ingewikkelde dossiers zie ik weinig progressie.
Ziet er links uit. Kan gewoon een kunstproject zijn van de knutselacademie.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]
Welke hervorming heb je het dan over? Heb alleen iets gelezen over het wat minder ingewikkeld maken om scholen te stichten maar die hervorming is niet heel groot of spannend.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Er komt een hele grote onderwijshervorming aan, die pas over 5 jaar zichtbaar wordt. Twee jaar geleden leek het erop dat de hervorming zou stranden, maar Dekker is het gelukt om het er door heen te krijgen. De hele sfeer is zelfs 100% omgeslagen. Een behoorlijke prestatie.
In vijf jaar niks aan de grote problemen doen (en ze alleen maar erger maken eigenlijk) is reden om beloond te worden?quote:De problemen waar hij nu op aangevallen wordt (lerarentekort, administratieve druk etc.) zijn terecht, maar grotendeels erfenissen van zijn voorgangers. Zijn belangrijkste taak is om nu zijn rug recht te houden. Dat lukt hem aardig en ik verwacht dat hij daar ook nog wel politiek voor beloond gaat worden.
Zelfrijdende auto jeweets.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ben benieuwd welke witman wel even een vrachtwagen wil besturen die een moskee inrijdt. Zelfopoffering staat niet zo hoog aangeschreven bij blanken.
Maar het gaat om intentie. Dat zal die moslims leren, zo'n Tesla die de deur van de moskee blokkeert.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die stopt gewoon vlak voordat hij tegen de gevel aanrijdt, met z'n collision detection.
Kleine moeite om effe de software te hacken. Blanke nerdjes doen niet anders met alle technologie ooit gemaakt.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die stopt gewoon vlak voordat hij tegen de gevel aanrijdt, met z'n collision detection.
Oh, wat gaan we doen dan?quote:Op maandag 26 juni 2017 14:42 schreef Ryon het volgende:
Er komt een hele grote onderwijshervorming aan, die pas over 5 jaar zichtbaar wordt. Twee jaar geleden leek het erop dat de hervorming zou stranden, maar Dekker is het gelukt om het er door heen te krijgen. De hele sfeer is zelfs 100% omgeslagen. Een behoorlijke prestatie.
Ik heb nog niet gehoord welke naam ze het gaan geven. Maar is (o.a) de uitloper van: http://onsonderwijs2032.nl/quote:Op maandag 26 juni 2017 14:43 schreef 99.999 het volgende:
Welke hervorming heb je het dan over? Heb alleen iets gelezen over het wat minder ingewikkeld maken om scholen te stichten maar die hervorming is niet heel groot of spannend.
Nee, de problemen werden van te voren aanzienlijk groter inschat dan dat ze nu zijn. bedenk wel: we wisten al 10 jaar dat wij met dit lerarentekort zouden komen te zitten. In eerste instantie gingen we uit dat er nu een apocalyps zou plaatsvinden in het onderwijs, maar die is uitgebleven.quote:In vijf jaar niks aan de grote problemen doen (en ze alleen maar erger maken eigenlijk) is reden om beloond te worden?
Leraren overtuigen van de talenten van Sander Dekker is een gepasseerd station. Zijn opvolger is nog niet bekend, maar ik ben er nu al van overtuigd dat die ook weinig goeds kan gaan doen. Hopelijk wordt het een D66'er.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:49 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Nu moet je ook nog Janneke overtuigen, Ryon. Straks komt Friek_ er ook nog bij.
Sander Dekker.
Goh, hoe zou het komen.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:50 schreef Ryon het volgende:
Leraren overtuigen van de talenten van Sander Dekker is een gepasseerd station.
Ja het moet sowieso D66 worden. Dan krijgen zij eens de schuld van alle misstanden ooit.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
Leraren overtuigen van de talenten van Sander Dekker is een gepasseerd station. Zijn opvolger is nog niet bekend, maar ik ben er nu al van overtuigd dat die ook weinig goeds kan gaan doen. Hopelijk wordt het een D66'er.
Niks concreets. Niemand die nog weet wat hieruit komt. Daarnaast is het op zijn best twijfelachtig of dit de verdienste van Dekker is.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik heb nog niet gehoord welke naam ze het gaan geven. Maar is (o.a) de uitloper van: http://onsonderwijs2032.nl/
Er komt dan in elk geval wetgeving voor euthanasie van kinderen die blijven zitten. Dat scheelt ook al in de klasgrootte.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ja het moet sowieso D66 worden. Dan krijgen zij eens de schuld van alle misstanden ooit.
In theorie is het mogelijk dat het ministerie van OCW iets heeft bijgedragen, maar dat is niet logisch.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niks concreets. Niemand die nog weet wat hieruit komt. Daarnaast is het op zijn best twijfelachtig of dit de verdienste van Dekker is.
Een spuitje voor degene met de minste cijfers zou wel interessante resultaten moeten opleveren.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er komt dan in elk geval wetgeving voor euthanasie van kinderen die blijven zitten. Dat scheelt ook al in de klasgrootte.
En als je drie onvoldoendes haalt voor biologie moet je een orgaan doneren.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er komt dan in elk geval wetgeving voor euthanasie van kinderen die blijven zitten. Dat scheelt ook al in de klasgrootte.
Dekker heeft weinig te maken met de inhoud. Dat heeft hij - terecht - overgelaten aan de sector zelf en aan een zooi aan denktanks met allemaal onderwijsdeskundigen erin.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niks concreets. Niemand die nog weet wat hieruit komt. Daarnaast is het op zijn best twijfelachtig of dit de verdienste van Dekker is.
Ja is gebeurd. Heb jij al iets goeds gezegd over Alex?quote:Op maandag 26 juni 2017 14:57 schreef Kaas- het volgende:
Heeft Ryon vandaag trouwens al een VVD-bewindspersoon geprezen en verdedigd of staat dat nog op het lijstje voor de namiddag?
Als het goed is heb ik D66 wel al aangevallen. Zo niet, dan doe ik dat vanmiddag nog even.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:57 schreef Kaas- het volgende:
Heeft Ryon vandaag trouwens al een VVD-bewindspersoon geprezen en verdedigd of staat dat nog op het lijstje voor de namiddag?
quote:Op maandag 26 juni 2017 14:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
Leraren overtuigen van de talenten van Sander Dekker is een gepasseerd station. Zijn opvolger is nog niet bekend, maar ik ben er nu al van overtuigd dat die ook weinig goeds kan gaan doen. Hopelijk wordt het een D66'er.
Hebben ze die lieve Segers weer onheus bejegend?quote:Op maandag 26 juni 2017 14:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als het goed is heb ik D66 wel al aangevallen. Zo niet, dan doe ik dat vanmiddag nog even.
quote:Op maandag 26 juni 2017 14:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ja het moet sowieso D66 worden. Dan krijgen zij eens de schuld van alle misstanden ooit.
Dan heb je inderdaad toch geen idee van hoe je met je lijf om moet gaan. Die nier zou alleen maar verpest worden in het lichaam van een toekomstig roker en fastfoodklantje.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als je drie onvoldoendes haalt voor biologie moet je een orgaan doneren.
Heb geen goed woord voor die man over, met z'n christencoalitie.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:57 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ja is gebeurd. Heb jij al iets goeds gezegd over Alex?
quote:Op maandag 26 juni 2017 14:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als het goed is heb ik D66 wel al aangevallen. Zo niet, dan doe ik dat vanmiddag nog even.
GL wil vooral extra veel laagopgeleide allochtoniers met een economisch oorlogstrauma.quote:Op maandag 26 juni 2017 14:59 schreef Verfassungsschutz het volgende:
D66 is toch de onderwijspartij. Niet GL in ieder geval, die willen strikte scheiding van hoog- en laagopgeleid.
Pia op defensie, die heeft de juiste drang aangaande mensenlevens.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Heb geen goed woord voor die man over, met z'n christencoalitie.
Hehe.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:00 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Pia op defensie, die heeft de juiste drang aangaande mensenlevens.
Eigenlijk verschilt het niet zoveel van IS. Fight fire with fire.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hehe.
Gewoon een euthanasielegioen, in navolging van Légion étrangère.
Hihihinounounounouquote:Op maandag 26 juni 2017 15:00 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Pia op defensie, die heeft de juiste drang aangaande mensenlevens.
Klappertjespistolen meegeven, lekker bezuinigen op kogels.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Eigenlijk verschilt het niet zoveel van IS. Fight fire with fire.
Ik heb wel wat verzoeknummers. Om te beginnen graag in het weekend iedereen die 65+ is een spuitje geven wanneer ze zich in een rij voor een kassa van een supermarkt begeven.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hehe.
Gewoon een euthanasielegioen, in navolging van Légion étrangère.
Nee, dat gaat te ver. We moeten het genuanceerd spelen, daar hebben we D66 voor.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb wel wat verzoeknummers. Graag in het weekend iedereen die 65+ is een spuitje geven wanneer ze zich in een rij voor een kassa begeven.
De achterban van GL heeft daar wellicht professionele baat bij. Kleine Sayid en Aseel hebben immers hun hele leven intensieve begeleiding nodig. Je wil best helpen, maar wonen in zo'n VN-kamp is geen pretje. Bovendien is het aanbod biologische bietenburgers erg beperkt.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
GL wil vooral extra veel laagopgeleide allochtoniers met een economisch oorlogstrauma.
Goed punt. Daarnaast is de Syrische keuken erg divers en is de honger van GroenLinksers naar kikkererwtentoepassingen niet te stillen. Een waardevolle toevoeging aan het horeca-aanbod in de grachtengordel.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:09 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
De achterban van GL heeft daar wellicht professionele baat bij. Kleine Sayid en Aseel hebben immers hun hele leven intensieve begeleiding nodig. Je wil best helpen, maar wonen in zo'n VN-kamp is geen pretje. Bovendien is het aanbod biologische bietenburgers erg beperkt.
Ambachtelijke Aleppozeep.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goed punt. Daarnaast is de Syrische keuken erg divers en is de honger van GroenLinksers naar kikkererwtentoepassingen niet te stillen. Een waardevolle toevoeging aan het horeca-aanbod in de grachtengordel.
Paternotte. Toekomstig premierquote:Op maandag 26 juni 2017 15:11 schreef Verfassungsschutz het volgende:
https://d66.nl/personen/tweede-kamerfractie/
Eigenlijk best een mooie club dit. Behalve Paternotte met z'n nonchalante houding.
Terecht:quote:Op maandag 26 juni 2017 15:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goed punt. Daarnaast is de Syrische keuken erg divers en is de honger van GroenLinksers naar kikkererwtentoepassingen niet te stillen. Een waardevolle toevoeging aan het horeca-aanbod in de grachtengordel.
quote:We nemen plaats op het mooie terras. Op de grens van Museumkwartier en Willemspark zitten we midden in het reservaat voor duurgekapte, goed in de slappe was zittende mensen. Aan het tafeltje naast ons prikken drie kids van rond de zestien, designerkleding en alles, geroutineerd een vorkje.
Cocktailverwarring
Wel even wat anders dan de halveprijspizza's van Donatello's in Haarlem waarmee ondergetekende haar eerste zelfstandige schreden op het horecapad zette. Maar het geroddel over de medeclientèle is nog precies eender: "Ommegàhwd, moet je dat stel zien, echt zó superbasic."
Ik moet aan fightclub denken,quote:
Holman toch.quote:Voor de paranoïcus, en ik ben er zo een, zijn dit gouden tijden: zijn wantrouwen betaalt uit, maar het lijdt er ook toe dat hij overal samenzweringen ziet die er niet zijn.
quote:Op maandag 26 juni 2017 15:11 schreef Verfassungsschutz het volgende:
https://d66.nl/personen/tweede-kamerfractie/
Hihi.quote:"Ommegàhwd, moet je dat stel zien, echt zó superbasic."
Ik vind ze allemaal een beetje kijken alsof ze mijn oma te grazen willen nemenquote:Op maandag 26 juni 2017 15:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wie van hen ging er nou mijn oma vermoorden?
Pia.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wie van hen ging er nou mijn oma vermoorden?
twee skinheads, twee Marokkanen, een uitgewogen gezelschap daar bij D66quote:
Klinkt wel als een hele grote en concrete hervorming inderdaad...quote:Op maandag 26 juni 2017 14:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik heb nog niet gehoord welke naam ze het gaan geven. Maar is (o.a) de uitloper van: http://onsonderwijs2032.nl/
quote:Het voorstel bestaat uit drie onderdelen, die we hieronder uitwerken:
- het ontwikkelen van bouwstenen die gezamenlijk een basis vormen om in een volgende fase tot geactualiseerde kerndoelen en eindtermen te komen,
- het stimuleren en ondersteunen van het gesprek in scholen over curriculumontwikkeling,
- het ontwikkelen van een voorstel voor het vervolg van het herzieningsproces waarin sprake
is van samenhang tussen de curriculumontwikkeling in de scholen en op landelijk niveau.
Nog altijd wordt me niet echt duidelijk wat hij dan zo goed gedaan zou hebben.quote:Nee, de problemen werden van te voren aanzienlijk groter inschat dan dat ze nu zijn. bedenk wel: we wisten al 10 jaar dat wij met dit lerarentekort zouden komen te zitten. In eerste instantie gingen we uit dat er nu een apocalyps zou plaatsvinden in het onderwijs, maar die is uitgebleven.
Het is niet fair om dit succes volledig op het conto te schrijven van Dekker. De crisis en het beleid van zijn voorgangers speelde ook een rol in. Maar Dekker heeft wel alle klappen opgevangen, boze groeperingen hebben flink op hem in lopen beuken maar dat heeft hij weerstaan. En ja, daar word je in de politiek ook voor beloond.
Die hele Dekker is zowaar nog minder concreet dan het D66-verkiezingsprogramma.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klinkt wel als een hele grote en concrete hervorming inderdaad...
[..]
[..]
Nog altijd wordt me niet echt duidelijk wat hij dan zo goed gedaan zou hebben.
Ik ook niet, maar het klinkt als sneer.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik weet niet eens wat ermee bedoeld wordt.
Dan ga ik hem vanaf heden ook op fok gebruiken.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:22 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het klinkt als sneer.
Die weten in plaats van in 6 in 238 pagina's niets te zeggen, ook wel een prestatie.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die hele Dekker is zowaar nog minder concreet dan het D66-verkiezingsprogramma.
Hoe moeten ze die 20 weken vakantie anders vol krijgen. Je kan niet altijd positief blijven.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:25 schreef Perrin het volgende:
En die leraren maar klagen en staken
[ afbeelding ]
bron: http://www.ituc-csi.org/IMG/pdf/ituc-violationmap-2017-en.pdf
Wat komt de VS er toch altijd bekaaid vanaf, zelfs onder Rusland.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:25 schreef Perrin het volgende:
En die leraren maar klagen en stakenIn het Midden-Oosten, dáár heb je pas reden om te klagen.
[ afbeelding ]
Wou net zeggen ja. Kan je echt beter in Rusland dan in de VS werknemer zijn?quote:Op maandag 26 juni 2017 15:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat komt de VS er toch altijd bekaaid vanaf, zelfs onder Rusland.
Belgie dan, godse faalhazen.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat komt de VS er toch altijd bekaaid vanaf, zelfs onder Rusland.
DWDD afschaffen maakt weer budget vrij voor tien a twintig leraren.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:28 schreef Kaas- het volgende:
Maar goed, dat hele ministerie van OCW heeft al structureel jaarlijks een half miljard tekort dus als ze dan ook nog de leraren in het primair onderwijs extra geld willen geven nemen de problemen daar enkel toe. Gaat een mooi gevecht tussen Dijsselbloem en Bussemaker worden en eigenlijk moet het nieuwe kabinet dat natuurlijk fixen.
Opmerkelijk: Rwanda, Uruguay, Mozambiquequote:Op maandag 26 juni 2017 15:25 schreef Perrin het volgende:
En die leraren maar klagen en stakenIn het Midden-Oosten, dáár heb je pas reden om te klagen.
[ afbeelding ]
Wat is dat voor managementgebrabbel?quote:Op maandag 26 juni 2017 15:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nog altijd wordt me niet echt duidelijk wat hij dan zo goed gedaan zou hebben.
Maar kan je ons even vertellen wat die veranderingen dan zijn, concreet?quote:Op maandag 26 juni 2017 14:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dekker heeft - althans in Den Haag - wel politiek draagvlak gecreëerd. Op onderwijshervormingen wordt echt stekelig gereageerd. Maar de deur is nu opengezet voor een serie aan (naar mijn mening) vrij revolutionaire veranderingen.
Ja, dit is een vrij pittige. Je kan er rustig vanuit gaan dat een vak als "wiskunde" of "aardrijkskunde" over een aantal jaar niet meer bestaat. In ambtelijk taalgebruik wordt dat:quote:Op maandag 26 juni 2017 15:20 schreef 99.999 het volgende:
DWDD verdient zichzelf terug met de STER-inkomsten.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:29 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
DWDD afschaffen maakt weer budget vrij voor tien a twintig leraren.
De grootste verandering gaat waarschijnlijk het afschaffen van losse vakken worden. Deze moeten op termijn omgesmeed worden tot "domeinen". Dit plan kon/kan ook op de meeste weerstand stuiten van name de vakgroepen. Het betekent concreet dat een economie docent ook wiskunde en maatschappijleer gaat geven in hetzelfde vak.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar kan je ons even vertellen wat die veranderingen dan zijn, concreet?
Laat me raden, dat wordt "Rekenkundige vorming" en "Geografische orientatie"quote:Op maandag 26 juni 2017 15:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dit is een vrij pittige. Je kan er rustig vanuit gaan dat een vak als "wiskunde" of "aardrijkskunde" over een aantal jaar niet meer bestaat. In ambtelijk taalgebruik wordt dat:
"het stimuleren en ondersteunen van het gesprek in scholen over curriculumontwikkeling,"
genoemd. Lekker eufemistisch zoals dat hoort.
Dus jij bent naar een politieke bijeenkomst geweest, daar heeft iemand je apart genomen en verteld wat ze eigenlijk van plan zijn, en nu ga je ons vertellen de plannen te destilleren uit dat prutje ambtelijk taalgebruik?quote:Op maandag 26 juni 2017 15:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dit is een vrij pittige. Je kan er rustig vanuit gaan dat een vak als "wiskunde" of "aardrijkskunde" over een aantal jaar niet meer bestaat. In ambtelijk taalgebruik wordt dat:
"het stimuleren en ondersteunen van het gesprek in scholen over curriculumontwikkeling,"
Hmm jammer, ik wind me altijd graag op over Van Nieuwkerk en z'n linkse propaganda.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:35 schreef JamesHustle het volgende:
[..]
DWDD verdient zichzelf terug met de STER-inkomsten.
En indien je doelt op 't salaris van de presentator: Dat wordt niet volledig door de belastingbetaler betaalt.
Ha, met dat idee loop ik al meerdere jaren. Goud dit.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
De grootste verandering gaat waarschijnlijk het afschaffen van losse vakken worden. Deze moeten op termijn omgesmeed worden tot "domeinen". Dit plan kon/kan ook op de meeste weerstand stuiten van name de vakgroepen. Het betekent concreet dat een economie docent ook wiskunde en maatschappijleer gaat geven in hetzelfde vak.
Iets technischer is dat de "eindtermen" een grote opschoning gaan krijgen. Maar dat kan pas weer nadat het onderwijs daarop is omgevormd.
Ja hoor Euri, jij had dit idee al langer.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ha, met dat idee loop ik al meerdere jaren. Goud dit.
Nee, dit is het meerjarige project waar ik wel voor betaald krijg. OCW is de reden waarom ik veel in Den Haag zit. Staat los van de politiek. Het is ook een D66'er die de inhoudelijke leiding heeft. Ik durf ook niet met mijn partijkaart te wapperen.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:37 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dus jij bent naar een politieke bijeenkomst geweest, daar heeft iemand je apart genomen en verteld wat ze eigenlijk van plan zijn, en nu ga je ons vertellen de plannen te destilleren uit dat prutje ambtelijk taalgebruik?
Topidee idd. Zo heeft geen enkele leraar meer expertise in een bepaalde richting. Kan alleen maar toponderwijs opleveren al die oppervlakkige generalisten.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik heb al werk zat om de stof van mijn eigen vak scherp te houden, wordt een beste klus om dat ook nog even van de rest te gaan doen. Om nog maar niet te spreken over de hilariteit die het oplevert als mijn collega-talendocenten even de tangens mogen gaan uitleggen.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat betekent dat in de praktijk?quote:Op maandag 26 juni 2017 15:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dan niet.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:38 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ja hoor Euri, jij had dit idee al langer.
Nee, maar veel rechten heb je tegenwoordig in de meeste staten niet meer.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Wou net zeggen ja. Kan je echt beter in Rusland dan in de VS werknemer zijn?
Dat de muziekjuf ook golffysica kan uitleggen.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:39 schreef JamesHustle het volgende:
[..]
Wat betekent dat in de praktijk?
Zou een paar jaar terug zo getekend hebben voor een pakket zonder wiskunde.
M'n zusje kreeg laatst geschiedenis van een FvD-stemmer. Die specialisatie zegt geen kut.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Topidee idd. Zo heeft geen enkele leraar meer expertise in een bepaalde richting. Kan alleen maar toponderwijs opleveren al die oppervlakkige generalisten.
Hoe verhoudt dat zich bijv. tot het schoolvoorbeeld Finland, waar al het onderwijs door universitair geschoolden wordt gegeven?quote:Op maandag 26 juni 2017 15:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
De grootste verandering gaat waarschijnlijk het afschaffen van losse vakken worden. Deze moeten op termijn omgesmeed worden tot "domeinen". Dit plan kon/kan ook op de meeste weerstand stuiten van name de vakgroepen. Het betekent concreet dat een economie docent ook wiskunde en maatschappijleer gaat geven in hetzelfde vak.
Iets technischer is dat de "eindtermen" een grote opschoning gaan krijgen. Maar dat kan pas weer nadat het onderwijs daarop is omgevormd.
Dat is allemaal niet zo ingrijpend, die ontwikkeling speelt al veel langer.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ben ook geen fan van DWDD maar liever dat dan de treiterjournalisten van Powned.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:37 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Hmm jammer, ik wind me altijd graag op over Van Nieuwkerk en z'n linkse propaganda.
Het idee komt oorspronkelijk van de docenten zelf. Paar scholen experimenteren er al mee. Veel talendocenten snapten bijvoorbeeld al niet waarom hun vak niet gecombineerd kon worden met bijvoorbeeld aardrijkskunde.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Topidee idd. Zo heeft geen enkele leraar meer expertise in een bepaalde richting. Kan alleen maar toponderwijs opleveren al die oppervlakkige generalisten.
Ja? Dat zeg ik toch ook? De wijziging is wel degelijk ingrijpend. Ik heb een hele boze vakbond al aan mijn bureau gehad.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is allemaal niet zo ingrijpend, die ontwikkeling speelt al veel langer.
Was zeker wel een Renaissance specialist, toch?quote:Op maandag 26 juni 2017 15:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
M'n zusje kreeg laatst geschiedenis van een FvD-stemmer. Die specialisatie zegt geen kut.
Het blijkt een beetje meehobbelen op reeds bestaande ontwikkelingenquote:Op maandag 26 juni 2017 15:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar je had het toch over hele grote hervormingen?
Betekent dit een school waar het alleen maar om pedagogiek gaat, en aardrijkskunde wordt gegeven door docenten die niks van aardrijkskunde afweten omdat het toch niet om inhoud gaat?quote:Op maandag 26 juni 2017 15:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het idee komt oorspronkelijk van de docenten zelf. Paar scholen experimenteren er al mee. Veel talendocenten snapten bijvoorbeeld al niet waarom hun vak niet gecombineerd kon worden met bijvoorbeeld aardrijkskunde.
Die combinatie voelt wat "onwennig" aan. Maar is in de praktijk heel logisch. Sluit ook goed aan op een "moderne" manier van lesgeven waar feitenkennis minder centraal staat dan het aanleren van diverse vaardigheden.
Nah, Srebrenica was meer een probleem voor buitenlandse moslims, niet voor Nederlandse kinderen en onderwijsquote:Op maandag 26 juni 2017 15:43 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Laten we niet afdwalen van het kernpunt; Sander Dekker is een mislukking van de omvang Srebrenica.
Srandrekkiaquote:Op maandag 26 juni 2017 15:43 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Laten we niet afdwalen van het kernpunt; Sander Dekker is een mislukking van de omvang Srebrenica.
Docenten die bij moeilijke vragen ff moeten googlen. Of beter nog, de leerling vragen het zelf te googlen. Die vaardigheden zijn tenslotte waardevol.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Betekent dit een school waar het alleen maar om pedagogie gaat, en aardrijkskunde wordt gegeven door docenten die niks van aardrijkskunde afweten omdat het toch niet om inhoud gaat?
Van de omvang WO2 dan.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nah, Srebrenica was meer een probleem voor buitenlandse moslims, niet voor Nederlandse kinderen en onderwijs
Tja, wat moet je met al die kennis als je Google hebt, tenslotte.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Docenten die bij moeilijke vragen ff moeten googlen.
quote:Op maandag 26 juni 2017 15:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Betekent dit een school waar het alleen maar om pedagogiek gaat, en aardrijkskunde wordt gegeven door docenten die niks van aardrijkskunde afweten omdat het toch niet om inhoud gaat?
Prima samenvatting van het curriculum: "Zoek zelf maar op Google".quote:Op maandag 26 juni 2017 15:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, wat moet je met al die kennis als je Google hebt, tenslotte.
Nog minder dan nu? Nou, dan zal Wilders wel met gemak de grootste partij wordenquote:Op maandag 26 juni 2017 15:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En in 2032 allemaal klagen dat we een generatie hebben opgeleid die niets weet.
Indrinken? Basisonderwijs is van 4 tot 12 jaar hè..quote:Op maandag 26 juni 2017 15:45 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Maar is er eigenlijk wel een probleem met het huidige basisonderwijs? Ik heb me prima vermaakt, en geleerd hoe je zo efficient mogelijk kon indrinken voor schoolfeesten.
Nee tot 18. Bij deze.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Indrinken? Basisonderwijs is van 4 tot 12 jaar hè..
Nee, het ligt natuurlijk genuanceerder. Kennisoverdracht blijft hoe dan ook belangrijk, maar zal niet meer het uitgangspunt zijn. Dat is gewoon achterhaald. En ja: daar moet het onderwijs flink voor aangepast worden.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Betekent dit een school waar het alleen maar om pedagogiek gaat, en aardrijkskunde wordt gegeven door docenten die niks van aardrijkskunde afweten omdat het toch niet om inhoud gaat?
Wat is dan tegenwoordig het uitgangspunt?quote:Op maandag 26 juni 2017 15:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, het ligt natuurlijk genuanceerder. Kennisoverdracht blijft hoe dan ook belangrijk, maar zal niet meer het uitgangspunt zijn. Dat is gewoon achterhaald. En ja: daar moet het onderwijs flink voor aangepast worden.
Zo gewoon vind ik dat niet.quote:
Hoe zoek ik het op Google op, natuurlijk.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is dan tegenwoordig het uitgangspunt?
Klinkt niet als patriottisch onderwijs.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:48 schreef Perrin het volgende:
Overigens gaat Perrin junior naar zo'n IPC-basisschool. Die werken ook met overkoepelende thema's en daar ben ik behoorlijk tevreden over.
Voor de vwo'ers is de noodzaak tot hervorming iets minder groot. De best presterende vwo scholen passen zichzelf feitelijk al aan. Maar voor onze vrienden op het vmbo (en ook de havo!) sluit het onderwijs nu al niet meer goed aan. Daar gaat toch het merendeel van de samenleving naar toe.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:45 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Maar is er eigenlijk wel een probleem met het huidige basisonderwijs? Ik heb me prima vermaakt, en geleerd hoe je zo efficient mogelijk kon indrinken voor schoolfeesten.
En een beetje leuk in groepjes leren werken.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe zoek ik het op Google op, natuurlijk.
Dat laatste is dan wel weer belangrijk, natuurlijk, alleen kom je nergens meer in de grote mensen wereld.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
En een beetje leuk in groepjes leren werken.
Nee, ik vrees dat dit een Angelsaksische methodiek is. Maar allerlei deelvakken ophangen aan periodiek wisselende thema's werkt wel stimulerend en helpt om alles in samenhang te zien.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:50 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Klinkt niet als patriottisch onderwijs.
Op zich is leren hoe je heel weinig kan doen en toch goede resultaten halen door de inzet van een ander, best een nuttige vaardigheid.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
En een beetje leuk in groepjes leren werken.
Is het wel natuurlijk. De basis moet je kinderen op die manier aanleren, dus rekenen, spellen en dergelijke. Maar daarna wordt weten hoe je kennis kan vergaren en hoe je kan achterhalen of informatie ook klopt steeds belangrijker.quote:
Het beste recept voor een bovenmodaal salaris later.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op zich is leren hoe je heel weinig kan doen en toch goede resultaten halen door de inzet van een ander, best een nuttige vaardigheid.
Goede vraag. Ik ben zelf geen onderwijsdeskundige, dus hoe het nu geregeld is en heel precies zit heb ik niet paraat. Zal vast ergens in een studieboek of beleidsdocument staan.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is dan tegenwoordig het uitgangspunt?
Ook omdat beroepen waar je echt wat moet kunnen grotendeels outsourced zijn.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is het wel natuurlijk. De basis moet je kinderen op die manier aanleren, dus rekenen, spellen en dergelijke. Maar daarna wordt weten hoe je kennis kan vergaren en hoe je kan achterhalen of informatie ook klopt steeds belangrijker.
Ook op de meeste werkplekken is specifieke kennis steeds minder belangrijk ten opzichte van het proces.
Riepen we dat niet ook 20-25 jaar geleden en werdt het VMBO praktijk onderwijs niet relevant meer geacht? Met als gevolg dat er nu keihard getrokken wordt aan het VMBO om ouderwets geachte praktijk vakken te onderwijzen ism met het bedrijfsleven wat geen vakmensen kan krijgen?quote:Op maandag 26 juni 2017 15:51 schreef Ryon het volgende:
Over een jaartje of tien / twintig is de automatisering in volle gang (nog veel meer dan nu) en is een "klassiek" beroepsonderwijsdiploma zo goed als waardeloos. Lullig, maar je hebt geen glazen bol nodig om dat nu al te zien aankomen.
Een tekort aan "goede vakmensen" zal tot in de lengte der dagen blijven bestaan. Maar het is een grote misvatting dat iedereen die naar het vmbo (en mbo) gaat opgeleid wordt tot "vakman". Meerderheid wordt voor een dienstverlenend of ondersteunend beroep opgeleid dat google zo meteen beter kan.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Riepen we dat niet ook 20-25 jaar geleden en werdt het VMBO niet relevant meer geacht? Met als gevolg dat er nu keihard getrokken wordt aan het VMBO om ouderwets geachte praktijk vakken te onderwijzen ism met het bedrijfsleven wat geen vakmensen kan krijgen?
Dat beweer ik ook niet, ik stel dat dit niet de eerste keer is dat we dit soort toekomst verhalen horen maar telkenmale blijkt het allemaal toch anders te lopen.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Een tekort aan "goede vakmensen" zal tot in de lengte der dagen blijven bestaan. Maar het is een grote misvatting dat iedereen die naar het vmbo (en mbo) gaat opgeleid wordt tot "vakman".
Ik zou graag willen horen hoe Google dit soort taken beter kan uitvoeren, voorlopig lijkt het nog nergens op en zit her er ook niet aan te komen.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Een tekort aan "goede vakmensen" zal tot in de lengte der dagen blijven bestaan. Maar het is een grote misvatting dat iedereen die naar het vmbo (en mbo) gaat opgeleid wordt tot "vakman". Meerderheid wordt voor een dienstverlenend of ondersteunend beroep opgeleid dat google zo meteen beter kan.
Wat er 25 jaar geleden geroepen werd weet ik niet, want ik was er toen niet bij. Maar het lijkt mij heel sterk dat men toen zei dat we geen lassers meer nodig zouden hebben. Ik heb dat soort opvattingen ook niet zien terugkomen in beleid.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook niet, ik stel dat dit niet de eerste keer is dat we dit soort toekomst verhalen horen maar telkenmale blijkt het allemaal toch anders te lopen.
Ik mag hopen dat jij de samenhang tussen vluchtelingen en terrorisme duidt.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, ik vrees dat dit een Angelsaksische methodiek is. Maar allerlei deelvakken ophangen aan periodiek wisselende thema's werkt wel stimulerend en helpt om alles in samenhang te zien.
Tja, wat er in beleidsnota's staat en wat de werkelijkheid is zijn meestal toch wel heel verschillende zaken, feit blijft dat Nederlandse bedrijven lassers uit het buitenland moeten halen omdat ze er simpelweg nauwelijks zijn in Nederland.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:59 schreef Ryon het volgende:
Wat er 25 jaar geleden geroepen werd weet ik niet, want ik was er toen niet bij. Maar het lijkt mij heel sterk dat men toen zei dat we geen lassers meer nodig zouden hebben. Ik heb dat soort opvattingen ook niet zien terugkomen in beleid.
Vroeger moest je bellen naar een receptie of een secretaresse om een afspraak in te plannen. Tegenwoordig plannen mensen afspraken in via Google Agenda en Gmail. Kan heel makkelijk, vandaag al een paar afspraken gemaakt.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou graag willen horen hoe Google dit soort taken beter kan uitvoeren, voorlopig lijkt het nog nergens op en zit her er ook niet aan te komen.
Google heeft zijn robot toko ook al van de hand gedaan want dat bleek toch allemaal een stuk lastiger dan men dacht.
Ja..? Ik snap je punt niet helemaal. Naar mijn weten is men er nooit vanuit gegaan dat lassers in 2017 overbodig zouden zijn? Maar jij schijnt iets anders te weten?quote:Op maandag 26 juni 2017 16:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, wat er in beleidsnota's staat en wat de werkelijkheid is zijn meestal toch wel heel verschillende zaken, feit blijft dat Nederlandse bedrijven lassers uit het buitenland moeten halen omdat ze er simpelweg nauwelijks zijn in Nederland.
Echt wat kunnen of een (ingewikkeld) trucje kunnen herhalen?quote:Op maandag 26 juni 2017 15:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook omdat beroepen waar je echt wat moet kunnen grotendeels outsourced zijn.
Flauwekul, natuurlijk, die secretaresse is er nog steeds maar regelt nu andere zaken en als ik mijn tijd moet besteden om allerlei zaken zelf te regelen voor dubbel modaal dan wordt ik of te hoog betaald of ik besteed mijn tijd niet erg nuttig.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Vroeger moest je bellen naar een receptie of een secretaresse om een afspraak in te plannen. Tegenwoordig plannen mensen afspraken in via Google Agenda en de mail. Kan heel makkelijk, vandaag al een paar afspraken gemaakt.
Klein voorbeeldje. Scheelt toch alweer een behoorlijk wat FTE. Nee, het zijn geen academici die daardoor overbodig zijn geworden
99 van de 100 mensen herhalen ingewikkelde trucjes als werknemer.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Echt wat kunnen of een (ingewikkeld) trucje kunnen herhalen?
"Ja dat hoort er allemaal bij, op het hbo."quote:Op maandag 26 juni 2017 16:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
99 van de 100 mensen herhalen ingewikkelde trucjes als werknemer.
Oké. Ze regelt nu andere zaken. je bedoelt dat ze de hemden van de directeur strijkt?quote:Op maandag 26 juni 2017 16:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Flauwekul, natuurlijk, die secretaresse is er nog steeds maar regelt nu andere zaken en als ik mijn tijd moet besteden om allerlei zaken zelf te regelen voor dubbel modaal dan wordt ik of te hoog betaald of ik besteed mijn tijd niet erg nuttig.
Uiteraard.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
99 van de 100 mensen herhalen ingewikkelde trucjes als werknemer.
Uiteindelijk blijven alleen ITers en robots over, tot de robots ook ons werk overnemen.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Klein beetje heel erg vervelend als je daar een gigantische workforce in hebt. Tjah.
Hoe dan ook, als je mensen niet wil opleiden voor werkloosheid, dan kun je ze maar beter iets meer leren dan alleen te leren hoe Google werkt. Want Google'n kan iedereen zelf, daar heb je geen personeel voor nodig.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oké. Ze regelt nu andere zaken. je bedoelt dat ze de hemden van de directeur strijkt?
Feit is dat voor veel "eenvoudige" handelingen nu minder menskracht nodig is. Minder menskracht betekent dat je minder bezetting nodig hebt en dat leidt concreet tot minder banen. Natuurlijk zal de secretaresse nooit volledig verdwijnen (die hemden moeten klaarblijkelijk ook nog gestreken worden) maar de vraag naar administratief en ondersteunend personeel neemt wel flink af.
Klein beetje heel erg vervelend als je daar een gigantische workforce in hebt. Tjah.
Totdat volkswoede alle robots vernietigt.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uiteindelijk blijven alleen ITers en robots over, tot de robots ook ons werk overnemen.
Huh? Klinkt wel serieus onzinnig. Maar ik zal me nog een beetje op de vlakte houden tot er meer bekend is.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
En de robots genadeloos terugslaan..quote:Op maandag 26 juni 2017 16:09 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Totdat volkswoede alle robots vernietigt.
De rest zal in de entertainment-industrie werkzaam zijn.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uiteindelijk blijven alleen ITers en robots over, tot de robots ook ons werk overnemen.
Ja och, eerst nog een robot uitvinden die niet binnen twee seconden te vernietigen is met een kopje zeewater.quote:
Het is dat ik een onmisbare ITer ben, anders zou ik gaan aquarelleren.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De rest zal in de entertainment-industrie werkzaam zijn.
Iedereen een Idol, iedereen een Messi.
Dat is wel serieus leuk. Mooie baas.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:17 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Mooi het is officieel.
[ afbeelding ]
Oftewel hij kan snel vrienden maken met de onderhandelende partijen.quote:Volgens vertrekkend ABN Amro-topman Gerrit Zalm worden Nederlandse ministers 'slecht betaald'. Dat zegt de oud-minister van Financiën zaterdag in een afscheidsinterview met NRC.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)sters-slecht-betaald
Hobby voor psychopaten, dat schilderen.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is dat ik een onmisbare ITer ben, anders zou ik gaan aquarelleren.
[ afbeelding ]
Als zelfs de SP het partijbestuur een loonsverhoging geeft, kan het kabinet niet achterblijven.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:18 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Die foto stond naast dit artikel
[..]
Oftewel hij kan snel vrienden maken met de onderhandelende partijen.
Ja, dat sowieso. het is meer dat google de concurrent vormt. Je moet dus iets leren wat google niet kan. Dat is wel even puzzelen om dat te bedenken.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe dan ook, als je mensen niet wil opleiden voor werkloosheid, dan kun je ze maar beter iets meer leren dan alleen te leren hoe Google werkt. Want Google'n kan iedereen zelf, daar heb je geen personeel voor nodig.
De manier waarop 't onderwijs op Amerikaanse universiteiten is ingericht (breed van opzet met veel vrije ruimte) lijkt me voor de meerderheid van de studenten wel beter dan wat we nu hier hebben.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, ik vrees dat dit een Angelsaksische methodiek is. Maar allerlei deelvakken ophangen aan periodiek wisselende thema's werkt wel stimulerend en helpt om alles in samenhang te zien.
Goed afgekeken van Bibi inderdaad.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:23 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt uiteraard niet helemaal, Putin, Xi en Zuma hebben sowieso extra inkomsten uit corruptie.
Die doet dat niet. Het is geen SP'er.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:27 schreef JamesHustle het volgende:
[..]
Goed afgekeken van Bibi inderdaad.
Die staan geld af, Bibi incasseert slechts.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:32 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Die doet dat niet. Het is geen SP'er.
Ben ik het niet met je eens. Juist in het basisonderwijs zou academici geen overbodige luxe vinden - daar wordt immers wel de basis gelegd. Lees- en rekenvaardigheden aangeleerd krijgen van een juf die ze ook niet al te best beheerst, is aardig funest.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat kunnen MBO-miepjes net zo goed. Dan kun je je academici op plekken inzetten waar ze wat beter tot hun recht komen. Ik vind academici in het basisonderwijs iig enorme overkill.
Wel cool dat je daar zo rond je 4de tot 12de al mee bezig was.quote:Op maandag 26 juni 2017 15:45 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Alsof wo-alfa's zo'n feilloos taalgevoel hebben met dito rekenvaardigheden.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ben ik het niet met je eens. Juist in het basisonderwijs zou academici geen overbodige luxe vinden - daar wordt immers wel de basis gelegd. Lees- en rekenvaardigheden aangeleerd krijgen van een juf die ze ook niet al te best beheerst, is aardig funest.
Ook in groep 1 t/m 8 kan je blijven zitten.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wel cool dat je daar zo rond je 4de tot 12de al mee bezig was.
Spuit elf.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Pokkelfrans schijnt pas op zijn 16e naar de brugklas te zijn gegaan.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook in groep 1 t/m 8 kan je blijven zitten.
De overeenkomst is dat ze beide niet kunnen acteren.quote:
Voor dat wat ze uitvoeren krijgen ze nog teveel wat mij betreft.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:18 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Die foto stond naast dit artikel
[..]
Oftewel hij kan snel vrienden maken met de onderhandelende partijen.
Correct. 1602. Memorabel jaar. Ik begon aan mijn middelbare school, en de VOC werd opgericht.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Pokkelfrans schijnt pas op zijn 16e naar de brugklas te zijn gegaan.
Als ze het salaris van basisschoolleerkrachten met 25% verhogen, komt er vanzelf meer animo.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:56 schreef Mystikvm het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-corruptie~a4443405/quote:Op maandag 26 juni 2017 16:32 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Die doet dat niet. Het is geen SP'er.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg, die PABO-jufjes kunnen over het algemeen toereikend lezen en rekenen. Het zijn niet allemaal veredelde toiletjuffrouwen.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ben ik het niet met je eens. Juist in het basisonderwijs zou academici geen overbodige luxe vinden - daar wordt immers wel de basis gelegd. Lees- en rekenvaardigheden aangeleerd krijgen van een juf die ze ook niet al te best beheerst, is aardig funest.
Ik zag de foto en dacht dat het over iemand anders ging:quote:Op maandag 26 juni 2017 16:41 schreef Pokkelmans het volgende:
Die Daniël Day Lewis is dus gestopt met acteren. Kennelijk is hij al 60 jaar oud. Ik vond hem er uit zien als een 45-jarige of zo.
[ afbeelding ]
Nou ja, ik mag hopen dat ze salarissen niet zo fors verhogen.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als ze het salaris van basisschoolleerkrachten met 25% verhogen, komt er vanzelf meer animo.
Overigens hoorde ik vanmiddag op de radio dat er duizenden leerkrachten werkloos thuis zitten.
Deze film waarin hij de hoofdrol speelt, vond ik zo indrukwekkend (toen ik nog puberende Perrin was)..quote:Op maandag 26 juni 2017 16:41 schreef Pokkelmans het volgende:
Die Daniël Day Lewis is dus gestopt met acteren. Kennelijk is hij al 60 jaar oud. Ik vond hem er uit zien als een 45-jarige of zo.
[ afbeelding ]
Niet echt indrukwekkend, maar hij speelt wel enorm goed als the butcher in gangs of new york.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Deze film waarin hij de hoofdrol speelt, vond ik zo indrukwekkend (toen ik nog puberende Perrin was)..
Gefeliciteerd, oompje.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:45 schreef Kaas- het volgende:
M'n droomscenario is uitgekomen!Heb nu twee job offers ontvangen voor twee verschillende tweejarige traineeships die in september starten, dus mag kiezen. Ook is het vanmiddag opgelost dat ik in september mag afstuderen, zolang ik maar in augustus een bewijsje van de universiteit kan aanleveren dat ik dan ver genoeg ben met de scriptie.
Nog geen idee wat ik kies, maar leuke opsteker! Nu eerst gauw weer studeren, want als ik volgende week m'n laatste tentamens ooit niet haal gaat het hele feest alsnog niet door...
Boeie.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:45 schreef Kaas- het volgende:
M'n droomscenario is uitgekomen!Heb nu twee job offers ontvangen voor twee verschillende tweejarige traineeships die in september starten, dus mag kiezen. Ook is het vanmiddag opgelost dat ik in september mag afstuderen, zolang ik maar in augustus een bewijsje van de universiteit kan aanleveren dat ik dan ver genoeg ben met de scriptie.
Nog geen idee wat ik kies, maar leuke opsteker! Nu eerst gauw weer studeren, want als ik volgende week m'n laatste tentamens ooit niet haal gaat het hele feest alsnog niet door...
Wat mij betreft wel, echter niet allemaal,de klaplopers wat mij betreft mogen het nakijken dan hebben.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nou ja, ik mag hopen dat ze salarissen niet zo fors verhogen.
Weet je wel wat dat kost?
Daarvoor bestaat dan ook een academische pabo, wat gewoon een pabo plus wo-bachelor onderwijskunde is.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alsof wo-alfa's zo'n feilloos taalgevoel hebben met dito rekenvaardigheden.
Wil je universitaire basisschooldocenten, krijg je alsnog de dyslectische afvoerputjes.
Lijkt er zo wel op. Normaal niet, vind ik.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zag de foto en dacht dat het over iemand anders ging:
[ afbeelding ]
Binnenkort zoipe op kosten van Käse!quote:Op maandag 26 juni 2017 16:45 schreef Kaas- het volgende:
Vond ik ook een goede rol. En There Will Be Blood.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Niet echt indrukwekkend, maar hij speelt wel enorm goed als the butcher in gangs of new york.
Vgm heb ik jouw film nog niet gezien
Onwijs goede filmmuziek, mooie historische setting en prima verhaal.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Niet echt indrukwekkend, maar hij speelt wel enorm goed als the butcher in gangs of new york.
Vgm heb ik jouw film nog niet gezien
Binnenkort eens aan 'm vragen idd.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:48 schreef john2406 het volgende:
Hoe is Kaas zijn sollicitatie verlopen vandaag.
Goed bezig.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:45 schreef Kaas- het volgende:
Dat laatste gaat sowieso niet gebeuren. De eerste klaploper in dienst van de overheid moet nog ontslagen worden.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel, echter niet allemaal,de klaplopers wat mij betreft mogen het nakijken dan hebben.
Volgens mij heeft ie je getrolled.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:50 schreef Pokkelmans het volgende:
Ben gister op aanraden van Kaas- begonnen aan Some Like It Hot. Heb ongeveer anderhalf uur gekeken waarvan toch zeker een uur enkel twee kerels in drag in beeld zijn. Snap wel dat hij dat een toffe film vindt.
Wat men niet allemaal doet om jouw van je studie af te houden.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:50 schreef Pokkelmans het volgende:
Ben gister op aanraden van Kaas- begonnen aan Some Like It Hot. Heb ongeveer anderhalf uur gekeken waarvan toch zeker een uur enkel twee kerels in drag in beeld zijn. Snap wel dat hij dat een toffe film vindt.
Dus allemaal miepjes die zich niet bezig houden met het "hoe" van het lesgeven, maar vooral het "waarom".quote:Op maandag 26 juni 2017 16:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daarvoor bestaat dan ook een academische pabo, wat gewoon een pabo plus wo-bachelor onderwijskunde is.
Vaak ook nog een jaartje met burnout thuis zo rond hun 27e.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus allemaal miepjes die zich niet bezig houden met het "hoe" van het lesgeven, maar vooral het "waarom".
Nee, nuttig dat. Gaan waarschijnlijk 12 jaar met zwangerschapsverlof rond hun 30e.
En dan vanaf hun 45e met een scheiding en 3 jaar relevante werkervaring elk weekend laveloos op de hockeyclub om een rijke vent te schaken.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vaak ook nog een jaartje met burnout thuis zo rond hun 27e.
Zit ook een aanmerkelijke rol in voor Marilyn Monroe. Hoop stiekem dat er eens een tiet uit plopt, maar neem aan dat dat dan reeds ontdekt zou zijn.quote:
Ik ben niet zo van de onderwijsterminologie.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 juni 2017 16:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goed bezig.
Traineeship, dus lekker twee jaar langer rondneuzen voordat je een echte baan moet kiezen. Altijd mooi.
Ach, dat is een beetje het hele idee achter academisch onderwijs, toch? Lekker zinloze "waarom" vragen stellen, omdat je die fase als kleuter nooit bent ontgroeid.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus allemaal miepjes die zich niet bezig houden met het "hoe" van het lesgeven, maar vooral het "waarom".
Nee, nuttig dat. Gaan waarschijnlijk 12 jaar met zwangerschapsverlof rond hun 30e.
45 rijke vent?quote:Op maandag 26 juni 2017 16:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En dan vanaf hun 45e met een scheiding en 3 jaar relevante werkervaring elk weekend laveloos op de hockeyclub om een rijke vent te schaken.
Vroeger hoefden vrouwen dat nog niet te doen om aandacht te krijgen.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:54 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zit ook een aanmerkelijke rol in voor Marilyn Monroe. Hoop stiekem dat er eens een tiet uit plopt, maar neem aan dat dat dan reeds ontdekt zou zijn.
Maar wat vond je er echt van?quote:Op maandag 26 juni 2017 16:50 schreef Pokkelmans het volgende:
Heb jij niks aan, aan die tiet jij komt er toch niet aan, nou ja misschien in gedachte tijdens het fappen?quote:Op maandag 26 juni 2017 16:54 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zit ook een aanmerkelijke rol in voor Marilyn Monroe. Hoop stiekem dat er eens een tiet uit plopt, maar neem aan dat dat dan reeds ontdekt zou zijn.
Ho ho, dat is een normale quarterlifecrisis, zo tussen de 20 en 30.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vaak ook nog een jaartje met burnout thuis zo rond hun 27e.
Schijnt wel dat er ergens een of andere erotische filmopname van haar is, maar dat een of andere rijke verzamelaar die voor zichzelf houdt. Zal wel een jood zijn.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:55 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Vroeger hoefden vrouwen dat nog niet te doen om aandacht te krijgen.
Dat is heden wel anders.
De tering wat ben je zuur. Zware avond gehad?quote:Op maandag 26 juni 2017 16:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb jij niks aan, aan die tiet jij komt er toch niet aan, nou ja misschien in gedachte tijdens het fappen?
Ik ga hem vanavond even afronden en dan zal ik je mijn eindoordeel laten weten. Eerst nog even wat tentamenstof in mijn hersentjes stampen.quote:
Is de reine waarheid hoor.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:57 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
De tering wat ben je zuur. Zware avond gehad?
We wachten in spanning af.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:57 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik ga hem vanavond even afronden en dan zal ik je mijn eindoordeel laten weten. Eerst nog even wat tentamenstof in mijn hersentjes stampen.
Veranderd die stof ieder jaar dan?quote:Op maandag 26 juni 2017 16:57 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik ga hem vanavond even afronden en dan zal ik je mijn eindoordeel laten weten. Eerst nog even wat tentamenstof in mijn hersentjes stampen.
Zulke films moet je niet in twee keer zien man.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:57 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mel Gibson schijnt ook wel aardig te kunnen regisseren.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:59 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Beter gewoon nog een keer Munich kijken. Of een willekeurige film met Russel Crowe.
En acteren. Beetje jodenhaat moet je soms op de koop toe nemen.quote:Op maandag 26 juni 2017 17:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mel Gibson schijnt ook wel aardig te kunnen regisseren.
Zal die wel moeten kunnen ook, zonder plamuur ziet die toch ook niet meer uit of wel?quote:Op maandag 26 juni 2017 17:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mel Gibson schijnt ook wel aardig te kunnen regisseren.
Is in Hollywood toch een beetje in het hol van de leeuw, wat dat betreft.quote:Op maandag 26 juni 2017 17:00 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
En acteren. Beetje jodenhaat moet je soms op de koop toe nemen.
quote:Op maandag 26 juni 2017 17:00 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
En acteren. Beetje jodenhaat moet je soms op de koop toe nemen.
Nerds, vooral. IT'ers en ander tuig.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
45 rijke vent?
Zijn dat geen tweede hands kerels?
Of tweede hands vrouwen?
Maakt mij niets uit wat of hoe, tweede hands een afdankertje van een ander, met of zonder gebrek!quote:
Nooit geweten dat jij van de herenliefde was.quote:Op maandag 26 juni 2017 17:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Maakt mij niets uit wat of hoe, tweede hands een afdankertje van een ander, met of zonder gebrek!
Beweer ik dat ergens?quote:Op maandag 26 juni 2017 17:10 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Nooit geweten dat jij van de herenliefde was.
Of tweede hands vrouwen?quote:Op maandag 26 juni 2017 16:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
45 rijke vent?
Zijn dat geen tweede hands kerels?
Of tweede hands vrouwen?
Wel tegen betaling, hoop ik.quote:Op maandag 26 juni 2017 16:55 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Lekker elke paar maand een beetje roteren en gaaan
Wat schuift dat?quote:Op maandag 26 juni 2017 16:55 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Lekker elke paar maand een beetje roteren en gaaan
Een stuk minder dan bij jullie. Start op bruto 35-36 p/j. En een shitload aan opleidingsdagen, wat ook wel een mooie investering is eigenlijk. Maar wel gewoon normale werktijdjes dan, geen gedoetjes in de avonduren en zo.quote:
Overheid, dus 3200 p/maand schat ik?quote:
Wat voor opleidingsdagen? Levert het nog een papiertje op?quote:Op maandag 26 juni 2017 17:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een stuk minder dan bij jullie. Start op bruto 35-36 p/j. En een shitload aan opleidingsdagen, wat ook wel een mooie investering is eigenlijk. Maar wel gewoon normale werktijdjes dan, geen gedoetjes in de avonduren en zo.
En dat terwijl je nog eens je opleiding niet hebt afgerond, knul!quote:Op maandag 26 juni 2017 17:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een stuk minder dan bij jullie. Start op bruto 35-36 p/j. En een shitload aan opleidingsdagen, wat ook wel een mooie investering is eigenlijk. Maar wel gewoon normale werktijdjes dan, geen gedoetjes in de avonduren en zo.
Jazeker.quote:Op maandag 26 juni 2017 17:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat voor opleidingsdagen? Levert het nog een papiertje op?
Waarom ga je bij buzzfeed werkenquote:Op maandag 26 juni 2017 17:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jazeker.
Als ik diegene kies tenminste. Ik vrees dat die andere vooral veel trainingsdagen heeft van de orde 'welke kleur past bij jouw persoonlijkheid'.
Dan zou ik het wel weten. Leuk en aardig, maar opleidingsdagen voor een non-cursus zijn tergend.quote:Op maandag 26 juni 2017 17:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jazeker.
Als ik diegene kies tenminste. Ik vrees dat die andere vooral veel trainingsdagen heeft van de orde 'welke kleur past bij jouw persoonlijkheid'.
Hoeveel mag je per maand terug gaan dokken dan?quote:Op maandag 26 juni 2017 17:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Helft naar Klopkoek, andere helft naar DUO
Ik denk dat ik er ook zo in sta. Nog even goed over nadenken.quote:Op maandag 26 juni 2017 17:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan zou ik het wel weten. Leuk en aardig, maar opleidingsdagen voor een non-cursus zijn tergend.
Ik wil het niet weten. Zal binnenkort wel bericht krijgen.quote:Op maandag 26 juni 2017 17:21 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hoeveel mag je per maand terug gaan dokken dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |