Met een plausibele verklaring en weinig bewijs word je geen 2 weken vastgehouden voor verder verhoor.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 00:40 schreef agter het volgende:
[..]
Ik neem aan dat een bekentenis onderbouwd moet worden met feiten. En dat een rechter dat toetst.
Volgens mij is dat het artikel van de Telegraaf. Het is in ieder geval precies hetzelfde en de Telegraaf beweert eerder te zijn (gezien tijdstip):quote:Op vrijdag 9 juni 2017 00:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
Aldus hoofdofficier van justitie Jet Hoogendijk vanavond bij Jinek.
'Er volgen mogelijk meer aanhoudingen in zaak Savannah'
Zo'n jongen wordt nooit verhoord zonder zijn advocaat.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 00:39 schreef MakkieR het volgende:
Met dit soort zaken ben ik toch vaak sceptisch over zo'n bekentenis. Kun je nagaan je bent 14-16 jaar. Hoe snel raak je overdonderd door de intimidatie en in hoeverre is zo'n bekentenis op een legitieme wijze verkregen, waardoor het echt betrouwbaar is. Zulke recherche figuren staan er vaak wel om bekend dat ze van dik hout planken zagen en dat tunnelvisie vaak terugkomt bij dit soort onderzoeken.
Waarom zei je dan: 'Hij is geen 17'?quote:Op vrijdag 9 juni 2017 00:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Er is nog geen vervolgingsbeslissing en dus ook nog geen verzoek het commune strafrecht (het "gewone" strafrecht voor meerderjarigen boven de 23*) toe te passen.
* Boven de 18 jaar, maar tussen 18 en 23 kan jeugstrafrecht ook nog jndien opportuun geacht .
Klopt, niet in dat verband i.i.g.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 00:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij is dat het artikel van de Telegraaf. Het is in ieder geval precies hetzelfde en de Telegraaf beweert eerder te zijn (gezien tijdstip):
http://m.telegraaf.nl/art(...)gen-in-zaak-savannah
Anyway, ik heb het hele fragment teruggeluisterd en de HOvJ gebruikt het woord 'moorden' niet.
Advocaat heeft nu ook volledige kennis van alle afgelegde verklaringen en bewijsstukken.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 00:52 schreef .Exe het volgende:
[..]
Zo'n jongen wordt nooit verhoord zonder zijn advocaat.
In lichtere gevallen mag het zelfs een ouder zijn ipv de advocaat.
Ook dat ja.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 00:55 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Advocaat heeft nu ook volledige kennis van alle afgelegde verklaringen en bewijsstukken.
zijn er afgelegde verklaringen en bewijsstukken dan ?quote:Op vrijdag 9 juni 2017 00:55 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Advocaat heeft nu ook volledige kennis van alle afgelegde verklaringen en bewijsstukken.
Genoeg om verdachte langer vast te houden.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 00:57 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zijn er afgelegde verklaringen en bewijsstukken dan ?
Correct.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 00:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij is dat het artikel van de Telegraaf. Het is in ieder geval precies hetzelfde en de Telegraaf beweert eerder te zijn (gezien tijdstip):
http://m.telegraaf.nl/art(...)gen-in-zaak-savannah
Anyway, ik heb het hele fragment teruggeluisterd en de HOvJ gebruikt het woord 'moorden' niet.
Mag aannemen dat ze geen random persoon opgepakt hebben.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 00:57 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zijn er afgelegde verklaringen en bewijsstukken dan ?
Letterlijk:quote:
Volledig, ja? Ik dacht dat de politie (of eigenlijk: het OM) zelfs bij de regiezittingen nog bepaalde informatie achterhoudt en alleen het bewijs overlegt waarvan zij denken dat het voldoende is om de verdachte nog een tijdje vast te houden. Behalve wanneer de advocaat specifiek om het oveleggen van bepaalde informatie vraag dan.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 00:55 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Alles wat door OM in de zaak wordt gebruikt krijgt advocaat inzage in.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 01:11 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volledig, ja? Ik dacht dat de politie (of eigenlijk: het OM) zelfs bij de regiezittingen nog bepaalde informatie achterhoudt en alleen het bewijs overlegt waarvan zij denken dat het voldoende is om de verdachte nog een tijdje vast te houden. Behalve wanneer de advocaat specifiek om het oveleggen van bepaalde informatie vraag dan.
Ik begrijp dat dat het geval is zodra de strafzaak is begonnen, maar is dat bij het verlengen van de voorlopige hechtenis ook al?quote:Op vrijdag 9 juni 2017 01:26 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Alles wat door OM in de zaak wordt gebruikt krijgt advocaat inzage in.
Nee zolang het onderzoek nog loopt delen ze niet alle informatie..quote:Op vrijdag 9 juni 2017 01:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dat het geval is zodra de strafzaak is begonnen, maar is dat bij het verlengen van de voorlopige hechtenis ook al?
Wat het OM gebruikt bij RC om verlenging en evt. 18+ strafrecht behandeling te eisen krijgt advocaat sowieso te horen tijdens zitting en mag het inzien.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 01:40 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nee zolang het onderzoek nog loopt delen ze niet alle informatie..
Ik hoop het, maar je hoort vaak gezamenlijke klachten van advocaten dat zij juist niet bij het verhoor aanwezig mogen zijn. Dat weet ik zeker met volwassenen, van kinderen weet ik het niet zeker. Een ding weet ik wel, die recherche doet er alles aan om advocaten buiten het verhoorruimte te houden. Zij hebben namelijk een hekel aan advocaten.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 00:52 schreef .Exe het volgende:
[..]
Zo'n jongen wordt nooit verhoord zonder zijn advocaat.
In lichtere gevallen mag het zelfs een ouder zijn ipv de advocaat.
Dat zou behoorlijk stom zijn, want daarmee lopen ze een groot risico. De wetten omtrent recht op verhoorsbijstand zijn recent nog aangescherpt en zijn voor minderjarigen sowieso al scherper. Daarnaast worden verhoren voor ernstige misdrijven tegenwoordig meestal opgenomen, dus als er fouten zijn gemaakt tijdens het verhoor, dan kan de advocaat daar later ongetwijfeld wel iets mee.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 05:20 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar je hoort vaak gezamenlijke klachten van advocaten dat zij juist niet bij het verhoor aanwezig mogen zijn. Dat weet ik zeker met volwassenen, van kinderen weet ik het niet zeker. Een ding weet ik wel, die recherche doet er alles aan om advocaten buiten het verhoorruimte te houden. Zij hebben namelijk een hekel aan advocaten.
daarbij moet je niet blind vertrouwen wat OM tegen onze zegt, ben benieuwd of de advocaten van verdachten vinden dat de bekentenis op een nette wijze is verkregen.
Ja, logisch. Die kopiëren gewoon elkaars artikel, inclusief de fout(en). Ze nemen meestal niet eens de moeite om er een beetje een ander verhaal van te maken.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 06:05 schreef Patricia_Van_Dijk het volgende:
Niet alleen AD en de telegraaf zegt mogelijk meerdere aanhoudingen, maar nu ook bij RTV Utrecht
https://www.rtvutrecht.nl(...)n-zaak-savannah.html
Oh dat is dan wel heel slecht van de media (iig Telegraaf + NOS).quote:Op vrijdag 9 juni 2017 01:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Letterlijk:
"Dit is ook zo bizar. Dit maak je zelden mee.. En dan twee keer in één weekend.. En dan zaken die niets met elkaar te maken hebben. ..blabla.. Dat het twee keer gebeurt, in één weekend, twee keer een 14-jarig meisje.."
De term 'moord' wordt alleen gebruikt in de zaak van Romy.
http://nos.nl/artikel/217(...)n-zaak-savannah.htmlquote:Hoogendijk vertelde bij Jinek dat politie en justitie er afgelopen weekend van uitgingen dat Romy en Savannah door dezelfde dader om het leven waren gebracht. Er werd een extra rechercheteam ingesteld, vanuit de gedachte dat de dader nogmaals zou kunnen toeslaan.
handiger?quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:51 schreef woxxel het volgende:
Het zou toch handiger zijn om deze jongen van 16 te laten zien. Want misschien gaat dat veel meer getuigen opleveren.
Wat een nonsens. En dan te bedenken dat hij alleen nog maar verdachte is, hij zal de dader maar niet zijn, maar volgens jou theorie staat zijn foto dan de rest van z'n leven op internet omdat dat "handiger" is.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:51 schreef woxxel het volgende:
Het zou toch handiger zijn om deze jongen van 16 te laten zien. Want misschien gaat dat veel meer getuigen opleveren.
Whut? Waar heb je het over? Is dit daderkennis?quote:Op vrijdag 9 juni 2017 12:49 schreef woxxel het volgende:
Nee. Maar als het een paar weken verder is. Dan komt het ook op opsporing verzocht maar dan zijn mensen het al vergeten.
Nu wordt de jongen beschermd. Maar er loopt nog iemand rond, en wij worden niet beschermd
Ja dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 12:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Risico zit hem er wel in dat mensen haar mogelijk gezien hebben maar de conclusie trekken dat ze het niet was omdat dat meisje in gezelschap was meerdere jongens.
Hetzelfde voor het vervoer, men legt nu enorm de nadruk op haar fiets.
Bij opsporing verzocht komen er eigenlijk altijd mensen in beeld waarvan ze zeker weten dat het de dader is (aan de hand van beelden)quote:Op vrijdag 9 juni 2017 12:49 schreef woxxel het volgende:
Nee. Maar als het een paar weken verder is. Dan komt het ook op opsporing verzocht maar dan zijn mensen het al vergeten.
Nu wordt de jongen beschermd. Maar er loopt nog iemand rond, en wij worden niet beschermd
Dat is dus het risico dat je loopt als je de foto van hem laat zien...quote:
Ik snap de vergelijking met de Eper incestzaak niet. Wat is de overeenkomst behalve dat het zich beiden in een christelijke omgeving afspeelde.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)k-savannah-niet.html
''De zaak-Savannah is complexer, ingewikkeld en verloopt minder voortvarend'',
Dat laatste kan ik op de een of andere manier niet geheel los zien van het Christelijke karakter van Bunschoten.
Krijgen we een nieuwe "Yolanda uit Epe"-affaire?
Het feit dat er misschien al "meerdere daders" zijn.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik snap de vergelijking met de Eper incestzaak niet. Wat is de overeenkomst behalve dat het zich beiden in een christelijke omgeving afspeelde.
Aha op die manier.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het feit dat er misschien al "meerdere daders" zijn.
Misbruik + Meerdere daders + Christelijke omgeving.
Ik kon de "déjà vu" niet onderdrukken.
Het alternatief voor "mogelijk meer arrestaties in deze zaak" is "we verwachten vooralsnog geen andere arrestaties te verrichten in deze zaak".quote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Nee, meer aanhoudingen wordt niet uitgesloten, dat is wat anders.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:50 schreef woxxel het volgende:
Er wordt de hele tijd gesproken over dat hij betrokken is bij de dood.
En er meer aanhoudingen gaan plaatsvinden.
Er werd in die dagen ook steeds gesproken over een zwarte auto en meisjes die bijna ontvoerd werden.
quote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:50 schreef woxxel het volgende:
Er wordt de hele tijd gesproken over dat hij betrokken is bij de dood.
En er meer aanhoudingen gaan plaatsvinden.
Er werd in die dagen ook steeds gesproken over een zwarte auto en meisjes die bijna ontvoerd werden.
Tuurlijk. Maar met mijn opmerking "Deja vu niet kunnen onderdrukken" hou ik talloze slagen om de arm. Het is puur een gevoel. Ik ben niet zo'n woeste stier uit de stal van de "Geen-Stijl-reaguurders" die gelijk met conclusies komt in de caps-lock-mode.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het alternatief voor "mogelijk meer arrestaties in deze zaak" is "we verwachten vooralsnog geen andere arrestaties te verrichten in deze zaak".
Wat zouden de conclusies dan zijn?
Dat ze geen andere arrestaties uitsluiten zegt niet zoveel, alleen dat ze nog niets uitsluiten.
Zolang ze niet zeker zijn dat er maar één dader is zeggen ze "mogelijk".quote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:56 schreef woxxel het volgende:
Mogelijk zeggen ze ja. Maar meestal als ze dat zeggen dan is het bijna zeker.
Als ze 99% zeker zijn dan zeggen ze al mogelijk.
Nee. Iets wat 'misschien' het geval is, kan per definitie geen feit zijn. De politie wil in dit stadium niet uitsluiten dat er meerdere aanhoudingen in deze zaak zullen volgen en dat is het enige wat we weten. Laat je zinloze, tendentieuze en smakeloze speculaties toch gewoon achterwege.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Daar is dan ook al sprake van een bekentenis, en kennelijk dusdanig controleerbaar correct dat ze daar geen aanwijzing voor hebben en geen reden om aan te nemen dat er nog meer betrokkenen zijn.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:59 schreef woxxel het volgende:
Nou bij romy heb ik niet gezien dat ze die mogelijkheden zo lieten horen.
Het is toch wel een heel groot verschil Hoe deze zaken vanaf het begin naar buiten komen
Leuk geprobeerd, maar in denk dat de 'andere verdachten' juist blij zullen zijn met een slotje.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 14:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Mogelijk volgen de boys dit topic, en hebben ze meerdere malen gevloekt omdat men er een slotje op gooide..
Daarom lijkt het me dan ook in het belang van het onderzoek verstandig om dit topic open te houden,
Als de daders meeposten dan zullen ze er vooral belang bij hebben het topic iedere keer te laten ontsporen met non-informatie, dat maakt in feite iedereen die nonsens post verdacht.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 14:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar in denk dat de 'andere verdachten' juist blij zullen zijn met een slotje.
Daar kun je niets uit afleiden, want elke zaak is uniek. Het verschil heeft hier onder meer te maken met de lengte van de tijdlijn tussen het laatste moment dat het slachtoffer met zekerheid nog in leven is gezien en het moment waarop het lichaam van het slachtoffer is gevonden. Naarmate die tijdlijn langer is neemt de onzekerheid over hetgeen er in de tussenliggende tijd is gebeurd ook toe en wordt het onderzoek complexer. Een tweede verschil is dat Romy is omgebracht door een bekende uit haar directe omgeving terwijl Savannah blijkens haar computergegevens via internet een afspraak had gemaakt met iemand die zij niet persoonlijk kende en die ook niet uit haar eigen omgeving afkomstig is.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:59 schreef woxxel het volgende:
Nou bij Romy heb ik niet gezien dat ze die mogelijkheden zo lieten horen.
Het is toch wel een heel groot verschil Hoe deze zaken vanaf het begin naar buiten komen
Misbruik ook nog? Toe maar..quote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Tuurlijk maar zo zijn er talloze vragen waar wij geen antwoord op hebbenquote:Op vrijdag 9 juni 2017 15:55 schreef woxxel het volgende:
Wat ik mij ook nog steeds afvraag is, of zij nou ook echt had afgesproken met dr vriendinnen of dat ze dat als smoes tegen dr moeder zei. Want het is raar als ze een dubbele afspraak maakt.
Vergeet niet dat hij een paar dagen heeft gehad om sporen te wissen!quote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:11 schreef .Exe het volgende:
[..]
Tuurlijk maar zo zijn er talloze vragen waar wij geen antwoord op hebben
Camera's OV - hoe kwam hij daar, hoe laat arriveerde hij, hoe vertrok hij uit Bunschoten, wanneer en hoe laat vertrok hij, had hij een mobiel enz. enz.
De politie weet dat allemaal en die komen er vooralsnog niet uit.
Wij kunnen alleen ons eigen theorietjes er op loslaten maar daar blijft het wel bij helaas denk ik.
Is het bewezen dat hij in Bunschoten was?quote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:11 schreef .Exe het volgende:
[..]
Tuurlijk maar zo zijn er talloze vragen waar wij geen antwoord op hebben
Camera's OV - hoe kwam hij daar, hoe laat arriveerde hij, hoe vertrok hij uit Bunschoten, wanneer en hoe laat vertrok hij, had hij een mobiel enz. enz.
De politie weet dat allemaal en die komen er vooralsnog niet uit.
Wij kunnen alleen ons eigen theorietjes er op loslaten maar daar blijft het wel bij helaas denk ik.
Daar ga ik wel vanuit.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:15 schreef agter het volgende:
[..]
Is het bewezen dat hij in Bunschoten was?
Op de beelden is Savannah in de Kronkels op haar fiets te zien, terwijl iemand naast haar loopt. Deze persoon is waarschijnlijk de verdachte.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:21 schreef .Exe het volgende:
https://twitter.com/debunschoter/status/873182079646810113
Ze staan op beeld!!
quote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:21 schreef .Exe het volgende:
https://twitter.com/debunschoter/status/873182079646810113
Ze staan op beeld!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |