"En ze begonnen stenen te rapen om Hem te stenigen"quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:54 schreef ATON het volgende:
[..]
Vast in jouw sekte. Kruisiging is een Romeinse vorm van doodstraf. Hoe zit het met de ' blijde intrede ' ? Vergeten ? Als de schuld bij de joden lag was hij gestenigd.
Versregelaanwijzing erbij zou praktisch zijn. Kan ik zien of dit op het eind van zijn missie was of toen hij nog aanhangers ronselde. Kwestie van dit in zijn context te plaatsen.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:35 schreef Manke het volgende:
[..]
"En ze begonnen stenen te rapen om Hem te stenigen"
Antwoord op het laatste:quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:09 schreef kree het volgende:
[..]
hmmmm die is wel interessant, ik ben natuurlijk ook helemaal opgevoed vanuit het christendom, ik denk sowieso dat ik daardoor nu nog steeds christen ben.
En ik zie ook echt geen probleem erin, of het nu klopt of niet, het idee is altijd vrede en geluk zonder geweld.
Waarom is dit bij de islam dan zo anders, want die hebben eerder wat anders, want wordt kotsmisselijk als ik wel eens 1 van die filmpjes zie dat ze iemand in de fik steken.
Het is natuurlijk het christendom heeft dit ook gedaan, maar geloof dat we die tijd onderhand wel voorbij zijn.
En nu gebeurt het gewoon weer opnieuw maar nu uit naam van de Islam.
eerlijke vraag dit, dit kun je toch als islamiet niet ok vinden? of wel en denk je dat het terecht is?
Waar precies ronselt Hij aanhangers?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:38 schreef ATON het volgende:
[..]
Versregelaanwijzing erbij zou praktisch zijn. Kan ik zien of dit op het eind van zijn missie was of toen hij nog aanhangers ronselde. Kwestie van dit in zijn context te plaatsen.![]()
Daniel 7:13 en 14 spreekt over Jezus als de eeuwige koning. Zoon van de Mensen is Jezus, of niemand.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:56 schreef ATON het volgende:
[..]
Ook al mis ! Een joodse gezalfde koning ( messias ) beoogde een eeuwig vrij Israël, en dat is niet hetzelfde als jou verzinsel.
Waar blijft de versregel waar ik om gevraagd heb? 82 aanhangers ? Moet je het N.T. maar eens beter lezen. Jouw mening blijkt keer op keer waardeloos te zijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:58 schreef Manke het volgende:
[..]
Waar precies ronselt Hij aanhangers?
Volgens mij alleen de 12 en de 70.
Je weet best dat alle christensekten de zelfde bijbelboeken aanhangen, en daarin staat het duidelijk, dat jij het niet authentiek vindt is wat anders. Maar alles aangaande Jezus is te herleiden naar het OT,zelfs in die tijd wilden ze bewijs en gingen ze het zelf na of het idd in het OT stond Handelingen 17:10-11quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:54 schreef ATON het volgende:
[..]
Vast in jouw sekte. Kruisiging is een Romeinse vorm van doodstraf. Hoe zit het met de ' blijde intrede ' ? Vergeten ? Als de schuld bij de joden lag was hij gestenigd.
Ronselen zeg jequote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:13 schreef ATON het volgende:
[..]
Waar blijft de versregel waar ik om gevraagd heb? 82 aanhangers ? Moet je het N.T. maar eens beter lezen. Jouw mening blijkt keer op keer waardeloos te zijn.
Geen van hen heeft het over Jezus.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:05 schreef Manke het volgende:
[..]
Daniel 7:13 en 14 spreekt over Jezus als de eeuwige koning. Zoon van de Mensen is Jezus, of niemand.
Mica 4:7.
Daniel 9:24-27.
Weer fout !!quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:15 schreef Manke het volgende:
[..]
Je weet best dat alle christensekten de zelfde bijbelboeken aanhangen,
Je begint me te vervelen.... De enige joden die hem weg wilde waren leden van het Sanhedrin die rekenschap aan de bezetter moesten afleggen. Het volk was voor hem, wat we kunnen lezen in de passage ' de blijde intrede '. Ik hou niet zozeer van jodenhaters.quote:De religieuze joden wilden Hem uit de weg ruimen.
Jij ziet spoken joh !! Jezus was niet de enige messias kandidaat. Voorspellingen is iets waar de J.G's op kicken.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:23 schreef Manke het volgende:
[..]
Lees Daniel 9:24-27 eens goed en zoek eens op hoe deze tijdslijn geplaatst wordt.
Volgens de Bijbel of volgens jouw studie?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:23 schreef ATON het volgende:
[..]
Weer fout !!
[..]
Je begint me te vervelen.... De enige joden die hem weg wilde waren leden van het Sanhedrin die rekenschap aan de bezetter moesten afleggen. Het volk was voor hem, wat we kunnen lezen in de passage ' de blijde intrede '. Ik hou niet zozeer van jodenhaters.
De Joden verwachten de messias iig nog steeds, waar baseren ze dit op? Hun fantasie?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:26 schreef ATON het volgende:
[..]
Jij ziet spoken joh !! Jezus was niet de enige messias kandidaat. Voorspellingen is iets waar de J.G's op kicken.
Mwah, volgens mij was hij volgens de Koran 'maar' een profeet.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:28 schreef Manke het volgende:
[..]
De Joden verwachten de messias iig nog steeds, waar baseren ze dit op? Hun fantasie?
Op deze versen baseert de rest dat Jezus de messias is.
Zelfs de Koran noemt hem zo.
Moet je hiervoor niet studeren hoor, gewoon bv. Marcus eens lezen, maar dan zonder gekleurde bril van je sekte op.quote:
Doet ie niet !!! Je kan hier enkel lezen dat het sanhedrin hem vijandig gezind was en ik heb je ook al uitgelegd waarom ? Wat snap je niet....quote:De Bijbel geeft vaak genoeg aan dat de religieuze joden hem dood wilden, andere Farizeeën geloofden Hem weer wel.
Wie heeft er nu iets aan een dooie koning ?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:28 schreef Manke het volgende:
De Joden verwachten de messias iig nog steeds, waar baseren ze dit op? Hun fantasie?
Nee, de moslims noemen hem een profeet wat hij niet was. Hij was een IJveraar. Weet je wat IJveraar betekend in deze context ?quote:Op deze versen baseert de rest dat Jezus de messias is.
Zelfs de Koran noemt hem zo.
Ik sta niet achter de aanslagen. Sterker nog, de meeste moslims staan niet achter de aanslagen uitgevoerd door terroristen. Verder is het ook niet geoorloofd om zulke aanslagen te plegen volgens het islamitisch oorlogsrecht. Het zijn een stel malloten zonder echte kennis van islam, maar vooral met veel haat in zich, wat zich makkelijk laat manipuleren door invloedrijke figuren die even een paar islamitische teksten uit hun context gebruiken.quote:Op woensdag 7 juni 2017 23:12 schreef kree het volgende:
Hoe denken jullie van de Islam over al die aanslagen en vreselijke dingen die dan nu gebeuren?
Is dat een afscheiding waar jullie totaal niet achter staan?
Mohammed leefde vele jaren vredig samen met zowel joden als christenen (dit waren de mensen van het boek). De stam van Mohammed waren ook monotheisten en hij heeft via zijn ooms handelsreizen in Syrië ook veel kennis opgedaan van het joodse en christelijke geloof.quote:Op woensdag 7 juni 2017 23:14 schreef kree het volgende:
Of wat ik me nog meer afvraag, in hoeverre zijn we met het geloof gelijk opgelopen en waar is het ineens de andere kant op gegaan tussen beiden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder hing het vooral af van de vele leiders van de islamtische landen en hun bestuurders hoe hard en strict er werd omgegaan door de eeuwen heen. Tevens waren de jihad en de kruistochten aanleiding tot nog meer haat en geweld tussen beide.Ik zou niet weten wat. Voor mij dus geen verschil. Ieder heeft zijn eigen kijk op het geloof en hoe hij deze wil uitdragen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 23:17 schreef kree het volgende:
Is er verschil tussen een Moslim en een Islamiet???
In johannes 11 bedoel je, wb het Sanhedrin?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:10 schreef ATON het volgende:
[..]
Moet je hiervoor niet studeren hoor, gewoon bv. Marcus eens lezen, maar dan zonder gekleurde bril van je sekte op.
[..]
Doet ie niet !!! Je kan hier enkel lezen dat het sanhedrin hem vijandig gezind was en ik heb je ook al uitgelegd waarom ? Wat snap je niet....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oa hier in Markus staat wat ik bedoelde:
Mar 3:6 En toen de Farizeeën weggegaan waren, beraadslaagden zij meteen met de Herodianen tegen Hem hoe zij Hem om zouden kunnen brengen.
Zie post #228quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij was hij volgens de Koran 'maar' een profeet.
quote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:16 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik sta niet achter de aanslagen. Sterker nog, de meeste moslims staan niet achter de aanslagen uitgevoerd door terroristen. Verder is het ook niet geoorloofd om zulke aanslagen te plegen volgens het islamitisch oorlogsrecht. Het zijn een stel malloten zonder echte kennis van islam, maar vooral met veel haat in zich, wat zich makkelijk laat manipuleren door invloedrijke figuren die even een paar islamitische teksten uit hun context gebruiken.
[..]
Mohammed leefde vele jaren vredig samen met zowel joden als christenen (dit waren de mensen van het boek). De stam van Mohammed waren ook monotheisten en hij heeft via zijn ooms handelsreizen in Syrië ook veel kennis opgedaan van het joodse en christelijke geloof.
Na Mohammed waren er nog wel een paar islamitische leiders redelijk tolerant naar christenen toe, maar waar het al begon mis te gaan was onder de tweede kalief Umar ibn Al-Khattab. Hij maakte joden en christenen tweede rangs burgers met zijn verdragen die de rechten van niet-moslims sterk inperkte, vooral in Jeruzalem.
Zie hier enkele puntenMaar waarom gaan de Moslims hier dan niet veel meer tegen in?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder hing het vooral af van de vele leiders van de islamtische landen en hun bestuurders hoe hard en strict er werd omgegaan door de eeuwen heen. Tevens waren de jihad en de kruistochten aanleiding tot nog meer haat en geweld tussen beide.
[..]
Ik zou niet weten wat. Voor mij dus geen verschil. Ieder heeft zijn eigen kijk op het geloof en hoe hij deze wil uitdragen.
Het slaat totaal nergens op wat er gebeurt nu met ISIS maar hun reden is wel vanuit dat geloof.
Dat snap ik niet...
Ik heb helemaal geen problemen met Moslims sterker nog ken er genoeg en heb geen problemen met ze.
ISIS bv zorgt ervoor dat er alleen maar haat komt, en dan komt het ook terug andersom.
En ok ze maken sowieso geen kans want het is makkelijk om ze uit te roeien, maar dit kost ongelooflijk veel onschuldige slachtoffers ook weer.
Als ze nu gewoon zeiden we kappen ermee, en ok weet ik veel richt een moskee op voor jezelf ergens daar, daar lig ik niet wakker van.
Maar wat ze nu doen slaat nergens op.
Ik kan me niet echt verhalen herinneren van christenen die een groep moslims opblazen van uit overtuiging van het christelijke geloof.
In ieder geva; niet zolang ik leef.Do what you love, love what you do!
Isa al-Masih is de term waarmee ze Jezus duiden. 'al-Masih' laat zich in de betekenis binnen de islam niet 1 op 1 vertalen naar 'de Messias' in de bijbel. Alhoewel de rol zelf overeenkomt geeft het Christendom een absolute en unieke waarde aan de term Messias terwijl de Islam deze term veel meer veralgemeend.quote:
En wanneer heeft de auteur van het Johannes evangelie dit nu weer geschreven ? Je mag er nog 10 jaar naast zitten. Doe eens een gokje.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:27 schreef Manke het volgende:
In johannes 11 bedoel je, wb het Sanhedrin?
De term messias is ook gepikt van Joden.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 22:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Isa al-Masih is de term waarmee ze Jezus duiden. 'al-Masih' laat zich in de betekenis binnen de islam niet 1 op 1 vertalen naar 'de Messias' in de bijbel. Alhoewel de rol zelf overeenkomt geeft het Christendom een absolute en unieke waarde aan de term Messias terwijl de Islam deze term veel meer veralgemeend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |