abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171539080
Geen idee hoe dit gaat lopen, maar neem aan dat er genoeg zijn die hier met elkaar over willen discussiėren, op een normale manier.
Geen gekloot en verwijten dus, maar een open discussie is goed.

Want ik vraag me wel even af hoe het nu in de hele wereld gaat.

Wat ik niet wil is dat dit een bash topic naar elkaar gaat worden, maar gewoon erover praten lijkt mij geen probleem.
Do what you love, love what you do!
pi_171539135
Hoe denken jullie van de Islam over al die aanslagen en vreselijke dingen die dan nu gebeuren?
Is dat een afscheiding waar jullie totaal niet achter staan?
pi_171539164
Of wat ik me nog meer afvraag, in hoeverre zijn we met het geloof gelijk opgelopen en waar is het ineens de andere kant op gegaan tussen beiden?
pi_171539232
Is er verschil tussen een Moslim en een Islamiet???
pi_171539274
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 23:12 schreef kree het volgende:
Hoe denken jullie van de Islam over al die aanslagen en vreselijke dingen die dan nu gebeuren?
Is dat een afscheiding waar jullie totaal niet achter staan?
Ik ben er zeker geen fan van. Nooit geweest ook.
misunderstood
pi_171539315
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 23:18 schreef DKS het volgende:

[..]

Ik ben er zeker geen fan van. Nooit geweest ook.
Ik ook niet natuurlijk, maar zou wel eens het verhaal willen horen van dus de Moslims die hier misschien ook best zitten en wat die daar van denken.
pi_171539444
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 23:21 schreef kree het volgende:

[..]

Ik ook niet natuurlijk, maar zou wel eens het verhaal willen horen van dus de Moslims die hier misschien ook best zitten en wat die daar van denken.
Ik ben daar ook benieuwd naar.
misunderstood
pi_171539535
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 23:27 schreef DKS het volgende:

[..]

Ik ben daar ook benieuwd naar.
Wat ik me ook afvraag, want zo begreep ik het, heb er allemaal niet de tijd voor om dat uit te zoeken.

Maar zover ik begrijp loopt het oude testament in de bijbel gelijk met die van de koran.
Toen is er iets opgesplitst en is alles een andere richting opgegaan.

Trouwens daarna met de bijbel valt ook wat over te zeggen wat die is ook naar protestants en katholiek gegaan.

Wat ik wel weet is dat ik als christelijk iemand me nu niet eens die dingen in mijn hoofd zou halen zoals het kalifaat dat daar doet nu.

Dus tja, mss moeten we weer eens terug naar het begin allemaal en vandaar uit kijken, maar hoop ook dat er moslims hier op reageren een keertje.
pi_171540444
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 23:21 schreef kree het volgende:

[..]

Vreselijk. Ik ben geen geen moslim maar mn ouders wel.

Tevens vind ik het een slecht onderbouwd topic.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_171540604
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 00:18 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Vreselijk. Ik ben geen geen moslim maar mn ouders wel.

Tevens vind ik het een slecht onderbouwd topic.
Onderbouwing is wat ik zie op telesie en hoor, geen zin om alle linkjes te zoeken, want iedereen heeft dat toch wel gezien.

Wat moet ik er meer aan onderbouwen dan?
pas het evt wel aan, mijn doel is duuidelijk, een open discussie...
pi_171540625
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 00:33 schreef kree het volgende:

[..]

Onderbouwing is wat ik zie op telesie en hoor, geen zin om alle linkjes te zoeken, want iedereen heeft dat toch wel gezien.

Wat moet ik er meer aan onderbouwen dan?
pas het evt wel aan, mijn doel is duuidelijk, een open discussie...
Je vraagstelling is een beetje vreemd.

quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 23:17 schreef kree het volgende:
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_171540643
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 00:35 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Je vraagstelling is een beetje vreemd.

[..]

Dat vroeg ik me pas af nadat ik dat topic opende en nog eens ging zoeken, ja weet ik niet, maar dat is ook niet de OP heej, juist waarom ik dat vraag in dit topic?

(heb nog gevraagd aan de mods om het te wijzigen naar moslim/islamiet want er zit misschien wel verschil in)

Excuus daarvoor ;)
  donderdag 8 juni 2017 @ 00:37:21 #13
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_171540654
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 23:30 schreef kree het volgende:

[..]

Wat ik me ook afvraag, want zo begreep ik het, heb er allemaal niet de tijd voor om dat uit te zoeken.

Maar zover ik begrijp loopt het oude testament in de bijbel gelijk met die van de koran.
Toen is er iets opgesplitst en is alles een andere richting opgegaan.
Er zijn verscheidene overeenkomsten te vinden tussen de verhalen in het Oude Testament en de Koran. Het loopt niet gelijk op. Vanuit de traditie worden joden als afstammelingen gezien van Abraham en zijn halfzus Sara die zijn eerste vrouw was. Islamieten zijn van origine afstammelingen van Abraham en zijn slavin Hagar. Dat is in ieder geval wat vanuit de traditie vaak gesteld wordt. Hoe het werkelijk zit is een andere vraag...

quote:
Trouwens daarna met de bijbel valt ook wat over te zeggen wat die is ook naar protestants en katholiek gegaan.
De verhalen zijn wel hetzelfde gebleven. Het Nieuwe Testament is er aan toegevoegd als ook wat apocriefe boeken, die later weer geschrapt zijn of als deutero-canonieke apart worden weergegeven.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_171540705
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 00:37 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Er zijn verscheidene overeenkomsten te vinden tussen de verhalen in het Oude Testament en de Koran. Het loopt niet gelijk op. Vanuit de traditie worden joden als afstammelingen gezien van Abraham en zijn halfzus Sara die zijn eerste vrouw was. Islamieten zijn van origine afstammelingen van Abraham en zijn slavin Hagar. Dat is in ieder geval wat vanuit de traditie vaak gesteld wordt. Hoe het werkelijk zit is een andere vraag...

[..]

De verhalen zijn wel hetzelfde gebleven. Het Nieuwe Testament is er aan toegevoegd als ook wat apocriefe boeken, die later weer geschrapt zijn of als deutero-canonieke apart worden weergegeven.
Nouja juist om deze dingen dit topic, er is misschien best wel meer van elkaar te begrijpen alsdat het nu lijkt.

Nieuwe testamenst christelijk is ook twijfelachtig want er is door de Paus etc een aantal testamenten uitgehouden, nu twijfel ik echt niet aan wat ik geloof en dat doet (nu) meer goed dan kwaad denk ik.
pi_171541864
Ben zelf gelovig (christelijk) en zie Juadisme en Islam als hetzelfde geloof. En ik ben voorstander voor samenwerken in de maatschappij met deze mensen. Trouwens ook met atheļsten, want mijn mening is dat iedereen zelf moet geloven en niet moet geloven wat hij/zij zelf wil.
In de Bijbel staat ook: God laat de zon voor iedereen opgaan. Dat is een principe. Hoef ik me niet voor laten schrijven hoor, dat vind ik de normaalste zaak van de wereld.

Met de Islam heb ik een enorm probleem. Met dat gedonder bij IS en al die aanslagen: ach ja, overal lopen idioten rond, ook onder christenen. Mafketels zijn er overal. Maar wat me opvalt dat de normaal-denkende moslim amper reageert. Zo had ik er op het werk eens over met mijn moslim-broeders. Die liepen gewoon weg en ik bleef achter.
Toen besefte ik: hier is iets goed mis met deze godsdienst. Als ik moslims op straat zie, zijn het gewone mensen zoals jij en ik. Ik denk niet dat die rare dingen uit gaan halen. Ik kan ook op het werk uitstekend samenwerken met moslims. Ze doen hun werk goed, zijn collegiaal, helemaal niks aan de hand, dus geen reden voor mij om me daar druk om te maken.

Maar die godsdienst, die wortels, dat zit niet goed. Een godsdienst die geweld predikt, sorry, dat kan echt niet. Godsdienst hoort juist vredig te zijn met samenwerking met alle mensen. We leven niet voor niets met zoveel meningen op aarde.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 8 juni 2017 @ 08:00:21 #16
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_171541905
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juni 2017 00:43 schreef kree het volgende:

[..]

Nouja juist om deze dingen dit topic, er is misschien best wel meer van elkaar te begrijpen alsdat het nu lijkt.

Nieuwe testamenst christelijk is ook twijfelachtig want er is door de Paus etc een aantal testamenten uitgehouden, nu twijfel ik echt niet aan wat ik geloof en dat doet (nu) meer goed dan kwaad denk ik.
De canon stond voor het grootste gedeelte al vast aan het einde van de 2e eeuw. Ik begrijp daarom wel dat toen het Nieuwe Testament haar huidige vorm kreeg er niet teveel aan de keuze voor de boeken gesleuteld is. Er was veel wildgroei aan boeken en veel boeken waren te jong om opgenomen te kunnen worden. Ik denk niet dat de paus en zo boeken hebben weggelaten om zaken achter te houden.

Verder is het Nieuwe Testament sowieso een ratjetoe is van verhalen die elkaar tegenspreken en waarvan de inhoud op verschillende plaatsen verziekt is door redactioneel werk. Als we als voorbeeld de brieven die vanuit de traditie toegeschreven worden aan Paulus hiervan zouden ontdoen blijven er hooguit een paar a4-tjes over.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  donderdag 8 juni 2017 @ 08:37:08 #17
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171542184
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 07:52 schreef Sigaartje het volgende:

Maar wat me opvalt dat de normaal-denkende moslim amper reageert. Zo had ik er op het werk eens over met mijn moslim-broeders. Die liepen gewoon weg en ik bleef achter.
Toen besefte ik: hier is iets goed mis met deze godsdienst.
Ik heb eerlijk gezegd best wel moeite met het idee dat normaal-denkende moslims een speciale verantwoordelijkheid zouden moeten voelen voor aanslagen. :r
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171542319
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 23:14 schreef kree het volgende:
Of wat ik me nog meer afvraag, in hoeverre zijn we met het geloof gelijk opgelopen en waar is het ineens de andere kant op gegaan tussen beiden?
Hoever wil je terug in de tijd ?
pi_171542390
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 00:37 schreef Panterjong het volgende:
Ik denk dat dit verhaal een verzonnen excuus is om de kloof tussen joden en de overige semieten te vergroten.
  donderdag 8 juni 2017 @ 09:39:26 #20
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171542837
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 08:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd best wel moeite met het idee dat normaal-denkende moslims een speciale verantwoordelijkheid zouden moeten voelen voor aanslagen. :r
Maar ja, wat is normaal he?
pi_171543965
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 08:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Eens.

pi_171551174
Islam is geen godsdienst maar een terreur eenheid.
  donderdag 8 juni 2017 @ 16:22:12 #23
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171551272
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 23:17 schreef kree het volgende:
Nee, wel tussen een moslim en koranist.
Een moslim volgt koran en Hadith/profeet, een koranist enkel de koran.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171554849
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 08:52 schreef ATON het volgende:

[..]

Hoever wil je terug in de tijd ?
Zeg maar begin oude testament in de bijbel?
pi_171554895
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 07:52 schreef Sigaartje het volgende:
Ben zelf gelovig (christelijk) en zie Juadisme en Islam als hetzelfde geloof. En ik ben voorstander voor samenwerken in de maatschappij met deze mensen. Trouwens ook met atheļsten, want mijn mening is dat iedereen zelf moet geloven en niet moet geloven wat hij/zij zelf wil.
In de Bijbel staat ook: God laat de zon voor iedereen opgaan. Dat is een principe. Hoef ik me niet voor laten schrijven hoor, dat vind ik de normaalste zaak van de wereld.

Met de Islam heb ik een enorm probleem. Met dat gedonder bij IS en al die aanslagen: ach ja, overal lopen idioten rond, ook onder christenen. Mafketels zijn er overal. Maar wat me opvalt dat de normaal-denkende moslim amper reageert. Zo had ik er op het werk eens over met mijn moslim-broeders. Die liepen gewoon weg en ik bleef achter.
Toen besefte ik: hier is iets goed mis met deze godsdienst. Als ik moslims op straat zie, zijn het gewone mensen zoals jij en ik. Ik denk niet dat die rare dingen uit gaan halen. Ik kan ook op het werk uitstekend samenwerken met moslims. Ze doen hun werk goed, zijn collegiaal, helemaal niks aan de hand, dus geen reden voor mij om me daar druk om te maken.

Maar die godsdienst, die wortels, dat zit niet goed. Een godsdienst die geweld predikt, sorry, dat kan echt niet. Godsdienst hoort juist vredig te zijn met samenwerking met alle mensen. We leven niet voor niets met zoveel meningen op aarde.
Hier kan ik me ook in vinden inderdaad.

Het is jammer vooral.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')