abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171519198
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:54 schreef Fe2O3 het volgende:
Hier gaat de bezorger 2x rond, als je de 1e keer niet thuis bent komt ie aan het eind v/d rit nog eens bij die adressen langs.

Als er niet afgetekend is voor bezorgd binnen het bezorgd window gaat het systeem automatisch op niet thuis, we komen morgen weer langs.
Maar het is een brievenbuspakketje als brievenpost bestempeld.

Dus die wordt normaal door de brievenbus gedaan.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:58:24 #27
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_171519226
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:57 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Maar het is een brievenbuspakketje als brievenpost bestempeld.

Dus die wordt normaal door de brievenbus gedaan.
Maar die kun je toch helemaal nog volgen met T&T?
pi_171519449
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:58 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar die kun je toch helemaal nog volgen met T&T?
Ja, en die geeft aan afgeleverd terwijl ik het nog niet heb.
pi_171519505
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:58 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar die kun je toch helemaal nog volgen met T&T?
Brievenbuspakketjes kun je juist volgen:
quote:
Een Brievenbuspakje+ is een klein pakje met statusinformatie en past door de brievenbus. Een groot voordeel is dat het Brievenbuspakje+ altijd bezorgd kan worden, ook als de ontvanger niet thuis is. Een Brievenbuspakje+ is ideaal voor het versturen van bijvoorbeeld boeken, dvd’s en kleine cadeautjes.
Bron: https://www.postnl.nl/ver(...)ies/brievenbuspakje/

Het is traceerbare brievenbuspost (en dus geen pakketpost).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:12:23 #30
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_171519551
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:10 schreef baskick het volgende:

[..]

Brievenbuspakketjes kun je juist volgen:

[..]

Bron: https://www.postnl.nl/ver(...)ies/brievenbuspakje/
Traceerbare brievenbuspost (en dus geen pakketpost).
Ah okay, ik krijg bij brievenbuspakketjes nooit een code namelijk.
Zal wel per bedrijf verschillen.
pi_171519607
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ah okay, ik krijg bij brievenbuspakketjes nooit een code namelijk.
Zal wel per bedrijf verschillen.
Bij PostNL wel. Het is dus geen pakketpost (alhoewel de naam anders doet vermoeden), maar wordt bezorgd met de reguliere post. Er zit gewoon een 3S-code op. Dat de verzender hem wellicht niet (altijd) deelt, is iets anders.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171519647
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:14 schreef baskick het volgende:

[..]

Bij PostNL wel. Het is dus geen pakketpost (alhoewel de naam anders doet vermoeden), maar wordt bezorgd met de reguliere post. Er zit gewoon een 3S-code op. Dat de verzender hem wellicht niet (altijd) deelt, is iets anders.
Ja dit, ik heb een 3S code gekregen.
pi_171520071
Verkoper is verantwoordelijk voor de levering. Nu jij 'm niet ontvangen hebben, mogen zij alsnog leveren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:45:41 #34
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_171520360
Heb je naast een deurbrievenbus niet toevallig ook een buitenbrievenbus. Ik had het met Zalando, zat het pakketje in de buitenbrievenbus :')
pi_171520425
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Mijn ervaringen daarin zijn anders
Ligt er aan wat je ze vraagt. Als je ze om wat info vraagt en ze een T&T code geeft, willen ze best even kijken. Jij bent alleen niet hun opdrachtgever, dus als er een onderzoek ingesteld moet worden oid, dan krijg je inderdaad te horen dat de afzender dit moet doen. Informeren naar een pakketje kun je dus best doen als ontvanger, maar als iets kwijt is moet de afzender dit uit laten zoeken. De afzender heeft een verplichting naar jou om te leveren, dus jij moet het dan weer uitzoeken met de afzender.

TS: Is het pakketje toevallig om 18.15 'bezorgd'?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_171520984
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:48 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ligt er aan wat je ze vraagt. Als je ze om wat info vraagt en ze een T&T code geeft, willen ze best even kijken. Jij bent alleen niet hun opdrachtgever, dus als er een onderzoek ingesteld moet worden oid, dan krijg je inderdaad te horen dat de afzender dit moet doen. Informeren naar een pakketje kun je dus best doen als ontvanger, maar als iets kwijt is moet de afzender dit uit laten zoeken. De afzender heeft een verplichting naar jou om te leveren, dus jij moet het dan weer uitzoeken met de afzender.

TS: Is het pakketje toevallig om 18.15 'bezorgd'?
Nee, om 15.25 uur.
pi_171520986
Vorige week werd er hier een pakketje aangeboden. Maar de geadresseerde woonde daar helemaal niet.

Vervolgens mocht het pakket gratis in ontvangst worden genomen onder het motto dat het al betaald was.
pi_171520989
quote:
99s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:45 schreef Amplifier het volgende:
Heb je naast een deurbrievenbus niet toevallig ook een buitenbrievenbus. Ik had het met Zalando, zat het pakketje in de buitenbrievenbus :')
Nee.
pi_171521189
Even wat toelichting ;)

Toen het brievenbuspakje met T&T voor het eerst geintroduceerd werd, konden de bezorgers deze nog niet scannen. Er vonden wel scans plaats in het sorteercentrum. Wanneer het pakje daar gescand was, ging PostNL er dan vanuit dat het de eerstvolgende werkdag bezorgd zou worden. Het pakje kreeg dan om 18.15 de status bezorgd, omdat postbezorgers in principe tot 18.00 bezorgen. Iets wat helaas nog wel eens voor discussies zorgt tussen afzenders en ontvangers, omdat de afzender dan ziet dat het afgeleverd is.

Tegenwoordig kunnen de pakjes wel gescand worden, maar het kan natuurlijk voorkomen dat er ergens iets mis gaat en dat het pakje niet in de tas van de (juiste) bezorger terechtkomt. Als de bezorger gedurende de werkdag het betreffende pakje dan niet scant, komt de status om 18.15 nog steeds op bezorgd te staan. Mijn collega was bij een calamiteit een keer tot 19.00 aan het bezorgen, en na dat tijdstip kon hij zijn pakjes dus niet meer scannen, want volgens het systeem waren ze al bezorgd :')

In ieder geval, vandaar dat ik dat tijdstip noemde. Maar aan het tijdstip te zien, is het pakketje dus wel degelijk door een bezorger gescand. Dan vrees ik dat de afzender bij PostNL om een onderzoek zal moeten vragen. Als het niet door de bus past wordt, kan het ook afgeleverd zijn bij een afhaalpunt, maar dat had in de T&T moeten staan en dan krijg je normaal gesproken een briefje waar je het op kunt halen. Gebeurt nog wel eens, omdat niet altijd goed gecontroleerd wordt of de afmetingen kloppen voor brievenbuspost, of omdat een brievenbus (net iets) kleiner is dan standaard.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:28:30 #40
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171521344
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Even wat toelichting ;)

Toen het brievenbuspakje met T&T voor het eerst geintroduceerd werd, konden de bezorgers deze nog niet scannen. Er vonden wel scans plaats in het sorteercentrum. Wanneer het pakje daar gescand was, ging PostNL er dan vanuit dat het de eerstvolgende werkdag bezorgd zou worden. Het pakje kreeg dan om 18.15 de status bezorgd, omdat postbezorgers in principe tot 18.00 bezorgen. Iets wat helaas nog wel eens voor discussies zorgt tussen afzenders en ontvangers, omdat de afzender dan ziet dat het afgeleverd is.

Tegenwoordig kunnen de pakjes wel gescand worden, maar het kan natuurlijk voorkomen dat er ergens iets mis gaat en dat het pakje niet in de tas van de (juiste) bezorger terechtkomt. Als de bezorger gedurende de werkdag het betreffende pakje dan niet scant, komt de status om 18.15 nog steeds op bezorgd te staan. Mijn collega was bij een calamiteit een keer tot 19.00 aan het bezorgen, en na dat tijdstip kon hij zijn pakjes dus niet meer scannen, want volgens het systeem waren ze al bezorgd :')

In ieder geval, vandaar dat ik dat tijdstip noemde. Maar aan het tijdstip te zien, is het pakketje dus wel degelijk door een bezorger gescand. Dan vrees ik dat de afzender bij PostNL om een onderzoek zal moeten vragen. Als het niet door de bus past wordt, kan het ook afgeleverd zijn bij een afhaalpunt, maar dat had in de T&T moeten staan en dan krijg je normaal gesproken een briefje waar je het op kunt halen.
Oftewel.. een heel lang verhaal wat niet van belang is omdat dat niets te maken heeft met de overeenkomst die TS heeft met de webshop...
Al kwam het per postduif of kameel..
pi_171521929
Simpel op te lossen. Bel de verkoper en leg het uit. Die belt met postnl zakelijk om te zien waar het pakket al dan niet is.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_171522336
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:28 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oftewel.. een heel lang verhaal wat niet van belang is omdat dat niets te maken heeft met de overeenkomst die TS heeft met de webshop...
Al kwam het per postduif of kameel..
Precies. Ik wil gewoon mijn levering. Ik ga nog niet weken wachten op een onderzoek.
pi_171522344
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:51 schreef -AMG- het volgende:
Simpel op te lossen. Bel de verkoper en leg het uit. Die belt met postnl zakelijk om te zien waar het pakket al dan niet is.
Ga ik zo doen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:08:50 #44
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171522362
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:08 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Ga ik zo doen.
Niet bellen.. mailen.. Paypal vraagt om de communicatie bij een claim..
pi_171522421
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:08 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Niet bellen.. mailen.. Paypal vraagt om de communicatie bij een claim..
Goede tip.
pi_171522786
Hou jullie op de hoogte.
pi_171523383
Nou, snel mail terug.

Beste alwaysonhold,

Bedankt voor je mail. Aangezien we zien in de track en trace dat het pakketje is aangekomen zullen we een onderzoek moeten starten. Dit kan zo een 2 a 3 weken duren. We houden je op de hoogte.


Waaat?!

En nu?!!
pi_171524974
Ga straks even bellen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:02:49 #49
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171525168
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:46 schreef radeloosje1987 het volgende:
Nou, snel mail terug.

Beste alwaysonhold,

Bedankt voor je mail. Aangezien we zien in de track en trace dat het pakketje is aangekomen zullen we een onderzoek moeten starten. Dit kan zo een 2 a 3 weken duren. We houden je op de hoogte.

Waaat?!

En nu?!!
Stuur een mail terug dat je niet akkoord gaat en in antwoord op hun mail een claim via paypal opstart.. als ze niet met een snellere oplossing komen

Waarom wil je steeds bellen?
pi_171525750
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Gebeurt nog wel eens, omdat niet altijd goed gecontroleerd wordt of de afmetingen kloppen voor brievenbuspost, of omdat een brievenbus (net iets) kleiner is dan standaard.
Toen het brievenbuspakket te groot bleek voor mijn standaard-brievenbus, kreeg ik een verzoek tot het voldoen van portokosten bij onderfrankering, omdat het (door de afzender) als pakketpost gefrankeerd had moeten worden. Dat het door de bezorger gewoon door de brievenbus gepropt was, was niet relevant voor ze.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:46 schreef radeloosje1987 het volgende:
Nou, snel mail terug.

Beste alwaysonhold,

Bedankt voor je mail. Aangezien we zien in de track en trace dat het pakketje is aangekomen zullen we een onderzoek moeten starten. Dit kan zo een 2 a 3 weken duren. We houden je op de hoogte.

Waaat?!

En nu?!!
Aangeven dat je de bestelling herroept een een nieuwe plaatst. Restitutie en betaling strepen ze maar tegen elkaar weg.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')