Klopt. Dat wordt niet gezien als het woord van god.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 23:16 schreef ATON het volgende:
[..]
Een Hadith is ook niet meer dan een ( menselijke ) overlevering en geen Koran.
Mee eens, met dat verschil dat ik de paashaas wel leuker vindt dan die verminkingen.quote:Op woensdag 5 juli 2017 11:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Klopt. Dat wordt niet gezien als het woord van god.
In de koran vindt je helemaal niets over het besnijden van vrouwen. Alleen vaagjes in de Hadith, waar zaken die uit het leven gegrepen zijn staan. Dat het zelfs daar enkel zeer spaarzaam en zonder enige duidelijkheid in verplichting staat (enkel beperking) maakt het wel duidelijk dat de islam zelf geen verplichting mbt vrouwenbesnijdenis kent.
Dat bepaalde stromingen het op hebben genomen is niet zo raar, maar dat kent geen islamitische bron, maar een oude culturele bron.
Beetje zoals de paashaas en paaseieren bij het christelijke Pasen.
De paashaas is idd leuker dan die enge verminkingen.quote:Op woensdag 5 juli 2017 11:49 schreef ATON het volgende:
[..]
Mee eens, met dat verschil dat ik de paashaas wel leuker vindt dan die verminkingen.
Je kan hier enkel uit opmaken dat JHWH / Allah zijn scheppingswerk niet goed gedaan heeft, vermits die gelovigen zich geroepen voelen dit te corrigeren. Een belediging aan het adres van god kan je stellen.
Dat compenseert dan een beetje de beledigingen die god over ons uitstrooit.quote:Op woensdag 5 juli 2017 11:49 schreef ATON het volgende:
[..]
Een belediging aan het adres van god kan je stellen.
quote:Op woensdag 5 juli 2017 15:44 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat compenseert dan een beetje de beledigingen die god over ons uitstrooit.
In de koran vindt je sowieso niets over besnijdenis, ook niet voor de heren.quote:Op woensdag 5 juli 2017 11:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Klopt. Dat wordt niet gezien als het woord van god.
In de koran vindt je helemaal niets over het besnijden van vrouwen. Alleen vaagjes in de Hadith, waar zaken die uit het leven gegrepen zijn staan. Dat het zelfs daar enkel zeer spaarzaam en zonder enige duidelijkheid in verplichting staat (enkel beperking) maakt het wel duidelijk dat de islam zelf geen verplichting mbt vrouwenbesnijdenis kent.
Westerse wetgevers zijn in mijn ogen veel te laks.quote:Op maandag 3 juli 2017 17:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Halen ze werkelijk hun schouders ervoor op, of is het een lastig iets om wat mee te doen?
Kan je bv ouders strafbaar stellen die in het land van herkomst, voordat ze naar Zweden kwamen, hun kind hebben laten besnijden? In een land waar dat dus legaal is?
En welke vormen stel je strafbaar? Want er zijn vele verschillende vormen, van de ernstigere vorm die algemeen bekend is. Waarbij clitoris en schaamlippen weggesneden worden en soms zelfs de boel dichtgenaaid wordt, of ook de vorm waarbij er 'enkel' een prikje/kleine insnede in het clitoris kapje wordt gedaan? Waarbij die laatste vorm minder ingrijpend is dan een strakke besnijdenis bij jongetjes.
Als je die laatste vorm ook strafbaar stelt, kan je het dan nog volhouden besnijdenis van jongens wel toe te staan, niet te bestraffen?
Als het aan mij zou liggen zou elke vorm strafbaar zijn, Inc die van jongetjes. Maar ik begrijp wel dat dit allemaal wat minder simpel is in de praktijk, zeker met het oog op in het buitenland, voor migratie gedane ingrepen.
Ben je je ervan bewust dat bij de telling van fgm in de uk ook piercings e.d. meegerekend worden? Dat vertekend de cijfers nogal.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 11:31 schreef MrRatio het volgende:
[..]
Westerse wetgevers zijn in mijn ogen veel te laks.
https://www.circa.com/sto(...)as-trying-to-stop-it
http://www.independent.co(...)cision-a7564571.html
UK: 6000 nieuwe gevallen in een jaar. Het is wel belangrijk om meisjesbesnijdenis strafbaar te maken, maar dan ook handhaven:
http://www.bbc.co.uk/news(...)new-cases-in-england
Frankrijk doet het beter
http://www.independent.co(...)-uk-nil-8722934.html
FGM=female genital mutilation is andere koek dan piercingsquote:Op zaterdag 8 juli 2017 12:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ben je je ervan bewust dat bij de telling van fgm in de uk ook piercings e.d. meegerekend worden? Dat vertekend de cijfers nogal.
In de UK vallen piercings down underground ook onder fgm. Sinds 2015 en wat zien we? Sinds dien schieten de cijfers omhoog. Ook bij piercings is er die meldingsplicht, komt dat in de statistieken als zijnde fgm.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 14:32 schreef MrRatio het volgende:
[..]
FGM=female genital mutilation is andere koek dan piercings
The first ever recorded figures for female genital mutilation (FGM) show that between April 2015 and March 2016 there were 5,702 new cases in England.
The data was recorded by doctors and nurses who have been obliged to do so since July 2015.
Most of the women and girls were born in Africa and underwent the procedure there. But 43 girls were born in the UK and 18 of those had it done here.
The data was collected from the Health and Social Care Information Centre.
The true extent of the abuse is thought to be much higher with the government estimating 170,000 women and girls in the UK have undergone the procedure.
Hibo Wardere was just six years old when she was held down and cut.
It says a further 65,000 girls under the age of 13 are at risk of female genital mutilation.
Ik hoop dat die 65000 meisjes beter beschermd gaan worden dan al die meisjes in Rotherham situaties.
Onzin ,quote:Op donderdag 6 juli 2017 19:54 schreef MrRatio het volgende:
[..]
In de koran vindt je sowieso niets over besnijdenis, ook niet voor de heren.
In de koran staat wel dat de mens perfect geschapen is. Dan zou je er niks af te snijden lijkt mij dan.
Vaagjes in de hadith? shahih hadiths worden gezien als de meeste uitgaves van hadiths. Er is inderdaad geen gebod 'Gij zult uwe meisjes besnijden'
Bij jongens is dat overigens ongeveer net zo onduidelijk als voor meisjes, wat betreft plicht tot besnijden.
De aanwezingen in de koran en hadiths zijn oa door Shafi samengevat. Volgens de islam interpretattie van Shafi is meisjesbesnijdenis verplicht. En als ik de hadiths bekijk dan kan ik dat volgen.
En toen kwam jezus, en toen kwam johannes... Je begrijpt het christendom niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 15:51 schreef PSVCL het volgende:
Besnijdenis komt overigens ook in de bijbel voor.
In de bijbel genesis 17 2 t/m 27 staat ook geschreven, dat dit een verbond is Tussen God en gelovigen. "Wie de besnijdenis niet doet, hoort niet tot god, hij zal niet behoren tot God"
vervalst iddquote:Op zaterdag 8 juli 2017 16:10 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
En toen kwam jezus, en toen kwam johannes... Je begrijpt het christendom niet.
Jawel, daarnaast is het christendom gecreeerd door Paulus en niet jezus.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 16:15 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Het geloof van Paulus.
Heeft Niks met de leer van Jezus te maken
Haha dat mag jij denken.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 16:17 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Jawel, daarnaast is het christendom gecreeerd door Paulus en niet jezus.
Maar jij bent dan ook niks meer dan een moslimtroll die er weinig van begrijpt
Blader maar eens even wat terug en daar kun je zien dat ik het al 10x uitgelegd heb dat het oorspronkelijk cultuur was, en later opgenomen in hadiths en sharia volgens Shafi, en dat het daarna Islam werd.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 15:48 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Onzin ,
Het besnijden van vrouwen is cultuur en heeft niks met de Islam te maken.
Er is authentieke bewijs dat vrouwenbesnijdenis VOORKWAM in Arabie, maar er is geen authentieke bewijs die dit aanraadt of verplicht voor vrouwen.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 16:30 schreef MrRatio het volgende:
[..]
Blader maar eens even wat terug en daar kun je zien dat ik het al 10x uitgelegd heb dat het oorspronkelijk cultuur was, en later opgenomen in hadiths en sharia volgens Shafi, en dat het daarna Islam werd.
Ben je geïnteresseerd in feiten?
Dit slaat alleen op joden van het mannelijk geslacht.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 15:51 schreef PSVCL het volgende:
Besnijdenis komt overigens ook in de bijbel voor.
In de bijbel genesis 17 2 t/m 27 staat ook geschreven, dat dit een verbond is Tussen God en gelovigen. "Wie de besnijdenis niet doet, hoort niet tot god, hij zal niet behoren tot God"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |