De rest bij de Volkskrant.quote:Jalta-hoofdredacteur is klaar met paranoïde samenzweringsverhalenen en idiote racistische theorieën
Tijd om een grens te trekken in de rechtse tent
Het discours op de rechterflank wordt gekaapt door complotdenkers, stelt Joshua Livestro, die in het verleden verschillende van hen een kans gaf op zijn opiniesite Jalta. Tijd om een grens te trekken.
Door: Joshua Livestro
quote:Op maandag 5 juni 2017 11:37 schreef TwisterNederland het volgende:
Livestro heeft met zijn Poetin-kaart bij het referendum zijn hand verspeeld qua complotdenken betreft.
Helemaal niets mis met kritisch denken. Maar complotdenken is juist exact het tegenovergestelde.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:37 schreef TwisterNederland het volgende:
Livestro heeft met zijn Poetin-kaart bij het referendum zijn hand verspeeld qua complotdenken betreft.
Toegevoegd, Alex Jones types moet je inderdaad bij je weghouden, maar kritische denkers zijn echt niet slecht.
Je kunt het zo gek niet bedenken of er zijn mensen die erin geloven.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:45 schreef Old_Pal het volgende:
Wie gelooft er nog steeds niet dat de Amerikanen op de maan waren?
Sommige mensen hebben de neiging om te denken dat racisme minder verwerpelijk is als je het ingewikkeld brengt.quote:Op maandag 5 juni 2017 12:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind het een goed stuk, maar het is soms zelfs nog wat te mild. Wat Livestro bijvoorbeeld niet vermeld is dat de theorietjes over de vervanging van het blanke ras, zoals de "homeopathische verdunning" van Baudet, hun oorsprong vinden in het "White Genocide Manifesto" van white supremacist David Lane.
Ongeacht politieke kleur zou iedereen die zijn gedachtengoed onverdacht wil houden zich verre moeten houden van deze oorspronkelijk neonazistische samenzweringstheorie. Ik vind het verontrustend dat mensen die schijnbaar goed opgeleid zijn en zich profileren als verstandige opinieleiders en intellectuelen dit racistische en extremistische gedachtengoed het alledaagse politieke debat in proberen te loodsen.
Daar gaaaaaaaan we weer met de leugens hoor.quote:Ik vind het een goed stuk, maar het is soms zelfs nog wat te mild. Wat Livestro bijvoorbeeld niet vermeldt is dat de theorietjes over de vervanging van het blanke ras, zoals de "homeopathische verdunning" van Baudet, hun oorsprong vinden in het "White Genocide Manifesto" van white supremacist David Lane.
quote:Op maandag 5 juni 2017 12:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Joshua Livestro is een McCarthy-achtig aluhoedje uit het kamp van Sarah Palin.Ik geloof niet dat hij gekwalificeerd is om het 'rechtse, fatsoenlijke' geluid te vertegenwoordigen.
[..]
Daar gaaaaaaaan we weer met de leugens hoor.
''Homeopathische verdunning'' van cultuur, niet van ras.
Get your facts straight.quote:"Door de Nederlandse bevolking homeopathisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld."
Hoe dan ook: feit blijft dat hij gelooft dat er dus een complot bestaat dat dat als doel heeft.quote:Op maandag 5 juni 2017 12:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik citeer Baudet (al na een paar seconden in dit fragment):
[..]
Get your facts straight.
Ik heb die homeopatische metafoor van Baudet gezien, gelezen en genoteerd.quote:Op maandag 5 juni 2017 12:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoe dan ook: feit blijft dat hij gelooft dat er dus een complot bestaat dat dat als doel heeft.
quote:we zijn niet effectief bezig is en de oorzaak is dat we ons zelf niet meer vertrouwen en dat wantrouwen, dat fundamentele probleem,dat fundamentele gebrek aan zelfvertrouwen wat wij hebben in onze cultuur, zelfhaat alshetware, die we proberen te ontstijgen door alles in bureaucratische procedures te vangen, door de Nederlandse bevolking homeopatisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, doordat er nooit meer een Nederlander kan ontstaan, zodat wie wij zijn niet meer gestalte kan krijgen en door onze zelfbeschikking, ons democratisch parlement volledig afhankelijk te maken van allerlei abstracte overlegorganen in de VN, in de EU en overal, dat heeft allemaal één oorzaak, en die oorzaak is onze cultuur van zelfhaat.
Baudet heeft toch wel culturele zelfhaat. Kun je dat zo zien? Hij vind dat Nederlanders zichzelf haten en zichzelf willen afschaffen.quote:Op maandag 5 juni 2017 13:39 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ken eigenlijk niemand met culturele zelfhaat. Niet eens een beetje. Ook niet iets wat erop lijkt.
Dat is eh... externaliserende cirkelredeneringszelfhaat?quote:Op maandag 5 juni 2017 13:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Baudet heeft toch wel culturele zelfhaat. Hij vind dat Nederlanders zichzelf haten en zichzelf willen afschaffen.
Onzin, er wordt net zoals in de afgelopen 50 eeuwen lustig op los gecomplotteerd. Maar ook is het nog steeds de bedoeling dat dat geheim blijft, dus noemen we iedereen die een officiele versie niet gelooft een complotgekkie. De hoon zal ze leren.quote:Op maandag 5 juni 2017 11:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Helemaal niets mis met kritisch denken. Maar complotdenken is juist exact het tegenovergestelde.
En iedereen die het wel gelooft is sheeple. Zo houden ze elkaar in balans.quote:Op maandag 5 juni 2017 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin, er wordt net zoals in de afgelopen 50 eeuwen lustig op los gecomplotteerd. Maar ook is het nog steeds de bedoeling dat dat geheim blijft, dus noemen we iedereen die een officiele versie niet gelooft een complotgekkie. De hoon zal ze leren.
Ja, deze onzin hoor je vaker uit de hoek van de complotidioten. Punt is dat er helemaal niets mis is met vragen stellen, maar met die zelfverzonnen antwoorden erop is van alles mis. Geen enkele ruimte voor twijfel meer. Er moet en zal een spannend verhaal zijn.quote:Op maandag 5 juni 2017 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin, er wordt net zoals in de afgelopen 50 eeuwen lustig op los gecomplotteerd. Maar ook is het nog steeds de bedoeling dat dat geheim blijft, dus noemen we iedereen die een officiele versie niet gelooft een complotgekkie. De hoon zal ze leren.
GroenLinks, D66, PvdA .....quote:Op maandag 5 juni 2017 13:39 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ken eigenlijk niemand met culturele zelfhaat. Niet eens een beetje. Ook niet iets wat erop lijkt.
willen de sluizen openen voor potentiële terroristen, buitenlanders die cultureel niet inpasbaar zijn en toekomstige permanente bijstandtrekkers. Ondertussen wordt de eigen bevolking gekleineerd en geterroriseerd door allochtonen en geholpen door linkse partijen die kritiek hebben op de Nederlandse cultuur.quote:
Ah, zo.quote:Op maandag 5 juni 2017 14:27 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
willen de sluizen openen voor potentiële terroristen, buitenlanders die cultureel niet inpasbaar zijn en toekomstige permanente bijstandtrekkers. Ondertussen wordt de eigen bevolking gekleineerd en geterroriseerd door allochtonen en geholpen door linkse partijen die kritiek hebben op de Nederlandse cultuur.
Mijn mening is wat zwaar aangezet maar dan ben ik tenminste duidelijk over wat ik van landverraders vind.
Weenie, ik vind het wel opmerkelijk dat zoiets niet bespreekbaar zou mogen zijnquote:Op maandag 5 juni 2017 12:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind het een goed stuk, maar het is soms zelfs nog wat te mild. Wat Livestro bijvoorbeeld niet vermeldt is dat de theorietjes over de vervanging van het blanke ras, zoals de "homeopathische verdunning" van Baudet, hun oorsprong vinden in het "White Genocide Manifesto" van white supremacist David Lane.
Ongeacht politieke kleur zou iedereen die zijn gedachtengoed onverdacht wil houden zich verre moeten houden van deze oorspronkelijk neonazistische samenzweringstheorie. Ik vind het verontrustend dat mensen die schijnbaar goed opgeleid zijn en zich profileren als verstandige opinieleiders en intellectuelen dit racistische en extremistische gedachtengoed het alledaagse politieke debat in proberen te loodsen.
Dat geldt ook voor andermans verzonnen antwoorden. Ik ben met je eens dat men meer vragen zou moeten stellen en minder kant en klare verhaaltjes zouden moeten maken of voor zoete koek slikken, maar werkhypotheses horen ook bij het formuleren van scherpe vragen.quote:Op maandag 5 juni 2017 14:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, deze onzin hoor je vaker uit de hoek van de complotidioten. Punt is dat er helemaal niets mis is met vragen stellen, maar met die zelfverzonnen antwoorden erop is van alles mis. Geen enkele ruimte voor twijfel meer. Er moet en zal een spannend verhaal zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |