abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:07:14 #1
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171545602
Uitgerekende data:

13 juni: Vieve6
21 juni: Aisly

4 juli: ingee (jongen)
8 juli: FlyingFish (tweeling)
9 juli: kazy (jongen)
9 juli: Sara82 (jongen)
14 juli: Stroopwafelmeisje
22 juli: Lemijn

20 augustus: Skittles (jongen)
22 augustus: Flav (jongen)
22 augustus: ***littledrummergirl***

2 september: Memoru (jongen)
3 september: dobbey (meisje)
7 september: Nolita
15 september: Nanuke
16 september: LeSage (jongen)

1 oktober: Frummeltje86
19 oktober: aloria
31 oktober: LadyS

3 november: DevilsAndDust (meisje)
24 november: rena (meisje)
25 november: twist02

2 december: Zonnestraal02
3 december: ***Waterdruppel & Norther***
9 december: KapiteinCupcake (tweeling)
9 december: Krisvc
15 december: Pannenkoekenmix
30 december: vencodark

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 0% gewijzigd door SaskiaR op 08-06-2017 14:30:47 ]
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:07:51 #2
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171545610
Wat doe ik hier :?

Oja, Bloesem feliciteren *O*

Nog wijzigingen voor de op?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_171545781
Als er meisje achter mijn naam mag, graag! *O* O+

Het besef is nog zo gek dat ik een dochter krijg O+ Heb gelijk een setje kleding besteld in meisjeskleuren :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 8 juni 2017 @ 12:20:38 #4
269689 crew  Viv
pi_171545841
Bloesem, je was al niet echt in de kast omdat je dezelfde kloon had als de vorige keer :+ maar nogmaals van harte! Ik gun je een hele fijne zwangerschap en vooral ook dat je dit kindje op de wereld kunt zetten terwijl je zelf de regie hebt. O+ :*
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:22:46 #5
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171545878
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:17 schreef rena het volgende:
Als er meisje achter mijn naam mag, graag! *O* O+

Het besef is nog zo gek dat ik een dochter krijg O+ Heb gelijk een setje kleding besteld in meisjeskleuren :')
Done! Meisjes zijn leuk!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_171546067
ik hou het even niet zo goed bij allemaal op dit moment!

in ieder geval welkom voor alle nieuwe 2de streepjes!
En ik las over goede nipt uitslagen en een goede termijnecho, jeej *O*

ldg: hoop dat je de situatie op het werk los kunt laten de komende tijd en geen stress meer ervaart.

en over beweging. Ik voel af en toe wat, maar het zijn nog geen hele harde bewegingen waarbij ik kan bedenken wat ze aan het doen is. Het duurt ook nooit lang. Fijn om te lezen dat meer mensen het zo ervaren, want wordt soms wel eens onzeker en denk dan dat ik meer zou moeten voelen..
pi_171546458
Bloesem gefeliciteerd *O* *O* O+
pi_171546749
Bloesem, wat goed! *O*
pi_171546759
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Bloesem, wat goed! *O*
*O* *O*
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_171546774
Je was toch al (wat ongelukkig :+ ) uit de kast gekomen Bloesem? Hoe dan ook, gefeliciteerd! O+ O+ O+
pi_171547412
Hier ook geen verrassing, maar het maakt het niet minder leuk dat jij het bent Bloesem. *)

Ik kreeg net een goede NIPT uitslag binnen *O* *O* *O*
Nu stiekem aftellen tot over 2,5e week en de geslachtsecho. O+

Kreeg vandaag ok felicitaties van collega's die nog van niks wisten. Het was duidelijk te zien. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_171547523
Krisvc, superfijn!!! *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_171547562
Dank jullie wel O+

Ja ik was de vorige keer al een beetje uit de kast na die miskraam. Sindsdien een beetje lui met in- en uitloggen :@ En 't is okee ook :)

Kris *O*
Make your own kind of music.
pi_171547698
Goede NIPT voor pannenkoekenmix en Krix! Fijn! *O*
En nogmaals gefeliciteerd voor Bloesem :) Welke profielnaam moet ik nu onthouden? ;) Je hebt ook al een kindje, toch?
pi_171547826
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:52 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Goede NIPT voor pannenkoekenmix en Krix! Fijn! *O*
En nogmaals gefeliciteerd voor Bloesem :) Welke profielnaam moet ik nu onthouden? ;) Je hebt ook al een kindje, toch?
Allebei ;) Op m'n laptop ben ik Bloesem en op m'n telefoon Cass :D Ik heb een klein kanon van anderhalf, een meisje O+

Oe ik had de nipt van pannenkoek gemist *O*
Make your own kind of music.
pi_171547852
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:00 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Allebei ;) Op m'n laptop ben ik Bloesem en op m'n telefoon Cass :D Ik heb een klein kanon van anderhalf, een meisje O+

Goed om te weten :) Een klein kanon van een meisje, die ga ik onthouden! Is ook erg toepasselijk voor mijn zoontje ;)
pi_171547999
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:32 schreef Nolita het volgende:
en over beweging. Ik voel af en toe wat, maar het zijn nog geen hele harde bewegingen waarbij ik kan bedenken wat ze aan het doen is. Het duurt ook nooit lang. Fijn om te lezen dat meer mensen het zo ervaren, want wordt soms wel eens onzeker en denk dan dat ik meer zou moeten voelen..
Heel herkenbaar hoor! Ik heb een kennis die twee weken voorloopt en al bijna een maand roept dat het zo hard schopt dat het soms zeer doet en zoveel beweegt dat ze er niet van kan slapen. Ik blijf maar wachten op het punt dat dat hier ook is, maar ik denk dat onze beeb gewoon niet zo is. Ook prima. :) Of dat die placenta van mij echt een geniaal-goede buffer is. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171548049
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:07 schreef SaskiaR het volgende:
Wat doe ik hier :?

Oja, Bloesem feliciteren *O*

Nog wijzigingen voor de op?
Ja, mijn UD mag naar 30 dec. :)
pi_171548753
Ik doe mee voor Bloesem en de rest uit wohts en de goede nipt uitslagen. *O*

Ik ben ineens heel gek op de geur van uitlaatgassen, liefst van oldtimers en van nieuwe vloerbedekking. Nog iemand vreemde geur voorkeuren?
pi_171550842
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:37 schreef Krisvc het volgende:
Hier ook geen verrassing, maar het maakt het niet minder leuk dat jij het bent Bloesem. *)

Ik kreeg net een goede NIPT uitslag binnen *O* *O* *O*
Nu stiekem aftellen tot over 2,5e week en de geslachtsecho. O+

Kreeg vandaag ok felicitaties van collega's die nog van niks wisten. Het was duidelijk te zien. :')
Fijn Kris! *O*

Mijn zus wil me haar oude wiegje geven. Heb al weleens vaker gezegd dat ik niet weet of ik al haar spulletjes wil. De voornaamste reden is dat ik zelf een lijstje heb met de dingen die ik nodig heb en precies hoe ik ze wil. Volgens mij was dat lijstje binnen een week na de test al gemaakt. O+

Het lijkt niet zo goed te vallen. Ik wil niet ondankbaar overkomen, maar ook niet dingen in huis halen die ik eigenlijk niet wil. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171551763
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:46 schreef ingee het volgende:
Ik doe mee voor Bloesem en de rest uit wohts en de goede nipt uitslagen. *O*

Ik ben ineens heel gek op de geur van uitlaatgassen, liefst van oldtimers en van nieuwe vloerbedekking. Nog iemand vreemde geur voorkeuren?
Haha. Nee. :P
Wel heb ik vorige week een pot kersenjam gehaald die nu ook al op is. :') Ik neem zelden jam en altijd aardbeien.
En zilveruitjes! :9
pi_171551784
Dat je leidinggevende je ziekmelding niet accepteert ondanks dat deze onderbouwd wordt met een raport van de bedrijfsarts :( ben woest en verontwaardigd ( en mn buik voelt als een betonblok ;()
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171551802
quote:
3s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:05 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Fijn Kris! *O*

Mijn zus wil me haar oude wiegje geven. Heb al weleens vaker gezegd dat ik niet weet of ik al haar spulletjes wil. De voornaamste reden is dat ik zelf een lijstje heb met de dingen die ik nodig heb en precies hoe ik ze wil. Volgens mij was dat lijstje binnen een week na de test al gemaakt. O+

Het lijkt niet zo goed te vallen. Ik wil niet ondankbaar overkomen, maar ook niet dingen in huis halen die ik eigenlijk niet wil. :@
Oh, lastig! Je hebt dus al gezegd dat geen behoefte hebt aan het wiegje? Gaat het er om dat ze per se wilt dat je dat wiegje overneemt, of wilt ze je gewoon iets schenken? Als het dat laatste is, kun je voorstellen om samen iets moois uit te zoeken voor de baby.
pi_171551822
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:46 schreef littledrummergirl het volgende:
Dat je leidinggevende je ziekmelding niet accepteert ondanks dat deze onderbouwd wordt met een raport van de bedrijfsarts :( ben woest en verontwaardigd ( en mn buik voelt als een betonblok ;()
Wat een rotmens. :+ En nu?
Ik heb ook een leidinggevende die graag moeilijk doet. Heb haar nu ook nog niks verteld.
Misschien morgen of gewoon lekker na mijn vakantie.
pi_171551828
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:46 schreef littledrummergirl het volgende:
Dat je leidinggevende je ziekmelding niet accepteert ondanks dat deze onderbouwd wordt met een raport van de bedrijfsarts :( ben woest en verontwaardigd ( en mn buik voelt als een betonblok ;()
Huh, hoe bizar? Ik wist überhaupt niet dat dat kon, een ziekmelding niet accepteren.
pi_171551911
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat een rotmens. :+ En nu?
Ik heb ook een leidinggevende die graag moeilijk doet. Heb haar nu ook nog niks verteld.
Misschien morgen of gewoon lekker na mijn vakantie.
nja ze zet het niet door tordat we een gesprek hebben gehad.. Wat pas maandag is, en dan weet ik nog niet hoe dr pet staat en of het dan wel lukt. Zit hier toch niet op te wachten joh.. Hoe moeilijk kan t zijn om gewoon n beetje empathisch te zijn met je medewerkers. Ik vind het echt absurd :{
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171552004
Bloesem uit de kast! :D *O*

Rena een meisje, wat leuk zeg!

Kris een goede NIPT​, wat ontzettend fijn.

En ik las ook een goede echo voor Venco. O+

Ldg, wat gek, dat kan toch helemaal niet? Hoezo dan?

Ik houd me een beetje rustig hier. Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n heel goed gevoel over deze zwangerschap, ik weet niet zo goed waarom. Misschien omdat ik nog niet zoveel symptomen heb. Ik bel de verloskundige ook nog maar even niet, dat hoeft nog niet meteen toch?
pi_171552758
Roxy, hoever ben je dan?
Ik heb ook geen symptomen en heb een top echo gehad. :*
  donderdag 8 juni 2017 @ 17:34:42 #29
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171553034
Littledrummergirl, ik weet niet of dat zomaar mag hoor, een ziekmelding weigeren. Misschien even uitzoeken?
Volgens mij hoef je formeel niet eens een reden door te geven bij je ziekmelding en hoef je dat alleen aan de arts door te geven. /eindekoudegrondrecht

Rena, een meisje *O*

Verder zag ik goede NIPT-en. *O*
En meer ben ik even vergeten uit mijn hoofd (zit mobiel, dus kan zo snel niet teruglezen :@)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 8 juni 2017 @ 17:37:04 #30
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171553080
Oh, Roxy, ook hier nauwelijks symptomen in het begin. Beetje vermoeidheid en wat verminderde eetlust (helemaal geen misselijkheid).
Maar ik weet ook uit ervaring dat alleen een goede echo je gerust kan stellen :*

[ Bericht 0% gewijzigd door LadyS op 08-06-2017 17:53:46 ]
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_171553297
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 17:37 schreef LadyS het volgende:
Oh, Roxy, ook hier nauwelijks symptomen in het begin. Beetje vermoeidheid en wat verminderde eetlust (helemaal geen misselijkheid).
Maar ik weet ook uit ervaring dat alleen een goede echo je gerust andere stellen :*
True.
pi_171553357
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:47 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Oh, lastig! Je hebt dus al gezegd dat geen behoefte hebt aan het wiegje? Gaat het er om dat ze per se wilt dat je dat wiegje overneemt, of wilt ze je gewoon iets schenken? Als het dat laatste is, kun je voorstellen om samen iets moois uit te zoeken voor de baby.
Eigenlijk wil ze mij alles geven wat ze heeft. Daar heb ik echt geen behoefte aan. Ik wil zelf een kinderkamertje inrichten en niet met bij elkaar geraapte spullen. :@

Gelukkig heeft mijn lief er nou een stokje voor gestoken. We gaan een keer kijken wat we meenemen en wat niet, waarin hij het eindoordeel mag vellen. Hij heeft al besloten dat meubeltjes niet meegaan. :+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171553536
quote:
3s.gif Op donderdag 8 juni 2017 17:51 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Eigenlijk wil ze mij alles geven wat ze heeft. Daar heb ik echt geen behoefte aan. Ik wil zelf een kinderkamertje inrichten en niet met bij elkaar geraapte spullen. :@

Gelukkig heeft mijn lief er nou een stokje voor gestoken. We gaan een keer kijken wat we meenemen en wat niet, waarin hij het eindoordeel mag vellen. Hij heeft al besloten dat meubeltjes niet meegaan. :+
Zulke dingen vond ik bij mijn zoon toen ook lastig. Mensen willen graag geven en dat is allemaal leuk en aardig maar men vergeet soms te denken aan wat die persoon zélf wilt.
Er wordt noet gauw gevraagd naar smaak of voorkeur. Hup, geven wat ze zelf kwijt willen.
Zo heeft mijn schoonmoeder al kenbaar gemaakt dat zij het bij een meisje zo leuk vindt om witte sokjes met roesjes (die vlinderrandjes ofzo) aan te doen en zwarte lakschoentjes.
Brrr. :r :@
Heb wel gelijk gezegd dat ik dat echt afschuwelijk vond. Ik ben nu al huiverig waar mijn schoonzussen mee aankomen. :')
pi_171553678
Eigenlijk weet ik niet zo goed waarom ik net schreef dat ik niet zoveel symptomen heb want ik heb er zoveel als je kunt verwachten denk ik, bij deze termijn (4+ weken). En ik voel me ook wel zwanger.

Ik heb er toch niet zo'n goed gevoel over maar weet niet zo goed waar dat vandaan komt. Misschien omdat ik een beetje overdonderd ben doordat het zo snel raak was. Soort zelfbescherming misschien? Ik voel me niet alsof ik hier al legaal zou mogen posten of de VK zou mogen bellen.
pi_171553841
Pannenkoek, misschien alles aannemen en dan verpatsen op Marktplaats? :+

Nee maar even serieus, wel lastig ja. Ik zou toch even met haar gaan zitten en dit vertellen. Misschien vragen hoe zij daar zelf instond toen ze zwanger was van haar eerste.

Venco, wat een schrikbeeld. :o Helemaal jaren 90 horrorfilm. :+
pi_171554640
quote:
3s.gif Op donderdag 8 juni 2017 17:51 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Eigenlijk wil ze mij alles geven wat ze heeft. Daar heb ik echt geen behoefte aan. Ik wil zelf een kinderkamertje inrichten en niet met bij elkaar geraapte spullen. :@

Gelukkig heeft mijn lief er nou een stokje voor gestoken. We gaan een keer kijken wat we meenemen en wat niet, waarin hij het eindoordeel mag vellen. Hij heeft al besloten dat meubeltjes niet meegaan. :+
Bij ons weet nog niemand dat we zwanger zijn.. máár heel de zolder ruimte bij mn schoonmoeder staat al vol met een box, kinderwagen een badje en nog zoveel meer. Terwijl het ook helemaal niet mijn smaak is en die van mijn man.. ze hebben het daar neer gezet voor als wij zwanger zouden worden, maar stel het duurde nog een jaar voor dat het zo was, dan was het heel confronterend geweest. Dus dat hebben wij ook maar even snel gezegt dat dat niet de bedoeling is! Wij gaan (denk ik) alleen de kinderwagen gebruiken als het goed gaat de rest krijgt een plekje op marktplaats.

Ik zou het er wel even over hebben. :P
pi_171554652
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 18:08 schreef Roxy_Monke het volgende:
Eigenlijk weet ik niet zo goed waarom ik net schreef dat ik niet zoveel symptomen heb want ik heb er zoveel als je kunt verwachten denk ik, bij deze termijn (4+ weken). En ik voel me ook wel zwanger.

Ik heb er toch niet zo'n goed gevoel over maar weet niet zo goed waar dat vandaan komt. Misschien omdat ik een beetje overdonderd ben doordat het zo snel raak was. Soort zelfbescherming misschien? Ik voel me niet alsof ik hier al legaal zou mogen posten of de VK zou mogen bellen.
Ik hoop voor je dat dat omslaat en dat je er snel wel een goed gevoel over gaat hebben!
Wanneer ben je van plan om de VK te bellen?
Ik heb het uitgesteld naar in ieder geval volgende week, durf ook niet zo goed maar weet niet waarom.
pi_171554694
Roxy en OT ik had al gelijk gebeld naar de verloskundige.. omdat ik het gewoon zo snel mogelijk tegen iemand anders dan mijn man wilde vertellen.. :@
pi_171554900
Ldg, daar zit je toch ook helemaal niet op te wachten! Kan je het noet via de bedrijfsarts spelen? Ik neem aan dat die ook best een zegje kan doen mbt jouw gezondheid en die van de beeb. En net wat hierboven gezegd is, er kan volgens mij niet een ziekmelding geweigerd worden. Sjemig. Ik vind het gewoon echt belachelijk dat je zo behandeld wordt. Alsof jij dit allemaal voor je lol doet. :(

Spullen overnemen, sja. Wij hebben zelf de kinderkamer gekocht, maar aan kleren etc hebben we heel veel gekregen van schoonzus/vrienden. Maar dan wel met de uitdrukkelijke mededeling dat we gewoon mogen uitzoeken wat we leuk vinden en dat de rest terug kan. Wandelwagen en badje+spullen hebben we ook mogen overnemen en dat vind ik eigenlijk wel prima. Het is een heel stuk leuker 'shoppen' zo zonder dat het geld kost, en met een 'niet leuk, teruggeven mag'-garantie. :) En aan kleine cadeautjes (wat kleertjes en wat speelgoed) hebben we alleen nog maar leuke dingen gekregen. Ik ben wel benieuwd of dat zo blijft. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171555023
Roxy, het is helemaal niet zo erg om nog even je hoofd in het zand te steken hoor. Ik heb ook eerder moeders voor moeders gebeld dan de verloskundige. :') Ik heb ook heel lang het idee gehad dat het niet goed zou gaan, dat mijn lijf helemaal niet een kindje kon bouwen. Het was allemaal zo onwerkelijk en dat is het nog wel een beetje. Het werd pas 'echter' toen het voelen een beetje kwam, maar ik denk dat ik er pas echt vertrouwen in heb als het straks ooit veilig in mijn armen ligt. Het is een heel vervelend gevoel, maar je bent vast niet de enige. Doe alles op je eigen tempo, als je er nog niet aan toe bent dan wacht je toch nog even. Kan best nog. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171555402
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 19:02 schreef BellaaElisa het volgende:
Roxy en OT ik had al gelijk gebeld naar de verloskundige.. omdat ik het gewoon zo snel mogelijk tegen iemand anders dan mijn man wilde vertellen.. :@
Haha snap ik hoor! Volgens mij heb ik dat de vorige twee ook gedaan, zo snel mogelijk! Wanneer heb je de eerste afspraak?

Over moeder voor moeders, ik twijfel ontzettend om weer mee te doen. Heb het de vorige keer wel gedaan en enkele dagen nadat ik klaar was zette de bevalling in. Het is natuurlijk puur psychisch, maar wil dingen graag anders doen dan tijdens de vorige zwangerschap. Aan de andere kant, ik ben de eerste keer zelf ook zwanger geworden via IUI dus ik wil ook graag iets terug doen....
pi_171555622
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 19:35 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Haha snap ik hoor! Volgens mij heb ik dat de vorige twee ook gedaan, zo snel mogelijk! Wanneer heb je de eerste afspraak?

Over moeder voor moeders, ik twijfel ontzettend om weer mee te doen. Heb het de vorige keer wel gedaan en enkele dagen nadat ik klaar was zette de bevalling in. Het is natuurlijk puur psychisch, maar wil dingen graag anders doen dan tijdens de vorige zwangerschap. Aan de andere kant, ik ben de eerste keer zelf ook zwanger geworden via IUI dus ik wil ook graag iets terug doen....
23 juni is nog zo ver weg :X
Heb wel iets om naar toe te werken!
pi_171555745
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 19:43 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

23 juni is nog zo ver weg :X
Heb wel iets om naar toe te werken!
Spannend! Hoop dat de tijd vliegt voor je!
pi_171555833
Fijn om te weten dat er meer mensen tegen mijn probleempje aan lopen. Het is gewoon lastig, ik wil haar niet kwetsen. Als ik voorzichtig aangeef dat ik iets niet wil overnemen dan lijkt ze me in ieder geval niet te begrijpen.
Het is ook nog eens allemaal tweedehands (of ouder), zij hebben destijds alles gekregen door geldgebrek.

Ik vind ook dat er veel leuks is tweedehands en kijk ook wel op Marktplaats. Maar dan wel hetgeen wat ik leuk vind. Ik wil niet iets hebben alleen maar omdat het gratis is. ;)

Met vier weken had ik ook weinig symptomen Roxy, dat begon toen pas net. Ik kan me ook wel voorstellen dat het nog wat onwennig is. Bij ons was het ook al best snel raak, dat was wat lastig te bevatten.
Wat voor mij altijd helpt is kijken naar de statistieken, die stellen mij heel erg gerust. Statistisch had ik weinig reden voor zorgen en heb me dus ook weinig zorgen gemaakt. :)

Lastig OT, ik snap je dilemma. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Misschien is het voor je gevoel al voldoende om een week (of meer) eerder te stoppen met MvM.

LDG wat een gedoe. Hopelijk komen jullie snel tot een oplossing. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171555924
oh nee LDG. Moet je maandag wel naar dat gesprek gaan? ik bedoel, je hebt je ziek gemeld toch?

Nanuke, ik hou het er ook maar gewoon op dat baby rustig is. Ik kan me er niets bij voorstellen nog dat het pijn zou doen of ik er niet van kan slapen, nog maar even van genieten dus!

Ingewikkeld ja met spulletjes die je opgedrongen krijgt. Hier niet aan de orde, zijn een van de eerste in vriendengroep en familie ed.

Verloskundige bellen hoeft zeker niet meteen na de positieve test! Hier ook pas met 6 weken gedaan, het voelde zo onwerkelijk.
pi_171556191
Ik denk dat ik het bellen van de vk voorlopig nog even uitstel :@ Ik kan nou niet zeggen dat ik er de vorige keer heel veel baat bij heb gehad en eigenlijk heb ik er helemaaaal geen behoefte aan.

LDG wat bizar :o Volgens mij mogen ze dat niet zomaar weigeren hoor! Ik kan me zo voorstellen dat dit alleen maar extra spanning geeft, bleh!

Pannenkoek, tijd om een beetje maling te hebben aan... ;) Jouw kindje, jouw wensen.
Make your own kind of music.
  donderdag 8 juni 2017 @ 20:52:35 #47
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171557808
Hoiiii nieuwe aanwas! :D

Ldg, wat raar dat ze je ziekmelding weigeren! Ik wist niet eens dat zoiets kon/mocht...

Ik heb deze keer ook wat later pas MVM en de VK gebeld. Was zo overdonderd dat het zo snel raak was, dat het echt even moest landen. Gelukkig bleek het allemaal goed te zijn. En nu weet ik zeker dat ik baby voel, sinds vandaag ook al meerdere keren overdag ipv alleen 's avonds in bed. En het is zo gezellig O+

We hebben gelukkig alles zelf kunnen kiezen voor de babykamer, er werd ons niks opgedrongen. Ook veel dingen zelf via marktplaats tweedehands gekocht en dus zelf uitgezocht. (Schoon)ouder(s) hebben veel meebetaald aan dingen maar het ons zelf uit laten zoeken. En bij N kregen we veel kleertjes in allerlei maten die ook nog eens hartstikke tof waren :D Maar lijkt me super lastig als mensen goedbedoel allerlei spullen aan je willen slijten en het gewoon echt je smaak niet is. Je wil niet ondankbaar overkomen maar gewoon zelf dingen uitzoeken voor je baby die je zelf mooi vindt is wel iets wat de meesten heel fijn vinden...
pi_171558017
Goede NIPT voor Kris! *O*

Hele dikke :* voor de onzekere eerste weken! Ik zou zeggen: doe vooral waar jij je goed bij voelt! Als dat direct de vk bellen is: doen! Wil je liever nog een paar weken struisvogelen: doen!
En voel je zeker niet verplicht om hier te posten, maar weet wel dat je hier juist ook die onzekerheden kunt spuien! :*

Ldg, even in de makkelijk-praten-modus: da's dikke pech voor haar dan! :(
Niemand heeft er ook maar iets van te vinden als jij je ziek meldt, en al helemaal niet als de bedrijfsarts zelfs op de hoogte is en je steunt! Niks van aantrekken en écht alleen doen wat goed voelt voor jou! Als dat betekent dat je je maandag niet goed genoeg voelt voor dat gesprek betekent dat dus gewoon niet gaan!
Hoe lullig het misschien nu ook voelt, dit "win" jij altijd! En ik snap echt dat ik zo makkelijk praten heb, maar kies alsjeblieft voor jezelf en je kleintje! :*

Spulletjes overnemen: oei, lastig ja. Ik zou zeggen: 2x vriendelijk bedanken en het de 3e keer gewoon duidelijk maken.
Maar ook hierbij besef ik dat het niet altijd makkelijk is; schoonmoeder heeft ook nogal een handje van dingen kopen en ik blijf het lastig vinden...

Vandaag echt heel veel gekriebel gevoeld, vind het weer zo bijzonder! O+
En ik merk nu ook steeds vaker dat mensen in het voorbijgaan een blik op m'n buik werpen enzo, echt tof! O+
Ja, ik ben dus zo iemand die zwanger zijn echt helemaal geweldig vindt :@
En dit gaat ook de laatste keer zijn schat ik, dus volop genieten O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171558673
Ldg wat heftig dat je leidinggevende zo reageert. Kan je iemand anders in het bedrijf benaderen om te weten te komen of dit überhaupt wel mag. Veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat je gauw de rust kunt nemen die je heel hard nodig hebt!

Hier bij de eerste zwangerschap ook wat spullen gekregen van mijn nichtje en een collega. Voornamelijk kleine dingetjes zoals lakentjes / kleding / speelgoed. Wel hartstikke fijn en de kleding die ik niet zo mooi vond heb ik als reserve in de kast gelegd :). Bij meubeltjes is dat natuurlijk wat lastiger :p. Lastig inderdaad om te benoemen dat je het liever zelf wil uitkiezen. Misschien aangeven dat je zelf al specifieke dingetjes op het oog hebt maar dat het wel superlief is aangeboden van haar?

Spannend die eerste weken zonder symptomen vaak! Ik weet niet meer wanneer ik de verloskundige heb gebeld. Moedersvoormoeders heb ik me na de eerste echo (7 weken) voor aangemeld...

FF hoe was je dag uiteindelijk nog?

Wat fijn ook een goede Nipt uitslag voor Kris!

Twist wat leuk die kriebels ♡! Hier misschien ook wel de laatste zwangerschap, maar we weten het nog niet helemaal zeker. & je weet natuurlijk nooit of het je nog eens gegund is. Toch wel een gek idee dat je het misschien nooit meer mee zult maken.

Ik duik maar eens op tijd mijn bed in. Dreumes is veel te vroeg wakker de laatste 2 ochtenden: half 5 / 5 uur.
pi_171558938
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:46 schreef ingee het volgende:
Ik doe mee voor Bloesem en de rest uit wohts en de goede nipt uitslagen. *O*

Ik ben ineens heel gek op de geur van uitlaatgassen, liefst van oldtimers en van nieuwe vloerbedekking. Nog iemand vreemde geur voorkeuren?
Wil je een dagje in onze O+ Kever O+ ?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171559001
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:46 schreef littledrummergirl het volgende:
Dat je leidinggevende je ziekmelding niet accepteert ondanks dat deze onderbouwd wordt met een raport van de bedrijfsarts :( ben woest en verontwaardigd ( en mn buik voelt als een betonblok ;()
Niet accepteren? Als in 'kom maar gewoon werken'? En wat is dan het nu van een bedrijfsarts?
Stom hoor }:| en echt aan jezelf en je kindje denken :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171560808
Littledrummergirl, wat een sekreet van een leidinggevende heb je zeg :{ Mag toch hopen dat het advies van de bedrijfsarts hierin wel zwaar weegt?

Roxy, met 4 weken had ik ook nog maar heel weinig kwaaltjes hoor, ik ben nu bijna 16 weken en voel nog steeds vrij weinig op mijn borsten na. Maar ik snap dat je er onzeker van wordt :*

Twist, wat leuk dat je het al voelt! Bij mij is gister geconstateerd dat mijn placenta aan de voorkant ligt dus dat het nog wel een tijdje kan duren eer ik haar ( haar!! O+ ) voel. Ik ben zo benieuwd naar hoe het voelt :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_171560991
Rena, ja met de placenta aan de voorkant kan het inderdaad wat langer duren ja. Al kun je ook daarmee net geluk hebben, als-ie net een beetje opzij van het midden ligt, dan kun je het soms net daarnaast voelen (had ik bij mijn vorige zwangerschap).

Hoe het voelt is lastig uitleggen en ik kan me ook niet in alle beschrijvingen vinden. Het meest vind ik het lijken alsof er een druppel water over je huid rolt, maar dan aan de binnenkant van je buik zeg maar. Dat kriebelende/jeukende gevoel O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 8 juni 2017 @ 22:42:10 #54
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_171561052
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

nja ze zet het niet door tordat we een gesprek hebben gehad.. Wat pas maandag is, en dan weet ik nog niet hoe dr pet staat en of het dan wel lukt. Zit hier toch niet op te wachten joh.. Hoe moeilijk kan t zijn om gewoon n beetje empathisch te zijn met je medewerkers. Ik vind het echt absurd :{
Even heel juridisch he, je bent geenzins verplicht haar uitleg te geven over waarom je ziek bent. Indien ze je niet gelooft mag ze aan de bel trekken bij de bedrijfsarts. Die overigens ook geen medische gegevens mag verstrekken zonder jouw goedkeuren en alleen een advies mag uitbrengen of je in staat bent te werken ja of nee.

Of deze weg de relatie ten goede komt vraag ik mij wel af, maar gezien haar houding is dat ook niet iets waar zij zich om bekommert.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_171561277
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 21:15 schreef Vieve6 het volgende:
Ldg wat heftig dat je leidinggevende zo reageert. Kan je iemand anders in het bedrijf benaderen om te weten te komen of dit überhaupt wel mag. Veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat je gauw de rust kunt nemen die je heel hard nodig hebt!

morgen ga ik even wat telefoontjes plegen om uit te zoeken wat hierin precies kan en wat niet, dan sta ik in ieder geval wat sterker qua argumenten. Vandaag was ik daar echt veel te kwaad/emotioneel voor. Ik heb gezegd dat ik er sowieso morgen niet ben, daar ging ze niet tegen in. Morgen zie ik wel weer hoe verder.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 8 juni 2017 @ 22:55:34 #56
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_171561480
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:48 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

morgen ga ik even wat telefoontjes plegen om uit te zoeken wat hierin precies kan en wat niet, dan sta ik in ieder geval wat sterker qua argumenten. Vandaag was ik daar echt veel te kwaad/emotioneel voor. Ik heb gezegd dat ik er sowieso morgen niet ben, daar ging ze niet tegen in. Morgen zie ik wel weer hoe verder.
http://www.hijink.com/nie(...)ndhoven_arbeidsrecht

Met medische zaken mag de werkgever niet heel veel.

Kijk nog wel even naar het ziekteprotocol op je werk.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_171561727
Ook hier een goeie NIPT *O* De 24 ste gaan we kijken wat het wordt.

Moet rest nog even bijlezen, maar ik zag nog meer goede NIPT uitslagen *O* en nieuwe mensen die zwanger zijn. Welkom en gefeliciteerd *O* En een meisje voor Rena en narigheid op het werk voor littledrummergirl. Dikke knuffel meid en denk goed aan jullie tweeën.

Het is jammer dat werkgevers af en toe vervelend reageren of je proberen weg te krijgen als je zwanger wilt worden of het bent.Op mijn werk was er opeens ook een heleboel met mij mis toen ik vertelde dat ik bezig was met zwanger te worden.Dat raakte mij zo erg dat ik mede daardoor met een angst/paniek stoornis thuis kwam te zitten,maar in die periode wel zwanger ben geworden. Doordat er een hele hoop spanning weg viel.
pi_171562058
Ik zou het hogerop spelen ldg, als je toch al niet met haar door een deur kan. Haar manager of hrm aanspreken over haar gedrag. En haar zelf nog een korte zakelijke mail sturen waarin je haar verwijst naar de bedrijfsarts en aangeeft haar geen uitleg verschuldigd te zijn, meer argumenten heb je niet nodig. Maar dat is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Succes ermee en denk eraan dat je dit niet voor jezelf doet!

Kris, fijn van de goede nipt *O* en ook voor waterdruppel *O* hopelijk kan je familie nu ook wat blijer zijn!

Rena, hier voelde ik pas rond de 20 weken iets bij de eerste zwangerschap, ondanks gunstig liggende placenta. Je merkt het vanzelf, waarschijnlijk als je s avonds rustig in bed ligt.

Vieve, bedankt voor het vragen, de rest van de dag was ook ruk :') enige relaxte moment was toen O even op bed lag. Ik denk dat ik wel tien driftbuien over me heen heb gehad vandaag, nog afgezien van ander gehuil en gekrijs. Ben nog nooit zo blij geweest dat m'n man thuis kwam... En ben na het eten maar op bed gaan liggen.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_171562576
En in het kader van 'er zijn ook fijne werkgevers' en misschien ook nog nuttig voor iemand hier, mijn man heeft vandaag akkoord gekregen voor zorgverlof na de keizersnede en is de hele eerste maand van de tweeling thuis *O* kost hem wel 30% loon, maar dat hebben we er graag voor over, en waarschijnlijk dat hij in die maand nog wel wat kleine klusjes (vanuit huis) oppakt en dan vervalt die -30% ook. En mocht langer nodig zijn dan is dat ook te regelen! Dit geldt overigens alleen bij een keizersnede, bij een reguliere bevalling heb je daar geen recht op.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_171562701
Oh, FF, zo'n dagen zijn normaal al zo pittig, laat staan zwanger ;(

Ik vind het zo naar dat werkgevers zo vervelend kunnen zijn.
En dan prijs ik mezelf weer gelukkig met mijn fantastische werkgevers O+ Die zijn dolgelukkig als ze horen dat iemand zwanger is en staan altijd voor je klaar.
Sterker nog, een paar weken geleden zei mijn bazin: 'kijk maar of het lukt tot augustus. Als het eerder moet dan ga je in de ziektewet, als je geen zin meer hebt regelen we lekker vakantie voor je.' O+

Ik vond het bewegen in het begin voelen als zo'n spiertje waar je geen controle over hebt, van die bobbeltjes. Geen gekriebel hier ;)
Nu voelt het soms alsof ik een onderhuids insect heb, of ineens een karateles in mijn buik. Gezellig wel, zeker nu hij vandaag lekker om 11 uur begint :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 juni 2017 @ 00:58:38 #61
269689 crew  Viv
pi_171564488
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 19:56 schreef Nolita het volgende:
Nanuke, ik hou het er ook maar gewoon op dat baby rustig is. Ik kan me er niets bij voorstellen nog dat het pijn zou doen of ik er niet van kan slapen, nog maar even van genieten dus!
Dat hoeft ook niet per se, mijn baby heeft me werkelijk nooit pijn gedaan toen ze in de buik zat (afgezien van de bevalling :+ ) en haar bewegingen hielden me ook niet uit mijn slaap. :Y)
quote:
3s.gif Op donderdag 8 juni 2017 19:52 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Wat voor mij altijd helpt is kijken naar de statistieken, die stellen mij heel erg gerust. Statistisch had ik weinig reden voor zorgen en heb me dus ook weinig zorgen gemaakt. :)
Dat deed ik ook. :Y) Ik had deze website gevonden waarbij je op basis van de eerste dag van je laatste menstruatie (LMP) kan uitrekenen wat per dag de kans op een miskraam is, en in de eerste 2 weken na je positieve test daalt dat risico al enorm!

Ik had me 2 dagen na de positieve test al gemeld bij de verloskundige en Moeders voor Moeders, dus ik ging wel uit van de kans dat het goed ging. O+ Voor MvM is vroeg aanmelden ook wel handig als je de volledige periode mee wil kunnen doen (van 6 tot 16 weken).
pi_171565399
@Littledrummergirl misschien heb je hier nog wat aan https://www.mensenrechten.nl/dossier/zwanger-en-werk
pi_171566765
Pff FF, dat klinkt zeer vermoeiend. Hopelijk is O. met zijn andere been uit bed gestapt vandaag.

Ldg, sterkte met uitzoeken vandaag, kan me voorstellen dat je een steen in je maag hebt hiervan.

Vivi: handige website! Ik zie dat ik gebaseerd op de eerste dag van mijn laatste menstruatie een week langer zwanger ben dan ik zelf denk te zijn, 5 weken 3 dagen. Zouden ze daar bij de verloskundige ook vanuit gaan of is dat anders als je de datum van je ovulatie weet? Weet iemand dat?
  vrijdag 9 juni 2017 @ 09:13:20 #64
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171566772
Thnx voor al het meedenken lieverds O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171566826
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 09:12 schreef Roxy_Monke het volgende:
Pff FF, dat klinkt zeer vermoeiend. Hopelijk is O. met zijn andere been uit bed gestapt vandaag.

Ldg, sterkte met uitzoeken vandaag, kan me voorstellen dat je een steen in je maag hebt hiervan.

Vivi: handige website! Ik zie dat ik gebaseerd op de eerste dag van mijn laatste menstruatie een week langer zwanger ben dan ik zelf denk te zijn, 5 weken 3 dagen. Zouden ze daar bij de verloskundige ook vanuit gaan of is dat anders als je de datum van je ovulatie weet? Weet iemand dat?
In principe gaan ze uit van de eerste dag van je laatste menstruatie, tenzij je cyclus erg lang of onregelmatig is en je zeker weet dat die datum niet kan kloppen.
Maar tussen 9-13 weken krijg je de termijnecho en pas dan doen ze echt uitspraken over je termijn.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 9 juni 2017 @ 09:18:34 #66
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171566837
Heb je geen rechtsbijstandsverzering, Ldg? Dan kan je het bijna helemaal van je afzetten en hen het woord laten doen? Volgens mij hoef je helemaal niet naar dat gesprek maandag, hoor. Ziek=ziek.
ik weet trouwens heel goed wat een ander zou moeten doen, maar zelf ben ik ook niet zo'n held :@ Succes! :*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_171566893
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 09:17 schreef twist02 het volgende:

[..]

In principe gaan ze uit van de eerste dag van je laatste menstruatie, tenzij je cyclus erg lang of onregelmatig is en je zeker weet dat die datum niet kan kloppen.
Maar tussen 9-13 weken krijg je de termijnecho en pas dan doen ze echt uitspraken over je termijn.
Oh ja, dat hoefde niet zo precies met 10 weken. Dat was inderdaad de reden dat ik het vroeg. Dan maakt het niet uit. :Y

Ik heb dit allemaal al eens eerder gedaan maar met mijn geheugen is het alsof het allemaal nieuw is ofzo. Verbazingwekkend hoe snel je dit soort dingen vergeet. :')
  vrijdag 9 juni 2017 @ 09:28:28 #68
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171566967
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 09:18 schreef LadyS het volgende:
Heb je geen rechtsbijstandsverzering, Ldg? Dan kan je het bijna helemaal van je afzetten en hen het woord laten doen? Volgens mij hoef je helemaal niet naar dat gesprek maandag, hoor. Ziek=ziek.
ik weet trouwens heel goed wat een ander zou moeten doen, maar zelf ben ik ook niet zo'n held :@ Succes! :*
Nee dus :'( dat soort dingen bedenk ik me altijd te laat. Ga wel vandaag ff lid worden van n bond denk ik. Kan geen kwaad ook lijkt me :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171567545
quote:
3s.gif Op donderdag 8 juni 2017 19:52 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

Lastig OT, ik snap je dilemma. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Misschien is het voor je gevoel al voldoende om een week (of meer) eerder te stoppen met MvM.

Dat had ik serieus nog niet eens zelf bedacht...ik denk dat ik me daar goed bij voel, dank voor de tip!

En heel veel sterke, LDG. Ik ben van mening ziek = ziek, maar ik kan me goed voorstellen dat er een hoop aspecten zijn die het niet zo simpel maken.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:02:43 #70
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_171567636
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 23:28 schreef FlyingFish het volgende:
En in het kader van 'er zijn ook fijne werkgevers' en misschien ook nog nuttig voor iemand hier, mijn man heeft vandaag akkoord gekregen voor zorgverlof na de keizersnede en is de hele eerste maand van de tweeling thuis *O* kost hem wel 30% loon, maar dat hebben we er graag voor over, en waarschijnlijk dat hij in die maand nog wel wat kleine klusjes (vanuit huis) oppakt en dan vervalt die -30% ook. En mocht langer nodig zijn dan is dat ook te regelen! Dit geldt overigens alleen bij een keizersnede, bij een reguliere bevalling heb je daar geen recht op.
Ook zonder keizersnede heeft je man recht op 80uur dus 2 werkweken zorgverlof per jaar (jaar gaat tellen vanaf het moment dat je het voor het eerst opneemt).
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_171568002
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 10:02 schreef laziness het volgende:

[..]

Ook zonder keizersnede heeft je man recht op 80uur dus 2 werkweken zorgverlof per jaar (jaar gaat tellen vanaf het moment dat je het voor het eerst opneemt).
Ja, maar volgens mij alleen op te nemen als er daadwerkelijk iemand verzorgd moet worden, niet bijvoorbeeld als de partner nog in het ziekenhuis ligt want dan is er verzorging daarvoor, voor een klein kind dat daardoor thuis opgevangen moet worden mag zorgverlof niet gebruikt worden. In principe is het na een reguliere bevalling dus niet zomaar inzetbaar. Geen idee ook in hoeverre kraamzorg ervoor zorgt dat je er geen recht op hebt, je zou zeggen dat er dan ook verzorging thuis is en dus geen recht op zorgverlof van de partner. Maar goed, ik ben er ook niet in thuis, kreeg het als tip voor bij een keizersnede.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_171568054
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 20:06 schreef CassElliot het volgende:

Pannenkoek, tijd om een beetje maling te hebben aan... ;) Jouw kindje, jouw wensen.
Eens. Ik schuif het wel af op zwangerschapshormonen. O-)

Fijn dat je het zo wel ziet zitten OT! :)
MvM vind ik soms nog steeds een gedoe. Voordeel is wel dat ik elke dag een herinnering zie dat ik nog moet drinken.

Mijn zwangerschapsdementie heeft ook toegeslagen. Vorige week vergat ik een afspraak voor mijn ID-bewijs, kon nog net op tijd afbellen. Vandaag was ik hem ook vergeten maar gaf mijn agenda nog op tijd een herinnering. Nou moet ik ook wel toegeven dat het aanvragen van mijn ID-bewijs niet héél hoog op de prioriteitenlijst staat. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171568227
Ldg, ziek is ziek. Je werkgever is geen arts, dus die gaat daar niet over. Je kunt een mailtje sturen (dan heb je het "zwart-op-wit") met je ziekmelding, en dat je je graag meldt bij de arbo-arts. Wel mag een werkgever vragen of er nog dingen zijn die je wel kan. Maar het antwoord daarop kan prima " nee" zijn. Wees alleen bedacht op een huiscontrole.

FF, wat fijn dat je man zorgverlof krijgt. Ik maak me hier best zorgen over... Ben om die reden (en omdat het herstel gewoon best lang en vermoeiend is), dat het hier weer een ks wordt... Praktisch gewoon niet te doen joh...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 juni 2017 @ 11:03:35 #74
269689 crew  Viv
pi_171568756
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 09:22 schreef Roxy_Monke het volgende:
Oh ja, dat hoefde niet zo precies met 10 weken. Dat was inderdaad de reden dat ik het vroeg. Dan maakt het niet uit. :Y
Klopt, als iedereen al wist wanneer ze precies 10 weken zwanger zijn, hoefden ze die termijnecho niet aan te bieden. ;)

LDG wat een enorm rottige situatie met je werk. Dat je je moet ziekmelden vanwege werkstress wat ongezond is voor jou, de zwangerschap, jouw kindje en dan krijg je nog even een flinke portie daarvan mee naar huis ook. Echt belachelijk van die werkgever! :o Beter steken ze hun energie in het regelen van vervanging in plaats van jou proberen te forceren aan het werk te blijven. :( Ik hoop dat je het kan opbrengen om iets te communiceren in de trant van:

"Of jullie het administratief wel of niet willen "doorzetten" kan me niets schelen, maar ik ben in overleg met de bedrijfsarts per gisteren ziek thuis in het belang van mijn kindje. Tot in november! :W "
pi_171569045
quote:
0s.gif Op 8*9+vrijdag 9 juni 2017 10:31 schreef Sara82 het volgende:
Ldg, ziek is ziek. Je werkgever is geen arts, dus die gaat daar niet over. Je kunt een mailtje sturen (dan heb je het "zwart-op-wit") met je ziekmelding, en dat je je graag meldt bij de arbo-arts. Wel mag een werkgever vragen of er nog dingen zijn die je wel kan. Maar het antwoord daarop kan prima " nee" zijn. Wees alleen bedacht op een huiscontrole.

FF, wat fijn dat je man zorgverlof krijgt. Ik maak me hier best zorgen over... Ben om die reden (en omdat het herstel gewoon best lang en vermoeiend is), dat het hier weer een ks wordt... Praktisch gewoon niet te doen joh...
In dat geval zou ik het je man toch vast laten uitzoeken. Of het daadwerkelijk nodig/mogelijk is om er gebruik van te maken zie je dan later wel weer. Ondanks dat ik mijn moeder al paraat had staan en mn man sowieso makkelijk vrij had kunnen/thuis had kunnen werken indien nodig geeft het me toch wel veel rust om te weten dat hij er gewoon 100% is voor zolang dat nodig is. En voor hem zelf ook heel erg fijn dat hij er de eerste tijd bij kan zijn. Bij O heeft hij enkel de twee standaard dagen vrij genomen maar toen werkte hij net twee maanden bij zijn werkgever en heeft mn moeder de eerste dagen zonder kraamzorg veel geholpen.

En ik heb vandaag gelukkig weer mijn lieve O zonder stampvoeten *O* Dat maakt de dag zoveel makkelijker! En een goede nachtrust de nacht ervoor scheelt ook een hoop.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_171570711
Het is sowieso hoog tijd dat ze die 2 dagen voor vaders uitbreiden :{w
En dan niet met 3 dagen onbetaald ouderschapsverlof, maar gewoon écht uitbreiden. Nederland loopt daarin zo ver achter op andere (Europese) landen :N
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 9 juni 2017 @ 12:59:27 #77
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171570963
Is dat zo? Ik dacht alleen ten opzichte van Scandinavië.
Maar dat gezegd hebbende, wij zijn weer 1 van de weinige landen met kraamzorg.

Ik vind 2 dagen ook wel erg kort. Mijn man werkt gelukkig bij een heel fijn bedrijf waarbij ze standaard 2 weken geven, dat was echt wel heel erg prettig.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171571326
Ik hoop echt dat het mijn man lukt om deze keer na de bevalling langer thuis te zijn. Vorige keer had hij nog vrijwel geen vakantiedagen opgebouwd bij zijn toen net nieuwe werkgever, dus bleef het ook bij die twee dagen. Ik ga er alleen maar niet vanuit, tenzij er een wonder gebeurt waardoor hij 's avonds ineens wel voor half 7 thuis is en dan niet 's avonds nog een paar uur thuiswerkt. :').

Ik zag een hoop nieuwe zwangeren! O+. Gefeliciteerd, Bloesem en R_M! *O*. En allemaal goede NIPT-uitslagen, wat fijn!

ldg, wat een nare situatie zo. :*. Sterkte!

Ik ben vandaag 19 weken en waar ik zo rond de 15 weken echt al dacht de baby te voelen, merk ik de laatste weken helemaal niets meer. Het maakt me best wel onzeker en ik ben stikzenuwachtig voor de SEO van volgende week. :X.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_171571536
Gefeliciteerd en welkom nieuwe zwangere! *O*

En iedereen gefeliciteerd met de positieve nipts! *O*

2 dagen is idd erg weinig. Gelukkig heb je de kraamhulp die je kan helpen. De partner moet echt zijn vakantiedagen daarvoor gebruiken om een beetje te kunnen binden in de eerste weken.

Wat kunnen leidinggevende onwijs onmenselijk zijn.... Hier ook. Ik werk in de zorg en we hebben onwijs personeelstekort. Je wordt op je vrije dag gebeld of je kan komen werken. Of je staat alleen met 3 uitzendkrachten.. pfff... Ik kijk zooo ontzettend uit naar mijn verlof.
Nog 6 weken werken....

Vannacht wakker geworden van enorme kramp in mijn kuit. Heb het al vaker gehad, Advies van de VK was magnesium tabletten maar die helpen blijkbaar niet.. Tips?
pi_171572065
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:59 schreef Sylver_ het volgende:
Is dat zo? Ik dacht alleen ten opzichte van Scandinavië.
Maar dat gezegd hebbende, wij zijn weer 1 van de weinige landen met kraamzorg.

Ik vind 2 dagen ook wel erg kort. Mijn man werkt gelukkig bij een heel fijn bedrijf waarbij ze standaard 2 weken geven, dat was echt wel heel erg prettig.
Nee, Scandinavië heeft inderdaad erg veel verlof voor vaders/ouders, maar ook andere (West-)Europese landen hebben het stukken beter geregeld dan Nederland; we bungelen echt onderaan wat dat betreft. Kwam laatst een lijstje tegen waar ik echt van schrok, maar kan 'm nu even niet meer vinden.

Edit: dit is nog wel een aardig overzicht (even naar beneden scrollen)

En ja, wij hebben dan wel kraamzorg, maar in andere landen is het weer veel gebruikelijker om in het ziekenhuis te bevallen en daar een aantal dagen door te brengen. Dus dat vind ik lastig vergelijken.

Man heeft hier gelukkig ook genoeg vrije dagen, dus hoop dat-ie net als de vorige keer weer minimaal 2 weken thuis is (en daarna komen de feestdagen er al weer aan, dus dat komt nu wel mooi uit :) ).

[ Bericht 3% gewijzigd door twist02 op 09-06-2017 13:53:40 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171572538
Memoru, banaan eten! Ik merk het hier direct de nacht/ochtend erna als ik de dag ervoor mn banaan vergeten ben...
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_171572628
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:59 schreef Sylver_ het volgende:
Is dat zo? Ik dacht alleen ten opzichte van Scandinavië.
Maar dat gezegd hebbende, wij zijn weer 1 van de weinige landen met kraamzorg.

Ik vind 2 dagen ook wel erg kort. Mijn man werkt gelukkig bij een heel fijn bedrijf waarbij ze standaard 2 weken geven, dat was echt wel heel erg prettig.
Kraamzorg thuis is het Nederlands equivalent van de ziekenhuiszorg over de grens. Stuk goedkoper ;)
pi_171572688
En in andere culturen ligt vaak veel meer nadruk op postnatale zorg voor het nieuwe gezin, met name voor moeder en kind. Niet van de kraamzorg, maar van een doula, oma, zus, of ander familielid/vriend. Vier tot zes weken is zo'n beetje de norm, waarin de vrouw (de hoognodige) tijd krijgt om lichamelijk en geestelijk te herstellen en waarin het gezin de ruimte krijgt om elkaar te ontmoeten, zonder al teveel prikkels van buitenaf. Geen boodschappen doen, niet koken, geen huishouden etc. Als alles goed loopt deze zwangerschap, ga ik dat ook echt regelen.
Make your own kind of music.
pi_171572981
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 14:10 schreef CassElliot het volgende:
En in andere culturen ligt vaak veel meer nadruk op postnatale zorg voor het nieuwe gezin, met name voor moeder en kind. Niet van de kraamzorg, maar van een doula, oma, zus, of ander familielid/vriend. Vier tot zes weken is zo'n beetje de norm, waarin de vrouw (de hoognodige) tijd krijgt om lichamelijk en geestelijk te herstellen en waarin het gezin de ruimte krijgt om elkaar te ontmoeten, zonder al teveel prikkels van buitenaf. Geen boodschappen doen, niet koken, geen huishouden etc. Als alles goed loopt deze zwangerschap, ga ik dat ook echt regelen.
Toevallig had ik het van de week daarover met collega's, dat de zorg na de bevalling echt mager is. We kunnen daar zeker nog wel winst halen. Maar ja, daar is natuurlijk geen geld voor.
pi_171573032
Hoera allemaal nieuwe zwangeren !

Gister voor het eerst aan de buitenkant de kleine gevoelt, mijn vriend zijn hand er bij gepakt maar toen was de baby stil. Het jammere is dat ik de kleine alleen net boven mijn schaambot voel erg laag dus en flink drukken O+

Mijn pakketje is ook binnengekomen de joolz mint deken en de xxl boodschappenmand, bijna de kinderwagen compleet :@
pi_171573093
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 13:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben vandaag 19 weken en waar ik zo rond de 15 weken echt al dacht de baby te voelen, merk ik de laatste weken helemaal niets meer. Het maakt me best wel onzeker en ik ben stikzenuwachtig voor de SEO van volgende week. :X.
Had hier even overheen gelezen :*

Kan me voorstellen dat zoiets toch weer voor onzekerheid zorgt ja. En ook dat woorden op een scherm misschien niet echt geruststelling bieden, maar er zijn echt tal van verklaringen voor te verzinnen hč?
De kleine kan nu nog makkelijk anders zijn gaan liggen, net ergens anders tegenaan zijn gaan schoppen, etc. Je 'hoeft' haar nu ook echt nog niet elke dag te voelen.

Maar nogmaals: kan het me wel voorstellen ja :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171573238
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 14:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Toevallig had ik het van de week daarover met collega's, dat de zorg na de bevalling echt mager is. We kunnen daar zeker nog wel winst halen. Maar ja, daar is natuurlijk geen geld voor.
Ja bizar als je erover nadenkt dat vrouwen er na een week in principe weer alleen voor staan. En ook dat het 'bij ons' helemaal niet meer gebruikelijk is om op die manier om hulp te vragen. Bij de opleiding tot postnataal doula en de adviezen die ik in die rol gaf, ligt de nadruk voor een groot deel om hulp vragen in de eigen omgeving. Maar veel mensen voelen zich zo bezwaard om dat te doen! Schamen zich bijna. Vind ik zo bijzonder om te zien, want nagenoeg iedereen is bereid om her en der wat bij te springen (eten te brengen, boodschappen mee te brengen, een ouder kind even mee uit nemen, een wasje te draaien enzovoorts), ook zonder tegenprestatie en zelfs zonder de baby te hoeven zien.

Dus, een lieve reminder voor alle zwangeren: vraag hulp. Ook nu alvast voor na de bevalling. Bijvoorbeeld door een mealtrain op te zetten :)
Make your own kind of music.
pi_171575435
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 13:26 schreef Memoru het volgende:
Gefeliciteerd en welkom nieuwe zwangere! *O*

En iedereen gefeliciteerd met de positieve nipts! *O*

2 dagen is idd erg weinig. Gelukkig heb je de kraamhulp die je kan helpen. De partner moet echt zijn vakantiedagen daarvoor gebruiken om een beetje te kunnen binden in de eerste weken.

Wat kunnen leidinggevende onwijs onmenselijk zijn.... Hier ook. Ik werk in de zorg en we hebben onwijs personeelstekort. Je wordt op je vrije dag gebeld of je kan komen werken. Of je staat alleen met 3 uitzendkrachten.. pfff... Ik kijk zooo ontzettend uit naar mijn verlof.
Nog 6 weken werken....

Vannacht wakker geworden van enorme kramp in mijn kuit. Heb het al vaker gehad, Advies van de VK was magnesium tabletten maar die helpen blijkbaar niet.. Tips?
Opletten hoe je ligt :') bij mij helpt ook niets verder. Vorige zwangerschap had ik er ook al last van.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171575535
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 14:10 schreef CassElliot het volgende:
En in andere culturen ligt vaak veel meer nadruk op postnatale zorg voor het nieuwe gezin, met name voor moeder en kind. Niet van de kraamzorg, maar van een doula, oma, zus, of ander familielid/vriend. Vier tot zes weken is zo'n beetje de norm, waarin de vrouw (de hoognodige) tijd krijgt om lichamelijk en geestelijk te herstellen en waarin het gezin de ruimte krijgt om elkaar te ontmoeten, zonder al teveel prikkels van buitenaf. Geen boodschappen doen, niet koken, geen huishouden etc. Als alles goed loopt deze zwangerschap, ga ik dat ook echt regelen.
Ik vind dat zo grappig, zoals jij het typt klinkt dat heerlijk, maar ik zou het verschrikkelijk vinden. S. ging met 4 weken lekker mee op pad met ons. Ik ben geen thuiszitter :N
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171576426
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:11 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik vind dat zo grappig, zoals jij het typt klinkt dat heerlijk, maar ik zou het verschrikkelijk vinden. S. ging met 4 weken lekker mee op pad met ons. Ik ben geen thuiszitter :N
Er zit natuurlijk nog een wereld tussen zes weken thuis zitten in het donker en na twee dagen weer de zorg voor de kinderen, huishouden, boodschappen, administratie, sociaal netwerk etc. oppakken ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door CassElliot op 09-06-2017 16:50:18 ]
Make your own kind of music.
pi_171578210
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:42 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk nog een wereld tussen zes weken thuis zitten in het donker en na twee dagen weer de zorg voor de kinderen, huishouden, boodschappen, administratie, sociaal netwerk etc. oppakken ;)
Hahaha, dat is zeker waar. Ik zou er geloof ik toch wel knettergek van worden als mensen me allemaal komen helpen. Meer een mankement aan mijn kant, maar ik hou daar niet zo van ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 9 juni 2017 @ 18:15:53 #92
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171578464
Hallo, ik ben slecht bijgelezen en wil vooral graag even het volgende kwijt:

*O* _O_ Verlof! _O_ *O*

Oh ja, als alleenstaande ben ik wel extra gemotiveerd om die hulp te regelen, zowel voor als na de bevalling. Er zijn veel mensen die wat voor me willen doen, dus ik heb me voorgenomen niet te aarzelen daarom te vragen, ook na die eerste week inderdaad.

DaD, zou het je helpen om voor de SEO nog even het hartje te gaan luisteren bij de verloskundige?

Zo. Nu ga ik even een week slapen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 juni 2017 @ 18:41:44 #93
269689 crew  Viv
pi_171578847
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 18:15 schreef Lemijn het volgende:
*O* _O_ Verlof! _O_ *O*
Jaaa! *O* w/ _O_ Nou ben je wel écht heel erg zwanger hoor! :D Geniet ervan!
pi_171578884
Genieten Lemijn!! *O*

En in jouw geval snap ik de hulp heel goed! Ik ben super blij dat ik een vriend heb die me heel goed heeft ondersteund de vorige keer hoor!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 9 juni 2017 @ 18:57:26 #95
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171579107
Lemijn aan het verlof *O*

Ik ben vandaag 35 weken... Over 2 weken is mijn baby dus al afgebakken genoeg om 'op tijd' te zijn
:o :o :o 2 WEKEN!

Als het goed is, beval ik in de zomervakantie dus dan is man zo'n beetje 7 weken vrij/voorbereiding/vergaderen, dus heel erg veel thuis *O* wat een luxe O+ Kan me ook niet goed voorstellen dat je na een paar dagen weer alleen bent. Lijkt me zeer zwaar!
pi_171579900
Hoi :W

Net weer bij de verloskundige geweest en alles was goed. Ze komt wel een stuk bezorgder over in vergelijking met de gyn, wat betreft het feit dat de baby een kleine mini is. Ze gaf aan dat ze echt niet had verwacht dat ze me nog terug zou zien in verband met de kleine baby en de stuit (baby is nu gedraaid naar hoofdligging). Ik ben al wel eerder terug bij de verloskundige geweest, maar had toen een andere verloskundige. Ze vroeg me ook 3 keer of ik de baby nog goed voel bewegen. Die voel ik wel goed, maar ik word er toch een beetje onzeker door. Terwijl ik me verder toch niet echt ongerust maak, eerste dochter is ook een mini en de zwangerschap verliep een beetje hetzelfde. Nou ja toch maar gewoon vertrouwen op mijn gevoel en verder de bewegingen goed in de gaten houden natuurlijk!

FF fijn dat O vandaag weer vrolijk is opgestaan! *O*

Hier heeft man 4 weken vakantie genomen na de geboorte van de baby O+ . Bij de eerste heeft hij dat ook gedaan en dat is echt zooooo fijn! Ik ben zo blij met mijn lieve man, die ook alles doet wat nodig is (verschonen/badje/nachten). & het is ook superfijn om samen de eerste paar weken een band op te kunnen bouwen heb ik de vorige keer wel gemerkt. Nu is het al helemaal fijn dat hij vrij is ivm dreumes die natuurlijk ook aandacht nodig heeft.

Maarja het is natuurlijk niet altijd mogelijk om zo veel / lang vakantie op te nemen en dan zijn die 2 dagen echt megastom :( .

Waterdruppel een goede NIPT! Wat een fijn nieuws, vooral omdat het voor jou zo'n vervelende situatie opleverde dat je nog geen uitslag had!

Wat Aloria! Dat hoor je nog vaak hč, dat mannen de baby's dan niet kunnen voelen omdat ze zich dan plotseling stil houden. Bij de eerste had ik dat niet echt. Bij deze lijkt het ook alsof die soms wat rustiger is als man voelt. Maar die voelt ook wat anders dan ik zelf, dus misschien komt het daardoor. Deze is sowieso iets rustiger in vergelijking met de 1e.

Verlof voor Lemijn! Wat heerlijk *O* *O* *O* !!!
pi_171579917
Nog even een *O* voor de 35 weken van stroopwafelmeisje! :)
pi_171579923
Lemijn, heerlijk! Geniet ervan! *O*.

Ik heb er wel over nagedacht om de vk te bellen, maar ik zou vanwege werk toch niet eerder dan woensdag kunnen gaan. En om nou om die twee dagen eerder zo veel gedoe te maken...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 19:52:54 #99
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171580033
DaD komen ze niet buiten kantoortijden thuis langs?
pi_171580327
Lemijn lekker genieten van je verlof! *O*

Stroopwafel, 35 weken al, nog maar een paar weekjes!

Vieve ik kan me voorstellen dat je wat onzeker wordt van je verloskundige. Maar fijn dat alles goed was en vertrouw daarbij idd maar op je gevoel. De gynaecoloog heeft je niet zomaar terug gestuurd natuurlijk.

ik vind de 2 dagen voor vaders ook belachelijk weinig. En dan het voorstel voor 3 onbetaalde dagen erbij dat zomaar weer in de ijskast wordt gezet }:| .
Vriend heeft helaas niet veel verlof, ik denk dat hij 1 of 2 weken op zou kunnen nemen. Maar omdat het de 1ste is lijkt het me ook fijn voor hem om de informatie van de kraamzorg mee te kunnen pikken. Tzt nog maar eens goed over hebben.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 21:03:51 #101
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171581876
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 09:28 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Nee dus :'( dat soort dingen bedenk ik me altijd te laat. Ga wel vandaag ff lid worden van n bond denk ik. Kan geen kwaad ook lijkt me :P
Oooh, wat jammer.
Hoe is het vandaag gegaan?
Ik vond de suggestie van iemand om een mail te sturen om je ziek te melden ook wel een goede. Dan heb je "op papier" dat je ziek bent en dan kan je het verder met de arts regelen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 9 juni 2017 @ 21:15:06 #102
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171582324
Lemijn met verlof *O* Heerlijk!

Stroopwafelmeisje heeft al bijna meldplicht :o (of is dat tegenwoordig niet meer hier in Z&G? 13 jaar geleden nl. wel :P)

DaD, lastig die onzekerheid :{ Hier een beetje hetzelfde, ik dacht de baby rond 15 weken al te voelen, maar daarna bijna niks meer :{w Nu sinds een dag of 2 is het (of tenminste, LIJKT het.. :') ) opeens heel duidelijk (19+3 vandaag). Misschien wel eventjes bellen om je onzekerheid te bespreken?

Vriendlief werkt hier in wisseldiensten en neem wel zeker een week vrij. Nu hopen dat de baby op een gunstig moment in zijn rooster geboren wordt, haha ;) Hij moet nog wel even bespreken of hij de dagen van te voren vast moet leggen of dat hij op het moment van geboorte vrij kan nemen.
Van te voren blijft natuurlijk gokken :X
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_171582880
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 19:52 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
DaD komen ze niet buiten kantoortijden thuis langs?
Ja dat geloof ik wel (tijdens mijn vorige zwangerschap kwam er ook een vk langs toen ik een paniekmoment had), maar in dit geval zou ik me wel een beetje een aansteller voelen. :@
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 juni 2017 @ 23:17:53 #104
269689 crew  Viv
pi_171586458
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 21:15 schreef LadyS het volgende:
Stroopwafelmeisje heeft al bijna meldplicht :o (of is dat tegenwoordig niet meer hier in Z&G? 13 jaar geleden nl. wel :P)
Dat bestaat nog steeds! :Y Mij leek het alleen niet zo zinvol om misschien wel 5 weken lang iedere dag te vertellen dat er niks gebeurd was. Ik was ook geen echte Laatste Loodjes Moeder: ik voelde me prima en was net verhuisd, dus genoeg dingen te doen in plaats van wachten op de bevalling. Ik heb me dus maar één keer gemeld: met baby uit de buik. O+
  vrijdag 9 juni 2017 @ 23:32:24 #105
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171586841
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 21:03 schreef LadyS het volgende:

[..]

Oooh, wat jammer.
Hoe is het vandaag gegaan?
Ik vond de suggestie van iemand om een mail te sturen om je ziek te melden ook wel een goede. Dan heb je "op papier" dat je ziek bent en dan kan je het verder met de arts regelen.
Die mail heb ik donderdag al gedaan, kreeg als reactie dat dat dus niet zonder meer geaccepteerd werd..vandaag wat mailtjes de deur uit gedaan naar mensen die er verstand van hebben om te vragen wat ik hierin kan doen.

Verder heb ik het een beetje los proberen te laten vandaag, ben niet van plan om het hele weekend te stressen hierover :N niet gezond en helpend en bovendien juist de reden van het ziekmelden.. -O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171589973
Wat een idiote situatie LDG. Zeker gezien het advies van de bedrijfsarts. Goed plan om er dit weekend niet over te stressen :*

Verder een *O* voor alle goede NIPT-uitslagen, het verlof voor Lemijn en alles wat ik nu vergeet.

DaD is er nog iemand in je omgeving met zo'n apparaatje om het hartje te luisteren? Ben even kwijt hoe zo'n ding heet.. Hoewel ik me ook kan voorstellen dat zoiets voor meer stress zorgt.

Kunnen jullie voor me duimen dat ik niet tussen 30-6 en 1-7 beval. Mijn ouders (oppas nr 1) gaan dan een weekendje weg naar de andere kant van NL en de buren (back-up oppas) zijn dan op vakantie. Ik verwacht geen bevalling, maar stel nou he, dan hebben we zeker voor 's nachts geen opvang voor M. :( Edit: of nouja we hebben nog niemand kunnen vinden die dit op zich zou kunnen nemen.

Eind juli gaan mijn ouders ook nog een weekje op vakantie. Ik hoop echt dat mijn man eind juli nog vrij is -die neemt 3 weken vrij na de vakantie- anders wordt mijn eerste week alleen thuis gelijk de vuurdoop met 3 dagen alleen met 2 kleine kinderen :') (Of ik hoop dat ik dan alweer voldoende ben hersteld.)
  zaterdag 10 juni 2017 @ 08:28:59 #107
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171590320
Lastig kazy! Ik hoop met je mee, al vind je vast nog wel een backup voor die paar dagen. En daarna toch maar weer loslaten... Ik zie trouwens dat dat weekend voor je uitgerekende datum valt. Verwacht je zelf al actie rond die tijd? Je moet dingen sowieso proberen te regelen natuurlijk, maar ik ben zo gericht op na 40 weken dat ik me acuut minder druk zou maken.

Ten overvloede voor LDG: wat een waardeloze situatie en helaas waarschijnlijk ook mooie illustratie van wat er mis is op je werk. Ik hoop vooral dat de arbo-arts, die je de ziekmelding adviseerde, iets voor je kan doen, of iemand van hogerop. Verder zou ik ook altijd adviseren om zo duidelijk en transparant mogelijk te zijn (beperkte info, zwart op wit etc, wat velen voor mij ook al schreven) en niet te 'dreigen' met rechtsbijstand enzo, dat lijkt mij het gesprek juist onnodig verharden.
En nog een kleine nuancering tav 'ziek is ziek': ziek is er natuurlijk in veel gradaties. We kennen allemaal situaties waarin de ene zich ziek meldt en de ander niet. En er zijn kortzichtige mensen die alleen griep met 40 graden koorts of niet kunnen lopen door 3 gebroken botten als echt ziek beschouwen. Want zichtbaar.

Ik stond op mijn eerste verlofdag gewoon om 7 uur naast mijn bed om de werklui weer open te doen |:( En het was een andere die de sleutel niet heeft, los van dat ik ze sowieso liever zelf even spreek elke dag. Ach, ik kan zo lekker op tijd naar de markt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171590387
Oh Lemijn, dat is vroeg op je eerste dag verlof ;( kun je er wel extra lang van genieten :s)

Ik heb vandaag een pittig dagje denk ik. Van 10 tot 6 werken, terwijl ik gisteren om 1 uur in bed lag na een avondje pubquizzen :') ik begin een oud wijf te worden zeg, dat zoiets al pittig is...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 10 juni 2017 @ 09:56:00 #109
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171591194
Lemijn, uiteraard zijn er nuances in ziek=ziek. Maar aangezien LDG zich wil ziekmelden op advies van de bedrijfsarts lijkt me dat in dit geval niet van toepassing. Daarbij lijkt het me ook niet aan de leidinggevende om vast te stellen of ze (of überhaupt welke werknemer dan ook) ziek genoeg is, want geen arts.
Ik kan me altijd een beetje boos maken om leidinggevenden die de regels aan hun laars lappen. :@ Als ze de ziekmelding betwijfeld, moet ze volgens mij een arts sturen. En uiteraard kunnen LDG en leidinggevende later in gesprek gaan, maar niet om te kijken of ze de ziekmelding door zal zetten.
Hoe dan ook, ik ben het eigenlijk gewoon met je eens, maar wilde even mijn uitspraak over ziek=ziek verduidelijken. ;)

LDG, als je al op mail gestuurd heb dat je ziek bent, heb je volgens mij aan je plicht voldaan, hoor. Ik hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten :{
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 10 juni 2017 @ 09:59:17 #110
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171591252
Kazy, wat lastig :o Ook al is de kans klein dat je dan precies gaat bevallen, het zou mij wel dwars zitten in ieder geval ;)

LeSage, ik kan ook niet tegen korte nachten en drukke dagen hoor :') Succes vandaag!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 10 juni 2017 @ 09:59:51 #111
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171591265
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 09:56 schreef LadyS het volgende:
Lemijn, uiteraard zijn er nuances in ziek=ziek. Maar aangezien LDG zich wil ziekmelden op advies van de bedrijfsarts lijkt me dat in dit geval niet van toepassing. Daarbij lijkt het me ook niet aan de leidinggevende om vast te stellen of ze (of überhaupt welke werknemer dan ook) ziek genoeg is, want geen arts.
Ik kan me altijd een beetje boos maken om leidinggevenden die de regels aan hun laars lappen. :@ Als ze de ziekmelding betwijfeld, moet ze volgens mij een arts sturen. En uiteraard kunnen LDG en leidinggevende later in gesprek gaan, maar niet om te kijken of ze de ziekmelding door zal zetten.
Hoe dan ook, ik ben het eigenlijk gewoon met je eens, maar wilde even mijn uitspraak over ziek=ziek verduidelijken. ;)

LDG, als je al op mail gestuurd heb dat je ziek bent, heb je volgens mij aan je plicht voldaan, hoor. Ik hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten :{
Helemaal met je eens! Het is hun taak niet om het wel of niet goed te keuren.

Lesage, je gaat 8 uur werken, in jouw geval druk heen en weer lopen, terwijl je na middernacht in bed lag, en zwanger bent, en een kind hebt. En dat lijkt je pittig? Jij aansteller ;( :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171591381
Verlof voor Lemijn *O* en lekker een hele dag om dingen te doen!

Lastig Kazy... ik moet bekennen dat wij uiteindelijk helemaal niets hebben geregeld qua opvang bij een spontaan begin. Dat was wel het plan, maar ik reken er nu toch niet meer op. Plus dat ik tegenwoordig de luxe heb van twee zussen op 5 minuten lopen (waarvan de een ook zeker midden in de nacht binnen 5 minuten voor de deur staat in pyjama indien nodig, zo is vorig jaar gebleken tijdens een noodgeval van andere zus), en tegenwoordig gepensioneerde (schoon)ouders waarvan er vast wel iemand beschikbaar is voor de langere opvang. Voor de geplande dag van de ks hebben we de opvang natuurlijk wel rond. Het lijkt me iig wel onzekerheid geven als je die back up niet hebt. Ook geen vriendin oid die in uiterste nood wel paraat kan staan? Zelfs ik als niet-baby-fan zou dat voor mijn zwangerschappen ook gedaan hebben voor een vriendin als het echt nodig was.

36 weken mijlpaal *O* en voor het eerst voelt dat ook echt als een mijlpaal, want dit was wat ik moest halen van de gyn!

Wij gaan zo een poging doen om de 112-dag te bezoeken. Ondanks het advies "kom met de fiets" gaan we toch met de auto. Ik durf het daar helemaal heen fietsen toch eigenlijk niet meer aan... straks breken daar opeens mijn vliezen, dan sta ik daar met fiets en O en moet man eerst naar huis om de auto te halen of we moeten naar het ziekenhuis fietsen wat dan nog best een eindje is... dus nu op goed geluk dat er hopelijk nog parkeerplek is en anders maar weer terug naar huis...
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_171593212
Even een snelle bij lees!

*O* voor alle goede nipt uitslagen!

Mijlpaal voor FF *O*

LDG, denk aan jullie tweetjes! :*

Hier gaat het sinds donderdag wat minder. Hele dag verschillende keren harde buiken gehad, ook tijdens het niks doen.
Veel mensen die mij zien denken dat ik aan de laatste loodjes bezig ben, omdat ze m'n buik zo groot vinden, en vragen zich dan ook af of het er echt maar 1 is.
Nooit gedacht maar die uitspraken maken mij zo onzeker over alles ;(
Er zijn natuurlijk ook hele leuke reacties, maar die blijven natuurlijk niet zo lang hangen als de minder leuke.
Denk dat ik daarom nu ook geregeld die harde buiken heb, ben toch (on)bewust bezig met die minder leuke reacties.
Over 1,5 week weer afspraak bij de Vk, hoop dat ze me wat meer gerust kan stellen.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:00:10 #114
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171593354
Ik vind het wel dapper dat je met 36 weken bij een tweeling nog in je eentje + dreumes ergens heengaat FF! :o ^O^
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_171594086
Ik ga niet in m'n eentje hoor Saskia :D verder dan de supermarkt en speeltuin kom ik alleen met O niet meer, en zelfs dat is tegenwoordig een flinke opgave.

Maar het was te druk :( parkeren was op minimaal 10 minuten lopen en dat trek ik gewoon niet meer lichamelijk, vooral de terugweg. We zijn in plaats daarvan naar de geitenboerderij geweest en dat vond O minstens net zo leuk. Misschien vanmiddag nog een poging wagen.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  zaterdag 10 juni 2017 @ 13:55:07 #116
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171595685
Mijlpaal voor FF *O* *O*

En ik snap dat goed hoor Flav.. Ik word ook steeds onzeker als mensen opmerkingen maken over de maat van mijn buik. Heeft bij mij ook te maken dat ik niet zo slank begon en mijn buik/figuur altijd al een gevoelig punt is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 14:00:41 #117
56471 pinquit
oh my lama!
pi_171595790
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 13:55 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Mijlpaal voor FF *O* *O*

En ik snap dat goed hoor Flav.. Ik word ook steeds onzeker als mensen opmerkingen maken over de maat van mijn buik. Heeft bij mij ook te maken dat ik niet zo slank begon en mijn buik/figuur altijd al een gevoelig punt is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's zonder bloot zijn toch ook prachtig? Ik kan me goed voorstellen dat je de blotebuik zelf niet tof vindt, omdat je precies ziet wat je niet aanstaat ;) zo zou ik ook naar mezelf kijken helaas.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_171596192
Flav, ik denk dat veel mensen die opmerkingen positief bedoelen en gewoon iets willen zeggen en denken dat dat aardig is. Vreemd genoeg heb ik deze zwangerschap nog nooit de vraag gekregen of het er twee zijn, vorige zwangerschap wel een aantal keer :') Ik krijg vooral schrikreacties van mensen die ik een tijdje niet gezien heb. Maar je hebt toch geen invloed op hoe je buik groeit helaas.

Stroop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  zaterdag 10 juni 2017 @ 14:55:13 #119
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171597017
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 14:00 schreef pinquit het volgende:

[..]

Foto's zonder bloot zijn toch ook prachtig? Ik kan me goed voorstellen dat je de blotebuik zelf niet tof vindt, omdat je precies ziet wat je niet aanstaat ;) zo zou ik ook naar mezelf kijken helaas.
Ja, zeker! Vond het ook erg fijn dat ze daar op in speelde door een deel van de poses te herhalen met een shirt aan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 14:22 schreef FlyingFish het volgende:
Stroop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze heeft nu (al!) een eerste foto als sneak preview gestuurd. Ik denk niet dat het mijn favoriete foto wordt, maar het valt me mee. Ik dacht eerder "OMG wat zijn m'n benen vatsig" dan dat ik mijn buik niet mooi vond :') bied perspectief voor de rest van de foto's *)

En wat grappig dat je nu de tweelingvraag niet krijgt! Je buik is wel nog wat groter dan vorige keer, toch? Misschien herinneren ze zich dat je de vorige keer ook een grote buik had en durven ze nu niet meer :D
pi_171597406
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 14:55 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Ja, zeker! Vond het ook erg fijn dat ze daar op in speelde door een deel van de poses te herhalen met een shirt aan.

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze heeft nu (al!) een eerste foto als sneak preview gestuurd. Ik denk niet dat het mijn favoriete foto wordt, maar het valt me mee. Ik dacht eerder "OMG wat zijn m'n benen vatsig" dan dat ik mijn buik niet mooi vond :') bied perspectief voor de rest van de foto's *)

En wat grappig dat je nu de tweelingvraag niet krijgt! Je buik is wel nog wat groter dan vorige keer, toch? Misschien herinneren ze zich dat je de vorige keer ook een grote buik had en durven ze nu niet meer :D
Fotografen weten hoe ze dingen positief op de foto moeten zetten, daar betaal je voor ;) ik heb ook hoge verwachtingen van onze geboortefotograaf straks!

Mijn buik is pas nu net wat groter dan vorige keer (toen had ik ook een mega buik vanwege overmatig vruchtwater). Ik weeg zelfs nog minder dan vorige keer aan het einde, ondanks een hoger startgewicht en veel minder beweging nu. Maar het zijn met name onbekenden / kennissen die dergelijke dingen vragen, dus die weten meestal niet hoe het vorige keer was.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  zaterdag 10 juni 2017 @ 18:05:04 #121
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171600643
FF, fijne mijlpaal! *O*

Lastig he, die commentaren soms. Zo is er bij mij weer weinig eigen vet bij, maar ervaar ik het dus (op slechte dagen) als commentaar op de baby, dat die te groot zou zijn. :')

Flav, lastig zo veel harde buiken. Kan je je programma zo nodig aanpassen voor meer rust? Of is dat niet nodig? Bij mij hielp dat bij die termijn geen bal voor de frequentie van de harde buiken maar mentaal wel voor het gevoel dat ik mezelf of mijn lichaam overbelastte.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 10 juni 2017 @ 18:20:41 #122
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171600881
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 14:22 schreef FlyingFish het volgende:
Flav, ik denk dat veel mensen die opmerkingen positief bedoelen en gewoon iets willen zeggen en denken dat dat aardig is. Vreemd genoeg heb ik deze zwangerschap nog nooit de vraag gekregen of het er twee zijn, vorige zwangerschap wel een aantal keer :') Ik krijg vooral schrikreacties van mensen die ik een tijdje niet gezien heb. Maar je hebt toch geen invloed op hoe je buik groeit helaas.

Stroop
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
aargh hier is ook het kwabje aanwezig -O- dat zorgt er echt voor dat ik mezelf niet mooi rond voel, maar rond met vetkwabje -O- wil ook al weken naar de sauna, maar wil alleen nog maar op badkledingdag, terwijl ik dat daarvoor (ook niet met een droomfiguur whatsoever) echt geen enkel probleem vond 8)7
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 10 juni 2017 @ 19:14:28 #123
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171601993
Oh de sauna, wat een goed idee om komende week een keer te doen om mijn verlof te vieren! Niet te lang en te warm enzo, maar wel veel relaxen.

Dit is al de tweede avond dat ik behoorlijke kramp heb in m'n onderbuik. Niet komend en gaand als harde buiken, maar meer zoals de eerste dag van een ongesteldheid. Ik lees hier en daar dat dat vaak indalen is. Ik hoop dan maar dat ie er snel mee klaar is, dat dalen, want sjonge wat een rotgevoel. Flinke harde buiken erbij ook }:|
Nee, ik heb geen blaasontsteking. Toevallig gisteren nog gecheckt :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171603767
FF, goeie mijlpaal! _O_

Ik vind het altijd zo zonde om (zwangere) vrouwen zo onzeker/ontevreden over hun eigen lijf te horen praten hč? Ik gun het iedereen zo om wél dat gevoel van "lekker pronken met die babybol!" te hebben, zonder dat daar een 'maar' achteraan komt.

En ik weet ook wel dat het een mens eigen is om over jezelf net wat kritischer te zijn dan over anderen, maar ik vraag me oprecht af of jullie zo'n 'kwabje' bij een andere (zwangere) vrouw überhaupt zouden zien. Ik gok van niet namelijk. Waarom dan wel zo kritisch op jezelf?
En ja, dit voelt vast als makkelijk praten en "zo werkt het nu eenmaal niet", maar waarom eigenlijk niet? :?
/my 2 cents


Nog bedankt voor de Zwitsal-babynamen-app-tip trouwens! ^O^ Werkt toch een stuk fijner dan ik dacht. Al besef ik daardoor nog meer hoe kritisch ik ben qua namen :+
De helft schrijf ik sowieso al af als zijnde geen-naam, en de andere helft (bijna) als prima-naam-maar-niet-voor-mijn-kind :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171604653
Jullie zijn echt streng voor jullie zelf hoor }:| allemaal van die prachtige babybuiken, genieten nu hoor O+
Ik vond het na de zwangerschap een heel ander verhaal :')

Super fijne mijlpaal, FF! Nu heb je sowieso een mooie termijn gehaald met de tweeling!

Mijn dag was inderdaad pittig, maar ik heb het overleefd. S. ligt nu in bedje en ik met de voetjes omhoog op de bank. Lekker chillen :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171604698
Wat een dag! Het was superdruk in de winkel. Zoveel mensen geholpen met dragen O+ Ik begon om 10 uur en om 15 uur was het heel even rustig, hele tijd niet gegeten, oeps. Kreeg gelijk op m'n kop van m'n moeder :@ "NIET BELLEN, EERST ETEN!!" Nu voor pampus op de bank, voetjes omhoog. Maar ik kwam eigenlijk hiervoor:

Ok, het is een post-baby-body filmpje, maar ik plaats hem hier nu toch.. voor iedereen die worstelt :*

FILMPJE!

"And that's when I realised what had happened to me. It's this maidenhood to motherhood transformation. And we as a culture, we want to stay in maidenhood as long as possible. So many women are trying to erase that rite of passage from their bodies, from their faces, their experiences. (...) My favorite part of my new body... my arms. They're bigger. They're strong. They have held two kids through a lot."
Make your own kind of music.
  zondag 11 juni 2017 @ 04:53:21 #127
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171611358
Waarom hebben midden in de nacht verschillende zenders nieuwsherhalingen en niet iets extra slaapverwekkends? Echt onaardig.

CE, mooi filmpje, ik zag 'm toevallig al gisteren :)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171611631
O ja, die armen. :Y Mega sterk zijn ze inmiddels. O+
Bij de overgang naar moeder verander je namelijk ook in een pakezel met alle hoeveelheden die je meesleept.

Lemijn, ze hebben ook hele saaie tienurige documentaires op Netflix voor wakker liggen. Slechte nacht gehad dus?

Ik ging gister het tweede trimester in. Zo bizar hoe veel sneller deze zwangerschap gevoelsmatig gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Krisvc op 11-06-2017 08:36:18 ]
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_171611651
Lemijn heb je nog kunnen slapen?

Het nachtaanbod op de tv klinkt trouwens beter dan het doordeweekse aanbod overdag. Ik zat laatst eens te zappen (ik kijk tegenwoordig echt nooit meer random tv) en ik kwam zo goed als alleen maar teleshopping tegen. Wel slaapverwekkend overigens :+

Herkenbaar trouwens van de menstruatie-achtige krampen. Had het niet eens geassocieerd met indalen. Ik weet wel dat het bij mij alleen maar vaker/erger werd. (En volgens de vk kan het voorwerk bij een tweede nog meer voorkomen. Leuk.. :P )
  zondag 11 juni 2017 @ 08:54:33 #130
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171611818
Toen ik m'n boterham op had ben ik gewoon weer in bed gaan liggen. Nog 2x een mug doodgeslagen. Verder goed geslapen :P Een saaie docu is wel een goede suggestie trouwens want ik ben niet geschikt voor enge dingen 's nachts, daarom trok ik dat nieuws zo slecht.

Oh ja Kazy goede heads up: het kan gewoon doorgaan dus de komende weken? Jammer wel.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171611868
Oei, dat filmpje hakt er hier wel goed in. Ik heb in de afgelopen 4 jaar heel hard gewerkt aan een figuur waar ik me prettig bij voel, wat resulteerde in bijna 30kg afvallen en de transformatie van bankkussen naar koffiezetapparaat (die blijft ook maar lopen ;) ). Nu met de zwagerschap vind ik het al moeilijk om bij de kilo's op de weegschaal niet te denken 'oef, die moeten er straks allemaal meer af', maar 'wauw kijk toch eens hoe goed ik voor de baby zorg'. Ik ben erg benieuwd hoe dat na de bevalling straks is. Ergens hoop ik dat ik het net zo ga zien als de mevrouw in het filmpje. Als teken dat je lichaam iets heel moeilijks en moois heeft gedaan; een kind op de wereld zetten. Maar ik vrees dat ik zo niet in elkaar zit. En eigenlijk is dat best heel jammer.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171612462
Lemijn: bij mij was dat de vorige keer wel zo ('de vorige keer' ontbreekt in een zin in mijn stukje zie ik nu). Maar: voordat de bevalling begon bleek ik al wel een ruime 2 cm ontsluiting te hebben, dus in die zin was ik er wel blij mee!

Nanuke :* Je bent niet de enige die er zo over denkt, maar ik hoop voor je dat je er een positieve draai aan kunt geven!

In alle eerlijkheid vond ik het gisteren stiekem ook wel een 'dingetje' dat ik nu al net over het gewicht heen was van wat ik met 40 weken zwangerschap met M. woog. (Jaja ik had een hoger startgewicht dus zo raar is het niet en het is ook voor een goed doel, maar toch he.)
pi_171617624
Ik maak me op het moment juist zorgen over dat ik maar blijf afvallen elke keer dat ik bij de VK kom, ik heb wel een verhoogd BMI dus reserves heb ik wel denk ik, en kan verder gewoon eten dus ik vraag me af waarom ik blijf afvallen.. Bij de VK hebben ze er nog niks over gezegd, maar is het niet gek? Van de week ook nog een buikgriep er over heen gehad, waardoor ik niks kon eten. Hoop dat de kleine een beetje op mijn reserves kan teren. Ga het volgende keer sowieso wel even vragen als ik dan weer afgevallen zou zijn.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_171618636
Rena, uiteraard gewoon overleggen met je vk. Maar de kleine pakt inderdaad gewoon wat ze nodig heeft hoor! :*
Mijn dochter woog 3760gr bij de geboorte en ik was ook maar 4kg aangekomen, dus per saldo ben ik toen ook afgevallen (een kilo of 7).
Snap dat het niet prettig voelt, maar zolang je voldoende drinkt en zorgt dat je een beetje gezond en gevarieerd eet, komt het echt al snel goed! :*

Met zo'n filmpje (of de tekst erbij) kan ik dan weer helemaal niks eigenlijk, daar ben ik te nuchter voor geloof ik.
Het is vast weer makkelijk praten, maar als je zwanger bent, kom je nu eenmaal aan in gewicht toch?
Ik denk oprecht dat het meer te maken heeft met te streng zijn voor jezelf dan dat dat opgelegd wordt door "onze cultuur". Ik durf tenminste wel te stellen dat ik andere vrouwen (zwanger of niet) niet zo hard beoordeel als dat sommige vrouwen hier zichzelf beoordelen...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 11 juni 2017 @ 17:07:52 #135
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171620754
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 14:52 schreef rena het volgende:
Ik maak me op het moment juist zorgen over dat ik maar blijf afvallen elke keer dat ik bij de VK kom, ik heb wel een verhoogd BMI dus reserves heb ik wel denk ik, en kan verder gewoon eten dus ik vraag me af waarom ik blijf afvallen.. Bij de VK hebben ze er nog niks over gezegd, maar is het niet gek? Van de week ook nog een buikgriep er over heen gehad, waardoor ik niks kon eten. Hoop dat de kleine een beetje op mijn reserves kan teren. Ga het volgende keer sowieso wel even vragen als ik dan weer afgevallen zou zijn.
had ik ook :) En hier ook een hoog bmi. Ik ben pas aangekomen vanaf week 20/22 ofzo en zit nu met bijna 30 wk aan krap +5 kg. Het schijnt dat als je zwaarder bent je lichaam die extra reserves soms niet gaat opslaan (thank god :+) scheelt aan het einde weer een beetje ;)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171622859
Ik sluit me helemaal bij je aan, twist :Y
Het lijkt me zo jammer dat je van zoiets bijzonders als een groeiende buik niet kan genieten omdat je een vetkwabje of andere imperfecties ziet dat niemand anders opmerkt.

Stom om te zeggen na alle onzekerheden van anderen, maar ik voel me zwanger echt het toppunt van vrouwelijkheid. Er zitten ineens borsten, een kont en eigenlijk gewoon rondingen overal aan. Met als bonus ( :+ ) dat ik een baby draag O+
pi_171623130
Ik ben nu 12 kg aangekomen met 29+5.
Onzeker over m'n figuur ben ik nu absoluut niet, voel me hartstikke trots als ik een strak jurkje aan heb waar de babybuik goed in te zien is O+
Dat ik me niet onzeker voel komt ook mede door vriendlief, hij verteld me elke dag hoe trots hij op mij is en hoe mooi hij m'n buik en mij vind O+ O+

Onzekerheid heb ik alleen over de baby, als mensen opmerkingen maken over hoe groot m'n buik al is. Ja hallo, ik ben 1.53 en het kindje moet toch ergens ruimte vinden om te kunnen groeien ;(
pi_171623390
Onzeker of de baby te groot is, flav? Zolang er bij je vk het zweet niet uitbreekt bij het voelen aan je buik zal het allemaal wel loslopen :P
Wat lief van je vriend! O+
  zondag 11 juni 2017 @ 19:43:11 #139
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171624433
Ik zit nu met 34 weken op 16 kg. En vanwege mijn verlof ( O+ ) kan ik niet meer wegen, dus geen idee waar het eindigt. Maar ik heb hetzelfde als jij Flav: dagelijks geschokte reacties op de buik. Het helpt zeker dat de verloskundige alleen maar elke keer zegt: wat een mooie buik. En op mijn vraag 1x: aan de grote kant, maar dat geeft niks, het past je prima.

Ik snap wel wat jullie zeggen hoor twist en skittles met dat het niet hoeft en jammer is. Want die onzekerheid hoeft ook niet, en het zou zo fijn zijn als niemand 'm had. Maar het is geen kwestie van even een knopje omzetten bij de meeste mensen. Juist als je al issues hebt met je gewicht of zelfbeeld kan zo'n zwangerschap heel heftig zijn. En eigenlijk sowieso. Het is zo... lichamelijk allemaal, maar de hele tijd gepraat over je lichaam dat eerder vooral instrument was voor jezelf en niet zo onderwerp van gesprek.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171624672
Skittles, het is helemaal niet stom om dat te zeggen, het is gewoon heel fijn dat het voor jou zo is! Ik vind het nu ook wel lekker, vooral met een mooi jurkje waar de buik goed in uit komt kan ik mezelf echt wel waarderen. Het is vooral de kilo's/het figuur van na het bevallen waar ik tegenop zie.

Flav, wat heerlijk dat je vriend het zo duidelijk uitspreekt. O+

Twist, ik denk ook zeker wel dat het voortkomt uit streng voor jezelf zijn, of onzeker zijn over, of andere bagage die iemand meedraagt. Maar weten dat wat ik voel niet nodig is, maakt niet dat het daar ineens anders van wordt. En weten dat mijn lijf straks iets heel moois heeft voortgebracht maakt niet ook meteen dat ik dan uitgezakte borsten en overtollig buikvel ineens sexy ga vinden. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 juni 2017 @ 20:03:13 #141
269689 crew  Viv
pi_171624909
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 19:43 schreef Lemijn het volgende:
dagelijks geschokte reacties op de buik.
Ik had het andere uiterste: zo'n bescheiden buik dat ik bij 27 weken glom ik van trots toen ik ging bloedprikken, en een oudere dame in de wachtkamer tegen me zei "Ja, die-en-die is ķķk zwanger, en..", dus zonder eerst te vragen of ik misschien zwanger was. Tot op de dag van de bevalling (voorbij de 39 weken) heb ik rondgelopen en -gefietst zonder ooit een opmerking of blik toegeworpen te krijgen in de trant van "Jij hoeft zeker niet lang meer?".

Ik ben er wel even onzeker over geweest vanwege de baby: was ik misschien te druk met fulltime werken en vanwege de verhuizing bij 36 weken, groeide de baby daardoor minder goed? De verloskundige in mijn nieuwe woonplaats heeft de baby nog een keer opgemeten en ze groeide precies op schema, dus toen ik het wel loslaten. :Y)
pi_171625538
Ik besef me ook dat het soms makkelijk praten is als je zelf die gevoelens niet hebt hoor! En was het inderdaad maar waar dat het een kwestie van een knopje omzetten was, want dan deed vast iedereen dat ;)
Maar ik bedoel ook meer dat ik het oprecht zonde vind dat zo veel vrouwen (is althans mijn idee) zo'n moeite hebben met hun eigen lichaam :*

Over opmerkingen over je buik: dat is écht-écht-écht 9 van de 10x compleet random! :') Mensen hebben echt geen idee wat een grote of kleine buik is, of bij welke termijn welke buik past. Ik heb de vorige zwangerschap ook echt alles gehoord: klein, bescheiden, gemiddeld, groot, enorm.
Ik denk ook echt dat mensen zich soms een soort van verplicht voelen om er iets over te zeggen en dan maar gewoon gokken ofzo :+

Nu ook weer: ben nu 16 weken zwanger en het is echt al duidelijk zichtbaar. Maar gisteren zei iemand nog dat ze er niks van zag, want "tsja, alle vrouwen hebben toch wel een beetje een buikje". En bedankt, zeg maar :P
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171625936
Maar van wie krijg je dan dagelijks geschokte reacties? :o Met dagelijks geschokte reacties zou niemand blij zijn natuurlijk.
Misschien heb ik een resting bitch face ofzo en durven ze niet, want zo vaak gaat het al niet eens over de zwangerschap. Laat staan over de buik.

Na de zwangerschap kijkt er overigens ook niemand naar je lichaam. Dan ben je alleen nog maar "brenger van de baby" en nagenoeg onzichtbaar :')
pi_171625980
Hier hetzelfde als bij ViviRAWRS. Een bescheiden buikje en regelmatig opmerkingen daarover. De baby's die in mijn buik zitten zijn ook klein & daarvoor ben ik zowel tijdens de eerste zwangerschap als deze zwangerschap doorverwezen naar het ziekenhuis. Ik weet niet echt hoe het komt, want het is niet alsof ik heel weinig rust/weinig eet, maar de groei is wel steeds op de eigen lijn (dus nu weer terug bij de verloskundige). Soms vind ik het lastig als mensen dan zeggen dat het heel erg bescheiden is, maar daarnaast zie ik er wel het voordeel van, want het scheelt erg veel qua lichamelijke ongemakken denk ik.

Ik baal wel een beetje van het feit dat ik veel snoep (deze zwangerschap meer dan vorige heb ik het idee). Ik let normaal meestal heel goed op mijn voeding en probeer zeker op te letten met suikers en zo, maar deze zwangerschap lukt het me echt niet. Bijna iedere avond is er wel iets zoets wat ik snoep. Daar ben ik een beetje klaar mee, want ik ga me daar eigenlijk ook niet echt blij door voelen als ik langere tijd een stuk minder gezond leef. Hopelijk komt het echt een beetje door de hormonen dat ik me niet in kan houden en gaat het na de zwangerschap weer wat beter.
Hier zal ik uiteindelijk ongeveer 10kg aankomen verwacht ik (vorige zwangerschap ook zoiets en daar zit ik nu niet ver vandaan). Ik ben verder niet echt onzeker over mijn lichaam, maar ben eerder bang dat de baby of ikzelf erg ongezond worden door het vele snoepen.

Verder een :* voor degenen die zich onzeker voelen door opmerkingen van anderen of het er moeilijk mee hebben dat je lichaam veranderd. Dat is gewoon niet leuk aan het zwanger zijn!

Hier spreekt verder een ongeduldige LLM. Ik voel me nog prima lichamelijk dus ik vind dat ik eigenlijk niet mag zeuren en het is alleen maar goed als de baby nog even in mijn buik blijft en nog even kan doorgroeien. & ik ben nog niet eens bij de UD. Maar toch. Toch regelmatig last van harde buiken en een beetje menstruatie achtige krampen, waardoor ik dan ga denken, zal het nu bijna zover zijn? & Daarnaast het feit dat je toch minder gaat plannen zo aan het einde van de zwangerschap, waardoor je niet veel speciaals doet en er soort van mee wacht tot de baby er is. Alles lijkt dan een beetje in de pauzestand. & dan ook nog de spanning van hoe het allemaal zal gaan met de bevalling. & ook heel erg uitzien naar de ontmoeting met dit kindje O+ . Nouja :) dat dus allemaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vieve6 op 11-06-2017 20:36:56 ]
  zondag 11 juni 2017 @ 20:41:49 #145
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171626374
Woensdag krijgen we de groeiecho *O* ben benieuwd of de kleine wurm n beetje op schema ligt. Sowieso keer baby kijken sinds lange tijd O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171626611
Een groei echo is niet standaard toch?
Ik heb er namelijk (nog) geen gepland staan :@
  zondag 11 juni 2017 @ 20:51:54 #147
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171626715
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 20:48 schreef Flav het volgende:
Een groei echo is niet standaard toch?
Ik heb er namelijk (nog) geen gepland staan :@
Nee ik geloof het niet, sommige mensen uit mn pufclubles hadden hem ook niet gehad. Onze praktijk biedt hem aan dus je kan ervoor kiezen, wel voor eigen kosten :Y moet zeggen dat ik geen idee heb wat het kost :@

Edit: 44¤, da's wel te overzien :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 11 juni 2017 @ 21:06:51 #148
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171627314
Ik heb werk waarbij ik dagelijks veel mensen zie. Dat helpt misschien. Maar ik ben er dus allang niet meer van onder de indruk he, die reacties.

LDG, zeggen de verloskundigen niet ook gewoon iets over de groei bij het voelen aan je buik? Want los van dat je de echo natuurlijk fijn/leuk/nuttig/etc mag vinden, is het gemiddeld genomen niet de enige manier om iets te weten te komen over de groei :)
Veel plezier met baby kijken natuurlijk!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171627680
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 20:29 schreef Skittles het volgende:
Maar van wie krijg je dan dagelijks geschokte reacties? :o Met dagelijks geschokte reacties zou niemand blij zijn natuurlijk.
Misschien heb ik een resting bitch face ofzo en durven ze niet, want zo vaak gaat het al niet eens over de zwangerschap. Laat staan over de buik.
Zou dat het zijn? :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 11 juni 2017 @ 21:21:11 #150
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171627811
Weet je wat ik zelf eigenlijk fascinerender vind dan die babybol? Dat er na het eten echt een aparte bult boven zit, die vooral in liggende toestand nog hoger is dan m'n baarmoeder. Maag met ruimtegebrek. :')
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171630347
Haha, dat is waar, Skittles. Niemand heeft oog voor je zodra je een baby bij je hebt :')

Ik weet trouwens zelf ook helemaal niet wat een gemiddelde buik bij x-weken is. Dus zeg ik er gewoon niets over. Wel ooit dat iemand een mooie buik heeft, want dat is het ook O+

Vandaag een winkeldagje gehad en ik ben tevreden.
Een jurkje voor een bruiloft gekocht waarin ik mijn bolle buik lekker kan showen. Nu kan ik tenminste zonder schaamte een heel strak jurkje aan en vindt iedereen het schattig *)
En daarna een nieuw bed uitgekozen O+ Het komt over 10-12 weken dus ik hoop maar dat ze op tijd zijn. Een elektrisch verstelbare boxspring in de kraamweek :9 wat een vooruitzicht. Ik ga die week mijn bed niet uit :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171630569
Ik had vorige keer met 39.6 nog een groeiecho, omdat de groei zo enorm afweek van de verwachting :D niet dat ze dan nog veel kunnen zien overigens, alleen dat de baby idd groot was :')

Lemijn, die tweede bult is mij nog nooit opgevallen... Maar de bult die ik heb ziet er ook elke keer anders uit.

Hier overigens weinig onzekerheid, ik ben nu blijer met m'n lichaam dan ooit en draag nu zelfs jurkjes, maar ik begrijp die onzekerheid wel. En ik kijk nu al op tegen het moment dat die buik weer weg is, zeker de eerste weken als mensen overduidelijk nog denken dat je nog zwanger bent :( Maar ik was ook een beetje naief, ik dacht baby eruit = buik weg, maar dat werkt niet zo helaas...

Ik ben overigens wel echt aan het aftellen nu, loop fysiek echt tegen beperkingen aan. Even boodschappen doen moet ik de halve dag van bijkomen, terwijl ik daarvoor ook drie uur 'vrij' ben geweest toen man met O ging fietsen en hij daarna op bed lag. Morgen gaan ze met z'n tweeen naar de dierentuin, dus heb ik ook een rustig dagje, maar stiekem baal ik enorm dat ik dingen moet laten. Ben dan ook erg blij dat ik iig een einddatum heb, moet er niet aan denken om nu in theorie nog vier weken zo door te lopen... maar ik heb vandaag ook even niet zo'n goede dag, dat heeft daar ook invloed op.

We hebben wel de opvang voor O afgesproken, man blijft toch de eerste nacht ook in het ziekenhuis als er plek is. En ik heb een lijstje gemaakt voor m'n vluchttas en O's logeertas, dus die ga ik morgen ook maar eens klaarzetten, wordt wel eens tijd :')
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  zondag 11 juni 2017 @ 22:45:41 #153
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171630845
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 21:06 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb werk waarbij ik dagelijks veel mensen zie. Dat helpt misschien. Maar ik ben er dus allang niet meer van onder de indruk he, die reacties.

LDG, zeggen de verloskundigen niet ook gewoon iets over de groei bij het voelen aan je buik? Want los van dat je de echo natuurlijk fijn/leuk/nuttig/etc mag vinden, is het gemiddeld genomen niet de enige manier om iets te weten te komen over de groei :)
Veel plezier met baby kijken natuurlijk!
Ja wel eens iets al "oh ja je baarmoeder is op de goeie hoogte voor je termijn" maar dat is het wel zo'n beetje. Als zij zich geen zorgen maken doe ik dat ook niet :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171632146
Oooh LeSage, dat klinkt als een heerlijk bedje. Wat voor een jurkje heb je gescoord?

En Lemijn, lekker rust! Wat zijn je plannen voor je verlof?

Ah pfff, dat gewicht... De vorige keer kwam ik aan volgens het boekje (2 kilo tot 20w, daarna nog 10), en eindigde ik na een paar maanden 7 kilo lichter.

Nu kwam ik de eerste 22 weken al 11 kilo aan. Als je dan toch al op een gitzwarte gifwolk zit, voel je je nķg monsterlijker. Ook niet meer gewogen uit zelfbescherming. Tot gisteren. Zit dus nog steeds op +11. Superweird.

Vorige keer groeide mijn buik heel gemiddeld, dus als mensen mijn formaat gingen bediscussiëren, gooide ik dat er ook steeds in. "Gemiddelder wordt een zwangere buik niet voor deze termijn". Is de discussie gelijk afgelopen.

Tja, ging deze zwangerschap dus ff niet op. :')

Aah, gisteren wel heel lief commentaar gehad van een winkelmeisje. Die sloeg d'r hand voor haar mond en zei: " Ooooooh! Jeetje! Wat een mooie buik heeft u! Ja nee echt, heeeeel mooi!" Vond ik zo'n lieve opmerking, ik glom d'r van!

Heb een co-sleeper gekocht waar de zijkant heel makkelijk van omhoog en omlaag kan. Ben er vet blij mee! *O*
pi_171634643
Wat lief van het winkelmeisje Sara! En vervelend van de gitzwarte gifwolk. Is dat zwangerschapsgerelateerd? (Vraag mag uiteraard genegeerd worden!) Hoop dat die snel plaatsmaakt voor een blauwe wolk :*

FF vandaag hopelijk een betere dag :* Je bent wel mijn voorbeeld hoor. Als ik lees wat je de afgelopen tijd nog deed en als ik het vergelijk met wat ik nog doe. (= vrij weinig.)

Het helpt hier niet echt dat de baby sinds kort als een malle gaat bewegen als ik sta of loop. Zo bizar. Als ik dan ga zitten, is het gelijk een stuk rustiger. Dit weekend in de dierentuin heb ik dan ook van ieder bankje en zitje gebruik gemaakt :D

LDG: had je vandaag een gesprek met je leidinggevende? Zo ja, zet hem op!

We hebben gisteren trouwens mijn schoonmoeder bereid gevonden om in dat ene weekendje dat we geen oppas hebben paraat te staan. Ze woont dan niet echt om de hoek, maar het is wel een opluchting ook al verwacht ik geen bevalling. Het arme mens doet die nacht waarschijnlijk geen oog dicht.. Ik heb ook al de eerste sterktewensen binnen en mijn schoonzus riep gisteren bij afscheid: tot bij de bevalling! Ik heb gevraagd of het ook daarna mocht :+
  maandag 12 juni 2017 @ 08:17:25 #156
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171634742
LDG, succes vandaag!

quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 23:32 schreef Sara82 het volgende:
En Lemijn, lekker rust! Wat zijn je plannen voor je verlof?
Ik had vantevoren inderdaad veel plannen, vanwege het naīeve idee dat het een soort gratis vrije tijd is. De realiteit is dat ik de komende week nog in de herrie en rommel zit van de badkamerverbouwing (eigen schuld natuurlijk), daarna heb ik (met hulp) een hoop op schoon te maken en op te ruimen, en dan eindelijk de babykamer schilderen/inrichten enzo.
En ik heb nog wat dingen te kopen.
En wat achterstallige administratie te doen.
En heel veel bij te slapen.
Mocht er daarna nog tijd over zijn: ik heb 6 series en 26 boeken liggen om die te vullen :P

Maar los van dat alles verheug ik me er erg op om vanaf volgende week écht mijn tempo te kunnen vertragen. Niet meer om 7 uur opstaan, nog rustiger ontbijten (als boven mijn hoofd de muurtegels worden losgehakt eet ik liever door zodat ik de deur uit kan), daarna een sociale of winkel-achtige activiteit in laag tempo en geen 4 maar 1 of 2 per dag.

Zoiets? En oh ja, hoofdplan voor dit verlof: op een gegeven moment een kind krijgen. Ik vergeet het soms bijna maar dat staat ergens de komende weken ook op de planning :o O+

Edit: ik vind dit wel een memorabel moment trouwens. anders zou ik nu aan mijn werkdag beginnen...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171634818
FF, ik snap dat je aan het aftellen bent, met 2 tegelijk lijkt me zo zwaar.

Sara, wat een heerlijke opmerking inderdaad. Zoiets kan je dag maken :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb tot nu toe alleen nog maar gehuild deze ochtend.
De hele nacht ruk geslapen, net als vriend en S. De keren dat ik in slaap viel werd ik wakker met kramp. Net opgestaan, maar eigenlijk was er geen fatsoenlijk ontbijt in huis. Wil ik mijn werkkleding gauw in de droger gooien om dadelijk aan te doen, is de droger kapot.
Ik wil terug naar bed, en heel veel huilen en slapen :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 12 juni 2017 @ 08:51:23 #158
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171635006
Wat een akelig begin van je dag LaSage! Hopelijk heb je inmiddels je kunnen herpakken, en heb je je anders afgemeld voor werk vandaag :*

FF aan het aftellen! Je hebt al een datum toch? Spannend joh, ik ben heel benieuwd hoe het allemaal zal gaan straks.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171635445
Lemijn, ik vind het nogal wat plannen hoor :) lekker rustig aan doen, dat is het belangrijkst.

Ik heb me een soort van herpakt, dadelijk sowieso werken. Vriend is een week thuis om te klussen en we zijn allebei niet in de stemming om heel gezellig te zijn tegen elkaar ;( :')

LDG, ga je vandaag naar het gesprek? In ieder geval veel succes dan en laat je niet ompraten tot dingen die niet goed voor je zijn! Je staat in je recht en moet goed voor jezelf en je kleintje zorgen :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 12 juni 2017 @ 09:47:37 #160
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171635844
Fijn dat je een oppas hebt kunnen regelen, Kazy! Moet toch een fijn gevoel geven.

FF, ik vind het ook knap wat je nog allemaal doet hoor! Maar kan me goed voorstellen dat je nu aan het aftellen bent.

:* voor Sara's wolk en LeSage's zware ochtend.

Jeetje Lemijn, wat een drukke planning voor tijdens je verlof :o vergeet je niet dat je ook moet rusten? Ik zou die boeken en Netflix dus iets hoger op het lijstje zetten!

Ik kreeg gister het verzoek van man of ik niet op de UD kon bevallen, want dan was de koninginnerit in de Tour de France. Als ik ook dáár rekening mee moet houden.. :{w
pi_171636304
Wat een goed idee LeSage, een nieuw bed!
Hopelijk word je dag toch nog wat beter, misschien na een dutje. ;)

FF sterkte. Wees niet zo hard voor jezelf, je hebt je rust echt nodig.

Ik las heel veel over babybuiken. Babybuiken vind ik eigenlijk altijd mooi. O+ Ben ook supertrots op mijn eigen babybuikje (en grotere borsten). :D
De afgelopen week had ik mijn suikerdipjes opgelost met een paar snoepjes per dag. Ik vreesde daardoor wel voor de weegschaal maar weeg nog precies hetzelfde. Maar voorlopig haal ik geen snoepjes meer, voelde me er toch niet goed bij.

Gisteren kreeg ik mijn eerste compliment dat ik straalde, al denk ik dat het mijn zonnebrand met glimmertjes was. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171636389
LeSage wat een baaldag :* Wel prachtig jurkje trouwens.

Lemijn mooie planning! Zolang je je nog fit voelt, klinkt dit goed te doen. Krijg je nog hulp met de babykamer?

Stroop jouw vriend haha! Heb je nog meer 'aub niet op deze datum bevallen'-data of alleen deze?

Ik heb net een nieuwe controleafspraak gemaakt bij de tandarts mét 2 reminders in de agenda. De vorige was ik namelijk vergeten :X #preggersbrein De afspraak staat een week voor mijn UD gepland, dus er staat genoteerd dat ik mogelijk vlak van tevoren nog afbel.
pi_171639561
Wat een drukte Lemijn! Houd je nog wel tijd over voor verlof? Je weet dat je daarna niks meer in kunt halen he? ;)

Oef, dat soort dagen LeSage :X Sterkte :*

Hahaha Stroop, dat is dan natuurlijk precies de dag waarop je kindje komt, dat begrijp je natuurlijk :D
Make your own kind of music.
pi_171639776
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

had ik ook :) En hier ook een hoog bmi. Ik ben pas aangekomen vanaf week 20/22 ofzo en zit nu met bijna 30 wk aan krap +5 kg. Het schijnt dat als je zwaarder bent je lichaam die extra reserves soms niet gaat opslaan (thank god :+) scheelt aan het einde weer een beetje ;)
Zo probeer ik het ook maar te zien :Y Eet verder wel gewoon normaal, dus neem aan dat ze haar voeding wel krijgt via mij.

Twist :*

LeSage, wat een rotbegin van je dag -O- Hopelijk voel je je gauw wat beter!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_171641801
Haha, Stroop! Gewoon tegenhouden, die weeën! Je moet ergens prioriteit leggen :')

Pannenkoek, stralen is niet alleen het glimmen van je huid hč? Mensen zien vast ook wel dat je gewoon geniet van je zwangerschap O+

Rot hč Kazy, zo'n zwangerschapsbrein? Enige wat helpt is inderdaad alles 100x noteren. En dan je notities niet vergeten te bekijken :')

Mijn baaldag is gelukkig iets minder inmiddels. Lekker aan het werk en vriend appte dat ik vanavond toch maar naar yoga moest gaan (ipv ik thuis en hij klussen) want hij dacht dat ik het wel kon gebruiken O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 12 juni 2017 @ 14:41:47 #166
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171642912
Wat lief LeSage O+

En inderdaad, mijn vent heeft zijn prioriteiten prima op orde :') Verder mocht ik alleen niet op de 7e, want dan is mijn neefje al jarig. Dus op zich valt het mee met het eisenlijstje :P

We gaan morgen de bevalling bespreken bij de verloskundige en opeens heb ik 100.000 vragen die nooit in een half uur beantwoord kunnen worden.. Misschien moet ik vast mijn excuses aanbieden aan de mensen die na ons aan de beurt zijn :')
pi_171644460
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 07:57 schreef kazy het volgende:
Wat lief van het winkelmeisje Sara! En vervelend van de gitzwarte gifwolk. Is dat zwangerschapsgerelateerd? (Vraag mag uiteraard genegeerd worden!) Hoop dat die snel plaatsmaakt voor een blauwe wolk :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stroopwafel, je kunt daar ook best rekening mee houden hoor. Sommige dingen zijn nou eenmaal Belangrijk. Zo kan ik niet op 30 juni bevallen, want dan komen ze de trap stofferen. Gewoon een kwestie van die weeen goed wegpuffen.

Mooi jurkje LeSage! Vrolijk en sjiek!. Lief van je vriend, fijn dat het weer wat beter gaat nu.

LDG, ben je nog naar dat gesprek gegaan?
  maandag 12 juni 2017 @ 16:07:06 #168
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171644655
Gesprek over vijf minuten :o :{ :% :X }:| ):O
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171644694
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Gesprek over vijf minuten :o :{ :% :X }:| ):O
Heel veel sterkte!!
pi_171644723
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 15:57 schreef Sara82 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een :* voor Sara. Zo 'te overzien' komt jouw verhaal niet over hoor, kan me niet voorstellen hoe zwaar het is voor je.
  maandag 12 juni 2017 @ 16:26:48 #171
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171645046
Sara, ik sluit me aan bij Olivia. Klinkt als een zeer heftige gebeurtenis/periode. En dan daar bovenop nog de zwangerschap.. Pas je wel goed op jezelf? :*
pi_171645056
Wat een verhaal Sara. Dan snap ik je gifwolk wel. Ook jammer dat je zo minder van je zwangerschap tot nu toe kon genieten. Zwanger zijn is al zwaar zat zonder zware emotionele problemen.

Sterkte met je gesprek drummer. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171645566
Jeetje Sara, dat klinkt behoorlijk zwaar allemaal zeg. Wat een timing ook, echt verschrikkelijk. Helemaal invoelbaar, die gitzwarte wolk. Hopelijk gaat het snel weer écht beter.

LDG, ik ben heel benieuwd naar hoe je gesprek ging. Ik word weer boos als ik eraan denk. :(

LeSage, wat een leuk jurkje. O+ Daarin ga je het vast naar je zin hebben op de bruiloft. Gelukkig eindigde je dag beter dan hij begon, superlief van je man!
pi_171646199
Dat je daardoor op een zwarte wolk zit begrijp ik Sara. Is dat nu afgewikkeld?

Lemijn, ik heb al een datum idd. Dat maakt het aftellen een flink stuk makkelijker :)

LDG, hoe ging het gesprek? Moeten we de hormonale tak van de FOK!knokploeg op haar afsturen?
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_171647343
Leuk jurkje Lesage! O+

Dat is niet niks Sara, hoop dat t snel beter gaat :*

Ben heel benieuwd hoe het gesprek is gegaan, LDG :(
  maandag 12 juni 2017 @ 18:48:30 #176
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171647981
Nou ik ben ziekgemeld hoor :P

Leidinggevende ging tegen de hare een beetje dramatisch doen over dat ze het niet zag aankomen en dat dat mijn schuld was, maar dat kon ik aardig pareren gelukkig.

Nu dus soort van vervroegd verlof, ik heb een nieuwe hobby nodig denk ik _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 12 juni 2017 @ 18:50:16 #177
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171648014
En even n knuffel voor sara :* da's niet niks zeg! Gelukkig komen er weer wat lichtpuntjes O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171648079
Goed gedaan LDG! Zal een opluchting zijn ook!

Heb je al netflix? :P
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  maandag 12 juni 2017 @ 18:54:32 #179
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171648103
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 18:53 schreef FlyingFish het volgende:
Goed gedaan LDG! Zal een opluchting zijn ook!

Heb je al netflix? :P
Ben al halverwege call the midwife :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171648425
Heel erg heftig Sara, begrijpelijk dat je op een zwarte wolk zit/zat :* hopelijk kan je nu wel eindelijk genieten! O+

LDG wat fijn dat je toch alsnog ziek gemeld bent, en was daar nu heel het gedoe voor nodig :o Ze kon ook gewoon gelijk toezeggen. Maar nu heeeeeerlijk genieten van je verlof! :P


Ik ben slecht bijgelezen :X

Misselijkheid is toegeslagen, ben zo beroerd. Nergens zin in en zo moe! Even een vraagje over gember- verse gember thee (zelf gemaakt met citroen en honing) kan geen kwaad toch? Of wat hielp bij jullie tegen die kwaal? :? :r
pi_171648634
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:09 schreef BellaaElisa het volgende:
Heel erg heftig Sara, begrijpelijk dat je op een zwarte wolk zit/zat :* hopelijk kan je nu wel eindelijk genieten! O+

LDG wat fijn dat je toch alsnog ziek gemeld bent, en was daar nu heel het gedoe voor nodig :o Ze kon ook gewoon gelijk toezeggen. Maar nu heeeeeerlijk genieten van je verlof! :P

Ik ben slecht bijgelezen :X

Misselijkheid is toegeslagen, ben zo beroerd. Nergens zin in en zo moe! Even een vraagje over gember- verse gember thee (zelf gemaakt met citroen en honing) kan geen kwaad toch? Of wat hielp bij jullie tegen die kwaal? :? :r
Regelmatig kleine beetjes eten, zodat je nooit een lege maag hebt. Ik heb zo vaak kleine porties gegeten dat er weinig eten meer is waar ik nog blij van wordt. :@

Volgens mij kan gember geen kwaad en citroen sowieso niet.

Fijn dat het ziekmelden alsnog gelukt is LDG! En nou je verdiende tijd met Netflix. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171648680
Oh Sara, ik vind dat heel zwaar klinken hoor. Wat een rottijd heb je gehad!
Blijf je dit werk wel doen na de zwangerschap? Lijkt me lastig als het je dan blijft achtervolgen. :*

LDG, goed dat je voor jezelf opgekomen bent! En nu gaan genieten!!

Uiteindelijk toch geen yoga. De dag blijkt echt een pechdag te zijn. Droger lijkt niet kapot, maar er is wel iets mis met de groep. En toen haalde vriend de planken van de muur die gestuct moet worden en was die helemaal vochtig. Buiten ligt tegen die muur een plantenborder, dus die moet nu verwijderd worden en dat moet vanavond nog gebeuren zodat hij morgen verder kan.
Dus ik blijf maar lekker bij S. binnen :')
Ben blij als het morgen is!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171649053
Wow Lemijn je programma voor het verlof klinkt inderdaad aardig druk :+ . Dan zul je je in ieder geval niet vervelen. Ik begin het de laatste dagen saai te vinden, maar dat hoort er ook een beetje bij vind ik :P . Tijd voor babyknuffelen dus O+ .

Wat een pechdag LeSage! Dan jezelf thuis maar een ontspannen avondje gunnen :*.

Jee Sara, dan heb je veel op je pad gekregen. Heel begrijpelijk dat je daardoor even wat minder zonnig naar de dingen kan kijken en dan ook nog gelijktijdig met een zwangerschap die al veel energie van je vergt. Een :* en knuffel voor jou! Gelukkig gaat het nu weer de positieve richting in!

Fijn dat je verlof nu eindelijk is ingegaan LDG. Geniet van je welverdiende rust :* , met netflix natuurlijk!

Ik heb een soort afwijking dat ik alleen series kijken niet leuk vind :@ . Dus eigenlijk niet echt gebruik gemaakt van netflix tijdens het verlof.

Hier vandaag een dagje met dreumes. Verder ook niet veel bijzonders beleefd.

& dadelijk weer op de bank. Met ijs :@ :@ :@ .
pi_171649316
Jammer dat het zo moeizaam moest gaan, maar heel fijn dat je met verlof bent, LDG!
pi_171649828
Sara, "lijkt wel te overzien" is zo'n beetje het laatste wat in me op zou komen, wat heftig allemaal joh! :* Ik duim voor betere tijden!

Ldg, erg jammer (zacht uitgedrukt) dat het op zo'n manier moet, maar fijn dat je zo te horen jouw zegje ook hebt kunnen doen! ^O^ Nu lekker van je extra verlof (en rustig aan doen natuurlijk :* )!

LeSage, bwuh, zulke dagen moeten maar gewoon snel voorbij zijn :{w wat een pech zeg!
Ik wil altijd zeggen dat morgen dan alleen maar beter kan worden, maar wil ook weer niks over je afroepen :D

Vieve, oeh dat ijs klinkt goed! :9 Zo onze vriezer ook maar eens raadplegen O-)

Hier lekker 2 weken vrij! :s) Deze week een beetje klussen in huis en dan en weekje weg!
Morgen eindelijk weer eens naar de vk O+ 6 weken ertussen is toch best lang!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171650074
Lekker Twist, geniet ervan! Waar ga je naartoe?
En veel plezier morgen :) 6 weken is ook lang!
  maandag 12 juni 2017 @ 21:08:51 #187
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171651681
Twist, fijne vakantie!

Vieve, ik kan gelukkig heel goed alleen series kijken, wat lastig als je daar niet van houdt. Hoewel, dan houd je meer tijd over om een boek te lezen. Gaan je dagen met dreumes thuis nog goed?

LeSage ik wens je morgen een betere dag toe! Wat een gedoe allemaal en wat jammer dat je yoga er daardoor bij inschoot.

BellaElisa: bij mij hielp niks. Sorry. Wel alle adviezen uitgeprobeerd, dat gaf me wat te doen. Blijven eten zorgde dat het niet nog erger werd.

LDG, fijn dat het ei eindelijk is gelegd! Succes met wennen aan je vervroegde vrijheid. Best raar moet dat voor je voelen. Hopelijk kom je makkelijk in een rustiger modus en zakt vooral je stress snel weg.

Sara, wat een heftige gebeurtenissen, en dan nog een zwangerschap erbij. Alle begrip voor je donderwolk. Goed te horen dat het iets beter gaat, vooral omdat je je nu moet kunnen voorbereiden op de bevalling enzo. Sterkte!

Grappig dat de reacties op mijn verlofplannen zo uiteenlopen, van goede planning tot veel te veel. Ik laat het gewoon per dag afhangen hoe het voelt. Uitgangspunt is dat ik minder moe wordt, niet erger moe. Dus daar zorg ik echt wel voor :) En van alleen maar op de bank en in bed liggen krijg ik pijn in m'n rug (ik heb het getest) dus af en toe in beweging lijkt me wel gezond. Met mate.
En ja, voor alles zijn hulptroepen. Het schoonmaken is sowieso uitbesteed. Geen zorgen. oO<
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171653502
Nou Lemijn, ik zeg dan wel dat ik vind dat je veel plannen hebt, maar ik zit zelf nooit een dag stil, dus ik begrijp het best :) en daar is je verlof ook voor, om lekker op je gemak nog even heel veel te doen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171654728
Even een vraagje tussendoor: hoe en wanneer hebben jullie je verloskundige gekozen? :)
Make your own kind of music.
pi_171656699
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:09 schreef BellaaElisa het volgende:
Heel erg heftig Sara, begrijpelijk dat je op een zwarte wolk zit/zat :* hopelijk kan je nu wel eindelijk genieten! O+

LDG wat fijn dat je toch alsnog ziek gemeld bent, en was daar nu heel het gedoe voor nodig :o Ze kon ook gewoon gelijk toezeggen. Maar nu heeeeeerlijk genieten van je verlof! :P


Ik ben slecht bijgelezen :X

Misselijkheid is toegeslagen, ben zo beroerd. Nergens zin in en zo moe! Even een vraagje over gember- verse gember thee (zelf gemaakt met citroen en honing) kan geen kwaad toch? Of wat hielp bij jullie tegen die kwaal? :? :r
Bij mij hielp kauwgum kauwen. Dat helpt ook tegen wagenziek. Omdat je speeksel aanmaakt, schijnt dat te helpen. :)
  maandag 12 juni 2017 @ 23:48:05 #191
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171656861
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 22:31 schreef CassElliot het volgende:
Even een vraagje tussendoor: hoe en wanneer hebben jullie je verloskundige gekozen? :)
meteen na de positieve test :P en we hebben gewoon de dichtstbijzijnde gegoogled en er eentje gekozen. Wisselen kan altijd nog.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171656925
Vanillevla Bellaa!

Cass, ik heb vorige keer rond de 7 weken contact opgenomen. Gezocht op internet welke er in de buurt waren en 1 daarvan had een eigen echoscopist en een gevarieerd team (qua leeftijden en ze hadden een man in dienst, beide pluspunten imo). Vervolgens recensies opgezocht en die waren prima, dus daarvoor gekozen. Bleek later dat m'n zus exact dezelfde had gehad beide keren, maar wel met wisselende ervaring. Was je niet tevreden over je vk van vorige keer?

Lekker Twist, een weekje er tussenuit!

Lemijn, dat lijkt me ook de beste instelling, gewoon per dag bekijken! En van een hele dag niks doen voel je je meestal ook niet fijn.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_171658858
Ldg, wat jammer dat je in gesprek moest om het voor elkaar te krijgen, maar fijn dat het gelukt is. :*

Lemijn, ik heb ook al heel wat dingen 'gepland' voor in mijn verlof. Ik merk namelijk hetzelfde, van stilzitten krijg ik last van en pijn in mijn rug. En ook psychisch is t niet zo lekker om alleen maar bank te hangen. :P Zolang je in de gaten houdt wat je aankan, lijkt me dat allemaal prima. En de hulptroepen zijn natuurlijk ook slim.

Sara, wat is er 'te overzien' aan jouw situatie? :o ik hoop dat het snel bijtrekt en je toch nog de kans krijgt om fijn zwanger te zijn.

LeSage, wat een dag zeg. Ik hoop dat vandaag beter is! :*

Verder had ik wel bijgelezen maar ik weet t allemaal niet meer zo goed. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 07:31:59 #194
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171659007
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:54 schreef LeSage het volgende:
<knip>
daar is je verlof ook voor, om lekker op je gemak nog even heel veel te doen.
Die leen ik even! Mooie uitspraak :)

CassElliot, lang verhaal over mijn verloskundigen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171659168
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 22:31 schreef CassElliot het volgende:
Even een vraagje tussendoor: hoe en wanneer hebben jullie je verloskundige gekozen? :)
Volgens mij deed ik het ongeveer een week na de test. Ook gewoon de dichtstbijzijnde. In datzelfde complex zit ook mijn huisarts en apotheek. ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171659187
Ik heb gekozen voor de bekendste praktijk in ons dorp. Is gelukkig ook maar een kleintje, met 3 vaste werknemers en een vaste vervanger.
Een van de verloskundigen kende ik al persoonlijk, zij heeft vooraf gevraagd of ik het vervelend zou vinden als ze bij mijn bevalling zou zijn. Dat maakte mij weinig uit, maar ik vond het prettig dat ze daar wel rekening mee hield :)
Ze zijn sowieso heel betrokken, dat vind ik vooral heel fijn. Toen ik medisch werd is mijn eigen verloskundige na een andere bevalling het laatste deel van mijn bevalling toch gebleven O+ Zo lief, want het was half 3 's nachts en ze had ook lekker naar bed kunnen gaan.

Gebeld heb ik meteen de eerste week. Ik vond het dan wat 'echter' en wist ook echt totaal niet wat normaal zou zijn. Zij vonden het niet vreemd volgens mij.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171659208
Lekker weekje in eigen land, dus niet zoveel spannends, maar wel er even tussenuit 8-)
Centerparcs :) voor sommigen een hel, ik vind het heerlijk! :D

quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 22:31 schreef CassElliot het volgende:
Even een vraagje tussendoor: hoe en wanneer hebben jullie je verloskundige gekozen? :)
Bij mijn dochter kon ik kiezen uit 2 praktijken, toen heb ik gewoon gekozen op basis van de website en gevoel daarbij e.d.
Die praktijk had 2 eigenaresses en nog 2 vk's in dienst. Met één van de eigenaresses was de klik iets minder, die andere 3 waren top O+

Vorig jaar bleek dat die 2 ook niet meer door één deur konden samen en is de 'leuke' vk een nieuwe praktijk gestart, om de hoek van ons nieuwe huis :D Dus toen was de keuze snel gemaakt ;)

Edit: oh en qua timing: in de 5e/6e week ofzo. Eerst even zelf gewend aan het idee, nog een keer een test gedaan enzo :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171659291
Op de website van deze vk-praktijk stonden geen taalfouten. ^O^ . Verder, in de buurt, goed gevoel bij. Wat ik prettig vind is dat er altijd een verpleegkundige aan de telefoon zit, dus je hoeft je nooit bezwaard te voelen om te bellen (ik zou dan bang zijn dat ik de vk stoor of zo).

Lemijn, heerlijk, geniet van je verlof!

Sara, wat heb jij een hoop op je bordje gekregen. ;(. :*.

Hier zijn de slapeloze nachten begonnen. Blegh.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_171659765
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 08:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Op de website van deze vk-praktijk stonden geen taalfouten.
Dit had ik kunnen zeggen :D

Verder kwam ik Cass feliciteren!! Zo leuk O+ :*
pi_171659979
Thanks voor de antwoorden :* FF, vorige keer vond ik het lastig. Ik heb mijn keuzes tijdens mijn zwangerschap vaak flink moeten verdedigen. Er was weinig ruimte voor een open gesprek. Met mijn wensen dit keer vind ik het heel belangrijk om een verloskundige te vinden die met me meedenkt en die open het gesprek aan kan gaan. Zodat iedere keuze aan mij/ons is om te maken en gemaakt kan worden als weloverwogen besluit, in plaats van uit angst en/of door druk van buitenaf en/of om van het gezeik af te zijn. Na mijn vorige ervaring (de bevalling in het bijzonder) vind ik dat echt essentieel. En niet iedere vk kan dat :) Ik heb er gisteren een gemaild in Rotterdam.

Mineola :*
Make your own kind of music.
pi_171660075
UD vandaag *O* :o *O* !!!

Lemijn de dagen met dreumes gaan goed, hoewel ik het nu soms lastiger vind om geduld te hebben als ze zelf niet zo'n goede dag heeft. Verder vind ik het lastig dat ik lichamelijk wat minder kan / langzamer ben waardoor op pad gaan met dreumes minder makkelijk gaat. Een dag thuis is dan soms wel lang als ze half 6/6 u wakker is tot 6 u in de avond. Maar ze gaat ook nog naar de opvang, & in het weekend doet mijn man ook veel met haar, dus dan heb ik weer een paar dagjes om helemaal bij te komen en uit te rusten of het huishouden bij te werken :).

CassElliot, hier zijn maar 2 verloskundigenpraktijken in de buurt / in het dorp. Van beide de website bekeken en op basis daarvan de keus gemaakt. De vorige keer uiteindelijk overgedragen aan het zkh i.v.m. stuitligging en daar waren mijn ervaringen ook goed. Nu weer bij dezelfde verloskundigenpraktijk, dus ben benieuwd hoe dat gaat bevallen met bevallen :P .
pi_171660461
Sara heftig zeg, hopelijk binnenkort wat meer rust voor jullie :*

Twist fijne vakantie!! *O* Hier na deze week ook 2 weken vakantie, heerlijk!

Vieve UD, spannend! *O*

Vandaag na 5 weken weer eens naar de verloskundige, ben wel benieuwd wat de gynaecoloog haar verteld heeft en wat haar verwachting is over het verdere verloop/kansen op een natuurlijke bevalling.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 10:01:30 #203
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171660513
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:27 schreef CassElliot het volgende:
Thanks voor de antwoorden :* FF, vorige keer vond ik het lastig. Ik heb mijn keuzes tijdens mijn zwangerschap vaak flink moeten verdedigen. Er was weinig ruimte voor een open gesprek. Met mijn wensen dit keer vind ik het heel belangrijk om een verloskundige te vinden die met me meedenkt en die open het gesprek aan kan gaan. Zodat iedere keuze aan mij/ons is om te maken en gemaakt kan worden als weloverwogen besluit, in plaats van uit angst en/of door druk van buitenaf en/of om van het gezeik af te zijn. Na mijn vorige ervaring (de bevalling in het bijzonder) vind ik dat echt essentieel. En niet iedere vk kan dat :) Ik heb er gisteren een gemaild in Rotterdam.

Mineola :*
Voor rotterdam, ga niet voor eliff of praktijk West :N verder heb ik geen slechte verhalen gehoord
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 13 juni 2017 @ 10:02:32 #204
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171660525
UD voor vieve *O* afgebakken baby on the way *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171661055
UD voor Vieve *O* *O*

Cass ik heb gekozen voor verloskundigen aan de maas. Gespecialiseerd in bad bevallingen! O+
pi_171661459
Cass, zit er geen doula in je woonplaats die je kan verwijzen naar wat ruimer denkende vk's? Rotterdam lijkt me nog best een eind weg voor je, zeker voor bij de bevalling zelf en als je dan misschien rond de spits zit.

UD voor vieve *O*

Twist, niks mis met lekker burgerlijk centerparcs! Ik maak graag grote reizen, maar een weekje centerparcs of vergelijkbaar is voor mij pas echt vakantie (qua tot rust komen). Geniet er van!

Laatste echt vrije dag vandaag hier, dus ben nog maar even naar de kapper gegaan zodat ik iig redelijk op de eerste foto's sta! Nu lekker nerderig de PlayStation persconferentie van vannacht terug kijken vanaf de bank, terwijl er ondertussen gestofzuigd wordt! Lijkt het nog alsof ik nuttig bezig ben!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
  dinsdag 13 juni 2017 @ 11:11:12 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171661809
Vieve, hoera voor je uitgerekende datum! Hoe voelt het? Heb je erg naar deze dag toegeleefd, of valt dat wel mee?

FF laatste vrije dag, het klinkt alsof je 'm zeer nuttig besteedt inderdaad.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171662854
Ldg wat fijn dat je nu echt even afstand van je werk kan gaan nemen!

En UD zag ik! *O* Tijd voor verse baby's! O+

Ik ben eigenlijk al wel klaar met dat verlof, maar ook nog niet helemaal aan die baby toe. Huishouden heb ik nu helemaal geen zin in. Mag ik weer werken?
pi_171663044
LDG wat heb je gepland vandaag op je eerste officiële dag verlof?! :)

Lemijn ik voel me eigenlijk nog prima. Lichamelijk sowieso. Af en toe wel heel erg ongeduldig/onrustig maar bij dochter ben ik bevallen bij 40.4, dus het kan best nog eventjes duren. Ik heb wel steeds het gevoel dat het voor vrijdag is nu, maar dan kan mijn geduld best nog op de proef gesteld worden denk ik. Ik heb er zin in iig!
Wat zijn jouw plannen voor vandaag? Wanneer is gepland dat de renovatie af is?

Ingee hoe komt het dat je klaar bent met het verlof? Dat je geen zin hebt in huishouden snap ik wel! Hier ook nooit zin in, maar net toch maar weer de wc gepoetst!
pi_171665231
UD voor Vieve *O* het wordt weer eens tijd voor verse baby's O+
pi_171665523
Vieve UD *O* spannend!!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 13 juni 2017 @ 14:28:35 #212
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171666695
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:04 schreef Vieve6 het volgende:
LDG wat heb je gepland vandaag op je eerste officiële dag verlof?! :)

Lemijn ik voel me eigenlijk nog prima. Lichamelijk sowieso. Af en toe wel heel erg ongeduldig/onrustig maar bij dochter ben ik bevallen bij 40.4, dus het kan best nog eventjes duren. Ik heb wel steeds het gevoel dat het voor vrijdag is nu, maar dan kan mijn geduld best nog op de proef gesteld worden denk ik. Ik heb er zin in iig!
Wat zijn jouw plannen voor vandaag? Wanneer is gepland dat de renovatie af is?

Ingee hoe komt het dat je klaar bent met het verlof? Dat je geen zin hebt in huishouden snap ik wel! Hier ook nooit zin in, maar net toch maar weer de wc gepoetst!
Fijn dat je je goed voelt, en een beetje onrust lijkt me logisch. Ben benieuwd of je weer rond dezelfde termijn uitkomt als vorige keer.

Ik heb, na het opendoen van de deur vanmorgen, nog 2 uur op de bank gelegen. Goed he? En gezwommen. Straks komt iemand even helpen met wat praktische dingen, en vanavond ga ik uit eten. Hoewel ik niet teveel avondactiviteiten wil, is dit wel een heel leuk etentje met een paar goede vrienden waar ik graag heen wil.

Als het goed is zijn ze vrijdag klaar! En het wordt heel mooi, dus die paar dagen kunnen er nog wel bij.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171666753
De mijlpaal der mijlpalen voor Vieve *O*

Sara jeetje wat heb je allemaal op je bordje gekregen. Ik snap de donderwolk helemaal. Wel fijn dat het nu beter gaat met je :*

Ingee gaat weer lekker aan het werk ;) Ik kom voor mijn gevoel juist tijd tekort voor alle dingen die ik nog moet (wil) doen.

Vk: ik koos voor dezelfde als de vorige keer. Kleinschalige praktijk met twee verloskundigen en met beiden heb ik een goede klik. Vooral eentje kon (kan) mijn wensen goed inschatten en bleef de vorige keer ook in het ziekenhuis, terwijl ik medisch was geworden. (Ze kon zich mijn bevalling zelfs nog goed herinneren toen we het er laatst over hadden.) Ik ben er erg tevreden over :)
pi_171669446
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 06:51 schreef Nanuke het volgende:
Ldg, wat jammer dat je in gesprek moest om het voor elkaar te krijgen, maar fijn dat het gelukt is. :*

Lemijn, ik heb ook al heel wat dingen 'gepland' voor in mijn verlof. Ik merk namelijk hetzelfde, van stilzitten krijg ik last van en pijn in mijn rug. En ook psychisch is t niet zo lekker om alleen maar bank te hangen. :P Zolang je in de gaten houdt wat je aankan, lijkt me dat allemaal prima. En de hulptroepen zijn natuurlijk ook slim.

Sara, wat is er 'te overzien' aan jouw situatie? :o ik hoop dat het snel bijtrekt en je toch nog de kans krijgt om fijn zwanger te zijn.

LeSage, wat een dag zeg. Ik hoop dat vandaag beter is! :*

Verder had ik wel bijgelezen maar ik weet t allemaal niet meer zo goed. :@
Same here wat betreft verlof. Ik werd een beetje moe van iedereen die vond dat ik vooral 'rust moest nemen' of iets in die trant. Van stilzitten kreeg ik pijn en ik word er niet gelukkig van, dus laat me alsjeblieft gewoon doen waar ik zin in heb :Y En nu ben ik erg blij met alle klussen die ik een paar weken geleden gedaan heb.

Sterkte Sara, wat een zware tijd voor jou :*
pi_171671213
Vieve, mijlpaal der mijlpalen! _O_
Kan me voorstellen dat het nu toch spannend wordt! O+

FF ben zo benieuwd naar je duo! O+

Hier weer helemaal goedgekeurd bij de vk en weer lekker naar ons kleintje gespiekt! O+
Wat blijft dat toch machtig mooi, vooral om te zien dat je nu alle rugwerveltjes en ribbetjes enzo al gewoon kunt zien! :o

M'n bloeddruk is alleen wel erg laag, en die schijnt nog wat te zakken rond de 20 weken, dus dat moest ik een beetje in de gaten houden.
Afspraak voor SEO staat ook al, over een maandje. Wauw, wat gaat het opeens hard nu!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 13 juni 2017 @ 18:08:30 #216
269689 crew  Viv
pi_171671871
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:27 schreef CassElliot het volgende:
Thanks voor de antwoorden :*
Had je dit topic al eens gezien?
OUD / Verloskundige (en ervaringen) gezocht.
Redelijk wat raakvlakken met jouw ervaring, en WupWup noemde daarin een facebookgroep van "de geboortebeweging".
  dinsdag 13 juni 2017 @ 18:52:56 #217
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171672947
Ik heb helemaal niet bijgelezen :@

Gisteren 20 weken echo gehad en alles is goed! Vandaag precies 20 weken, dus mijlpaal *O* En als bonus had ik de eerste echte schop te pakken vandaag O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_171672976
Veel plezier bij het etentje Lemijn :)! Leuk met vrienden! & vrijdag de renovatie al klaar, dat is ook fijn, dat duurt al niet meer zo lang!

Hier zijn ze bezig met schutting zetten in de tuin. Dus wie weet staat die ook nog voor de bevalling. Kan dreumes lekker naar buiten en kunnen we dadelijk de kraamvisite ook in tuin ontvangen als het zonnetje schijnt :).

Wat kun je doen als je bloeddruk te laag / nog lager gaat worden Twist? Hier ook altijd een best lage bloeddruk, maar kreeg dan het advies om een dropje te eten of bouillon te drinken. Ik had er afgezien van wat duizeligheid ook niet heel veel last van!

Mooie mijlpaal LadyS *O* ! Fijn dat de echo goed was!!!
pi_171673582
UD voor Vieve! *O*

Veel plezier Lemijn, het klinkt heel gezellig, lekker uit eten met vrienden.

LadyS een goede SEO, super! O+

Oei Twist, een lage bloeddruk. Merk je er zelf wat van?
pi_171673892
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 09:27 schreef CassElliot het volgende:
Thanks voor de antwoorden :* FF, vorige keer vond ik het lastig. Ik heb mijn keuzes tijdens mijn zwangerschap vaak flink moeten verdedigen. Er was weinig ruimte voor een open gesprek. Met mijn wensen dit keer vind ik het heel belangrijk om een verloskundige te vinden die met me meedenkt en die open het gesprek aan kan gaan. Zodat iedere keuze aan mij/ons is om te maken en gemaakt kan worden als weloverwogen besluit, in plaats van uit angst en/of door druk van buitenaf en/of om van het gezeik af te zijn. Na mijn vorige ervaring (de bevalling in het bijzonder) vind ik dat echt essentieel. En niet iedere vk kan dat :) Ik heb er gisteren een gemaild in Rotterdam.

Mineola :*
Vroedvrouwen Rotterdam sluit denk ik goed aan. Ik heb me om dezelfde redenen bij hun aangemeld.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 19:34:13 #221
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171673931
Snel bijgelezen:

Vieve, UD *O* Spannend! Duurt nu niet lang meer!'

Twist, een lage bloeddruk, heb je daar zelf last van inderdaad? Maar verder gelukkig goedgekeurd en ook nog mogen spieken O+
Was dat spieken zomaar? Ik vraag dat omdat bij min vk in de wachtkamer een briefje hangt dat er maar 2 echo's gemaakt worden, omdat er maar 2 vergoed worden. Je mag wel meer echo's, maar dan tegen betaling. Ik probeer dus nu mijn kans op een spiekmomentje in te schatten :7
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_171673952
Ik zal mezelf meteen maar even netjes voorstellen. Lees al langer mee. Zwanger van de tweede nu 18 weken. Dochter van anderhalf.
Lijkt me gezellig om wat actiever mee te kletsen!
pi_171674050
Smakelijk, Lemijn! ;)

LadyS, wat fijn! *O* En gewoon al op de helft!

Aan een lage bloeddruk kun je volgens mij weinig doen, inderdaad wat meer zout eten (drop, bouillon e.d.). En vooral opletten als je opstaat enzo, wat rustiger aan doen.
Daaraan merk ik het af en toe wel: als ik te snel op sta, zie ik echt sterretjes.

Maar ik heb eigenlijk altijd al een lage bloeddruk gehad, dus het went wel. En is gezonder dan een te hoge ;)

Welkom Tangerine! :W

@LadyS: geen idee waarom ze weer met het echoapparaat ging kijken eigenlijk, maar toen ze het aanbood, heb ik maar meteen 'ja' gezegd :D
In principe worden inderdaad alleen de termijnecho en SEO vergoed, dus zouden deze echo's voor de rekening van de vk praktijk komen (ze brengen ze niet bij mij in rekening).
Maar heb van mignonne wel eens begrepen dat daar op vrij grote schaal mee gesjoemeld wordt :X
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 13 juni 2017 @ 19:51:32 #224
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171674407
Oooh, dan ga ik zorgen dat ik voortaan afspraken maak in de vestiging waar het echoapparaat staat O-) Misschien heb ik dan ook wel de mazzel van 2 minuutjes spieken O+
Mijn vk heeft gisteren helemaal niks gecheckt bij mij trouwens. Geen bloeddruk of baarmoederhoogte gevoeld. Of gebeurt dat nooit bij de 20 weken afspraak? :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 13 juni 2017 @ 19:51:41 #225
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171674412
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:04 schreef Vieve6 het volgende:
LDG wat heb je gepland vandaag op je eerste officiële dag verlof?! :)

Lemijn ik voel me eigenlijk nog prima. Lichamelijk sowieso. Af en toe wel heel erg ongeduldig/onrustig maar bij dochter ben ik bevallen bij 40.4, dus het kan best nog eventjes duren. Ik heb wel steeds het gevoel dat het voor vrijdag is nu, maar dan kan mijn geduld best nog op de proef gesteld worden denk ik. Ik heb er zin in iig!
Wat zijn jouw plannen voor vandaag? Wanneer is gepland dat de renovatie af is?

Ingee hoe komt het dat je klaar bent met het verlof? Dat je geen zin hebt in huishouden snap ik wel! Hier ook nooit zin in, maar net toch maar weer de wc gepoetst!
Ik heb vandaag n hapje gegeten en n film gekeken met mn beste (hoogzwangere :o) vriendin O+ een van de laatste keren waarop ze nog zwanger is gok ik, dus bijzonder momentje. Verder lekker rustig aan. Ik merk al dat mn humeur een stuk beter wordt en ik ook mijn vriend en zijn gestress (is aan het afstuderen) wat beter het hoofd kan bieden, das ook wel fijn :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 13 juni 2017 @ 19:53:07 #226
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171674447
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:51 schreef LadyS het volgende:
Oooh, dan ga ik zorgen dat ik voortaan afspraken maak in de vestiging waar het echoapparaat staat O-) Misschien heb ik dan ook wel de mazzel van 2 minuutjes spieken O+
Mijn vk heeft gisteren helemaal niks gecheckt bij mij trouwens. Geen bloeddruk of baarmoederhoogte gevoeld. Of gebeurt dat nooit bij de 20 weken afspraak? :@
bij mij bloeddrukken ze elke keer :Y Die baarmoederhoogte is misschien nog niet zo goed te voelen dan? Weet dat al niet precies meer :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 13 juni 2017 @ 19:57:16 #227
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171674577
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

bij mij bloeddrukken ze elke keer :Y Die baarmoederhoogte is misschien nog niet zo goed te voelen dan? Weet dat al niet precies meer :@
Ik voel hem zelfs zelf door mijn vetjes heen, dus dat is het niet. En vorige keer is hij ook (met 15 weken) ook gevoeld en genoteerd. Nou ja, over 4 weken dan maar weer. helaas wel in een vestiging zonder echoapparaat }:| haha
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 13 juni 2017 @ 19:59:09 #228
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171674644
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:51 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik heb vandaag n hapje gegeten en n film gekeken met mn beste (hoogzwangere :o) vriendin O+ een van de laatste keren waarop ze nog zwanger is gok ik, dus bijzonder momentje. Verder lekker rustig aan. Ik merk al dat mn humeur een stuk beter wordt en ik ook mijn vriend en zijn gestress (is aan het afstuderen) wat beter het hoofd kan bieden, das ook wel fijn :Y
Fijn! Goed om te lezen! :)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_171674742
twist goedgekeurd en mogen spieken, leuk!

ladys 20 weken!

welkom tangerine, ook al bijna op de helft!

vieve, kraamvisite in de tuin klinkt heerlijk!

Hier ook in zoverre goedgekeurd door de vk. Moet wel weer aan de vitamines en roosvicee ferro voor het ijzer. Kwa bevalling kan het nog alle kanten op (van keizersnede tot thuis), maar wederom geen vervolgafspraak en eerst de afspraak bij de gynaecoloog weer afwachten over 2 weken.
pi_171674872
Oooo, even egoīstisch zonder op de rest in te gaan. Plopjes. *O* *O* Harde plopjes *O* *O* HALLO BABY, Jij zit echt daarbinnen he? O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:11:55 #231
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171675058
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:06 schreef Krisvc het volgende:
Oooo, even egoīstisch zonder op de rest in te gaan. Plopjes. *O* *O* Harde plopjes *O* *O* HALLO BABY, Jij zit echt daarbinnen he? O+
O+ plopjes *O* bevestiging *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:18:27 #232
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171675250
Ooooh Kris! *O* Wat heerlijk! O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_171675354
*O* Wat leuk Kris :)!!!
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:26:17 #234
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171675454
*O* UD voor Vieve! Fijn dat je je nog goed voelt!

*O* Goede Seo voor LadyS! Bij ons deden ze ook alleen een echo bij de guo, geen bloeddruk of baarmoeder meten.

:W Welkom Tangerine!

O+ O+ Plopjes voor Kris *O*

Vandaag ook goedgekeurd door de vk. Bloeddruk neemt wel redelijk snel toe (3 weken geleden was onderdruk 70, vorige week 77 en nu 83), maar ik klaag ook al weken over vocht vasthouden en zij maakte zich geen zorgen.
Verder Heel. Erg. Toe. aan verlof. Het is bijna elke dag janken (niet huilen, echt jánken) om vrijwel niks, puur van uitputting. Gelukkig nog maar 2 dagen O+ Daarna ga ik in coma O+
pi_171675521
Plopjes voor Kris !! O+ *O* O+ *O*
pi_171677040
Bij beide zwangerschappen was de 20 weken afspraak echt alleen voor de echo. Deze werden wel beide keren niet door de verloskundige gedaan. De eerste keer de SEO in een prenataal centrum en nu bij deze de Guo's in het ziekenhuis. Daar is alle keren niks gemeten behalve alles van de baby (en dat hoeft voor mij ook niet, meer tijd voor de echo *) )

Fijn van de goede echo LadyS! *O*

Plopjes voor Kris O+ *O*
pi_171679102
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:26 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Verder Heel. Erg. Toe. aan verlof. Het is bijna elke dag janken (niet huilen, echt jánken) om vrijwel niks, puur van uitputting. Gelukkig nog maar 2 dagen O+ Daarna ga ik in coma O+
Och jemig, dat klinkt echt wel alsof je toe bent aan je verlof! Hier zijn er ook wel momenten dat het even zo gaat, ik heb nog wel moeite met steeds opnieuw aanpassen aan wat ik kan volhouden. Ik hoop dat je in je verlof snel bij kan komen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171683168
Plopjes voor Kris *O*

Welkom Tangerine!

Sterkte met de laatste werkloodjes Stroop :* Daarna lekker slapen, uitrusten en niksen. Heb je evt. nog de mogelijkheid om kortere dagen te maken of een dag eerder vrij te nemen of heb je te veel om af te ronden?

Ik mis wel het kindloos verlof zeg. Ik ben nu 3 dagen im de week alleen, maar de wekker gaat nog gewoon 5x per week om 6.45 uur af (waar mijn man de laatste weken regelmatig doorheen slaapt, dus ik moet hem eerst steeds wakker zien te porren), vervolgens gooit mijn man de slaapkamerdeur wijd open (al dat licht dat dan naar binnen komt, werkt niet echt mee om verder te slapen) en dan volgt er meestal een stuiterende dreumes die MAMA MOE? MAMA SJAPEN? in mijn oor tettert. Tegen de tijd dat iedereen de deur uit is, ben ik wel klaarwakker zeg maar :') Vanmiddag maar eens een middagdutje proberen. /liefdagboek
pi_171683734
Oh Stroopwafelmeisje :* ! Dat is niet fijn zeg! Gelukkig nog maar 2 dagen werken en dan heerlijk genieten van je rust!

Kazy dat klinkt echt zo herkenbaar :D ! Hier ook 3 dagen alleen (waarvan ik 1 van de dagen dreumes zelf wegbreng) & op de andere 2 dagen ook precies zo'n soort ritueel: Dreumes uit bed, dan komt ze soms even bij ons op de kamer en vanmorgen mocht ik vast mijn zonnebril op doen (die lag op de slaapkamer) daarna een verzoekje of ik even 'In de maneshijn' en 'Klein Klein Bluumetje' (Klein klein Kleutertje) kon zingen, wat natuurlijk prachtig klinkt zo net na het wakker worden. & daarna mama staan, kleeeuren aan. Vervolgens man die meestal nog 2 keer terugkomt om een kusje te geven met dreumes :D (oh slaap je al weer? :P). Maar ach ik kan daarna meestal nog wel even in slaap vallen, dus dan is het nog geen ramp en ook wel best grappig.
pi_171684000
Ik heb maar 1 dag alleen, en dan moet ik O eerst nog naar oma brengen. En oma is van het uitslaap soort, dus voor half 10 is hij daar nog niet welkom. Ben dus alsnog jaloers op jullie ervaringen :P In het weekend staat m'n man altijd met O op en nadat hij heel enthousiast een kusje is komen geven gaan ze samen beneden lawaai maken waardoor ik niet meer slaap, maar gewoon nog even kunnen blijven liggen is ook al fijn!

Plopjes voor Kris *O* en welkom Tangerine!

Stroop, is dit ook je laatste week? Het eind is iig in zicht! Sterkte nog de laatste dagen!

Ik mag zo naar het ziekenhuis voor de eerste longrijpingsinjectie en O gaat gezellig mee. Ben benieuwd hoeveel spijt ik daarvan krijg... hij moet iig in de buggy blijven zitten en krijgt een nieuw Bumba-boek en een koekje, hopelijk is dat genoeg om hem even stil te houden...
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_171684844
Oke jij 'wint' FF ;) :* Succes zometeen! O. lief zijn daar he!

Wegbrengen naar oma heb ik wel weten uit te besteden aan mijn man, want mijn moeder verwacht nu dat ik dan gezellig een uurtje blijf theeleuten enzo. Om 8 uur 's morgens. Dat was na 2x wegbrengen dus snel over. Ik zorg meestal wel dat M. 's ochtends aangekleed en gekamd de deur uitgaat.
pi_171686221
Voordat O zijn koekje op had waren we alweer weg, dat stelde ook niets voor :') en de horrorverhalen dat het een erg pijnlijke prik is zijn ook onzin!

Mijn schoonmoeder is net zo Kazy. Maar dat kap ik s ochtends direct af met 'nee, ik moet gebruik maken van mijn rust'. Alleen ophalen duurt nog steeds een eeuwigheid omdat O dan eerst zijn speelgoed nog op moet ruimen. Vraagt ze of ik hem op tijd ophaal omdat hij zo moe is de laatste keren, zit ik daar alsnog een half uur te wachten :') Maar goed, de rest van de dag heb ik dan wel vrij *O*
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:11:56 #243
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171686607
Sticker van de vlos *O* #teamlang krijgt geen reuzenbaby *O* dus ik ben happy. Verder even gekletst over mijn medische indicaties en evt risico's maar dat blijkt ook allemaal haske mee te vallen O+ goeie dag dit
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171687813
FF, wat spannend, nu komt dé datum zeker wel dichtbij! Heb je er al een beetje zin in of zie je er nog tegenop?

Sticker voor Ldg! *O*

Plopjes voor Kris! O+ Ik blijf dat echt zo'n apart gevoel vinden he. Maar wel erg gezellig.

Ik word waarschijnlijk toch nog over genomen door het ziekenhuis voor de controles. Echt waar, ben helemaal zat van het heen en weer gehannes. Dat betekent dus of een uur reistijd heen en weer op die dagen met de bus, of een dag extra teringvroeg opstaan en smiddags mijn man weer ophalen. En ook bevallen met een grote kans op een onbekende aan mijn bed. Weet niet zo goed waarom, maar doet me toch echt meer dan ik dacht.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171689196
Sterkte Stroop, wat een uitputtingsslag zo, die laatste daagjes. Hoop dat je straks lekker geniet van je verlof!

Een beweegbaby voor Kris *O*

Fijn ldg!

Da's inderdaad wel jammer Nanuke, zeker als het zulk gesleep met zich meebrengt. Geen discussie meer over mogelijk?

Hier eerste controle gehad in het ziekenhuis. Goedgekeurd.

A.s. zondag ben ik precies 37 weken, en is het vaderdag. Man en ik hebben besloten dat dat een mooi moment is om te werpen. :P
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:59:31 #246
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171690277
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:11 schreef Nanuke het volgende:
FF, wat spannend, nu komt dé datum zeker wel dichtbij! Heb je er al een beetje zin in of zie je er nog tegenop?

Sticker voor Ldg! *O*

Plopjes voor Kris! O+ Ik blijf dat echt zo'n apart gevoel vinden he. Maar wel erg gezellig.

Ik word waarschijnlijk toch nog over genomen door het ziekenhuis voor de controles. Echt waar, ben helemaal zat van het heen en weer gehannes. Dat betekent dus of een uur reistijd heen en weer op die dagen met de bus, of een dag extra teringvroeg opstaan en smiddags mijn man weer ophalen. En ook bevallen met een grote kans op een onbekende aan mijn bed. Weet niet zo goed waarom, maar doet me toch echt meer dan ik dacht.
Is niet gek dat je dat erg lastig vind toch? Het is sowieso al een tijd waarin je veel niet zeker weet en maar moet laten gebeuren, dan is het ook niet fijn als een evt stabiele factor wegvalt en je weer met een onzekerheid te maken krijgt (wie heb ik nu weer aan mn bed?).

Allemaal heel logisch :Y En niet erg/gek/hysterisch homonaal oid :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:01:27 #247
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171692932
Wat LDG zegt hoor Nanuke! Ik snap goed dat je ervan baalt. Het maakt gelijk alles medischer, onpersoonlijker, onhandiger. Is het een optie om toch voor de gewone controles wel bij de verloskundige te blijven, of sta je wel achter volledig overgaan naar het ziekenhuis? Sterkte, het is een stomme tegenslag. -O-

LDG fijn dat je helemaal bent goedgekeurd! Ik ook weer, fijn gevoel toch wel he? Ik merk zelf ook wel dat het goed gaat, maar die bevestiging (jij bent gezond, je baby doet het goed) maakte wel dat ik de hele middag extra blij was. Ik kon spontaan nog meer in de verlof-stand komen.

Stroopwafelmeisje, succes met je laatste werkdagen! Balen dat je zo'n pittig einde hebt. Hopelijk heb je heel veel tijd en ruimte straks om bij te komen :Y

Tangerine, welkom!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171693599
Goede echo's voor LDG en Lemijn *O* En gisteren nog een goede SEO voor LadyS *O* Ik mis mijn controle van vandaag wel een beetje, die bevestiging elke keer is toch wel fijn. Normaal elke twee weken controle, maar deze is gecanceld. Ik maak me geen zorgen om de baby's, die zijn actief genoeg, maar zou toch nog wel graag een bevestiging hebben van de ligging, heb niet zo'n zin in een verrassing straks :X Verder zie ik het allemaal wel, het lijkt allemaal nog steeds een ver van mn bed show waar ik me niets bij voor kan stellen, al heb ik volgende week rond deze tijd gewoon drie kinderen als alles goed gaat :o

Nanuke, verwachten ze ook een ziekenhuisbevalling? Want in dat geval zou ik proberen om het van de positieve kant te zien, dan heb je nu iig tijd om vast kennis te maken met mensen zodat je straks juist niet met wildvreemden naast je bed bevalt. En geef dat ook gewoon aan bij je afspraak daar. Ik zou iig ook niet blij worden van het continue heen en weer geschuif. Heb je geen familie die het leuk vindt om een keer mee te gaan en daardoor mooi taxi kan spelen?
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_171693643
Tangerine welkom en gefeliciteerd *O*
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:32:58 #250
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171694571
Ah, LDG had een echo! Dat had ik niet eens door. Ik had een gewone afspraak bij de verloskundige, met bijpraten en buikboelen. Kind voelt gewoon groot, niet paniek-groot maar zeker niet te klein. Dus ik mag wegblijven bij het echo-apparaat, en dat vind ik dan weer fijn :s)

FF, eigenlijk jammer dat je vandaag niet gewoon mocht komen dan. Had je de ligging willen weten omdat de keizersnee evt niet doorgaat als het onderste kind opeens met hoofd beneden is gaan liggen? Dat verandert wel opeens die hele dag he? Van 'over een paar uur heb je je kinderen' naar starten met inleiden. Poe.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171695116
Bedankt voor t warme welkom allemaal!
Pff vond t wel warm hoor vandaag. Thuis gekomen met toch wel harde buiken geloof ik (ik twijfel altijd, is dit nou een harde buik of niet?)

Straks verlof met een dreumes is wel anders lees ik hier zo. Wij hebben geen opvang, schoonmoeder komt twee keer in de week bij ons thuis. Maar eens bedenken wat handig is dan.
pi_171695656
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:39 schreef FlyingFish het volgende:
Nanuke, verwachten ze ook een ziekenhuisbevalling? Want in dat geval zou ik proberen om het van de positieve kant te zien, dan heb je nu iig tijd om vast kennis te maken met mensen zodat je straks juist niet met wildvreemden naast je bed bevalt. En geef dat ook gewoon aan bij je afspraak daar. Ik zou iig ook niet blij worden van het continue heen en weer geschuif. Heb je geen familie die het leuk vindt om een keer mee te gaan en daardoor mooi taxi kan spelen?
Dat maakt het nou dus juist zo dubieus. Ik mag nog altijd gewoon thuis bevallen. :') Het zijn voornamelijk de controles die ze in het ziekenhuis willen doen. Nou wilde ik zelf altijd al in het ziekenhuis bevallen, en ga ik er ook van uit dat ze het daar uiteindelijk ook graag zo zien, nodig is dat dus nu blijkbaar nog niet. Ze doen de controles dus ook vrijwel altijd bij dezelfde persoon, zodat je wel persoonlijke behandeling hebt. Echter zit daar de kanttekening aan dat je dus in hún schema wordt gepland en dat de bevalling niet perse datzelfde patroon volgt.

En helaas heb ik in mijn omgeving geen mensen met zoveel vrije tijd dat ze een keer meekunnen. Mijn ouders wonen op 5 kwartier rijden, mijn schoonouders zijn vrijwel heel de zomer op vakantie. Ik ga wel even kijken of ik toevallig van kennissen af en toe een auto kan lenen, dat zou al veel schelen. Maar ideaal is het niet.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171695783
Lemijn, wat heerlijk dat je zo in de verlofstemming komt. Ik vind de dagen dat ik een echo/afspraak heb gehad bij de vk ook altijd het fijnst. De bevestiging dat hij het goed doet en groeit doet echt wat voor mij.

FF, ik kan me helemaal voorstellen dat je het maar een raar idee vindt om over minder dan een week gewoon al 3 kindjes te hebben. Een kindje erbij is al heel anders, laat staan 2! O+

Ldg, wat fijn dat je zo'n goede echo had.

Sara, misschien moet je vast seks hebben en ananas eten en trappen gaan lopen om je lijf ook dat idee te geven, haha. Lijkt me wel een vreemde gewaarwording als het echt zo blijkt te zijn. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171696129
Pfoe, Nanuke, wat een gedoe met het ziekenhuis zo! Dat haalt de lol er wel vanaf. Aan de andere kant: ik kreeg een volkomen vreemde verloskundige uit het ziekenhuis aan mijn bed toen S. in het vruchtwater gepoept bleek te hebben, maar op dat moment kon het me nog maar weinig schelen.

FF, nog maar heel even, dan ben je in een klap moeder van 3! Nog wel een _O_ voor hoeveel je nog doet.

LDG *O* fijn van je goede echo!

Ik heb mijn week geloof ik gewoon niet. Alles doet zeer en is teveel, en nou moet ik waarschijnlijk zaterdag extra werken omdat een collega haar teen heeft gebroken }:| heel sneu voor haar, maar ik heb zo weinig zin in extra uren maken, ik vind dit pittig genoeg. /klaagpost
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171696142
Welkom Tangerine! :)

Wow FF, dan heb ik het nog heel relax. Fijn dat de injectie meeviel. Lijkt me inderdaad erg lastig dat je nu de controle overslaat, terwijl dat misschien nog even wat info kan geven over de ligging. Hoe komt het dat de controle niet doorgaat?

LDG een sticker van de verloskundige, wat fijn! & Lemijn ook *O* !

Begrijpelijk dat dat moeilijk is Nanuke! Ik had bij mijn eerste bevalling ook allemaal onbekenden aan het bed (ook in zkh i.v.m. stuitligging dochter) & ik heb het helemaal niet als vervelend ervaren, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders! Dat heen en weer is erg rot en geeft veel onrust. Naast dat het praktisch ook nog eens lastig is. Even een :* ! Hopelijk kan je nog een beetje een fijne oplossing vinden.

Sara ga jij ook onder begeleiding van het zkh bevallen? Is dit in verband met de suikers of in verband met de keizersnee bij mister T? Vaderdag is wel een mooie dag ja!

Hier vannacht een beetje onrustig/slecht geslapen (ik had echt het gevoel dat de baby zich misschien zou melden en kon toen door de zenuwen niet meer slapen). & daarna vroegen de mannen die de schutting aan het zetten zijn via het (dichte) raam of ik geen koffie voor hen kon zetten, terwijl ik me al een beetje verdrietig voelde en helemaal geen zin had om een praatje met hen te maken. & mezelf ondertussen ook een beetje schuldig/aso voelend dat ik het zelf niet had aangeboden, om dezelfde reden. (Ze zijn bij onze hele rij buren de schutting aan het plaatsen vandaar dat ik me niet helemaal verplicht voelde). Eigenlijk zou ik weg gaan en dat gaf ik ook aan, maar ze waren een beetje drammerig, dus maar koffie gezet. Die ze toch niet binnen wilden opdrinken, maar buiten.
Verder was de dag wel oké. Even met mijn moeder op pad geweest en een paar tijdschriften gekocht ter afleiding. Daar ga ik zo maar eens mee beginnen :).

[ Bericht 1% gewijzigd door Vieve6 op 14-06-2017 20:05:50 ]
pi_171696170
Ook even een :* voor LeSage en de pechweek! Ik kan me goed voorstellen dat zo'n extra dag werken erg pittig is!
  woensdag 14 juni 2017 @ 20:10:36 #257
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171696353
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:58 schreef LeSage het volgende:
Pfoe, Nanuke, wat een gedoe met het ziekenhuis zo! Dat haalt de lol er wel vanaf. Aan de andere kant: ik kreeg een volkomen vreemde verloskundige uit het ziekenhuis aan mijn bed toen S. in het vruchtwater gepoept bleek te hebben, maar op dat moment kon het me nog maar weinig schelen.

FF, nog maar heel even, dan ben je in een klap moeder van 3! Nog wel een _O_ voor hoeveel je nog doet.

LDG *O* fijn van je goede echo!

Ik heb mijn week geloof ik gewoon niet. Alles doet zeer en is teveel, en nou moet ik waarschijnlijk zaterdag extra werken omdat een collega haar teen heeft gebroken }:| heel sneu voor haar, maar ik heb zo weinig zin in extra uren maken, ik vind dit pittig genoeg. /klaagpost
Ik heb totaan mijn verlof kunnen werken omdat ik een fractie minderde met de uren, en de extra dagen niet meer deed. Als je nu al lichamelijk en mentaal aan je tax zit, hoe voel je je dan volgende week als je én meer werkt én daardoor minder tijd hebt om te herstellen?
Dus eigenlijk kan je niet extra werken. Helaas. Het is uiteindelijk niet jouw probleem, al snap ik totaal dat het wel zo voelt.

Ha Vieve, ik heb net voor het eerst in 100 jaar ook een Viva gelezen, omdat een lief iemand me die gaf. Normaal besteed ik geen tijd aan dat soort dingen, maar het leek me een typisch verlof-activiteit. Hopelijk heb je iets leuks gekocht. En hopelijker ga je binnenkort echt bevallen!

Lastig, Nanuke. Misschien vind je het een gek idee, maar zou je niet kunnen kijken of er een vrijwilligerscentrale is waar jij woont? Die rijden vaak met ouderen naar ziekenhuisafspraken etc, maar zou net zo goed met een zwangere kunnen natuurlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171699389
LeSage, je bent niet verplicht tot overwerk als je zwanger bent. Niet jouw probleem nu!

Vieve, nah, wat brutaal zeg. Neem lekker je eigen drinken mee zeg.
Ik beval idd in het ziekenhuis ivm eerdere KS. (En anders was ik daar ook aan komen waaien hoor, voel me tijdens de bevalling relaxter in een omgeving waar ze alle eventuele benodigdheden 'bij de hand' hebben dan thuis. :@ )

@nanuke: ik ga morgen meteen ff naar de groenteboer. (Voor een zooi ananassen he, niet voor seks ;) )
pi_171700014
Mijn afspraak was gecanceld omdat de tweeling in principe dan al gehaald zou worden, maar uiteindelijk is dat (door een misrekening van de gyn die ik niet verbeterd heb) nog wat uitgesteld. Ik heb vanmorgen nog even gebeld of het 'nodig' was (en omdat ik moest vragen of het erg onhandig was als ik O mee nam voor de prik) maar toen zeiden ze van nee, enkel als er reden toe was. En in principe kan ik er ook weinig mee als ze nog 'fout' liggen, het enige voordeel is als ze opeens wel goed liggen dat ik me dan wat beter (geestelijk) voor kan bereiden op een inleiding, vooral omdat het waarschijnlijk weer een meerdaagse gaat worden dan.

Nanuke, hier dezelfde ervaring als Vieve. Het maakte me echt niet meer uit wie er bij mijn bed stond toen het daadwerkelijk los ging. Ik baalde in eerste instantie een beetje omdat me niet verteld was dat bij een inleiding je gelijk medisch wordt met een verloskundige vanuit het ziekenhuis, maar uiteindelijk maakte me het totaal niet uit, en hadden ze me bij een reguliere bevalling ook alsnog overgedragen vanwege niet vorderende uitdrijving/vacuümpomp.

LeSage, als je baas echt zo aardig is als je hier vaker gezegd hebt dan heeft ze er vast alle begrip voor dat je een extra dienst niet gaat trekken (en zou ze het eigenlijk überhaupt niet hebben durven vragen...) Ik zou in dit geval duidelijk mijn grenzen aangeven, anders zit jij én zij uiteindelijk met de gebakken peren omdat je dan misschien eerder uitvalt.

Sara, met welke termijn is jouw eerste geboren? Nu al extra traplopen, seks hebben en ananashart eten lijkt me redelijk aan de vroege kant namelijk. Of ben je er al echt helemaal klaar mee?
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_171703854
Ff spannend dat het bijna zover is!

lesage, je vertelt idd altijd over je meelevende baas dus als ze je zou vragen geef dan aan dat je je week niet hebt en graag goed uitgerust aan de volgende week wil beginnen.

gisteren op zoek geweest naar roosvicee ferro. In de (niet kleine) plus en jumbo helaas niet kunnen vinden. Weet iemand waar ze het wel verkopen?
pi_171703897
Het staat in het zonnaturaschap Nolita. Niet bij de gewone roosvice.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_171704303
Meh, ik weet dat jullie gelijk hebben, en mijn baas zal vast ook niet moeilijk doen, dat ben ik zelf. Ergens voelt het toch als inleveren en dat doe ik nu eenmaal niet graag.
Maarrrr... ik ga vandaag een berichtje sturen dat het niet verstandig is!

Lekker, al die verlofactiviteiten! Inderdaad, tijdschriften lezen, series kijken, gewoon nutteloos voor je uit staren O+

Ik vind het plaatsvervangend spannend hoe je bevalling gaat zijn, FF!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171706135
Welkom nog, Tangerine!

Nolita, ik heb in het verleden ook wel eens Floradix aangeraden gekregen, werkte erg goed voor mij. Is ook gewoon te koop bij Kruidvat en De Tuinen. Maar Roosvicee is waarschijnlijk iets smakelijker ;)

LeSage, heb je dat berichtje al gestuurd? ;) Goed dat je voor jezelf opkomt, is niet altijd makkelijk!

Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld voor een eerste afspraak. Nog drie weken wachten! Hoop dat de tijd een beetje vlug gaat. :)
pi_171706627
Ik werd net al geappt door de baas zelf ;) zaterdag wel werken, maar vrijdag dan maar een half dagje. Dat is een stuk beter te doen :)

Spannend, Olivia. Die eerste afspraak duurt zo lang hč?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171706886
FF, ik ben zo benieuwd naar je duo! O+

LeSage, fijn dat je een tussenweg hebt kunnen vinden! Pas goed op jezelf hč? :*

Plopjes voor Kris, wat heerlijk! O+

Olivials, ik duim dat de tijd snel gaat! Heb je dingen om je een beetje af te leiden?

Nanuke, ik snap dat je er van baalt zo ja! Niet om dat te bagatelliseren, maar puur om mijn ervaring te delen: ik werd uiteindelijk tijdens mijn bevalling nog opeens medisch en heb serieus wel 6 'setjes' met vk's en vpk's aan m'n bed gehad en het interesseerde me helemaal niks :D
Niet gezegd dat dat bij jou ook zo is of dat je er alsnog niet van mag balen, maar het kan dus ook echt meevallen ;)

Nou, tot zover het geen "last" hebben van m'n lage bloeddruk :{
Stond vanmorgen bij de kapper te wachten met m'n zus (kapper was nog dicht), voel ik me duizelig worden. En toen lag ik dus opeens op de grond, midden in een winkelstraat... flauw gevallen.
Schaamde me kapot :@ gelukkig vingen m'n zus en een bekende daarvan me nog enigszins op, dus verder niks aan de hand gelukkig. Man meteen overbezorgd natuurlijk, de lieverd ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171707193
Fijn dat je je hier beter bij voelt, LeSage!

Mijn dreumes is goede afleiding! En ik neem op het moment lekker veel opdrachten aan, dus ben veel aan het werk.
Aan de ene kant duurt drie weken best lang, maar aan de andere kant zou het wel geweldig zijn als ik echt dan pas mijn eerste afspraak heb. Ik keek het van de week toevallig na, en mijn vorige eerste afspraken waren allebei rond de 6,5 week (wegens bloedverlies). Ik heb tot nu toe nog helemaal nergens last van dus hopelijk blijft dat zo!

En jeetje, dat is toch even eng, dat flauwvallen! Fijn dat er verder niks aan de hand is maar het is wel even schrikken! Kun je het vandaag een beetje rustig aan doen? Is er verder iets te doen tegen een lage bloeddruk trouwens? Zout eten o.i.d.?
pi_171708247
Twist doe voorzichtig met jezelf! :*

Ik werd ook medisch tijdens de bevalling, totaal geen idee wie er allemaal rond m'n bed hebben gestaan. Er was een arts assistent die de baby heeft aangepakt, want ze staat op de foto. Mijn verloskundige is wel tot het einde er bij gebleven ( laatste 2 uurtjes), dat was wel fijn.

Kan je ook een doula ofzo meevragen voor een medische bevalling?
pi_171708279
Oh bah, Twist! Dat is schrikken! Let je goed op? :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171709293
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 10:46 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Welkom nog, Tangerine!

Nolita, ik heb in het verleden ook wel eens Floradix aangeraden gekregen, werkte erg goed voor mij. Is ook gewoon te koop bij Kruidvat en De Tuinen. Maar Roosvicee is waarschijnlijk iets smakelijker ;)

LeSage, heb je dat berichtje al gestuurd? ;) Goed dat je voor jezelf opkomt, is niet altijd makkelijk!

Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld voor een eerste afspraak. Nog drie weken wachten! Hoop dat de tijd een beetje vlug gaat. :)
Floradix heeft sinds n tijdje capsules hoorde ik op de pufclub :P iemand die het daar gebruikte had er veel baat bij en dr ijzer was omhoog geschoten
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171709317
Fijn dat je baas uit zichzelf al een goed plan had LeSage. En kalm aan!

Twist, oei! Hoe voel je je nu?

@FF, de vorige keer bij 39+6 ( :') ) Maar bij de meting gisteren zat ie op 40, dus ik vind 'm mooi geweest. (Een mens mag hopen he )
pi_171709356
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:23 schreef ingee het volgende:
Twist doe voorzichtig met jezelf! :*

Ik werd ook medisch tijdens de bevalling, totaal geen idee wie er allemaal rond m'n bed hebben gestaan. Er was een arts assistent die de baby heeft aangepakt, want ze staat op de foto. Mijn verloskundige is wel tot het einde er bij gebleven ( laatste 2 uurtjes), dat was wel fijn.

Kan je ook een doula ofzo meevragen voor een medische bevalling?
Ja een doula kan sowieso :Y Die blijft dan gewoon naast de verloskundige/gyneacoloog in het ziekenhuis
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171710811
Ja, nu gaat het eigenlijk wel weer hoor. Was denk ik de combinatie van lang stil staan en de zon.
Morgen gaan we op vakantie, dus eigenlijk nog flink wat te doen, maar ik mag voorlopig alleen zittend op bed wat was opvouwen geloof ik :P

En de zoute drop komt nu m'n neus al weer uit :6 ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171711370
Hoi!

De baby is er! :) Een meisje, F.ien! Gisteravond nog een onverwachte wending, want ik voelde minder leven. Voor de zekerheid naar het zkh gestuurd en daar bleek ctg niet goed. Uiteindelijk geboren via keizersnede! Nu ligt ze helaas op de couveuse afdeling ivm een veel te laag HB... Later meer... Nu weer gauw naar onze baby!
pi_171711407
Gefeliciteerd! En wat een leuke, vrolijke naam! O+
pi_171711500
Vieve gefeliciteerd! *O*

Wauw, dat klinkt als een aardige rollercoaster zo! :o
Hopelijk knapt ze snel op! :* Met jou alles goed, afgezien van de keizersnede?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171711519
Vieve! Wat een gekkenhuis zo opeens..! Allereerst, van harte gefeliciteerd met je kleine meisje! O+

En een goed herstel gewenst voor jullie beiden, heel veel beterschap voor je kleine F!
pi_171711546
Gefeliciteerd Vieve, prachtige naam!

Veel sterkte nog in het ziekenhuis, ik hoop dat jullie meisje gauw aansterkt.
pi_171711697
Vieve gefeliciteerd! *O* Beterschap voor de kleine meid, hopelijk is ze er snel bovenop!
pi_171711761
Gefeliciteerd Vieve! *O* Hele schattige naam O+
Veel sterkte voor de kleine meid :*
pi_171712019
Vieve, gefeliciteerd met je dochter O+ Wat een lieve, vrolijke naam O+
Hoe gaat het nu met jou?
Sterkte voor de kleine meid en hopelijk kunnen jullie snel knuffelen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171712306
Vieve gefeliciteerd met jullie meisje! Wat een mooie naam O+
Hoe gaat het nu? Wel schrikken!!
Hopelijk snel baby knuffelen O+
pi_171712616
Hier even een klaagpost/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171712626
Gefeliciteerd Vieve! *O* *O*
Goed dat je aan de bel trok! Hopelijk gaat het snel beter en kunnen jullie lekker naar huis :*

[ Bericht 30% gewijzigd door Skittles op 15-06-2017 15:52:44 ]
  donderdag 15 juni 2017 @ 15:51:44 #284
409579 LuDann
All the way
pi_171712746
Wow, Vieve. :o Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! *O* Wat heftig zeg zo, goed dat je aan de bel trok zo te horen. Weten ze hoe het komt dat het HB zo laag is?
pi_171712855
Gefeliciteerd Vieve *O* Wat een rollercoaster nog, maar ze is er! Hopelijk knapt ze snel op.

Twist, pas goed op jezelf he! Het is wel de bedoeling dat je relaxt van je vakantie kan genieten!

Bellaa, wat rot dat je je zo voelt. Ik zou iig je man even aan het werk zetten om de afwas te doen en een beetje op te ruimen, dan is dat iig een irritatie die van je af valt. Sterkte!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_171713026
Gefeliciteerd vieve O+ wat een superdottige naam! Hopelijk is haar hb snel weer op peil. Hoe behandelen ze dat eigk bij zo'n kleintje?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171713054
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 15:45 schreef BellaaElisa het volgende:
Hier even een klaagpost/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blugh, dat is ook gewoon even flink kak. Laat zoveel mogelijk voor je zorgen, rust rust rust. De afwas kan wachten :* eerst jij en je kleine
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171713135
Vieve! Hartelijk gefeliciteerd met je dochter! :*
Wat is het op eens snel gegaan en wat goed dat je op tijd aan de bel getrokken hebt!
Ik wens je een voorspoedig herstel en heel veel beterschap voor je kleine meid.
  donderdag 15 juni 2017 @ 16:23:37 #289
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_171713362
Al eventjes niet meer gepost hier, maar afgelopen dinsdag was het bij ons dan ook zover. 9 dagen eerder dan de prognose en zonder echte vooraankondiging of aanstalte direct om 6:30 de eerste weeën, om 9 uur bezoek van de verloskundige die een uur later alweer kwam en constateerde dat we door mochten naar het ziekenhuis.

15:34 is ze uiteindelijk bevallen van een jongen, Jason (3480 gram, 50cm voor de statistieken) en kerngezond. O+
Echt prachtig. *;

pi_171713895
Gefeliciteerd Vieve! Wat een vreemde wending zo ineens. Ga maar weer gauw naar je baby! O+

Twist! :o wat doe je nu? Wel voorzichtig doen hoor.

Twist, FF en anderen,
Deel van waarom ik het prettig vind dit keer een bekend gezicht te hebben, is dat er in ons pgd-ivf traject zoveel onbekenden aan mij hebben gezeten dat ik het nu wel prettig vond dat het dit keer een bekend gezicht zou zijn.
En tot nu toe ben ik niet medisch, wat de hele situatie dus vreemd maakt. De reden dat ze dit besloten hebben is dat ik een onbekende ziekte heb, waarbij ze het liefst alle controle vast hebben voor het geval dat. Voornamelijk uit hun angst, want mijn specialist vindt het niet echt nodig en ik voel me fysiek gezien ook gewoon goed. Het ene moment heb ik er wel vrede mee, het volgende vind ik het heel vervelend. Ik moet mijn hoofd denk ik nog even aanpassen aan de situatie. Het komt wel weer, uiteindelijk is het vast beter. :) En ik heb sowieso mijn man bij me en dat is het belangrijkst. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171714465
Gefeliciteerd Vieve! *O* Heftig zeg, hopelijk gaat het snel beter. :*
pi_171714624
Nanuke, ja dat is inderdaad wel een totaal ander verhaal ja! Kan me voorstellen dat je na zo'n traject ook wel even genoeg verschillende gezichten gezien hebt :Y
En zeker als er geen 'echte' reden toe is (anders dan angst voor het onbekende).

Ik bedoelde uiteraard ook absoluut niet dat je er niet van 'mag' balen hč? Want dit is gewoon niet hoe je het voor je ziet en dat is gewoon klote :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171714820
Lastpost, wat een droppie zeg O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171715149
Vieve gefeliciteerd! *O* *O* *O* Ik hoop dat jullie er snel bovenop zijn.

Bella, sterkte ermee gewenst. Ik hoop dat de medicijnen snel z'n werk doen.

Lastpost, gefeliciteerd! *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_171715352
Gefeliciteerd Lastpost *O*

Ik begrijp je punt Nanuke, maar ook bij je eigen vk heb je die zekerheid niet. Wat dat betreft ben je tijdens de bevalling puur overgeleverd aan wat ze het beste achten. Wel erg slordig dat je vk hier nu pas mee komt, had dat dan gelijk bij de intake aangegeven, dan had je een andere kunnen zoeken die het wel aandurft. Wellicht is een doula in jouw situatie nog wel een optie. Dan heb je iig 1 persoon die je kent en vertrouwt die erbij is, en die het voor je op kan nemen. Maar medische zaken doet zij niet, dus daarvoor blijf je hoe dan ook kans hebben op onbekenden.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_171715457
Ik claimde hier gezellig dat ik geen last heb van kwaaltjes, maar dat heb ik dus wel.
Stemmingswisselingen!
Nu kan ik toch al vrij driftig en boos reageren maar sinds deze zwangerschap ben ik bijna dagelijks opgefokt. :@
Mijn man hoeft maar iets te zeggen wat mij irriteert en binnen no time ga ik van 0 naar 100.
Maar vandaag ging het iets te ver. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 15 juni 2017 @ 18:52:55 #297
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171715600
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:44 schreef vencodark het volgende:
Ik claimde hier gezellig dat ik geen last heb van kwaaltjes, maar dat heb ik dus wel.
Stemmingswisselingen!
Nu kan ik toch al vrij driftig en boos reageren maar sinds deze zwangerschap ben ik bijna dagelijks opgefokt. :@
Mijn man hoeft maar iets te zeggen wat mij irriteert en binnen no time ga ik van 0 naar 100.
Maar vandaag ging het iets te ver. ;(
Wat akelig dat je er geen controle over hebt. Zou je er hulp bij willen? Dan kan je altijd naar de huisarts gaan. Of als je dat eng vindt (wat niet hoeft, maar desondanks) bijvoorbeeld naar maatschappelijk werk. Die kunnen in ieder geval luisteren en meedenken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171716155
Gefeliciteerd Vieve! *O* Wat een lieve naam en sterkte met het herstel. Hopelijk mag jullie meisje snel uit de couveuse!

Lastpost ook gefeliciteerd met jullie zoontje! *G*
  donderdag 15 juni 2017 @ 20:24:21 #299
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171717087
Gefeliciteerd Vieve! *O* Goed dat je aan de bel trok en wat een lieve naam O+

Lastpost ook gefeliciteerd! Wat een schatje! O+ O+

Verder wel bijgelezen maar slecht onthouden, want: O+ verlof *O* *O* O+
pi_171718221
Lastpost *O* gefeliciteerd!

Venco, stemmingswisselingen zijn herkenbaar, maar gelukkig niet in deze mate. Wat vervelend voor jou en je man. Vooral omdat je wel weet dat het niet goed is, maar gewoon de controle kwijt bent ;(

Bellaa, zo ziek zijn lijkt me echt verschrikkelijk. Ik hoop dat je medicijnen snel werken!

Stroop met verlof *O* genieten!!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171718226
Dicht!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')