Heb betaald voor goederen paypal, ik heb de track en trace ontvangen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:22 schreef kovenant het volgende:
jij hebt de track en trace ook ontvangen?
en hoe is het betaald via paypal?
geld overgeboekt als "vrienden" of voor goederen.
anders zou je ook een dispuut via paypal kunnen openen.
Nou, het is bij die webshop voor 23.00 uur besteld volgende dag in huis. Dus die kans lijkt me klein.quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:26 schreef kovenant het volgende:
ik neem aan zelf ook even gekeken via de track en trace of alles goed staat voor zover mogelijk.
(weet niet of adres erbijstaat)
daarnaast, als hij pas net op afgeleverd staat kan hij alsnog afgeleverd worden zie dat wel meer gebeuren dat hij al als afgeleverd staat terwijl het nog aan moet komen.
Ja, en hoe dan verder? Lijkt me dus ook.quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Risico van verzender lijkt mij?
Hadden ze maar voor een verzending met handtekening ervan moeten maken en als dat wel het geval was, handtekening bekijken.
Dat laatste heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:26 schreef kovenant het volgende:
ik neem aan zelf ook even gekeken via de track en trace of alles goed staat voor zover mogelijk.
(weet niet of adres erbijstaat)
daarnaast, als hij pas net op afgeleverd staat kan hij alsnog afgeleverd worden zie dat wel meer gebeuren dat hij al als afgeleverd staat terwijl het nog aan moet komen.
Je hebt een overeenkomst met de webshop.. dus daar moet je zijn...quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:28 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Ja, en hoe dan verder? Lijkt me dus ook.
quote:Profiteer van uitstekende bescherming.
Met PayPal kun je zorgeloos shoppen. Als een online besteld artikel niet wordt bezorgd of niet aan de omschrijving van de verkoper voldoet, kunnen we je het volledige bedrag van de aankoop terugbetalen.
Goed om te weten, dus een dispute openen zal het wel oplossen!quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:29 schreef Rekkie het volgende:
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/buyer-protection
[..]
Zou ik dat eerst even doenquote:
Mijn ervaringen daarin zijn andersquote:Op woensdag 7 juni 2017 10:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zinloos, het enige wat die doen is je vertellen dat ze niets met je te maken hebben.
Dit dus... altijd eerst even de reactie van de verkoper peilen.. (gebeurt ook als je het via paypal regelt trouwens.. die vragen ook wat de verkoper zei en de mailwisseling daarvan)quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:41 schreef escortmk2 het volgende:
In het uiterste geval kan je het via paypal spelen, maar geef eerst de verkoper de gelegenheid het op te lossen.
Ga ik dat eerst eens doen. Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:43 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dit dus... altijd eerst even de reactie van de verkoper peilen.. (gebeurt ook als je het via paypal regelt trouwens.. die vragen ook wat de verkoper zei en de mailwisseling daarvan)
Dan had er een briefje van de bezorger in TS haar brievenbus moeten liggen..quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:47 schreef valentijn101 het volgende:
Heb je al eens bij je buren gevraagd of ze het pakje hebben?
Hebben ze niet. Al gevraagd ja.quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:47 schreef valentijn101 het volgende:
Heb je al eens bij je buren gevraagd of ze het pakje hebben?
Ja, track en trace staat in url wat ik heb gekregen op afgeleverd.quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:50 schreef Caland het volgende:
Heb nu al een paar keer meegemaakt dat het pakketje is blijven hangen bij het sorteercentrum terwijl het op afgeleverd stond of het bij de overoveroverburen is afgeleverd zonder briefje in de bus van de bezorger. Soms kunnen ze dat nog wel achterhalen.
Heb je ook daadwerkelijk de t&t code van PostNL zelf gekregen?
Maar het is een brievenbuspakketje als brievenpost bestempeld.quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:54 schreef Fe2O3 het volgende:
Hier gaat de bezorger 2x rond, als je de 1e keer niet thuis bent komt ie aan het eind v/d rit nog eens bij die adressen langs.
Als er niet afgetekend is voor bezorgd binnen het bezorgd window gaat het systeem automatisch op niet thuis, we komen morgen weer langs.
Maar die kun je toch helemaal nog volgen met T&T?quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:57 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Maar het is een brievenbuspakketje als brievenpost bestempeld.
Dus die wordt normaal door de brievenbus gedaan.
Ja, en die geeft aan afgeleverd terwijl ik het nog niet heb.quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:58 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Maar die kun je toch helemaal nog volgen met T&T?
Brievenbuspakketjes kun je juist volgen:quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:58 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Maar die kun je toch helemaal nog volgen met T&T?
Bron: https://www.postnl.nl/ver(...)ies/brievenbuspakje/quote:Een Brievenbuspakje+ is een klein pakje met statusinformatie en past door de brievenbus. Een groot voordeel is dat het Brievenbuspakje+ altijd bezorgd kan worden, ook als de ontvanger niet thuis is. Een Brievenbuspakje+ is ideaal voor het versturen van bijvoorbeeld boeken, dvd’s en kleine cadeautjes.
Ah okay, ik krijg bij brievenbuspakketjes nooit een code namelijk.quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:10 schreef baskick het volgende:
[..]
Brievenbuspakketjes kun je juist volgen:
[..]
Bron: https://www.postnl.nl/ver(...)ies/brievenbuspakje/
Traceerbare brievenbuspost (en dus geen pakketpost).
Bij PostNL wel. Het is dus geen pakketpost (alhoewel de naam anders doet vermoeden), maar wordt bezorgd met de reguliere post. Er zit gewoon een 3S-code op. Dat de verzender hem wellicht niet (altijd) deelt, is iets anders.quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:12 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ah okay, ik krijg bij brievenbuspakketjes nooit een code namelijk.
Zal wel per bedrijf verschillen.
Ja dit, ik heb een 3S code gekregen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:14 schreef baskick het volgende:
[..]
Bij PostNL wel. Het is dus geen pakketpost (alhoewel de naam anders doet vermoeden), maar wordt bezorgd met de reguliere post. Er zit gewoon een 3S-code op. Dat de verzender hem wellicht niet (altijd) deelt, is iets anders.
Ligt er aan wat je ze vraagt. Als je ze om wat info vraagt en ze een T&T code geeft, willen ze best even kijken. Jij bent alleen niet hun opdrachtgever, dus als er een onderzoek ingesteld moet worden oid, dan krijg je inderdaad te horen dat de afzender dit moet doen. Informeren naar een pakketje kun je dus best doen als ontvanger, maar als iets kwijt is moet de afzender dit uit laten zoeken. De afzender heeft een verplichting naar jou om te leveren, dus jij moet het dan weer uitzoeken met de afzender.quote:
Nee, om 15.25 uur.quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:48 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je ze vraagt. Als je ze om wat info vraagt en ze een T&T code geeft, willen ze best even kijken. Jij bent alleen niet hun opdrachtgever, dus als er een onderzoek ingesteld moet worden oid, dan krijg je inderdaad te horen dat de afzender dit moet doen. Informeren naar een pakketje kun je dus best doen als ontvanger, maar als iets kwijt is moet de afzender dit uit laten zoeken. De afzender heeft een verplichting naar jou om te leveren, dus jij moet het dan weer uitzoeken met de afzender.
TS: Is het pakketje toevallig om 18.15 'bezorgd'?
Nee.quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:45 schreef Amplifier het volgende:
Heb je naast een deurbrievenbus niet toevallig ook een buitenbrievenbus. Ik had het met Zalando, zat het pakketje in de buitenbrievenbus
Oftewel.. een heel lang verhaal wat niet van belang is omdat dat niets te maken heeft met de overeenkomst die TS heeft met de webshop...quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Even wat toelichting
Toen het brievenbuspakje met T&T voor het eerst geintroduceerd werd, konden de bezorgers deze nog niet scannen. Er vonden wel scans plaats in het sorteercentrum. Wanneer het pakje daar gescand was, ging PostNL er dan vanuit dat het de eerstvolgende werkdag bezorgd zou worden. Het pakje kreeg dan om 18.15 de status bezorgd, omdat postbezorgers in principe tot 18.00 bezorgen. Iets wat helaas nog wel eens voor discussies zorgt tussen afzenders en ontvangers, omdat de afzender dan ziet dat het afgeleverd is.
Tegenwoordig kunnen de pakjes wel gescand worden, maar het kan natuurlijk voorkomen dat er ergens iets mis gaat en dat het pakje niet in de tas van de (juiste) bezorger terechtkomt. Als de bezorger gedurende de werkdag het betreffende pakje dan niet scant, komt de status om 18.15 nog steeds op bezorgd te staan. Mijn collega was bij een calamiteit een keer tot 19.00 aan het bezorgen, en na dat tijdstip kon hij zijn pakjes dus niet meer scannen, want volgens het systeem waren ze al bezorgd
In ieder geval, vandaar dat ik dat tijdstip noemde. Maar aan het tijdstip te zien, is het pakketje dus wel degelijk door een bezorger gescand. Dan vrees ik dat de afzender bij PostNL om een onderzoek zal moeten vragen. Als het niet door de bus past wordt, kan het ook afgeleverd zijn bij een afhaalpunt, maar dat had in de T&T moeten staan en dan krijg je normaal gesproken een briefje waar je het op kunt halen.
Precies. Ik wil gewoon mijn levering. Ik ga nog niet weken wachten op een onderzoek.quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:28 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oftewel.. een heel lang verhaal wat niet van belang is omdat dat niets te maken heeft met de overeenkomst die TS heeft met de webshop...
Al kwam het per postduif of kameel..
Ga ik zo doen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:51 schreef -AMG- het volgende:
Simpel op te lossen. Bel de verkoper en leg het uit. Die belt met postnl zakelijk om te zien waar het pakket al dan niet is.
Goede tip.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:08 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Niet bellen.. mailen.. Paypal vraagt om de communicatie bij een claim..
Stuur een mail terug dat je niet akkoord gaat en in antwoord op hun mail een claim via paypal opstart.. als ze niet met een snellere oplossing komenquote:Op woensdag 7 juni 2017 13:46 schreef radeloosje1987 het volgende:
Nou, snel mail terug.
Beste alwaysonhold,
Bedankt voor je mail. Aangezien we zien in de track en trace dat het pakketje is aangekomen zullen we een onderzoek moeten starten. Dit kan zo een 2 a 3 weken duren. We houden je op de hoogte.
Waaat?!
En nu?!!
Toen het brievenbuspakket te groot bleek voor mijn standaard-brievenbus, kreeg ik een verzoek tot het voldoen van portokosten bij onderfrankering, omdat het (door de afzender) als pakketpost gefrankeerd had moeten worden. Dat het door de bezorger gewoon door de brievenbus gepropt was, was niet relevant voor ze.quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Gebeurt nog wel eens, omdat niet altijd goed gecontroleerd wordt of de afmetingen kloppen voor brievenbuspost, of omdat een brievenbus (net iets) kleiner is dan standaard.
Aangeven dat je de bestelling herroept een een nieuwe plaatst. Restitutie en betaling strepen ze maar tegen elkaar weg.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:46 schreef radeloosje1987 het volgende:
Nou, snel mail terug.
Beste alwaysonhold,
Bedankt voor je mail. Aangezien we zien in de track en trace dat het pakketje is aangekomen zullen we een onderzoek moeten starten. Dit kan zo een 2 a 3 weken duren. We houden je op de hoogte.
Waaat?!
En nu?!!
Wat persoonlijker.quote:Op woensdag 7 juni 2017 15:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Stuur een mail terug dat je niet akkoord gaat en in antwoord op hun mail een claim via paypal opstart.. als ze niet met een snellere oplossing komen
Waarom wil je steeds bellen?
Ik heb het hier met DHL wel vaker dat ze Track & Trace zélf afmelden (zodat het voldoet aan de aflevertijd in het systeem) en het dan een dag of wat later pas daadwerkelijk afleveren. (zelfs al 2x meegemaakt dat ze het hier voor de deur afmelden en gewoon wegrijden. Vast iets met ''5uur is 5 uur'').quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik nog nooit meegemaakt.
Ben benieuwd wat er met mijn klacht gaan gebeuren.quote:Op woensdag 7 juni 2017 15:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik heb het hier met DHL wel vaker dat ze Track & Trace zélf afmelden (zodat het voldoet aan de aflevertijd in het systeem) en het dan een dag of wat later pas daadwerkelijk afleveren. (zelfs al 2x meegemaakt dat ze het hier voor de deur afmelden en gewoon wegrijden. Vast iets met ''5uur is 5 uur'').
En dan kan je bellen wat je wil ''het is afgegeven volgens het systeem dus val kapot met je klacht''.
Geduld is 24u.. 1 a 2 dagen.. of voor maandag op laten lossen..quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:13 schreef radeloosje1987 het volgende:
Mail terug.
Beste Alwaysonhold,
Wij willen u vragen geen claim in te dienen, aangezien wij het artikel hebben verstuurd en we nu gaan uitzoeken hoe het kan dat het pakketje niet is aangekomen. We vragen om geduld.
Gaat lekker zeg.
Precies. Ik ga het eens in de gaten houden. Is wel makkelijk gedacht van de webshop.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:28 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Geduld is 24u.. 1 a 2 dagen.. of voor maandag op laten lossen..
In die tijd kunnen ze zat een nieuwe sturen en zoeken ze het verder maar uit..
Dan heb je ze een duidelijke kans gegeven.. iets wat paypal graag ziet..
Dat ze het pakket hebben verstuurd is mooi.. maar jij hebt het niet ontvangen terwijl de website iets heel anders zegt..
Nu willen ze hun probleem jouw probleem maken en dat is nou net niet de bedoeling..
Ik zou toch echt even antwoorden met een heldere datum waarop je het opgelost wilt zien.. Dan sta je vrij sterk bij paypal..quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:09 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Precies. Ik ga het eens in de gaten houden. Is wel makkelijk gedacht van de webshop.
Vaker mee in aanraking geweest? Omdat je dit allemaal zo weet haha.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik zou toch echt even antwoorden met een heldere datum waarop je het opgelost wilt zien.. Dan sta je vrij sterk bij paypal..
Ja ik koop regelmatig online en via paypal.. Gaat ook wel eens mis, maar dat krijg je als je veel aankopen doet van onbekende verkopers..quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:49 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Vaker mee in aanraking geweest? Omdat je dit allemaal zo weet haha.
Het is geen onbekende verkoper maar een redelijke shop. Des te meer verbaas ik me hier over.quote:Op woensdag 7 juni 2017 19:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja ik koop regelmatig online en via paypal.. Gaat ook wel eens mis, maar dat krijg je als je veel aankopen doet van onbekende verkopers..
Zo kreeg ik eens een erg dure telefoon ipv mn bestelde tablet (en zat er een duitser met mijn tablet die de telefoon besteld had) en heb ook wel eens tot 3 keer hetzelfde product gekregen terwijl ik gewoon mn geld terug wou.. etc..
Maar die problemen zijn wel over een aantal jaren, over het algemeen gaat het vrijwel altijd goed..
Juist een onbekende chinees had je al een nieuwe toegestuurd omdat die bang is voor zn reputatie...quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:01 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Het is geen onbekende verkoper maar een redelijke shop. Des te meer verbaas ik me hier over.
Onzin.. dat ligt aan een heleboel omstandigheden..quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:07 schreef snoopy40 het volgende:
Hoi, ben regelmatig prive verkoper met betalingen via paypal. Gewoon een klacht via direct paypal ingeven. Paypal.gaat je altijd gelijk geven, ook al heb je een T&T nummer. Heb je in ieder geval,je geld terug.
Precies. Ik zal wel sterker staan omdat ik geen handtekening heb gezet.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Onzin.. dat ligt aan een heleboel omstandigheden..
Het pakketje staat op afgeleverd.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:12 schreef jajablahblah het volgende:
Ik kan als verkoper bij postnl zien waar het pakket afgegeven is als dat bij de buren is..
Dus "bij buren afgeleverd" is een andere status dan "afgeleverd" en in het eerste geval staat er ook bij waar dat dan is.
ik neem aan dat je eventuele tuin of schuur al goed onderzocht hebt (ik kwam een keer een pakketje pas een week na aflevering in de schuur tegen...).quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:13 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Het pakketje staat op afgeleverd.
Ik heb geen schuur dus dat wordt moeilijk.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:18 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
ik neem aan dat je eventuele tuin of schuur al goed onderzocht hebt (ik kwam een keer een pakketje pas een week na aflevering in de schuur tegen...).
Heb je zelf ervaring aan de verkoopzijde? Ik wel en kan je vertellen dat verkopers absoluut niet verdedigd wordenquote:Op woensdag 7 juni 2017 20:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Onzin.. dat ligt aan een heleboel omstandigheden..
Dus ik zal altijd gelijk krijgen? Lijkt me sterk....quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:19 schreef snoopy40 het volgende:
[..]
Heb je zelf ervaring aan de verkoopzijde? Ik wel en kan je vertellen dat verkopers absoluut niet verdedigd worden
Wat maakt het verschil tussen geld wel of niet terugkrijgen of wel of niet moeten betalen uit?quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:19 schreef snoopy40 het volgende:
[..]
Heb je zelf ervaring aan de verkoopzijde? Ik wel en kan je vertellen dat verkopers absoluut niet verdedigd worden
En dat vond je achteraf ook terecht?quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:22 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Wat maakt het verschil tussen geld wel of niet terugkrijgen of wel of niet moeten betalen uit?
Ik ben als koper ook wel in het ongelijk gesteld.. En dan is het niet opeens dat de verkoper zn geld niet mag houden ofzo..
Ja, dat geluk heb ik helaas niet.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:31 schreef Modus het volgende:
Het zoveelste voorbeeld van post/koeriersdiensten die de regels aan hun laars lappen en er keer op keer mee weg komen. En zolang ze er en masse mee weg blijven komen, gaan ze hier ook gewoon mee door. Het is ook verdomd lastig aan te vechten als individu tegen dit soort praktijken.
In dit specifieke geval zal de verzender dit opnemen met de verzenddienst PostNL neem ik aan en die zeggen ook gewoon standaard iets van 'onderzoek kan tot 4 weken duren'.
Bedrijf waar ik ooit werkte stuurde in dit soort gevallen gewoon het artikel opnieuw op ("klant heeft altijd gelijk") én ging tegelijkertijd het verzendonderzoek aan.
Nope.. ik doe altijd fair zaken..quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:23 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
En dat vond je achteraf ook terecht?
Zoals al eerder gezegd.. dat is niet het probleem van TS...quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:24 schreef DonnaRush het volgende:
Dus het is een brievenbus pakje met tracking? Die wordt automatisch op 'bezorgd' gezet als de postbode aan de ronde begint. Als het pakje niet bezorgd kan worden bijvoorbeeld omdat je brievenbus te klein is, dan krijg je een briefje in je brievenbus en komt het poststuk morgen of overmorgen met de pakketpost.
Misschien is je postbode het briefje vergeten?
Dat verbaast mij niets.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:38 schreef radeloosje1987 het volgende:
Brievenbus is trouwens groot genoeg.
Inderdaad. Wil gewoon het pakketje. Sta wel te kijken van de niet klantvriendelijkheid van de webshop. Coolblue en Bol doen het wat dat betreft goed.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:41 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd.. dat is niet het probleem van TS...
De webshop is opdrachtgever van degene die het moet bezorgen.. TS heeft daar geen invloed op of ook maar iets mee van doen..
Het is nu woensdag. Voor dat bedrijf is het redelijk om voor zaterdagavond een oplossing te vinden. Op zondag en maandag ga je sowieso je bestelde product niet meer ontvangen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:00 schreef radeloosje1987 het volgende:
Mensen die nog tips hebben of hetzelfde hebben meegemaakt? Graag!
Goede tip.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is nu woensdag. Voor dat bedrijf is het redelijk om voor zaterdagavond een oplossing te vinden. Op zondag en maandag ga je sowieso je bestelde product niet meer ontvangen.
Ik zou ze dus mailen dat ze tot zaterdag 18.00 uur hebben om met een acceptabele oplossing te komen. Dat zou dus ook kunnen zijn dat ze maandag jouw product opnieuw versturen.
Heb je na dat tijdstip geen reactie of geen goede oplossing, dan dien je je claim in bij paypal. Gebruik daarvoor ook jouw mails en TT-code.
En geef ook aan dat bedrijf aan dat je dat gaat doen, daarmee neemt de kans op een snelle oplossing ook toe.
Ga dat ook maar doen. Hoe groot is de kans dat ik het geschil win? Geen ervaring mee namelijk.quote:Op donderdag 8 juni 2017 11:45 schreef baskick het volgende:
Makkelijk dan: geschil bij PayPal starten. Jij hebt niets met het onderzoek te maken.
Een beetje webwinkel stuurt gewoon vast een ander exemplaar op. Dat heet klantvriendelijkheid.quote:Op donderdag 8 juni 2017 11:28 schreef radeloosje1987 het volgende:
Gemaild dat ik voor 18.00 uur zaterdag een oplossing wil en dit kreeg ik terug.
Beste,
Helaas zal dit onderzoek echt een 2 a 3 weken in beslag nemen, we kunnen dus ook nu niet met een oplossing komen. Excuses voor het ongemak.
Gaat lekker zeg.
Yes. Hoef het nu niet meer bij hun. Wil nu geld terug.quote:Op donderdag 8 juni 2017 12:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
Een beetje webwinkel stuurt gewoon vast een ander exemplaar op. Dat heet klantvriendelijkheid.
Bij brievenbuspost ligt dat misschien weer anders en dat zou ik ook wel kunnen begrijpen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 12:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
Een beetje webwinkel stuurt gewoon vast een ander exemplaar op. Dat heet klantvriendelijkheid.
Waarom? Het is ongetwijfeld een door hen aangeboden verzendwijze. Zij zijn verantwoordelijk voor levering. Als TS het niet heeft, is er niet geleverd.quote:Op donderdag 8 juni 2017 12:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij brievenbuspost ligt dat misschien weer anders en dat zou ik ook wel kunnen begrijpen.
Onzin natuurlijk. Hun kunnen ook kiezen zoals Coolblue dat alle verzendingen aangetekend worden verstuurd.quote:Op donderdag 8 juni 2017 12:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij brievenbuspost ligt dat misschien weer anders en dat zou ik ook wel kunnen begrijpen.
Ik heb het ook een keer meegemaakt met post.nl, ook de melding dat het was bezorgd. Achteraf op een totaal ander adres, ook nog bij diens buren omdat de man met vakantie bleek. Hij kwam het een klein weekje later brengen. Ik was dus gewoon thuis omdat ik het pakketje verwachtte. Zo frustrerend. Met DHL ook geen goede ervaringen. Laat recensie achter bij webshop over de gang van zaken.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:00 schreef radeloosje1987 het volgende:
Mensen die nog tips hebben of hetzelfde hebben meegemaakt? Graag!
Nee precies. Maar met brievenbuspost kan iedereen zeggen dat het niet ontvangen is. Dan kan ik me voorstellen dat ze zo'n onderzoek afwachten. Maar aan de andere kant, wat heeft zo'n onderzoek voor nut als zo'n beunhaas bij PostNL gewoon zegt dat ie t afgeleverd heeftquote:Op donderdag 8 juni 2017 12:52 schreef baskick het volgende:
[..]
Waarom? Het is ongetwijfeld een door hen aangeboden verzendwijze. Zij zijn verantwoordelijk voor levering. Als TS het niet heeft, is er niet geleverd.
Ze kunnen het onderzoek afwachten... of gaan vissen.. of op vakantie gaan.. TS heeft iets besteld wat de volgende dag geleverd zou worden..quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee precies. Maar met brievenbuspost kan iedereen zeggen dat het niet ontvangen is. Dan kan ik me voorstellen dat ze zo'n onderzoek afwachten. Maar aan de andere kant, wat heeft zo'n onderzoek voor nut als zo'n beunhaas bij PostNL gewoon zegt dat ie t afgeleverd heeft
Daarom altijd aangetekend opsturen lijkt me of het moet om flutbedragen gaan.
Amen. Het was een bestelling van 40(!) euro.quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:09 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ze kunnen het onderzoek afwachten... of gaan vissen.. of op vakantie gaan.. TS heeft iets besteld wat de volgende dag geleverd zou worden..
Dat hebben ze niet gedaan, dus hebben ze zich niet aan de overeenkomst gehouden... En natuurlijk kun je wat water bij de wijn doen, maar een maand afwachten zonder dat daar ook nog iets aan vast zit is teveel van het goede...
Dan moeten ze bijv zeggen, geef ons een week, als er dan niets duidelijk is sturen we een nieuwe, als u daar niet mee akkoord kan gaan storten we uw geld terug...
Maar nu word er enkel om geduld gevraagd.. en dat s wel erg sneu als je jezelf serieus neemt als webwinkel..
Misschien lees ik niet goed genoeg, maar om welke webwinkel gaat het?quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:35 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Amen. Het was een bestelling van 40(!) euro.
Zijn toch niet de grootste bedragen...
Zou sneu zijn als ik ze zou noemen en biedt voor mijn vraag geen meerwaarde.quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:36 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Misschien lees ik niet goed genoeg, maar om welke webwinkel gaat het?
Dat krijg je er nou van wanneer service, bij de meeste bedrijven in Nederland, een vies woord blijkt te zijn.quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:09 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ze kunnen het onderzoek afwachten... of gaan vissen.. of op vakantie gaan.. TS heeft iets besteld wat de volgende dag geleverd zou worden..
Dat hebben ze niet gedaan, dus hebben ze zich niet aan de overeenkomst gehouden... En natuurlijk kun je wat water bij de wijn doen, maar een maand afwachten zonder dat daar ook nog iets aan vast zit is teveel van het goede...
Dan moeten ze bijv zeggen, geef ons een week, als er dan niets duidelijk is sturen we een nieuwe, als u daar niet mee akkoord kan gaan storten we uw geld terug...
Maar nu word er enkel om geduld gevraagd.. en dat s wel erg sneu als je jezelf serieus neemt als webwinkel..
Klopt. Probleem van verzender. Moet 'ie alleen aangetekend versturen aanbieden (en die kosten zelf nemen of doorbelasten; in het eerste geval kost 't hem marge in het tweede geval klanten).quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:05 schreef Caland het volgende:
Nee precies. Maar met brievenbuspost kan iedereen zeggen dat het niet ontvangen is.
Oh mee eens hoor. Raar dat ze dat bij zulke bedragen niet standaard doen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:58 schreef baskick het volgende:
[..]
Klopt. Probleem van verzender. Moet 'ie alleen aangetekend versturen aanbieden (en die kosten zelf nemen of doorbelasten; in het eerste geval kost 't hem marge in het tweede geval klanten).
Geeft maar weer eens hoe goed bedrijven als Coolblue bezig zijn. Alleen maar positieve ervaringen mee.quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat krijg je er nou van wanneer service, bij de meeste bedrijven in Nederland, een vies woord blijkt te zijn.
Dat mag ook wel voor die veel hogere bedragen die je daar betaald dan elders...quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:59 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Geeft maar weer eens hoe goed bedrijven als Coolblue bezig zijn. Alleen maar positieve ervaringen mee.
Elke bestelling van ¤40 euro aangetekend verzenden? Weinig klanten die die kosten voor lief nemen. En de kans dat de webshop verlies maakt als ze die kosten zelf dragen, is best reëel. Er zullen best wat zendingen wegraken, maar niet zoveel om dit te rechtvaardigen, schat ik in.quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh mee eens hoor. Raar dat ze dat bij zulke bedragen niet standaard doen.
Vroeger zou ik het met je eens zijn. Met genoeg dingen zijn ze wel concurrerend. Verder ben ik het wel eens met je laatste gedeelte maar ik bestel het liefste bij bedrijven waar ik veel goede ervaringen mee heb, en in dit geval koop ik het liefst bij CB.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:30 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat mag ook wel voor die veel hogere bedragen die je daar betaald dan elders...
(ik koop daar uit principe niet.. alsof service en klantgerichtheid alleen kan als je de duurste bent..)
bcc is bijvoorbeeld ook een hele goede en rekent normale prijzen..
Een jaar geleden heb ik een wasmachine gekocht.. die was net geen 100 euro duurder dan bij Bobshop (freerecordstore geloof ik) Al waren ze twee week later faillietquote:Op donderdag 8 juni 2017 15:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vroeger zou ik het met je eens zijn. Met genoeg dingen zijn ze wel concurrerend. Verder ben ik het wel eens met je laatste gedeelte maar ik bestel het liefste bij bedrijven waar ik veel goede ervaringen mee heb, en in dit geval koop ik het liefst bij CB.
Geheugenkaartjes moet je er niet kopen nee, maar volgens mij was m'n wasmachine die ik vorig jaar daar ook gekocht heb gewoon de laagste prijsquote:Op donderdag 8 juni 2017 15:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Een jaar geleden heb ik een wasmachine gekocht.. die was net geen 100 euro duurder dan bij Bobshop (freerecordstore geloof ik) Al waren ze twee week later failliet![]()
Dat is gewoon een te groot prijsverschil..
Het ligt er inderdaad vast ook heel erg aan wat je koopt, maar ik zie vaak dat ze echt flink duurder zijn dan andere winkels..
Maargoed ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die dat op de koop toe nemen..
Ik sla ze meestal over..
Oh maar ik hoef ook enkel het ding achter de deur te hebben, de rest doe ik zelf wel.. ze pleuren hem neer pakken hem uit en nemen de zooi mee.. dat is voor mij genoeg..quote:Op donderdag 8 juni 2017 15:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
Geheugenkaartjes moet je er niet kopen nee, maar volgens mij was m'n wasmachine die ik vorig jaar daar ook gekocht heb gewoon de laagste prijsvaak zie je bij andere bedrijven dan dat je moet bijbetalen voor op de gewenste plek neerzetten en de oude meenemen bv. CB regelt dat gewoon.
al vond ik het wel jammer dat ze bij koelkasten 30 euro vragen voor het omdraaien van een deur, zag ik laatst.
Verder is er vaak wel een verschil in niveau van klantenservice bij de prijsvechters die de goedkoopste willen zijn. Ik geloof dan ook niet in de slogan van bcc "low pricing high service"
dat gaat gewoon niet goed samen.
Nee tuurlijk. Ik was laatst op zoek naar een powerbank toen ik zag dat een andere winkel een tientje goedkoper was waar CB 30 euro rekende. Dan ga ik wel ergens anders heen hoorquote:Op donderdag 8 juni 2017 15:28 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik hoef ook niet perse die laatste cent eruit te persen hoor.. maar ieder tientje is er eentje..
In principe wel. Ware het niet dat er met aangetekend net zo gekloot wordt met afleveren door bezorgers.quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:58 schreef baskick het volgende:
[..]
Klopt. Probleem van verzender. Moet 'ie alleen aangetekend versturen aanbieden (en die kosten zelf nemen of doorbelasten; in het eerste geval kost 't hem marge in het tweede geval klanten).
Dus zelfs met handtekening gezet bij track en trace kan je nog een dispute winnen bij Paypal? Stel daar gaan dingen in mis.quote:Op donderdag 8 juni 2017 18:06 schreef Modus het volgende:
[..]
In principe wel. Ware het niet dat er met aangetekend net zo gekloot wordt met afleveren door bezorgers.
Onzin... lees het stuk nog maar eens...quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:22 schreef FF het volgende:
Je kan eisen wat je wilt, maar je hebt vaak geen poot om op te staan.
Een webshop moet leveren binnen 30 dagen leveren.
Maar, maken ze een belofte....
https://ictrecht.nl/2012/(...)kel-de-dos-en-donts/
Juist. Ik wacht nu al een aantal dagen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Onzin... lees het stuk nog maar eens...
Je gaat een overeenkomst aan en een deel daarvan luid: vandaag voor 23u besteld morgen in huis...
Pas als er niets over levertijden gemeld word geldt die 30 dagen wet..
Volgens mij is dat precies wat hij bedoelt met 'vaak' en 'maar...'.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Onzin... lees het stuk nog maar eens...
Je gaat een overeenkomst aan en een deel daarvan luid: vandaag voor 23u besteld morgen in huis...
Pas als er niets over levertijden gemeld word geldt die 30 dagen wet..
Waarom zou ie dan de rest van zn post typen?quote:Op donderdag 8 juni 2017 23:45 schreef baskick het volgende:
[..]
Volgens mij is dat precies wat hij bedoelt met 'vaak' en 'maar...'.
Dat zegt niks, aangezien de bezorger soms zelf een handtekening zet en het alsnog kwijt raakt:quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Risico van verzender lijkt mij?
Hadden ze maar voor een verzending met handtekening ervan moeten maken en als dat wel het geval was, handtekening bekijken.
Even doorlezen, bedankt!quote:Op vrijdag 9 juni 2017 08:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat zegt niks, aangezien de bezorger soms zelf een handtekening zet en het alsnog kwijt raakt:
WGR / Postnl raakt pakket kwijt, moet nu klacht indienen via china?
Ik zie staan:quote:Op vrijdag 9 juni 2017 00:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Waarom zou ie dan de rest van zn post typen?
Ik lees "Maar maken ze een belofte..." als "maar als ze een belofte maken, dan..." gevolgd door een link naar een bron die precies zegt wat jij ook zegt; als ze een belofte doen de volgende dag te leveren, dan moeten ze die nakomen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:22 schreef FF het volgende:
Je kan eisen wat je wilt, maar je hebt vaak geen poot om op te staan.
Een webshop moet leveren binnen 30 dagen leveren.
Maar, maken ze een belofte....
https://ictrecht.nl/2012/(...)kel-de-dos-en-donts/
Ga ik ook doen. En dan krijg je dus je geld terug als je geschil in je voordeel wordt beoordeeld?quote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:09 schreef Peter het volgende:
Gewoon Paypal geschil openen.
En als ze nog wat sturen.. jij mag binnen 14 dagen je koop op afstand zonder reden annuleren.
yep, dat is het voordeel van Paypal.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:19 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Ga ik ook doen. En dan krijg je dus je geld terug als je geschil in je voordeel wordt beoordeeld?
Geen ervaring ermee, daarom....
Ik denk dat dan de naam ook wel genoemd mag worden nu.quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:34 schreef radeloosje1987 het volgende:
Update, webshop is zonder afwachten onderzoek akkoord gegaan met terug storten geld.
Hulde.
Mooi..quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:34 schreef radeloosje1987 het volgende:
Update, webshop is zonder afwachten onderzoek akkoord gegaan met terug storten geld.
Fijn.
Weer een nieuwe truc ontdekt?quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:34 schreef radeloosje1987 het volgende:
Update, webshop is zonder afwachten onderzoek akkoord gegaan met terug storten geld.
Fijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |