Turkse Nederlanders laten zich van een kant zien, die inmiddels als kenmerkend beschouwd kan worden.quote:Schrijver en programmamaker Özcan Akyol wordt ernstig bedreigd vanwege de NTR-documentaireserie De neven van Eus, die sinds mei elke zondag op tv wordt uitgezonden. Hij wordt al langer geïntimideerd, maar in de Volkskrant zegt hij dat de situatie is geëscaleerd na de derde aflevering van de serie. Die ging over het teruglopende toerisme in Antalya.
Akyol zegt tegen de Volkskrant dat hij had gehoopt dat de bedreigingen tijdens de ramadan zouden afnemen, maar in plaats daarvan zijn ze juist toegenomen. "Ik vind het niet verstandig me overal te vertonen, mijd plekken waar veel Turkse Nederlanders komen. De markt in Deventer bijvoorbeeld", zegt hij tegen de krant. Deventer, waar Akyol woont, heeft een grote Turkse gemeenschap.
De Volkskrant schrijft dat de bedreigingen ook vanuit het buitenland komen. Hij wordt onder meer uitgescholden voor landverrader, tegen wie de extreemrechtse Grijze Wolven ingezet moeten worden. Ook wordt hem een langzame en pijnlijke dood en een verblijf in een Turkse cel toegewenst als hij weer voet op Turkse bodem zet.
Grens bereikt
In de derde aflevering zeggen de neven van Akyol dat het niet goed gaat met het toerisme in Antalya. "Daar worden veel Turkse Nederlanders heel erg boos over. Volgens hen gaat het wél goed. Je mag niet negatief berichten over het land waar zij zoveel van houden", citeert de krant Akyol.
Volgens Akyol is er een grens bereikt met de laatste golf bedreigingen. "Als er niets gebeurt, lijkt het of zij vrij spel krijgen. Ik wil een signaal afgeven dat die scheldpartijen en dreigementen niet onopgemerkt blijven. Dat ze strafrechtelijke consequenties kunnen krijgen."
"Alles wat bij mij binnenkomt, geef ik door aan de politie. Die leest mee en belt aan bij de bedreigers die zij hebben kunnen achterhalen, om ze te waarschuwen." Ook de politie Oost-Nederland is op de hoogte van de bedreigingen en heeft regelmatig contact met Akyol.
De schrijver heeft geen aangifte gedaan.
Dat zal wel weer anders zijn, duh.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:16 schreef polderturk het volgende:
Een handvol Turkse Nederlanders uiten bedreigingen, en nu worden alle Turkse Nederlanders over een kam geschoren.
Sylvana Simons werd ook bedreigd door tokkies. Worden dan alle autochtone Nederlanders over een kam geschoren?
Jaja, het was ook een handvol voor het consulaat in Rotterdam...quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:16 schreef polderturk het volgende:
Een handvol Turkse Nederlanders uiten bedreigingen, en nu worden alle Turkse Nederlanders over een kam geschoren.
Sylvana Simons werd ook bedreigd door tokkies. Worden dan alle autochtone Nederlanders over een kam geschoren?
Nee, Erdogan is een schatje.quote:
Euh, ja. Want volgens de sylvana's, quincy's, jeffry's en anousha's zijn alle voorstanders van ZP racisten en allemaal afstammelingen van de slavendrijvers. Foute vergelijking.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:16 schreef polderturk het volgende:
Ach, verdraaien van feiten is ook zo'n turkse eigenschap. Kunnen de overgebleven Armeniërs wel vertellen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:28 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jaja, het was ook een handvol voor het consulaat in Rotterdam...
Waarom zeg je dingen die ik niet zeg? Heb nergens gezegd dat Erdogan lief is. Ik heb heb over die Özcan, waar ik mee gestudeerd heb. Ik ken hem dus.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, Erdogan is een schatje.
Doe hem de groeten van me.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Waarom zeg je dingen die ik niet zeg? Heb nergens gezegd dat Erdogan lief is. Ik heb heb over die Özcan, waar ik mee gestudeerd heb. Ik ken hem dus.
Naast Wilders-basher in de Nieuwe Revu is hij verder best oke, ja.quote:
Geen contact met hem.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Doe hem de groeten van me.
Ja ja. Alle Turkse Nederlanders hebben dus Ozcan Akyol bedreigd. De gehele Turkse gemeenschap moet verantwoordelijk gesteld worden voor de bedreiging van Ozcan Akyol.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:28 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jaja, het was ook een handvol voor het consulaat in Rotterdam...
Waarom niet? Lijkt me juist een hele sympathieke vent.quote:
Dat de meeste Turkse Nederlanders Erdogan fan zijn wil niet zeggen dat ze allemaal Akyol bedreigen. Ik ben anti-Erdogan, maar we leven in een democratie. Als iemand Erdo-fan wil zijn, dan kan hij dat zijn. Net zoals dat iemand hier ook Poetin of Assad fan kan zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Euh, ja. Want volgens de sylvana's, quincy's, jeffry's en anousha's zijn alle voorstanders van ZP racisten en allemaal afstammelingen van de slavendrijvers. Foute vergelijking.
In dat geval, de turken hebben zich meermaals als idioot gedragen op het minste geringste stukje kritiek. Tevens is de meerderheid hier van de turken erdolf hitlerogan fan. Dus tel maar uit.
Hij is ook redelijk fervent DENK-basher, om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:39 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Naast Wilders-basher in de Nieuwe Revu is hij verder best oke, ja.
Zou hij de woorden van Wilders nu ook van een andere kant bekijken?
Daarom dat hij ook zoveel bedreigingen krijgtquote:Op donderdag 15 juni 2017 22:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hij is ook redelijk fervent DENK-basher, om maar wat te noemen.
Dan vergis je je lelijk.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom niet? Lijkt me juist een hele sympathieke vent.
Mij irriteert me iets aan hem. Kan er nog niet de vinger op leggen.quote:
Veel woorden van Wilders zijn gewoon de waarheid. Toch heb ook ik me meermaals schuldig gemaakt aan Wilders uitlachen. Soms maakt die man het er gewoon naar.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:39 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Leg eens uit, wat mankeert er aan?quote:
Zeker!quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Veel woorden van Wilders zijn gewoon de waarheid. Toch heb ook ik me meermaals schuldig gemaakt aan Wilders uitlachen. Soms maakt die man het er gewoon naar.
Nu moet je ff normaal doen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:16 schreef polderturk het volgende:
Gaarne bewijs voor deze ''spannerde shit''.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:15 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nou poeh poeh.
Een gemiddelde dag meeposten in NWS of op de FP levert spannendere shit op.
Even verbeterd. Verder heb je gelijk.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:12 schreef SpaceOddity het volgende:
Turkse Nederlanders Turken in Nederland laten zich van een kant zien, die inmiddels als kenmerkend beschouwd kan worden.
Een Nederlandse docu maken waarbij waarheidsgetrouw een realistisch beeld van een onderwerp word geschetst om vervolgens bedreigd worden. Triest.
Man man man.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:12 schreef SpaceOddity het volgende:
In de derde aflevering zeggen de neven van Akyol dat het niet goed gaat met het toerisme in Antalya. "Daar worden veel Turkse Nederlanders heel erg boos over. Volgens hen gaat het wél goed. Je mag niet negatief berichten over het land waar zij zoveel van houden", citeert de krant Akyol.
https://www.npo.nl/VPWON_1268487quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Kan ik de documentaire ergens terugzien?
Het toerisme neemt inderdaad weer toe, maar dan voornamelijk vanuit het M-O en minder uit het westen. Daarom zijn die gescheide stranden en alcoholverboden juist handig. 👍🏻quote:
Dat zal wel meevallen als erdogan Qatar steunt.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:54 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het toerisme neemt inderdaad weer toe, maar dan voornamelijk vanuit het M-O en minder uit het westen. Daarom zijn die gescheide stranden en alcoholverboden juist handig. 👍🏻
Ik las een aantal dagen geleden een artikel waar uit bleek dat april de eerste maand is waarin het toerisme weer is toegenomen vergeleken met dezelfde maand in het jaar daarvoor. Het is echt nog lang niet op het niveau van 2015 en dat zal ook nog wel een tijd gaan duren..quote:Op vrijdag 16 juni 2017 02:30 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen als erdogan Qatar steunt.
Gelukkig zijn die gescheide stranden en alcohol verbod niet overal.
Als ik het goed heb begrepen is het zo dat er na 11uur 's avonds geen alcohol meer mag verkocht worden in de winkeltjes, wel in restaurants, bars, disco's en hotels.
Lege stranden vond ik niet zo gek in april met regenachtig/bewolkt weer.
Heeft voornamelijk te maken met wat erdogan uitkraamt, die doet de zaak geen goed in ieder geval.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 02:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het is echt nog lang niet op het niveau van 2015 en dat zal ook nog wel een tijd gaan duren..
Moedig ??quote:
Ik snap het ook niet. Die serie is goed, en het is niet alsof Turken daarin belachelijk gemaakt worden of te kakken gezet worden, integendeel juist. Maarja, ik ben geen Turk.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 06:26 schreef Buurtzwaan het volgende:
Dat Turkse Nederlanders zich kunnen ergeren aan wat Ebru Omar schrijft kan ik nog enigszins mee inkomen, maar dat zo iemand als Eus wordt bedreigd is te gek voor woorden. Ik heb zijn documentaire gezien en als je dat al als vorm van kritiek beschouwd dan heb je wel erg korte teentjes.
Zelfs objectief constateren dat toerisme in de heilstaat een knauw heeft gehad is beledigend en dus verboten, zo rollen amoebes.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 07:37 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Die serie is goed, en het is niet alsof Turken daarin belachelijk gemaakt worden of te kakken gezet worden, integendeel juist. Maarja, ik ben geen Turk.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 08:24 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zelfs objectief constateren dat toerisme in de heilstaat een knauw heeft gehad is beledigend en dus verboten, zo rollen amoebes.
Hatemogluquote:Op vrijdag 16 juni 2017 08:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die knauw in de toeristensector komt toch geheel voor rekening van de Turkse nationalisten zelf.
Ik heb even gegoogled en volgens mij hoeft die man zich geen zorgen te maken, Duitsers en Nederlanders laten zijn "hotel" sowieso wel links liggen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 08:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die knauw in de toeristensector komt toch geheel voor rekening van de Turkse nationalisten zelf.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 08:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het geeft goed de extreme kortzichtigheid en onderontwikkeling van een grote groep Turken weer.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 08:59 schreef habitue het volgende:
[..]Hoe dom ben je dan. Met zulke posters stoot je niet alleen NL en Duitse toeristen af.
Sterker nog, ik heb gehoord dat hij lid is geworden van de PVVquote:Op donderdag 15 juni 2017 22:39 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat het niet alle Turken zijn gaat het in deze niet om. Daarnaast is dat handvol nogal een bagatellisering van de werkelijkheid. Het schijnt om enkele honderden bedreigingen te gaan, wat ik toch echt een flink aantal vind. Het zou de Turkse gemeenschap overigens sieren om afstand te nemen van dit soort idioterie. Maar dat zie/hoor je dus nergens. En dat is vooral waarom mensen nu commentaar hebben...quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:16 schreef polderturk het volgende:
Toch is dat wel wat gebeurd...quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:44 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ja ja. Alle Turkse Nederlanders hebben dus Ozcan Akyol bedreigd. De gehele Turkse gemeenschap moet verantwoordelijk gesteld worden voor de bedreiging van Ozcan Akyol.
Ik heb een stronthekel aan Erdogan en de bedreiging van Akyol is verkeerd. Maar alle Turken over een kam scheren is verkeerd, net als dat het verkeerd is om alle Nederlanders zonder migratie achtergrond te generaliseren om de Sylvana bedreigingen.
Er is voor Turken/Marokkanen vaak geen enkele reden zich aan te passen. Ze gaan vrijwel alleen maar om met mensen uit hun eigen kring en wonen vaak in wijken/buurten waar veel andere Turken/Marokkanen zitten.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 10:50 schreef yats het volgende:
[..]
Toch is dat wel wat gebeurd...
Ik heb niets met Wilders en zijn ideeën maar word wel geregeld als een soort halve racist neergezet omdat ik van mening ben dat je je als je in een ander land/andere cultuur gaat wonen om wat voor reden dan ook aan dat land/die cultuur aan moet passen in plaats van jouw mening op te dringen. Dat zou ik andersom ook doen als ik in een ander land zou wonen...
Nee.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:39 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Haatmongool.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 08:49 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Hatemoglu
Weet niet wat het betekent, maar ik vind het wel toepasselijk klinken.
Heb jij Nederlands gestudeerd?quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Waarom zeg je dingen die ik niet zeg? Heb nergens gezegd dat Erdogan lief is. Ik heb heb over die Özcan, waar ik mee gestudeerd heb. Ik ken hem dus.
Wilders is dan ook een idioot. Al zit er in sommige dingen die hij zegt op zijn minst een kern van waarheid.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Veel woorden van Wilders zijn gewoon de waarheid. Toch heb ook ik me meermaals schuldig gemaakt aan Wilders uitlachen. Soms maakt die man het er gewoon naar.
Ik heb zelf een paar jaar in zo'n turken wijk gewoond. Kende zelf een paar gasten die daar geboren en getogen zijn, met Turkse ouders of opa en oma's. Die groeien op in een heel klein wereldje. I kid you not, maar een zo'n gast had nog nooit wat anders gegeten dan Turks. Nog nooit ergens anders geweest dan Turkije. De rest van Nederland was hij nog nooit geweest. Aardige gasten wel daar niet van. Kon er wel mee lachen, maar zelfspot kennen ze niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is voor Turken/Marokkanen vaak geen enkele reden zich aan te passen. Ze gaan vrijwel alleen maar om met mensen uit hun eigen kring en wonen vaak in wijken/buurten waar veel andere Turken/Marokkanen zitten.
Om Ozcan Akyol hierin te betrekken: ik heb een interview met hem gelezen waarin hij vertelde dat hij zelf als kind aanvankelijk ook in die situatie zat. Alleen maar omgang met Turken, vooral Turkse tv, Turkse bubbel. Pas toen zijn ouders verhuisden naar een betere buurt kwam hij erachter hoe klein zijn wereldje was en dat Nederland zoveel meer te bieden heeft dan eeuwig in je eigen kringetje blijven ronddraaien.
Verbeteren van de sociaal-economische status is gewoon een heel goede manier om mensen beter te laten integreren. Maar dat is in de praktijk nog steeds heel moeilijk, zo blijkt.
Journalistiek, bij hem in de klas.quote:
Ook jij schuift wat in de voeten. Ik heb nergens gezegd dat ik mensen bedreigen oké vind.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:03 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik vind mensen bedreigen maar niks.
In het echt is hij ook niet heel slim, lol. Beetje dat holle gepraat dat Hollanders horen willen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:37 schreef Triggershot het volgende:
Even los van hoe geweldig/verschrikkelijk Turkije en de Turken zijn. Özcan Akyols toegevoegde waarde is enkel en alleen dat hij Turks is. Ik heb serieus nooit geen enkel inzichtelijk iets gehoord uit zijn mond. Beetje ingehuurd steeds zodat hij kan pissen in eigen nest. Het is geen Zihni Özdil.
Ik schuif niks in de voeten maar ik vind het raar dat het meer over de persoon lijkt te gaan dan over het feit dat hij massaal bedreigd wordt.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ook jij schuift wat in de voeten. Ik heb nergens gezegd dat ik mensen bedreigen oké vind.
Nogmaals, ik zeg nergens dat ik mensen bedreigen normaal vind. Dat kan inderdaad niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:38 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik schuif niks in de voeten maar ik vind het raar dat het meer over de persoon lijkt te gaan dan over het feit dat hij massaal bedreigd wordt.
Al is het een enorme eikel, mensen bedreig je niet.
En al helemaal geen Cahit Arf.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:37 schreef Triggershot het volgende:
Even los van hoe geweldig/verschrikkelijk Turkije en de Turken zijn. Özcan Akyols toegevoegde waarde is enkel en alleen dat hij Turks is. Ik heb serieus nooit geen enkel inzichtelijk iets gehoord uit zijn mond. Beetje ingehuurd steeds zodat hij kan pissen in eigen nest. Het is geen Zihni Özdil.
Dat kan, maar bedreigen is ook weer zo iets.quote:
Vind ik ook absoluut niet normaal. Moge dat duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat kan, maar bedreigen is ook weer zo iets.
Intellectueel omdat hij een mening heeft die in jouw straatje past. Als dat tegenwoordig de voorwaarde voor intellect is....quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:41 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De meest intellectuele bekende Turkse versie van de Nederlander.
Verder komt die op mij wel oké over, maar goed ik zie hem eens in de zoveel tijd eens bij Mathijs aan tafel.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:44 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Vind ik ook absoluut niet normaal. Moge dat duidelijk zijn.
Mag je vinden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Verder komt die op mij wel oké over, maar goed ik zie hem eens in de zoveel tijd eens bij Mathijs aan tafel.
Dat mag ik hopen.quote:
Welnee, hij doet mij zelf echt helemaal niks.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Intellectueel omdat hij een mening heeft die in jouw straatje past. Als dat tegenwoordig de voorwaarde voor intellect is....
Hij heeft zelf ook niks met Hollanders, daarom woont hij in het oosten van het land ipv Amsterdam.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:38 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
In het echt is hij ook niet heel slim, lol. Beetje dat holle gepraat dat Hollanders horen willen.
Huh? Want in het oosten wonen minder Hollanders dan in Amsterdam?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:50 schreef Chai het volgende:
[..]
Hij heeft zelf ook niks met Hollanders, daarom woont hij in het oosten van het land ipv Amsterdam.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:48 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Welnee, hij doet mij zelf echt helemaal niks.
Het geeft alleen aan wat zijn rol is in het Nederlandse medialandschap.
Het geeft goed aan hoe het medialandchap werkt, namelijk dat je als allochtoon die aanschopt tegen je eigen cultuur en land eerder bekendheid genereert dan een allochtoon die gewoon goed werk levert zonder herrie te schoppen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:48 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Welnee, hij doet mij zelf echt helemaal niks.
Het geeft alleen aan wat zijn rol is in het Nederlandse medialandschap.
Hollanders wonen in Noord- en Zuid-Holland. Verder identificeert geen enkele Nederlander zich als Hollander hoor.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:56 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Huh? Want in het oosten wonen minder Hollanders dan in Amsterdam?
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:00 schreef Chai het volgende:
[..]
Hollanders wonen in Noord- en Zuid-Holland. Verder identificeert geen enkele Nederlander zich als Hollander hoor.
Zie wel vaak dat Hollander op een denigrerende manier gebruikt wordt door mensen die het ook op een hatelijke manier over tatta's hebben. Daarom zie ik Hollander ook een beetje als scheldwoord.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:20 schreef KillemWieft het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Bovendien is tatta sowieso denigrerend bedoeld, dus wat je zegt is een beetje dubbelop.
Goh, dat had ik er nou niet uit gehaald. Zowel bij hem als bij jou niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Journalistiek, bij hem in de klas.
Grappig dat het holle gepraat van een Turk moet komen. Sowieso is het enige holle geroraat dat ik meestal hoor hetgeen van types als jou af komt.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:38 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
In het echt is hij ook niet heel slim, lol. Beetje dat holle gepraat dat Hollanders horen willen.
Je zou maar toch maar eens wat anders zeggen dan weer een variant van "dan ga je toch gewoon terug naar waar je vandaan komt?" Dat je weinig trek hebt of onder de indruk bent van een Turk die zegt wat je van de Hollander/Nederlander/Autochtoon/whatever zegt betekent niet dat je ageert tegen Hollanders in het algemeen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:43 schreef yats het volgende:
[..]
Grappig dat het holle gepraat van een Turk moet komen. Sowieso is het enige holle geroraat dat ik meestal hoor hetgeen van types als jou af komt.
Gekke vraag wellicht, maar a ls je je zo af wil zetten tegen 'Hollanders, wat doe je dan nog in Nederland?
Je kent de postgeschiedenis van magrebijnse niet?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je zou maar toch maar eens wat anders zeggen dan weer een variant van "dan ga je toch gewoon terug naar waar je vandaan komt?" Dat je weinig trek hebt of onder de indruk bent van een Turk die zegt wat je van de Hollander/Nederlander/Autochtoon/whatever zegt betekent niet dat je ageert tegen Hollanders in het algemeen.
Hij is niet echt Turks meer natuurlijk. Dat is het hele punt. Hij is meer Nederlander dan Turk. Hij heeft dat eergevoel duidelijk allang losgelaten, durft zich kwetsbaar op te stellen en is meer individualistisch.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
[..]
Het geeft goed aan hoe het medialandchap werkt, namelijk dat je als allochtoon die aanschopt tegen je eigen cultuur en land eerder bekendheid genereert dan een allochtoon die gewoon goed werk levert zonder herrie te schoppen.
Alsof je een koers of armenier met een Turk op een lijn steltquote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:56 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Huh? Want in het oosten wonen minder Hollanders dan in Amsterdam?
Jawel.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:02 schreef yats het volgende:
[..]
Je kent de postgeschiedenis van magrebijnse niet?
Uhu, het is algemeen bekend dat hij journalistiek gestudeerd heeft in Zwolle.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:41 schreef yats het volgende:
[..]
Goh, dat had ik er nou niet uit gehaald. Zowel bij hem als bij jou niet.
Oh ja natuurlijk, nu is het ineens een Nederlander. Als hij een overval pleegt is het natuurlijk weer een Turk. Wat een tokkie ook.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:06 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Hij is niet echt Turks meer natuurlijk. Dat is het hele punt. Hij is meer Nederlander dan Turk. Hij heeft dat eergevoel duidelijk allang losgelaten, durft zich kwetsbaar op te stellen en is meer individualistisch.
Daarom wordt hij ook al verrader Etc gezien. Omdat hij Nederlandse normen en waarden hanteert. Hoe intelligent hij is, is niet zo van belang. Ik vind hem ook weinig verheffend in wat hij zegt.
Maargoed, hij schopt dus niet tegen eigen cultuur, hij gaat als nederlander terug naar zijn roots. En dat zie je.
Daar van worden nationalistisch ingestelde Turken (bijna allemaal) dan weer boos om. Want dat is natuurlijk niet Turks en trots genoeg.
Wat is er met mijn postgeschiedenis?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:02 schreef yats het volgende:
[..]
Je kent de postgeschiedenis van magrebijnse niet?
Die blinkt nogal uit in posts waarin je duidelijk laat merken je geen Nederlander te voelen en Nederlanders minderwaardig vind.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat is er met mijn postgeschiedenis?
Aldus de vrouw die zo slecht tegen al dat gegeneraliseer kan...quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:38 schreef Maghrebijnse het volgende:
Beetje dat holle gepraat dat Hollanders horen willen.
Een makkelijke, ik ben het niet met de boodschap eens dus de boodschapper deugt niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:37 schreef Triggershot het volgende:
Lol. Beter lezen. Probeer het.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:45 schreef yats het volgende:
[..]
Die blinkt nogal uit in posts waarin je duidelijk laat merken je geen Nederlander te voelen en Nederlanders minderwaardig vind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |