#ANONIEM | donderdag 22 juni 2017 @ 18:04 | |
TEAMS en COUREURS: Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+) #44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas Red Bull Racing Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer) #3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen Scuderia Ferrari Ferrari SF70H (Ferrari 062) #5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen Sahara Force India F1 Team Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+) #11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon Williams Martini Racing Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+) #19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll McLaren Honda Formula 1 Team McLaren MCL32 (Honda RA617H) #14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne Scuderia Toro Rosso Toro Rosso (Renault R.E.17) #55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat Haas F1 Team Haas VF-17 (Ferrari 062) #8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen Renault Sport Formula One Team Renault R.S.17 (Renault R.E.17) #27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer Sauber F1 Team Sauber C36 (Ferrari 061) #9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein KALENDER 2017: Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) - Regulations pagina van FIA F1 nieuws portals: Andere autosport gerelateerde topics: Wijzigingen 2017 uitgelegd | ||
Asschen_sukar | donderdag 22 juni 2017 @ 18:07 | |
Kwalificatie van Austin gaat dus naar 1 uur NL tijd? Voor Justin Timberlake Hoe typisch Amerikaans, nog even en we krijgen een concert tijdens de race zoals bij de Indy500 | ||
#ANONIEM | donderdag 22 juni 2017 @ 18:20 | |
Van 9 naar 11pm. [ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2017 18:20:30 ] | ||
zoem | donderdag 22 juni 2017 @ 18:22 | |
| ||
Asschen_sukar | donderdag 22 juni 2017 @ 18:35 | |
ah, ik dacht dat er 4 uur later stond. Dat is al minder erg | ||
#ANONIEM | donderdag 22 juni 2017 @ 18:43 | |
De tijd tussen FP3 en Kwali gaat van 2 naar 4 uur FP3 start op de oude tijd (18:00 ) en Kwali gaat nu naar 23:00 [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2017 18:43:32 ] | ||
Rossdale | donderdag 22 juni 2017 @ 19:15 | |
Ik mag toch hopen dat Kaltenborn niet bij dat nieuwe team aan de slag gaat | ||
Rossdale | donderdag 22 juni 2017 @ 19:17 | |
Vervroeg dat concert dan dat raakt een stuk minder mensen | ||
sasquatsch | donderdag 22 juni 2017 @ 19:34 | |
Ho-Pin Tung gaat bij dat team aan de slag in de F1? | ||
SnowOokami | donderdag 22 juni 2017 @ 19:36 | |
Sean Bull... familie van Red Bull? | ||
THEFXR | donderdag 22 juni 2017 @ 20:11 | |
F1 / [TV-TIP] 3Doc: Senna donderdag 22 juni om 22.00 uur op NPO 3 | ||
Klonk | vrijdag 23 juni 2017 @ 07:24 | |
Ik snap iets niet en dat is me mede ingegeven door Klonkette Die vroeg me laatst waarom Aston Martin niet in de F1 stapt als motorenbouwer, gezien hun banden met Red Bull. Gasten hebben zat ervaring met LeMans LMP1 wagens. En ik kon er geen zinnig antwoord op verzinnen. | ||
Tarado | vrijdag 23 juni 2017 @ 07:57 | |
omdat ze relatief klein zijn | ||
Asschen_sukar | vrijdag 23 juni 2017 @ 08:21 | |
En omdat ze toch ook niet hun eigen motoren bouwen voor de LMP1 ? | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 juni 2017 @ 09:11 | |
in 2009 had Dave Richards een intentie om een heel F1 team neer te zetten met AMR. Dan zou enkel de motor toch ook een mogelijkheid kunnen zijn. | ||
Rossdale | vrijdag 23 juni 2017 @ 09:26 | |
Aston Martin wilde vorig jaar nog Force India overkopen maar zagen er vanaf. Daarna zijn ze een deal aangegaan met Red Bull waarbij ze reclame op de wagen kregen en Newey een auto voor ze mocht ontwerpen. Goede exposure voor weinig centen, betere deal dan een motor bouwen. Van de vier motorenbouwers in de F1 krijgen er twee continue alleen maar shit over zich heen, waarom zou je daar nu instappen? Zeker aangezien grote bedrijven als Renault en Honda het binnen 4 jaar al niet voor elkaar krijgen, denk je echt dat een klein bedrijf als Aston Martin wel ineens een supermotor op de grid krijgt? | ||
nils7 | vrijdag 23 juni 2017 @ 09:27 | |
Een gerebadgede Mercedes motor zou kunnen (omdat Merc aandeelhouder is van A-M) maar denk niet dat ze RB zo'n motor willen geven. | ||
Tarado | vrijdag 23 juni 2017 @ 10:08 | |
zo goed gaat het niet met ze financieel gezien | ||
Tarado | vrijdag 23 juni 2017 @ 12:58 | |
| ||
Fir3fly | vrijdag 23 juni 2017 @ 13:04 | |
Veel te duur. Bovendien is het voor Aston Martin veel beter om te racen met GT wagens vanuit marketing perspectief. Daarom hebben ze ook een contract om nog 5 jaar in GTE te rijden. | ||
Fir3fly | vrijdag 23 juni 2017 @ 13:04 | |
Dat gerucht was niet waar. | ||
Fer | vrijdag 23 juni 2017 @ 13:37 | |
Weekend kan niet meer stuk Monisha | ||
Rossdale | vrijdag 23 juni 2017 @ 13:54 | |
Uhm jawel? Dat er gesprekken gaande waren is gewoon bevestigd | ||
Fir3fly | vrijdag 23 juni 2017 @ 13:55 | |
Er waren gesprekken over een partnerschap zoals AM dat nu met Red Bull heeft. Overname was nooit sprake van. | ||
Rossdale | vrijdag 23 juni 2017 @ 14:06 | |
Een rebrand naar Aston Martin, de partnerschap met Red Bull is toch wel heel wat anders. | ||
sasquatsch | vrijdag 23 juni 2017 @ 14:07 | |
Vanuit marketing perspectief is er niets beter dan F1. Zoveel exposure krijg in geen enkele andere raceklasse. Maar dan moet je het wel kunnen en willen betalen. | ||
sasquatsch | vrijdag 23 juni 2017 @ 14:07 | |
Ging alleen over de naamgeving, niet over overname van het team. Een soort titelsponsoring dus. | ||
Peterselieman | vrijdag 23 juni 2017 @ 14:11 | |
Het lijkt erop dat ART-baas Frederic Vasseur de beste papieren heeft om haar op te volgen. Colin Kolles schijnt niet geïnteresseerd te zijn in dit baantje | ||
Rossdale | vrijdag 23 juni 2017 @ 14:17 | |
Ja hallo, zo kun je ook zeggen dat Red Bull een rebrand van Jaguar is | ||
sasquatsch | vrijdag 23 juni 2017 @ 14:20 | |
Nee, daar zit een wezenlijk verschil tussen omdat er bij de overname van Jaguar door Red Bull daadwerkelijk van eigenaar veranderd is. Bij de deal met Aston Martin zouden de eigenaren niet veranderen, maar Aston Martin alleen betalen voor naamgeving van het team. Ze zouden geen eigenaar worden. | ||
Sinister-D- | vrijdag 23 juni 2017 @ 17:17 | |
gelukkig..... | ||
sasquatsch | dinsdag 27 juni 2017 @ 13:17 | |
Force India wil volgend jaar de naam veranderen naar Force 1, aldus Auto, Motor und Sport. Dit om een meer internationale uitstraling te krijgen. | ||
Rossdale | dinsdag 27 juni 2017 @ 13:36 | |
Ted Kravitz meldde dat gerucht ook al, Fernley leek het niet te ontkennen | ||
ender_xenocide | woensdag 28 juni 2017 @ 09:49 | |
Vettel wordt toch nog nader onderzocht: http://www.ad.nl/formule-(...)nderzoeken~a2713be4/ | ||
Tarado | woensdag 28 juni 2017 @ 11:48 | |
| ||
Geralt | woensdag 28 juni 2017 @ 13:04 | |
Well done Liberty! | ||
heywoodu | woensdag 28 juni 2017 @ 16:01 | |
Klinkt goed Veel beter ook dan een sullig filmpje (ja, jullie, Ferrari en Red Bull) of een paar foto's online zetten ofzo. | ||
Tarado | woensdag 28 juni 2017 @ 16:04 | |
op zich wel alleen is het nu zo dat als bijvoorbeeld Sauber als eerste hun auto onthult ze daar veel publiciteit mee scoren, als ze het allemaal tegelijk doen gaat het alleen om de grote teams | ||
D_A | woensdag 28 juni 2017 @ 16:08 | |
Sowieso alle Youtube content, openheid etc. Het heeft vooralsnog alleen maar voordelen voor de kijker opgeleverd. | ||
Sinister-D- | woensdag 28 juni 2017 @ 16:21 | |
tijd dat ze de Sky uitzending als officiële streamfeed gaan gebruiken, dan pas ga ik juichen. | ||
sasquatsch | zondag 9 juli 2017 @ 12:50 | |
Stefan GP doet weer een poging op de grid te komen. https://www.motorsport.co(...)eam-stefangp-928454/ | ||
Joosterd | zondag 9 juli 2017 @ 14:17 | |
Ze moeten die roekeloze Kyvat echt voor iemand anders vervangen.. hij presteert echt weinig... | ||
King_Merc | maandag 10 juli 2017 @ 10:47 | |
poging 137.. | ||
Pino112 | dinsdag 11 juli 2017 @ 16:32 | |
F1-team Sauber zonder motoren in 2018 [ Bericht 53% gewijzigd door Pino112 op 11-07-2017 17:11:16 ] | ||
Geralt | woensdag 12 juli 2017 @ 10:23 | |
| ||
Fir3fly | woensdag 12 juli 2017 @ 11:07 | |
Sauber dus met Renault volgend jaar lijkt me. | ||
sasquatsch | woensdag 12 juli 2017 @ 11:08 | |
Het lijkt er eerder op dat Sauber zelf de deal heeft afgezegd omdat ze zich niet nog een oncompetitief seizoen kunnen veroorloven. En dat de Honda deal de reden is dat Kaltenborn is weggestuurd bij Sauber. https://www.motorsport.co(...)l-called-off-929575/ | ||
Rossdale | woensdag 12 juli 2017 @ 11:10 | |
De relatie tussen vasseur en Renault lijkt me nu ook niet echt meer de beste nadat hij zo is afgeserveerd bij het team | ||
Fir3fly | woensdag 12 juli 2017 @ 11:11 | |
Allicht, maar geld he. Anders is Ferrari waarschijnlijk, Mercedes gaat terug naar McLaren. | ||
Geralt | woensdag 12 juli 2017 @ 11:17 | |
Zou overigens wel een giller zijn als Alonso daar vertrekt en Lewis door iedereen voor gek verklaart wordt omdat ie bij Mercedes weggaat en weer teruggaat naar McLaren en dat die auto prompt het hele veld op een ronde zet en dik wereldkampioen wordt. Ik denk dat Alonso dan zelfmoord pleegt | ||
sasquatsch | woensdag 12 juli 2017 @ 11:19 | |
Gerucht gaat nu dat McLaren bij Ferrari naar motoren geïnformeerd heeft omdat Mercedes niet wil leveren. Dan zou Sauber met Mercedes motoren kunnen rijden. | ||
flipsen | woensdag 12 juli 2017 @ 11:22 | |
Ferrari gaat McLaren leveren zodra Pasen en Pinksteren op één dag vallen. | ||
Rossdale | woensdag 12 juli 2017 @ 11:34 | |
Ach als ze McLaren kunnen beleveren zodat die punten kunnen afsnoepen van Mercedes in het WK, dan zou dat nog best kunnen. Al is er te veel historie tussen de twee merken om dat ook echt van de grond te krijgen. Al is de exit van Dennis wel een stap in de juiste richting daarvoor | ||
Fir3fly | woensdag 12 juli 2017 @ 11:39 | |
Implausibel, maar we hebben gekkere dingen gezien in F1. | ||
SnowOokami | woensdag 12 juli 2017 @ 12:08 | |
Ferrari naar McLaren? Bruce draait zich om in zijn graf. Denk wel dat Honda eind dit jaar een goede motor heeft, ze moeten nu gewoon elke race penalties nemen en zoveel en snel mogelijk doorontwikkelen. Die punten komen dan vanzelf wel, volgens mij zit hem de crux nu voornamelijk in de MGU-H en Turbo en niet meer in de ICE. | ||
Niox | woensdag 12 juli 2017 @ 12:51 | |
Een Ferrari motor achter in de McLaren gaat nooit gebeuren. Dan is de road car divisie van McLaren per direct dood en begraven. | ||
Fir3fly | woensdag 12 juli 2017 @ 12:54 | |
Volgens mij hebben die twee bedrijven niets met elkaar te maken behalve dat ze nu onder dezelfde groep zitten. En het is niet alsof er een McLaren met Honda motor te koop is. | ||
Wombcat | woensdag 12 juli 2017 @ 18:03 | |
Probleem is natuurlijk dat als McLaren punten van Mercedes afsnoept, de kans groot is dat ze dat ook van Ferrari doen. | ||
Zorro | woensdag 12 juli 2017 @ 19:34 | |
Ga scenario's schrijven voor horrorfilms. Je hebt talent | ||
Rossdale | woensdag 12 juli 2017 @ 22:14 | |
Ze kunnen de klantenmotor altijd net iets trager maken dan van zichzelf. Doet Mercedes namelijk ook, of ja voor klantenteams de motorupdates pas later doorvoeren | ||
Wombcat | woensdag 12 juli 2017 @ 22:20 | |
Dan pakt McLaren geen punten meer van Mercedes af | ||
Tarado | donderdag 13 juli 2017 @ 08:14 | |
| ||
Klummie | donderdag 13 juli 2017 @ 11:37 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)s-af-op-paul-ricard/ Well done Robert! | ||
sasquatsch | donderdag 13 juli 2017 @ 11:39 | |
Hij heeft ook al in de simulator in de 2017 auto gereden. http://en.f1i.com/news/27(...)nault-simulator.html | ||
Klummie | donderdag 13 juli 2017 @ 11:42 | |
| ||
sasquatsch | donderdag 13 juli 2017 @ 15:52 | |
Formule 1 gaat samenwerking met Snapchat aan
| ||
Kleffe_Dop | donderdag 27 juli 2017 @ 12:46 | |
Dit nieuwsbericht verscheen op een Duitse website vanochtend; Porsche stapt uit LMP1 en zou zijn focus gaan verleggen naar Formule-E en Formule-1. Red Bull Porsche geruchten in 3, 2, 1.... | ||
Nattekat | donderdag 27 juli 2017 @ 12:55 | |
NEE NEE NEE Gewoon geruchten, weg ermee | ||
Rossdale | donderdag 27 juli 2017 @ 13:10 | |
McLaren Porsche | ||
sasquatsch | donderdag 27 juli 2017 @ 13:29 | |
Red Bull gaat met Aston Martin motoren rijden Eventueel in samenwerking met Cosworth of Ilmor die beiden ook al aangegeven hebben om de F1 in te willen, mits de kosten naar beneden gaan. | ||
Fer | donderdag 27 juli 2017 @ 13:41 | |
Een LMP2 wint op een haar na Le Mans. Dat zet ze wel aan het denken hoor | ||
nils7 | donderdag 27 juli 2017 @ 13:42 | |
Ik vraag me af waarom ze de motor niet door McLaren Automotive laten maken (oke die kopen het ook ergens in, maar die toko kan dat wellicht toch? de P1 is ook hybride) | ||
Fer | donderdag 27 juli 2017 @ 13:47 | |
Het kost 300 miljoen. Wie betaalt dat? | ||
Nattekat | donderdag 27 juli 2017 @ 13:59 | |
Maar deden dat niet ondanks dat de winnaar een uur stil heeft gestaan. | ||
nils7 | donderdag 27 juli 2017 @ 15:54 | |
Een F1 motor 300 mln? [edit] bron: http://www.formula1-dictionary.net/f1_suppliers.html Het zou dus voor 100 mln moeten kunnen. | ||
sasquatsch | donderdag 27 juli 2017 @ 16:15 | |
De huidige motoren zijn een stuk duurder dan de V8, dus 300 miljoen komt aardig in de buurt. | ||
trein2000 | donderdag 27 juli 2017 @ 16:23 | |
Honda gaat definitief niet met Sauber in zee. | ||
sasquatsch | donderdag 27 juli 2017 @ 16:26 | |
FTFY http://www.skysports.com/(...)er-cancel-honda-deal | ||
Fer | donderdag 27 juli 2017 @ 16:27 | |
Kan, dan rij je achteraan mee. Is het goedkoper om ze voor 20 te kopen van Mercedes of Ferrari. 300M om een kans te maken een winnende motor te bouwen. | ||
Tarado | donderdag 27 juli 2017 @ 16:29 | |
Porsche niet in F1 wel in FE
| ||
Peterselieman | dinsdag 5 september 2017 @ 23:57 | |
Ferrari en Marlboro hebben hun deal voor meerdere jaren verlengd en dat ondanks dat er al lange tijd een verbod op tabaksreclame is https://wtf1.com/post/fer(...)-deal-with-marlboro/ | ||
Nattekat | dinsdag 5 september 2017 @ 23:58 | |
FE is al heel lang bekend. | ||
Peterselieman | woensdag 6 september 2017 @ 00:18 | |
#nattekrant. Kijk eens naar de datum | ||
Nattekat | woensdag 6 september 2017 @ 10:42 | |
Zeg ik toch. | ||
zoem | woensdag 13 september 2017 @ 11:57 | |
Mercedes F1 engine hits new benchmark on dyno
| ||
sasquatsch | vrijdag 22 september 2017 @ 12:27 | |
World Motor Sport Council bevestigt strengere motorenregels voor volgend seizoen. 3 motoren per auto en slechts 2 MGU-K, energy store en control unit elementen. De verwachting is dus dat we meer in plaats van minder grid penalty's zullen zien volgend jaar, zeker als teams komen met performance updates. | ||
Rossdale | zondag 24 september 2017 @ 10:04 | |
https://www.motorsportweek.com/news/id/15950 Kubica krijgt een privetest in een oude Williams | ||
Sinister-D- | zondag 24 september 2017 @ 11:16 | |
Leuk voor Kubica, maar dit gaat gewoon niets meer worden met hem. 1 seconde per ronde te langzaam in de huidige wagens in de long runs is gewoon te veel. En altijd maar dat terug grijpen op een "oudere" generatie. Genoeg jong volk wat staat te wachten op een kans. Maar op deze wijze zal er nauwelijks doorstroming gebeuren..... | ||
Rossdale | zondag 24 september 2017 @ 11:38 | |
Williams heeft een 25+ rijder nodig en Massa gaat waarschijnlijk niet nog een jaar rijden. Verder is de spoeling qua vrije oudere rijders in het huidige veld best dun. | ||
Fer | zondag 24 september 2017 @ 11:40 | |
Een return van Kubica zal misschien op een 2e Raikkonen uitkomen. Toen snel en spectaculair, maar tegenwoordig een grote grap. De man is er al 6 jaar uit. | ||
Nattekat | zondag 24 september 2017 @ 11:41 | |
Kubica zou nog door Stroll om de oren gereden worden. Er zijn prima alternatieven. | ||
Sinister-D- | zondag 24 september 2017 @ 11:42 | |
en dat mag ook een testrijder zijn, hebben ze afgelopen week zelf bevestigd. Dus Di Resta is voldoende. | ||
Nattekat | zondag 24 september 2017 @ 11:42 | |
Raikkonen heeft het niet onverdienstelijk gedaan eigenlijk. In die Lotus prachtige dingen laten zien en bij Ferrari krijgt hij uiteraard geen kans (naast de behoorlijke dosis pech dit jaar). | ||
Fer | zondag 24 september 2017 @ 11:53 | |
Klopt zijn return bij Lotus was goed, maar bij Ferrari is het wel steeds meer een kneus, ipv de killer van vroeger. Soms evensnel als Vettel, maar vaak ook niet. Klagen over zijn auto en domme crashes. | ||
Wertha | zondag 24 september 2017 @ 11:54 | |
Bizar inderdaad. Neem liever een gok met bijvoorbeeld Nyck de Vries dan met een veteraan waarvan je niet weet of hij 1) nog snel genoeg kan zijn en 2) fysiek een heel seizoen kan meedraaien. Met alle respect voor Kubica, want hij neemt uiteraard iedere uitdaging en kans om in een Formule 1 auto te rijden aan. Geheel terecht! | ||
Rossdale | zondag 24 september 2017 @ 11:59 | |
Ze zoeken iemand die Stroll verder kan helpen ontwikkelen. Een tweede rookie hebben ze niets aan. Een ervaren man en iemand die extra sponsoren kan aantrekken wel. Met alle hype rondom Kubica is dit extra interessant | ||
Nattekat | zondag 24 september 2017 @ 12:01 | |
Domme crashes Zo ver ik me kan herinneren is hij er twee keer door Vettel uit geramd en één keer door Bottas. Verstappen was verrassend genoeg bij alle drie betrokken, hij maakt dus ook domme crashes? | ||
Sinister-D- | zondag 24 september 2017 @ 12:16 | |
1)Stroll heeft al meer ervaring dan Kubica in de huidige F1 wagens. 2)Kubica heeft afgelopen jaren nauwelijks circuit ervaring opgedaan, meerendeel waren rally's. Sponsorgewijs kan die wel zijn waarde hebben, maar op race gebied denk ook niet dat ze er een meerwaarde aan hebben. | ||
Fer | zondag 24 september 2017 @ 12:20 | |
Stroll heeft toch nog een claussule voor een ervaren teamgenoot? Zodat deze kan adviseren met de setup enzo? | ||
Sinister-D- | zondag 24 september 2017 @ 12:23 | |
het schijnt idd dat pa Stroll afgedwongen heeft dat Lance ten alle tijden de setup van zijn teamgenoten mag inzien. En er zou blijkbaar in staan dat geen leeftijdgenoot die sterker is dan hem zijn teamgenoot mag zijn/worden | ||
flipsen | zondag 24 september 2017 @ 13:57 | |
Ik zeg: Pastor Maldonado terughalen Massa blijft gewoon lekker doorrijden tot zijn 65e als ie er niet door het team wordt uitgeknikkerd | ||
opreis | zondag 24 september 2017 @ 14:46 | |
Waar haal je vandaan dat hij een seconde per ronde te langzaam is? | ||
Smacked_Actor | zondag 24 september 2017 @ 15:40 | |
https://www.f1today.net/n(...)ngzaam-in-lange-runs | ||
Smacked_Actor | zondag 24 september 2017 @ 15:41 | |
.. [ Bericht 99% gewijzigd door Smacked_Actor op 24-09-2017 15:42:17 ] | ||
Fer | zondag 24 september 2017 @ 16:30 | |
Nou, maken Palmer en Errickson een goede kans. | ||
Bacoo83 | dinsdag 26 september 2017 @ 12:28 | |
En we hebben weer een nieuwe Coureur erbij! https://www.f1today.net/n(...)pang-voor-toro-rosso | ||
Fer | dinsdag 26 september 2017 @ 12:40 | |
Mooi verhaal maar Kvyat gaat langzaam richting de uitgang. | ||
daNpy | dinsdag 26 september 2017 @ 12:44 | |
Langzaam? | ||
Ener-G | dinsdag 26 september 2017 @ 13:11 | |
Hij is al weg | ||
sasquatsch | dinsdag 26 september 2017 @ 15:44 | |
Tijdelijk. Hij blijft onderdeel van de Red Bull familie. Sowieso overlapt Mexico met de laatste race van de Super Formula waarin Gasly nog kampioen kan worden. Daarnaast hebben ze nog geen andere coureur voor volgend jaar. | ||
potjecreme | dinsdag 26 september 2017 @ 16:15 | |
Breaking!! Kvyat!! | ||
Rossdale | dinsdag 26 september 2017 @ 17:18 | |
Kvyat geeft twee races zijn plekje af, maar volgend jaar rijd hij gewoon hoor. Wie moet er anders naast Gasly gaan rijden? | ||
zoem | dinsdag 26 september 2017 @ 17:56 | |
Ik ben benieuwd hoe Gasly zich gaat verhouden tov Sainz. Het zal de eerste races wel wennen zijn, dus ik verwacht niet meteen topprestaties. Ik ga Kvyat niet missen in ieder geval. | ||
#ANONIEM | dinsdag 26 september 2017 @ 19:02 | |
Sainz | ||
zoem | dinsdag 26 september 2017 @ 19:11 | |
Sainz gaat (op huurbasis) naar Renault he | ||
franklop | dinsdag 26 september 2017 @ 19:11 | |
In het geval je het gemist hebt; die rijdt volgend seizoen bij Renault. | ||
#ANONIEM | dinsdag 26 september 2017 @ 19:29 | |
Dacht dat dat nog niet rond was, dus heb kennelijk wel wat gemist ja. | ||
Peterselieman | dinsdag 26 september 2017 @ 19:35 | |
Tenzij ze een konijn uit de hoge hoed gaan toveren doordat Honda iemand op het oog heeft die voldoende punten verzameld heeft. | ||
JayHovah | dinsdag 26 september 2017 @ 20:50 | |
Ze willen toch Matsushita klaarstomen voor volgend jaar dmv vrijdagtests en juniortests? | ||
Peterselieman | dinsdag 26 september 2017 @ 20:51 | |
Die gaat dit jaar nog niet aan zijn punten voor de superlicentie komen | ||
sasquatsch | dinsdag 26 september 2017 @ 21:02 | |
Je weet wel dat McLaren met Renault gaat rijden en Toro Rosso met Honda? Dat werd namelijk tegelijkertijd bekend gemaakt. | ||
Wombcat | donderdag 28 september 2017 @ 11:24 | |
Deense GP in 2020?https://www.nu.nl/formule(...)kopenhagen-2020.html | ||
Karstman | donderdag 28 september 2017 @ 11:57 | |
Bijzonder. Kopenhagen profileert zich normaal gesproken als dé fietshoofdstad van de wereld, komen ze met dit plan... | ||
sasquatsch | donderdag 28 september 2017 @ 12:41 | |
En nu maar hopen voor de Denen dat Magnussen in 2020 nog in de F1 rijdt! | ||
Fir3fly | donderdag 28 september 2017 @ 12:50 | |
Hebben ze geen opkomend talentje ofzo? | ||
daNpy | donderdag 28 september 2017 @ 12:57 | |
Nieuwe circuits hebben een miljoen (veiligheids) eisen, maar een circuit midden in een stad is geen probleem... | ||
TagForce | donderdag 28 september 2017 @ 13:00 | |
Dat komt omdat de regels voor normale circuits niet gelden voor stratencircuits. Dat is om te voorkomen dat de kalender vol komt te staan met mickey mouse baantjes waar inhalen onmogelijk is. Een stratencircuit is per definitie spectaculairder omdat er weinig tot geen uitloopmogelijkheden zijn. | ||
sasquatsch | donderdag 28 september 2017 @ 13:04 | |
Niet in de F2, F3 of GP3, dus niet iemand die snel de F1 in kan. In de F4 wel, maar dan moeten ze de ladder snel doorlopen, dus volgend jaar F3 en het jaar erop F2 en dan F1 om überhaupt kans te maken op een F1 stoeltje. | ||
DeeBee | donderdag 28 september 2017 @ 16:04 | |
Zo, over 2u vliegen, morgen 08:25 lokale tijd landen en dan maar eens even de vrije trainingen meepakken op het circuit! | ||
daNpy | donderdag 28 september 2017 @ 16:10 | |
En weinig inhaal mogelijkheden. | ||
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 28 september 2017 @ 16:12 | |
Be that as it may, ik zie liever coureurs tegen elkaar racen, dan 12 uitvallers vanwege botsingen en debris op de baan. Van mij mogen ze stratencircuits zoals Baku, Singapore en Monaco dumpen. | ||
JayHovah | donderdag 28 september 2017 @ 17:10 | |
Monaco dumpen?!? | ||
TagForce | donderdag 28 september 2017 @ 17:28 | |
Monaco mag wel blijven van mij... Singapore ook wel, maar alleen omdat de nacht dat wel leuk maakt om te kijken. Baku mag weg. Er kunnen nog wel wat leuke stratencircuits bij. Mits: - Het niet te smal is zoals Baku bij het kasteel - Het niet alleen haakse bochten zijn zoals veel Amerikaanse steden - Er een paar lekkere lange rechte stukken zijn waar je wat aan je DRS hebt - Er voldoende kranen voorhanden zijn om auto's waar dan ook op de baan snel en veilig achter de hekken te zetten. Verder mogen er van mij ook wel een paar stratencircuits buiten steden op de kalender, zoals vroeger: Lekker over de hobbels heen kachelen op Clermont-Ferrand, of lekker vol gas in Reims. Maar dat zouden met de huidige auto's waarschijnlijk doodsaaie races worden. | ||
sasquatsch | dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:44 | |
Het lijkt erop dat Williams een shoot-out gaat houden tussen Kubica en Di Resta voor een een stoeltje volgend jaar
| ||
Niox | zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:13 | |
Morgen is Palmer's laatste race voor Renault: https://www.instagram.com/p/BZ8cQ9WF1gm/?taken-by=jolyon_palmer Sainz eerder die kant op en Kvyat en Gasly maken het seizoen af bij Toro Rosso? | ||
Fer | zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:14 | |
Saintz naar Renooit en Kvyat naast Gasly? | ||
sasquatsch | zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:23 | |
I think so! | ||
Nattekat | zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:26 | |
Mazzelkont, die Kvyat. Van Gasly had ik nog wel verwacht dat hij z'n kampioenschap binnen ging halen. | ||
JayHovah | zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:27 | |
Gasly niet de Super Formula final rijden tijdens Austin? | ||
Tarado | zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:33 | |
Palmer toch het geld gepakt blijkbaar, verstandig | ||
Blik | zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:40 | |
Krijg net het pushbericht van NuSport dat dit het idd wordt | ||
opreis | zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:43 | |
Wat een geschuif met coureurs dit jaar. Maar zal hem niet missen. En sainz zal wel wat smoesjes hebben als hij niet meteen met hulk mee kan komen | ||
Tarado | zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:45 | |
daar ben ik wel benieuwd naar | ||
Sj0rSz | zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:54 | |
https://www.renaultsport.(...)-change.html?lang=fr Hier ook nog het officiële bericht. | ||
Nattekat | zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:06 | |
Smoesjes? Hij stapt voor het eerst in die auto, daar moet je niet eens wat van verwachten. | ||
potjecreme | zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:08 | |
Sommige winnen bij hun debuut. | ||
Nattekat | zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:09 | |
Maar die hebben een heel traject ter voorbereiding doorlopen. Sainz heeft nog nooit een Renault van binnen gezien. | ||
Tarado | zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:10 | |
in de simulator komt hij heel ver | ||
SnowOokami | zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:10 | |
Hij kent de motor wel | ||
Nattekat | zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:19 | |
Ja, dat ie niet zinkt als een baksteen. Verwachten dat ie wel even Palmer gaat overtreffen is gewoon niet realistisch. | ||
potjecreme | zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:20 | |
Ik denk dat je HUL bedoelt? | ||
Fir3fly | zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:21 | |
Edit: verkeerde topic | ||
Nattekat | zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:21 | |
Ook | ||
opreis | zondag 8 oktober 2017 @ 03:11 | |
Zn groot verschil zal het niet zijn. Hij rijdt al 3 jaar F1, en bijna een jaar met dit soort autos. De stap die bv gasly moet maken is groter. Ook di resta moest uit het niets. Zo zijn er wel meer voorbeelden. Als hij echt goed is laat hij zich niet op meer dan 2 a 3 tienden rijden | ||
nils7 | zondag 8 oktober 2017 @ 04:20 | |
Net klaar met werken (draaien) zal ik op blijven of...? | ||
Toweler | zondag 8 oktober 2017 @ 04:32 | |
Net thuis van het uitgaan nu slapen en om 6uur weer opstaan de voor voorbeschouwing formule 1 daarna de race weltrusten | ||
Spockjuh_ | dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:54 | |
Yes please https://nl.motorsport.com(...)ratencircuit-963752/ | ||
nils7 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:06 | |
Rotterdam hebben ze nooit een circuit gedaan in de binnenstad tijdens Rotterdam City Racing omdat er dan geen Hulpdiensten naar het "midden terrein" kon. Als ze dat nog steeds aanhouden krijg je of iets in de haven of niks. Overigens tijdens "Monaco" aan de maas zat mogelijkheden gezien met bruggen/tunneltjes die naar een midden terrein konden leiden als de baan anders zou lopen. | ||
Karstman | dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:42 | |
Ik ben los van de praktische zaken, zoals hulpdiensten etc, bang dat je eerst nog een paar jaar aan juridische procedures gaat krijgen met Greenpeace, Milieudefensie, Partij voor de Dieren en noem maar op voordat je alle vergunningen voor een dergelijk evenement rond hebt. | ||
Pleasureman_Gunther | dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:47 | |
Is op te lossen met tijdelijke bruggen https://www.google.nl/sea(...)igB&biw=1280&bih=591 | ||
Tarado | dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:49 | |
op zich wel leuk maar had liever een wat permanentere keuze gehad, een circuit dus. | ||
nils7 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:52 | |
Dat lijkt me wel beter. Misschien een nieuwe baan, zou voor een prima bedrag aan te leggen moeten zijn. Kies een design: https://www.reddit.com/r/RaceTrackDesigns/ (sommige zijn wel heel netjes gemaakt). | ||
Rossdale | dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:54 | |
Lekker in amsterdam langs de grachten raggen. Gewoon het water in ipv uitbollen over uitloopstroken, leuke nieuwe dimensie | ||
Karstman | dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:58 | |
Tegen de tijd dat je dat hebt aangelegd is Max al lang en breed met pensioen. Duurt jaren om zoiets van de grond te krijgen. En dan is geld niet het probleem maar alle procedures die je moet doorlopen om vergunningen, bestemmingsplannen etc in orde te krijgen. | ||
Tarado | dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:00 | |
Assen aanpassen lijkt mij niet zo lang te hoeven duren, je kan daar iig veel publiek kwijt | ||
nils7 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:01 | |
Heb er ooit eentje uit getekend op een defensie vliegveld, waarvan het asfalt er voor 85% al lag (misschien wat breder maken en wat meer gras langs de kant) maar hekkens er omheen en gaan. Pitgebouw kan a la Baku wel elke keer opgebouwd worden. Dat kan op elk (oud) vliegveld plus dat soort terreinen zijn bekend met tien duizenden bezoekers (luchtmacht dagen) plus hebben (gok ik) geluidsdagen. | ||
Karstman | dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:06 | |
Dat klinkt makkelijker inderdaad maar is dan natuurlijk niet een hele nieuwe baan. Assen verbouwen is de makkelijkste optie ook het minste aan procedures zal opleveren. Het ombouwen van een oud vliegveld is andere koek. Je veranderd daarmee de bestemming en het gebruik volledig en dan zul je ook alle procedures moeten doorlopen en daar gaan mensen voor liggen die procederen tot het gaatje. Zo gaat dat namelijk in Nederland, zonder met je ogen te knipperen ben je 10 jaar verder. | ||
nils7 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:15 | |
Tijdelijk ombouwen bedoel ik he. Gewoon zoals een stratencircuit met een beetje de uitstraling van een Silverstone uiteindelijk maar dan tijdelijk. Of je nu een stad omheind of een wegen op een vliegveld. Maar goed Assen is ook een prima alternatief. Heb alleen altijd begrepen van motorrijders dat als Assen wordt aangepast aan de F1 dat het de charme voor de Motorrijders verpest. Ik zou wel een voorstanders zijn, dat als het aangepast wordt. Het voor beide klasses goed wordt gedaan. Iemand enig idee wat er moet gebeuren naast verbreden? | ||
Red_85 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:36 | |
Amsterdam: linkse milieuhipster nimby-stad. Die gaan al janken als de formuleE door het vondelpark wil... De marathon vinden ze al vreselijk. Rotterdam: Denk ook dat er een aantal jankmuilen zullen zijn die blijven protesteren. Verstoring van de leefruimte en rust voor de huismus. Assen zou een fantastische baan zijn als ze de noordlus er weer aan zouden zetten. Jos Vaessen zou nog steeds daarvoor iedere dag op een legosteentje mogen gaan staan voor de rest van zijn leven. Supporters en coureurs, iedereen is het daar wel over eens. Zandvoort blijft ook een toffe baan en is natuurlijk de historische plaats van the Dutch GP. Maar het circuit is gewoon verouderd. Plaats voor nieuwe moderne faciliteiten zijn er nauwelijks of je moet de pits en de hoofdtribune omdraaien. Maar dan blijft de baan nog vrij kort. Krijg je een beetje het Zeltweg effect waar nu ook gekeken wordt of ze de baan weer in de oude lay-out hersteld kan worden. Daarbij is het logistiek een drama daar. Het is wel relatief dichtbij Schiphol, maar Zandvoort zelf ligt niet bepaald lekker met de N201 en de N200. Logistieke bottleneck in Haarlem en Aerdenhout met alle kleine weggetjes en stoplichten. En in het vervoeren van 100.000 man is NS ook zo'n ster, not. Tel daarbij op dat als het een mooie stranddag is, dat het al vast staat daar. Met beide staan er files tot aan Utrecht. Er zijn ook spinsels geweest die een circuit willen neerleggen bij Almere in de buurt. Op zich ruimte zat en logistiek technisch prima, maar zo vlak... Je wil ook wat hoogteverschillen hebben om een toffe baan te hebben. Kunnen we de Varsselring niet verbouwen? Of weet iemand een gemeentelijke vuildump ala Interlagos? [ Bericht 2% gewijzigd door Red_85 op 10-10-2017 11:42:16 ] | ||
Sunri5e | dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:43 | |
No please. Weer zo'n stratencircuit waar we van begin tot het einde een optocht rijden. | ||
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:49 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)l-voor-nieuwe-titel/ Zou wel lekker zijn als Renault dat voor elkaar kreeg. | ||
SnowOokami | dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:54 | |
Gewoon een kwestie van de ontsteking vervroegen en hopen dat de motor niet opblaast En idd niet weer een straatrace Misschien over de Oranjesingel via het Keizerkarelplein naar de Groesbeekseweg in Nijmegen, dan kun je er tenminste ook nog wat tribunes neerzetten Denk dat ze beter Zandvoort kunnen updaten en een bak geld in de infrastructuur kunnen steken dan een straten circuit organiseren. | ||
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:59 | |
Het gaat niet om Zandvoort zelf, maar de omliggende plaatsen. Heemstede, Aerdenhout, Overveen, Bloemendaal, die gaan een paar extra 4-baanswegen naar Zandvoort absoluut tegenhouden. En al helemaal als er daardoor meer geraced kan worden en ze dus in het weekend potentieel meer (geluids)overlast zouden kunnen ondervinden. Het circuit zelf is niet het grootste probleem, de infrastructuur ernaartoe wel. | ||
nils7 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:16 | |
Het circuit zelf mag ook wel op de schop. | ||
SnowOokami | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:16 | |
Dat zei ik volgens mij... | ||
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:54 | |
Yes, you did. Ik wil alleen maar aangeven dat het echt niet gaat gebeuren. En niet vanwege het circuit zelf. | ||
daNpy | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:56 | |
Ik zou het bij betrouwbaarheid houden. Je hoeft niet alle races te winnen om WK te worden, maar je moet ze wel finishen. | ||
sasquatsch | dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:39 | |
31 oktober wordt het nieuwe motorenreglement gepresenteerd. (Duits) Goedkoper, eenvoudiger en luider zou het motto zijn. Er wordt gesproken over een V6 turbo met gestandaardiseerde MGU-K en MGU-H onderdelen (als ik het goed vertaal). Ook wordt de Strategy Group en F1 Commissie afgeschaft en wordt de regelgeving overgelaten aan de technische commissie van Ross Brawn, die zelf kan experimenteren met windtunnelmodellen e.d. Tenslotte wordt op 7 november een budget cap concept gepresenteerd.
| ||
Fir3fly | dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:47 | |
Dan stappen Mercedes, Renault en Honda dus uit? | ||
Fer | woensdag 11 oktober 2017 @ 21:46 | |
Klinkt als een voortzetting van de huidige configuratie, maar dan met een standaard mgu-k and standaard turbocharger+mgu-h | ||
sasquatsch | woensdag 11 oktober 2017 @ 22:17 | |
Kubica heeft een succesvolle test met Williams achter de rug
| ||
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 12 oktober 2017 @ 07:52 | |
Je kunt pas echt bewijzen dat je de beste bent als iedereen hetzelfde budget heeft. Als Mercedes bang is dat ze dan niet de concurrentie aankunnen, zouden ze kunnen overwegen om uit te stappen. Honda en Renault kunnen eigenlijk alleen maar winst halen uit de nieuwe situatie. | ||
Fir3fly | donderdag 12 oktober 2017 @ 19:20 | |
En laten die laatste twee nou de voornaamste reden zijn dat Renault, Honda en Mercedes in F1 zitten... | ||
Fer | donderdag 12 oktober 2017 @ 20:40 | |
Zolang ze de fuel limiter aanhouden kunnen de huidige fabrikanten hun kennis mbt de verbranding en ERS strategieen nog steeds gebruiken. Het is zal juist een compromis worden om de huidige wensen (goedkoper/luidruchtiger/eenvoudiger) mee te nemen. De bestaande fabrikanten (Mercedes/Renault) hun reeds opgedane kennis te laten hergebruiken/doorontwikkelen en om nieuwe spelers (Aston Martin/Porsche/Cosworth/Ilmor) aan te trekken. Overigens staat een MGU-H recht tegenover lawaai maken. | ||
Fir3fly | donderdag 12 oktober 2017 @ 20:57 | |
Niet per se. Hangt af van de implementatie. Voor de rest: als er zo weinig verandert stappen er ook geen nieuwe fabrikanten in. | ||
Fer | dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:47 | |
Een optie die nog besproken is ipv de huidige turbo/mgu-h, is een losse twin turbo, met gewone units en een losse gu-h, zoals Porsche in de LMP1 heeft. Het is slechts een turbine en generator, die naast de turbo’s energie uit de uitlaat kan terugwinnen. Dan zou je dus krijgen een V6 + Twin Turbo die de fabrikant zelf moet ontwikkelen. FIA standard ERS, bestaande uit een ES, MGU-K en GU-H. In principe kun je hiermee de diverse goals halen, meer lawaai voor de fans, lagere ontwikkelingskosten zodat nieuwe fabrikanten instappen en nog steeds volledig hybride om de bestaande fabrikanten tevreden te stellen. | ||
Meike26 | dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:53 | |
Klinkt als een goed alternatief indd | ||
Rossdale | donderdag 19 oktober 2017 @ 19:10 | |
Totaal onverwachts heeft Alonso zijn contract verlengd bij McLaren. Onbekend of het voor 1 jaar of langer is. | ||
Nattekat | donderdag 19 oktober 2017 @ 19:15 | |
Onverwachts? Honda is weg, dus geheel in de lijn der verwachting | ||
Rossdale | donderdag 19 oktober 2017 @ 20:57 | |
Ik dacht dat de sarcasme in mijn post wel overduidelijk was | ||
Nattekat | donderdag 19 oktober 2017 @ 22:48 | |
Kon zijn dat ie naar de Indycar ging toch? | ||
sasquatsch | donderdag 19 oktober 2017 @ 23:16 | |
long term, dus meer dan 1 jaar. | ||
Rossdale | vrijdag 20 oktober 2017 @ 06:50 | |
Staat niet dat het in de F1 is | ||
ender_xenocide | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:43 | |
https://www.ad.nl/formule(...)l-tot-2020~a4315095/
| ||
Red_85 | zaterdag 21 oktober 2017 @ 01:54 | |
Vooral die quote van Horner. 'beste positie om een team om hem heen te bouwen'. Que? Wat een vertrouwen in nog steeds een bijzonder jonge coureur. Maar toch gaat het frivole gaat er nu wel vanaf. Maar wat een enorme luxe hebben we opeens. | ||
Whiskers2009 | zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:57 | |
Zijn contract liep helemaal niet aan het einde van dit seizoen af. | ||
Geralt | zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:16 | |
Nee inderdaad. Maar wel goed nieuws. | ||
Whiskers2009 | zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:53 | |
https://www.motorsport.co(...)-2018-season-968398/ Liberty wil volgend seizoen een streamingdienst gaan aanbieden (in landen waar geen exclusiviteit voor 1 tv-zender is afgesproken). | ||
Nattekat | zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:05 | |
Liberty -> Ziggo -> Internet aanbieder | ||
Whiskers2009 | zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:16 | |
Oeps, verkeerde topic [ Bericht 80% gewijzigd door Whiskers2009 op 21-10-2017 16:41:37 ] | ||
borisz | zondag 22 oktober 2017 @ 15:28 | |
Ziggy heeft nog de rechten voor iig 2018. Maar ja Liberty GLobal is voor de helft eigenaar van VodafoneZiggo en dus Ziggo Sport. Voor NL staat er meer op het spel dan alleen de verkoop van de TV-(live)rechten. | ||
Fer | zondag 22 oktober 2017 @ 17:49 | |
Liever zie ik die streaming gewoon naast de bestaande contracten. Het is best kut om op vakantie te kunnen kijken en dat het dan alleen beschikbaar is via een payzender en bijv. Ziggo Go niet werkt. | ||
sasquatsch | dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:17 | |
Alonso gaat in de 24 uur van Daytona rijden
| ||
KingRadler | dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:36 | |
Max heeft zijn contract verlengd! | ||
TagForce | dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:12 | |
Met Jumbo of Exact? | ||
zoem | maandag 30 oktober 2017 @ 11:05 | |
Williams confirms Kvyat in running for 2018 F1 seat | ||
Fer | maandag 30 oktober 2017 @ 18:36 | |
Williams feeds race to the bottom kwa rijderssalaris denk ik. | ||
beantherio | maandag 30 oktober 2017 @ 18:46 | |
Dus toch nog een mogelijkheid dat ie weer ontslagen gaat worden. 4e overwinning Max confirmed! | ||
sasquatsch | vrijdag 24 november 2017 @ 18:31 | |
Vanaf volgend jaar een 360 camera op de F1 wagens
| ||
flipsen | vrijdag 24 november 2017 @ 18:56 | |
Dus ieder vleugeltje of ribbeltje wordt compleet uitgedokterd door de aerodynamica boys en dan pleuren ze zo´n camara er gewoon bovenop | ||
JayHovah | vrijdag 24 november 2017 @ 19:44 | |
Als ik naar het formaat van het startnummer kijk is dit een oude foto... | ||
Bonobo11 | vrijdag 24 november 2017 @ 19:45 | |
bwoah itsthesameforeverybody | ||
flipsen | vrijdag 24 november 2017 @ 19:46 | |
Dat is wel apart: ik lees eerst bwoah en dan hoor ik gewoon Kimi de rest van de zin uitspreken in mijn hoofd | ||
Fopje | vrijdag 24 november 2017 @ 20:11 | |
Dus? | ||
JayHovah | vrijdag 24 november 2017 @ 21:04 | |
Dus....kan het meerdere dingen zijn: - een oud project - een HOAX / Photoshop - een oude neus - gewoon weer de plank misslaan door ondergetekende Waarschijnlijk denkt 99% van de forumbezoekers het laatste... | ||
Fopje | vrijdag 24 november 2017 @ 21:06 | |
Ik ga voor punt 3 | ||
sasquatsch | vrijdag 24 november 2017 @ 21:12 | |
Waarschijnlijk al eerder getest. | ||
Nattekat | vrijdag 24 november 2017 @ 21:24 | |
Meen je niet dit Goed, eens kijken of er nog een raceklasse bestaat met wel normale auto's. Ga ik daar eens naartoe. | ||
Wertha | vrijdag 24 november 2017 @ 22:37 | |
Ze hoeven godsamme alleen maar een F1-versie van een IndyCar in de regelgeving op te nemen. | ||
zoem | woensdag 29 november 2017 @ 10:48 | |
The Sauber F1 Team enters a multi-year partnership agreement with Alfa Romeo | ||
Wombcat | woensdag 29 november 2017 @ 10:57 | |
Ferrari begon destijds met Alfa Romeo. Nu komt Alfa Romeo dus terug in de F1 met Ferrari. | ||
Wuwwa | woensdag 29 november 2017 @ 11:02 | |
Sauber F1 wordt dus volgend jaar Alfa Romeo Sauber F1 met het AR-logo en Ferrari power units. Benieuwd of de auto blauw blijft volgend jaar. | ||
SnowOokami | woensdag 29 november 2017 @ 11:19 | |
Alfa Romeo rood | ||
Fir3fly | woensdag 29 november 2017 @ 11:23 | |
Gaap . Is er ook maar iemand onder de indruk van een Ferrari-motor met een Alfa Romeo-sticker erop? | ||
Rossdale | woensdag 29 november 2017 @ 11:29 | |
Meer geld voor het team, rijden ze misschien niet meer hopeloos achteraan. Dan mag Haas dat stokje overnemen | ||
zoem | woensdag 29 november 2017 @ 11:31 | |
Blauw met rode accenten/strepen misschien (of vice versa). | ||
Fir3fly | woensdag 29 november 2017 @ 11:33 | |
Ik doel meer op dat 'nieuws'. Alfa Romeo terug in F1? Laat me niet lachen . | ||
sasquatsch | woensdag 29 november 2017 @ 11:37 | |
Zelfde als Aston Martin met Red Bull Racing. Alleen de naam, verder niet. | ||
nils7 | woensdag 29 november 2017 @ 11:37 | |
Zwaai Ericcson hier uit | ||
Fir3fly | woensdag 29 november 2017 @ 11:39 | |
Klopt, het is een goedkoop trucje. Iedereen herinnert zich ineens weer de jaren 90, toen ook het halve veld rond reed in motoren waar een of andere maffe naam op gestickerd werd. Cynisch gebeuren dit. | ||
Wuwwa | woensdag 29 november 2017 @ 11:39 | |
Haas krijgt nu derdehands Ferrari meuk, ARS tweede team. Nu nog wachten op het Leclerc, Giovinazzi duo. | ||
Tarado | woensdag 29 november 2017 @ 11:43 | |
helaas zal het tot 2021 zo blijven maar voor Sauber is dit sowieso een verbetering | ||
Gezicht | woensdag 29 november 2017 @ 11:51 | |
Als ze Wehrlein dan behouden | ||
sasquatsch | woensdag 29 november 2017 @ 11:53 | |
Ach, het levert Sauber geld en Alfa Romeo naamsbekendheid op. Ik zie het probleem niet zo. | ||
sasquatsch | woensdag 29 november 2017 @ 11:53 | |
Nope, waarschijnlijk Leclerc en Giovinazzi | ||
zoem | woensdag 29 november 2017 @ 11:55 | |
Santander verruilt Ferrari en F1 voor Champions League Dat wordt een stuk minder rode reclameborden volgend jaar. | ||
SnowOokami | woensdag 29 november 2017 @ 12:00 | |
Giovinazzi kan beter rally gaan rijden | ||
sasquatsch | woensdag 29 november 2017 @ 12:02 | |
Onzin. Net zo goed, zo niet beter dan bijvoorbeeld Gasly | ||
Rossdale | woensdag 29 november 2017 @ 12:04 | |
Onzin, fantastische rijder. Beetje onstuinig nog, maar dat komt wel goed. Ik vind hem beter dan Gasly en hoopte ook dat hij in 2016 de GP2 titel zou pakken. | ||
Sinister-D- | woensdag 29 november 2017 @ 13:01 | |
dat dus. Zegt juist hondskloten..... | ||
Geralt | woensdag 29 november 2017 @ 14:21 | |
veel belangrijker nog, een stuk mooiere bekers, want godmilhaar wat was dat toch een lelijk kutding. | ||
Geralt | woensdag 29 november 2017 @ 14:22 | |
Nu ik er zo over nadenk, volgens mij waren dat er sl een stuk minder dan een paar jaar geleden, toen was echt bijna elke race dezelfde lelijke santanderbeker | ||
King_Merc | woensdag 29 november 2017 @ 15:41 | |
Gelukkig heet het nu Sauber F1 team en niet Sauber (F1) Engineering | ||
Sinister-D- | woensdag 29 november 2017 @ 17:29 | |
Moest eventjes goed kijken | ||
Fer | woensdag 29 november 2017 @ 18:05 | |
Wat zal de rol van Longbow dan worden? | ||
sasquatsch | woensdag 29 november 2017 @ 19:52 | |
Nog steeds eigenaar. Alfa Romeo is niet meer dan een sponsor met misschien wat uitwisseling van technologie zoals ook bij Red Bull Racing en Aston Martin het geval is. | ||
4-elements | woensdag 29 november 2017 @ 20:34 | |
Maar wat te doen met Ericsson? Zou Ferrari hem als testcoureur nemen, om op die manier Longbow tevreden te houden? En dat als Leclerc in 2019 Kimi gaat vervangen, Ericsson weer terug naar Sauber/Alfa Romeo kan? | ||
opreis | woensdag 29 november 2017 @ 23:32 | |
Leclerc heeft nog geen race in de f1 gereden en jij zet hem al na 1 jaar in een van de meest begeerde zitjes uit de F1 | ||
4-elements | maandag 4 december 2017 @ 21:56 | |
Afgezien dat mijn theorie dus niet blijkt te kloppen (helaas Ericsson in de Sauber en niet Gio): Leclerc is een van de grootste talenten van dit moment en in 2019 komt er naar alle waarschijnlijkheid een stoeltje vrij bij Ferrari. En Leclerc is Ferrari junior. Alleen Ferrari is nogal conservatief qua coureurskeuze, dus ik weet niet of ze dit al na 1 jaar bij Sauber zouden aandurven. | ||
sasquatsch | maandag 4 december 2017 @ 23:00 | |
De laatste keer dat Ferrari een coureur na (ruim) 1 jaar F1 inlijfde was Jean Alesi in 1991. | ||
flipsen | maandag 4 december 2017 @ 23:20 | |
Maar die heeft toen ook heel veel races gewon... oh wacht | ||
rubbereend | maandag 4 december 2017 @ 23:25 | |
maar wel een geweldige coureur Ferrari was in die tijd ook niet al te best natuurlijk | ||
aesop | dinsdag 5 december 2017 @ 00:58 | |
Ferrari gaat Leclerc echt niet na 1 jaar voor de leeuwen gooien. Daarvoor is de druk bij Ferrari te groot. Ook voor Max zou Ferrari nu veel te vroeg komen. Leclerc moet gewoon lekker gaan leren, goed kijken naar Ericsson, die is niet snel maar heeft wel ervaring, en over twee jaar gaan we eens evalueren: nog een jaar Alfa Romeo of toch Haas. | ||
Fir3fly | dinsdag 5 december 2017 @ 01:42 | |
'Technologie' betekent in dit geval een paar stickers op de auto. | ||
sasquatsch | woensdag 6 december 2017 @ 22:28 | |
DE WMSC heeft vandaag de kalender officieel bevestigd.
| ||
Nattekat | woensdag 6 december 2017 @ 22:29 | |
Sochi in het najaar | ||
sasquatsch | woensdag 6 december 2017 @ 22:33 | |
Er is een kleine verandering aangebracht in de regels omtrent grid penalties. De maximum straf is nu 15 gridplaatsen. Als een coureur meer plaatsen straf krijgt moet hij achteraan starten. Als er meer coureurs meer dan 15 plaatsen straf krijgen worden ze toegepast in volgorde van voorkomen. En er zijn nog een paar aanpassingen in de regels.
| ||
Niox | woensdag 6 december 2017 @ 23:18 | |
Ik blijf het vreemd en onterecht vinden dat als er meerdere coureurs achteraan moeten starten door grip penalties dat de volgorde dan bepaald wordt op basis van het moment waarop ze die straf pakken en niet op basis van de kwalificatiepositie. | ||
opreis | donderdag 7 december 2017 @ 05:10 | |
Dan krijg je dus dat de kwalificatie voor sommige dus helemaal geen zin meer heeft. Als je dan weer zn race als Monza(?) hebt waarbij de helft van het veld van motor wisselt dan heb je kans dat Q1 gewoon kan worden overgeslagen | ||
JayHovah | donderdag 7 december 2017 @ 05:41 | |
Vanwege WK voetbal neem ik aan... | ||
Gruj0 | donderdag 7 december 2017 @ 20:03 | |
Waarom altijd afsluiten in Abu Dhabi? Krijgt de wereldkampioen daar de beker niet uitgereikt? Hamilton zag ik naast zijn beker voor P2 niks krijgen. | ||
Geralt | donderdag 7 december 2017 @ 20:09 | |
Aflsuiter zou gewooon weer Interlagos moeten zijn. Ik bedoel we starten in Melbourne en eindigen op Interlagos en niet in een of andere gare derderangs klote zandbak. | ||
Sinister-D- | donderdag 7 december 2017 @ 20:12 | |
dan heb je de laatste paar jaren dus gemist En je mag blij zijn als je na dit contract Interlagos überhaupt nog op de kalender staat na alle miserie aan overvallen van dit jaar, wat ook al niet de eerste keer was daar.... | ||
Gruj0 | donderdag 7 december 2017 @ 20:25 | |
Er zijn mooiere banen dan Interlagos. Ik zou het gewoon laten rouleren zoals de Champions League. Brazilie mag inderdaad wat doen aan de security rondom Interlagos. Vind het te schandalig voor woorden dat Liberty/FIA geen boetes hebben opgelegd aan Brazilie. Maar het schijnt ook dat Brazilie van de Braziliaanse F1 GP af wil en daarom allerlei criminelen zowat de vrije hand heeft gegeven. Als dat waar is, is dat zum kotsen. | ||
franklop | donderdag 7 december 2017 @ 20:37 | |
| ||
sasquatsch | maandag 18 december 2017 @ 16:28 | |
De eerste presentatiedatum is bekend. Ferrari zal de nieuwe bolide op 22 februari online onthullen. En de bron:
[ Bericht 58% gewijzigd door sasquatsch op 18-12-2017 16:35:25 ] | ||
nils7 | woensdag 20 december 2017 @ 12:35 | |
Nee de WK beker wordt na alle FIA seizoenen uitgereikt op een Gala (was die jaar in Parijs) en ik zie nu dat het een dag later was dan jouw post | ||
Gruj0 | maandag 25 december 2017 @ 14:00 | |
Bedankt, daar ben ik zelf ook nog niet zo lang geleden achter gekomen. | ||
ChatGirl | woensdag 10 januari 2018 @ 14:20 | |
Daniil Kvyat komt terug als testcoureur bij Ferrari. | ||
Rossdale | woensdag 10 januari 2018 @ 14:34 | |
Net zoals Vergne dus, na gedumpt te worden door RBR nog een jaartje cashen bij Ferrari | ||
Rossdale | woensdag 10 januari 2018 @ 14:34 | |
Zal Vettel leuk vinden trouwens | ||
Tarado | woensdag 10 januari 2018 @ 14:38 | |
wat houdt dat in tegenwoordig? Een beetje simulatorwerk en demo's | ||
Rossdale | woensdag 10 januari 2018 @ 14:40 | |
Jep, dat is het wel zo'n beetje. Nouja via deze route kon zelfs Guttierez een stoeltje bij Haas bemachtigen, dus wie weet of Kvyat op deze manier nog terug kan komen. Ik verwacht het niet eigenlijk | ||
Tarado | woensdag 10 januari 2018 @ 14:45 | |
hopen op een griepje van Kimi, lijkt me toch leuk hem minimaal 1 race in actie te zien | ||
Rossdale | woensdag 10 januari 2018 @ 14:51 | |
Development driver he, geen idee of hij ook reservedriver is/wordt | ||
Tarado | woensdag 10 januari 2018 @ 14:52 | |
o ja | ||
sasquatsch | woensdag 10 januari 2018 @ 16:21 | |
Leclerc is reserverijder voor Ferrari en Giovinazzi voor Sauber. Dus als Kimi een griepje krijgt zien we een hele caroussel op gang komen | ||
Wombcat | woensdag 10 januari 2018 @ 16:33 | |
Plus dat Max dan de race daarna wint | ||
Tarado | woensdag 10 januari 2018 @ 16:37 | |
| ||
Sinister-D- | woensdag 10 januari 2018 @ 19:52 | |
dan zal Sirotkin wel bij Williams gaan rijden. Het was hem of Kvyat naast Stroll.... | ||
Nattekat | woensdag 10 januari 2018 @ 19:53 | |
Dat stond toch al min of meer vast? | ||
sasquatsch | zaterdag 13 januari 2018 @ 11:08 | |
Volgens Franse media wordt Kubica de reserverijder bij Williams en gaat hij ook enkele vrije trainingen rijden. Hebben ze in ieder geval weer een coureur die ze kunnen gebruiken voor Martini reclame. http://en.f1i.com/news/28(...)-reserve-driver.html | ||
wimderon | zaterdag 13 januari 2018 @ 19:36 | |
| ||
franklop | zaterdag 13 januari 2018 @ 19:46 | |
Dat gaat wel passen in Monaco ja | ||
flipsen | zaterdag 13 januari 2018 @ 21:02 | |
Weet je in ieder geval zeker dat je in iedere eerste ronde van een race een safetycar dan wel rode vlag hebt. Spectakel hoor | ||
Fir3fly | zaterdag 13 januari 2018 @ 21:12 | |
Beetje overdreven headline, het eigenlijke interessante is dat ze dus simulaties gaan doen om dingen te testen. Dat lijkt me sowieso een goed idee, in ieder geval betekent dat dat men er beter over nadenkt. | ||
Rossdale | dinsdag 16 januari 2018 @ 12:18 | |
Sirotkin zojuist bevestigd als tweede coureur Williams | ||
sasquatsch | donderdag 18 januari 2018 @ 10:48 | |
Er zijn weer een paar data bekend van de presentaties. McLaren presenteert de auto op 23 februari en STR op 25 februari. presentatiedata: 22 februari Mercedes (Silverstone) 22 februari Ferrari (Fiorano) 23 februari McLaren (?) 25 februari Toro Rosso (Barcelona) [ Bericht 6% gewijzigd door sasquatsch op 18-01-2018 12:48:03 ] | ||
Niox | donderdag 18 januari 2018 @ 11:32 | |
Mercedes presenteert 'm op dezelfde dag als Ferrari. | ||
sasquatsch | donderdag 18 januari 2018 @ 12:46 | |
Ik zag het net langskomen op Twitter | ||
sasquatsch | donderdag 25 januari 2018 @ 11:17 | |
Force India en Sauber hebben hun klacht tegen de F1 bij de EU ingetrokken
| ||
wimderon | donderdag 25 januari 2018 @ 15:05 | |
| ||
Fir3fly | vrijdag 26 januari 2018 @ 02:16 | |
http://www.bbc.com/sport/formula1/42816877Tja, uhhh... | ||
Asschen_sukar | vrijdag 26 januari 2018 @ 06:50 | |
Wat een onzin is dat. Beter is het een 1 april grap. | ||
jpjedi | vrijdag 26 januari 2018 @ 07:02 | |
Lijkt een beetje op dat project van de knvb genaamd ‘fan experience’. 😂😂😂 | ||
Meike26 | vrijdag 26 januari 2018 @ 07:27 | |
Veel te Amerikaans.. vdie soundtracks en highlights.. kom op zeg... | ||
daNpy | vrijdag 26 januari 2018 @ 07:40 | |
Introducing a world of fakery. The american way zullen we maar zeggen. | ||
Karstman | vrijdag 26 januari 2018 @ 09:58 | |
Tsss, het enige leuke aan Bahrein is het twillight gedeelte. Het licht van de ondergaande zon over de woestijn is prachtig. | ||
Nattekat | vrijdag 26 januari 2018 @ 10:05 | |
Conclusie: Dump alles behalve dat laatste. Ik was al bang dat een stel Amerikanen er een Amerikaanse bende van gingen maken, en dat lijkt nog te gaan gebeuren ook | ||
sasquatsch | vrijdag 26 januari 2018 @ 17:08 | |
[quote] Op donderdag 18 januari 2018 10:48 schreef sasquatsch het volgende: [ ] 15 februari is de presentatie van de nieuwe Williams in Londen. Het (bevestigde) lijstje is nu dus presentatiedata: 15 februari Williams (Londen) 20 februari Sauber (online) 22 februari Mercedes (Silverstone) 22 februari Ferrari (Fiorano) 23 februari McLaren (?) 25 februari Toro Rosso (Barcelona) Er doen ook nog geruchten de ronde over de presentatiedata van Renault (20 februari) en Force India (25 februari) maar die zijn nog niet bevestigd. [ Bericht 17% gewijzigd door sasquatsch op 29-01-2018 11:31:28 (Sauber) ] | ||
sasquatsch | maandag 29 januari 2018 @ 11:32 | |
Sauber presenteert de nieuwe C37 op 20 februari online. https://www.f1fanatic.co.(...)018-car-launch-date/ |