- Terugdringen van federale reguleringquote:Op donderdag 22 juni 2017 17:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vertel, welke goede beslissingen worden genegeerd?
Trump is 'Kant B' neem ik aanquote:Op donderdag 22 juni 2017 18:09 schreef Nattekat het volgende:
Kant A: problemen benoemen met feiten
Kant B: kant A bestempelen als fanboys en met persoonlijke aanvallen en andere drogredenen strooien.
Moe van
A kan het niet zijn want Trump doet niet aan feiten. Dus wat dan?quote:
Ga je antwoorden?quote:
Voel je vooral niet aangesproken als je er niet onder valt, ik stel slechts een constatering over de loop van dit topic.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is een drogreden, ja, dat extreme haat en ranzige projecties op Amerikaanse presidenten van alle tijden is...? Leg uit.
Trump komt niet in dit topic ga ik maar van uit.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
A kan het niet zijn want Trump doet niet aan feiten. Dus wat dan?
Trumps minions doen ook niet aan feiten. Dus wat probeer je nou eigenlijk te zeggenquote:Op donderdag 22 juni 2017 18:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Trump komt niet in dit topic ga ik maar van uit.
Ja, en niet Trump supporters kunnen daar wel eens niet achter staan. Beetje vreemd om dan een soort censuur te gaan verzinnen als reden daarvoor.quote:En zo zullen er nog wel meer zijn, en iedereen zal daar een eigen mening over hebben. En natuurlijk weet ik dat jij het hier niet mee eens zal zijn, maar er zijn genoeg punten waar de Trump supporters volledig achterstaan.
Ik heb ook geen gele gestaltes rond zien lopen.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Trumps minions doen ook niet aan feiten. Dus wat probeer je nou eigenlijk te zeggen.
Ok, nonsens dus. Weten we dat ook weer.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb ook geen gele gestaltes rond zien lopen.
Er zullen altijd twee kampen zijn, waar ik mij aan stoor (wat ik ook al aangegeven heb in dit topic) is dat één kamp een platform krijgt in de media en waar de ander voor gek wordt versleten. Is dat niet de hele reden geweest dat Trump de verkiezingen won? En nu gaan ze gewoon verder op dezelfde voet. En ja zoals eerder gemeld worden alle presidenten wel zwart gemaakt, maar de mate hoe Trump wordt zwart gemaakt is ongezien.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:14 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja, en niet Trump supporters kunnen daar wel eens niet achter staan. Beetje vreemd om dan een soort censuur te gaan verzinnen als reden daarvoor.
Nee, die is niet ongezien. Lees je eens in over Lincoln.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:20 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Er zullen altijd twee kampen zijn, waar ik mij aan stoor (wat ik ook al aangegeven heb in dit topic) is dat één kamp een platform krijgt in de media en waar de ander voor gek wordt versleten. Is dat niet de hele reden geweest dat Trump de verkiezingen won? En nu gaan ze gewoon verder op dezelfde voet. En ja zoals eerder gemeld worden alle presidenten wel zwart gemaakt, maar de mate hoe Trump wordt zwart gemaakt is ongezien.
Toch iets van bijna 200 jaar geleden, een andere tijd. Maar oke, Lincoln dus, hoe was Lincoln ook alweer overleden? Ouderdom, of toch een kogel door zijn hoofd van iemand met een andere mening?quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, die is niet ongezien. Lees je eens in over Lincoln.
Vermoord door een Zuidelijke sympathisant.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:24 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Toch iets van bijna 200 jaar geleden, een andere tijd. Maar oke, Lincoln dus, hoe was Lincoln ook alweer overleden?
Klopt, ik heb niet zoveel koek gegeten van Amerikaanse politieke geschiedenis. Gelukkig gaat dit topic daarom over de huidige situatie van Trump vergeleken met een recentere situatie van Fortuyn.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Koekwous, geef nu maar gewoon toe dat je nul verstand hebt van Amerikaanse geschiedenis en politiek, en dat je poging Nederlandse ideeën te extrapoleren op een Amerikaanse context te debiel voor woorden is
En gezien de voorbeelden wat je schets onderbouw je dit topic, Presidenten die vermoord zijn geworden vanwege een haatklimaat. En nog leren ze niets van het creëren van een haatklimaat.quote:In een haatklimaat is de komst van een schutter een kwestie van tijd en plaats.
Ongezien door jou, omdat je er nu meer op focust (en veel eerdere vormen niet hebt meegemaakt). Daar sta je verder niet alleen in en zie je ook aan beide kanten van het politiek spectrum.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:20 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Er zullen altijd twee kampen zijn, waar ik mij aan stoor (wat ik ook al aangegeven heb in dit topic) is dat één kamp een platform krijgt in de media en waar de ander voor gek wordt versleten. Is dat niet de hele reden geweest dat Trump de verkiezingen won? En nu gaan ze gewoon verder op dezelfde voet. En ja zoals eerder gemeld worden alle presidenten wel zwart gemaakt, maar de mate hoe Trump wordt zwart gemaakt is ongezien.
Aha, dus presidenten die niet vermoord zijn, daar was geen sprake van een haatklimaat...quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:31 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Klopt, ik heb niet zoveel koek gegeten van Amerikaanse politieke geschiedenis. Gelukkig gaat dit topic daarom over de huidige situatie van Trump vergeleken met een recentere situatie van Fortuyn.
Daarom is deze zin ook zo relevant aan dit topic:
[..]
En gezien de voorbeelden wat je schets onderbouw je dit topic, Presidenten die vermoord zijn geworden vanwege een haatklimaat. En nog leren ze niets van het creëren van een haatklimaat.
Wordt? Dat is al sinds Fortuyn vermoeiend en er is nu weer een nieuwe generatie die het overneemtquote:Op donderdag 22 juni 2017 17:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Echt, wat een gejankbal...
Haat richting presidenten was er al vanaf Washington. Lees anders even hoe Andrew Jackson werd behandeld in de pers, of Abraham Lincoln... of dichter bij huis, Kennedy en, zelfs voor Watergate, Richard Nixon.
Wordt vermoeiend, die 'ik ben rechts en word zo onderdrukt boehoehoe'-retoriek van jou
De meeste mensen die wegliepen met Pim Fortuyn deden dat omdat 'ie iets over de islam en buitenlanders zei. Echt verdiept in zijn politieke plannen hebben er maar weinig: Fortuyn was gewoon een VVD'er op alle andere fronten.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:36 schreef bamibij het volgende:
[..]
Wordt? Dat is al sinds Fortuyn vermoeiend en er is nu weer een nieuwe generatie die het overneemt_!
Die hyena's heb je in alle kampen, en dat weet jij best.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:42 schreef Braindead2000 het volgende:
Ach ja, die altijd toleranteprogressieven, bloed willen ze zien. Dit gaat voorlopig niet stoppen.
Misschien komt het vanwege de opkomst van social media, maar ik heb niet de indruk gehad dat de haat tegen Obama bijvoorbeeld zo groot was. Althans in de Nederlandse media werd die op handen gedragen. Natuurlijk waren er tegenstanders van Obama, maar de verontwaardiging en de kritiek vanuit de media en bekend Amerika zijn nooit zo groot geweest als bij Trump.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Aha, dus presidenten die niet vermoord zijn, daar was geen sprake van een haatklimaat...
Juist..
quote:Trumps adviseur, Kellyanne Conway, zei onlangs: ‘Als ik word doodgeschoten, dan explodeert de helft van Twitter in opwinding en gejuich.’ Conway heeft gelijk. Als Trump wordt vermoord, klinkt er gejuich op 80 procent van de Amerikaanse mediaredacties. Eerst knalt het wapen, dan de champagnefles.
Progressieven zijn veel gewelddadiger dan populisten. Dat heb je tijdens de verkiezingscampagne van Trump kunnen zien. Dagelijks werden Trump-supporters gemolesteerd.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die hyena's heb je in alle kampen, en dat weet jij best.
Dat geloof je zelf toch niet, dat de haat tegen Obama minder was? Een hele miljoenenbeweging ontstond precies op het moment dat hij gekozen werd: de Tea Party. En ik durf te wedden dat de quote die je aanhaalt precies hetzelfde heeft gegolden voor Obama.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:45 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Misschien komt het vanwege de opkomst van social media, maar ik heb niet de indruk gehad dat de haat tegen Obama bijvoorbeeld zo groot was. Althans in de Nederlandse media werd die op handen gedragen. Natuurlijk waren er tegenstanders van Obama, maar de verontwaardiging en de kritiek vanuit de media en bekend Amerika zijn nooit zo groot geweest als bij Trump.
Pak Fortuyn, Volkert heeft nog altijd geen spijt van zijn daden, in zijn ogen is een radicale rechts-extremist omgelegd en heeft hij de wereld een plezier gedaan. Volkert heeft dat klimaat niet gecreëerd, dat waren de tegenstanders van Fortuyn en de media, waardoor mensen zoals Volkert zich gesterkt voelden om een aanslag te plegen. Het is algemeen geaccepteerd in de veelal linkse kringen om Nazi's te meppen, als je iemand continue wegzet als racist of extremist dan is de stap naar een moord door een radicaal snel gemaakt. Haat wordt gezaaid en daar heeft is de media debet aan. Als wij op dezelfde voet zo doorgaan dan is het een kwestie van tijd voordat iemand een aanslag probeert te plegen op Trump.
En dan wil ik je attenderen op deze quote:
[..]
Lees dit stuk eens over Giffords:quote:Op donderdag 22 juni 2017 17:39 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zie geen parallel tussen het demoniseren van Fortuyn en de haat richting Trump. Ten eerste was de demonisering van Fortuyn - hoe onterecht ook - vooral gericht op zijn ideeën, die overigens zwaar in het extreme werden getrokken, terwijl ze in werkelijkheid minder extreem waren. Bij Trump gaat het minder om zijn ideeën, maar meer om zijn arrogante persoonlijkheid en zijn complete ongeschiktheid voor het ambt dat hij vervult.
Wat mensen ook weer snel vergeten lijken te zijn, is dat in 2011 een Democratisch congreslid werd neergeschoten: http://www.nu.nl/buitenla(...)d-neergeschoten.html
Gabrielle Giffords heeft het overleefd, maar moest noodgedwongen de politiek verlaten om aan haar herstel te werken. De haat is dus niet iets van het laatste jaar en staat ook los van Trump, want die was in 2011 nog helemaal niet in beeld.
Er is in de VS gewoon een grote politieke verdeeldheid tussen Republikeinen en Democraten; iets dat ook nadrukkelijk aan de orde kwam in de documentaire die Eva Jinek vorig jaar over de VS maakte.
'rechts' heeft inderdaad een zeer schone lei wat terreur betreft in de VS... Ku Klux Klan, Sons of the South, The Red Shirts, John Birch Society, White Citizen's Council, Militia, Minute Men... allemaal hartstikke links natuurlijkquote:Op donderdag 22 juni 2017 18:49 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Lees dit stuk eens over Giffords:
http://money.cnn.com/2017(...)orrection/index.html
De link naar Palin werd meteen gelegd, maar een retificatie is daarna de deur uit gegaan (heeft de Nederlandse media nooit gehaald), de dreigementen van deze radicaal waren al voordat Palin de kiesdistricten had aangekruist. Hier werd te snel de link gelegd naar "rechts" terwijl het er dus niets mee te maken had.
Door wie wordt dit goedgepraat?quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Echt walgelijk en het wordt nog goedgepraat ook.
Houdt deze redenatie dan omgekeerd in dat jij de KKK goedpraat? Nee he? Kap dan ook eens met deze onzinquote:Op donderdag 22 juni 2017 18:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Geweld komt voor in beide kampen, maar je moet nu niet gaan ontkennen dat het veelal de linkse kant is die zich beroept op het gebruik van geweld. Dat zien we al bij vreedzame demonstraties die met geweld beantwoord worden. De laatste politieke moorden waren veelal linkse daders, de aanvallen op politici zijn veelal linkse activisten die rechtse politici belagen. Of ga je nu ook ontkennen dat rechtse politici meer beveiliging nodig hebben dan linkse politici?quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat geloof je zelf toch niet, dat de haat tegen Obama minder was? Een hele miljoenenbeweging ontstond precies op het moment dat hij gekozen werd: de Tea Party. En ik durf te wedden dat de quote die je aanhaalt precies hetzelfde heeft gegolden voor Obama.
Wat jij steeds maar weer probeert te 'bewijzen' is dat geweld en haat een monopolie zijn van 'links' (hoewel ik me afvraag in hoeverre je die term begrijpt), terwijl de geschiedenis leert dat agressiviteit, haat, en moord van alle tijden, alle volkeren en alle ideologieën is.
Dat maakt dat constante gejank zo onuitstaanbaar. Je bént geen special snowflake, je bent geen arme onderdrukte vrijheidsstrijder, je bent geen zwarte in het Mississippi van 1950, een Jood in het ghetto van Lodz in 1942, een blanke boer in het Zimbabwe van vandaag.
Wat dat betreft kan ik me wel vinden in de vergelijking met SJW's: dat chronisch slachtofferschap, van oh wat ben ik zielig, en oh wat is de wereld en de media tegen mij. Zum kotzen
Wellicht handig om een bron te vermelden als je een quote plaatst.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:45 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
En dan wil ik je attenderen op deze quote:
[..]
Schandalig zulke dingen en het wordt nog goedgepraat ook!quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Wellicht handig dat mensen de OP lezen voordat ze in discussie treden, deze quote komt rechtstreeks uit de OP. Had je die gelezen dan had je dat geweten.quote:Op donderdag 22 juni 2017 19:03 schreef bamibij het volgende:
[..]
Wellicht handig om een bron te vermelden als je een quote plaatst.
Onder goedpraten versta ik ook wat de NOS en CNN en vele anderen deden: Constant Trumpsupporters demoniseren en tegelijkertijd het geweld tegen Trumpsupporters negeren.quote:Op donderdag 22 juni 2017 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Door wie wordt dit goedgepraat?
Oh, het is dus een verzinsel van een chronisch boos-rechtsmens blaadje (de elsevier). 80% van de USA nieuwssites zou juichen als Trump wordt omgelegdquote:Op donderdag 22 juni 2017 19:05 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Wellicht handig dat mensen de OP lezen voordat ze in discussie treden, deze quote komt rechtstreeks uit de OP. Had je die gelezen dan had je dat geweten.
Alweer verzonnen censuur. Combo breakers zo.quote:Op donderdag 22 juni 2017 19:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Onder goedpraten versta ik ook wat de NOS en CNN en vele anderen deden: Constant Trumpsupporters demoniseren en tegelijkertijd het geweld tegen Trumpsupporters negeren.
Hoe vaak moet ik nog uitleggen dat kritiek op immigratiebeleid geen vaststaand rechts gegeven is? En daarbij: ga je nu met droge ogen beweren dat de 'media' op de hand is van ranzige extreem linkse groepen als antifa? Echt??quote:Op donderdag 22 juni 2017 19:03 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Geweld komt voor in beide kampen, maar je moet nu niet gaan ontkennen dat het veelal de linkse kant is die zich beroept op het gebruik van geweld. Dat zien we al bij vreedzame demonstraties die met geweld beantwoord worden. De laatste politieke moorden waren veelal linkse daders, de aanvallen op politici zijn veelal linkse activisten die rechtse politici belagen. Of ga je nu ook ontkennen dat rechtse politici meer beveiliging nodig hebben dan linkse politici?
'Links veel gevaarlijker dan rechts'
AIVD: dreiging rechts-extremisme nog altijd gering
Extreem links terroriseert Hamburg voor G20-top
[ afbeelding ]
Pak de rellen bij de Pegida demonstraties, een partij welke ook als extreem-rechts wordt weggezet, terwijl ze zich tot nu toe alleen maar "schuldig" maken aan het gebruiken van hun democratisch recht om te protesteren. En hoe wordt dat recht beantwoord, met geweld vanuit de linkse hoek.
De invloed van extreem rechts in de maatschappij is nog altijd marginaal vergeleken met die van extreem links. Er lopen natuurlijk wat kaalkopjes rond, maar georganiseerd rellen is veelal voorbehouden voor de linkse extremisten. En nu komt het weer, het is het klimaat dat de links extremisten en de media creëren dat het gevaar van rechts komt, maar noem is (buiten lone wolf Breivik) het gevaar dat extreem rechts veroorzaakt in de maatschappij behalve de huidige kritiek op het immigratiebeleid?
Je laatste twee alinea's zal ik maar negeren, voor mij een teken dat de frustratie de overhand aan het nemen is.
Zo rechts als het maar kan. Erg sociaal is het namelijk niet.quote:Op donderdag 22 juni 2017 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik nog uitleggen dat kritiek op immigratiebeleid geen vaststaand rechts gegeven is?
Juist, dat is jouw definitie van rechts? Asociaal?quote:Op donderdag 22 juni 2017 19:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo rechts als het maar kan. Erg sociaal is het namelijk niet.
Dat er ook gewoon links georiënteerde mensen ook tegen kunnen zijn is wat anders.
Goed argument wederom. Ontkracht meteen het hele artikel. Nee sorry jouw onkunde werd al zichtbaar nadat je duidelijk maakte de OP niet gelezen te hebben maar toch probeerde de discussie aan te gaan. Gezien je reactie nu geeft mij dat de mogelijkheid om je de rest van het topic te negeren totdat je met degelijke argumenten komt aanzetten om het artikel in de OP (welke ik niet geschreven heb) te ontkrachten. En als je bij je standpunt blijft dat de Elsevier een boos-rechtsmens blaadje is dan is mijn standpunt dat jij een linkse wegkijker bent, waardoor jij je gerechtvaardigd voelt om de Elsevier te negeren en ik mij gerechtvaardigd voel om jouw te negeren.quote:Op donderdag 22 juni 2017 19:07 schreef bamibij het volgende:
[..]
Oh, het is dus een verzinsel van een chronisch boos-rechtsmens blaadje (de elsevier). 80% van de USA nieuwssites zou juichen als Trump wordt omgelegd![]()
En nog kritiekloos overnemen ook
Dat mensen niet aan elkaar gelijk zijn en dat een soort hiërarchie onontkoombaar is. Het tegenovergestelde van het "iedereen heeft recht op een woning in Europa"-verhaal.quote:Op donderdag 22 juni 2017 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist, dat is jouw definitie van rechts? Asociaal?
quote:Op donderdag 22 juni 2017 19:17 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Goed argument wederom. Ontkracht meteen het hele artikel. Nee sorry jouw onkunde werd al zichtbaar nadat je duidelijk maakte de OP niet gelezen te hebben maar toch probeerde de discussie aan te gaan. Gezien je reactie nu geeft mij dat de mogelijkheid om je de rest van het topic te negeren totdat je met degelijke argumenten komt aanzetten om het artikel in de OP (welke ik niet geschreven heb) te ontkrachten. En als je bij je standpunt blijft dat de Elsevier een boos-rechtsmens blaadje is dan is mijn standpunt dat jij een linkse wegkijker bent, waardoor jij je gerechtvaardigd voelt om de Elsevier te negeren en ik mij gerechtvaardigd voel om jouw te negeren.
Voor elke keer dat ik vanwege mijn kritiek op het immigratie beleid wordt uitgemaakt als rechts-extremist moet je mij nog minimaal één keer vertellen dat kritiek op het beleid geen vaststaand rechts gegeven is.quote:Op donderdag 22 juni 2017 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik nog uitleggen dat kritiek op immigratiebeleid geen vaststaand rechts gegeven is? En daarbij: ga je nu met droge ogen beweren dat de 'media' op de hand is van ranzige extreem linkse groepen als antifa? Echt??
Het rechtse geluid is dus 'sommige mensen zijn gewoon beter dan andere mensen'?quote:Op donderdag 22 juni 2017 19:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat mensen niet aan elkaar gelijk zijn en dat een soort hiërarchie onontkoombaar is. Het tegenovergestelde van het "iedereen heeft recht op een woning in Europa"-verhaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |