Wat???quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Natuurlijk speelt dat en die invloeden een rol. In de jaren 50 was je met 14 letterlijk een kind.
Dat was nauwelijks wetenschap maar meer pure naïviteit wat nu minder snel zal gebeuren.Uitgaande van "speelsituaties", zijn zowel jongens als meisjes van die leeftijd (vele malen) beter op de hoogte.quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
40 jaar geleden wist je op die leeftijd ook wel van de bloemetjes en de bijtjes hoor, sterker nog; ik kan me van die periode nog een Panorama-artikel herinneren over meisjes van 12 die zwanger waren
Is van alle tijden. Net als het romantiseren van vroeger, toen alles beter was.quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:44 schreef Leandra het volgende:
40 jaar geleden wist je op die leeftijd ook wel van de bloemetjes en de bijtjes hoor, sterker nog; ik kan me van die periode nog een Panorama-artikel herinneren over meisjes van 12 die zwanger waren
Vertel mij eens hoe jij middels opvoeding een psychose wil voorkomen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmmmmm..... die excuusfiets, het is de stoornis en geen schuld aan & van wie dan ook, ondanks alle (kennelijk ontbrekende her) opvoeding.
Ik ben niet van de harde methodes maar wanneer iemand (stoornis of niet) dat soort misdragingen of ambities heeft, ontbreekt er wat in je gedrag wat je kennelijk onvoldoende duidelijk is bijgebracht; wat ik opvoeden noem.
Dat je vanuit een stoornis zomaar ineens vanuit het blaue-hinein meent seksueel te moeten benaderen, laat staan vermoorden; gaat er bij mij niet in. Wat natuurlijk kan dat niemand het verwacht had......of beter, wilde geloven of (in)zien.
Ik weet niet of & wat jij kinderen bijbrengt maar hier zijn er bloedrode lijnen waarvan we allemaal willen & ook zorgen dat die niet overschreden gaan worden.
Geen garantie, dat weet ik, maar wel dat het ze verteld en crystalclear duidelijk is.
En nee, ze mogen vrijelijk doen & (niet) zeggen wat zijzelf willen over over zaken die alleen zichzelf aangaan.
Ik hou nog een kleine mogelijkheid over van een stompzinnig ongeluk, jongen vrijt al of niet met het meisje die later struikelt over haar slip en/of door een witte beer of boze wolf wordt gedood, of zo. Dat zal gaan blijken.
Ik beleef en zie dat anders, zoals ik eerder verwoorde.quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat???
In de jaren 50 was het normaal als je met je 14 jaar hele dagen ging werken.
In die tijd waren jongeren van 14 heel wat volwassener dan nu.
In die tijd was het normaal dat je op je 21 ste trouwde en jaar erop de eerste kleine kwam.
Nu zie ik zat jongeren die op hun 21ste nog niet misschien in staat zijn voor zichzelf te zorgen, laat staan voor vrouw en kind. Oh ja, vrouwen mochten na hun huwelijk niet meer werken, dus als 22-jarige papa moest je het allemaal zelf verdienen.
...
Platspuiten en opbergen in een besloten en liefst voor de patient herkenbare en vertrouwde omgeving.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vertel mij eens hoe jij middels opvoeding een psychose wil voorkomen.
I am all ears.
Wat een onzin ! In die tijd werd niet over seks gesproken en was er geen voorlichtingquote:Op woensdag 7 juni 2017 16:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat???
In de jaren 50 was het normaal als je met je 14 jaar hele dagen ging werken.
In die tijd waren jongeren van 14 heel wat volwassener dan nu.
In die tijd was het normaal dat je op je 21 ste trouwde en jaar erop de eerste kleine kwam.
Nu zie ik zat jongeren die op hun 21ste nog niet misschien in staat zijn voor zichzelf te zorgen, laat staan voor vrouw en kind. Oh ja, vrouwen mochten na hun huwelijk niet meer werken, dus als 22-jarige papa moest je het allemaal zelf verdienen.
OT: Iedereen valt er op facebook over dat de maximale straf voor dit pubertje maar een jaar cel zal zijn, maar ik verwacht dat hij daarna toch zeker tot zijn 18de naar een jeugdinrichting zal moeten.
Het zou een klap in het gezicht van de ouders van Romy (en Savannah) zijn als deze knul over een jaar weer vrolijk door het leven gaat alsof er niets is gebeurd. Lijkt me ook niet gezond voor dit kind.
Juni 2015, op dat moment was deze verdachte waarschijnlijk 12 jaar oud. Dat is wel heel erg jong.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:01 schreef kuil het volgende:
Zou dit mogelijk dezelfde jongen kunnen zijn geweest als de 14-jarige boerenzoon? Lijkt me dat er in de omgeving van Lunteren toch niet heel veel aanranders/verkrachters van die leeftijd rondlopen.
http://edestad.nl/lokaal/meisjes-betast-door-zelfde-dader-42144
http://edestad.nl/lokaal/(...)-en-barneveld-137057
Het signalement spreekt van een dader tussen de 13 en 18. Een forse jongen van 12 kan makkelijk voor ouder doorgaan.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Juni 2015, op dat moment was deze verdachte waarschijnlijk 12 jaar oud. Dat is wel heel erg jong.
Er werd ergens gemeld dat de boerenzoon vrij groot is voor zijn leeftijd.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Juni 2015, op dat moment was deze verdachte waarschijnlijk 12 jaar oud. Dat is wel heel erg jong.
Ja alleen werden die kinderen vaak als nummer 12/13 binnen het gezin van vader en moeder opgevoed.quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze waren prima op de hoogte, maar ze dachten dat een zakdoek als condoom ook wel zou werken....quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat was nauwelijks wetenschap maar meer pure naïviteit wat nu minder snel zal gebeuren.Uitgaande van "speelsituaties", zijn zowel jongens als meisjes van die leeftijd (vele malen) beter op de hoogte.
Zou zeker kunnen, maar blijft erg jong.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het signalement spreekt van een dader tussen de 13 en 18. Een forse jongen van 12 kan makkelijk voor ouder doorgaan.
Die goeie ouwe flower powertijd.quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij zal goed onderzocht gaan worden, al is er in 2010-2011 ook een meisje van 6 verkracht in Ede. Toen was hij nog veel te jong.quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:59 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik heb gelezen dat het om een klasgenootje zou gaan. [reactie op een andere site]
En dat dit al veel eerder is voorgevallen dat meisjes op de fiets betast en aangerand zijn geworden door jongen[s] op de fiets.
oude artikels;
Kan goed zijn dat dit dezelfde mafklapper is, dus.
Ongelooflijk.
Er wonen aardig wat mafketels in Lunteren.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:01 schreef kuil het volgende:
Zou dit mogelijk dezelfde jongen kunnen zijn geweest als de 14-jarige boerenzoon? Lijkt me dat er in de omgeving van Lunteren toch niet heel veel aanranders/verkrachters van die leeftijd rondlopen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)l-reageert-verslagenquote:Verdachte moord op Romy was medeleerling: school reageert verslagen
Het nieuws dat Romy en de verdachte in haar moordzaak elkaar kenden van school is bij de J.H. Donnerschool ingeslagen als een bom. "Opnieuw een van ons", schrijft voorzitter Jan Hofman in een verklaring.
Het was al een zware tijd voor alle mensen binnen de school, en dit maakt het alleen maar erger. Hofman: "Wij waren al verslagen door het plotselinge overlijden van Romy. De verslagenheid heeft een nieuwe lading gekregen."
Seksueel misbruikt
Net als iedereen heeft de directeur veel vragen waar hij antwoord op wil. "Ook veel nieuwe vragen. We weten dat we wellicht nooit op álle vragen een antwoord zullen krijgen. We weten wél dat we met elkaar de weg die vóór ons ligt, moeten lopen. We doen dat met oog, oor en hart voor elkaar", schrijft hij.
Het lichaam van Romy werd op 2 juni gevonden in een sloot in Achterveld. Ze was voor haar dood seksueel misbruikt, zo bleek uit onderzoek. Morgen komt de 14-jarige verdachte voor de rechter-commissaris.
Of iedereen vermoedde het maar niemand trok aan de bel. Dat zie je ook nog weleens in die kleine ons kent ons dorpen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Denk niet dat die jongen uit Lunteren gelinkt kan worden aan andere zedenzaken in dat dorp.
Ons kent ons, die hadden ze dan toch snel in het vizier moeten hebben.
Alsof hij dat niet wist, de school werd dinsdag zo goed als hermetisch afgesloten. Het tegenovergestelde als bij de school van Savannah gebeurde. Toen onder het mom van onze kinderen hebben speciale aandacht nodig.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:32 schreef kuil het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)l-reageert-verslagen
Klopt, is ook de houding van dat lossen we intern wel even op, zielig voor de ouders en we houden hem zelf in de gaten.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Of iedereen vermoedde het maar niemand trok aan de bel. Dat zie je ook nog weleens in die kleine ons kent ons dorpen.
Mijn partner werkt bij de kinderbescherming in een grote stad, daar vallen ook allemaal kleinere dorpen onder. Mijn vrouw zegt altijd dat ze in de stad de meeste zaken hebben, maar als er eens een zaak uit een dorp komt is het ook goed mis en blijkt dat de dominee er al van wist, en de huisarts, en de school had al vermoedens etc etc. Maar niemand trekt aan de bel.
We snappen het wel. Ik heb het ook niet over er jonger bij zijn.....dat heeft nu eenmaal ook fysieke grenzen. De hormonale ontwikkeling laat zich ook niet snel laat bijsturen door onze tijdsgeest.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze waren prima op de hoogte, maar ze dachten dat een zakdoek als condoom ook wel zou werken....
Maar goed, ik was destijds van ongeveer dezelfde leeftijd, dus we hebben het over een artikel van zo'n 37 jaar geleden, en het ging over meer dan één meisje van 12.
Dus het idee dat ze er nu zoveel jonger bij zouden zijn is aardig, maar dat is gewoon niet zo.
http://edestad.nl/lokaal/meisjes-betast-door-zelfde-dader-42144quote:De eerste melding betrof een meisje dat op maandag 15 juni op de Meulunterseweg, in het buitengebied van Lunteren, onzedelijk betast werd. Enkele weken later, op maandag 6 juli, gebeurde hetzelfde aan de Valkseweg in Lunteren. Op maandag 31 augustus werd een meisje op de Barneveldseweg in Lunteren slachtoffer van deze dader, op woensdag 2 september werd aan de Barnseweg in Barneveld een meisje betast. De meisjes zaten telkens op de fiets, alle aanrandingen vonden plaats tussen 15.00 en 17.00 uur. Elke keer kwam de jongen naast een meisje fietsen om vervolgens het bovenlichaam te betasten.
Wordt dit nu ook onderzocht?quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:59 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik heb gelezen dat het om een klasgenootje zou gaan. [reactie op een andere site]
En dat dit al veel eerder is voorgevallen dat meisjes op de fiets betast en aangerand zijn geworden door jongen[s] op de fiets.
oude artikels;
Kan goed zijn dat dit dezelfde mafklapper is, dus.
Ongelooflijk.
quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:44 schreef Physsic het volgende:
PVV pleit voor levenslange gevangenisstraf voor 14-jarigen
http://www.ad.nl/binnenla(...)14-jarigen~ae7d8dfa/
quote:Natuurlijk verdienen mensen in hun leven een tweede kans, maar niet voor dit soort daden, dit zijn monsters. Daartegen moet je de samenleving beschermen.''
Die wens van de PVV had Hiddema ook al ontdekt.quote:
Yip. Helaas komt degene die dit Heeft gedaan ooit weer vrij.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:56 schreef spiritusbus het volgende:
Als het waar is kun je zo'n kid maar meteen een enkeltje longstay cadeau doen.
Iemand anders in die tweets heeft het over "...als je al een jaar spijbelt..". Dat was toch die andere verdachte? Of ben ik nou zelf in de war?quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:54 schreef rinardo het volgende:
Moet je de tweets van deze dame maar eens lezen die kent de ouders en de jongen https://twitter.com/boerinnetje4/with_replies
Ik zie haar vooral hard roepen dat de jongen uit een "net gezin" komt, maar erg autistisch is. Nu zal dat best meespelen ergens in deze, maar tegelijkertijd gaat er ergens wel iets heel erg mis als je als 14 jarige (met of zonder ass) in staat bent tot misbruik en moord van een klasgenootquote:Op woensdag 7 juni 2017 18:54 schreef rinardo het volgende:
Moet je de tweets van deze dame maar eens lezen die kent de ouders en de jongen https://twitter.com/boerinnetje4/with_replies
Ja dat was die 16 jarige uit Den Bosch. Deze 14-jarige zat op dezelfde school als het slachtoffer.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:58 schreef Physsic het volgende:
[..]
Iemand anders in die tweets heeft het over "...als je al een jaar spijbelt..". Dat was toch die andere verdachte? Of ben ik nou zelf in de war?
er is ook iets ergens mis bij die jongen, wat een briljante open deur trap jij in zegquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:01 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik zie haar vooral hard roepen dat de jongen uit een "net gezin" komt, maar erg autistisch is. Nu zal dat best meespelen ergens in deze, maar tegelijkertijd gaat er ergens wel iets heel erg mis als je als 14 jarige (met of zonder ass) in staat bent tot misbruik en moord van een klasgenoot. Hoe dan ook is het vooral heel triest.
Vaak gaat dat dan nog gepaard met een andere stoornis. Volgens die vrouw heeft dat kind in ieder geval wel al een heel verleden..quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:01 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik zie haar vooral hard roepen dat de jongen uit een "net gezin" komt, maar erg autistisch is. Nu zal dat best meespelen ergens in deze, maar tegelijkertijd gaat er ergens wel iets heel erg mis als je als 14 jarige (met of zonder ass) in staat bent tot misbruik en moord van een klasgenoot. Hoe dan ook is het vooral heel triest.
Verrassing!quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:44 schreef Physsic het volgende:
PVV pleit voor levenslange gevangenisstraf voor 14-jarigen
http://www.ad.nl/binnenla(...)14-jarigen~ae7d8dfa/
Het is een autistquote:Op woensdag 7 juni 2017 18:54 schreef rinardo het volgende:
Ik bedoelde meer, dat zeggen "ja hij is erg autistisch" niet echt verklaart hoe je dan tot zo'n daad komt. Dan is er nog wel meer "mis" dan dat.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:03 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
er is ook iets ergens mis bij die jongen, wat een briljante open deur trap jij in zeg
De jongen is volgens deze dame zwaar autistisch en komt uit een net gezin.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:54 schreef rinardo het volgende:
quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is een autist
Het is een autist
Het is een autist
Het is een autist
Als je er snel doorheen scrolt is dat wat je ziet.
Dit is dan ook wel weer kort door de bocht. "Als je als 14-jarige zoiets doet komt het nooit meer goed".quote:
nee.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
noemen ze sex altijd sexueelmisbruik in dit soort zaken?
Ik link autisme ook niet aan seksueel gefrustreerd moordend gedrag op die leeftijdquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:08 schreef agter het volgende:
[..]![]()
Lekker stigmatiserend naar andere autisten ook. Alsof autisme alleen de verklaring is.
Hoe weet je dat ze zijn ouders kent?quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:54 schreef rinardo het volgende:
Of, ik roep maar wat; zelf jarenlang slachtoffer zijn geweest van misbruik of mishandeling. Vaak zie je dat daders eerst zelf slachtoffer zijn geweest.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik link autisme ook niet aan seksueel gefrustreerd moordend gedrag op die leeftijd
Eerder een zware vorm van ODD of zelfs CD.
Dat is weer speculatie van de ergste soort.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Of, ik roep maar wat; zelf jarenlang slachtoffer zijn geweest van misbruik of mishandeling. Vaak zie je dat daders eerst zelf slachtoffer zijn geweest.
Nee hoor. Meer een algemene reactie puur op die quote. Ik speculeer verder niet over deze dader.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat is weer speculatie van de ergste soort.
Oh ja. Dat zal best. Dat ie verminderd toerekeningsvatbaar is. Maar daarom ook een PIJ maatregel. Blijft ie voorlopig nog wel even vast zitten.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:18 schreef rinardo het volgende:
Zijn autisme gaat hem wel redden in de rechtbank , let op mijn woorden....ontoerekeningsvatbaar of hoe je dat noemt
Zijn leeftijd anders ook wel. Zijn maar weinig soortgelijke zaken waar de dader niet binnen maximaal 10 jaar weer vrij is. Vaak nog veel minder.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:18 schreef rinardo het volgende:
Zijn autisme gaat hem wel redden in de rechtbank , let op mijn woorden....ontoerekeningsvatbaar of hoe je dat noemt
Wat je maar "redden" wil noemen..... Dat zal jarenlang TBS worden.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:18 schreef rinardo het volgende:
Maar stel dat he, komt ie over 10 jaar vrij. Is 'ie 24, geen opleiding, geen werkervaring, niks. En dan? Volgens mij is je "straf" dan nog niet voorbij hoor.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn leeftijd anders ook wel. Zijn maar weinig soortgelijke zaken waar de dader niet binnen maximaal 10 jaar weer vrij is. Vaak nog veel minder.
O, kinderen preventief opsluiten noem jij opvoeden?quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Platspuiten en opbergen in een besloten en liefst voor de patient herkenbare en vertrouwde omgeving.
Die zomaar loslaten in de maatschappij is een gebrek aan (je eigen) opvoeding.
Verder kan je met een psychose wel degelijk de patiënt leren dat te gaan herkennen en passende maatregelen te nemen. Last hebben van psychoses is voor mij geen excuus.
10 jaar ????quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:24 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Maar stel dat he, komt ie over 10 jaar vrij. Is 'ie 24, geen opleiding, geen werkervaring, niks. En dan? Volgens mij is je "straf" dan nog niet voorbij hoor.
geen opleiding is niet waar denk ik, in jeugdinrichtingen wordt onderwijs gegevenquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:24 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Maar stel dat he, komt ie over 10 jaar vrij. Is 'ie 24, geen opleiding, geen werkervaring, niks. En dan? Volgens mij is je "straf" dan nog niet voorbij hoor.
Dan is de volgende vraag, wat doet dat joch dan überhaupt alleen op straat?quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:24 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Wat je maar "redden" wil noemen..... Dat zal jarenlang TBS worden.
hoe straf je iemand die de gevolgen van zijn eigen daad niet inziet omdat ie ziek is.
Wat een nuance ineens nu het een blanke jongen is die ze kent, als het mogelijk een buitenlandse jongens was geweest had ze hem probleemloos aan de virtuele schandpaal genageld.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:54 schreef rinardo het volgende:
Ik reageer op degene die ik quote. Maar die 1 of 2 jaar is de gevangenis straf, daar komt nog TBS bovenop. Dus hij zal wel langer vastzitten dan 1 of 2 jaar.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:25 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
10 jaar ????
hoe kom je erop
hoogstens 1 of 2 jaar
dat is inderdaad schandalig laag voor een moordpartij
De beschrijving van verdachte en zijn ouders klopt wel.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ze zijn ouders kent?
Edit: Ah, de link gaat niet naar with replies.
Die is voor z'n 18e al wel vrij. Buiten dat zijn je werkkansen als (zware) autist sowieso al niet erg hoog.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:24 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hij zit natuurlijk ook door zijn advocaat op speciaal onderwijs. Sterker nog zijn advocaat zit in het complot!quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:31 schreef klaasweetalles het volgende:
Vraag me af of dat autistische verhaal niet door zijn advocaat is ingegeven.
Bovendien hoeveel autistische moordenaars zijn er? Moet zijn autisme als excuus gebruikt gaan worden in deze zaak? Lijkt me niet.
De hierboven ergens gelinkte dame op Twitter die zegt de familie te kennen, zal wel een reden hebben dat ze #jeugdzorg noemtquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan is de volgende vraag, wat doet dat joch dan überhaupt alleen op straat?
Wie heeft dan de conclusie getrokken dat dat wel kon?
Of je verdiept je ergens in voor je wat roept, zoek maar op PIJ.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:24 schreef klaasweetalles het volgende:
Ze kunnen beide hoogstens 2 jaar krijgen of ze moeten berecht worden met het strafrecht voor volwassenen wat me heel erg sterk lijkt.
Het maakt dus echt geen klote uit dat die jongen autistische zou zijn. Hij zit toch niet lang
Speciaal onderwijs nog wel...ere komen steeds meer feitjes naar boven.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij zit natuurlijk ook door zijn advocaat op speciaal onderwijs. Sterker nog zijn advocaat zit in het complot!
Geef dan eens antwoord op mij vraag hoe je iemand moet straffen die zelf niet beseft wat ie gedaan heeft én niet beseft waarom ie gestraft wordtquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:31 schreef klaasweetalles het volgende:
Vraag me af of dat autistische verhaal niet door zijn advocaat is ingegeven.
Bovendien hoeveel autistische moordenaars zijn er? Moet zijn autisme als excuus gebruikt gaan worden in deze zaak? Lijkt me niet.
quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:18 schreef rinardo het volgende:
wat denk je dat ik een clown ben ofzo ...quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je verdiept je ergens in voor je wat roept, zoek maar op PIJ.
deze maatregel geldt alleen als er gedacht wordt dat er herhaling mogelijk is...quote:De rechter kan deze maatregel opleggen aan jeugdigen (tot 18 jaar)[1], en onder voorwaarden jongvolwassenen (18 tot 23 jaar),[2] als voldaan is aan drie cumulatieve vereisten die in artikel 77s Wetboek van Strafrecht staan, te weten indien:
zij een misdrijf hebben gepleegd waarop vier jaar of meer gevangenisstraf staat, of het één van de specifiek omschreven misdrijven betreft in artikel 132, artikel 285(1), artikel 285b, artikel 395 Wetboek van Strafrecht, artikel 175(2)(b) en (3) Wegenverkeerswet of artikel 11(2) Opiumwet;
de veiligheid van anderen dan wel de algemene veiligheid van personen of goederen het opleggen van die maatregel eist, en;
de maatregel in het belang is van een zo gunstig mogelijke verdere ontwikkeling van de verdachte.
De maximale straf in het jeugdstrafrecht is 2 jaar jeugddetentie. Als de rechter van mening is dat intensieve begeleiding nodig is om herhaling van het misdrijf te voorkomen wordt een PIJ-maatregel opgelegd. Een PIJ-maatregel wordt opgelegd voor drie jaar. De maatregel kan telkens met maximaal twee jaar verlengd worden tot een maximum van zeven jaar indien de maatregel in eerste instantie was opgelegd voor een misdrijf dat gericht is tegen of gevaar veroorzaakt voor de onaantastbaarheid van het lichaam van één of meer personen.[3] Het laatste jaar van de maatregel is in beginsel steeds voorwaardelijk.[4]
Toch wat onwennig, heb liever toch een 'moslim' of 'IS vluchteling'.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:08 schreef agter het volgende:
[..]![]()
Lekker stigmatiserend naar andere autisten ook. Alsof autisme alleen de verklaring is.
Je gaat weer lekker kort door de bocht hè.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:33 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Speciaal onderwijs nog wel...ere komen steeds meer feitjes naar boven.
Ja inderdaad dan hebben we inderdaad met een gekkie te maken die gewoon niet wist wat hij deed en de gevolgen daarvan zou kennen.
Beide jochies hebben allebei wel een achtergrond zeg maar dat hadden we van te voren kunnen weten....
Volgens die mevrouw op twitter welquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat denk je dat ik een clown ben ofzo ...
[..]
deze maatregel geldt alleen als er gedacht wordt dat er herhaling mogelijk is...
IS dat zo?
Er is flink bezuinigd op leerlingenvervoer, boven een bepaalde leeftijd gaan ze met de fiets naar school wanneer dat enigszins mogelijk is.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan is de volgende vraag, wat doet dat joch dan überhaupt alleen op straat?
Wie heeft dan de conclusie getrokken dat dat wel kon?
Ik spreek niet snel voor anderen maar in dit geval durf ik er mijn vingers wel voor in het vuur te steken dat iedereen in dit topic en ver daarbuiten denkt dat jij een clown bent.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
deze maatregel geldt alleen als er gedacht wordt dat er herhaling mogelijk is...
IS dat zo?
ik denk zelf allebei tot hun 20ste opsluitenquote:
Duidelijk dus dat dat hier niet mogelijk wasquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:39 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Er is flink bezuinigd op leerlingenvervoer, boven een bepaalde leeftijd gaan ze met de fiets naar school wanneer dat enigszins mogelijk is.
Net beweerde je nog dat hij na 2 jaar weer vrij zou zijn...quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik denk zelf allebei tot hun 20ste opsluiten
quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:24 schreef klaasweetalles het volgende:
Ze kunnen beide hoogstens 2 jaar krijgen of ze moeten berecht worden met het strafrecht voor volwassenen wat me heel erg sterk lijkt.
Het maakt dus echt geen klote uit dat die jongen autistische zou zijn. Hij zit toch niet lang
Ditquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:39 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik spreek niet snel voor anderen maar in dit geval durf ik er mijn vingers wel voor in het vuur te steken dat iedereen in dit topic en ver daarbuiten denkt dat jij een clown bent.
Met een taxibusje is meer controle maar het is zeker niet waterdicht.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Duidelijk dus dat dat hier niet mogelijk was
Op die leeftijden moeten kids gewoon met de fiets gaan hoor, tenzij het fysiek niet mogelijk isquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:47 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Met een taxibusje is meer controle maar het is zeker niet waterdicht.
Ik zie redelijk wat kinderen in die leeftijd (ivm werk), maar die lopen doorgaans niet met wapens rond nee.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:49 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met wapens? Hebben die kinderen nogal eens een mes op zak of is dat enkel in de steden? Of is dat ook al niet meer zo?
Jij vraagt je dit serieus af?quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kinderen van 14 in het algemeen. Dragen die messen bijvoorbeeld?
lolquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij zit natuurlijk ook door zijn advocaat op speciaal onderwijs. Sterker nog zijn advocaat zit in het complot!
Als ze een koksopleiding doen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kinderen van 14 in het algemeen. Dragen die messen bijvoorbeeld?
Vaak zijn daar wel sporen van te zien. In de schaamstreek zelf, maar het kan bijvoorbeeld ook gaan om blauwe plekken aan de binnenkant van de bovenbenen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hoe weten ze of het sexueel gedeelte niet vrijwillig was of noemen ze sex altijd sexueelmisbruik in dit soort zaken?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oor-1464067-a1237391quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:57 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Jij vraagt je dit serieus af?
Maar als je dat artikel leest, lees je ook dat het weleens voorkomt. Vaker, maar nog steeds uitzonderlijk.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik wacht nog steeds op de eerste niet-afkrakende bijdrage van jou. Hier weer zo'n pareltje.
Want?quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:09 schreef Boca_Raton het volgende:
In ieder geval: hij zal toch een moordwapen gehad moeten hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |