Het zijn uniforme schuttingen en het zijn huurhuizen begrijp ik. Dus dan is de aanwijzing levensgroot dat die schuttingen vd woningbouwvereniging zijn en zij die geplaatst hebben. Alle grond is ook vd wbv, dus hoezo mandeligheid etc?quote:Op donderdag 15 juni 2017 18:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, ALS...
TS heeft echter geen idee of dat zo is, dus ik zei al dat ze dat beter even na kan vragen voor ze overal dingen gaat eisen.
Ja, want de woningen hebben verschillende gebruikers. Nog nooit sociale huurwoningen gezien? Denk je dat die allemaal een gemeenschappelijke tuin hebben ofzo?quote:Op donderdag 15 juni 2017 18:48 schreef Peter het volgende:
Is er een erfafscheiding als alle grond van 1 eigenaar is?
Er staat erfAFSCHEIDING (schutting, muur, haag etc). Niet erfGRENS. Overigens zijn er ook huurwoningen met een erfgrens, want eigen kadastraal perceel (omdat de wbv de woningen ernaast verkocht heeft of omdat de wvb in vooruitloop op evt verkoop in de toekomst voor elke woning een perceel heeft laten inmeten door het kadaster).quote:Op donderdag 15 juni 2017 19:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is ook wel een goede vraag, veel huurwoningen hebben geen gesplitst kavel.
maar waar staat dat in de wetgeving?quote:Op donderdag 15 juni 2017 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, want de woningen hebben verschillende gebruikers. Nog nooit sociale huurwoningen gezien? Denk je dat die allemaal een gemeenschappelijke tuin hebben ofzo?
Woningbouwverenigingen bestaan eigenlijk niet hé!quote:Op donderdag 15 juni 2017 11:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Frappant ook dat wie je ook bij een woningvereniging wil bereiken ze er op dat moment nooit zijn en de volgende dagen tot de volgende werkweek vrij hebben.
hier hebben we de schuttingen met de hele rij gekocht, allemaal hetzelfde zodat je niet verschillende schuttingen hebt aan verschillende kanten. Dus het kan zomaar dat de schuttingen van de bewoners zijn (nogmaals; dat kan TS het beste eerst navragen want NIEMAND hier weet dat)quote:Op donderdag 15 juni 2017 20:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het zijn uniforme schuttingen en het zijn huurhuizen begrijp ik. Dus dan is de aanwijzing levensgroot dat die schuttingen vd woningbouwvereniging zijn en zij die geplaatst hebben. Alle grond is ook vd wbv, dus hoezo mandeligheid etc?
A: er is geen buurman die is juist vertrokken..quote:Op vrijdag 16 juni 2017 07:28 schreef halfway het volgende:
Waarom doen huurders toch altijd zo moeilijk? ik heb samen met mijn buurman 30mtr schutting gekocht en de kosten gedeeld.
Anders lees je even het topic, vriend.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 07:28 schreef halfway het volgende:
Waarom doen huurders toch altijd zo moeilijk? ik heb samen met mijn buurman 30mtr schutting gekocht en de kosten gedeeld.
En wat nu als ik alleen betaald heb voor de schutting?quote:Op donderdag 15 juni 2017 11:37 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Schopje naar WGR.
Woon je in een koop of huurhuis? Volgens mij mag het sowieso niet zomaar omdat jullie beiden eigenaar zijn.
https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/buren/erfafscheiding
Als het een huurhuis is zou de eigenaar van het huis inschakelen.
Maakt niet uit, zolang ie eenmaal op de erfafscheiding staat is het eigendom van beiden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:43 schreef Pudd1ngbuks het volgende:
[..]
En wat nu als ik alleen betaald heb voor de schutting?
Het is een sociale instantie, dus van die pestambtenaren aan het werk. Daarom werkt de overheid voor geen enkele meter.quote:Op donderdag 15 juni 2017 11:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bellen! Ik ken geen enkele woningstichting die enigszins acceptabel op mails reageert...
Man man man.. anders lees je even ofzo...quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:32 schreef Ridocar het volgende:
Dus als ik het goed heb heeft ts nog steeds niet gebeld naar de woningstichting? En hij wist al sinds donderdag dat de schutting niet meer aanwezig is?
Okee, succes.
quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:32 schreef Ridocar het volgende:
Dus als ik het goed heb heeft ts nog steeds niet gebeld naar de woningstichting? En hij wist al sinds donderdag dat de schutting niet meer aanwezig is?
Okee, succes.
quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:39 schreef Zolderkamer het volgende:
Man man man.. anders lees je even ofzo...
Is TS nu wel of niet gisteren naar de woningstichting geweest?quote:Op donderdag 15 juni 2017 20:41 schreef Alieda-R het volgende:
Ik ga morgen maar naar de woningstichting toe om te vragen hoe dit zit, er zullen toch wel meer mensen er iets over moeten weten dan die ene persoon die deze week afwezig is lijkt me.
Degene die erover gaat was niet aanwezig, moet volgende week maar terug komen. Helaas gaat dat niet want begin maandag met mijn nieuwe baanquote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:41 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
[..]
Is TS nu wel of niet gisteren naar de woningstichting geweest?
En wat zeiden ze?
Misschien is het al eerder geopperd maar ik heb niet alles gelezen.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 16:31 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Degene die erover gaat was niet aanwezig, moet volgende week maar terug komen. Helaas gaat dat niet want begin maandag met mijn nieuwe baan
Die weten het ook niet, toen zij er kwamen wonen stonden ze er al. En ook bij de mensen naast hun stonden de schuttingen er al toen ze er kwamen wonen. Die kwamen er pas na mij te wonen, ook aan hun is nooit iets gevraagd over overname van schuttingen.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 16:48 schreef Elpis het volgende:
[..]
Misschien is het al eerder geopperd maar ik heb niet alles gelezen.
Kan je niet aan de andere buren die een zelfde schutting hebben vragen hoe zij dat geregeld hebben (zelf of door woningstichting geplaatst).
Mijn buren weigerden mee te betalen, dat staat wel in die verplichtingen. Ze zijn bovendien huurder van de woningbouw, terwijl ik eigenaar ben.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:48 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Maakt niet uit, zolang ie eenmaal op de erfafscheiding staat is het eigendom van beiden.
Wij zijn onlangs verhuisd van een huurwoning naar een koophuis. We hebben de schuttingdelen omgewisseld, die bij het huurhuis waren nog maar een paar jaar oud en best duur, en bij het koophuis waren het van de lage met een doorkijk erin naar de buren. (Allebei een hoekhuis.)quote:Op donderdag 15 juni 2017 13:33 schreef GM78 het volgende:
Heb onlangs een voorinspectie gehad, omdat ik binnenkort ga verhuizen.
De schutting aan de kant van de gangpoort mag ik eventueel meenemen. De overige schuttingdelen moet ik laten staan, omdat het een erfscheiding is.
Terwijl ik de complete schutting twee jaar geleden zelf geplaatst en betaald heb
Ik denk de woningstichting. Maar je buren hebben wel het recht om de schutting te gebruiken als die deels op hun gehuurde perceel staat. En jij mag die schutting niet meenemen als je verhuist.quote:Op zondag 18 juni 2017 11:12 schreef Pudd1ngbuks het volgende:
Mijn buren weigerden mee te betalen, dat staat wel in die verplichtingen. Ze zijn bovendien huurder van de woningbouw, terwijl ik eigenaar ben.
Zijn zij dan medeeigenaar of de woningstichting?
Heb je al nieuwe schuttingen?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 18:24 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Die weten het ook niet, toen zij er kwamen wonen stonden ze er al. En ook bij de mensen naast hun stonden de schuttingen er al toen ze er kwamen wonen. Die kwamen er pas na mij te wonen, ook aan hun is nooit iets gevraagd over overname van schuttingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |