abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171518519
Hallo Fokkers,

Heb 2 dagen geleden bij een webshop een bestelling geplaatst, betaald met Paypal en de webshop geeft aan dat dat de levering is aangekomen door middel van track en trace.

Nu heb ik het pakketje niet ontvangen, heb ook nergens moeten tekenen. Hoe nu verder? Geld terug eisen van webshop?
pi_171518540
jij hebt de track en trace ook ontvangen?
en hoe is het betaald via paypal?
geld overgeboekt als "vrienden" of voor goederen.
anders zou je ook een dispuut via paypal kunnen openen.
pi_171518570
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:22 schreef kovenant het volgende:
jij hebt de track en trace ook ontvangen?
en hoe is het betaald via paypal?
geld overgeboekt als "vrienden" of voor goederen.
anders zou je ook een dispuut via paypal kunnen openen.
Heb betaald voor goederen paypal, ik heb de track en trace ontvangen.
Ook geen handtekening hoeven zetten want was niet thuis.
pi_171518602
ik neem aan zelf ook even gekeken via de track en trace of alles goed staat voor zover mogelijk.
(weet niet of adres erbijstaat)

daarnaast, als hij pas net op afgeleverd staat kan hij alsnog afgeleverd worden zie dat wel meer gebeuren dat hij al als afgeleverd staat terwijl het nog aan moet komen.
pi_171518609
Risico van verzender lijkt mij?
Hadden ze maar voor een verzending met handtekening ervan moeten maken en als dat wel het geval was, handtekening bekijken.
pi_171518619
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:26 schreef kovenant het volgende:
ik neem aan zelf ook even gekeken via de track en trace of alles goed staat voor zover mogelijk.
(weet niet of adres erbijstaat)

daarnaast, als hij pas net op afgeleverd staat kan hij alsnog afgeleverd worden zie dat wel meer gebeuren dat hij al als afgeleverd staat terwijl het nog aan moet komen.
Nou, het is bij die webshop voor 23.00 uur besteld volgende dag in huis. Dus die kans lijkt me klein.
pi_171518628
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Risico van verzender lijkt mij?
Hadden ze maar voor een verzending met handtekening ervan moeten maken en als dat wel het geval was, handtekening bekijken.
Ja, en hoe dan verder? Lijkt me dus ook.
pi_171518644
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:26 schreef kovenant het volgende:
ik neem aan zelf ook even gekeken via de track en trace of alles goed staat voor zover mogelijk.
(weet niet of adres erbijstaat)

daarnaast, als hij pas net op afgeleverd staat kan hij alsnog afgeleverd worden zie dat wel meer gebeuren dat hij al als afgeleverd staat terwijl het nog aan moet komen.
Dat laatste heb ik nog nooit meegemaakt.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:29:24 #9
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171518645
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:28 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Ja, en hoe dan verder? Lijkt me dus ook.
Je hebt een overeenkomst met de webshop.. dus daar moet je zijn...
De webshop is opdrachtgever van de verzender dus dat is verder niet van belang voor jou..
pi_171518652
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/buyer-protection

quote:
Profiteer van uitstekende bescherming.
Met PayPal kun je zorgeloos shoppen. Als een online besteld artikel niet wordt bezorgd of niet aan de omschrijving van de verkoper voldoet, kunnen we je het volledige bedrag van de aankoop terugbetalen.
pi_171518716
quote:
Goed om te weten, dus een dispute openen zal het wel oplossen!
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:38:37 #12
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171518812
Al contact opgenomen met de pakketdienst?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171518831
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:38 schreef Caland het volgende:
Al contact opgenomen met de pakketdienst?
Nee, Postnl trouwens.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:40:39 #14
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171518845
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:38 schreef Caland het volgende:
Al contact opgenomen met de pakketdienst?
Zinloos, het enige wat die doen is je vertellen dat ze niets met je te maken hebben.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:40:51 #15
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171518848
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:39 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Nee, Postnl trouwens.
Zou ik dat eerst even doen

Die zijn goed bereikbaar via de twitter webcare trouwens :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:41:14 #16
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171518859
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:40 schreef Nobu het volgende:

[..]

Zinloos, het enige wat die doen is je vertellen dat ze niets met je te maken hebben.
Mijn ervaringen daarin zijn anders
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171518865
Jij hebt geen overeenkomst met de pakketdienst, hoe gek het misschien ook mag klinken maar die is hier dus geen partij voor jou.

Verkoper heeft een overeenkomst met de verzender.
Jij hebt een overeenkomst met de verkoper, daar moet je dus zijn.

In het uiterste geval kan je het via paypal spelen, maar geef eerst de verkoper de gelegenheid het op te lossen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:43:44 #18
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171518900
quote:
12s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:41 schreef escortmk2 het volgende:

In het uiterste geval kan je het via paypal spelen, maar geef eerst de verkoper de gelegenheid het op te lossen.
Dit dus... altijd eerst even de reactie van de verkoper peilen.. (gebeurt ook als je het via paypal regelt trouwens.. die vragen ook wat de verkoper zei en de mailwisseling daarvan)
pi_171518930
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dit dus... altijd eerst even de reactie van de verkoper peilen.. (gebeurt ook als je het via paypal regelt trouwens.. die vragen ook wat de verkoper zei en de mailwisseling daarvan)
Ga ik dat eerst eens doen. Bedankt voor de tip!
pi_171518978
Heb je al eens bij je buren gevraagd of ze het pakje hebben?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:50:21 #21
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171519018
Heb nu al een paar keer meegemaakt dat het pakketje is blijven hangen bij het sorteercentrum terwijl het op afgeleverd stond of het bij de overoveroverburen is afgeleverd zonder briefje in de bus van de bezorger. Soms kunnen ze dat nog wel achterhalen.

Heb je ook daadwerkelijk de t&t code van PostNL zelf gekregen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:53:22 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171519084
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:47 schreef valentijn101 het volgende:
Heb je al eens bij je buren gevraagd of ze het pakje hebben?
Dan had er een briefje van de bezorger in TS haar brievenbus moeten liggen..
Ik weet wel dat het ook wel eens zonder briefje gebeurt, maar dan is het echt niet mijn probleem.. Ik betaal niet om vervolgens achter een pakje aan te moeten hobbelen..
Dan sturen ze er nog maar eentje..
pi_171519104
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:47 schreef valentijn101 het volgende:
Heb je al eens bij je buren gevraagd of ze het pakje hebben?
Hebben ze niet. Al gevraagd ja.
pi_171519129
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:50 schreef Caland het volgende:
Heb nu al een paar keer meegemaakt dat het pakketje is blijven hangen bij het sorteercentrum terwijl het op afgeleverd stond of het bij de overoveroverburen is afgeleverd zonder briefje in de bus van de bezorger. Soms kunnen ze dat nog wel achterhalen.

Heb je ook daadwerkelijk de t&t code van PostNL zelf gekregen?
Ja, track en trace staat in url wat ik heb gekregen op afgeleverd.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:54:52 #25
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_171519141
Hier gaat de bezorger 2x rond, als je de 1e keer niet thuis bent komt ie aan het eind v/d rit nog eens bij die adressen langs.

Als er niet afgetekend is voor bezorgd binnen het bezorgd window gaat het systeem automatisch op niet thuis, we komen morgen weer langs.
Dum de dum
pi_171519198
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:54 schreef Fe2O3 het volgende:
Hier gaat de bezorger 2x rond, als je de 1e keer niet thuis bent komt ie aan het eind v/d rit nog eens bij die adressen langs.

Als er niet afgetekend is voor bezorgd binnen het bezorgd window gaat het systeem automatisch op niet thuis, we komen morgen weer langs.
Maar het is een brievenbuspakketje als brievenpost bestempeld.

Dus die wordt normaal door de brievenbus gedaan.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:58:24 #27
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_171519226
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:57 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Maar het is een brievenbuspakketje als brievenpost bestempeld.

Dus die wordt normaal door de brievenbus gedaan.
Maar die kun je toch helemaal nog volgen met T&T?
pi_171519449
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:58 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar die kun je toch helemaal nog volgen met T&T?
Ja, en die geeft aan afgeleverd terwijl ik het nog niet heb.
pi_171519505
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:58 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar die kun je toch helemaal nog volgen met T&T?
Brievenbuspakketjes kun je juist volgen:
quote:
Een Brievenbuspakje+ is een klein pakje met statusinformatie en past door de brievenbus. Een groot voordeel is dat het Brievenbuspakje+ altijd bezorgd kan worden, ook als de ontvanger niet thuis is. Een Brievenbuspakje+ is ideaal voor het versturen van bijvoorbeeld boeken, dvd’s en kleine cadeautjes.
Bron: https://www.postnl.nl/ver(...)ies/brievenbuspakje/

Het is traceerbare brievenbuspost (en dus geen pakketpost).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:12:23 #30
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_171519551
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:10 schreef baskick het volgende:

[..]

Brievenbuspakketjes kun je juist volgen:

[..]

Bron: https://www.postnl.nl/ver(...)ies/brievenbuspakje/
Traceerbare brievenbuspost (en dus geen pakketpost).
Ah okay, ik krijg bij brievenbuspakketjes nooit een code namelijk.
Zal wel per bedrijf verschillen.
pi_171519607
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ah okay, ik krijg bij brievenbuspakketjes nooit een code namelijk.
Zal wel per bedrijf verschillen.
Bij PostNL wel. Het is dus geen pakketpost (alhoewel de naam anders doet vermoeden), maar wordt bezorgd met de reguliere post. Er zit gewoon een 3S-code op. Dat de verzender hem wellicht niet (altijd) deelt, is iets anders.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171519647
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:14 schreef baskick het volgende:

[..]

Bij PostNL wel. Het is dus geen pakketpost (alhoewel de naam anders doet vermoeden), maar wordt bezorgd met de reguliere post. Er zit gewoon een 3S-code op. Dat de verzender hem wellicht niet (altijd) deelt, is iets anders.
Ja dit, ik heb een 3S code gekregen.
pi_171520071
Verkoper is verantwoordelijk voor de levering. Nu jij 'm niet ontvangen hebben, mogen zij alsnog leveren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:45:41 #34
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_171520360
Heb je naast een deurbrievenbus niet toevallig ook een buitenbrievenbus. Ik had het met Zalando, zat het pakketje in de buitenbrievenbus :')
pi_171520425
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Mijn ervaringen daarin zijn anders
Ligt er aan wat je ze vraagt. Als je ze om wat info vraagt en ze een T&T code geeft, willen ze best even kijken. Jij bent alleen niet hun opdrachtgever, dus als er een onderzoek ingesteld moet worden oid, dan krijg je inderdaad te horen dat de afzender dit moet doen. Informeren naar een pakketje kun je dus best doen als ontvanger, maar als iets kwijt is moet de afzender dit uit laten zoeken. De afzender heeft een verplichting naar jou om te leveren, dus jij moet het dan weer uitzoeken met de afzender.

TS: Is het pakketje toevallig om 18.15 'bezorgd'?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171520984
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:48 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ligt er aan wat je ze vraagt. Als je ze om wat info vraagt en ze een T&T code geeft, willen ze best even kijken. Jij bent alleen niet hun opdrachtgever, dus als er een onderzoek ingesteld moet worden oid, dan krijg je inderdaad te horen dat de afzender dit moet doen. Informeren naar een pakketje kun je dus best doen als ontvanger, maar als iets kwijt is moet de afzender dit uit laten zoeken. De afzender heeft een verplichting naar jou om te leveren, dus jij moet het dan weer uitzoeken met de afzender.

TS: Is het pakketje toevallig om 18.15 'bezorgd'?
Nee, om 15.25 uur.
pi_171520986
Vorige week werd er hier een pakketje aangeboden. Maar de geadresseerde woonde daar helemaal niet.

Vervolgens mocht het pakket gratis in ontvangst worden genomen onder het motto dat het al betaald was.
pi_171520989
quote:
99s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:45 schreef Amplifier het volgende:
Heb je naast een deurbrievenbus niet toevallig ook een buitenbrievenbus. Ik had het met Zalando, zat het pakketje in de buitenbrievenbus :')
Nee.
pi_171521189
Even wat toelichting ;)

Toen het brievenbuspakje met T&T voor het eerst geintroduceerd werd, konden de bezorgers deze nog niet scannen. Er vonden wel scans plaats in het sorteercentrum. Wanneer het pakje daar gescand was, ging PostNL er dan vanuit dat het de eerstvolgende werkdag bezorgd zou worden. Het pakje kreeg dan om 18.15 de status bezorgd, omdat postbezorgers in principe tot 18.00 bezorgen. Iets wat helaas nog wel eens voor discussies zorgt tussen afzenders en ontvangers, omdat de afzender dan ziet dat het afgeleverd is.

Tegenwoordig kunnen de pakjes wel gescand worden, maar het kan natuurlijk voorkomen dat er ergens iets mis gaat en dat het pakje niet in de tas van de (juiste) bezorger terechtkomt. Als de bezorger gedurende de werkdag het betreffende pakje dan niet scant, komt de status om 18.15 nog steeds op bezorgd te staan. Mijn collega was bij een calamiteit een keer tot 19.00 aan het bezorgen, en na dat tijdstip kon hij zijn pakjes dus niet meer scannen, want volgens het systeem waren ze al bezorgd :')

In ieder geval, vandaar dat ik dat tijdstip noemde. Maar aan het tijdstip te zien, is het pakketje dus wel degelijk door een bezorger gescand. Dan vrees ik dat de afzender bij PostNL om een onderzoek zal moeten vragen. Als het niet door de bus past wordt, kan het ook afgeleverd zijn bij een afhaalpunt, maar dat had in de T&T moeten staan en dan krijg je normaal gesproken een briefje waar je het op kunt halen. Gebeurt nog wel eens, omdat niet altijd goed gecontroleerd wordt of de afmetingen kloppen voor brievenbuspost, of omdat een brievenbus (net iets) kleiner is dan standaard.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:28:30 #40
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171521344
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Even wat toelichting ;)

Toen het brievenbuspakje met T&T voor het eerst geintroduceerd werd, konden de bezorgers deze nog niet scannen. Er vonden wel scans plaats in het sorteercentrum. Wanneer het pakje daar gescand was, ging PostNL er dan vanuit dat het de eerstvolgende werkdag bezorgd zou worden. Het pakje kreeg dan om 18.15 de status bezorgd, omdat postbezorgers in principe tot 18.00 bezorgen. Iets wat helaas nog wel eens voor discussies zorgt tussen afzenders en ontvangers, omdat de afzender dan ziet dat het afgeleverd is.

Tegenwoordig kunnen de pakjes wel gescand worden, maar het kan natuurlijk voorkomen dat er ergens iets mis gaat en dat het pakje niet in de tas van de (juiste) bezorger terechtkomt. Als de bezorger gedurende de werkdag het betreffende pakje dan niet scant, komt de status om 18.15 nog steeds op bezorgd te staan. Mijn collega was bij een calamiteit een keer tot 19.00 aan het bezorgen, en na dat tijdstip kon hij zijn pakjes dus niet meer scannen, want volgens het systeem waren ze al bezorgd :')

In ieder geval, vandaar dat ik dat tijdstip noemde. Maar aan het tijdstip te zien, is het pakketje dus wel degelijk door een bezorger gescand. Dan vrees ik dat de afzender bij PostNL om een onderzoek zal moeten vragen. Als het niet door de bus past wordt, kan het ook afgeleverd zijn bij een afhaalpunt, maar dat had in de T&T moeten staan en dan krijg je normaal gesproken een briefje waar je het op kunt halen.
Oftewel.. een heel lang verhaal wat niet van belang is omdat dat niets te maken heeft met de overeenkomst die TS heeft met de webshop...
Al kwam het per postduif of kameel..
pi_171521929
Simpel op te lossen. Bel de verkoper en leg het uit. Die belt met postnl zakelijk om te zien waar het pakket al dan niet is.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_171522336
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:28 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oftewel.. een heel lang verhaal wat niet van belang is omdat dat niets te maken heeft met de overeenkomst die TS heeft met de webshop...
Al kwam het per postduif of kameel..
Precies. Ik wil gewoon mijn levering. Ik ga nog niet weken wachten op een onderzoek.
pi_171522344
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:51 schreef -AMG- het volgende:
Simpel op te lossen. Bel de verkoper en leg het uit. Die belt met postnl zakelijk om te zien waar het pakket al dan niet is.
Ga ik zo doen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:08:50 #44
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171522362
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:08 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Ga ik zo doen.
Niet bellen.. mailen.. Paypal vraagt om de communicatie bij een claim..
pi_171522421
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:08 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Niet bellen.. mailen.. Paypal vraagt om de communicatie bij een claim..
Goede tip.
pi_171522786
Hou jullie op de hoogte.
pi_171523383
Nou, snel mail terug.

Beste alwaysonhold,

Bedankt voor je mail. Aangezien we zien in de track en trace dat het pakketje is aangekomen zullen we een onderzoek moeten starten. Dit kan zo een 2 a 3 weken duren. We houden je op de hoogte.


Waaat?!

En nu?!!
pi_171524974
Ga straks even bellen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:02:49 #49
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171525168
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:46 schreef radeloosje1987 het volgende:
Nou, snel mail terug.

Beste alwaysonhold,

Bedankt voor je mail. Aangezien we zien in de track en trace dat het pakketje is aangekomen zullen we een onderzoek moeten starten. Dit kan zo een 2 a 3 weken duren. We houden je op de hoogte.

Waaat?!

En nu?!!
Stuur een mail terug dat je niet akkoord gaat en in antwoord op hun mail een claim via paypal opstart.. als ze niet met een snellere oplossing komen

Waarom wil je steeds bellen?
pi_171525750
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Gebeurt nog wel eens, omdat niet altijd goed gecontroleerd wordt of de afmetingen kloppen voor brievenbuspost, of omdat een brievenbus (net iets) kleiner is dan standaard.
Toen het brievenbuspakket te groot bleek voor mijn standaard-brievenbus, kreeg ik een verzoek tot het voldoen van portokosten bij onderfrankering, omdat het (door de afzender) als pakketpost gefrankeerd had moeten worden. Dat het door de bezorger gewoon door de brievenbus gepropt was, was niet relevant voor ze.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:46 schreef radeloosje1987 het volgende:
Nou, snel mail terug.

Beste alwaysonhold,

Bedankt voor je mail. Aangezien we zien in de track en trace dat het pakketje is aangekomen zullen we een onderzoek moeten starten. Dit kan zo een 2 a 3 weken duren. We houden je op de hoogte.

Waaat?!

En nu?!!
Aangeven dat je de bestelling herroept een een nieuwe plaatst. Restitutie en betaling strepen ze maar tegen elkaar weg.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171525981
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Stuur een mail terug dat je niet akkoord gaat en in antwoord op hun mail een claim via paypal opstart.. als ze niet met een snellere oplossing komen

Waarom wil je steeds bellen?
Wat persoonlijker.

Heb dit net gemaild:

Beste,

Ik ga hier niet mee akkoord, dit gaat me te lang duren en verwacht een betere oplossing dan dit. Anders ga ik een cliam indienen bij paypal.
Wachtend op jullie antwoord,

Alwaysonhold.
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:43:29 #52
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_171526332
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Dat laatste heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik heb het hier met DHL wel vaker dat ze Track & Trace zélf afmelden (zodat het voldoet aan de aflevertijd in het systeem) en het dan een dag of wat later pas daadwerkelijk afleveren. (zelfs al 2x meegemaakt dat ze het hier voor de deur afmelden en gewoon wegrijden. Vast iets met ''5uur is 5 uur'').

En dan kan je bellen wat je wil ''het is afgegeven volgens het systeem dus val kapot met je klacht''.
pi_171526642
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:43 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ik heb het hier met DHL wel vaker dat ze Track & Trace zélf afmelden (zodat het voldoet aan de aflevertijd in het systeem) en het dan een dag of wat later pas daadwerkelijk afleveren. (zelfs al 2x meegemaakt dat ze het hier voor de deur afmelden en gewoon wegrijden. Vast iets met ''5uur is 5 uur'').

En dan kan je bellen wat je wil ''het is afgegeven volgens het systeem dus val kapot met je klacht''.
Ben benieuwd wat er met mijn klacht gaan gebeuren.
pi_171529753
Mail terug.

Beste Alwaysonhold,

Wij willen u vragen geen claim in te dienen, aangezien wij het artikel hebben verstuurd en we nu gaan uitzoeken hoe het kan dat het pakketje niet is aangekomen. We vragen om geduld.

Gaat lekker zeg.

[ Bericht 3% gewijzigd door radeloosje1987 op 07-06-2017 18:20:23 ]
  woensdag 7 juni 2017 @ 18:28:31 #55
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171530053
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:13 schreef radeloosje1987 het volgende:
Mail terug.

Beste Alwaysonhold,

Wij willen u vragen geen claim in te dienen, aangezien wij het artikel hebben verstuurd en we nu gaan uitzoeken hoe het kan dat het pakketje niet is aangekomen. We vragen om geduld.

Gaat lekker zeg.
Geduld is 24u.. 1 a 2 dagen.. of voor maandag op laten lossen..
In die tijd kunnen ze zat een nieuwe sturen en zoeken ze het verder maar uit..
Dan heb je ze een duidelijke kans gegeven.. iets wat paypal graag ziet..

Dat ze het pakket hebben verstuurd is mooi.. maar jij hebt het niet ontvangen terwijl de website iets heel anders zegt..
Nu willen ze hun probleem jouw probleem maken en dat is nou net niet de bedoeling..
pi_171531198
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:28 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Geduld is 24u.. 1 a 2 dagen.. of voor maandag op laten lossen..
In die tijd kunnen ze zat een nieuwe sturen en zoeken ze het verder maar uit..
Dan heb je ze een duidelijke kans gegeven.. iets wat paypal graag ziet..

Dat ze het pakket hebben verstuurd is mooi.. maar jij hebt het niet ontvangen terwijl de website iets heel anders zegt..
Nu willen ze hun probleem jouw probleem maken en dat is nou net niet de bedoeling..
Precies. Ik ga het eens in de gaten houden. Is wel makkelijk gedacht van de webshop.
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:26:01 #57
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171531700
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:09 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Precies. Ik ga het eens in de gaten houden. Is wel makkelijk gedacht van de webshop.
Ik zou toch echt even antwoorden met een heldere datum waarop je het opgelost wilt zien.. Dan sta je vrij sterk bij paypal..
pi_171532505
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:26 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik zou toch echt even antwoorden met een heldere datum waarop je het opgelost wilt zien.. Dan sta je vrij sterk bij paypal..
Vaker mee in aanraking geweest? Omdat je dit allemaal zo weet haha.
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:55:50 #59
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171532720
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:49 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Vaker mee in aanraking geweest? Omdat je dit allemaal zo weet haha.
Ja ik koop regelmatig online en via paypal.. Gaat ook wel eens mis, maar dat krijg je als je veel aankopen doet van onbekende verkopers..

Zo kreeg ik eens een erg dure telefoon ipv mn bestelde tablet (en zat er een duitser met mijn tablet die de telefoon besteld had) en heb ook wel eens tot 3 keer hetzelfde product gekregen terwijl ik gewoon mn geld terug wou.. etc..
Maar die problemen zijn wel over een aantal jaren, over het algemeen gaat het vrijwel altijd goed..
pi_171532880
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja ik koop regelmatig online en via paypal.. Gaat ook wel eens mis, maar dat krijg je als je veel aankopen doet van onbekende verkopers..

Zo kreeg ik eens een erg dure telefoon ipv mn bestelde tablet (en zat er een duitser met mijn tablet die de telefoon besteld had) en heb ook wel eens tot 3 keer hetzelfde product gekregen terwijl ik gewoon mn geld terug wou.. etc..
Maar die problemen zijn wel over een aantal jaren, over het algemeen gaat het vrijwel altijd goed..
Het is geen onbekende verkoper maar een redelijke shop. Des te meer verbaas ik me hier over.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:03:33 #61
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171532937
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:01 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Het is geen onbekende verkoper maar een redelijke shop. Des te meer verbaas ik me hier over.
Juist een onbekende chinees had je al een nieuwe toegestuurd omdat die bang is voor zn reputatie...
pi_171533059
Hoi, ben regelmatig prive verkoper met betalingen via paypal. Gewoon een klacht via direct paypal ingeven. Paypal.gaat je altijd gelijk geven, ook al heb je een T&T nummer. Heb je in ieder geval,je geld terug.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:11:55 #63
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171533194
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:07 schreef snoopy40 het volgende:
Hoi, ben regelmatig prive verkoper met betalingen via paypal. Gewoon een klacht via direct paypal ingeven. Paypal.gaat je altijd gelijk geven, ook al heb je een T&T nummer. Heb je in ieder geval,je geld terug.
Onzin.. dat ligt aan een heleboel omstandigheden..
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:12:49 #64
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_171533235
Ik kan als verkoper bij postnl zien waar het pakket afgegeven is als dat bij de buren is..
Dus "bij buren afgeleverd" is een andere status dan "afgeleverd" en in het eerste geval staat er ook bij waar dat dan is.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_171533262
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:11 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Onzin.. dat ligt aan een heleboel omstandigheden..
Precies. Ik zal wel sterker staan omdat ik geen handtekening heb gezet.
pi_171533278
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:12 schreef jajablahblah het volgende:
Ik kan als verkoper bij postnl zien waar het pakket afgegeven is als dat bij de buren is..
Dus "bij buren afgeleverd" is een andere status dan "afgeleverd" en in het eerste geval staat er ook bij waar dat dan is.
Het pakketje staat op afgeleverd.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:18:52 #67
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_171533467
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:13 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Het pakketje staat op afgeleverd.
ik neem aan dat je eventuele tuin of schuur al goed onderzocht hebt (ik kwam een keer een pakketje pas een week na aflevering in de schuur tegen...).
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_171533482
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:18 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

ik neem aan dat je eventuele tuin of schuur al goed onderzocht hebt (ik kwam een keer een pakketje pas een week na aflevering in de schuur tegen...).
Ik heb geen schuur dus dat wordt moeilijk.
pi_171533497
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:11 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Onzin.. dat ligt aan een heleboel omstandigheden..
Heb je zelf ervaring aan de verkoopzijde? Ik wel en kan je vertellen dat verkopers absoluut niet verdedigd worden
pi_171533559
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:19 schreef snoopy40 het volgende:

[..]

Heb je zelf ervaring aan de verkoopzijde? Ik wel en kan je vertellen dat verkopers absoluut niet verdedigd worden
Dus ik zal altijd gelijk krijgen? Lijkt me sterk....
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:22:25 #71
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171533605
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:19 schreef snoopy40 het volgende:

[..]

Heb je zelf ervaring aan de verkoopzijde? Ik wel en kan je vertellen dat verkopers absoluut niet verdedigd worden
Wat maakt het verschil tussen geld wel of niet terugkrijgen of wel of niet moeten betalen uit?

Ik ben als koper ook wel in het ongelijk gesteld.. En dan is het niet opeens dat de verkoper zn geld niet mag houden ofzo..
pi_171533646
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Wat maakt het verschil tussen geld wel of niet terugkrijgen of wel of niet moeten betalen uit?

Ik ben als koper ook wel in het ongelijk gesteld.. En dan is het niet opeens dat de verkoper zn geld niet mag houden ofzo..
En dat vond je achteraf ook terecht?
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 20:24:01 #73
382129 crew  Donna
pi_171533658
Dus het is een brievenbus pakje met tracking? Die wordt automatisch op 'bezorgd' gezet als de postbode aan de ronde begint. Als het pakje niet bezorgd kan worden bijvoorbeeld omdat je brievenbus te klein is, dan krijg je een briefje in je brievenbus en komt het poststuk morgen of overmorgen met de pakketpost.

Misschien is je postbode het briefje vergeten?
pi_171533877
Het zoveelste voorbeeld van post/koeriersdiensten die de regels aan hun laars lappen en er keer op keer mee weg komen. En zolang ze er en masse mee weg blijven komen, gaan ze hier ook gewoon mee door. Het is ook verdomd lastig aan te vechten als individu tegen dit soort praktijken.

In dit specifieke geval zal de verzender dit opnemen met de verzenddienst PostNL neem ik aan en die zeggen ook gewoon standaard iets van 'onderzoek kan tot 4 weken duren'.

Bedrijf waar ik ooit werkte stuurde in dit soort gevallen gewoon het artikel opnieuw op ("klant heeft altijd gelijk") én ging tegelijkertijd het verzendonderzoek aan.
pi_171534076
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:31 schreef Modus het volgende:
Het zoveelste voorbeeld van post/koeriersdiensten die de regels aan hun laars lappen en er keer op keer mee weg komen. En zolang ze er en masse mee weg blijven komen, gaan ze hier ook gewoon mee door. Het is ook verdomd lastig aan te vechten als individu tegen dit soort praktijken.

In dit specifieke geval zal de verzender dit opnemen met de verzenddienst PostNL neem ik aan en die zeggen ook gewoon standaard iets van 'onderzoek kan tot 4 weken duren'.

Bedrijf waar ik ooit werkte stuurde in dit soort gevallen gewoon het artikel opnieuw op ("klant heeft altijd gelijk") én ging tegelijkertijd het verzendonderzoek aan.
Ja, dat geluk heb ik helaas niet.
Ja 2 tot 3 weken zou het duren. Erg klantvriendelijk is het niet jammer genoeg.
pi_171534106
Brievenbus is trouwens groot genoeg.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:39:54 #77
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171534144
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:23 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

En dat vond je achteraf ook terecht?
Nope.. ik doe altijd fair zaken..
Ik heb bijvoorbeeld dat tablet terug naar china gestuurd.. om vervolgens niets meer te horen.. en na lang aandringen te horen gekregen dat Amy ziek was.. (Geen idee wie Amy was/is.. :') )
Ik had ondertussen al douanekosten betaald voor het in ontvangst nemen van de telefoon, het verzenden en de douanekosten die daar weer bij kwamen (met de belofte dat ik het terugkreeg als ze het pakket ontvangen hadden..) al met al was ik 88euro lichter alleen aan gemaakte kosten en ik stond met lege handen.. na een hele hoop heen en weer gemail en smoesjes heb ik ze medegedeeld dat ze nog 1 kans kregen om het op te lossen..
Ze gaven niet thuis dus heb ik de tablet nogmaals besteld en bij paypal geclaimed dat ik hem niet gehad heb..

In andere gevallen heb ik ook wel eens spul wat niet aan de advertentie voldeed gehad, en ik vraag altijd om opheldering.. Meestal word het erg netjes opgelost...

Als een verdwenen pakket alsnog opduikt dan meld ik dat ook netjes.. met de vraag wat te doen..

Het werkt twee kanten op voor mij.. Ik stel me altijd fair op, maar je moet me niet belazeren.. want ik vergeet dingen niet en ik neem de tijd om iemand terug te pakken als ie niet fair naar mij is..
(dat gezeik met die tablet heb ik een half jaar laten rusten om geen argwaan bij paypal te wekken)

Verder doe ik nooit moeilijk over zooi als ik voor zooi betaal.. zoals kabels van nog geen dollar.. daarvan hoef je natuurlijk niet te gaan klagen dat het troep is ofzo..

Levertijden zijn bij mij max 45 dagen.. dat is de limiet om bij paypal een claim in te dienen.. en een aantal jaren geleden haalden sommige chinezen dat net niet..
Tja dat ze in bulk willen verschepen dat snap ik.. maar te lang laten liggen is niet mijn probleem..

Tegenwoordig is het niet zo'n gezeik meer met paypal, maar ze konden soms om bewijzen vragen die je dan aanlevert en totaal genegeerd worden..
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:41:23 #78
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171534194
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:24 schreef DonnaRush het volgende:
Dus het is een brievenbus pakje met tracking? Die wordt automatisch op 'bezorgd' gezet als de postbode aan de ronde begint. Als het pakje niet bezorgd kan worden bijvoorbeeld omdat je brievenbus te klein is, dan krijg je een briefje in je brievenbus en komt het poststuk morgen of overmorgen met de pakketpost.

Misschien is je postbode het briefje vergeten?
Zoals al eerder gezegd.. dat is niet het probleem van TS...
De webshop is opdrachtgever van degene die het moet bezorgen.. TS heeft daar geen invloed op of ook maar iets mee van doen..
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:42:27 #79
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_171534240
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:38 schreef radeloosje1987 het volgende:
Brievenbus is trouwens groot genoeg.
Dat verbaast mij niets.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_171534476
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:41 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd.. dat is niet het probleem van TS...
De webshop is opdrachtgever van degene die het moet bezorgen.. TS heeft daar geen invloed op of ook maar iets mee van doen..
Inderdaad. Wil gewoon het pakketje. Sta wel te kijken van de niet klantvriendelijkheid van de webshop. Coolblue en Bol doen het wat dat betreft goed.
pi_171534917
Mensen die nog tips hebben of hetzelfde hebben meegemaakt? Graag!
pi_171535332
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:00 schreef radeloosje1987 het volgende:
Mensen die nog tips hebben of hetzelfde hebben meegemaakt? Graag!
Het is nu woensdag. Voor dat bedrijf is het redelijk om voor zaterdagavond een oplossing te vinden. Op zondag en maandag ga je sowieso je bestelde product niet meer ontvangen.

Ik zou ze dus mailen dat ze tot zaterdag 18.00 uur hebben om met een acceptabele oplossing te komen. Dat zou dus ook kunnen zijn dat ze maandag jouw product opnieuw versturen.

Heb je na dat tijdstip geen reactie of geen goede oplossing, dan dien je je claim in bij paypal. Gebruik daarvoor ook jouw mails en TT-code.
En geef ook aan dat bedrijf aan dat je dat gaat doen, daarmee neemt de kans op een snelle oplossing ook toe.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_171536359
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is nu woensdag. Voor dat bedrijf is het redelijk om voor zaterdagavond een oplossing te vinden. Op zondag en maandag ga je sowieso je bestelde product niet meer ontvangen.

Ik zou ze dus mailen dat ze tot zaterdag 18.00 uur hebben om met een acceptabele oplossing te komen. Dat zou dus ook kunnen zijn dat ze maandag jouw product opnieuw versturen.

Heb je na dat tijdstip geen reactie of geen goede oplossing, dan dien je je claim in bij paypal. Gebruik daarvoor ook jouw mails en TT-code.
En geef ook aan dat bedrijf aan dat je dat gaat doen, daarmee neemt de kans op een snelle oplossing ook toe.
Goede tip.
pi_171544772
Gemaild dat ik voor 18.00 uur zaterdag een oplossing wil en dit kreeg ik terug.

Beste,

Helaas zal dit onderzoek echt een 2 a 3 weken in beslag nemen, we kunnen dus ook nu niet met een oplossing komen. Excuses voor het ongemak.


Gaat lekker zeg.
pi_171545163
Makkelijk dan: geschil bij PayPal starten. Jij hebt niets met het onderzoek te maken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171546133
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 11:45 schreef baskick het volgende:
Makkelijk dan: geschil bij PayPal starten. Jij hebt niets met het onderzoek te maken.
Ga dat ook maar doen. Hoe groot is de kans dat ik het geschil win? Geen ervaring mee namelijk.
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:37:32 #87
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_171546186
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 11:28 schreef radeloosje1987 het volgende:
Gemaild dat ik voor 18.00 uur zaterdag een oplossing wil en dit kreeg ik terug.

Beste,

Helaas zal dit onderzoek echt een 2 a 3 weken in beslag nemen, we kunnen dus ook nu niet met een oplossing komen. Excuses voor het ongemak.

Gaat lekker zeg.
Een beetje webwinkel stuurt gewoon vast een ander exemplaar op. Dat heet klantvriendelijkheid.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_171546342
quote:
19s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:37 schreef Gunner het volgende:

[..]

Een beetje webwinkel stuurt gewoon vast een ander exemplaar op. Dat heet klantvriendelijkheid.
Yes. Hoef het nu niet meer bij hun. Wil nu geld terug.
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:44:58 #89
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171546382
quote:
19s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:37 schreef Gunner het volgende:

[..]

Een beetje webwinkel stuurt gewoon vast een ander exemplaar op. Dat heet klantvriendelijkheid.
Bij brievenbuspost ligt dat misschien weer anders en dat zou ik ook wel kunnen begrijpen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171546559
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Bij brievenbuspost ligt dat misschien weer anders en dat zou ik ook wel kunnen begrijpen.
Waarom? Het is ongetwijfeld een door hen aangeboden verzendwijze. Zij zijn verantwoordelijk voor levering. Als TS het niet heeft, is er niet geleverd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171546639
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Bij brievenbuspost ligt dat misschien weer anders en dat zou ik ook wel kunnen begrijpen.
Onzin natuurlijk. Hun kunnen ook kiezen zoals Coolblue dat alle verzendingen aangetekend worden verstuurd.
pi_171546683
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:00 schreef radeloosje1987 het volgende:
Mensen die nog tips hebben of hetzelfde hebben meegemaakt? Graag!
Ik heb het ook een keer meegemaakt met post.nl, ook de melding dat het was bezorgd. Achteraf op een totaal ander adres, ook nog bij diens buren omdat de man met vakantie bleek. Hij kwam het een klein weekje later brengen. Ik was dus gewoon thuis omdat ik het pakketje verwachtte. Zo frustrerend. Met DHL ook geen goede ervaringen. Laat recensie achter bij webshop over de gang van zaken.
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:05:15 #93
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171546797
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:52 schreef baskick het volgende:

[..]

Waarom? Het is ongetwijfeld een door hen aangeboden verzendwijze. Zij zijn verantwoordelijk voor levering. Als TS het niet heeft, is er niet geleverd.
Nee precies. Maar met brievenbuspost kan iedereen zeggen dat het niet ontvangen is. Dan kan ik me voorstellen dat ze zo'n onderzoek afwachten. Maar aan de andere kant, wat heeft zo'n onderzoek voor nut als zo'n beunhaas bij PostNL gewoon zegt dat ie t afgeleverd heeft :')

Daarom altijd aangetekend opsturen lijkt me of het moet om flutbedragen gaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:09:38 #94
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171546865
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:05 schreef Caland het volgende:

[..]

Nee precies. Maar met brievenbuspost kan iedereen zeggen dat het niet ontvangen is. Dan kan ik me voorstellen dat ze zo'n onderzoek afwachten. Maar aan de andere kant, wat heeft zo'n onderzoek voor nut als zo'n beunhaas bij PostNL gewoon zegt dat ie t afgeleverd heeft :')

Daarom altijd aangetekend opsturen lijkt me of het moet om flutbedragen gaan.
Ze kunnen het onderzoek afwachten... of gaan vissen.. of op vakantie gaan.. TS heeft iets besteld wat de volgende dag geleverd zou worden..
Dat hebben ze niet gedaan, dus hebben ze zich niet aan de overeenkomst gehouden... En natuurlijk kun je wat water bij de wijn doen, maar een maand afwachten zonder dat daar ook nog iets aan vast zit is teveel van het goede...
Dan moeten ze bijv zeggen, geef ons een week, als er dan niets duidelijk is sturen we een nieuwe, als u daar niet mee akkoord kan gaan storten we uw geld terug...

Maar nu word er enkel om geduld gevraagd.. en dat s wel erg sneu als je jezelf serieus neemt als webwinkel..
pi_171547373
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:09 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ze kunnen het onderzoek afwachten... of gaan vissen.. of op vakantie gaan.. TS heeft iets besteld wat de volgende dag geleverd zou worden..
Dat hebben ze niet gedaan, dus hebben ze zich niet aan de overeenkomst gehouden... En natuurlijk kun je wat water bij de wijn doen, maar een maand afwachten zonder dat daar ook nog iets aan vast zit is teveel van het goede...
Dan moeten ze bijv zeggen, geef ons een week, als er dan niets duidelijk is sturen we een nieuwe, als u daar niet mee akkoord kan gaan storten we uw geld terug...

Maar nu word er enkel om geduld gevraagd.. en dat s wel erg sneu als je jezelf serieus neemt als webwinkel..
Amen. Het was een bestelling van 40(!) euro.
Zijn toch niet de grootste bedragen...
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:36:31 #96
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_171547393
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:35 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Amen. Het was een bestelling van 40(!) euro.
Zijn toch niet de grootste bedragen...
Misschien lees ik niet goed genoeg, maar om welke webwinkel gaat het?
pi_171547500
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:36 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Misschien lees ik niet goed genoeg, maar om welke webwinkel gaat het?
Zou sneu zijn als ik ze zou noemen en biedt voor mijn vraag geen meerwaarde.
pi_171547563
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:09 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ze kunnen het onderzoek afwachten... of gaan vissen.. of op vakantie gaan.. TS heeft iets besteld wat de volgende dag geleverd zou worden..
Dat hebben ze niet gedaan, dus hebben ze zich niet aan de overeenkomst gehouden... En natuurlijk kun je wat water bij de wijn doen, maar een maand afwachten zonder dat daar ook nog iets aan vast zit is teveel van het goede...
Dan moeten ze bijv zeggen, geef ons een week, als er dan niets duidelijk is sturen we een nieuwe, als u daar niet mee akkoord kan gaan storten we uw geld terug...

Maar nu word er enkel om geduld gevraagd.. en dat s wel erg sneu als je jezelf serieus neemt als webwinkel..
Dat krijg je er nou van wanneer service, bij de meeste bedrijven in Nederland, een vies woord blijkt te zijn.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_171547798
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:05 schreef Caland het volgende:
Nee precies. Maar met brievenbuspost kan iedereen zeggen dat het niet ontvangen is.
Klopt. Probleem van verzender. Moet 'ie alleen aangetekend versturen aanbieden (en die kosten zelf nemen of doorbelasten; in het eerste geval kost 't hem marge in het tweede geval klanten).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:59:16 #100
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171547812
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:58 schreef baskick het volgende:

[..]

Klopt. Probleem van verzender. Moet 'ie alleen aangetekend versturen aanbieden (en die kosten zelf nemen of doorbelasten; in het eerste geval kost 't hem marge in het tweede geval klanten).
Oh mee eens hoor. Raar dat ze dat bij zulke bedragen niet standaard doen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171547815
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat krijg je er nou van wanneer service, bij de meeste bedrijven in Nederland, een vies woord blijkt te zijn.
Geeft maar weer eens hoe goed bedrijven als Coolblue bezig zijn. Alleen maar positieve ervaringen mee.
  donderdag 8 juni 2017 @ 14:30:20 #102
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171548348
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:59 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Geeft maar weer eens hoe goed bedrijven als Coolblue bezig zijn. Alleen maar positieve ervaringen mee.
Dat mag ook wel voor die veel hogere bedragen die je daar betaald dan elders...
(ik koop daar uit principe niet.. alsof service en klantgerichtheid alleen kan als je de duurste bent..)

bcc is bijvoorbeeld ook een hele goede en rekent normale prijzen..
  donderdag 8 juni 2017 @ 14:36:42 #103
51385 baskick
Juist ja!
pi_171548486
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:59 schreef Caland het volgende:

[..]

Oh mee eens hoor. Raar dat ze dat bij zulke bedragen niet standaard doen.
Elke bestelling van ¤40 euro aangetekend verzenden? Weinig klanten die die kosten voor lief nemen. En de kans dat de webshop verlies maakt als ze die kosten zelf dragen, is best reëel. Er zullen best wat zendingen wegraken, maar niet zoveel om dit te rechtvaardigen, schat ik in.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 8 juni 2017 @ 15:04:42 #104
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_171549089
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:30 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat mag ook wel voor die veel hogere bedragen die je daar betaald dan elders...
(ik koop daar uit principe niet.. alsof service en klantgerichtheid alleen kan als je de duurste bent..)

bcc is bijvoorbeeld ook een hele goede en rekent normale prijzen..
Vroeger zou ik het met je eens zijn. Met genoeg dingen zijn ze wel concurrerend. Verder ben ik het wel eens met je laatste gedeelte maar ik bestel het liefste bij bedrijven waar ik veel goede ervaringen mee heb, en in dit geval koop ik het liefst bij CB.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 8 juni 2017 @ 15:16:14 #105
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171549352
quote:
19s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:04 schreef Gunner het volgende:

[..]

Vroeger zou ik het met je eens zijn. Met genoeg dingen zijn ze wel concurrerend. Verder ben ik het wel eens met je laatste gedeelte maar ik bestel het liefste bij bedrijven waar ik veel goede ervaringen mee heb, en in dit geval koop ik het liefst bij CB.
Een jaar geleden heb ik een wasmachine gekocht.. die was net geen 100 euro duurder dan bij Bobshop (freerecordstore geloof ik) Al waren ze twee week later failliet O-)
Dat is gewoon een te groot prijsverschil..
Het ligt er inderdaad vast ook heel erg aan wat je koopt, maar ik zie vaak dat ze echt flink duurder zijn dan andere winkels..
Maargoed ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die dat op de koop toe nemen..
Ik sla ze meestal over..
  donderdag 8 juni 2017 @ 15:20:49 #106
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_171549470
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:16 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Een jaar geleden heb ik een wasmachine gekocht.. die was net geen 100 euro duurder dan bij Bobshop (freerecordstore geloof ik) Al waren ze twee week later failliet O-)
Dat is gewoon een te groot prijsverschil..
Het ligt er inderdaad vast ook heel erg aan wat je koopt, maar ik zie vaak dat ze echt flink duurder zijn dan andere winkels..
Maargoed ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die dat op de koop toe nemen..
Ik sla ze meestal over..
Geheugenkaartjes moet je er niet kopen nee, maar volgens mij was m'n wasmachine die ik vorig jaar daar ook gekocht heb gewoon de laagste prijs :) vaak zie je bij andere bedrijven dan dat je moet bijbetalen voor op de gewenste plek neerzetten en de oude meenemen bv. CB regelt dat gewoon.

al vond ik het wel jammer dat ze bij koelkasten 30 euro vragen voor het omdraaien van een deur, zag ik laatst.

Verder is er vaak wel een verschil in niveau van klantenservice bij de prijsvechters die de goedkoopste willen zijn. Ik geloof dan ook niet in de slogan van bcc "low pricing high service"

dat gaat gewoon niet goed samen.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 8 juni 2017 @ 15:28:45 #107
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171549676
quote:
19s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:20 schreef Gunner het volgende:

[..]

Geheugenkaartjes moet je er niet kopen nee, maar volgens mij was m'n wasmachine die ik vorig jaar daar ook gekocht heb gewoon de laagste prijs :) vaak zie je bij andere bedrijven dan dat je moet bijbetalen voor op de gewenste plek neerzetten en de oude meenemen bv. CB regelt dat gewoon.

al vond ik het wel jammer dat ze bij koelkasten 30 euro vragen voor het omdraaien van een deur, zag ik laatst.

Verder is er vaak wel een verschil in niveau van klantenservice bij de prijsvechters die de goedkoopste willen zijn. Ik geloof dan ook niet in de slogan van bcc "low pricing high service"

dat gaat gewoon niet goed samen.
Oh maar ik hoef ook enkel het ding achter de deur te hebben, de rest doe ik zelf wel.. ze pleuren hem neer pakken hem uit en nemen de zooi mee.. dat is voor mij genoeg..
Ik hoef ook niet perse die laatste cent eruit te persen hoor.. maar ieder tientje is er eentje..
De oude is nu getransformeerd tot bbq en het glas uit de deur is een geweldige fruitschaal geworden.. (dat glas is superdik en mooi afgerond.. :7 )
  donderdag 8 juni 2017 @ 15:31:12 #108
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_171549722
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:28 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik hoef ook niet perse die laatste cent eruit te persen hoor.. maar ieder tientje is er eentje..
Nee tuurlijk. Ik was laatst op zoek naar een powerbank toen ik zag dat een andere winkel een tientje goedkoper was waar CB 30 euro rekende. Dan ga ik wel ergens anders heen hoor :)

Maar goed, genoeg offtopic ;)
Where law ends, tyrrany begins.
pi_171553651
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:58 schreef baskick het volgende:

[..]

Klopt. Probleem van verzender. Moet 'ie alleen aangetekend versturen aanbieden (en die kosten zelf nemen of doorbelasten; in het eerste geval kost 't hem marge in het tweede geval klanten).
In principe wel. Ware het niet dat er met aangetekend net zo gekloot wordt met afleveren door bezorgers.
pi_171555285
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 18:06 schreef Modus het volgende:

[..]

In principe wel. Ware het niet dat er met aangetekend net zo gekloot wordt met afleveren door bezorgers.
Dus zelfs met handtekening gezet bij track en trace kan je nog een dispute winnen bij Paypal? Stel daar gaan dingen in mis.
pi_171557724
Een dag extra weekend en gelijk hun systeem op zijn gat, postnl.

Ik zou nogmaals eisen dat er op Zaterdag een oplossing komt, anders open je een dispuut. Dat onderzoek regelen ze zelf maar.
.
  donderdag 8 juni 2017 @ 21:22:21 #112
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_171558929
Je kan eisen wat je wilt, maar je hebt vaak geen poot om op te staan.
Een webshop moet leveren binnen 30 dagen leveren.

Maar, maken ze een belofte....
https://ictrecht.nl/2012/(...)kel-de-dos-en-donts/
  donderdag 8 juni 2017 @ 21:31:00 #113
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171559229
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 21:22 schreef FF het volgende:
Je kan eisen wat je wilt, maar je hebt vaak geen poot om op te staan.
Een webshop moet leveren binnen 30 dagen leveren.

Maar, maken ze een belofte....
https://ictrecht.nl/2012/(...)kel-de-dos-en-donts/
Onzin... lees het stuk nog maar eens...
Je gaat een overeenkomst aan en een deel daarvan luid: vandaag voor 23u besteld morgen in huis...

Pas als er niets over levertijden gemeld word geldt die 30 dagen wet..
pi_171559300
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 21:31 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Onzin... lees het stuk nog maar eens...
Je gaat een overeenkomst aan en een deel daarvan luid: vandaag voor 23u besteld morgen in huis...

Pas als er niets over levertijden gemeld word geldt die 30 dagen wet..
Juist. Ik wacht nu al een aantal dagen.
  donderdag 8 juni 2017 @ 23:45:33 #115
51385 baskick
Juist ja!
pi_171563130
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 21:31 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Onzin... lees het stuk nog maar eens...
Je gaat een overeenkomst aan en een deel daarvan luid: vandaag voor 23u besteld morgen in huis...

Pas als er niets over levertijden gemeld word geldt die 30 dagen wet..
Volgens mij is dat precies wat hij bedoelt met 'vaak' en 'maar...'.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 9 juni 2017 @ 00:02:02 #116
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171563671
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 23:45 schreef baskick het volgende:

[..]

Volgens mij is dat precies wat hij bedoelt met 'vaak' en 'maar...'.
Waarom zou ie dan de rest van zn post typen?
pi_171565996
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Risico van verzender lijkt mij?
Hadden ze maar voor een verzending met handtekening ervan moeten maken en als dat wel het geval was, handtekening bekijken.
Dat zegt niks, aangezien de bezorger soms zelf een handtekening zet en het alsnog kwijt raakt:
WGR / Postnl raakt pakket kwijt, moet nu klacht indienen via china?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171567356
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 08:03 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat zegt niks, aangezien de bezorger soms zelf een handtekening zet en het alsnog kwijt raakt:
WGR / Postnl raakt pakket kwijt, moet nu klacht indienen via china?
Even doorlezen, bedankt!
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:12:07 #119
51385 baskick
Juist ja!
pi_171567823
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 00:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waarom zou ie dan de rest van zn post typen?
Ik zie staan:
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 21:22 schreef FF het volgende:
Je kan eisen wat je wilt, maar je hebt vaak geen poot om op te staan.
Een webshop moet leveren binnen 30 dagen leveren.

Maar, maken ze een belofte....
https://ictrecht.nl/2012/(...)kel-de-dos-en-donts/
Ik lees "Maar maken ze een belofte..." als "maar als ze een belofte maken, dan..." gevolgd door een link naar een bron die precies zegt wat jij ook zegt; als ze een belofte doen de volgende dag te leveren, dan moeten ze die nakomen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171575143
Trouwens, ik wil echt niet meer dat ze een nieuw pakketje opsturen. Wil gewoon mijn geld terug, neem aan dat ik als ze aankomen met we willen nieuw pakketje versturen ik geld terug mag eisen?
pi_171575472
Gewoon Paypal geschil openen.

En als ze nog wat sturen.. jij mag binnen 14 dagen je koop op afstand zonder reden annuleren.
dag
pi_171575739
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:09 schreef Peter het volgende:
Gewoon Paypal geschil openen.

En als ze nog wat sturen.. jij mag binnen 14 dagen je koop op afstand zonder reden annuleren.
Ga ik ook doen. En dan krijg je dus je geld terug als je geschil in je voordeel wordt beoordeeld?

Geen ervaring ermee, daarom....
pi_171575821
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:19 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Ga ik ook doen. En dan krijg je dus je geld terug als je geschil in je voordeel wordt beoordeeld?

Geen ervaring ermee, daarom....
yep, dat is het voordeel van Paypal.
dag
pi_171576146
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:23 schreef Peter het volgende:

[..]

yep, dat is het voordeel van Paypal.
Beter!
pi_171688368
Update, webshop is zonder afwachten onderzoek akkoord gegaan met terug storten geld.

Fijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door radeloosje1987 op 14-06-2017 14:10:17 ]
pi_171689218
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:34 schreef radeloosje1987 het volgende:
Update, webshop is zonder afwachten onderzoek akkoord gegaan met terug storten geld.

Hulde.
Ik denk dat dan de naam ook wel genoemd mag worden nu.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:47:13 #127
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171690047
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:34 schreef radeloosje1987 het volgende:
Update, webshop is zonder afwachten onderzoek akkoord gegaan met terug storten geld.

Fijn.
Mooi..
Dat doen ze meestal.. na een aantal claims gaat paypal dwarsliggen en/of worden ze gekort..
En dan trekken ze twee keer aan het kortste eind
pi_171702977
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:34 schreef radeloosje1987 het volgende:
Update, webshop is zonder afwachten onderzoek akkoord gegaan met terug storten geld.

Fijn.
Weer een nieuwe truc ontdekt?
pi_171703518
Wat een merkwaardig topic weer zeg. Had je dat serieus niet zelf kunnen bedenken?
"Pools are perfect for holding water"
  Forum Admin donderdag 15 juni 2017 @ 07:21:47 #130
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_171703778
Ah, opgelost.
Gezien je andere topics doe ik...
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')