Soort van terecht wel. Hij had had hier gewoon uit zijn doppen moeten kijken voordat hij naar rechts kwam en GROS eraf maaide.quote:Op maandag 12 juni 2017 00:08 schreef zoem het volgende:
Sainz gridstraf van 3 plaatsen in Baku: https://www.formula1.com/(...)ening-lap-shunt.html
Nog een wonder dat ie er maar twee geraakt heeft als je ziet hoe druk het er was.quote:Op maandag 12 juni 2017 00:24 schreef CrashO het volgende:
[..]
Soort van terecht wel. Hij had had hier gewoon uit zijn doppen moeten kijken voordat hij naar rechts kwam en GROS eraf maaide.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 12 juni 2017 01:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Daarvoor ging de andere schoen nog het publiek in. Was dat ook nog op tv?
is niet gefinishedquote:Op maandag 12 juni 2017 07:40 schreef tong80 het volgende:
Niet kunnen kijken. Wat is er met verstappen gebeurd ?
Dat begreep ik al.quote:
je blijft het proberen he?quote:Op maandag 12 juni 2017 07:40 schreef tong80 het volgende:
Niet kunnen kijken. Wat is er met verstappen gebeurd ?
zeker, het is gelukkig niet met een auto waar je om het kampioenschap mee kan strijdenquote:Op maandag 12 juni 2017 09:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat een kutresultaat weer voor Max, man. Enorm frustrerend seizoen op deze manier
Hoe is dat relevant? Hij rijdt met een auto waarmee hij niet voor het kampioenschap kan strijden op de 2de plek en valt uit. Da's net zo kut als dat hij was uitgevallen met een auto waarmee hij wel voor het kampioenschap kan strijden.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:11 schreef Tarado het volgende:
zeker, het is gelukkig niet met een auto waar je om het kampioenschap mee kan strijden
natuurlijk blijft het klote maar het is natuurlijk nog vervelender als je door dit soort zaken een kampioenschap door je vingers ziet glippenquote:Op maandag 12 juni 2017 09:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant? Hij rijdt met een auto waarmee hij niet voor het kampioenschap kan strijden op de 2de plek en valt uit. Da's net zo kut als dat hij was uitgevallen met een auto waarmee hij wel voor het kampioenschap kan strijden.
Ah, op die fiets. Ja, dan is het inderdaad nog net iets 'kutter'.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:19 schreef Tarado het volgende:
natuurlijk blijft het klote maar het is natuurlijk nog vervelender als je door dit soort zaken een kampioenschap door je vingers ziet glippen
als we over 10 jaar daar naar kijken is het toch wat tegen gevallenquote:Op maandag 12 juni 2017 09:28 schreef Geralt het volgende:
Maarja evengoed kut. Ricciardo begint aardig uit te lopen nu en over 10 jaar kijkt men alleen nog naar de behaalde punten in een seizoen en niet naar hoe dat ook alweer precies zat.
Dat is misschien ook wel waarquote:Op maandag 12 juni 2017 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
als we over 10 jaar daar naar kijken is het toch wat tegen gevallen
Beetje zoals de Rosberg titel in de marge voor Ricciardo op deze manier.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:28 schreef Geralt het volgende:
Maarja evengoed kut. Ricciardo begint aardig uit te lopen nu en over 10 jaar kijkt men alleen nog naar de behaalde punten in een seizoen en niet naar hoe dat ook alweer precies zat.
Die vele inhaalacties op de rechte stukken waren er niet omdat alle auto's even snel liepen.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:32 schreef SnowOokami het volgende:
Volgende race Bakual vond ik het verschil in de topsnelheid tussen Renault en Mercedes/Ferrari niet noemenswaardig groot.
Dan weet iedereen nog dat dit het pech seizoen was voor zijn glorietijd met 6 WK-titels op rij.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
als we over 10 jaar daar naar kijken is het toch wat tegen gevallen
Lijkt me gezichtsbedrog omdat een Ricciardo voor de rest reed en niet er achter. Want dan zouden we zien dat RB behoorlijk wat tekort komtquote:Op maandag 12 juni 2017 09:32 schreef SnowOokami het volgende:
Volgende race Bakual vond ik het verschil in de topsnelheid tussen Renault en Mercedes/Ferrari niet noemenswaardig groot.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 12 juni 2017 09:34 schreef XL het volgende:
[..]
Die vele inhaalacties op de rechte stukken waren er niet omdat alle auto's even snel liepen.
Ja en Perez reed op SS en had DRS + Mercedes motor en kwam er toch niet voorbij.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lijkt me gezichtsbedrog omdat een Ricciardo voor de rest reed en niet er achter. Want dan zouden we zien dat RB behoorlijk wat tekort komt
Ken je dat moment dat wanneer je eindelijk de printer weer eens wil gebruiken het papier op is? Of dat de inktcartridges verdwenen zijn of op is? Of dat je printer geen verbinding kan maken met het netwerk?quote:Op maandag 12 juni 2017 07:40 schreef tong80 het volgende:
Niet kunnen kijken. Wat is er met verstappen gebeurd ?
Er werd stevig ingehaald deze grandprix. Force India die druk zet op Red Bull is ook geen normaal scenario. De verschillen waren groot.quote:
grindbak had leuker geweest inderdaadquote:Op maandag 12 juni 2017 09:42 schreef XL het volgende:
[..]
Er werd stevig ingehaald deze grandprix. Force India die druk zet op Red Bull is ook geen normaal scenario. De verschillen waren groot.
Overigens vind ik het ook weer jammer dat Vettel op het einde gewoon veel risico kan nemen, van de baan schiet en zonder tijdverlies weer op de baan kan komen. Vorig jaar Hamilton ook door het gras een bocht afsnijden. Daar moeten de circuits echt een oplossing voor, of een drive-through ofzo. Ik bedoel, je maakt een grote fout daar hoort een straf bij. Dat je vanwege veiligheid daar geen muur kan zetten vind ik prima, maar nu is het gewoon deel van het spel dat je pogingen probeert die niet kunnen omdat het geen consequenties heeft.
quote:Op maandag 12 juni 2017 10:06 schreef OscarMopperkont het volgende:
Geen motorupdate voor RB op Baku
https://www.formula1.com/(...)pgrade-for-baku.html
Stukken minder dan Honda. Me dunkt.quote:Op maandag 12 juni 2017 10:07 schreef Gezicht het volgende:
[..]![]()
![]()
Renault is wel echt enorm aan het prutsen nu.
Lol damnquote:Op maandag 12 juni 2017 10:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Stukken minder dan Honda. Me dunkt.
Overigens las ik zojuist in een ander topic dat Max gewoon gecontroleerder had moeten rijden, want dan zou zijn accu niet stuk gegaan zijn. En dat Max compleet overhyped is en nu als een nachtkaars uit zou gaan.
Man man man, wat een hoop domme mensen lopen er rond. Die mogen overigens ook allemaal gewoon stemmen.
Dat andere topic zou ik niet serieus nemen want het is daar de bedoeling om te trollen.quote:Op maandag 12 juni 2017 10:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Stukken minder dan Honda. Me dunkt.
Overigens las ik zojuist in een ander topic dat Max gewoon gecontroleerder had moeten rijden, want dan zou zijn accu niet stuk gegaan zijn. En dat Max compleet overhyped is en nu als een nachtkaars uit zou gaan.
Man man man, wat een hoop domme mensen lopen er rond. Die mogen overigens ook allemaal gewoon stemmen.
Nee.quote:Op maandag 12 juni 2017 10:16 schreef opgebaarde het volgende:
Zou het kunnen dat er volgend jaar andere leveranciers beschikbaar komen?
Dat lijkt me helemaal de bedoeling niet.quote:Op maandag 12 juni 2017 10:16 schreef opgebaarde het volgende:
Dat andere topic zou ik niet serieus nemen want het is daar de bedoeling om te trollen.
Welk topic?quote:Op maandag 12 juni 2017 10:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat lijkt me helemaal de bedoeling niet.
Klopt ja, maar kondig dan ook niet drie races op rij aan met een nieuwe PU te komen en dat telkens maar weer een race te verplaatsen.quote:
Kijk anders even terug, topic bestaat al meer dan een maand en PSVCL zit gewoon te kutten terwijl jij in het verleden al uitgebreid met respect op hem gereageerd hebt. De twee grootste haters kijken beide geen enkele race dus dat topic valt toch geen seconden serieus te nemen maar de mods vinden het wel best.quote:Op maandag 12 juni 2017 10:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat lijkt me helemaal de bedoeling niet.
Dat stoort mij een klein beetjequote:
Mja, zoals je in het artikel kan lezen, wat je denk ik niet gedaan hebt, zegt Renault dat RB gezegd heeft dat er een update komt. Niet Renault zelf.quote:Op maandag 12 juni 2017 10:22 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Klopt ja, maar kondig dan ook niet drie races op rij aan met een nieuwe PU te komen en dat telkens maar weer een race te verplaatsen.
Ja, je bent pas de 83ste die dit meldt.quote:Op maandag 12 juni 2017 10:06 schreef OscarMopperkont het volgende:
Geen motorupdate voor RB op Baku
https://www.formula1.com/(...)pgrade-for-baku.html
En dat was de vorige keren toen een artikel geplaatst werd over een toekomstige grote update vast en zeker ook het geval, dat het artikel geschreven was met een RB bron/hoop ipv gebaseerd op geluiden vanuit Renault.quote:Op maandag 12 juni 2017 10:24 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Mja, zoals je in het artikel kan lezen, wat je denk ik niet gedaan hebt, zegt Renault dat RB gezegd heeft dat er een update komt. Niet Renault zelf.
8 feb;quote:Op maandag 12 juni 2017 10:24 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Mja, zoals je in het artikel kan lezen, wat je denk ik niet gedaan hebt, zegt Renault dat RB gezegd heeft dat er een update komt. Niet Renault zelf.
Val ik even door de mandquote:Op maandag 12 juni 2017 10:24 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Mja, zoals je in het artikel kan lezen, wat je denk ik niet gedaan hebt, zegt Renault dat RB gezegd heeft dat er een update komt. Niet Renault zelf.
Het is een beetje als die ene kamer in je huis waar je alle rotzooi inflikkert om de rest netjes te houden.quote:Op maandag 12 juni 2017 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kijk anders even terug, topic bestaat al meer dan een maand en PSVCL zit gewoon te kutten terwijl jij in het verleden al uitgebreid met respect op hem gereageerd hebt. De twee grootste haters kijken beide geen enkele race dus dat topic valt toch geen seconden serieus te nemen maar de mods vinden het wel best.
Hey sorry dat ik een leven heb en niet continue op internet zit en het net pas op de site van Formula1.com in het nieuwsoverzicht zag staanquote:Op maandag 12 juni 2017 10:26 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ja, je bent pas de 83ste die dit meldt.
Heb ik een extra kamer?quote:Op maandag 12 juni 2017 10:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het is een beetje als die ene kamer in je huis waar je alle rotzooi inflikkert om de rest netjes te houden.
Wel een supervette drift en save van Grosjean trouwens! Baasjequote:Op maandag 12 juni 2017 00:24 schreef CrashO het volgende:
[..]
Soort van terecht wel. Hij had had hier gewoon uit zijn doppen moeten kijken voordat hij naar rechts kwam en GROS eraf maaide.
[ afbeelding ]
Heeft wel ontzettend veel mazzel dat z'n linkervoorwielophanging niet breekt.quote:Op maandag 12 juni 2017 10:58 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Wel een supervette drift en save van Grosjean trouwens! Baasje
De Mini's? Die doen ze zeker nog;quote:Op maandag 12 juni 2017 11:05 schreef Klummie het volgende:
Jammer dat ze die race niet meer nadoen met die kleine poppetjes, dat was leuk.
ik las dat Ocon klaagde dat Perez van z'n lijn afweek tijdens het remmen, heb je daar een gifje van?quote:
Van het klagende vingertje of van de lijn?quote:Op maandag 12 juni 2017 11:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik las dat Ocon klaagde dat Perez van z'n lijn afweek tijdens het remmen, heb je daar een gifje van?
dank je maar was denk ik niet dit momentquote:Op maandag 12 juni 2017 11:17 schreef CrashO het volgende:
[..]
Van het klagende vingertje of van de lijn?
[ afbeelding ]
Ik verwacht dat die move daar het "probleem" was. Alleen cutte FOM wat snel weg..
Dit is het hele stuk wat was uitgezonden terwijl ze erover aan het praten waren. Zou er dan toch ergens in moeten zittenquote:Op maandag 12 juni 2017 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
dank je maar was denk ik niet dit moment
quote:Op maandag 12 juni 2017 11:26 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dit is het hele stuk wat was uitgezonden terwijl ze erover aan het praten waren. Zou er dan toch ergens in moeten zitten
https://streamable.com/cl911
Mja, denk het ook. Dit is hem geslomo'dquote:Op maandag 12 juni 2017 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]het moet dan het moment zijn met Vettel maar moeilijk te zien
Ow, thx!quote:Op maandag 12 juni 2017 11:09 schreef franklop het volgende:
[..]
De Mini's? Die doen ze zeker nog;
Duurt altijd aantal dagen
Het is Formule 1. Geen bejaardenracequote:Op maandag 12 juni 2017 10:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Stukken minder dan Honda. Me dunkt.
Overigens las ik zojuist in een ander topic dat Max gewoon gecontroleerder had moeten rijden, want dan zou zijn accu niet stuk gegaan zijn.
Renault*quote:Op maandag 12 juni 2017 11:30 schreef motorbloempje het volgende:
Wisten jullie dat er dit jaar nog geen RB update komt?
Ocon was in 2014 2de keus na Verstappen om in het Junior programma op te nemen. Het is niet zo dat hij al zijn hele carričre gesteund wordt, maar pas vanaf seizoen 2015.quote:Op maandag 12 juni 2017 11:14 schreef Gezicht het volgende:
Ocon komt volgens mij ook uit de Mercedes talentenpool
Had max niet het een na hoogste topsnelheid tijdens de kwalificatie?quote:Op maandag 12 juni 2017 09:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lijkt me gezichtsbedrog omdat een Ricciardo voor de rest reed en niet er achter. Want dan zouden we zien dat RB behoorlijk wat tekort komt
Wat hij overigens wel waar maakt dit seizoen.quote:Op maandag 12 juni 2017 12:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ocon was in 2014 2de keus na Verstappen om in het Junior programma op te nemen. Het is niet zo dat hij al zijn hele carričre gesteund wordt, maar pas vanaf seizoen 2015.
Hij moet alleen zijn accu opladen voor de race, de volgende keer.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:04 schreef opreis het volgende:
[..]
Had max niet het een na hoogste topsnelheid tijdens de kwalificatie?
Trouwens lijkt Max dit seizoen weer een stap gemaakt te hebben. Zn kwalificaties zijn beter en ook zn starts erg goed. Er blijft niet heel veel meer over wat nog beter kan/moet
Er is nog genoeg te verbeteren, want to finish first you'll first have to finish.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:04 schreef opreis het volgende:
[..]
Had max niet het een na hoogste topsnelheid tijdens de kwalificatie?
Trouwens lijkt Max dit seizoen weer een stap gemaakt te hebben. Zn kwalificaties zijn beter en ook zn starts erg goed. Er blijft niet heel veel meer over wat nog beter kan/moet
Niet zo zeer vanuit Maxquote:Op maandag 12 juni 2017 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is nog genoeg te verbeteren, want to finish first you'll first have to finish.
Zeker. Hij is Wehrlein in de pikorde gepasseerd en is terecht bij Force India gestald. Daar begint hij het Perez nu al lastig te maken.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Wat hij overigens wel waar maakt dit seizoen.
Je wordt aan het einde van de rit wel afgerekend op de resultaten.quote:
Zijn resultaten zijn uitstekend, hij wordt door de mensen die er toe doen in de sport niet afgerekend op motorpech en dergelijkequote:Op maandag 12 juni 2017 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je wordt aan het einde van de rit wel afgerekend op de resultaten.
Je kan niet ontkennen dat hij geen fouten heeft gemaakt en mensen op eigen kracht heeft ingehaald.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Lance Stroll came out after the race to give some love to the fans!
Massa had z'n schouders een keer opgehaald als hij negende was geëindigd (door met name uitvallers).
Niet bij een thuis race in Brazilië. Ook dan zou hij even fans komen groeten.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Massa had z'n schouders een keer opgehaald als hij negende was geëindigd (door met name uitvallers).
En hij had één leuk gevecht met Hulk en Vettel, dat mag ook gezegd worden.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:14 schreef Beach het volgende:
[..]
Je kan niet ontkennen dat hij geen fouten heeft gemaakt en mensen op eigen kracht heeft ingehaald.
Nah.. ik vond het een tikkeltje ongemakkelijk... Sky die er ook meteen live was vanuit het motorhome van Williams.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:15 schreef CrashO het volgende:
[..]
Niet bij een thuis race in Brazilië. Ook dan zou hij even fans komen groeten.
Dit was gewoon een thuis-race voor Stroll. En nog zijn eerste punten race ooit in F1 ook.
https://streamable.com/6ku5vquote:Op maandag 12 juni 2017 13:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En hij had één leuk gevecht met Hulk en Vettel, dat mag ook gezegd worden.
Z'n inhaalacties waren overigens wel allemaal DRS open en puur op Mercedes kracht voorbij de mindere goden.
[..]
Nah.. ik vond het een tikkeltje ongemakkelijk... Sky die ook meteen live waren vanuit het motorhome, Claire Williams zei zelfs verrast te zijn dat Sky daar stond...
China vergeten?quote:Op maandag 12 juni 2017 13:19 schreef Yashaaaaa het volgende:
Weet je wat ik nu 'jammer' vind. Dat er nu nog geen enkele race is geweest waarbij de bulls het met elkaar konden uitvechten. Iedere keer is er wel één uitgevallen en Monaco kun je toch niet inhalen (behalve (hoe het gebeurde) met pitstops).
Dan refereer ik naar die Japanse God die achterin z'n barrel ligt uiteraard.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:20 schreef Beach het volgende:
[..]
https://streamable.com/6ku5v
Alonso een mindere god noemen?
iedere keer dat Max uit viel lag hij voor op Ric, wie zegt dat er dan wel gevechten waren geweest?quote:Op maandag 12 juni 2017 13:19 schreef Yashaaaaa het volgende:
Weet je wat ik nu 'jammer' vind. Dat er nu nog geen enkele race is geweest waarbij de bulls het met elkaar konden uitvechten. Iedere keer is er wel één uitgevallen en Monaco kun je toch niet inhalen (behalve (hoe het gebeurde) met pitstops).
*Zet alu hoedje op*quote:Op maandag 12 juni 2017 13:26 schreef opreis het volgende:
[..]
iedere keer dat Max uit viel lag hij voor op Ric, wie zegt dat er dan wel gevechten waren geweest?
quote:Op maandag 12 juni 2017 13:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dan refereer ik naar die Japanse God die achterin z'n barrel ligt uiteraard.
Hier heeft Alonso zelf nul invloed op.
Dit.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:15 schreef CrashO het volgende:
[..]
Niet bij een thuis race in Brazilië. Ook dan zou hij even fans komen groeten.
Dit was gewoon een thuis-race voor Stroll. En nog zijn eerste punten race ooit in F1 ook.
Die motor van Alonso was dus blijkbaar al stervende... Vandoorne haalde met z'n motor betere snelheden:quote:
quote:Speed trap figures in Montreal on race day put Alonso 16mph down on the benchmark 213mph achieved by Sebastian Vettel's Ferrari, with the second McLaren of Stoffel Vandoorne faring better by reaching 205mph.
Ben je al gescout door Ziggo?quote:Op maandag 12 juni 2017 14:07 schreef CrashO het volgende:
Het sloop-je-databundel topic even opnieuw ingedeeld. Beter zo voor iedereens pc?
F1 / Formule 1 - Samenvattingen in GIFjes [databundel killer]
Had van die index mooie linkjes gemaakt met maar 4 posts per pagina. Maar Fok! verbouwd ze naar je default (dus ik zie ze nog steeds linken naar pagina's met 50)
Op PC is het nooit een punt, maar was laatst in het buitenland en dan mijd ik het F1 topic doorgaans wel op databundeltechnische redenen.quote:Op maandag 12 juni 2017 14:07 schreef CrashO het volgende:
Het sloop-je-databundel topic even opnieuw ingedeeld. Beter zo voor iedereens pc?
F1 / Formule 1 - Samenvattingen in GIFjes [databundel killer]
Had van die index mooie linkjes gemaakt met maar 4 posts per pagina. Maar Fok! verbouwd ze naar je default (dus ik zie ze nog steeds linken naar pagina's met 50)
De finish halen lijkt mij toch iets wat beter kan.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:04 schreef opreis het volgende:
[..]
Had max niet het een na hoogste topsnelheid tijdens de kwalificatie?
Trouwens lijkt Max dit seizoen weer een stap gemaakt te hebben. Zn kwalificaties zijn beter en ook zn starts erg goed. Er blijft niet heel veel meer over wat nog beter kan/moet
De Honda wel, niet zo moeilijk om met DRS en Mercedes power een honda te passerenquote:Op maandag 12 juni 2017 13:20 schreef Beach het volgende:
[..]
https://streamable.com/6ku5v
Alonso een mindere god noemen?
Ja hij was inderdaad snel weg, was zelf om 5.30 op het vliegveld, al was dat met een auto prima te doen (niet noodzakelijk per helikopter). Ik zelf heb een stuk gelopen en toen de bus naar vliegveld gepakt.Wou m'n handen niet branden aan de metro (Jean Drapeau station net na de race zag er erg druk uit), of viel dat mee qua drukte?quote:Op maandag 12 juni 2017 00:15 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die was ook snel weg van het circuit dan? Met dee eerste helicopter mee naar het vliegveld waarschijnlijk.
Nog een goede plek langs de baan kunnen vinden? En niet weggewaaid door een windhoos of een boom op je gekregen?
Vooral vanochtend was het een belevenis om op de hoogste tribune van het circuit te zitten. Pet of hoed op was onmogelijk en degenen met een zonnebrandspray spoten de hele rij onder... Gelukkig zaten er dekseltjes op de bierbekertjes, anders was de bierverkoper naast zijn geld (dat ging de lucht in) ook zijn bier kwijt geweest.
De Max tribune.quote:Op maandag 12 juni 2017 15:23 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ja hij was inderdaad snel weg, was zelf om 5.30 op het vliegveld, al was dat met een auto prima te doen (niet noodzakelijk per helikopter). Ik zelf heb een stuk gelopen en toen de bus naar vliegveld gepakt.Wou m'n handen niet branden aan de metro (Jean Drapeau station net na de race zag er erg druk uit), of viel dat mee qua drukte?
Zat in het grasveld naast tribune 33, was er rond 9.30 dus redelijke plek. Had graag wat meer kunnen zien van de baan maar heb me prima vermaakt voor een eerste keer. Volgend jaar zeker weer een optie en dan wel een grandstand plek denk ik :-)
Duidelijk.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:41 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ken je dat moment dat wanneer je eindelijk de printer weer eens wil gebruiken het papier op is? Of dat de inktcartridges verdwenen zijn of op is? Of dat je printer geen verbinding kan maken met het netwerk?
Nou zo iets.
Zouden spoilers nog uitmaken?quote:Op maandag 12 juni 2017 14:07 schreef CrashO het volgende:
Het sloop-je-databundel topic even opnieuw ingedeeld. Beter zo voor iedereens pc?
F1 / Formule 1 - Samenvattingen in GIFjes [databundel killer]
Had van die index mooie linkjes gemaakt met maar 4 posts per pagina. Maar Fok! verbouwd ze naar je default (dus ik zie ze nog steeds linken naar pagina's met 50)
Geen idee. Verwacht van niet. Laden doet hij dan wel, dus qua traffic maakt het niet uit. Maar misschien geeft een brakke telefoon het wel weer zonder vast te lopen ja. Iemand die de normale pagina niet kan weergeven omdat zijn telefoon vastloopt, die kan testen of hij deze pagina wel kan openen?quote:
Ah , dan weet ik dat ook.quote:Op maandag 12 juni 2017 16:51 schreef Klummie het volgende:
[..]
Nee, is gisteren ook al geconstateerd.
Nuja, kwa data omdat hij alles nog steeds binnen trekt. Maar misschien scheelt het niet hoeven weergeven van alles, ietsjes, op antieke telefoons die last hebben van browser crashes. Als iemand met zo'n koelkast kan testen?quote:Op maandag 12 juni 2017 16:51 schreef Klummie het volgende:
[..]
Nee, is gisteren ook al geconstateerd.
Ik ben na afloop nog de baan opgegaan, podiumceremonie gezien en even bij Parc Fermé staan kijken. Toen ik aankwam bij het metrostation zag het er erg druk uit, maar ik was in 20 min terug in de stad. Goed georganiseerd allemaalquote:Op maandag 12 juni 2017 15:23 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ja hij was inderdaad snel weg, was zelf om 5.30 op het vliegveld, al was dat met een auto prima te doen (niet noodzakelijk per helikopter). Ik zelf heb een stuk gelopen en toen de bus naar vliegveld gepakt.Wou m'n handen niet branden aan de metro (Jean Drapeau station net na de race zag er erg druk uit), of viel dat mee qua drukte?
Is dat de tribune waar na enkele rondjes niemand meer kan bellen of appen omdat de accu's leeg zijn?quote:
Ik moest lachenquote:Op maandag 12 juni 2017 17:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is dat de tribune waar na enkele rondjes niemand meer kan bellen of appen omdat de accu's leeg zijn?
Je kan ze beter over meerdere posts verdelen.quote:Op maandag 12 juni 2017 15:46 schreef CrashO het volgende:
[..]
Geen idee. Verwacht van niet. Laden doet hij dan wel, dus qua traffic maakt het niet uit. Maar misschien geeft een brakke telefoon het wel weer zonder vast te lopen ja. Iemand die de normale pagina niet kan weergeven omdat zijn telefoon vastloopt, die kan testen of hij deze pagina wel kan openen?
* Open niet de spoiler die je daar ziet, daar zitten een gifje of 118 in![]()
F1 / Formule 1 - Samenvattingen in GIFjes [databundel killer]
Als het uitmaakt, ga ik ze allemaal daar wel per 3 in spoilers gooien dan
Dat heb ik nu ook. Per 3. Die mega spoiler was om te testen of spoilers uitmaken kwa browser-crashes.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan ze beter over meerdere posts verdelen.
Er komen elke race updates van Renault.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:00 schreef jpjedi het volgende:
Geen Renault updates meer dit jaar... geloof nooit dat ze daar mee wegkomen. Dat is ook het einde van RBR.
3 accounts bijmaken...quote:Op maandag 12 juni 2017 23:10 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dat heb ik nu ook. Per 3. Die mega spoiler was om te testen of spoilers uitmaken kwa browser-crashes.
Kan ze ook wel per 1 posten. Maar dat duurt echt eeuwen. Moet nu al steeds 10 seconden wachten omdat Fok! foutmeldingen geeft als ik op volle snelheid post.
Er komen wel updates. Geen grote overhaulquote:Op maandag 12 juni 2017 23:00 schreef jpjedi het volgende:
Geen Renault updates meer dit jaar... geloof nooit dat ze daar mee wegkomen. Dat is ook het einde van RBR.
Met betrouwbaarheidsupdates en incremental updates kom je niet ver. Maar goed, enige voordeel is dat het seizoen dan niet 1 groot drama eindigt.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 06:40 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Er komen wel updates. Geen grote overhaul
misschien wel aan de finish en dat is al heel watquote:Op dinsdag 13 juni 2017 07:38 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Met betrouwbaarheidsupdates en incremental updates kom je niet ver. Maar goed, enige voordeel is dat het seizoen dan niet 1 groot drama eindigt.
Dat was aan het begin van het seizoen (tijdens de pre-season testen) al bekend. Dat ze de perfomance van 1 cilinder op de dyno niet vertaald krijgen naar 6 cilinders in de motor. Dat is ook de reden van het uitstel van de update, heb ik begrepen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:47 schreef SnowOokami het volgende:
Lol:
https://www.motorsport.co(...)mclaren-dyno-918068/
Klinkt niet goed
https://www.reddit.com/r/(...)_media_about_hondas/quote:Of course we never thought like it was easy. At the point where we managed to achieve the target on mono-cylinder, we thought it would not be too difficult to proceed the remainder of the development and achieve the comprehensive target at that rate. But when we moved on from mono cylinder to V6, the supposed power was not there, so eventually had no choice but to enter the season with compromised spec.
Dat vind ik raar, je zou zeggen dat het balanceren van een 90 graden V6 niet zoveel geheimen meer heeft.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:02 schreef Geralt het volgende:
Naar ik begreep bleken er bij het opschalen naar 6 cilinders onverwacht trillingen in te zitten die men er niet zo 123 uit krijgt.
quote:Op dinsdag 13 juni 2017 17:56 schreef Gezicht het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/7161009/ae71c649
Hardop gelachen
Ik hou van Maxquote:Op dinsdag 13 juni 2017 17:56 schreef Gezicht het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/7161009/ae71c649
Hardop gelachen
Ěn theorie is elke cylinder in de V6 onafhankelijk van elkaar idd, daarom is in theorie een mono cylinder ontwerp een goed idee.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat vind ik raar, je zou zeggen dat het balanceren van een 90 graden V6 niet zoveel geheimen meer heeft.
Omgquote:Op dinsdag 13 juni 2017 17:56 schreef Gezicht het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/7161009/ae71c649
Hardop gelachen
quote:Op dinsdag 13 juni 2017 17:56 schreef Gezicht het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/7161009/ae71c649
Hardop gelachen
quote:Op dinsdag 13 juni 2017 17:56 schreef Gezicht het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/7161009/ae71c649
Hardop gelachen
die dikke van ter land in de zee en via de lucht vroeg aan max of hij de start al een keer had teruggezien en toen zei max ja ik zat zelfs in de auto en toen moest iedereen lachen ik snap de grap niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:30 schreef Beach het volgende:
Ik klik uit principe niet op dumbert en gs. Kan iemand mij vertellen wat de inhoud is?
quote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:30 schreef Beach het volgende:
Ik klik uit principe niet op dumbert en gs. Kan iemand mij vertellen wat de inhoud is?
ohquote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
die dikke van ter land in de zee en via de lucht vroeg aan max of hij de start al een keer had teruggezien en toen zei max ja ik zat zelfs in de auto en toen moest iedereen lachen ik snap de grap niet.
Ja dank je. Beetje jammer van dat te overdreven lachen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kijk het nou maar. Speciaal voor jou het moment gezocht.
GS is idd kut, maar Dumpert heeft gewoon leuke filmpjes.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:30 schreef Beach het volgende:
Ik klik uit principe niet op dumbert en gs. Kan iemand mij vertellen wat de inhoud is?
Ik lees uit principe geen reacties van Beach. Kan iemand mij vertellen wat de inhoud van bovenstaande bericht is?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:30 schreef Beach het volgende:
Ik klik uit principe niet op dumbert en gs. Kan iemand mij vertellen wat de inhoud is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2017 19:51:17 ]
quote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:50 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik lees uit principe geen reacties van Beach. Kan iemand mij vertellen wat de inhoud van bovenstaande bericht is?Pas nou op. Zo meteen gaat beac ons alweer voor eeuwig verlatenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja, hij ging idd weg.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Pas nou op. Zo meteen gaat beac ons alweer voor eeuwig verlaten
Niks mis met een puik Limburgs accent.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:58 schreef aesop het volgende:
Het is ook dat limburgse accent dat het hem doet
Zelfs plat Duits is beter te verstaanquote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Niks mis met een puik Limburgs accent.
Hij spreekt op tv gewoon Nederlands met een licht Limburgs accentje hoor; dat is prima te verstaan, ook voor niet Limburgers.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zelfs plat Duits is beter te verstaan
Als Max niest dan lacht de kudde al.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:46 schreef Beach het volgende:
[..]
Ja dank je. Beetje jammer van dat te overdreven lachen.
Dat bepalen wij zelf wel ja!quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij spreekt op tv gewoon Nederlands met een licht Limburgs accentje hoor; dat is prima te verstaan, ook voor niet Limburgers.
Omdat het een droge opmerking was.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
die dikke van ter land in de zee en via de lucht vroeg aan max of hij de start al een keer had teruggezien en toen zei max ja ik zat zelfs in de auto en toen moest iedereen lachen ik snap de grap niet.
Dumpert ripped filmpjes. Verbaast mij dat ze nog niet zijn aangeklaagd.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:48 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
GS is idd kut, maar Dumpert heeft gewoon leuke filmpjes.
quote:Op woensdag 14 juni 2017 08:25 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dumpert ripped filmpjes. Verbaast mij dat ze nog niet zijn aangeklaagd.
Ze waren ook dan redelijk geschokt inderdaad, gebroken krukas gebeurt zelfs bij normale auto's zelden. Zijn meestal de drijfstangen of de lagers die eruit klappen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:00 schreef Peterselieman het volgende:
Alonso had afgelopen zondag dus een gebroken krukas. Zou dat verzoek om niet te shortshiften en de weigering hiervan door Alonso nog van invloed kunnen zijn geweest?
Een krukas breekt niet zomaar lijkt me ...
https://www.f1technical.n(...)4&start=9225#p701344quote:Broken crankshaft is unusual. Perhaps the "vibration" is torsional crankshaft vibration with a resonance around 9,000 or 10,000. Would explain why they have to operate at higher revs than everyone else.
je zat er dus niet zo ver vanaf met die 5 cilinder?quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:00 schreef Peterselieman het volgende:
Alonso had afgelopen zondag dus een gebroken krukas. Zou dat verzoek om niet te shortshiften en de weigering hiervan door Alonso nog van invloed kunnen zijn geweest?
Een krukas breekt niet zomaar lijkt me ...
nah, eigenlijk wel. Honda krijgt het concept op de monocylinder niet vertaald naar een V6 en op dat moment vroeg ik mij af of het ze wel zou lukken om het naar een V5 vertaald te krijgenquote:Op woensdag 14 juni 2017 10:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
je zat er dus niet zo ver vanaf met die 5 cilinder?
V5 en V4 zijn dan nog moeilijker vanwege de balans...quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nah, eigenlijk wel. Honda krijgt het concept op de monocylinder niet vertaald naar een V6 en op dat moment vroeg ik mij af of het ze wel zou lukken om het naar een V5 vertaald te krijgen
klopt, maar het ding lijkt me nu ook niet in balans te zijnquote:Op woensdag 14 juni 2017 10:41 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
V5 en V4 zijn dan nog moeilijker vanwege de balans...
jaquote:Op woensdag 14 juni 2017 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar het ding lijkt me nu ook niet in balans te zijn
ik bepaal voor mezelf dat ik het plat van hem volledig verstaquote:
WELL DONE AGAIN BAKU!!!!quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:46 schreef Gezicht het volgende:
Zou dit jaar weer alles volgeplakt zijn met zo'n oneliner?
Wel alleen maar omdat ze de bordjes per ongeluk verkeerd om hebben gehangen dan.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:03 schreef SnowOokami het volgende:
Dit jaar staat er: Baku Well Done! (again)
quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wel alleen maar omdat ze de bordjes per ongeluk verkeerd om hebben gehangen dan.
Gewoon veel vleugel zetten en hopen dat je in de DRS train mee kunt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:34 schreef Crazy-M het volgende:
2.2 km lange rechtestuk .... wordt dus weer een strijd tussen ferrari en mercedes. Red Bull mag weer blij zijn met een 5de plek als er geen Ferrari of Mercedes uitvalt.
Ik vermoed tenminste niet dat de RB motor mee kan met Ferrari en Mercedes op het rechte stuk.
er is zelfs kans dat ze Ocon en of Perez voor zich krijgenquote:Op woensdag 14 juni 2017 15:34 schreef Crazy-M het volgende:
2.2 km lange rechtestuk .... wordt dus weer een strijd tussen ferrari en mercedes. Red Bull mag weer blij zijn met een 5de plek als er geen Ferrari of Mercedes uitvalt.
Ik vermoed tenminste niet dat de RB motor mee kan met Ferrari en Mercedes op het rechte stuk.
Baku vorig jaar was toch wel één van de saaiste races die ik ooit heb gezien. Zal dit jaar niet veel anders zijn vrees ik.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:34 schreef Crazy-M het volgende:
2.2 km lange rechtestuk .... wordt dus weer een strijd tussen ferrari en mercedes. Red Bull mag weer blij zijn met een 5de plek als er geen Ferrari of Mercedes uitvalt.
Ik vermoed tenminste niet dat de RB motor mee kan met Ferrari en Mercedes op het rechte stuk.
RB moet eerder gaan uitkijken voor de Force India's denk ik, dat is ook Mercedes power.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:34 schreef Crazy-M het volgende:
2.2 km lange rechtestuk .... wordt dus weer een strijd tussen ferrari en mercedes. Red Bull mag weer blij zijn met een 5de plek als er geen Ferrari of Mercedes uitvalt.
Ik vermoed tenminste niet dat de RB motor mee kan met Ferrari en Mercedes op het rechte stuk.
Ja als ze een goede pace hebben.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
er is zelfs kans dat ze Ocon en of Perez voor zich krijgen
En Massaquote:Op woensdag 14 juni 2017 15:43 schreef Gezicht het volgende:
[..]
RB moet eerder gaan uitkijken voor de Force India's denk ik, dat is ook Mercedes power.
De gp2 daarintegen was juist een van gekste races vorig jaar. Verwacht er ook niet veel van maar we zullen het zien.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Baku vorig jaar was toch wel één van de saaiste races die ik ooit heb gezien. Zal dit jaar niet veel anders zijn vrees ik.
Veel vleugel ? Juist niet lijkt me.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Gewoon veel vleugel zetten en hopen dat je in de DRS train mee kunt.
Veel vleugel kun je in de bochten bijblijven, zorgen dat je binnen DRS afstand blijft, want dan klapt dat kreng toch plat.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:09 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Veel vleugel ? Juist niet lijkt me.
Als ik het me goed herinner vooral omdat het zo'n volstrekte chaos met crashes en dergelijke was. Wat weer geweten werd aan het verschil in niveau tussen beide competities.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:08 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
De gp2 daarintegen was juist een van gekste races vorig jaar. Verwacht er ook niet veel van maar we zullen het zien.
denk niet dat dat gaat werkenquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Veel vleugel kun je in de bochten bijblijven, zorgen dat je binnen DRS afstand blijft, want dan klapt dat kreng toch plat.
Alleen het middelste gedeelte gaat plat. Als je de boven kant op een grote hoek afstelt voor downforce ga je daar alsnog een hoop drag van hebben op het rechte stuk. En het zijn bijna allemaal langzame 90 graden bochten waar je met meer downforce niet veel gaat winnen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Veel vleugel kun je in de bochten bijblijven, zorgen dat je binnen DRS afstand blijft, want dan klapt dat kreng toch plat.
Klopt daarom ook de gekste race en niet de beste racequote:Op woensdag 14 juni 2017 16:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner vooral omdat het zo'n volstrekte chaos met crashes en dergelijke was. Wat weer geweten werd aan het verschil in niveau tussen beide competities.
Maar wie weet hoe het dit jaar loopt met types als Stroll.
Alleen werkt DRS de 1e paar ronden niet en is het dus onmogelijk om in de DRS zone te blijven als je in een RB rijdt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Veel vleugel kun je in de bochten bijblijven, zorgen dat je binnen DRS afstand blijft, want dan klapt dat kreng toch plat.
In de drs van vandoorne welquote:Op woensdag 14 juni 2017 17:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
Alleen werkt DRS de 1e paar ronden niet en is het dus onmogelijk om in de DRS zone te blijven als je in een RB rijdt.
Hey Ger, is dat niet zo'n 10 minuten van bij jou vandaan?quote:
Het weekend na de opening ben ik in een bungalowpark op 10 minuten van daar, misschien ga ik eens een kijken nemen als het in de planning pastquote:Max Verstappen store opens 17 June!
Published on 14 June 2017 by Stefan Meens
On Saturday 17 June at 10am, the one and only official Max Verstappen store opens its doors in Swalmen, the Netherlands! The shop is the home of Verstappenshop.nl and will offer the full online collection.
“It’s awesome to have my own store”, says Max as he’s looking at the merchandise collection. “The store design looks really nice. It’s definitely worth a visit!”
Apart from displaying the latest merchandise, the store showcases some rare and unique Max Verstappen racing memorabilia such as the helmet he wore during his first win in Barcelona last year. Apart from several other helmets, memorabilia from Max’ earlier years in racing are also displayed, such as suits, gloves, shoes and trophies.![]()
The Max Verstappen store offers all of the relevant merchandise - from clothes, shoes and caps to accessories and scale models – all part of the Red Bull Racing and MV collection. The latter is a unique collection of merchandise developed together with Red Bull Racing and was only recently launched.
If you’re visiting, there is plenty of (free) parking available as well as the opportunity to try on the clothes. The shop will soon be a collection point for orders placed on Verstappenshop.nl also. Note: payment by card only.
Max Verstappen store
Address: Bosstraat 91A, 6071 XT Swalmen, The Netherlands
Opening hours: Wednesday to Friday from 1.30pm to 5.30pm. Saturday from 10am to 5pm. And Sunday (when there’s a Grand Prix on) from 10am to 5pm.
Iets verder dan 10 minuten. kwartier is haalbaar, maar dan wel 's avonds laat en veel te hardquote:Op woensdag 14 juni 2017 21:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hey Ger, is dat niet zo'n 10 minuten van bij jou vandaan?
[..]
zet de deur trouwens maar open het weekend van Baku en koop maar wat kwaliteits bier en nootjes. Dat weekend zitten we met een paar man in Landal, dan komen we buurten bij je zondagmiddagquote:Op woensdag 14 juni 2017 21:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Iets verder dan 10 minuten. kwartier is haalbaar, maar dan wel 's avonds laat en veel te hard
Realistisch zou ik zeggen 25 minuten ongeveer
Ben er wel eens geweest. Is de voorkant van het pand van waaruit de Verstappen schaalmodelletjes (en de rest van de merchandise) verstuurd wordt
Ik denk genoeg. Van die schaalmodellen alleen al is goed verdienen volgens mij. Gelimiteerde oplage, 1000 stuks, die gaan voor 75 euro over de toonbank. Laat ze dat eens 25K kosten om te laten maken en dan is het al veel denk ik. Hoppa, 50K in je zak.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vraag me af hoeveel de familie verstappen aan merchandizing verdient.
Waar ergens in Reuver of wat?quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:33 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
zet de deur trouwens maar open het weekend van Baku en koop maar wat kwaliteits bier en nootjes. Dat weekend zitten we met een paar man in Landal, dan komen we buurten bij je zondagmiddag
Lommerbergenquote:
Dan moet je of omrijden via Roermond of het veer over bij Kessel.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:39 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik bedoelde bij jou in de buurt zodat ik wat kon komen tanken
RBR zegt Aquote:Renault liet afgelopen weekend, bij monde van directeur Cyril Abiteboul, weten dat er dit seizoen geen grote upgrade meer komt voor de power unit. Toch blijft Christian Horner, de teambaas van Red Bull Racing, erop vertrouwen dat er progressie geboekt zal worden wat betreft de ontwikkeling van de krachtbron. De Brit kijkt daarbij ook naar brandstofpartner ExxonMobil.
Op de vrijdag van het Canadese Grand Prix-weekend sprak Horner nog de verwachting uit dat Renault voor de volgende race in Baku met een motorupgrade komt, maar enkele dagen daarna ontkende Abiteboul dat. De Fransman zei zelfs meteen dat er dit jaar helemaal geen grote verbetering van de krachtbron meer komt, al benadrukte hij wel dat er doorlopend kleine stappen gezet blijven worden.
"Dat is de beslissing van Renault", reageert Horner tegenover de officiële Formule 1-website op de woorden van Abiteboul. De teambaas van Max Verstappen en Daniel Ricciardo ziet 'liever vroeg dan laat' verbeteringen aan de motor worden doorgevoerd. "We wisten dat Montréal lastig zou worden en dat geldt ook voor de komende twee races in Azerbeidzjan en Oostenrijk."
Elke coureur heeft dit seizoen de beschikking over vier motoren. Horner verwacht dat Verstappen en Ricciardo in Oostenrijk aan hun derde krachtbron van het jaar zullen beginnen. "Hopelijk geeft dat een kleine boost, aangezien onze brandstofpartner ExxonMobil geweldig werk heeft verricht door performance te vinden. Dat vlak biedt zeker potentie." Horner hoopt ook nog steeds op Renault. "Ik geloof niet dat Renault het heeft opgegeven voor dit jaar, dat zeggen ze ook tegen ons. We blijven dus pushen."
Dat er dit jaar geen grote upgrade van Renault komt, heeft geen gevolgen voor de ontwikkeling van de RB13. "We pushen altijd hard en het is goed om te zien dat we de laatste drie races mooie progressie hebben geboekt", stelt Horner. Hij is niet verbaasd over de beslissing van Renault. "Tegenwoordig verrast niets me meer. Je roeit met de riemen die je hebt en wij blijven maximaal pushen. Zoals ik al aangaf, we hebben veel vertrouwen dat onze nieuwe partner ExxonMobil op haar gebied ook zal helpen bij het vinden van performance. En de laatste drie races beloofden goeds, dus laten we afwachten wat Baku voor ons in petto heeft."
Ze sandbaggen gewoonquote:Op woensdag 14 juni 2017 22:27 schreef SnowOokami het volgende:
Wat een vaag verhaal dit:
http://www.gpupdate.net/n(...)-kleine-boost-geven/
[..]
RBR zegt A
Renault zegt B
Conclusie X
Communicatie 0?
Ik verwacht desondanks meer performance in Baku. Horner roept niet zomaar zo iets. Er komt weer wat aan alleen zal de stap vermoedelijk kleiner zijn dan ze bij RB gehoopt hebben. Ik denk dat Renault daarom de verwachtingen al wat probeert te temperen voordat iedereen straks weer gaat roepen dat de update ruk is.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:27 schreef SnowOokami het volgende:
Wat een vaag verhaal dit:
http://www.gpupdate.net/n(...)-kleine-boost-geven/
[..]
RBR zegt A
Renault zegt B
Conclusie X
Communicatie 0?
Gecondoleerd.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:25 schreef Metalfreak het volgende:
* Metalfreak heeft 32 jaar in Swalmen gewoond...
Ja stel je voor dat je als betaalde klant wat verwacht. Dat moeten we niet willen met z'n allen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:39 schreef HansvanOchten het volgende:
Ik kan me voorstellen dat Renault inmiddels wel klaar is met RB. Tot 2014 kende ze veel successen en daarna is het continu drama.
Die jaren erna was het ontwerp van Mercedes gewoon beter dus was er weinig meer te winnen voor Renault. Nu ze ook werken hun eigen fabrieksteam hebben lijkt mij dat dat voorrang krijgt, zeker met een klant welke je al gedurende een lange tijd bekritiseerd in de media.
Die performance van de MGU-K komt niet. Iedereen hoopt dat RB vooruit gaat maar het is pure hoop voor Max.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:52 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik verwacht desondanks meer performance in Baku. Horner roept niet zomaar zo iets. Er komt weer wat aan alleen zal de stap vermoedelijk kleiner zijn dan ze bij RB gehoopt hebben. Ik denk dat Renault daarom de verwachtingen al wat probeert te temperen voordat iedereen straks weer gaat roepen dat de update ruk is.
Wat ik mij afvraag is wanneer die 2017 MGU-K nou eens komt.
VW (Audi) is misschien wel geďnteresseerd ja, om hun naam op te poetsen sinds dat diesel schandaalquote:Op donderdag 15 juni 2017 01:42 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat je gelijk hebt, Jolyon. Als Renault serieus met hun eigen fabrieksteam aan de gang wil, ben je als motor-inkoper de sigaar. Net zoals Ferrari voor gaat op Haas en Mercedes voor gaat op Force India, gaat ook Renault nu voor op Red Bull.
Dat is ook waarom met RBR met o.a. Audi aan het praten is. Ze willen een onafhankelijke motorleverancier. Alleen wordt het hopelijk dan niet zo'n drama als McLaren met Honda.
er gaat sowieso geen fabrikant meer instappen in het huidige motorenconcept, dat zou dan in 2021 zijnquote:Op donderdag 15 juni 2017 07:19 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
VW (Audi) is misschien wel geďnteresseerd ja, om hun naam op te poetsen sinds dat diesel schandaal
Met een onafhankelijke leverancier gaan ze ook niet winnen. Die moet rekening houden met meerdere teams aan wie ze leveren en gaan ook niet voor ieder wissewasje de motor aanpassen omdat RBR dat wil.quote:Op donderdag 15 juni 2017 01:42 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat je gelijk hebt, Jolyon. Als Renault serieus met hun eigen fabrieksteam aan de gang wil, ben je als motor-inkoper de sigaar. Net zoals Ferrari voor gaat op Haas en Mercedes voor gaat op Force India, gaat ook Renault nu voor op Red Bull.
Dat is ook waarom met RBR met o.a. Audi aan het praten is. Ze willen een onafhankelijke motorleverancier. Alleen wordt het hopelijk dan niet zo'n drama als McLaren met Honda.
dat is uiteraard het beste maar ook een kostbaar verhaal voor die leverancierquote:Op donderdag 15 juni 2017 08:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met een onafhankelijke leverancier gaan ze ook niet winnen. Die moet rekening houden met meerdere teams aan wie ze leveren en gaan ook niet voor ieder wissewasje de motor aanpassen omdat RBR dat wil.
RBR heeft een eigen motorenleverancier nodig voor wie ze weer het fabrieksteam zijn.
Nee helaasquote:Op donderdag 15 juni 2017 08:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
er gaat sowieso geen fabrikant meer instappen in het huidige motorenconcept, dat zou dan in 2021 zijn
Zo is het. En ik denk dat dit een bedreiging voor de sport is. Doordat 2 teams met eigen motoren rijden staat de rest bij voorbaat op achterstand. Dit gaat niet opgelost worden de komende 4 jaren en bijvoorbeeld RBR staat volledig schaak, Williams en Mclaren zijn al veel verder in het afbraakproces.quote:Op donderdag 15 juni 2017 08:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
er gaat sowieso geen fabrikant meer instappen in het huidige motorenconcept, dat zou dan in 2021 zijn
driequote:Op donderdag 15 juni 2017 12:15 schreef Rossdale het volgende:
Er rijden vier teams met eigen motoren dit seizoen
De vraag is uberhaupt of een nieuwe leverancier de motor op het niveau van Mercedes / Ferrari krijgt voor 2020. Dus kunnen ze zich nu beter richten op de motor voor 2021. Dan hebben ze meer tijd om een motor te ontwikkelen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 11:40 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zo is het. En ik denk dat dit een bedreiging voor de sport is. Doordat 2 teams met eigen motoren rijden staat de rest bij voorbaat op achterstand. Dit gaat niet opgelost worden de komende 4 jaren en bijvoorbeeld RBR staat volledig schaak, Williams en Mclaren zijn al veel verder in het afbraakproces.
Ik wil niet te negatief denken maar mocht Renault RBR op het tweede plan schuiven dan is het klaar voor RBR en ook met het entertainment gehalte van de F1. Just my 2 cents.
Als RBR weer kampioenschappen wil winnen zullen ze daar dan in mee moeten investeren.quote:Op donderdag 15 juni 2017 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is uiteraard het beste maar ook een kostbaar verhaal voor die leverancier
Volgend jaar rijdt McLaren zeker nog met Honda. Als ze hadden willen overstappen naar Mercedes, dan hadden ze dat al aan moeten geven. Aangezien dat niet is gebeurd, verandert er volgend jaar niks voor hun.quote:Op donderdag 15 juni 2017 12:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En als Honda eindelijk de boel op de rit krijgt kan McLaren er ook bij zitten, als ze niet overstappen naar Mercedes (wat de geruchten zijn)
Dat is dus niet waar. Uit de Sporting Regulations blijkt dat een team elk moment van motorleverancier mag veranderen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgend jaar rijdt McLaren zeker nog met Honda. Als ze hadden willen overstappen naar Mercedes, dan hadden ze dat al aan moeten geven. Aangezien dat niet is gebeurd, verandert er volgend jaar niks voor hun.
Die datum in mei is er alleen maar om er voor te zorgen dat iedereen voor het jaar erop een motor heeft. Zo niet wijst de FIA een leverancier aan.quote:8.3 A competitor may change the make of engine at any time during the Championship. All points scored with an engine of different make to that which was first entered in the Championship may count (and will be aggregated) for the assessment of a commercial benefit, however such points will not count towards (nor be aggregated for) the FIA Formula One Constructors Championship. A major car manufacturer may not directly or indirectly supply engines for more than three teams of two cars each without the consent of the FIA. For the purposes of this Article 8.3, a major car manufacturer is a company whose shares are quoted on a recognised stock exchange or the subsidiary of such a company.
Wat is er gebeurd met de motoren van Manor dan? Die hadden toch ook Mercedes?quote:Op donderdag 15 juni 2017 13:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. Uit de Sporting Regulations blijkt dat een team elk moment van motorleverancier mag veranderen.
[..]
Die datum in mei is er alleen maar om er voor te zorgen dat iedereen voor het jaar erop een motor heeft. Zo niet wijst de FIA een leverancier aan.
Maar als McLaren een overeenkomst met Mercedes kan afsluiten, kunnen ze gewoon met Mercedes motoren gaan rijden volgend jaar. (Zelfs dit jaar al als ze zouden willen). Mits de FIA dit toestaat aangezien dat dan de vierde leverantie van Mercedes wordt.
en dit dan?quote:Op donderdag 15 juni 2017 13:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. Uit de Sporting Regulations blijkt dat een team elk moment van motorleverancier mag veranderen.
[..]
Die datum in mei is er alleen maar om er voor te zorgen dat iedereen voor het jaar erop een motor heeft. Zo niet wijst de FIA een leverancier aan.
Maar als McLaren een overeenkomst met Mercedes kan afsluiten, kunnen ze gewoon met Mercedes motoren gaan rijden volgend jaar. (Zelfs dit jaar al als ze zouden willen). Mits de FIA dit toestaat aangezien dat dan de vierde leverantie van Mercedes wordt.
;quote:APPENDIX 9
SUPPLY OF POWER UNITS FOR THE 2017-2020 CHAMPIONSHIP SEASONS
Preamble : The FIA and the Commercial Rights Holder remain entitled to decide jointly that this Appendix being withdrawn at any time if the number of Power Unit Manufacturers supplying power units in a Championship season is less than 3 (three). a) As part of the homologation procedure of Appendix 4 of the Sporting Regulations, any Power Unit Manufacturer wishing to supply power units to a team must : i) notify in writing the FIA of its intention to do so no later than 6 May (or such other date as agreed in writing between all of the Power Unit Manufacturers and the FIA) [Note: 1 January in 2017] preceding the year during which such power units will be supplied
Ik denk inderdaad dat het voor de sport nu cruciaal is dat RBR en Renault competitief worden qua motor, dan wel dat Honda het licht ziet en hun teams weer mee laten doen om de prijzen. Tranen schieten toch in je ogen als je mclaren zo ziet sukkelen..quote:Op donderdag 15 juni 2017 12:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De vraag is uberhaupt of een nieuwe leverancier de motor op het niveau van Mercedes / Ferrari krijgt voor 2020. Dus kunnen ze zich nu beter richten op de motor voor 2021. Dan hebben ze meer tijd om een motor te ontwikkelen.
3 teams hebben eigen motoren (Renault ook). Alleen zijn er slechts twee competitief. Dus is het te hopen dat de Renault motor volgend jaar erbij zit. En dan zit RBR er ook bij.
En als Honda eindelijk de boel op de rit krijgt kan McLaren er ook bij zitten, als ze niet overstappen naar Mercedes (wat de geruchten zijn), want dan komen ze op het niveau van Williams en FI met de klantenmotor. Altijd nog beter dan waar ze nu zijn, maar ik zie ze niet snel races winnen met een klanten Mercedes motor. Net zomin dat je races wint met een Ferrari klantenmotor.
Ja, met toestemming van de FIA.quote:Op donderdag 15 juni 2017 14:00 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met de motoren van Manor dan? Die hadden toch ook Mercedes?
Wat ik zei, de intentie van de motorenleveranciers aan welke teams ze willen leveren, zodat de FIA in kan grijpen als er een team buiten de boot dreigt te vallen.quote:
ja maar er is toestemming van de andere teams nodig als ze dat na die datum doen (volgens Auto Motor und Sport)quote:Op donderdag 15 juni 2017 14:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, met toestemming van de FIA.
[..]
Wat ik zei, de intentie van de motorenleveranciers aan welke teams ze willen leveren, zodat de FIA in kan grijpen als er een team buiten de boot dreigt te vallen.
Er staat nergens dat de teams met die motoren moeten rijden.
quote:Wenn nach dem Stichtag ein Team seinen Motorenpartner wechseln will oder ein Motorenhersteller seinen Kunden, müssten alle Hersteller zustimmen.
Idd, hopen op de 2.5 update voor Baku:quote:Op donderdag 15 juni 2017 14:09 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het voor de sport nu cruciaal is dat RBR en Renault competitief worden qua motor, dan wel dat Honda het licht ziet en hun teams weer mee laten doen om de prijzen. Tranen schieten toch in je ogen als je mclaren zo ziet sukkelen..
quote:Pagina 61. Appendix 9. I
Het gehele document voor iedereen om te lezenquote:Notify in writing the FIA of its intention to do so no later than 6 May (or such other date as agreed in writing between all of the Power Unit Manufacturers and the FIA)
Het staat niet in de Sporting- of Technical Regulations. Er wordt alleen gesproken over de intentie van de leveranciers om te leveren aan teams, zoals ik al zei om te voorkomen dat er een situatie ontstaat dat een team geen motorenleverancier kan krijgen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 14:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar er is toestemming van de andere teams nodig als ze dat na die datum doen (volgens Auto Motor und Sport)
[..]
Ik begrijp niet echt wat duidelijker is danquote:Op donderdag 15 juni 2017 14:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het staat niet in de Sporting- of Technical Regulations.
Er zijn genoeg betrouwbare bronnen die ook dit gerapporteerd hebben. http://www.fia.com/news/f(...)ng-2017-engine-rules (helemaal onderaan en laat ook zie dat anti-competitie regels niet kunnen worden geschonden want McLaren eindigt toch wel met een motor.)quote:No power unit may be used in a given Championship season unless the Power Unit Manufacturer supplying such power unit accepts and adheres to the following conditions
Each of the Power Unit Manufacturers of an homologated power unit must : i) provide the FIA, before 15 May(...)of the season preceding that in which such power units are to be supplied, with the list of teams(...)to which a supply agreement has been concluded for the given Championship season ;
quote:The deadline for motor change was 15 May (staat in Appendix 9)
8.3 kan sinds dit jaar ''overruled''' worden door het nieuwe stuk in Appendix 9. Dat stuk is niet meer relevant los van wat nou als iemand aan 4 teams probeert te leveren. (antwoord, FIA heeft recht te blokkeren en vraagt voor volgend jaar Honda als eerste om te leveren.)quote:If after the deadline a team wants to change their motor partner or a motor manufacturer to its customers, all manufacturers would have to agree (de SG heeft dit veroorzaakt, daarom haat Bob fernley de SG).
Volgens mij zijn die motoren inmiddels zo gestandaardiseerd dat de integratie tussen chassis en motor niet echt meer een groot voordeel biedt. We moeten er niet zo'n drama van maken, de motor kan een beslissend voordeel geven, het chassis kan een beslissend voordeel geven en de coureur kan een beslissend voordeel geven, al dan niet in combinatie met het chassis.quote:Op donderdag 15 juni 2017 11:40 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zo is het. En ik denk dat dit een bedreiging voor de sport is. Doordat 2 teams met eigen motoren rijden staat de rest bij voorbaat op achterstand. Dit gaat niet opgelost worden de komende 4 jaren en bijvoorbeeld RBR staat volledig schaak, Williams en Mclaren zijn al veel verder in het afbraakproces.
Waar baseer je op dat RBR op chassis toegeeft? Volgens mij is dat momenteel helemaal niet meer zo duidelijk en compenseren chassis en rijders bij RBR voor gebrek aan motorvermogen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die motoren inmiddels zo gestandaardiseerd dat de integratie tussen chassis en motor niet echt meer een groot voordeel biedt. We moeten er niet zo'n drama van maken, de motor kan een beslissend voordeel geven, het chassis kan een beslissend voordeel geven en de coureur kan een beslissend voordeel geven, al dan niet in combinatie met het chassis.
RBR geeft zowel qua motor als qua chassis toe op Mercedes en Ferrari, en misschien ook nog wel qua coureurs. Dan schiet het niet op natuurlijk, en verlies je gewoon van de concurrentie, maar dat is geen probleem van de sport, dat hoort bij de sport. Drie teams die strijden om de titel is de uitzondering, niet de regel.
ik denk dat hij wel gelijk heeft, Ferrari heeft het beste chassis, Mercedes nog steeds de beste motor, hun chassis tov Red Bull wordt dan weer wat moeilijker omdat die in vermogen teveel toegevenquote:Op donderdag 15 juni 2017 17:47 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat RBR op chassis toegeeft? Volgens mij is dat momenteel helemaal niet meer zo duidelijk en compenseren chassis en rijders bij RBR voor gebrek aan motorvermogen.
Maar dat blijft koffiedik kijken omdat we daar geen keiharde cijfers van hebben.
Allemaal onderbuikgevoel, niet onderbouwd door data.quote:Op donderdag 15 juni 2017 17:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat hij wel gelijk heeft, Ferrari heeft het beste chassis, Mercedes nog steeds de beste motor, hun chassis tov Red Bull wordt dan weer wat moeilijker omdat die in vermogen teveel toegeven
nee dat niet maar wat je leest in de commentaren van zowel coureurs als journalisten en techneutenquote:Op donderdag 15 juni 2017 17:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Allemaal onderbuikgevoel, niet onderbouwd door data.
Ben ik niet met je eens. Het huidig verschil is puur bepaald doordat er 4 auto's simpelweg op vermogen wegrijden. Dat is niet te compenseren door beter chassis en coureur. Ik durf te stellen dat chassis minstens gelijkwaardig is en dat coureurs beter zijn..quote:Op donderdag 15 juni 2017 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die motoren inmiddels zo gestandaardiseerd dat de integratie tussen chassis en motor niet echt meer een groot voordeel biedt. We moeten er niet zo'n drama van maken, de motor kan een beslissend voordeel geven, het chassis kan een beslissend voordeel geven en de coureur kan een beslissend voordeel geven, al dan niet in combinatie met het chassis.
RBR geeft zowel qua motor als qua chassis toe op Mercedes en Ferrari, en misschien ook nog wel qua coureurs. Dan schiet het niet op natuurlijk, en verlies je gewoon van de concurrentie, maar dat is geen probleem van de sport, dat hoort bij de sport. Drie teams die strijden om de titel is de uitzondering, niet de regel.
Ik haal het er niet uit. Niet uit de Sporting Regulations, niet uit het artikel van de FIA. Dat zegt alleen maar dat teams voor 15 mei een contract met een leverancier moeten hebben, anders zorgt de FIA voor een leverancier. Er staat niets in over als teams na de deadline van leverancier willen wisselen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 15:28 schreef Jolyon het volgende:
[..]
Ik begrijp niet echt wat duidelijker is dan
[..]
Er zijn genoeg betrouwbare bronnen die ook dit gerapporteerd hebben. http://www.fia.com/news/f(...)ng-2017-engine-rules (helemaal onderaan en laat ook zie dat anti-competitie regels niet kunnen worden geschonden want McLaren eindigt toch wel met een motor.)
https://twitter.com/tgruener/status/866574367332937728 - quote uit het duits uit het artikel;
[..]
[..]
8.3 kan sinds dit jaar ''overruled''' worden door het nieuwe stuk in Appendix 9. Dat stuk is niet meer relevant los van wat nou als iemand aan 4 teams probeert te leveren. (antwoord, FIA heeft recht te blokkeren en vraagt voor volgend jaar Honda als eerste om te leveren.)
kan ik nergens in officiële documentatie terugvinden dat de motorenleveranciers toestemming moeten geven voor zo'n wissel.quote:Wenn nach dem Stichtag ein Team seinen Motorenpartner wechseln will oder ein Motorenhersteller seinen Kunden, müssten alle Hersteller zustimmen.
Volgens mij hebben we die wel, als ik me niet vergis heeft de FIA nog niet zo lang geleden de PK-verschillen gepubliceerd, en dat viel heel erg mee. RBR had geprobeerd Renault volledig de schuld in de schoenen te schuiven, maar na enige tijd werd steeds duidelijker dat het met het chassis ook niet helemaal goed zat. Als je een iets mindere motor hebt zul je doorgaans een iets beter chassis moeten hebben, of je blijft iets achter. Als je zoveel achterblijft zal het chassis ook niet gelijkwaardig zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2017 17:47 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat RBR op chassis toegeeft? Volgens mij is dat momenteel helemaal niet meer zo duidelijk en compenseren chassis en rijders bij RBR voor gebrek aan motorvermogen.
Maar dat blijft koffiedik kijken omdat we daar geen keiharde cijfers van hebben.
Jawel hoor, het is alleen met inhalen lastig, Een goed chassis betekent ook dat je meer snelheid meeneemt uit de bocht en in de bocht, niemand kan puur op vermogen wegrijden. Ook het idee dat de coureurs beter zijn is actief door Red Bull gepromoot, maar mist elke feitelijke basis.quote:Op donderdag 15 juni 2017 18:12 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Het huidig verschil is puur bepaald doordat er 4 auto's simpelweg op vermogen wegrijden. Dat is niet te compenseren door beter chassis en coureur. Ik durf te stellen dat chassis minstens gelijkwaardig is en dat coureurs beter zijn..
Het enige feit waar we dat op kunnen baseren is de strijd tussen Ricciardo en Vettel.quote:Op donderdag 15 juni 2017 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we die wel, als ik me niet vergis heeft de FIA nog niet zo lang geleden de PK-verschillen gepubliceerd, en dat viel heel erg mee. RBR had geprobeerd Renault volledig de schuld in de schoenen te schuiven, maar na enige tijd werd steeds duidelijker dat het met het chassis ook niet helemaal goed zat. Als je een iets mindere motor hebt zul je doorgaans een iets beter chassis moeten hebben, of je blijft iets achter. Als je zoveel achterblijft zal het chassis ook niet gelijkwaardig zijn.
Volgens mij heeft Mercedes nog steeds het beste totaalpakket, alleen laten Bottas en Hamilton het beurtelings liggen. De verschillen zijn niet heel groot, maar alleen op de met afstand traagste baan van de kalender waren beide Ferrari's sneller en niet eens heel veel.
[..]
Jawel hoor, het is alleen met inhalen lastig, Een goed chassis betekent ook dat je meer snelheid meeneemt uit de bocht en in de bocht, niemand kan puur op vermogen wegrijden. Ook het idee dat de coureurs beter zijn is actief door Red Bull gepromoot, maar mist elke feitelijke basis.
Dat ze eerst eens over het 'nu' nadenken. Het is nog lang tot 2020 en er moeten NU races gewonnen worden. Klinkt bijna alsof ze al vinden dat de huidige inspanningen verloren moeite zijn.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:08 schreef SnowOokami het volgende:
Eindelijk iets goeds van Renault:
https://www.motorsport.co(...)lmer-deliver-918842/
en:
http://www.gpupdate.net/n(...)ren-minder-bepalend/
Wil je na 2020 succesvol zijn moet je daar al snel mee beginnen, zeker als er een nieuwe motorformule komt.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat ze eerst eens over het 'nu' nadenken. Het is nog lang tot 2020 en er moeten NU races gewonnen worden. Klinkt bijna alsof ze al vinden dat de huidige inspanningen verloren moeite zijn.
Wel grappig dat mijn standpunt eerder in dit topic over verhouding motor/chassis/piloot ook door hem wordt benoemd:
"De slagvolgorde van de grid wordt anno 2017 grotendeels bepaald door de kracht van de motoren, dat kan niet gezond zijn voor onze sport. De motor mag niet meer de enige krachtsaanduider zijn, een team dat een geweldig chassis heeft gebouwd zou te allen tijde succesvol moeten zijn."
Qua chassis is niet zo aannemelijk. Ze hebben goede (mechanische) grip, dus het chassis moet goed zijn. Qua coureurs is ook niet aannemelijk. Ricciardo doet het goed en Max doet het heel goed.quote:Op donderdag 15 juni 2017 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
RBR geeft zowel qua motor als qua chassis toe op Mercedes en Ferrari, en misschien ook nog wel qua coureurs.
Koekoekquote:Op zaterdag 17 juni 2017 13:36 schreef Gezicht het volgende:
Ik kom er net pas achter dat Rubens Barrichello Le Mans gaat rijden bij Racing Team Nederland/Jumbo
Ja coureurs die zeggen dat Baku speciaal is. BS.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:45 schreef YourCaptor het volgende:
Hoop dat de volgende race wat wordt. Zit wat beelden van Baku terug te kijken; wat een sfeerloos gebeuren daar.
En al die fans/toeschouwers dan? oh wacht... die zijn er bijna nietquote:Op zaterdag 17 juni 2017 16:23 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ja coureurs die zeggen dat Baku speciaal is. BS.
Het is een vervelend saaie baan. Alleen in F1 2016 game vond ik het een leuke baan.
Misschien is de baan wel leuk om te rijden? Je zegt zelf dat hij leuk was te rijden in het spel, dus om nou te zeggen dat het bs is wat de coureurs zeggen...quote:Op zaterdag 17 juni 2017 16:23 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ja coureurs die zeggen dat Baku speciaal is. BS.
Het is een vervelend saaie baan. Alleen in F1 2016 game vond ik het een leuke baan.
Hamilton disagrees, die vindt dat elk circuit de beste fans heeft.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 17:02 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
En al die fans/toeschouwers dan? oh wacht... die zijn er bijna niet
quote:Op zaterdag 17 juni 2017 18:16 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Hamilton disagrees, die vindt dat elk circuit de beste fans heeft.
Vorig jaar was het evenement enorm gehyped en waren er geen goedkope plaatsen en nauwelijks hotels voor een normale prijs te boeken.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 17:02 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
En al die fans/toeschouwers dan? oh wacht... die zijn er bijna niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 juni 2017 08:19 schreef BroesWillems het volgende:
Niemand?ja... BakuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
als je alleen voor Max kijkt valt het niet mee de laatste tijdquote:Op maandag 19 juni 2017 09:48 schreef Justevo het volgende:
Laten we hopen dat ie hem uit kan rijden, positie neem ik dan wel voor lief. Een week hypen voor 10 rondjes doe ik niet meer.
Ja, dit. Gezien de race van vorig jaar interesseert me deze race echt totaal niet...quote:
Kijken of hij 130 haalt op het rechte stukquote:Op maandag 19 juni 2017 09:56 schreef SnowOokami het volgende:
Tis idd afwachten, krijg steeds minder vertrouwen in die auto van hem. Hoop dat Alonso hem dit keer ook kan uitrijden.
Niet perse, kijk alle races gewoon af ook al vliegt hij eruit. Maar puur als Nederlander zijn zakt de moed je af en toe in de schoenen, want zo chauvinistisch zijn wijquote:Op maandag 19 juni 2017 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je alleen voor Max kijkt valt het niet mee de laatste tijd
140 met korte towquote:Op maandag 19 juni 2017 10:16 schreef XL het volgende:
[..]
Kijken of hij 130 haalt op het rechte stuk
Of dat de safety car hem laptquote:Op maandag 19 juni 2017 10:21 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
140 met korte towdaarna is de rest buiten bereik... pfff dat moet toch enorm frustrerend zijn dat je niet eens met een tow mee kan
En als ze niet voorbij gestoken worden door Force Indiaquote:
die kans is toch wel aanwezig inderdaadquote:Op maandag 19 juni 2017 10:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
En als ze niet voorbij gestoken worden door Force India
Toch jammer dat ze bij RB de boot gemist hebben dit jaar. De verwachtingen waren hoog gespannen. En jammer dat ze een beetje in niemandsland zitten. Dan zijn er ook weinig mooie acties. Had Max en Ricciardo graag zien knokken met de Ferrari's en Mercsquote:Op maandag 19 juni 2017 10:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
die kans is toch wel aanwezig inderdaad
Ik zou zeggen, de internationale pers hield rekening met een mogelijke positieve verrassing die niet kwam. De Nederlandse pers ging van een dubbele wereldtitel uit.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toch jammer dat ze bij RB de boot gemist hebben dit jaar. De verwachtingen waren hoog gespannen. En jammer dat ze een beetje in niemandsland zitten. Dan zijn er ook weinig mooie acties. Had Max en Ricciardo graag zien knokken met de Ferrari's en Mercs
En de Williams, met 380km/u.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
En als ze niet voorbij gestoken worden door Force India
jammer inderdaad maar ben wel blij dat de Ferrari's knokken met de Mercsquote:Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toch jammer dat ze bij RB de boot gemist hebben dit jaar. De verwachtingen waren hoog gespannen. En jammer dat ze een beetje in niemandsland zitten. Dan zijn er ook weinig mooie acties. Had Max en Ricciardo graag zien knokken met de Ferrari's en Mercs
https://www.f1today.net/n(...)rleg-over-f1-motorenquote:Porsche overweegt om klantenmotoren voor de Formule 1 te ontwikkelen. Dat schrijft Motorsport-Total.com. Het Duitse merk zal in elk geval aanschuiven bij de eerstvolgende bijeenkomst van de Engine Working Group, die ergens in de komende weken plaats zal vinden. LMP1-teambaas en technisch directeur Andreas Seidl zal daarbij aanwezig zijn namens Porsche.
Dat bevestigde Porsche LMP1-leider Fritz Enzinger tegenover Motorspor-Total.com. "Als lid van de Manufacturers' Committee zijn wij uitgenodigd voor die vergadering over de regels voor de toekomst van de Formule 1, net als alle andere leden. We hebben deze uitnodiging geaccepteerd om een vinger aan de pols van de huidige trends te houden en waar nodig input te geven."
De interesse voor een samenwerking met Porsche is groot vanuit de Formule 1. Red Bull Racing onderhoudt al jaren warme contacten met de Volkswagen Group en zou wel vaker een mogelijke samenwerking op het hoogste niveau besproken hebben. Er zou echter nog een kaper op de kust liggen, namelijk McLaren. Dat team is zoek naar een alternatief voor Honda.
McLaren en Porsche hebben een verleden samen; in de jaren tachtig wonnen ze twee keer de titel met elkaar. De vraag dient zich aan waarom Porsche een nieuw Formule 1-project zou overwegen. Het Duitse merk is zeer succesvol in het World Endurance Championship en heeft net voor de derde maal op een rij de 24 uur van Le Mans op haar naam geschreven.
De goede prestaties in het WEC vallen het grote publiek echter nauwelijks op, en dat voor dik 200 miljoen euro per jaar. Voor hetzelfde bedrag kan Porsche in de Formule 1 veel meer publiciteit vergaren. De sportwagenfabrikant denkt daarbij niet aan een eigen fabrieksteam, maar enkel aan de rol als motorleverancier.
Als Porsche slim is dan gaan ze zaken met beide teams doen.quote:Op maandag 19 juni 2017 12:08 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
https://www.f1today.net/n(...)rleg-over-f1-motoren
Intressant als Red Bull Porsche kan strikken.
Zijn gelijk van renault af, maar dus ook een kans mcLaren er vandoor gaat met Porsche
N=1 noemen we dat, circuit heeft genoeg interessante elementen om een goede race te hebben.quote:Op maandag 19 juni 2017 09:58 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, dit. Gezien de race van vorig jaar interesseert me deze race echt totaal niet...
Tja, maar een nieuwe motorfabrikant kan ook zijn kinderziektes in de motor hebben vooral vanwege het feit dat de materie nieuw is voor ze, dus of je dat moet willen als je ambitie is om te strijden voor de eerste plaats...quote:Op maandag 19 juni 2017 12:08 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
https://www.f1today.net/n(...)rleg-over-f1-motoren
Intressant als Red Bull Porsche kan strikken.
Zijn gelijk van renault af, maar dus ook een kans mcLaren er vandoor gaat met Porsche
dat weet je niet, als ze in 2021 instappen zijn de regels voor iedereen weer nieuwquote:Op maandag 19 juni 2017 14:10 schreef ondeugend het volgende:
Sowieso zal het even duren voor ze er zijn en competitief zijn.
2021 is nog wel even toch.quote:Op maandag 19 juni 2017 14:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat weet je niet, als ze in 2021 instappen zijn de regels voor iedereen weer nieuw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |