abonnement Unibet Coolblue
pi_186411299
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2019 22:00 schreef Miniem het volgende:
Heb als papa een 2e hands BSP Dolce Vita gekocht :P Ben er blij mee :Y

Mijn vriendin heeft een Yepp mini voorop.
Maar weet niet of het handig is er ook 1 te kopen. Er schijnt ook een beugel/steun oid te zijn om te bevestigen op je 2e fiets en dan kun je het zitje gewoon overzetten. Iemand ervaring mee?

Ja. Man en ik hebben allebei een bevestigingsbeugel voor de Yepp Mini aan onze fiets. Het zitje is er met één klik af te halen en over te zetten. Zelfde geldt overigens voor de Yepp Maxi, het achterzitje. Ook daarvoor hebben we allebei een easyfitadapter op onze fietsen en ook dit stoeltje wisselen we uit.
pi_186411355
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 07:01 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja. Man en ik hebben allebei een bevestigingsbeugel voor de Yepp Mini aan onze fiets. Het zitje is er met één klik af te halen en over te zetten. Zelfde geldt overigens voor de Yepp Maxi, het achterzitje. Ook daarvoor hebben we allebei een easyfitadapter op onze fietsen en ook dit stoeltje wisselen we uit.
Thnx, weet jij precies welke beugel dat is?
Heb al rondgekeken op internet maar ik wordt er weinig wijzer van :+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_186411956
@mini miss is het een idee om even langs m fietsenmaker te rijden en daar te kijken wat je nodig hebt en wat past? Want niet alles is volledig universeel :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186412092
@Mariposas, ik doe precies dat, met een cabby. Ik fiets met de kiddos ongeveer 500 m en vervolgens 25 min zelf verder, en ik werk in het centrum. An sich is het prima te doen! Ik vind de cabby (zeker leeg) niet te zwaar om een stuk door te trappen, en die omvang wen je mbt het verkeer snel genoeg aan. Wat wel stom was dit voorjaar was de wind. Lege bakfiets met een tent (zeilschip) erop, dat was wel ff een worsteling. Ik ben dan ook blij nu weer dat dat een beetje klaar is.

Verder: bakfiets O+ .
pi_186413563
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 07:21 schreef Miniem het volgende:

[..]

Thnx, weet jij precies welke beugel dat is?
Heb al rondgekeken op internet maar ik wordt er weinig wijzer van :+
gewoon de yepp mini adapter waarmee het stoeltje ook op de fiets van je vriendin vast zit., dat gedeel wat overblijft als je het zitje losklikt.
pi_186414065
@Miniem Check wel even of het ook past door het zitje een keer over te zetten. Bij mijn mans fiets moesten we het stuur hoger zetten omdat het anders helemaal niet pastte, en het windscherm past daar ook niet op vanwege de rare vorm van het stuur. Dat is overigens een in onze ogen standaard stadsfiets, dus geen racefiets oid waarbij je zoiets verwacht.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_186415709
Thnx, moest ff weten wat ik nodig had.
Mijn vriendin heeft ook een Dolce Vita, mijn model is alleen 3 jaar oud. Maar het stuur is hetzelfde, dus het zou moeten lukken :)

En ga nog rondkijken voor een Yepp Maxi. :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_186416216
Bij een nieuwe fiets heeft de bagagedrager mogelijk al een Easyfit Window waardoor je zonder adapter een yepp zitje kan bevestigen.
  donderdag 25 april 2019 @ 21:18:59 #169
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186425583
@Selvaria
@Crumpette
Ja, wat heb ik daar nu aan, de een zegt zwaar en de ander zegt valt wel mee. :D op zich fietsen wij dan echt een heel vergelijkbare route Crumpette, dus wat dat betreft geeft me dat wel een beeld van het fietsen in het verkeer hier. :)
Ik ga denk ik maar eens een proefrit maken met de cabby.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_186426050
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 07:21 schreef Miniem het volgende:

[..]

Thnx, weet jij precies welke beugel dat is?
Heb al rondgekeken op internet maar ik wordt er weinig wijzer van :+
Yepp Mini stuurpenadapter:


En voor de Yepp Maxi heb je verschillende opties.
Heb je een nieuwe fiets? Dan heeft je bagagedrager vaak een easyfit formaat. Dan heb je niets extra’s nodig voor de Yepp Maxi.

Geen easyfit formaat? Dan zijn er twee opties:
Yepp Maxi met zadelpenbevestiging.


Yepp Maxi met easyfitadapter.
pi_186427162
Of de Yepp maxi nexxt. Die hebben wij uiteindelijk gekocht omdat op onze nieuwe fiets geen easyfit bagagedrager zat en op de andere waarschijnlijk ook niet (zit een fietstas overheen). De nexxt kun je in principe op elke fiets met bagagedrager vast zetten, die klemt om de bagagedrager heen. Kan dus ook zo bij opa achterop.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_186432031
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 21:18 schreef Mariposas het volgende:
@:selvaria
@:crumpette
Ja, wat heb ik daar nu aan, de een zegt zwaar en de ander zegt valt wel mee. :D op zich fietsen wij dan echt een heel vergelijkbare route Crumpette, dus wat dat betreft geeft me dat wel een beeld van het fietsen in het verkeer hier. :)
Ik ga denk ik maar eens een proefrit maken met de cabby.
Haha :D

Eens met Crumpette dat het wel te doen is hoor, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat mijn gewone fiets niet drie keer lichter fietst.
pi_186432452
Het scheelt misschien dat ik 90% van het fietsen op de cabby doe, dus ik ben er gewoon aan gewend inmiddels :7 ik ben zelf ook wat zwaarder dan selvaria denk ik, dat verandert de zaak ook.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:42:34 #174
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186586506
Vandaag een proefrit gereden op bakfietsen van bakfiets.nl, waaronder een elektrische. Denk dat we toch wel voor elektrisch gaan, het was wel echt een groot verschil (niet alleen de prijs ja :X ). Dan valt de cabby dus af, ook al zou je die kunnen laten ombouwen tot elektrisch.

Nu twijfelen tussen de Bakfiets.nl Classic short elektrisch of de Babboe mini-e. Prijsverschil is erg groot; bakfiets.nl is ¤1500,- duurder dan Babboe. Voor de mensen die al langer een bakfiets in bezit hebben van Babboe of Bakfiets.nl, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 3 mei 2019 @ 22:07:53 #175
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186594443
Waarom een short?
Daar past maar 1 kindje in toch?
Mijn ervaring is dat je hem gaat gebruiken als auto.
Zoals in: shitload aan boodschappen/extra tas/extra dit en datjes.
Ik zou dus eerder voor de ‘normale versie’ gaan.
Rij zelf op de city e en vind het hemels O+
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 22:22:05 #176
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186594805
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 22:07 schreef Sisu het volgende:
Waarom een short?
Daar past maar 1 kindje in toch?
Mijn ervaring is dat je hem gaat gebruiken als auto.
Zoals in: shitload aan boodschappen/extra tas/extra dit en datjes.
Ik zou dus eerder voor de ‘normale versie’ gaan.
Rij zelf op de city e en vind het hemels O+
Nee, daar passen er twee in. En de bakfiets.nl heeft een bagagedrager, kan ook achterop nog ern kind.
Ik vind de city-e nog best lang eigenlijk. We hebben het liefst een zo compact mogelijk model. Dat fietste veel fijner. En wij laten alles bezorgen aan huis, ook de boodschappen. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_186596623
Als je al een bakfiets hebt is het imho wel veel fijner om geen achterzitje te gebruiken als het niet noodzakelijk is. Veel makkelijker met parkeren ed. Als je zowel voor als achter gewicht hebt ben je minder wendbaar.

Verder heb ik met die types fiets geen ervaring! Maar ik zie wel om me heen dat de babboe bakken snel lelijk worden als ze elke dag buiten staan bijv. De bakfiets.nl fietsen zijn daar beter tegen bestand.
pi_186675269
Ik heb een probleempje met het Yepp achterstoeltje. Sjaak zijn benen zijn (erg?) lang en hij zit met zijn knieën in mijn billen. Zit voor ons allebei niet heel prettig. Het stoeltje kan niet naar achter, want het zit vast aan mijn zadelbuis. De houders voor zijn voeten kunnen ook niet verder naar beneden. Is Sjaak eruit gegroeid en moet ik op zoek naar een ander stoeltje voor hem? Of wat komt er in vredesnaam na een Yepp achterstoeltje?

Nja, anyway, tips enzo!
  dinsdag 7 mei 2019 @ 17:29:25 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_186675460
dan komt de fase "benen wijder" ;)

Als ze groeien houden ze het niet meer vol om zo met de beentjes naar voren te zitten. Mauw klaagt er ook over, maar ze went er maar aan :P
disclaimer
pi_186675498
Of zon beugel met een vastgesjord kussentje :D /‘80’s

Nee maar ik zou ze idd opzij duwen.
pi_186675588
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 17:31 schreef Roomsnoes het volgende:
Of zon beugel met een vastgesjord kussentje :D /‘80’s

Nee maar ik zou ze idd opzij duwen.
Met voeten in de zijtassen O+

Ok, we gaan duwen ^O^
  dinsdag 7 mei 2019 @ 19:34:53 #182
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_186678310
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 17:19 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb een probleempje met het Yepp achterstoeltje. Sjaak zijn benen zijn (erg?) lang en hij zit met zijn knieën in mijn billen. Zit voor ons allebei niet heel prettig. Het stoeltje kan niet naar achter, want het zit vast aan mijn zadelbuis. De houders voor zijn voeten kunnen ook niet verder naar beneden. Is Sjaak eruit gegroeid en moet ik op zoek naar een ander stoeltje voor hem? Of wat komt er in vredesnaam na een Yepp achterstoeltje?

Nja, anyway, tips enzo!
Na de Yepp Maxi komt de Yepp Junior, deze: https://hollandbikeshop.c(...)sEAQYBCABEgKqjPD_BwE

Daarbij monteer je dus zelf voetsteuntjes (of fietstassen ;)). Er zit een riempje bij om rond het middel van je kind te doen, maar ze moeten wel zelf meer moeite doen om recht te zitten. Ik denk dat we de onze nu twee jaar hebben, dus J zit er vanaf 4.5 op.

Is er geloof ik in een easyfit en oldschool bagagedrager variant.
pi_186681575
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 17:19 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb een probleempje met het Yepp achterstoeltje. Sjaak zijn benen zijn (erg?) lang en hij zit met zijn knieën in mijn billen. Zit voor ons allebei niet heel prettig. Het stoeltje kan niet naar achter, want het zit vast aan mijn zadelbuis. De houders voor zijn voeten kunnen ook niet verder naar beneden. Is Sjaak eruit gegroeid en moet ik op zoek naar een ander stoeltje voor hem? Of wat komt er in vredesnaam na een Yepp achterstoeltje?

Nja, anyway, tips enzo!
Toen moest L steeds vaker zelf fietsen. Of als ie bij achterop zit de benen wijd. Ik heb ook de Yepp maxi. L is 6, maar de jongste van 3,5 moet ook regelmatig achterop mee.
Mijn man heeft een junior stoeltje achterop, maar de jongste durft dat nog niet
pi_186684755
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 19:34 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Na de Yepp Maxi komt de Yepp Junior, deze: https://hollandbikeshop.c(...)sEAQYBCABEgKqjPD_BwE

Daarbij monteer je dus zelf voetsteuntjes (of fietstassen ;)). Er zit een riempje bij om rond het middel van je kind te doen, maar ze moeten wel zelf meer moeite doen om recht te zitten. Ik denk dat we de onze nu twee jaar hebben, dus J zit er vanaf 4.5 op.

Is er geloof ik in een easyfit en oldschool bagagedrager variant.
Gaat dat wel ja? Er staat van 6-9 jaar en vanaf 20kg. Nu zit Sjaak niet dagelijks en meestal ook niet wekelijks achterop, maar met lekker weer wel. Dus dan mag het ook wel fijn zitten voor ons allebei.

quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:17 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Toen moest L steeds vaker zelf fietsen. Of als ie bij achterop zit de benen wijd. Ik heb ook de Yepp maxi. L is 6, maar de jongste van 3,5 moet ook regelmatig achterop mee.
Mijn man heeft een junior stoeltje achterop, maar de jongste durft dat nog niet
Sjaak durft nog niet zonder zijwieltjes. Soms ineens wel en dan lukt het een heeeeel klein stukje, maar daarna moeten de zijwieltjes er weer aan. Prima, hij geeft het zelf wel aan.
Hij is ook heel geïnteresseerd in hoe de trappers werken en kijkt steeds naar beneden :') Dat is echt heel onhandig als hij naast me fietst, kan ik je vertellen. En daarmee het verkeer in vind ik behoorlijk gevaarlijk.
pi_186691733
Ja ik heb geen idee hoe oud hij is hoor. Maar op school zie ik nog genoeg kinderen met zijwieltjes fietsen. Maar ook met zijwieltjes kan hij natuurlijk niet alleen maar de trappers kijken :)
  vrijdag 24 mei 2019 @ 14:38:40 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187064078
Hi!

Ik heb een baby die bijna zelfstandig gaat zitten en dan kunnen we fietsen! Hoera :D

Alleen op mijn oude barrel wordt hem dat niet. Iemand tips voor een fijne, betaalbare moederfiets. Ik vond bijv. wat modellen van vorig jaar met korting.

Specs: voorlopig 1 kindje, misschien (maar wrs niet) ooit een tweede. Ik ben 173 en heb lange benen en geen fantastische conditie. Er moeten fietstassen op kunnen en ik heb een hekel aan open kettingkasten. Budget voor een elektrische is er niet, ik wil max. zo'n 500 euro uitgeven.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187064758
Wij hebben een tweedehands Sparta moederfiets over kunnen nemen voor ¤100,-. Niks fancy, maar 4 versnellingen. Maar voor de normale Nederlandse fietstochtjes fietst die prima.
De meeste moederfietsen worden maar een aantal jaar gebruikt. Dus zijn vaak nog in prima staat.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 16:04:06 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_187065424
Ik heb een buurvrouw die nog een gazelle bloom te koop heeft staan voor een zacht prijsje.
disclaimer
pi_187066467
Op Mp kijken. Heb mijn Cortina Roots met voor en achter zitje verkocht voor 350.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 17:39:39 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187067163
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 16:04 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb een buurvrouw die nog een gazelle bloom te koop heeft staan voor een zacht prijsje.
Wat is een zacht prijsje?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 24 mei 2019 @ 17:42:46 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_187067200
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 17:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wat is een zacht prijsje?
Ik dacht dat ik 100 euro hoorde. Waarschijnlijk met zitjes erbij.
disclaimer
pi_187067665
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:43 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Gaat dat wel ja? Er staat van 6-9 jaar en vanaf 20kg. Nu zit Sjaak niet dagelijks en meestal ook niet wekelijks achterop, maar met lekker weer wel. Dus dan mag het ook wel fijn zitten voor ons allebei.
[..]

Sjaak durft nog niet zonder zijwieltjes. Soms ineens wel en dan lukt het een heeeeel klein stukje, maar daarna moeten de zijwieltjes er weer aan. Prima, hij geeft het zelf wel aan.
Hij is ook heel geïnteresseerd in hoe de trappers werken en kijkt steeds naar beneden :') Dat is echt heel onhandig als hij naast me fietst, kan ik je vertellen. En daarmee het verkeer in vind ik behoorlijk gevaarlijk.
Sac zit daar ook op. Die is 5
  dinsdag 4 juni 2019 @ 13:37:51 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187255347
Vraagje. Fietshelm, ja of nee?
KuikenGuppy
  dinsdag 4 juni 2019 @ 13:39:34 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_187255371
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 13:37 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Fietshelm, ja of nee?
in welke context?
disclaimer
pi_187255374
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 13:37 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Fietshelm, ja of nee?
Wij hebben wel fietshelmen voor beide kinderen, maar ik heb een elektrische fiets en rij op topsnelheid 27 km/u. Plus ik woon in een stad met veel verkeer. Dat risico vind ik te groot.

Ze hebben er wel echt een hekel aan overigens :X
  dinsdag 4 juni 2019 @ 13:41:04 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187255393
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 13:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

in welke context?
Kleuter op eigen fiets.
KuikenGuppy
pi_187255470
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 13:41 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kleuter op eigen fiets.
Oh haha neverrrrr mind, mijn kinderen zijn nog te klein om zelf te fietsen :X
pi_187255479
ligt eraan.. bij oudste nooit overwogen.. maar wellicht voor jongste wel. Die is nog onzeker op de loopfiets en valt daar ook nog wel eens mee. Maar qua verkeer is t rustig hier.. ik neig dus naar niet..
pi_187255855
Mijn kleuters én mijn 9 jarige hebben een helm op als ze fietsen. Ook als ze in de bakfiets zitten, bij ons achterop zitten en ook als ze zelf fietsen.
Ik snap niet zo goed waarom je wel een helm zou opdoen als ze zelf fietsen, maar dan vervolgens niet als ze bij je achterop zitten. Alsof de klap dan minder hard aankomt. :? Natuurlijk is de kans dat er iets gebeurt kleiner als ze achterop/voorop bij een volwassene zitten, maar het gevolg van een val is m.i. niet anders, zo niet erger als ze van grotere hoogte op de grond klappen met hun hoofd. :{
pi_187255935
maar ik val nooit zomaar met de fiets..en voor bij een aanrijding biedt de helm sowieso niet genoeg bescherming (t is geen motorhelm)
pi_187255950
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn kleuters én mijn 9 jarige hebben een helm op als ze fietsen. Ook als ze in de bakfiets zitten, bij ons achterop zitten en ook als ze zelf fietsen.
Ik snap niet zo goed waarom je wel een helm zou opdoen als ze zelf fietsen, maar dan vervolgens niet als ze bij je achterop zitten. Alsof de klap dan minder hard aankomt. :? Natuurlijk is de kans dat er iets gebeurt kleiner als ze achterop/voorop bij een volwassene zitten, maar het gevolg van een val is m.i. niet anders, zo niet erger als ze van grotere hoogte op de grond klappen met hun hoofd. :{
Ik zag vorige week op vakantie een man vallen met een kind van een jaar of drie achterop. Hij viel omdat hij door iemand anders werd afgesneden. Man, wat klapte dat kind hard met zijn hoofd op het asfalt, ik kreeg echt tranen in mijn ogen van de schrik. Gelukkig had hij een helm op, ik denk echt dat anders heel verkeerd had kunnen aflopen. En die man fietste dus helemaal niet hard he? Ik had zelf altijd mijn twijfels bij een helm, maar nu ik dit gezien heb niet meer. Ik krijg nog de rillingen als ik er aan terug denk.
pi_187255975
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:19 schreef watmoetikkiezen het volgende:
maar ik val nooit zomaar met de fiets..en voor bij een aanrijding biedt de helm sowieso niet genoeg bescherming (t is geen motorhelm)
Een helm bied altijd meer bescherming dan geen helm. Een kind dat bij een aanrijding zonder helm met het hoofd tegen de grond klapt, zal er vrijwel altijd slechter vanaf komen dan een kind dat met helm op de grond klapt.

Toen het laatst heel erg hard waaide en mijn kind achterop enorm zat te wiebelen, verloor ik bij het opstappen bijna mijn evenwicht. Mijn hart zat toen echt in mijn keel. Een ongeluk zit in een klein hoekje, ook al denk je niet zomaar met de de fiets te kunnen vallen.

Ps. voor ik iedereen over mij heen krijg die geen helm gebruikt :X Ik wil hiermee niet zeggen dat je dus altijd een helm op moet doen, iedereen moet het voor zichzelf en eigen kind beslissen. Ik reageer enkel op het beweerdelijke feit dat je niet zomaar zou kunnen vallen of dat een helm niet voldoende zou helpen.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 14:27:06 #203
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187256007
Ik heb een andere vraag, wij zijn nog niet in het zelf fietsen-stadium, maar ik vraag me wel af wanneer jullie naar achterzitje wisselden? Ik heb nu een voorzitje van Urban Iki, die is volgens hun gegevens bedoeld voor 9-15 kg, ik weet niet of we die grens al naderen maar vanmorgen viel me opeens op dat de voetsteunen makkelijk in de laagste stand kunnen en die schouderriempjes blijven ook allang niet meer blijven zitten omdat zijn schouders boven het bevestigingspunt uitkomen. Nou vind ik dat laatste niet zo erg want zijn benen zitten wel vast, en achterop lijkt me veel ongezelliger. Vonden jullie dat ook of valt het wel mee?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 4 juni 2019 @ 14:29:03 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_187256015
Ik vraag me wél oprecht af of alle mensen die hun kinderen op de fiets een helm opzetten ook voor zichzelf wel eens een helm hebben overwogen. Volwassen schedels klappen evengoed stuk op het asfalt :+
disclaimer
  dinsdag 4 juni 2019 @ 14:30:24 #205
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_187256031
Wij zijn
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:27 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb een andere vraag, wij zijn nog niet in het zelf fietsen-stadium, maar ik vraag me wel af wanneer jullie naar achterzitje wisselden? Ik heb nu een voorzitje van Urban Iki, die is volgens hun gegevens bedoeld voor 9-15 kg, ik weet niet of we die grens al naderen maar vanmorgen viel me opeens op dat de voetsteunen makkelijk in de laagste stand kunnen en die schouderriempjes blijven ook allang niet meer blijven zitten omdat zijn schouders boven het bevestigingspunt uitkomen. Nou vind ik dat laatste niet zo erg want zijn benen zitten wel vast, en achterop lijkt me veel ongezelliger. Vonden jullie dat ook of valt het wel mee?
Wij zijn overgestapt toen haar benen echt niet meer onder het stuur pasten, toen was ze net 3 geloof ik.
Achterop is idd veel minder gezellig! Ze heeft altijd allemaal verhalen en vragen, maar ik versta de helft niet.... :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 14:31:24 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_187256039
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:27 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb een andere vraag, wij zijn nog niet in het zelf fietsen-stadium, maar ik vraag me wel af wanneer jullie naar achterzitje wisselden? Ik heb nu een voorzitje van Urban Iki, die is volgens hun gegevens bedoeld voor 9-15 kg, ik weet niet of we die grens al naderen maar vanmorgen viel me opeens op dat de voetsteunen makkelijk in de laagste stand kunnen en die schouderriempjes blijven ook allang niet meer blijven zitten omdat zijn schouders boven het bevestigingspunt uitkomen. Nou vind ik dat laatste niet zo erg want zijn benen zitten wel vast, en achterop lijkt me veel ongezelliger. Vonden jullie dat ook of valt het wel mee?
Ik ben overgestapt toen ik topzwanger was van Noud, toen was ze 2,5. Maar het kan en mag al veel eerder, ik zet Noud best vaak achterop als we met zijn tweetjes zijn, het is stabieler en dus veiliger. Wellicht ook wat ongezelliger, maar dat jong kletst toch wel, dus merk weinig verschil ;)
disclaimer
pi_187256055
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:29 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag me wél oprecht af of alle mensen die hun kinderen op de fiets een helm opzetten ook voor zichzelf wel eens een helm hebben overwogen. Volwassen schedels klappen evengoed stuk op het asfalt :+
Helemaal waar, blijkbaar ben ik minder zuinig op mezelf dan op mijn kind ;-)

Maar bij dat ongeluk wat ik zag klapte de vader niet met zijn hoofd op de grond, omdat hij niet vastgesnoerd in een stoeltje zat. Je kind kan geen kant op, jij als fietser wel.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 14:34:03 #208
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187256056
Volgens mij las ik hier eens dat met fietshelm juist minder veilig is dan zonder (@Spees-Eend, vertelde jij dat?).
In mijn omgeving zie ik steeds meer kinderen met een helm fietsen, vandaar mijn vraag.
KuikenGuppy
pi_187256067
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:27 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb een andere vraag, wij zijn nog niet in het zelf fietsen-stadium, maar ik vraag me wel af wanneer jullie naar achterzitje wisselden? Ik heb nu een voorzitje van Urban Iki, die is volgens hun gegevens bedoeld voor 9-15 kg, ik weet niet of we die grens al naderen maar vanmorgen viel me opeens op dat de voetsteunen makkelijk in de laagste stand kunnen en die schouderriempjes blijven ook allang niet meer blijven zitten omdat zijn schouders boven het bevestigingspunt uitkomen. Nou vind ik dat laatste niet zo erg want zijn benen zitten wel vast, en achterop lijkt me veel ongezelliger. Vonden jullie dat ook of valt het wel mee?
Ik vind achterop ook ongezelliger. Peuter wil het liefst altijd achterop, dus als zus niet mee is mag ze dat. Iets voor haar tweede verjaardag mee begonnen, maar als het aan mij had gelegen zat ze nog gewoon voorop :) Het is wel makkelijker op en af tillen achterop.

Zus ging ook toen ze 2 was over naar een achterzitje, maar dat was omdat mijn fiets (met voorstoeltje) was gestolen. Toen maar gelijk een achterzitje gekocht.

Peuter en Zus ruilen het liefst tegenwoordig, maar 24kg kan het voorzitje niet aan denk ik :+
pi_187256093
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:29 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag me wél oprecht af of alle mensen die hun kinderen op de fiets een helm opzetten ook voor zichzelf wel eens een helm hebben overwogen. Volwassen schedels klappen evengoed stuk op het asfalt :+
Eens, en nee nooit overwogen :') Nu denk ik wel dat als ik omval, ik mijzelf nog tegen kan houden omdat ik niet vastgesnoerd zit in een zitje. Mijn kinderen vallen echter hoe dan ook met de fiets mee en gelet op de zwaartekracht zal hun hoofd dan ook hoe dan ook de grond raken.
pi_187256105
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:27 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb een andere vraag, wij zijn nog niet in het zelf fietsen-stadium, maar ik vraag me wel af wanneer jullie naar achterzitje wisselden? Ik heb nu een voorzitje van Urban Iki, die is volgens hun gegevens bedoeld voor 9-15 kg, ik weet niet of we die grens al naderen maar vanmorgen viel me opeens op dat de voetsteunen makkelijk in de laagste stand kunnen en die schouderriempjes blijven ook allang niet meer blijven zitten omdat zijn schouders boven het bevestigingspunt uitkomen. Nou vind ik dat laatste niet zo erg want zijn benen zitten wel vast, en achterop lijkt me veel ongezelliger. Vonden jullie dat ook of valt het wel mee?
Jewel is naar achteren gegaan toen ze 2 was, kort daarna kon Vlokje mee op de fiets en moest ze wel naar achteren omdat Vlokje voorop moest.

Is inderdaad minder gezellig :{
pi_187256125
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:34 schreef Burdie het volgende:
Volgens mij las ik hier eens dat met fietshelm juist minder veilig is dan zonder (@:spees-eend, vertelde jij dat?).
In mijn omgeving zie ik steeds meer kinderen met een helm fietsen, vandaar mijn vraag.
Oh jeetje, als dat zo is dan doe ik die helmen meteen de deur uit :o
  dinsdag 4 juni 2019 @ 14:44:02 #213
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187256173
Voor volwassenen geldt dat ja, dat je met helm mogelijk minder veilig bent. Omdat de andere verkeersgebruikers je anders benaderen oa. Maar bij kinderen zie ik dat wel anders hoor. Zeker degenen die zelf valgevaarlijk zijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 4 juni 2019 @ 14:44:45 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187256182
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:40 schreef Schanu het volgende:

[..]

Oh jeetje, als dat zo is dan doe ik die helmen meteen de deur uit :o
Waarschijnlijk heb ik het verkeerd onthouden hoor :').

Hier lees ik:

quote:
Een slecht opgezette helm kan gevaarlijker zijn dan fietsen zonder helm!
KuikenGuppy
  dinsdag 4 juni 2019 @ 14:45:00 #215
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187256184
Dank voor de voor/achter-ervaringen. Zo te lezen wacht ik nog even. Het lijkt me ook zo onhandig dat je niet meer goed een rugzak op kan!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 4 juni 2019 @ 14:46:33 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_187256203
ik zag van de week een vrouw met een fietskarretje, die reed te dicht langs de berm waardoor het karretje omviel.

Ik ging even kijken of ik kon helpen, kindje had niks, was alleen heel hard geschrokken en moest vreselijk huilen, maar het gekke was dat ze een helmpje op schoot had :') Ik snap zowel mensen die wel als geen helmpje gebruiken, maar een helmpje op schoot vond ik toch wel opmerkelijk :P
disclaimer
pi_187256206
Ik vond dit over fietshelmen (bij kinderen):

https://www.fietsersbond.nl/nieuws/fietshelmen-en-veiligheid/
pi_187256229
Lastig wel :P
pi_187256322
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:46 schreef Stormqueen het volgende:
ik zag van de week een vrouw met een fietskarretje, die reed te dicht langs de berm waardoor het karretje omviel.

Ik ging even kijken of ik kon helpen, kindje had niks, was alleen heel hard geschrokken en moest vreselijk huilen, maar het gekke was dat ze een helmpje op schoot had :') Ik snap zowel mensen die wel als geen helmpje gebruiken, maar een helmpje op schoot vond ik toch wel opmerkelijk :P
Dat is wel een hele rare tussenweg ja :')
pi_187256649
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:46 schreef Aure het volgende:
Ik vond dit over fietshelmen (bij kinderen):

https://www.fietsersbond.nl/nieuws/fietshelmen-en-veiligheid/
Pff nou weet ik het niet meer. Ik woon overigens niet in NL en het verkeer is hier veel minder gewend aan fietsers, het aantal dodelijke fiets-verkeerslachtoffers is hier dan ook vele malen hoger dan in NL. Ik stap voorlopig nog maar even niet op de fiets met dreumes, helm of niet.
pi_187616486
Vraagje aan degenen met een bakfiets: wat is de handigste oplossing om een baby bij twee kinderen in de bakfiets (wij hebben de bakfiets.nl cargo long) te plaatsen? Ik neig naar de babymee waarin je de maxicosi kunt zetten, maar kunnen de twee kinderen die op het bankje zitten (die van ons zijn 2 en 4) dan nog fijn zitten of neemt de MC alles in beslag? Oudste zou evt. ook achterop kunnen, maar de reden waarom ik een bakfiets heb is juist dat ik dan geen kind in een achterzitje hoef te tillen en die zitjes veel minder gezellig vind.
  woensdag 26 juni 2019 @ 15:23:14 #222
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187617208
De maxi cosi neemt wel heel veel ruimte in beslag, kinderen moeten wel enigszins hun benen ertussen frotten. Maar het past nèt (ik heb het model wat jij hebt geprobeerd in de winkel, en een demonstratie gekregen van dit modem icm een maxi cosi).

Je kunt ook een extra bankje monteren + een babykuipje gebruiken i.p.v. een maxi cosi. Persoonlijk zou ik dat echter pas vanaf 6 maanden een optie vinden, hoewel de productomschrijving zelf 3 maanden aangeeft. Het veert namelijk niet en ze zitten best rechtop.

Edit:
Dit geeft wel een beeld:

http://gcat.ca/myra-fair-loves-her-cargo-bike-and-being-car-free/

Het is wel krap, maar het gaat wel. Kleine kinderen zijn flexibel. onze vierjarige zal zich zo ook een jaar moeten behelpen. ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door Mariposas op 26-06-2019 16:07:34 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_187617515
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 14:24 schreef Minarosa het volgende:
Vraagje aan degenen met een bakfiets: wat is de handigste oplossing om een baby bij twee kinderen in de bakfiets (wij hebben de bakfiets.nl cargo long) te plaatsen? Ik neig naar de babymee waarin je de maxicosi kunt zetten, maar kunnen de twee kinderen die op het bankje zitten (die van ons zijn 2 en 4) dan nog fijn zitten of neemt de MC alles in beslag? Oudste zou evt. ook achterop kunnen, maar de reden waarom ik een bakfiets heb is juist dat ik dan geen kind in een achterzitje hoef te tillen en die zitjes veel minder gezellig vind.
Zou je 1 kind in een zitje achterop kunnen doen? Zodat maar 1 kind te benen bij de MC moet frotten?
pi_187624767
Het ziet er inderdaad wat krap uit met de voeten, maar aan de andere kant, een peuter en jonge kleuter nemen niet zo veel ruimte in beslag :s)

Die babyschaal op het tweede bankje heb ik ook overwogen, maar dat ziet er minder beschut uit en minder verend, en inderdaad pas later te gebruiken.

Ik ga doen wat Mari heeft gedaan, onze bakfiets moet toch nog even een onderhoudsbeurt hebben, dan vraag ik of we even kunnen testen met een mc-houder en twee kinderen erbij. Als het echt te krap is dan moet er toch eentje achterop.
  woensdag 26 juni 2019 @ 23:10:29 #225
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187624932
Je hebt ook van die montagedingen waarmee maxi cosis achterop kunnen zag ik ooit.. Weet niet of dat is wat je fijn vind (je ziet je jongste dan niet tijdens het fietsen) maar dat is evt ook nog een optie
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187629596
Wij hebben ook een Urban Iki voorzitje. Die max. 15 kg. is dat echt een harde grens? Simon is rond de 14 kg., dus dan moeten we misschien al gaan kijken voor een achterzitje, terwijl ik voor nog steeds zo leuk en gezellig vind. Of kan het ook nog wel bij 16/17 kg?
  donderdag 27 juni 2019 @ 11:56:42 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_187629808
Ik zou het zeker bij die urban iki niet meer doen nee. Veiligheid boven gezelligheid.
Maar wat een bonk joh. Noud is net aan 12,5 kilo :D
disclaimer
pi_187631573
Waarom zeker bij de Urban Iki niet doen? Minder stevig stoeltje ofzo?
Inderdaad een beer van een dreumes :D Maar hij is ook lang. Volgt qua lengte en gewicht mooi het P85 lijntje :D
pi_187632009
Ik heb altijd begrepen dat die 15 kilo doorgaans de maximale belasting van de stuurpen betreft, en dat een ander stoeltje dus geen verschil maakt.
  donderdag 27 juni 2019 @ 16:38:19 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_187633042
Ik weet niet, heb zowel een yepp als een urban iki gehad en de yepp voelt altijd vele malen steviger :@
Maar wat luna zegt snijdt ook hout.
disclaimer
  donderdag 27 juni 2019 @ 22:20:36 #231
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187639316
Oh. Dat overtuigt me om misschien toch op tijd voor een achterstoeltje te gaan kijken. Even de tweejaarscheck afwachten.

Iemand al ervaring met de achterzitjes van Urban Iki? Heb die nu voor, ik vind het prima maar niet het stevigste ooit. En ik ben best gehecht aan mijn fietstassen. Deze vraag is vast al 10x voorbij gekomen, ik zal ook wel even gaan teruglezen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187639742
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:20 schreef Lemijn het volgende:
Oh. Dat overtuigt me om misschien toch op tijd voor een achterstoeltje te gaan kijken. Even de tweejaarscheck afwachten.

Iemand al ervaring met de achterzitjes van Urban Iki? Heb die nu voor, ik vind het prima maar niet het stevigste ooit. En ik ben best gehecht aan mijn fietstassen. Deze vraag is vast al 10x voorbij gekomen, ik zal ook wel even gaan teruglezen.
Een bagagedragerverlenger is ideaal voor het behouden van je fietstassen ^O^
pi_187639759
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:20 schreef Lemijn het volgende:
Oh. Dat overtuigt me om misschien toch op tijd voor een achterstoeltje te gaan kijken. Even de tweejaarscheck afwachten.

Iemand al ervaring met de achterzitjes van Urban Iki? Heb die nu voor, ik vind het prima maar niet het stevigste ooit. En ik ben best gehecht aan mijn fietstassen. Deze vraag is vast al 10x voorbij gekomen, ik zal ook wel even gaan teruglezen.
@Stormqueen voor alle antwoorden daarop, die is een pro in achterstoeltjes met fietstassen.
pi_187649120
Ik heb nog geen achterzitje maar bij de aanschaf van de fiets wel over gehad met de fietsenmaker. Die rade mij aan om een achterzitje te bevestigen aan de zadelpen omdat ik de fietstassen dan zonder problemen vol kan gooien. De maximale belasting van de bagagedrager is vaak maar 25kg, daar ga je met fietszitje+kind+boodschappen al snel overheen.
pi_187651224
Ik heb een achterzitje van Urban Iki, maar geen fietstassen :+
  vrijdag 28 juni 2019 @ 19:41:03 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187651623
Dus geen urban iki? Ik vind de riempjes er veel veiliger uitzien...

Ik twijfel nu tussen de urban iki en de bobike go mini en de yepp mini. Is het aan te raden om te gaan passen met prul? Ik heb een gazelle bloom mamafiets.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 28 juni 2019 @ 19:45:57 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187651669
Voorzitje van Urban Iki vind ik prima hoor Tink! Niks mis mee. Echt veel valt er niet aan te passen denk ik.

@Miezziej, waar laat je dan je tas en boodschappen met een kind achterop?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187652785
Tink, wat lijkt jou veiliger aan de gordels van de urban iki dan de yepp? Ik zie eigenlijk geen grote verschillen. De Bobike viel bij mij af om de 3punts gordel.

Ik ben niet met L gaan passen maar wel de stoeltjes in de winkel bekeken en met de yepp een proefrondje gefietst. Dat had meer te maken met de aanschaf van de fiets dan met het zitje.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 29-06-2019 14:26:59 ]
pi_187652859
@Lemijn
Ik doe nooit echt grote boodschappen met de fiets, dus ik doe de tassen dan aan het stuur. Ik heb het voorzitje er nog op en doe daar ook weleens wat op :P het is nog de bedoeling dat er een mandje op komt maar dat lukte niet helemaal met mijn lamp dus moeten we nog even naar kijken.

Ik ben verder heel tevreden met het zitje van Urban Iki, M. zit er goed in en ik kan beter overweg met de riempjes dan van de riempjes van het voorzitje dat we hebben van Yepp.
  vrijdag 28 juni 2019 @ 22:14:30 #240
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187654297
Wij hebben n voor en achterzitje vam bobike, zit als een huis :Y enige nadeeltje is dat de voetbakjes niet onwijs groot zijn en dat grotere voetjes uiteindelijk niet meer passen. Op zich geen grote ramp want ze kunnen ook gewoon uitsteken over de randjes en toch vastzitten, maar vond t zelf nogal stom :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')