abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 juni 2017 @ 00:08:36 #101
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_171681173
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik moest opeens hieraan denken:

[ afbeelding ]
wow
waarom is dit zo grappig. ik kom niet meer bij...
wel erg dit... O-)

hahahahhahahahahaaaahaaa
Huig
  woensdag 14 juni 2017 @ 00:09:51 #102
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_171681201


[ Bericht 100% gewijzigd door Orwell op 14-06-2017 00:10:09 ]
Huig
  woensdag 14 juni 2017 @ 01:18:16 #103
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_171681847
wel weer triest dat dit weer kolen op de molen is van "de verwarde man"-agenda.
iedereen met een rare mening is een potentieel gevaar voor de samenleving.

een moeder die haar kind veganistisch opvoedt en iedereen spreek er schande van.
een BN-er die een keer geen chemo en bestraling kiest en helaas overlijdt en iedereen spreekt er schande van.

Maar hele volksstammen die zichzelf vergiftigen met redbull, sinas, magnetron, transvetten, alcohol in het weekend, vergif van de tv al zittend toegediend krijgen.. zich omringen met straling, hun kinderen snoep high fructose en kleurstoffen serveren en tegen de effecten daarvan Herman Broods favoriete dope in mik douwen van het zwaar vergiftigde opgefokte kroost.
allemaal focussend op uiterlijk vertoon, spullen, nieuwe kleren auto, hard werken, hartpillen slikken,
mensen op je werk naaien om nog enigszins overeind te blijven, hypotheek te kunnen blijven betalen..
weinig tijd voor de kinderen. kortom een nieuwe ontheemde generatie creëren met een mindset van je moet hard werken en het is heel normaal om stijf te staan van de stress.

Alsof dat alles geen waanzin is.

welke levensinvulling is beter dan een andere terwijl beiden even onherroepelijk richting het graf leiden.. alles vergaat weer..

is elk alternatief voor deze gekte waarin we nu in 2017 belandt zijn niet het proberen waard..?

en te prijzen...alleen al voor de moed en het proberen.

door de fouten leren we dubbel.

het is altijd in potentie een stap richting ontsnapping uit deze gijzeling.


zitten we maatschappelijk niet rock bottom..?
Huig
  woensdag 14 juni 2017 @ 08:03:38 #104
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_171682738


[ Bericht 100% gewijzigd door ChrisCarter op 14-06-2017 08:11:24 (Stop met dat psuedo-modden) ]
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_171682860
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 22:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat lijkt me een onmogelijk moeilijke diagnose om te stellen eigenlijk.
Het is soms moeilijk inderdaad. En het is een symptoom, dat soms in een ziektebeeld past. Daarom ben je ook arts of psycholoog om zoiets te stellen. Het kan het best onderzocht worden in een gesprek over de situatie.
Het gaat er dan om dat iemand de wereld van zichzelf en om zich heen kan beschouwen zoals het is en of iemand realistisch naar zijn situatie kan kijken (stel dat deze mevrouw geconfronteerd werd met een te laag gewicht. Als ze ontkent dat ze een laag gewicht heeft of ontkent dat het een gevaar voor haar kan opleveren, is er een stoornis in het oordeelsvermogen. Afhankelijk van de omstandigheden (is er acuut gevaar waarvoor opname noodzakelijk is?) kan een arts dan besluiten tot opname, ook al wil de patient dit niet. Dat is de WGBO. )
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:16:34 #106
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171683530
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 01:18 schreef Orwell het volgende:
wel weer triest dat dit weer kolen op de molen is van "de verwarde man"-agenda.
iedereen met een rare mening is een potentieel gevaar voor de samenleving.

een moeder die haar kind veganistisch opvoedt en iedereen spreek er schande van.
een BN-er die een keer geen chemo en bestraling kiest en helaas overlijdt en iedereen spreekt er schande van.

Maar hele volksstammen die zichzelf vergiftigen met redbull, sinas, magnetron, transvetten, alcohol in het weekend, vergif van de tv al zittend toegediend krijgen.. zich omringen met straling, hun kinderen snoep high fructose en kleurstoffen serveren en tegen de effecten daarvan Herman Broods favoriete dope in mik douwen van het zwaar vergiftigde opgefokte kroost.
allemaal focussend op uiterlijk vertoon, spullen, nieuwe kleren auto, hard werken, hartpillen slikken,
mensen op je werk naaien om nog enigszins overeind te blijven, hypotheek te kunnen blijven betalen..
weinig tijd voor de kinderen. kortom een nieuwe ontheemde generatie creëren met een mindset van je moet hard werken en het is heel normaal om stijf te staan van de stress.

Alsof dat alles geen waanzin is.

welke levensinvulling is beter dan een andere terwijl beiden even onherroepelijk richting het graf leiden.. alles vergaat weer..

is elk alternatief voor deze gekte waarin we nu in 2017 belandt zijn niet het proberen waard..?

en te prijzen...alleen al voor de moed en het proberen.

door de fouten leren we dubbel.

het is altijd in potentie een stap richting ontsnapping uit deze gijzeling.

zitten we maatschappelijk niet rock bottom..?

Goede post.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:26:57 #107
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171683669
quote:
17s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Goede post.
Wat is.er.goed.aan? Tegen dat soort extreme onzin wordt.gelukkig ook opgetreden. Bovendien heb ik hier niemand zien zeggen dat deze mensen gevaarlijk zijn.

Wel heb je als mensen onderling een zorgplicht naar elkaar die.mag best.onderzocht.in dit geval.
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:59:04 #108
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_171684216
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 01:18 schreef Orwell het volgende:
wel weer triest dat dit weer kolen op de molen is van "de verwarde man"-agenda.
iedereen met een rare mening is een potentieel gevaar voor de samenleving.

een moeder die haar kind veganistisch opvoedt en iedereen spreek er schande van.
een BN-er die een keer geen chemo en bestraling kiest en helaas overlijdt en iedereen spreekt er schande van.

Maar hele volksstammen die zichzelf vergiftigen met redbull, sinas, magnetron, transvetten, alcohol in het weekend, vergif van de tv al zittend toegediend krijgen.. zich omringen met straling, hun kinderen snoep high fructose en kleurstoffen serveren en tegen de effecten daarvan Herman Broods favoriete dope in mik douwen van het zwaar vergiftigde opgefokte kroost.
allemaal focussend op uiterlijk vertoon, spullen, nieuwe kleren auto, hard werken, hartpillen slikken,
mensen op je werk naaien om nog enigszins overeind te blijven, hypotheek te kunnen blijven betalen..
weinig tijd voor de kinderen. kortom een nieuwe ontheemde generatie creëren met een mindset van je moet hard werken en het is heel normaal om stijf te staan van de stress.

Alsof dat alles geen waanzin is.

welke levensinvulling is beter dan een andere terwijl beiden even onherroepelijk richting het graf leiden.. alles vergaat weer..

is elk alternatief voor deze gekte waarin we nu in 2017 belandt zijn niet het proberen waard..?

en te prijzen...alleen al voor de moed en het proberen.

door de fouten leren we dubbel.

het is altijd in potentie een stap richting ontsnapping uit deze gijzeling.

zitten we maatschappelijk niet rock bottom..?

Ik vind het ook een goede post, je ziet het goed en vat het ook nog eens heel goed samen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:00:08 #109
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171684246
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:59 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik vind het ook een goede post, je ziet het goed en vat het ook nog eens heel goed samen.
Behalve dan dat er niemand is die dat gezegd heeft...
pi_171684348
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:00 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Behalve dan dat er niemand is die dat gezegd heeft...
En het is zo'n gechargeerde algemeenheid dat je het er bijna niet mee oneens kan zijn. Je kan het alleen moeilijk relevant maken naar dit onderwerp.
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:07:52 #111
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171684374
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:06 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

En het is zo'n gechargeerde algemeenheid dat je het er bijna niet mee oneens kan zijn. Je kan het alleen moeilijk relevant maken naar dit onderwerp.
Ja precies. Ik vind dat dit soort mensen hun leven mogen leiden zoals ze dat willen. Maar als iemand dringende verzorging nodig heeft dan heb je wel een zorgplicht naar elkaar. Daarom is het goed dat dit uitgezocht wordt, ook om dit soort ellende in de toekomst te voorkomen.

Ze leven verder maar hun eigen leven, dat maakt niet uit. :)
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 10:21:14 #112
249559 crew  Lavenderr
pi_171684555
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:07 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja precies. Ik vind dat dit soort mensen hun leven mogen leiden zoals ze dat willen. Maar als iemand dringende verzorging nodig heeft dan heb je wel een zorgplicht naar elkaar. Daarom is het goed dat dit uitgezocht wordt, ook om dit soort ellende in de toekomst te voorkomen.

Ze leven verder maar hun eigen leven, dat maakt niet uit. :)
Ze hebben niet voor hun huisgenote gezorgd, dat is duidelijk dus daar mag best wel heel goed onderzoek naar gedaan worden. Zoals ik al eerder suggereerde: ze houden elkaar waarschijnlijk in een ijzeren greep. Je hoort bij de groep dus...hongeren maar.
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:26:21 #113
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171684633
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:26 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat is.er.goed.aan? Tegen dat soort extreme onzin wordt.gelukkig ook opgetreden. Bovendien heb ik hier niemand zien zeggen dat deze mensen gevaarlijk zijn.

Wel heb je als mensen onderling een zorgplicht naar elkaar die.mag best.onderzocht.in dit geval.
De post van Orwell raakte gewoon een snaar bij me, er wordt ook gehyperfocused op specifieke gevallen, daar valt het hele land dan even over en doet er hun plasje over en gaat weer verder met het leven terwijl er heel veel andere zaken zo geintegreerd zijn maar ook nasty schadelijk kunnen zijn maar in het belang van de economie en vooruitgang wordt dat als onbelangrijk gezien. Gewoon dingen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:41:29 #114
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_171684890
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze hebben niet voor hun huisgenote gezorgd, dat is duidelijk dus daar mag best wel heel goed onderzoek naar gedaan worden. Zoals ik al eerder suggereerde: ze houden elkaar waarschijnlijk in een ijzeren greep. Je hoort bij de groep dus...hongeren maar.
Oké, maar wat is daar dan bnw aan? Ik zie het nog steeds niet buiten de punten die Orwell opsomde.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 11:10:08 #115
249559 crew  Lavenderr
pi_171685421
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Oké, maar wat is daar dan bnw aan? Ik zie het nog steeds niet buiten de punten die Orwell opsomde.
Ze hebben hun eigen BNW daar in dat huis.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:29:39 #116
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171685805
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 08:18 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het is soms moeilijk inderdaad. En het is een symptoom, dat soms in een ziektebeeld past. Daarom ben je ook arts of psycholoog om zoiets te stellen. Het kan het best onderzocht worden in een gesprek over de situatie.
Het gaat er dan om dat iemand de wereld van zichzelf en om zich heen kan beschouwen zoals het is en of iemand realistisch naar zijn situatie kan kijken (stel dat deze mevrouw geconfronteerd werd met een te laag gewicht. Als ze ontkent dat ze een laag gewicht heeft of ontkent dat het een gevaar voor haar kan opleveren, is er een stoornis in het oordeelsvermogen. Afhankelijk van de omstandigheden (is er acuut gevaar waarvoor opname noodzakelijk is?) kan een arts dan besluiten tot opname, ook al wil de patient dit niet. Dat is de WGBO. )
Check, goed punt wel. Gewoon checken op 'basale' zaken en als daar iets wazigs uit komt dan kan je wel aannemen dat de persoon de gevolgen niet goed kan overzien.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 11:38:51 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171685993
Calorie restrictie laat muizen langer leven, zo gek is de gedachte om minder te eten niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171687039
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:59 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik vind het ook een goede post, je ziet het goed en vat het ook nog eens heel goed samen.
Vind ik ook. Hoe hij wat clowns die denken te kunnen leven van lampjes toch weet om te toveren in iets dat hij op zichzelf kan betrekken als een soort onderdrukking. Je hebt een speciaal soort slachtoffer nodig voor dat soort praktijken.
Conscience do cost.
pi_171687057
die new agy hippie vegan feminazi movement is gewoon social engineering om het westen verder te degraderen en verdelen.
pi_171688105
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Calorie restrictie laat muizen langer leven, zo gek is de gedachte om minder te eten niet.
Beter minder dan teveel idd.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_171688156
quote:
6s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:35 schreef Salvad0R het volgende:
die new agy hippie vegan feminazi movement is gewoon social engineering om het westen verder te degraderen en verdelen.
En political correctness and censorship of certain important issues exposing lies.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:45:43 #122
33189 RM-rf
1/998001
pi_171688654
quote:
6s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:35 schreef Salvad0R het volgende:
die new agy hippie vegan feminazi movement is gewoon social engineering om het westen verder te degraderen en verdelen.
je denkt dus dat die mensen niet uit vrije wil handelen... waarop baseeer jij dat, op je eigen mening...?

waarom zou jouw persoonlijke mening/ervaring over deze zaken beter zijn dan de keuze van die individuele mensen zelf?

Uiteindelijk vind ik het jammer als deze vrouw overleden is terwijl ze misschien zelf dacht gezond te leven, maar ik denk wel dat het uiteindelijk haar eigen vrije keuze is..
misschien niet een keuze die ikzelf zou maken, maar ook dat hoort bij vrijheden, dat andere mensen dingen doen die jijzelf eerder schadelijk vind (en zolang het enkel schadelijk voor henzelf is, en ze er anderen niet mee hinderen, denk ik niet dat er een grond is hen die vrijheid te ontzeggen).

Een beangrijk vraag is volgens mij of je het nodig vind die mensen hun vrijheid te ontzeggen, en op welke basis je misschien denkt het recht te kunnen hebben te oordelen over de keuzes van anderen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171691027
Dit topic past met deze inhoud m.i. beter in F&L. Of je kunt leven van licht past in TRU. Ik snap nog steeds niet wat er BNW is aan dit topic.
pi_171691159
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:45 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je denkt dus dat die mensen niet uit vrije wil handelen... waarop baseeer jij dat, op je eigen mening...?

waarom zou jouw persoonlijke mening/ervaring over deze zaken beter zijn dan de keuze van die individuele mensen zelf?

Uiteindelijk vind ik het jammer als deze vrouw overleden is terwijl ze misschien zelf dacht gezond te leven, maar ik denk wel dat het uiteindelijk haar eigen vrije keuze is..
misschien niet een keuze die ikzelf zou maken, maar ook dat hoort bij vrijheden, dat andere mensen dingen doen die jijzelf eerder schadelijk vind (en zolang het enkel schadelijk voor henzelf is, en ze er anderen niet mee hinderen, denk ik niet dat er een grond is hen die vrijheid te ontzeggen).

Een beangrijk vraag is volgens mij of je het nodig vind die mensen hun vrijheid te ontzeggen, en op welke basis je misschien denkt het recht te kunnen hebben te oordelen over de keuzes van anderen
De definitie van "vrije wil" ligt aan je referentiekader. Natuurlijk kiezen mensen met hun eigen brein om zich bij een subcultuur te scharen, maar als de ontwikkeling van die subculturen zelf een ander doel dient dan alleen "groepsvorming" en het bevredigen van de menselijke drang om "ergens bij te horen", dan is het meer een valse keuze.
Het lijkt me evident dat het verstoren van het natuurlijke dieet schadelijk is voor een levensvorm.
Het is ook vrije wil van mensen om in hongerstaking te gaan tot de dood er op sterft.
Bij dit soort subcultuurtjes heerst vaak een sekte-achtige sfeer waarin de algemene noemer destructief gedrag is. Wanhoop gemanifesteerd. Meer een symptoom van een ziek maatschappelijk systeem, dan een oorzaak op zich.

Edit: "destructief" groepsgedrag zie je ook bij andere diersoorten... zoals krabben die met z'n allen in een emmer zitten. Die houden elkaar tegen als er één uit wil, omdat hun statistische overlevingskans blijkbaar groter is als ze samen klingen, ondanks dat ze hun collectieve dood tegemoet gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Salvad0R op 14-06-2017 15:48:23 ]
pi_171691191
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:34 schreef Stompzinnig het volgende:
Dit topic past met deze inhoud m.i. beter in F&L. Of je kunt leven van licht past in TRU. Ik snap nog steeds niet wat er BNW is aan dit topic.
Pavlov reacties van doofpottekijkers
pi_171691375
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 01:18 schreef Orwell het volgende:
wel weer triest dat dit weer kolen op de molen is van "de verwarde man"-agenda.
iedereen met een rare mening is een potentieel gevaar voor de samenleving.

zitten we maatschappelijk niet rock bottom..?

Als de ouders verantwoordelijk waren gehouden dan wel!

Ouders Tristan van der V. niet aansprakelijk

Als een mens volwassen is dan is deze zelf verantwoordelijk. Het signaal zou zijn geweest: je bent als ouder levenslang verantwoordelijk voor je kind, dus moet je je kind levenslang in de macht houden. Het goede is je kind zelfstandig maken dat deze de macht over zichzelf leert verkrijgen. Dat moet het doel zijn wat waarnaar men zou moeten streven.

Schietclubs verbieden: dan was het wel pijl en boog geweest, ook dodelijk en afstandswapen en zelfs makkelijker te verkrijgen dan een vuurwapen.

Pijl en boog verbieden: dan had die Tristan een mes gekocht, zijn er vele van verkrijgbaar incl. rituele, niet alleen keukenmessen. Hele bevolking aan de plastic lepels? Dan zou die daar shivs van hebben gemaakt. Of nog erger de DIY snelkookpanbom, het roept alleen maar creativiteit op en men wil niet dat zulke mensen hun hersenen op zo'n manier gaan gebruiken.

Het is ook nooit goed; of te veel of te weinig. Geheel arbitrair, aangezien wetenschappelijk bewijs voor verwarde mensen, dwz zij kunnen na een diagnose zich niet objectief laten testen. Door angsten en allerlei belangen krijgen die mensen de shaft. Zo iemand zit al aan de grond en beland dan in de hel die inrichtingen heten. Vrijheid ontnemen op wettelijke manier op basis van de mening van 1 persoon.

Het is zo makkelijk gezegd: iedereen chippen, psychiatrie en theologie weg uit universiteiten. Is iemand verdacht gemaakt, dan een tijdje camera en mic dragen en op afstand realtime gemonitord worden. Geen enkele ideologische uitingen in publieke ruimtes. Om te beginnen. Duurt misschien wel een paar decennia voordat het ergens op gaat lijken zou het morgen ingevoerd worden maar het lijkt mij paradijselijker dan wat het nu is.

En dan ook educatie en vooral veel praten, wanneer is iets extreem? Is een Chinese lachende boeddha een extremist omdat die te dik is?



Nu heb ik enige kennis van boeddhisme dus ik weet dat de Boeddha Gautama stelt dat extremen vermeden dienen te worden, dus niet te veel eten en niet te weinig. Tegenwoordig kan dat heel exact bepaald en gemeten worden op objectieve manier.
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:56:13 #127
33189 RM-rf
1/998001
pi_171691509
quote:
6s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:42 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

De definitie van "vrije wil" ligt aan je referentiekader.
daarom is het zo gevaarlijk enkel te stellen dat mensen die jouw visie niet delen geen vrije wil zouden hebben; te doen alsof dat opeens 'sheeple' zijn.
Maar bij je eigen beslissingen altijd wel daarvan uit te gaan.

het klopt zeker dat alle mensen enorm beinvloedbaar zijn, door groepsdrang of bv bepaalde ervaringen of eigen aaname's of een individueel referentiekader...

Dat geld echter altijd ook voor je zelf.
het lijkt me rechtvaardig om dat altijd mee te wegen als het gedrag en de persoonlijke keuzes van anderen bekritiseerd worden, dat je nooit zeker kunt zijn dat je eigen beslissingen altijd 'beter' zijn dan die van iemand anders...

ikzelf leg hooguit de grens bij de vraag of er andere personen schade of hinder van kunnen ondervinden ..
In dat geval is dat niet bij de keuze van de uiteindelijk overleden vrouw zelf, maar ik vind bv wel dat er kritisch gekeken mag worden of het gedrag van de anderen in die woongroep haar mogelijk te ver 'aangezet' hebben medische hulp te weigeren en mogelijk het risico voor haar leven te onderschatten ...
het gedrag van die anderen binnen die groep kan mogelijk wel schade toegebracht hebben bij die vrouw die uiteindelijk overleden is...

Jou keuze iets 'ziek' te noemen is iets dat ik zelf niet zo graag doe, de definitie van 'ziek' vind ik erg lastig...
je kunt iets 'ziek' noemen als een zelfregulerend en -helend organisme verstoord raakt (zoals een gezond lichaam is; een gezond lichaam kan best veel schadelijke bacterieen en vrussen bevatten maar is in staat deze te controleren en onderdrukken).
Ziek zijn is dan het moment waar zelf-regulatie niet meer functioneert en van buitenaf een kunstmatige regulatie toegebracht moet worden;
Hierbij speelt echter sterk de vraag of deze 'kunstmatige regulatie' werkelijk een verbetering kan brengen...

Ikzelf geloof niet erg in de mogelijkheid zulke sektes te gaan 'reguleren' van buiten en van boven-af
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171691747
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

daarom is het zo gevaarlijk enkel te stellen dat mensen die jouw visie niet delen geen vrije wil zouden hebben; te doen alsof dat opeens 'sheeple' zijn.
Maar bij je eigen beslissingen altijd wel daarvan uit te gaan.

het klopt zeker dat alle mensen enorm beinvloedbaar zijn, door groepsdrang of bv bepaalde ervaringen of eigen aaname's of een individueel referentiekader...

Dat geld echter altijd ook voor je zelf.
het lijkt me rechtvaardig om dat altijd mee te wegen als het gedrag en de persoonlijke keuzes van anderen bekritiseerd worden, dat je nooit zeker kunt zijn dat je eigen beslissingen altijd 'beter' zijn dan die van iemand anders...

ikzelf leg hooguit de grens bij de vraag of er andere personen schade of hinder van kunnen ondervinden ..
In dat geval is dat niet bij de keuze van de uiteindelijk overleden vrouw zelf, maar ik vind bv wel dat er kritisch gekeken mag worden of het gedrag van de anderen in die woongroep haar mogelijk te ver 'aangezet' hebben medische hulp te weigeren en mogelijk het risico voor haar leven te onderschatten ...
het gedrag van die anderen binnen die groep kan mogelijk wel schade toegebracht hebben bij die vrouw die uiteindelijk overleden is...

Jou keuze iets 'ziek' te noemen is iets dat ik zelf niet zo graag doe, de definitie van 'ziek' vind ik erg lastig...
je kunt iets 'ziek' noemen als een zelfregulerend en -helend organisme verstoord raakt (zoals een gezond lichaam is; een gezond lichaam kan best veel schadelijke bacterieen en vrussen bevatten maar is in staat deze te controleren en onderdrukken).
Ziek zijn is dan het moment waar zelf-regulatie niet meer functioneert en van buitenaf een kunstmatige regulatie toegebracht moet worden;
Hierbij speelt echter sterk de vraag of deze 'kunstmatige regulatie' werkelijk een verbetering kan brengen...

Ikzelf geloof niet erg in de mogelijkheid zulke sektes te gaan 'reguleren' van buiten en van boven-af
oh, ik ga er al helemaal niet van uit dat mijn inzicht perfect is, alleen ik heb de techniek van manipulatie van het sociale ego gewoon door, dus ik trap niet in die kuddegeintjes.
Dit soort gebeurtenissen als in de openings post zijn een uiterste van die manipulatie die in het algemeen op grote schaal plaatsvindt, in minder extreme mate. Bijvoorbeeld de manier waarop "sport" wordt gebruikt om in te spelen op het gevoel van samenhorigheid onder mensen, dat speelt in op dezelfde emotionele regionen van het bewustzijn.
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:11:52 #129
33189 RM-rf
1/998001
pi_171691900
quote:
6s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:06 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

oh, ik ga er al helemaal niet van uit dat mijn inzicht perfect is, alleen ik heb de techniek van manipulatie van het sociale ego gewoon door, dus ik trap niet in die kuddegeintjes.
dat denken natuurlijk alle mensen met een sektarische blik
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171692473
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat denken natuurlijk alle mensen met een sektarische blik
Oh ja joh? Denk het niet. Daarnaast, wat is er relevant aan wat alle mensen met een sektarische blik denken, in dit topic?
pi_171692486
O wacht, lui zaten wel bij een sekte. Never mind yo.
pi_171692628
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:57 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik neem toch aan dat ze haar wat extra in het zonnetje hebben gezet toen ze zich niet lekker voelde.
:D

quote:
3s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik moest opeens hieraan denken:

[ afbeelding ]
_O-
Tails tell tales
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:18:41 #133
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_171693269

Doe mij maar prana in de vorm van een goeie goede curry. Wel zielig voor die kindjes die met zulke zweverige ouders opgroeien.

[ Bericht 1% gewijzigd door controlaltdelete op 14-06-2017 17:26:16 ]
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:22:07 #134
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171693320
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:18 schreef controlaltdelete het volgende:

Doe mij maar prana in de vorm van een goeie curry. Wel zielig voor die kindjes die met zulke zweverige ouders opgroeien.
Goede curry! (Oh was niet eens als spellingsding bedoeld maar meer als :9 goede curry :9 )

Tsja ik vind dat altijd lastig met kinderen. Er is vrije opvoeding maar tot hoever gaat iets voor het schadelijk is?

[ Bericht 10% gewijzigd door ChrisCarter op 14-06-2017 18:56:07 ]
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 17:29:58 #135
249559 crew  Lavenderr
pi_171693440
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:18 schreef controlaltdelete het volgende:

Doe mij maar prana in de vorm van een goeie goede curry. Wel zielig voor die kindjes die met zulke zweverige ouders opgroeien.
Ja, voor die kinderen is het zeker zielig.
pi_171694400
quote:
6s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:38 schreef Salvad0R het volgende:
O wacht, lui zaten wel bij een sekte. Never mind yo.
Van Dale: sekte:

quote:
sek·te (de; v(m); meervoud: sektes, sekten)
1
geestelijke stroming die afwijkt van een grotere waaruit zij is voortgekomen
http://www.vandale.nl/gra(...)nis/nederlands/sekte

Dus het Christendom is een sekte, nl. van het Jodendom. Net zo is Islam een sekte, ook weer van het Jodendom. Zelfde bron, andere culturen waardoor die 'bron' geadopteerd is, er was al iets bestaands en dat is gefuseerd als het ware.

Vaak bedoeld men 'cults' en dan wel de negatieve/destructieve versie:

quote:
cult (de; m)
1
verering door een kleine kring van ingewijden
Op zich kan dat positief zijn, kijk maar naar psychiatrie waar men de psychiater vereerd en pseudo wetenschap bedrijft. Flauw grapje moet kunnen! Bij gelovigen altijd net als iedereen: onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Anders afschaffen, dat is niet realistisch. Gulden middenweg vind ik erover praten en mensen hun eigen keuzes laten maken.

Ikzelf geloof wat Rick Ross stelt, dus hoe zij destructieve cults definiëren. In het geval van de OP: uitzoeken wat er is gebeurd en mensen deprogrammeren, dat laatste kan wel lange tijd duren maar de investering in mensenlevens vind ik het (zorgpremies) waard.
https://www.culteducation.com/
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 20:48:00 #137
249559 crew  Lavenderr
pi_171697265
Als je dit linkje leest valt je mond open. Er is dus iemand die al sinds 1993 zonder voedsel én water leeft. Dat kan toch helemaal niet?

http://www.contactmuziek.nl/lichtvoeding.html
pi_171697356
Wat is dit nou weer voor raar gedoe.
pi_171697772
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 20:48 schreef Lavenderr het volgende:
Als je dit linkje leest valt je mond open. Er is dus iemand die al sinds 1993 zonder voedsel én water leeft. Dat kan toch helemaal niet?

http://www.contactmuziek.nl/lichtvoeding.html
Alleen als je voeding middels een infuus of een sonde binnenkrijgt lijkt mij.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 21:16:59 #140
357044 Budapestenaar
pi_171697860
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:57 schreef Villas__Rubin het volgende:
[ afbeelding ]

Zijn ook wel dun. Maar 't kan dunner! Die linker ziet er depressief uit.
Die linker was al overleden toen de foto werd genomen? :X
  woensdag 14 juni 2017 @ 21:30:42 #141
33189 RM-rf
1/998001
pi_171698139
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 20:48 schreef Lavenderr het volgende:
Als je dit linkje leest valt je mond open. Er is dus iemand die al sinds 1993 zonder voedsel én water leeft. Dat kan toch helemaal niet?

http://www.contactmuziek.nl/lichtvoeding.html
In hoeverre je dat moet geloven weet ik niet...
Met vruchtensap kun je nog wel suikers en vocht binnenkrijgen.


Wat ik nog veel erger vind is dit:
quote:
Zij zijn daar nu 6 jaar mee bezig en hebben zelf inmiddels twee kinderen, die alleen borstvoeding hebben (gekregen).
Als deze mensen kinderen krijgen en ook die kinderen voeding ontzegd wordt moet er imho wel ingegrepen worden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 21:53:07 #142
249559 crew  Lavenderr
pi_171698654
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

In hoeverre je dat moet geloven weet ik niet...
Met vruchtensap kun je nog wel suikers en vocht binnenkrijgen.

Wat ik nog veel erger vind is dit:

[..]

Als deze mensen kinderen krijgen en ook die kinderen voeding ontzegd wordt moet er imho wel ingegrepen worden
Dat vind ik ook hoor. Dat is in mijn ogen kindermishandeling.
pi_171700439
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:30 schreef RM-rf het volgende: [..]

In hoeverre je dat moet geloven weet ik niet...
Met vruchtensap kun je nog wel suikers en vocht binnenkrijgen.

Wat ik nog veel erger vind is dit:

[..]

Als deze mensen kinderen krijgen en ook die kinderen voeding ontzegd wordt moet er imho wel ingegrepen worden
Van prana kunnen leven, hoorde ik in de jaren '80/90 over. De baby's krijgen het misschien met "de paplepel" mee. 't Is moeilijk om op die manier midden in de maatschappij te leven. Deze woongroep bestaat uit volwassenen die bewuste keuzes maakten. Van kinderen kan je dat niet zeggen. Maar als zij al meteen op zo'n manier ontwikkelen (dus met de prana-moedermelk), wordt het waarschijnlijk lastig om ze op een normaal systeem over te zetten. Rekening houden met levenslange allergieën/intoleranties, niet kunnen aarden, etc. En dat betekent dat kinderen uit deze omgeving wegrukken óók kindermishandeling zal kunnen zijn.

Als je uitgaat van (vrij) algemeen bekend worden in de jaren '80/90, zullen er dus nu tweede en derde generaties van een bepaald soort sterrenkinderen kunnen zijn.
pi_171700452
Ah dus de zon is de reden van m'n overgewicht... maar serieus die mensen die back to nature gaan en geen bewerkt voedsel etc willen oke.. maar (bijna) helemaal geen voedsel meer en dus totaal tegen de natuur in... wtf is er dan gebeurd in je bovenkamer.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  woensdag 14 juni 2017 @ 22:56:42 #145
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171700647
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:51 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ah dus de zon is de reden van m'n overgewicht... maar serieus die mensen die back to nature gaan en geen bewerkt voedsel etc willen oke.. maar (bijna) helemaal geen voedsel meer en dus totaal tegen de natuur in... wtf is er dan gebeurd in je bovenkamer.
Stoppen met overal zout bij doen is al een stap voorwaarts voor veel mensen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 23:17:48 #146
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_171701334
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:56 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Stoppen met overal zout bij doen is al een stap voorwaarts voor veel mensen.
geraffineerd zout, ja.
Huig
pi_171701762
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:56 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Stoppen met overal zout bij doen is al een stap voorwaarts voor veel mensen.
En suiker, suikervervangers en verborgen suikers als dextrose. Stevia is verantwoord als je zo'n vies smakend blaadje door je portie pap doet. Niet als je de geconcentreerde zoetstof uit stevia toevoegd. Appelmoes zonder suiker is heel misschien even wennen, maar prima te doen: dan proef je de appelsuikers.
  woensdag 14 juni 2017 @ 23:36:26 #148
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171701806
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 23:34 schreef Teslynd het volgende:

[..]

En suiker, suikervervangers en verborgen suikers als dextrose. Stevia is verantwoord als je zo'n vies smakend blaadje door je portie pap doet. Niet als je de geconcentreerde zoetstof uit stevia toevoegd. Appelmoes zonder suiker is heel misschien even wennen, maar prima te doen: dan proef je de appelsuikers.
Ja zelfde geldt voor zoutloos eieren eten bijvoorbeeld. De eerste paar keer is het vies daarna wil je niet anders meer
  donderdag 15 juni 2017 @ 00:13:20 #149
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_171702654
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 23:34 schreef Teslynd het volgende:

[..]

En suiker, suikervervangers en verborgen suikers als dextrose. Stevia is verantwoord als je zo'n vies smakend blaadje door je portie pap doet. Niet als je de geconcentreerde zoetstof uit stevia toevoegd. Appelmoes zonder suiker is heel misschien even wennen, maar prima te doen: dan proef je de appelsuikers.
dat is niet te doen..
ik gebruik al jaren stevia vloeistof, 3 druppeltjes, in m'n koffie.3 a 5 kopjes per dag..
is dat bad..?
Huig
  donderdag 15 juni 2017 @ 07:12:06 #150
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171703730
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 00:13 schreef Orwell het volgende:

[..]

dat is niet te doen..
ik gebruik al jaren stevia vloeistof, 3 druppeltjes, in m'n koffie.3 a 5 kopjes per dag..
is dat bad..?
Nee, als het gewoon stevia concentraat is is er niks mis mee.
pi_171708767
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat vind ik ook hoor. Dat is in mijn ogen kindermishandeling.
En ouders die hun kinderen met Big Macs,chips,KFC's etc.volproppen.
Fast food - slow death.
If people choose to starve themselves to death or eat themselves to death is up them I suppose.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Moderator donderdag 15 juni 2017 @ 13:14:43 #152
249559 crew  Lavenderr
pi_171709429
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:46 schreef Tingo het volgende:

[..]

En ouders die hun kinderen met Big Macs,chips,KFC's etc.volproppen.
Fast food - slow death.
If people choose to starve themselves to death or eat themselves to death is up them I suppose.
Dat is idd ook niet goed.
En ja, het is hun eigen verantwoording als ze zo willen leven. Hun eigen BNW. Maar de fout van de woongroep is dat ze geen hulp hebben gezocht voor de vrouw terwijl ze meemaakten dat het fout ging.
pi_171709553
"Volproppen" is per definitie slecht. Ook als het sla betreft.
Conscience do cost.
  donderdag 15 juni 2017 @ 13:33:03 #154
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_171709799
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:46 schreef Tingo het volgende:

[..]

En ouders die hun kinderen met Big Macs,chips,KFC's etc.volproppen.
Fast food - slow death.
If people choose to starve themselves to death or eat themselves to death is up them I suppose.
Kinderen worden al vanaf geboorte stiekem volgeduwd met suikers. Het begint al met de babyvoeding en opvolgmelk, dit om ze zo snel mogelijk in suikerpopjes te laten veranderen. De overheid zou daar eens iets aan moeten doen. Dat is een grotere schande dan die paar mensen die geloven in een lichttherapie.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_171709940
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:33 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
De overheid zou daar eens iets aan moeten doen. Dat is een grotere schande dan die paar mensen die geloven in een lichttherapie.
het is een makkelijke 'ze moeten wat doen' gedachte als je nergens aangeeft wat dan helpt...

'de overheid' kan uiteindelijk weinig doen aan keuzes van mensen voor hun egen voedsingspatroon..
evenmin tegen mensen die zichzelf uithongeren of dat nu deze sekte-deelnemers zijn of bv mensen die aan anorexa leiden...

Of juist tegen mensn die zich ongezond voedden en een te groot overgewicht opdoen of hun gezondheid zeer gevaar aandoen.

Hooguit kan de overeid informatie verstrekken over gezonde voeding en voedingspatronen, maar uiteindelijk zul je altijd zien dat er soms mensen zijn die vanuit een irrationeel 'geloof' dat gaan ontkennen.

Waar imho wel een goede grond kan bestaan is als de acties van een persoon ertoe leiden dat iemand anders schade aangedaan wodt...
daarbij denk ik zowel bepaalde sekteleiders die anderen ertoe aanzetten zichzelf dood te hongeren...

maar ik zou het overigens ook een inerssant iets vinden als bv het Openbaar Ministerie onderzoek gaat doen naar strafvervolgingsmogelijkheden van mensen uit bepaalde voedingsindustrie-taken die zeer ongezond zijn, en kan kijken of deze uit winstbejag mogelijk ook bewust ongezond voedsel voor lage rijzen verstrekken ...

Maar ik vind het heel dom te denken dat een Overheidstaak eigen ndividuele verantwoordelijk voor je eigen handelen zou 'wegnemen' of kan vervangen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 15 juni 2017 @ 13:48:04 #156
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_171710099
Dat is bedrog. Producten die aangeprezen worden als zogenaamd gezond bevatten nog steeds enorm veel koolhydraten en dus suikers. Dit wordt bewust door de voedingsindustrie gedaan, de overheid vindt het best want big pharma. Radar even geleden besteedde daar aandacht aan. Zelfs wanneer je als ouder daar bewust mee om probeert te gaan, krijgen kinderen gemakkelijk te veel binnen. Suiker zit overal in en extra veel in producten die speciaal gemaakt zijn voor kinderen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_171710170
Als je van mening bent dat reclame misleidend is kun je dat aanvechten...

Naar ik meen is dat heel recent gebeurd bij een producent die druivensuiker-tabletten aanbood als gezond, dit werd idd verboden

edi:
http://blikopnieuws.nl/ge(...)-makers-claimen.html

maar nogmaals, het is onzinnig te denken dat je _alles_ kunt gaan regelen met verboden en voor alles regeltjes door de Overheid te willen opleggen, terwijl het natuurlijk ook eigen verantwoordelijkheid gaat bij zoiets als omgang met voedsel.


Zelf vind ik het eigenlijk vooral erg zorgelijk dat er een sterk economische factor is... zeer ongezond voedsel vaak veel goedkoper is, deels ook juist omdat de ongezonde massa-processen en industriele factoren het ook makkelijk maken voor productenten die tegen dumppprijzen aan te bieden terwijl veel gezonder en ook kleinschalg en ambtachteljk voedsel relatief duur is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 15 juni 2017 @ 13:55:00 #158
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_171710239
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:48 schreef controlaltdelete het volgende:
Dat is bedrog. Producten die aangeprezen worden als zogenaamd gezond bevatten nog steeds enorm veel koolhydraten en dus suikers. Dit wordt bewust door de voedingsindustrie gedaan, de overheid vindt het best want big pharma. Radar even geleden besteedde daar aandacht aan. Zelfs wanneer je als ouder daar bewust mee om probeert te gaan, krijgen kinderen gemakkelijk te veel binnen. Suiker zit overal in en extra veel in producten die speciaal gemaakt zijn voor kinderen.
Sterker nog, dan heb je van die "gezond keurmerken" maar die zijn eigenlijk op niks gebaseerd :X
  donderdag 15 juni 2017 @ 13:57:30 #159
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_171710284
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:55 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Sterker nog, dan heb je van die "gezond keurmerken" maar die zijn eigenlijk op niks gebaseerd :X
Precies. In een liga zit een suikerklontje aan suiker. Is maar een voorbeeldje.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_171715002
Probleem is echt niet de suiker alleen. Las pas ergens dat er landen zijn die bovengemiddeld veel suiker gebruikten maar dat obesitas en diabetes daar minder voorkwam dan andere landen.

Probleem zit hem ook in de beweging die we dagelijks doen. Ik heb ook overgewicht wat deels door medicatie, deels door mijn eetpatroon en deels door mijn tekort aan beweging.

Het grootse probleem zit hem bij mij in beweging. Baan in de it dus zit enorm veel.

Ben ooit 30kg afgevallen in zo'n twee jaar. Tot mijn depressie kwam. Weg beweging en lekkere trek die er weer was door o.a. medicatie.

Tijd dat ik weer ga fietsen en mn snack keuzes weer aanpas
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Moderator donderdag 15 juni 2017 @ 18:20:59 #161
249559 crew  Lavenderr
pi_171715126
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:12 schreef MatthijsDJ het volgende:
Probleem is echt niet de suiker alleen. Las pas ergens dat er landen zijn die bovengemiddeld veel suiker gebruikten maar dat obesitas en diabetes daar minder voorkwam dan andere landen.

Probleem zit hem ook in de beweging die we dagelijks doen. Ik heb ook overgewicht wat deels door medicatie, deels door mijn eetpatroon en deels door mijn tekort aan beweging.

Het grootse probleem zit hem bij mij in beweging. Baan in de it dus zit enorm veel.

Ben ooit 30kg afgevallen in zo'n twee jaar. Tot mijn depressie kwam. Weg beweging en lekkere trek die er weer was door o.a. medicatie.

Tijd dat ik weer ga fietsen en mn snack keuzes weer aanpas
Doen!
  vrijdag 16 juni 2017 @ 00:21:07 #162
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_171724167
quote:
14s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Doen!
ja man, Go!
je hebt het al eerder bewezen. dus je kan het!
Huig
pi_171846144
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:57 schreef Villas__Rubin het volgende:
[ afbeelding ]

Zijn ook wel dun. Maar 't kan dunner! Die linker ziet er depressief uit.
Die linker ziet er al dood uit.
pi_171846206
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 11:54 schreef Lavenderr het volgende:
Mysterieuze dood in woongroep die leeft van 'lichtvoeding'

Een mysterieus sterfgeval in Utrecht. Een vrouw is dood gevonden in het huis van haar spirituele woongroep, die als ideaal heeft om te leven van het licht - zonder voeding dus. De drie andere bewoners zijn verdachten.

De twee vrouwen en een man zijn verhoord door de politie. Het Openbaar Ministerie verdenkt ze ervan 'geen hulp te hebben verleend aan een hulpbehoevend persoon'. Volgens buren spreekt de politie van een 'natuurlijke dood onder verdachte omstandigheden'.

'We zijn met uitvaart bezig'

Oprichtster Leonoor bevestigt tegen Editie NL de dood van haar zus Jeannette en zegt daarbij dat zij en de andere leden van de woongroep niets met de dood te maken hebben. "We hebben vastgezeten. Dus we moeten even bijkomen. We zijn met de uitvaart bezig."

Hele artikel : https://www.rtlnieuws.nl/(...)eft-van-lichtvoeding

Wat is dit? Een soort BNW of ultieme doorgeslagenheid?
Er was al eerder een topic over leven van licht op BNW maar kon het niet meer vinden.
_O-
Wat het ook is, het is grappig alsof ik in een SouthPark aflevering zit. :D
Verdient wel een Darwin nominatie!
pi_171897082
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 22:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

_O-
Wat het ook is, het is grappig alsof ik in een SouthPark aflevering zit. :D
Verdient wel een Darwin nominatie!
Darwin? Ondervoede bijna-bejaarden breng je niet in verband met alsnog kunnen voortplanten, wat met deze levensstijl verhinderd is. Daarvoor moet je bij jonge mensen zijn die voor deze weg kiezen.

Wat is hier precies grappig aan?
pi_171941764
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:57 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Precies. In een liga zit een suikerklontje aan suiker. Is maar een voorbeeldje.
Mensen moeten gewoon hun eigen gezonde verstand gebruiken.

En als ze dat niet hebben, dan kan de rechter bepalen of iemand gedwongen opgenomen moet worden.

Dat staat al in de wet, dus de overheid hoeft hier niets aan te doen. Als het tenslotte nodig is in te grijpen, is de omgeving daartoe gerechtigd.

Dat deze vrouw overleden is, zou natuurlijk niet moeten kunnen maar soms glipt iemand door de mazen van het net. Dat is in een vrije samenleving niet te voorkomen, en mensen hun recht afnemen op een eigen spiritualiteit is niet wenselijk.
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 18:10:46 #167
249559 crew  Lavenderr
pi_171941962
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:01 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Mensen moeten gewoon hun eigen gezonde verstand gebruiken.

En als ze dat niet hebben, dan kan de rechter bepalen of iemand gedwongen opgenomen moet worden.

Dat staat al in de wet, dus de overheid hoeft hier niets aan te doen. Als het tenslotte nodig is in te grijpen, is de omgeving daartoe gerechtigd.

Dat deze vrouw overleden is, zou natuurlijk niet moeten kunnen maar soms glipt iemand door de mazen van het net. Dat is in een vrije samenleving niet te voorkomen, en mensen hun recht afnemen op een eigen spiritualiteit is niet wenselijk.
Dat is waar en toch schuurt het een beetje. Die andere volwassenen hadden in moeten grijpen. Juist omdát ze volwassen zijn.
pi_171942006
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is waar en toch schuurt het een beetje. Die andere volwassenen hadden in moeten grijpen. Juist omdát ze volwassen zijn.
Ik vind inderdaad wel, dat in dit geval inderdaad sprake is van een vorm van doodslag. Men liet het gebeuren, en mag daar best vervolgd voor worden.
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 18:58:03 #169
249559 crew  Lavenderr
pi_171943228
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:12 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Ik vind inderdaad wel, dat in dit geval inderdaad sprake is van een vorm van doodslag. Men liet het gebeuren, en mag daar best vervolgd voor worden.
Ja, dat vind ik ook. Ik krijg bij dit groepje sterk de indruk dat ze enorm op elkaar letten. Of de ene niet meer at dan de ander. Grote druk op elkaar.
  zondag 25 juni 2017 @ 20:12:29 #170
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171945593
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:12 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Ik vind inderdaad wel, dat in dit geval inderdaad sprake is van een vorm van doodslag. Men liet het gebeuren, en mag daar best vervolgd voor worden.
Als je je inleest in hun manier van leven en denken dan is elke vorm van hulpverlening door huisartsen of ziekhuispersoneel een regelrecht doodvonnis. Daar waren ze van overtuigd, en dat recht hebben ze. Ze probeerden ook hun moeder van haar voorgeschreven medicatie af te krijgen en hadden ruzie met de rest van de familie, mede door hun geloofsovertuiging.

Volgens onze maatstaven is het abnormaal gedrag, volgens hun gedachtengang hebben ze het juiste gedaan. Ik vraag me af of Jeanette überhaupt geholpen had willen worden door "onze" artsen. Men mag toch hulp weigeren?
  zondag 25 juni 2017 @ 20:13:19 #171
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171945624
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook. Ik krijg bij dit groepje sterk de indruk dat ze enorm op elkaar letten. Of de ene niet meer at dan de ander. Grote druk op elkaar.
Zij noemen het "lichttherapie", ik persoonlijk anorexia.
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 20:18:52 #172
249559 crew  Lavenderr
pi_171945810
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zij noemen het "lichttherapie", ik persoonlijk anorexia.
Ze hielden(en houden)elkaar in een dodelijke greep. Letterlijk.
  zondag 25 juni 2017 @ 20:23:08 #173
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171945947
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze hielden(en houden)elkaar in een dodelijke greep. Letterlijk.
En zij vinden dat van ons in onze maatschappij.

Het meest extreme is dat ze al op zoek waren naar nieuwe leden en na de dood van Jeanette ook bijval hebben gekregen van bepaalde personen. Ik vrees dat dit met name leidster Leonoor sterkt in hun gedachtegoed en de groep gaat groeien. Het zou je kind maar wezen die zich erbij aansluit. :{
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 20:26:25 #174
249559 crew  Lavenderr
pi_171946065
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En zij vinden dat van ons in onze maatschappij.

Het meest extreme is dat ze al op zoek waren naar nieuwe leden en na de dood van Jeanette ook bijval hebben gekregen van bepaalde personen. Ik vrees dat dit met name leidster Leonoor sterkt in hun gedachtegoed en de groep gaat groeien. Het zou je kind maar wezen die zich erbij aansluit. :{
Ja, afschuwelijk.
pi_171947591
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als je je inleest in hun manier van leven en denken dan is elke vorm van hulpverlening door huisartsen of ziekhuispersoneel een regelrecht doodvonnis. Daar waren ze van overtuigd, en dat recht hebben ze. Ze probeerden ook hun moeder van haar voorgeschreven medicatie af te krijgen en hadden ruzie met de rest van de familie, mede door hun geloofsovertuiging.

Volgens onze maatstaven is het abnormaal gedrag, volgens hun gedachtengang hebben ze het juiste gedaan. Ik vraag me af of Jeanette überhaupt geholpen had willen worden door "onze" artsen. Men mag toch hulp weigeren?
Ik heb begrepen dat ze eerst samenwoonden en toen aan dat licht begonnen.
Ze hadden alle vier ruzie met de ouders van de zussen, doordat de vader een huistiran was en een zoon dat overnam. Zij bepaalden wie er wie mocht zien. De moeder is na jarenlange tirannie binnenshuis door hun vader weggestopt onder het mom van dementie, maar lijkt aardig op te knappen. Wat voor medicatie krijgen dementen eigenlijk?

Dat zich mensen nieuw aansluiten is onbegrijpelijk. Ze zien er niet gezond uit, die man is waarschijnlijk ook dicht in de buurt van het omslagpunt van no return. Maar ze waren al zwaar beschadigd toen ze bij elkaar kwamen en het lijkt me niet denkbaar dat ze via reguliere psychiatrie alsnog goed op de benen gezet waren. Daar krijg je toch ook vooral onderdrukken recepten opgedrongen en om de haverklap een andere diagnose met bijbehorende behandeling. Maar over die wisselende diagnoses hoorde ik voordat er zwaar bezuinigd werd en gevaarlijke, onbehandelbare patiënten gewoon de straat op gestuurd werden.
  zondag 25 juni 2017 @ 21:13:46 #176
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171947947
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 21:04 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat ze eerst samenwoonden en toen aan dat licht begonnen.
Ze hadden alle vier ruzie met de ouders van de zussen, doordat de vader een huistiran was en een zoon dat overnam. Zij bepaalden wie er wie mocht zien. De moeder is na jarenlange tirannie binnenshuis door hun vader weggestopt onder het mom van dementie, maar lijkt aardig op te knappen. Wat voor medicatie krijgen dementen eigenlijk?

Dat zich mensen nieuw aansluiten is onbegrijpelijk. Ze zien er niet gezond uit, die man is waarschijnlijk ook dicht in de buurt van het omslagpunt van no return. Maar ze waren al zwaar beschadigd toen ze bij elkaar kwamen en het lijkt me niet denkbaar dat ze via reguliere psychiatrie alsnog goed op de benen gezet waren. Daar krijg je toch ook vooral onderdrukken recepten opgedrongen en om de haverklap een andere diagnose met bijbehorende behandeling. Maar over die wisselende diagnoses hoorde ik voordat er zwaar bezuinigd werd en gevaarlijke, onbehandelbare patiënten gewoon de straat op gestuurd werden.
Lees het blog van Leonoor maar eens, Leonoor wilde dat ma met haar medicijnen zou stoppen.
Pa was niet zo zweverig en wilde dat zijn vrouw gewoon onder behandeling bleef bij een arts.

Voor de lieve vrede hebben ze wat medicijnen geschrapt, broer was het hier niet mee eens.
Ze hebben vervolgens brieven gestuurd net na het overlijden van hun tante aan haar kinderen, dat haar dood te voorkomen was geweest als ze eerder was gestopt met haar medicijnen, 8)7 .
Was vervolgens verbolgen toen de rest van de familie geen contact meer met de zussen wilden hebben.

Enfin, pittige en dominantie tante met alle eigenschappen van een sekteleider...
pi_171963828
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 01:18 schreef Orwell het volgende:
wel weer triest dat dit weer kolen op de molen is van "de verwarde man"-agenda.
iedereen met een rare mening is een potentieel gevaar voor de samenleving.

een moeder die haar kind veganistisch opvoedt en iedereen spreek er schande van.
een BN-er die een keer geen chemo en bestraling kiest en helaas overlijdt en iedereen spreekt er schande van.

Maar hele volksstammen die zichzelf vergiftigen met redbull, sinas, magnetron, transvetten, alcohol in het weekend, vergif van de tv al zittend toegediend krijgen.. zich omringen met straling, hun kinderen snoep high fructose en kleurstoffen serveren en tegen de effecten daarvan Herman Broods favoriete dope in mik douwen van het zwaar vergiftigde opgefokte kroost.
allemaal focussend op uiterlijk vertoon, spullen, nieuwe kleren auto, hard werken, hartpillen slikken,
mensen op je werk naaien om nog enigszins overeind te blijven, hypotheek te kunnen blijven betalen..
weinig tijd voor de kinderen. kortom een nieuwe ontheemde generatie creëren met een mindset van je moet hard werken en het is heel normaal om stijf te staan van de stress.

Alsof dat alles geen waanzin is.

Goede punten :)

Kan niet anders dan het hier mee eens zijn eigenlijk.

Daarom vind ik ook dat dit soort excessen weliswaar naar is, maar moet kunnen. Iedereen wegstoppen die een andere mening heeft doet Noord Korea ook, en dat wil ik hier niet!
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 15:01:13 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171964003
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 01:18 schreef Orwell het volgende:
wel weer triest dat dit weer kolen op de molen is van "de verwarde man"-agenda.
iedereen met een rare mening is een potentieel gevaar voor de samenleving.

een moeder die haar kind veganistisch opvoedt en iedereen spreek er schande van.
een BN-er die een keer geen chemo en bestraling kiest en helaas overlijdt en iedereen spreekt er schande van.

Maar hele volksstammen die zichzelf vergiftigen met redbull, sinas, magnetron, transvetten, alcohol in het weekend, vergif van de tv al zittend toegediend krijgen.. zich omringen met straling, hun kinderen snoep high fructose en kleurstoffen serveren en tegen de effecten daarvan Herman Broods favoriete dope in mik douwen van het zwaar vergiftigde opgefokte kroost.
allemaal focussend op uiterlijk vertoon, spullen, nieuwe kleren auto, hard werken, hartpillen slikken,
mensen op je werk naaien om nog enigszins overeind te blijven, hypotheek te kunnen blijven betalen..
weinig tijd voor de kinderen. kortom een nieuwe ontheemde generatie creëren met een mindset van je moet hard werken en het is heel normaal om stijf te staan van de stress.

Alsof dat alles geen waanzin is.


De gulden middenweg is denk ik meer aan de orde. Ik heb niets tegen medicijnen maar de laatste keer dat ik ze gebruikt heb is denk ik een jaar of 20 geleden. Als ik ze nodig heb dan wil ik ze best gebruiken. De meeste mensen krabben zich wel even achter de oren als ze weer een zak chips kopen , of als ze iets kopen wat ze eigenlijk niet nodig hebben. Blind de ene kant op of blind de andere kant op zijn volgens mij uitersten die wel bestaan maar zeker niet de norm zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 15:20:35 #179
249559 crew  Lavenderr
pi_171964451
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De gulden middenweg is denk ik meer aan de orde. Ik heb niets tegen medicijnen maar de laatste keer dat ik ze gebruikt heb is denk ik een jaar of 20 geleden. Als ik ze nodig heb dan wil ik ze best gebruiken. De meeste mensen krabben zich wel even achter de oren als ze weer een zak chips kopen , of als ze iets kopen wat ze eigenlijk niet nodig hebben. Blind de ene kant op of blind de andere kant op zijn volgens mij uitersten die wel bestaan maar zeker niet de norm zijn.
Wijze woorden.
pi_171964626
Daarnaast lijkt me er nogal een wereld van verschil tussen niet-eten en in plaats daarvan zonnen en af en toe een glaasje cola nemen te zitten. Beetje vreemd om ook ook dit verhaal weer te betrekken op een soort censuur.
Conscience do cost.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:29:28 #181
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171964704
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De gulden middenweg is denk ik meer aan de orde. Ik heb niets tegen medicijnen maar de laatste keer dat ik ze gebruikt heb is denk ik een jaar of 20 geleden. Als ik ze nodig heb dan wil ik ze best gebruiken. De meeste mensen krabben zich wel even achter de oren als ze weer een zak chips kopen , of als ze iets kopen wat ze eigenlijk niet nodig hebben. Blind de ene kant op of blind de andere kant op zijn volgens mij uitersten die wel bestaan maar zeker niet de norm zijn.
En de mensen die zich in de uiterste regionen bewegen zijn ook vaker meer vocaal dan mensen die het allemaal wel best vinden waardoor de norm soms wat vervaagt voor het gevoel.
And so is the past
pi_171965286
Ben de foto's aan het bekijken van die mensen. En ik ben bang dat daar meer doden gaan vallen. Vooral die man Erik vind ik er echt heel slecht uitzien. :{
Make my day!
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 16:18:37 #183
249559 crew  Lavenderr
pi_171966253
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:49 schreef agter het volgende:
Ben de foto's aan het bekijken van die mensen. En ik ben bang dat daar meer doden gaan vallen. Vooral die man Erik vind ik er echt heel slecht uitzien. :{
Heel paradoxaal. Ze denken heel gezond bezig te zijn maar ondermijnen hun gezondheid juist.
pi_171968081
Die woongroep draait om Leonoor. En zo te lezen ook echt om haar. Ze komt me over als een sekteleider.
Haar teksten en blogs bevatten veelvuldig het woordje 'ik'.

Tegen haar vader:
"Ik heb niet voor niets drie mensen nodig die me dag en nacht steunen om me staande te houden in jouw negatieve sfeer. "
https://leonoor-deelt.blo(...)an-mijn-zus.html?m=1

Ik vind het eng overkomen.
Make my day!
pi_171978931
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:31 schreef agter het volgende:
Die woongroep draait om Leonoor. En zo te lezen ook echt om haar. Ze komt me over als een sekteleider.
Haar teksten en blogs bevatten veelvuldig het woordje 'ik'.

Tegen haar vader:
"Ik heb niet voor niets drie mensen nodig die me dag en nacht steunen om me staande te houden in jouw negatieve sfeer. "
https://leonoor-deelt.blo(...)an-mijn-zus.html?m=1

Ik vind het eng overkomen.
Zij is de eerste die uit de familie weggeïsoleerd was. Anderen volgden.
Ze is erin geslaagd om de "paria's" bijeen te brengen. Allen zijn zwaar beschadigd en zij heeft er blijkbaar wat vorm aan kunnen geven. 't Is een bijzonder moeilijke levensloop met een vader en een broer die alles bepalen willen en daarvoor over lijken gaan. Het geheel komt erg biblebelt op me over. En dat kan misschien ook dat fanatieke doorvasten verklaren.
Mensen die echt zonder eten kunnen, zien er wel beter uit dan dit volledig uitgehongerde en vermoeide. Ze beschouwen het natuurlijk niet als vasten, maar leven van het licht, van cosmische energie. Mogelijk verkeren ze door fysieke uitputting tussen waken en slapen, in die zweverige toestand en hebben ze daarom geen goede kijk op de werkelijkheid.

Hoewel ze bezig zijn zich eindeloos uit te hongeren, doen ze nu iets uit eigen wil. Dat is toch echt beter dan in de psychiatrie weggestopt worden, nare onderdrukkende mediciaties krijgen en evt. degenen met een sterke wil in de isoleercel. Laat ze rustig hun weg vervolgen, liever zonder dat ze derden meeslepen. Laat het een familieaangelegenheid blijven.
  maandag 26 juni 2017 @ 23:54:10 #186
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171979004
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:50 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Zij is de eerste die uit de familie weggeïsoleerd was. Anderen volgden.
Ze is erin geslaagd om de "paria's" bijeen te brengen. Allen zijn zwaar beschadigd en zij heeft er blijkbaar wat vorm aan kunnen geven. 't Is een bijzonder moeilijke levensloop met een vader en een broer die alles bepalen willen en daarvoor over lijken gaan. Het geheel komt erg biblebelt op me over. En dat kan misschien ook dat fanatieke doorvasten verklaren.
Mensen die echt zonder eten kunnen, zien er wel beter uit dan dit volledig uitgehongerde en vermoeide. Ze beschouwen het natuurlijk niet als vasten, maar leven van het licht, van cosmische energie. Mogelijk verkeren ze door fysieke uitputting tussen waken en slapen, in die zweverige toestand en hebben ze daarom geen goede kijk op de werkelijkheid.

Hoewel ze bezig zijn zich eindeloos uit te hongeren, doen ze nu iets uit eigen wil. Dat is toch echt beter dan in de psychiatrie weggestopt worden, nare onderdrukkende mediciaties krijgen en evt. degenen met een sterke wil in de isoleercel. Laat ze rustig hun weg vervolgen, liever zonder dat ze derden meeslepen. Laat het een familieaangelegenheid blijven.
Vind jij dat ook bij mensen die anorexia hebben?
  dinsdag 27 juni 2017 @ 00:04:48 #187
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171979270
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:31 schreef agter het volgende:
Die woongroep draait om Leonoor. En zo te lezen ook echt om haar. Ze komt me over als een sekteleider.
Haar teksten en blogs bevatten veelvuldig het woordje 'ik'.

Tegen haar vader:
"Ik heb niet voor niets drie mensen nodig die me dag en nacht steunen om me staande te houden in jouw negatieve sfeer. "
https://leonoor-deelt.blo(...)an-mijn-zus.html?m=1

Ik vind het eng overkomen.
Dat blog staat vol verwijten en het ligt allemaal aan anderen. Toevallig allemaal mannen en zij doet niets fout.
pi_171979767
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 00:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat blog staat vol verwijten en het ligt allemaal aan anderen. Toevallig allemaal mannen en zij doet niets fout.
Ik zie haar als een zieke vrouw. Die mensen die kwetsbaar zijn, in haar greep heeft.
Nu is er al 1 dood gegaan.

Hoop dat er hulp komt. Al weet ik niet hoe.
Make my day!
pi_171981443
quote:
Dat blog staat vol verwijten, toevallig allemaal mannen en zij doet niets fout
Ja, zelf niets fout doen is vaak een teken dat iemand zolang slachtoffer is dat hij/zij dader wordt.

Neemt niet weg dat de waarheid waarschijnlijk in het midden ligt, de wereld is niet zwart-wit. Ik denk dus wel dat een deel van haar verwijten klopt, maar haar gevolgtrekking en gedrag is pathologisch. Ze is duidelijk iemand die psychisch niet in orde is.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 09:51:03 #190
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171983181
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 06:02 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Ja, zelf niets fout doen is vaak een teken dat iemand zolang slachtoffer is dat hij/zij dader wordt.

Neemt niet weg dat de waarheid waarschijnlijk in het midden ligt, de wereld is niet zwart-wit. Ik denk dus wel dat een deel van haar verwijten klopt, maar haar gevolgtrekking en gedrag is pathologisch. Ze is duidelijk iemand die psychisch niet in orde is.
ik zie haar niet als slachtoffer, verre van.

Ze heeft je precies waar ze mensen hebben wil, tegen haar broers en vader. Zie je dat zelf niet?
pi_171983468
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik zie haar niet als slachtoffer, verre van.

Ze heeft je precies waar ze mensen hebben wil, tegen haar broers en vader. Zie je dat zelf niet?
Huh?

Ik schrijf dat haar gedrag pathologisch is (de onbedwingbare drang om te liegen) en dat ze psychisch niet in orde is.

Hoe precies ben ik dan tegen haar broer en vader? Ik zeg dat zoiets nooit zomaar gebeurd, dat is alles. Ze zijn in mijn ogen waarschijnlijk allemaal knettergek.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:13:56 #192
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171983690
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:05 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Huh?

Ik schrijf dat haar gedrag pathologisch is (de onbedwingbare drang om te liegen) en dat ze psychisch niet in orde is.

Hoe precies ben ik dan tegen haar broer en vader? Ik zeg dat zoiets nooit zomaar gebeurd, dat is alles. Ze zijn in mijn ogen waarschijnlijk allemaal knettergek.
:@ , sorry.

Ik verwarde je met Teslynd, die had er begrip voor. Vond haar een slachtoffer van haar opvoeding.
pi_171984030
Ik lees nog steeds met verwondering haar blogs en FB. Hoe alles, maar dan ook alles, alleen om Leonoor moet draaien.
Zelfs het overlijden van haar zus wordt aangegrepen om weer een heel 'ik' verhaal te schrijven vol met zelfverheerlijking en verontwaardiging naar de buitenwereld.
Make my day!
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:30:39 #194
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171984077
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:28 schreef agter het volgende:
Ik lees nog steeds met verwondering haar blogs en FB. Hoe alles, maar dan ook alles, alleen om Leonoor moet draaien.
Zelfs het overlijden van haar zus wordt aangegrepen om weer een heel 'ik' verhaal te schrijven vol met zelfverheerlijking en verontwaardiging naar de buitenwereld.
Ik zit het ook vol verbazing te lezen, bizar.
Ze heeft blijkbaar nog voldoende energie om haar moeder te helpen en te bezoeken, blogs te schrijven enz. Die leeft blijkbaar niet alleen van het licht nu.
pi_171984084
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:50 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Zij is de eerste die uit de familie weggeïsoleerd was. Anderen volgden.
Ze is erin geslaagd om de "paria's" bijeen te brengen. Allen zijn zwaar beschadigd en zij heeft er blijkbaar wat vorm aan kunnen geven. 't Is een bijzonder moeilijke levensloop met een vader en een broer die alles bepalen willen en daarvoor over lijken gaan. Het geheel komt erg biblebelt op me over. En dat kan misschien ook dat fanatieke doorvasten verklaren.
Mensen die echt zonder eten kunnen, zien er wel beter uit dan dit volledig uitgehongerde en vermoeide. Ze beschouwen het natuurlijk niet als vasten, maar leven van het licht, van cosmische energie. Mogelijk verkeren ze door fysieke uitputting tussen waken en slapen, in die zweverige toestand en hebben ze daarom geen goede kijk op de werkelijkheid.

Hoewel ze bezig zijn zich eindeloos uit te hongeren, doen ze nu iets uit eigen wil. Dat is toch echt beter dan in de psychiatrie weggestopt worden, nare onderdrukkende mediciaties krijgen en evt. degenen met een sterke wil in de isoleercel. Laat ze rustig hun weg vervolgen, liever zonder dat ze derden meeslepen. Laat het een familieaangelegenheid blijven.
Er bestaan geen mensen die echt zonder eten kunnen
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:32:29 #196
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171984109
Haar blog heet Leonoor deelt, kan ze beter veranderen in Leonoor oordeelt.

Leon oor deelt.
Het staat er eigenlijk al, we zitten hier in BNW tenslotte
pi_171984623
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik zit het ook vol verbazing te lezen, bizar.
Ze heeft blijkbaar nog voldoende energie om haar moeder te helpen en te bezoeken, blogs te schrijven enz. Die leeft blijkbaar niet alleen van het licht nu.
Ik weet niet of ze haar moeder helpt met zo'n persoonlijkheid :')

In en in triest.
pi_171984639
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Haar blog heet Leonoor deelt, kan ze beter veranderen in Leonoor oordeelt.

Leon oor deelt.
Het staat er eigenlijk al, we zitten hier in BNW tenslotte
Hahaha dat dacht ik ook al ja _O-
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:25:17 #199
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_171985309
Hier het levensverhaal van Leonoor.
http://www.365mooiemensen.nl/32-leonoor/

7 jaar elke dag gehuild... Om een verbroken relatie.
Eng mens
pi_171985759
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Hier het levensverhaal van Leonoor.
http://www.365mooiemensen.nl/32-leonoor/

7 jaar elke dag gehuild... Om een verbroken relatie.
Eng mens
Ik las ook ergens in haar blog in een zin door dat na het verbreken van die relatie, haar ex toch snel aan een hersentumor overleden is.

Karma!

Wat een mens. :N

En wat er nou allemaal voor traumatisch gebeurd is in haar jeugd? Geen idee.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')