Jij zou eens een dichtbundel ofzo moeten uitbrengen. Volgens mij kun je Nico Dijkshoorn overtreffen.quote:Op woensdag 21 juni 2017 23:01 schreef john2406 het volgende:
Nou heet het toevallig zo als die niet was, was er wel een ander.
uhuh.quote:Op woensdag 21 juni 2017 23:01 schreef john2406 het volgende:
Nou heet het toevallig zo als die niet was, was er wel een ander.
Je hebt wel met de diplomatieke status van Nederland te doen, is het niet Linus?quote:Op woensdag 21 juni 2017 23:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
uhuh.
Rutte had allemaal potentiële vriendjes op bezoek.![]()
[ afbeelding ]
Als langer twijfel ik eraan, iets wat goed is behoeft niet veel gedraai.quote:Op woensdag 21 juni 2017 23:44 schreef skysherrif het volgende:
[..]
was ich nog zu sagen hatte, dauert eine sigarette
Een onverwachte medestander in de strijd voor het behoud van de Nederlandse taal.quote:Op woensdag 21 juni 2017 23:44 schreef Tijger_m het volgende:
Goedenavond, ik verdedig de Nederlandse taal tegen deze Duitse invasie
Als Kapitein Gelderman op het Viaduct van Rhenen?quote:Op woensdag 21 juni 2017 23:44 schreef Tijger_m het volgende:
Goedenavond, ik verdedig de Nederlandse taal tegen deze Duitse invasie
Josse de Voogdtquote:Op woensdag 21 juni 2017 23:50 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Een onverwachte medestander in de strijd voor het behoud van de Nederlandse taal.
Als jij dat wil god en de rest, waarom niet?quote:Op woensdag 21 juni 2017 23:51 schreef skysherrif het volgende:
Laat me godverdomme posts wijzigen kut fok
Zal wel een gevalletje n00b user zijnquote:Op woensdag 21 juni 2017 23:51 schreef skysherrif het volgende:
Laat me godverdomme posts wijzigen kut fok
Komt door de NOS. Die hadden paar dagen terug een infantiele kop boven hun stuk staan over Nederland die nieuwe bondgenoten zoekt. "Wie wil Nederlands vriendje zijn?" O.i.d.quote:Op woensdag 21 juni 2017 23:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je hebt wel met de diplomatieke status van Nederland te doen, is het niet Linus?
quote:De politie heeft sinds het begin van het jaar al achthonderd aangiftes binnengekregen van mensen die de dupe zijn geworden van de zogenoemde ‘Microsoft-scam’, een manier van telefonische oplichting waarbij een persoon zich voordoet als een medewerker van Microsoft. Dat meldt de politie donderdag. In heel 2016 waren er 1.100 slachtoffers.
De gesprekken verlopen vaak hetzelfde, zo laat de politie weten: mensen worden gebeld door een Engelssprekende beller, vaak sprekend met een licht Indiaas accent. Deze persoon doet zich voor als Microsoft-medewerker en overtuigt het slachtoffer ervan dat er problemen zijn met zijn of haar computer. Die problemen kunnen uiteraard door de beller worden opgelost. Op die manier zijn in Nederland honderdduizenden euro’s buitgemaakt. Eén slachtoffer verloor zelfs meer dan 70.000 euro.
Ik snap dat nooit. Hebben die mensen niet door dat Microsoft ook gewoon Nederlanders in dienst heeft en dat als jij ze belt (of zij jou) er een Nederlander aan de andere kant van de lijn hoort te zitten?quote:
Als je daarin trapt verdien je het ook.quote:
1 juli is Remlofs grote dag.quote:
Ik heb serieus nog nooit met een medewerker van een software/computerbedrijf gesproken, via telefoon of anders. Wil ik graag zo houden.quote:Op donderdag 22 juni 2017 07:31 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit. Hebben die mensen niet door dat Microsoft ook gewoon Nederlanders in dienst heeft en dat als jij ze belt (of zij jou) er een Nederlander aan de andere kant van de lijn hoort te zitten?
Verder is het wel sneu natuurlijk.
Bijna zomervakantiequote:Op donderdag 22 juni 2017 07:48 schreef Jip141 het volgende:
Toe aan weekend..
Liefst een lang weekend. Echt heel lang.
Het Zwartepietendiscussie-seizoen.quote:Op donderdag 22 juni 2017 08:02 schreef Verfassungsschutz het volgende:
En de dagen worden weer korter.
Ho ho, eerste de verontwaardiging over het feit dat er al pepernoten in de winkels liggen terwijl het nog maar augustus is.quote:
Autisten kunnen niet met verandering omgaan.quote:Op donderdag 22 juni 2017 08:15 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Zijn gewoon mooie banners zeikwijf.
Als je 12 bent en niet op je werk zit, ja.quote:Op donderdag 22 juni 2017 08:15 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Zijn gewoon mooie banners zeikwijf.
Vader Kaas:quote:Op donderdag 22 juni 2017 08:31 schreef Kaas- het volgende:
Sollicitatiegesprek van vanmiddag afgezegd vanwege ziekte. Wel matig zeg.Nu maar weer even verder slapen.
quote:Vier op de tien Nederlanders leest of kijkt nauwelijks nieuws
Vier op de tien Nederlanders nemen op een doorsneedag niet of nauwelijks kennis van het nieuws. Ze lezen geen krant, volgen radio en televisie niet en kijken ook niet op nieuwssites en -apps. Dat is zorgelijk, schrijft het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in een studie die vandaag verschijnt. “Een goed geïnformeerde bevolking is belangrijk voor het functioneren van de democratie”, zegt SCP-onderzoekster Annemarie Wennekers.
Achterlijk volk is prima, maar dan moeten ze wel hun bek houden.quote:
I know, ik was erbij. Was wel een lieve kop though.quote:Op donderdag 22 juni 2017 06:38 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Komt door de NOS. Die hadden paar dagen terug een infantiele kop boven hun stuk staan over Nederland die nieuwe bondgenoten zoekt. "Wie wil Nederlands vriendje zijn?" O.i.d.
En ik wil nog even kwijt dat de TT een uitspraak van Kohl is. Ik vind Merkel best wel tof.
Mwah, een democratie heeft toch wel burgers nodig die de boel een beetje in de gaten houden en betalen voor journalistiek (zodat journalisten de boel nog beter in de gaten kunnen houden).quote:Op donderdag 22 juni 2017 08:39 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Achterlijk volk is prima, maar dan moeten ze wel hun bek houden.
Dat doet de andere helft van de bevolking, die wel een IQ van boven de 100 hebben.quote:Op donderdag 22 juni 2017 08:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Mwah, een democratie heeft toch wel burgers nodig die de boel een beetje in de gaten houden en betalen voor journalistiek (zodat journalisten de boel nog beter in de gaten kunnen houden).
Journalisten hebben we niet nodig.quote:Op donderdag 22 juni 2017 08:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Mwah, een democratie heeft toch wel burgers nodig die de boel een beetje in de gaten houden en betalen voor journalistiek (zodat journalisten de boel nog beter in de gaten kunnen houden).
Een ministerie van propaganda?quote:Op donderdag 22 juni 2017 08:44 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Journalisten hebben we niet nodig.
Ik vrees van niet. Steeds minder mensen betalen voor journalistiek (naast het belastinggeld voor de PO dat o.a. terecht komt bij de NOS/NTR).quote:Op donderdag 22 juni 2017 08:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat doet de andere helft van de bevolking, die wel een IQ van boven de 100 hebben.
Wel via kliks en advertentiegeld..quote:Op donderdag 22 juni 2017 08:47 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik vrees van niet. Steeds minder mensen betalen voor journalistiek (naast het belastinggeld voor de PO dat o.a. terecht komt bij de NOS/NTR).
Niet echt vergelijkbaar met een constante en onafhankelijke inkomstenstroom door leden/abonnees.quote:
Oké, we hebben wel journalisten nodig maar die zijn nu compleet verkeerd verdeeld over onderwerpen.quote:
Die tijden zijn wel een beetje voorbij aan het gaan idd, vrees ik.quote:Op donderdag 22 juni 2017 08:50 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Niet echt vergelijkbaar met een constante en onafhankelijke inkomstenstroom door leden/abonnees.
Dat interview van Johnson.twitter:johnprescott twitterde op woensdag 21-06-2017 om 21:30:22THE worst interview by a politician EVER. I expect @BBCNews & @itvnews will cover it & it'll be in every newspaper 🤔 https://t.co/k2id2nk8DR reageer retweet
Ik heb een collega die dat ook niet doet. Hij wordt er depressief van, zegt hij. Ergens snap ik dat wel, veel nieuws wordt ook behoorlijk opgeklopt. Teveel nieuws over (mislukte) aanslagen e.d. waar echt niet iedereen op zit te wachten. Het holt zichzelf uit.quote:
Ik snap ook zeker dat mensen geen zin hebben om alles te volgens of de hele dag bezig te zijn met nieuws. Maar kies dan een krant uit die je aanstaat en lees de verdiepende artikelen en kijk even vlug wat er gebeurd is in de wereld of het land.quote:Op donderdag 22 juni 2017 09:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb een collega die dat ook niet doet. Hij wordt er depressief van, zegt hij. Ergens snap ik dat wel, veel nieuws wordt ook behoorlijk opgeklopt. Teveel nieuws over (mislukte) aanslagen e.d. waar echt niet iedereen op zit te wachten. Het holt zichzelf uit.
Tsja, maar als het je gewoonweg niet interesseert, waarom zou je het dan volgen?quote:Op donderdag 22 juni 2017 09:12 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik snap ook zeker dat mensen geen zin hebben om alles te volgens of de hele dag bezig te zijn met nieuws. Maar kies dan een krant uit die je aanstaat en lees de verdiepende artikelen en kijk even vlug wat er gebeurd is in de wereld of het land.
quote:Op donderdag 22 juni 2017 08:50 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Oké, we hebben wel journalisten nodig maar die zijn nu compleet verkeerd verdeeld over onderwerpen.
quote:[..]
Iedereen weet dat historisch gezien Joden graag met de trein reizen dus de kans was wel groot dat er een paar Joden te vinden zouden zijn om plat te rijden.
Omdat het toch een beetje bij je burgerplicht hoort. Natuurlijk heeft men de vrijheid om het niet te doen, maar we zijn wel allemaal mede-verantwoordelijk voor dit land. De keuze om geen geld te geven aan journalistiek en de politiek op geen enkele wijze te controleren, staat daar haaks op.quote:Op donderdag 22 juni 2017 09:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Tsja, maar als het je gewoonweg niet interesseert, waarom zou je het dan volgen?
Ik vind het belangrijker dat op school beter geleerd wordt hoe je fact-checking doet en hoe je een betrouwbare bron kunt herkennen. Als mensen sites als dagelijksestandaard en willekeurige YT-filmpjes gaan geloven, dan is er in het onderwijs iets misgegaan. Of er is natuurlijk gewoon niets aan te doen en 20% van de mensen is reddeloos verloren, wat dat betreft. Dat kan natuurlijk ook.
Mijn column in De Bruine Rotterdammer.quote:Op donderdag 22 juni 2017 09:22 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Dat staat in je laatste artikel?
En tegelijkertijd maar klagen dat de Hoge Heren in Den Haag en Brussel alles beslissen. Ja, vind je het gek. Als je zelf nog niet eens de moeite kunt nemen om naar de lokale informatieavonden te gaan..quote:Op donderdag 22 juni 2017 09:22 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Omdat het toch een beetje bij je burgerplicht hoort. Natuurlijk heeft men de vrijheid om het niet te doen, maar we zijn wel allemaal mede-verantwoordelijk voor dit land. De keuze om geen geld te geven aan journalistiek en de politiek op geen enkele wijze te controleren, staat daar haaks op.
Ik snap wat je bedoelt. Maar zonder stemplicht is het niet je burgerplicht, natuurlijk. Je kunt je ook gewoon onttrekken aan het democratisch proces. Gezien het feit dat de opkomst ook rond de 80% ligt, klopt dat cijfermatig wel met het aantal mensen wat geen nieuws volgt. Er zal de nodige overlap zijn.quote:Op donderdag 22 juni 2017 09:22 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Omdat het toch een beetje bij je burgerplicht hoort. Natuurlijk heeft men de vrijheid om het niet te doen, maar we zijn wel allemaal mede-verantwoordelijk voor dit land. De keuze om geen geld te geven aan journalistiek en de politiek op geen enkele wijze te controleren, staat daar haaks op.
Juridisch is er inderdaad geen plicht, maar moreel wel. Je bent gewoon een free-rider in de samenleving wanneer je anderen extra tijd en geld laat spenderen om de democratie in stand te houden terwijl jij (expres) niks doet. Het kan, het mag... maar netjes is het niet.quote:Op donderdag 22 juni 2017 09:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Maar zonder stemplicht is het niet je burgerplicht, natuurlijk. Je kunt je ook gewoon onttrekken aan het democratisch proces. Gezien het feit dat de opkomst ook rond de 80% ligt, klopt dat cijfermatig wel met het aantal mensen wat geen nieuws volgt. Er zal de nodige overlap zijn.
Klopt, maar één bron is altijd nog beter dan geen bronnen. En het gaat ook een beetje om het geld geven aan media zodat ze journalisten kunnen betalen. Ik lees ook niet alle artikelen op De Correspondent en in Trouw, maar met o.a. mijn geld kunnen ze wel mensen betalen.quote:Journalistiek is natuurlijk wel ontzettend belangrijk, maar één bron is niet voldoende. Je moet meer kranten en artikelen lezen om tot een evenwichtig beeld te komen, anders ga je gewoon de Telegraaf of de Volkskrant napraten. Dus het is best een investering. Niet alleen in geld, maar ook in tijd.
Het is geen freeriden; je doet de maatschappij juist een gunst als je je onttrekt aan de democratie in het geval je daar toch te achterlijk voor bent.quote:Op donderdag 22 juni 2017 09:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Juridisch is er inderdaad geen plicht, maar moreel wel. Je bent gewoon een free-rider in de samenleving wanneer je anderen extra tijd en geld laat spenderen om de democratie in stand te houden terwijl jij (expres) niks doet. Het kan, het mag... maar netjes is het niet.
[..]
Klopt, maar één bron is altijd nog beter dan geen bronnen. En het gaat ook een beetje om het geld geven aan media zodat ze journalisten kunnen betalen. Ik lees ook niet alle artikelen op De Correspondent en in Trouw, maar met o.a. mijn geld kunnen ze wel mensen betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |