twitter:PieriKaine twitterde op zaterdag 03-06-2017 om 23:19:48HUGE number of armed police gathered at London Bridge Crossroads, telling people to move away #LondonBridge @BBCBreaking reageer retweet
twitter:WillHeaven twitterde op zaterdag 03-06-2017 om 23:18:34Passerby says 15-20 people have been run over. "Westminster bridge all over again". Another says 7 or 8. reageer retweet
twitter:WillHeaven twitterde op zaterdag 03-06-2017 om 23:21:01Another cab driver: man crashed into people then there was stabbing attack. London Bridge. reageer retweet
Weet ik, ik chargeer een beetje, maar laat die mensen met rust joh.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over zelfmoordterroristen, maar ik heb wel het idee dat ze de buitenkant mooier laten ogen dan het werkelijk is.
Je snapt de onderliggende filosofie van de renaissance niet. Het komt neer op het leren van het verleden en het vrij maken van geld voor de kunsten om, in plaats van heilige dingen af te beelden al dan niet politieke verhalen te vertellen en het stimuleren van niet-essentiele filosofische, wiskundige etc... kennis in de bevolking.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Renaissance houdt een terugkeer naar de klassieken in. In het geval van de islam betekent dat dus terug naar de tijd van Mohammed. Het salafisme streeft dat juist na. Jij bedoelt secularisering en dat is echt iets totaal anders.
Nou vertelquote:Op zondag 4 juni 2017 10:06 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Weinige die weten wat deze man voor heel Europa heeft betekend.
[ afbeelding ]
Oh ik ben het op best wel wat punten eens met deze man maar hij stapt, (zoals je wel vaker ziet) over enkele problemen heen. Namelijk dat ja ook ZIJN gemeenschap wel degelijk onderliggende problemen heeft waar hij wat aan zou kunnen doen.quote:
Welke onderliggende problemen dan?!?!quote:Op zondag 4 juni 2017 14:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oh ik ben het op best wel wat punten eens met deze man maar hij stapt, (zoals je wel vaker ziet) over enkele problemen heen. Namelijk dat ja ook ZIJN gemeenschap wel degelijk onderliggende problemen heeft waar hij wat aan zou kunnen doen.
Problematische meningen zoals sympathie voor geweldplegers, conspiracy denken... hoe veel moslims op mijn facebook die elke kans die ze krijgen wel niet een verhaal hebben over hoe de CIA 9/11 heeft gedaan. Negatieve meningen over niet-moslims etc...quote:
En om toch nog maar even op dit zoveelste verongelijkte "ik arme blanke man heb het maar zwaar"-voorbeeld in te gaan: MOSLIMS SPREKEN, ZIEN OF HOREN DIE JIHADISTEN, SALAFISTEN EN ANDERE MILITANTE MONGOLEN VRIJWEL NOOIT!quote:Op zondag 4 juni 2017 14:27 schreef SpecialK het volgende:
Links heeft het vaak over het patriachaat en hoe mannen verantwoordelijk moeten zijn voor het gedrag van andere mannen door... als je iemand slechte dingen hoort roepen over vrouwen tijdens een avondje in de pub... dat het JOUW verantwoordelijkheid is om iemand ter verantwoording te roepen.
Maar zodra het om bruine mensen gaat... dan telt dat ineens niet. Dat kan natuurlijk niet.
Leg me even uit wat geloven in complottheorieën of niet zulke lieve dingen roepen over andere groepen met dit topic, terrorisme of militante acties te maken hebben.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Problematische meningen zoals sympathie voor geweldplegers, conspiracy denken... hoe veel moslims op mijn facebook die elke kans die ze krijgen wel niet een verhaal hebben over hoe de CIA 9/11 heeft gedaan. Negatieve meningen over niet-moslims etc...
Ik geloof er geen fuck van dat deze man bij AL zijn vrienden geen enkele mening zou kunnen vinden waarvan jij en ik zouden zeggen... hmmm not cool. Ik heb ook vrienden met soms rare of vervelende meningen. Als ik het gevoel had dat die meningen bijdroegen aan een klimaat van geweld dan zou ik mijn best doen om met die mensen in discussie te gaan op een productieve manier en dat heb ik ook gedaan.
Deze man zit hier glashard te beweren dat hij er geen fuck van snapt hoe dit allemaal werkt alsof hij niet mates heeft die rare dingen roepen? Dag dag leugenaar.
Complete onzin. Echt dit... van alles wat ik je ooit heb zien roepen op fok.. is de grootste leugen... of misvatting.. die ik je ooit heb horen zeggen. En wat dat betreft is dat hele concept van salafisme een soort linkse cop-out om eindelijk nep-concreet te kunnen wijzen naar een groep mensen zonder te wijzen naar te veel bruine mensen want dan ben je eng.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En om toch nog maar even op dit zoveelste verongelijkte "ik arme blanke man heb het maar zwaar"-voorbeeld in te gaan: MOSLIMS SPREKEN, ZIEN OF HOREN DIE JIHADISTEN, SALAFISTEN EN ANDERE MILITANTE MONGOLEN VRIJWEL NOOIT!
Conspiracy-thinking is een belangrijk onderdeel van de problemen die ik aanstip. Het sluit namelijk aan bij het slachtoffer-denken van een hoop moslims en draagtbij aan het "om je heen happen" wat je veel ziet. Conspiracies zijn 1 van de belangrijkere middelen voor radicalisering.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Leg me even uit wat geloven in complottheorieën of niet zulke lieve dingen roepen over andere groepen met dit topic, terrorisme of militante acties te maken hebben.
Correct.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Conspiracy-thinking is een belangrijk onderdeel van de problemen die ik aanstip. Het sluit namelijk aan bij het slachtoffer-denken van een hoop moslims en draagtbij aan het "om je heen happen" wat je veel ziet. Conspiracies zijn 1 van de belangrijkere middelen voor radicalisering.
Je lijkt me wel een redelijke poster, die vanuit het verstand en niet vanuit de onderbuik reageert, maar dit volg ik even niet.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En om toch nog maar even op dit zoveelste verongelijkte "ik arme blanke man heb het maar zwaar"-voorbeeld in te gaan: MOSLIMS SPREKEN, ZIEN OF HOREN DIE JIHADISTEN, SALAFISTEN EN ANDERE MILITANTE MONGOLEN VRIJWEL NOOIT!
Ik zou die energie van je eens gebruiken om zo schuimbekkend in je moskee te preken en daarna de straat op te gaan met je mede moslims om te protesteren tegen het radicale geweld vanuit je ideologie. Maar zoals de rest van de 99% moslims op de wereld kun jij je elke keer alleen maar druk maken voor mensen die kritisch zijn op de islam. De gematigde moslim noemen ze dat, je had gisteren eens op facebook moeten zitten en daar het moslimvolk aanspreken wat wel kan genieten van deze situatie door continue smiley's te plaatsen bij de beelden van de aanslag, maar nee jij en je medestanders hier kunnen alleen maar schreeuwen tegen het realistische volk wat ziet dat die radicale ideologie van jou hier niet thuis hoort.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Leg me even uit wat geloven in complottheorieën of niet zulke lieve dingen roepen over andere groepen met dit topic, terrorisme of militante acties te maken hebben.
Dat klopt, maar zoals je in bijvoorbeeld reformatorisch Nederland terugziet dat men vooral de mensen die men op zondag ziet ook de rest van de week tegenkomt, zo is dat met moslims niet veel anders.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:39 schreef sbonestake het volgende:
[..]
Je lijkt me wel een redelijke poster, die vanuit het verstand en niet vanuit de onderbuik reageert, maar dit volg ik even niet.
Ook een jihadist heeft een kennissenkring en familie. Veelal zijn het figuren die wat geïsoleerd in een klein wereldje leven, maar 'moslims spreken hen niet' is een grote generalisatie. Zie bijv. ook Abdeslam in Molenbeek.
1,5 miljard huis-moskee-huis schuifelende moslims? Ja?quote:Op zondag 4 juni 2017 14:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat klopt, maar zoals je in bijvoorbeeld reformatorisch Nederland terugziet dat men vooral de mensen die men op zondag ziet ook de rest van de week tegenkomt, zo is dat met moslims niet veel anders.
Ik kan je zo een aantal onderzoeken linken waaruit blijkt dat het salafisme redelijk geïsoleerd leeft en dat zeker de radicale salafisten waar jij op doelt en die een daadwerkelijk gevaar opleveren dat doen, maar je stopt gewoon je vingers in je oren omdat dat botst met de misvatting dat de islam zo'n homogeen gebeuren is. Tja.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Complete onzin. Echt dit... van alles wat ik je ooit heb zien roepen op fok.. is de grootste leugen... of misvatting.. die ik je ooit heb horen zeggen. En wat dat betreft is dat hele concept van salafisme een soort linkse cop-out om eindelijk nep-concreet te kunnen wijzen naar een groep mensen zonder te wijzen naar te veel bruine mensen want dan ben je eng.
Als je de pew polls ziet dan weet je dat nagenoeg alle moslims er wel rare ultraconservatieve meningen op nahouden die benoemd dienen te worden binnen de gemeenschap.
Omdat ik snap dat salafisten slechts een kleine sub-groep zijn in een zee van ultraconservatieve vervelende mensen die een veel groter probleem voorstaan.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik kan je zo een aantal onderzoeken linken waaruit blijkt dat het salafisme redelijk geïsoleerd leeft en dat zeker de radicale salafisten waar jij op doelt en die een daadwerkelijk gevaar opleveren dat doen, maar je stopt gewoon je vingers in je oren omdat dat botst met de misvatting dat de islam zo'n homogeen gebeuren is. Tja.
Eeeh, nee? Maar zeker voor de moslims in Europa geldt dat. Er zijn nauwelijks moskeeën te vinden waarin geweld wordt gepredikt, moskeeën staan ook onder vuur, hebben te maken met steeds meer druk vanuit hun lokale achterban. Als je geweld wilt prediken dan moet je dat in een huiskamertje doen met eensgezinden. De gemiddelde moslim moet daar net zo weinig van hebben als jij en ik, dus die horen niet dezelfde boodschap op vrijdag als iemand die van plan is om een aanslag te plegen.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
1,5 miljard huis-moskee-huis schuifelende moslims? Ja?
Ok, man... ik denk dat we wel klaar zijn hier.
Maar staan die salafisten nu wel of niet middenin de gemiddelde Europese moskee? Want net leek je even te beweren dat dat de grootste leugen ooit was die ik had gedaan, maar nu lijk je dat toch weer te beamen?quote:Op zondag 4 juni 2017 14:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat ik snap dat salafisten slechts een kleine sub-groep zijn in een zee van ultraconservatieve vervelende mensen die een veel groter probleem voorstaan.
Ahum internet... ahum "grote moslimgemeenschappen". Ik woon in zo'n buurt trouwens.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eeeh, nee? Maar zeker voor de moslims in Europa geldt dat. Er zijn nauwelijks moskeeën te vinden waarin geweld wordt gepredikt, moskeeën staan ook onder vuur, hebben te maken met steeds meer druk vanuit hun lokale achterban. Als je geweld wilt prediken dan moet je dat in een huiskamertje doen met eensgezinden. De gemiddelde moslim moet daar net zo weinig van hebben als jij en ik, dus die horen niet dezelfde boodschap op vrijdag als iemand die van plan is om een aanslag te plegen.
Ik heb nog nooit ergens uitspraken gedaan over waar salafisten wel of niet aan het hoofd staan? Dit mag je even aanwijzen. Ik vind de hele discussie over salafisme eigenlijk niet hulpvaardig. het is een afleiding van het feit dat de grotere moslimgemeenschap eigenlijk ook al problemen heeft door te focussen op een kleine sub-groep.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar staan die salafisten nu wel of niet middenin de gemiddelde Europese moskee? Want net leek je even te beweren dat dat de grootste leugen ooit was die ik had gedaan, maar nu lijk je dat toch weer te beamen?
Mensen die geweld prediken en verheerlijken staan niet middenin de doorsnee moslimgemeenschap.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ahum internet... ahum "grote moslimgemeenschappen". Ik woon in zo'n buurt trouwens.
Moslims in Europa zijn geen geisoleerde celletjes.. het zijn echte gemeenschappen. En hoe groter die gemeenschappen groeien hoe meer radicalisering je ziet. Terwijl volgens jouw model je het omgekeerde zou verwachten. Vroeger (in de jaren '60, '70) waren moslims in Europa ECHT geinsoleerd... en toen had je deze krankzinnigheid niet terwijl er ook toen al genoeg gezooi en gerommel was in het MO.
Ik zei net nog dat de gemiddelde moslim de militante salafist of jihadist doorgaans nooit spreekt of van z'n concrete bestaan weet. Dat noemde je een leugen.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit ergens uitspraken gedaan over waar salafisten wel of niet aan het hoofd staan? Dit mag je even aanwijzen. Ik vind de hele discussie over salafisme eigenlijk niet hulpvaardig. het is een afleiding van het feit dat de grotere moslimgemeenschap eigenlijk ook al problemen heeft door te focussen op een kleine sub-groep.
Dat wil ik best geloven. Dat is ook niet iets wat ik ooit heb geroepen. En dit bedoel ik dus met "blindheid" van links. Precies dit.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen die geweld prediken en verheerlijken staan niet middenin de doorsnee moslimgemeenschap.
quote:Op zondag 4 juni 2017 14:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat wil ik best geloven. Dat is ook niet iets wat ik ooit heb geroepen. En dit bedoel ik dus met "blindheid" van links. Precies dit.
quote:Op zondag 4 juni 2017 14:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Complete onzin. Echt dit... van alles wat ik je ooit heb zien roepen op fok.. is de grootste leugen... of misvatting.. die ik je ooit heb horen zeggen. En wat dat betreft is dat hele concept van salafisme een soort linkse cop-out om eindelijk nep-concreet te kunnen wijzen naar een groep mensen zonder te wijzen naar te veel bruine mensen want dan ben je eng.
Als je de pew polls ziet dan weet je dat nagenoeg alle moslims er wel rare ultraconservatieve meningen op nahouden die benoemd dienen te worden binnen de gemeenschap.
Ik neem de moeite niet meer om op je te reageren, dus je kunt het beste gewoon hetzelfde terug doen.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:41 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ik zou die energie van je eens gebruiken om zo schuimbekkend in je moskee te preken en daarna de straat op te gaan met je mede moslims om te protesteren tegen het radicale geweld vanuit je ideologie. Maar zoals de rest van de 99% moslims op de wereld kun jij je elke keer alleen maar druk maken voor mensen die kritisch zijn op de islam. De gematigde moslim noemen ze dat, je had gisteren eens op facebook moeten zitten en daar het moslimvolk aanspreken wat wel kan genieten van deze situatie door continue smiley's te plaatsen bij de beelden van de aanslag, maar nee jij en je medestanders hier kunnen alleen maar schreeuwen tegen het realistische volk wat ziet dat die radicale ideologie van jou hier niet thuis hoort.
EDIT: die postgeschiedenis van jou, alleen maar topics van aanslagen of waar anderen blanken beschuldigen van racisme, en overal kun je alleen maar goedpraten.
Dat is ook een leugen. En wat dat betreft hebben we het ook over een radicaliserings proces. De meeste zelfmoordterroristen (zoals ik al eerder heb aangegeven) zijn volgevreten middle-class papkindjes die zich geroepen voelen. Ik denk dat als we in een wereld leefde met 95% moderate moslims en slechts wat spikkeltjes radicale figuren hier en daar we dit probleem niet zouden hebben. Salafisten of jihadi's zouden dan geen grondwerk hebben. Feit dat dat de moslimgemeenschap breed bepaalde opvattingen draagt en bepaalde interne kritiek taboe heeft gemaakt wat het voor zulke figuren makkelijker maakt om bepaalde jongens en meiden te werven voor dit soort klussen.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zei net nog dat de gemiddelde moslim de militante salafist of jihadist doorgaans nooit spreekt of van z'n concrete bestaan weet. Dat noemde je een leugen.
Denk je dat ´cellen´ van enkele tientallen geradicaliseerde gekkies zich ongestoord binnen een gemeenschap (bijv. een wijk) van gematigde moslims kunnen begeven? Ik bedoel; die gasten moeten ook boodschappen doen, gaan misschien naar een moskee, hebben buren en een (zij het beperkt) sociaal netwerk. Hebben vaak uiterlijke kenmerken die hun orthodoxe geloofsbelijdenis bevestigen. Veelal zal dat niet onopgemerkt blijven in de buurt.quote:Op zondag 4 juni 2017 14:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen die geweld prediken en verheerlijken staan niet middenin de doorsnee moslimgemeenschap.
quote:
Waar heb ik het over geweldpredikende moslims? Ik heb het over moslims met ultraconservatieve meningen. Echt... stop even.. adem zachtjes.. kom tot kalmte en doe eens je best om ECHT te LEZEN wat ik zeg.quote:Mensen die geweld prediken en verheerlijken staan niet middenin de doorsnee moslimgemeenschap.
Maar uit de anekdotes die bekend zijn over dit soort jongeren blijkt juist dat ze in een sociaal isolement leven en contact krijgen met mensen die zich weliswaar in de omgeving van een moskee voordoen maar hen een andere omgeving in proberen te trekken waarin weinig sociale controle is. Ik kan dat dus niet rijmen met wat je hier schrijft en impliceert, namelijk dat het een probleem is inherent aan 'de islam' en dat de gemiddelde moslim in Europa daar iets tegen kan doen. Dan schrijf je mensen namelijk een verantwoordelijkheid toe die ze niet hebben. En al zeker niet in meerdere mate dan jij en ik.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is ook een leugen. En wat dat betreft hebben we het ook over een radicaliserings proces. De meeste zelfmoordterroristen (zoals ik al eerder heb aangegeven) zijn volgevreten middle-class papkindjes die zich geroepen voelen. Ik denk dat als we in een wereld leefde met 95% moderate moslims en slechts wat spikkeltjes radicale figuren hier en daar we dit probleem niet zouden hebben. Salafisten of jihadi's zouden dan geen grondwerk hebben. Feit dat dat de moslimgemeenschap breed bepaalde opvattingen draagt en bepaalde interne kritiek taboe heeft gemaakt wat het voor zulke figuren makkelijker maakt om bepaalde jongens en meiden te werven voor dit soort klussen.
Nee, dit soort gasten gaan juist zelden naar een moskee. Als ze zich begeven in een omgeving met sociale druk dan komen hun idiote denkbeelden met een zucht naar geweld juist onder druk te staan. Feitelijk is dat gewoon een soort zelfbescherming.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:03 schreef sbonestake het volgende:
[..]
Denk je dat ´cellen´ van enkele tientallen geradicaliseerde gekkies zich ongestoord binnen een gemeenschap (bijv. een wijk) van gematigde moslims kunnen begeven? Ik bedoel; die gasten moeten ook boodschappen doen, gaan misschien naar een moskee, hebben buren en een (zij het beperkt) sociaal netwerk. Hebben vaak uiterlijke kenmerken die hun orthodoxe geloofsbelijdenis bevestigen. Veelal zal dat niet onopgemerkt blijven in de buurt.
Vind je dat je een oproep kunt doen aan die gematigde moslims om om zorgwekkende gevallen te 'verklikken'? Wat kan er vanuit de islamitische gemeenschap (om die term maar even gemakzuchtig te gebruiken) gebeuren om radicalisering te remmen, zich van geweld te distantiëren en voor een vreedzame geloofsbelijdenis te pleiten? Ik ben van mening dat je van de voltallige islamitische gemeenschap niet kunt verwachten dat ze massaal de straat op gaan om maar duidelijk te maken dat zij een andere islam voorstaan. Je hoeft je niet verontschuldigen voor de daden van een ander, maar tegelijk hoop ik toch dat er een krachtiger signaal komt vanuit de verschillende belangenverenigingen en prominente moslims.
Dan heb jij andere anekdotes gehoord dan ik. Maar zelfs als dat waar zou zijn dan verlicht dat nog steeds niet de blaam van een onderliggende ultraconservatieve context. Ik snap wat je bedoelt met dat je dan zou verwachten dat ze niet in een sociaal isolement zouden vervallen maar ik denk eigenlijk dat de taboe rond dit onderwerp daarin flink bij kan dragen. Men is bang om potentieel terrorisme te bespreken want voor je het weet kom je in een situatie waarin je iemand tegen moet houden. Als de rethoriek door die persoon symbolisch bedoeld was dan ben je een slechte moslim die de "zaak" niet wil ondersteunen (want je wordt geacht mee te praten als we op het westen aan het kankeren zijn). Was het wel slecht bedoeld dan wil je daar niks mee te maken hebben.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar uit de anekdotes die bekend zijn over dit soort jongeren blijkt juist dat ze in een sociaal isolement leven en contact krijgen met mensen die zich weliswaar in de omgeving van een moskee voordoen maar hen een andere omgeving in proberen te trekken waarin weinig sociale controle is. Ik kan dat dus niet rijmen met wat je hier schrijft en impliceert, namelijk dat het een probleem is inherent aan 'de islam' en dat de gemiddelde moslim in Europa daar iets tegen kan doen. Dan schrijf je mensen namelijk een verantwoordelijkheid toe die ze niet hebben. En al zeker niet in meerdere mate dan jij en ik.
quote:'In Molenbeek wist iedereen waar Abdeslam was'
Volgens de krant De Morgen wist iedereen in de Brusselse gemeente dat de meest gezochte man van Europa in de buurt zat. "Hier in de wijk heeft iedereen altijd geweten dat Salah hier nog was", vertelt een vrouw aan journalist Douglas De Coninck. Hij zou met vrienden de laatste weken zelfs op straat hebben rondgelopen. "Een maand geleden zijn ze puur voor de lol nog voorbij het politiecommissariaat gaan wandelen."
Volgens de vrouw heeft dat "helemaal niets te maken met Molenbeek en al helemaal niets met de islam. Dit is een klein groepje crimineeltjes waar veel eerder tegen had moeten worden opgetreden."
Onzin, volgens antropoloog en fotojournalist Teun Voeten, die tot voor kort in Molenbeek woonde. "Extremisten als hij konden en kunnen alleen functioneren omdat ze door een groot netwerk beschermd worden", zei hij vanmorgen in Nieuwsshow van Avrotros. "Ten eerste wonen daar heel veel mensen die sympathie voelen voor islamitisch extremisme en ten tweede beschermt de Marokkaanse gemeenschap altijd haar eigen leden."
Binnen de gemeenschap heerst een Omerta, zegt Voeten, refererend aan de code binnen de maffia die leden, maar ook buitenstaanders, verbiedt om uit de school te klappen over wat ze zien. "Het verbaast me in die zin niets dat deze man hier zo lang dekking kon vinden."
Klinkt aannemelijk. Al zijn er natuurlijk ook imams aan wiens goede bedoelingen we mogen twijfelen. Door de jaren heen zijn er genoeg opnames komen boven drijven van 'haatimams' die behoorlijk extreme uitlatingen doen. Dat soort mensen zie ik niet aan de bel trekken, of iemand met een al te letterlijke opvatting van de heilige teksten op andere gedachten proberen te brengen - alvorens zij de moskee verlaten en buiten het zicht van de gemeenschap verdwijnen. Wat dat betreft ben ik wel voor iets strictere regelgeving m.b.t. financiering van religieuze instellingen en toezicht op de komst van al te fanatieke buitenlandse predikers.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dit soort gasten gaan juist zelden naar een moskee. Als ze zich begeven in een omgeving met sociale druk dan komen hun idiote denkbeelden met een zucht naar geweld juist onder druk te staan. Feitelijk is dat gewoon een soort zelfbescherming.
Yes, ik kom er vanmiddag nog even op terug.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:20 schreef sbonestake het volgende:
[..]
Klinkt aannemelijk. Al zijn er natuurlijk ook imams aan wiens goede bedoelingen we mogen twijfelen. Door de jaren heen zijn er genoeg opnames komen boven drijven van 'haatimams' die behoorlijk extreme uitlatingen doen. Dat soort mensen zie ik niet aan de bel trekken, of iemand met een al te letterlijke opvatting van de heilige teksten op andere gedachten proberen te brengen - alvorens zij de moskee verlaten en buiten het zicht van de gemeenschap verdwijnen. Wat dat betreft ben ik wel voor iets strictere regelgeving m.b.t. financiering van religieuze instellingen en toezicht op de komst van al te fanatieke buitenlandse predikers.
De vrijheid van religie en meningsuiting moeten niet in het geding komen, maar tegelijkertijd wil je voorkomen dat er haatpredikers hun giftige, anti-democratische gedachtegoed komen verspreiden. Lastig.
Heb je misschien nog een standpunt m.b.t. tot de vragen die ik stelde?
Als je je zo als groep gedraagt, dan wordt je er dus geheel terecht als groep op aangekeken.quote:
Leer lezen mutsquote:Op zondag 4 juni 2017 12:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, er zijn geen hele volksstammen vermoord. Waar dan?
Er zijn landen veroverd, dat klopt. De meesten daarvan zijn al weer lang vrij.
Maar goed, moslims deden er op hun manier ook aan mee. Kijk maar eens naar de langdradige palestina kwestie, of denk eens terug aan de handel in blanke slavinnen.
En dan nog! Dat is in het verleden. Ik mag hopen dat de wereld en de mensheid inmiddels een stuk beschaafder is geworden. Maar schijnbaar vind jij het okay dat moslims in de wilde weg onschuldige burgers doodsteken, doodrijden of opblazen, omdat ooit in een ver verleden de VOC ook niet lief was.
Doe normaal, man!
Ultraconservatieve dogma's zouden eerder beschermend werken dan dat het mensen stimuleert om de militante kant op te gaan. Tenzij het gaat om de militante vorm van salafisme, maar dat is eigenlijk een dusdanig kleine en andere groep en volgens mij zijn de meeste aanslagplegers daar niet afkomstig van. Wat dat betreft is salafisme ook een beetje een misleidende paraplu-term, maar soit.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dan heb jij andere anekdotes gehoord dan ik. Maar zelfs als dat waar zou zijn dan verlicht dat nog steeds niet de blaam van een onderliggende ultraconservatieve context. Ik snap wat je bedoelt met dat je dan zou verwachten dat ze niet in een sociaal isolement zouden vervallen maar ik denk eigenlijk dat de taboe rond dit onderwerp daarin flink bij kan dragen. Men is bang om potentieel terrorisme te bespreken want voor je het weet kom je in een situatie waarin je iemand tegen moet houden. Als de rethoriek door die persoon symbolisch bedoeld was dan ben je een slechte moslim die de "zaak" niet wil ondersteunen (want je wordt geacht mee te praten als we op het westen aan het kankeren zijn). Was het wel slecht bedoeld dan wil je daar niks mee te maken hebben.
Als welke groep? Als groep in de zin van "inwoners van Molenbeek"? Of als "moslims in België of Europa"?quote:Op zondag 4 juni 2017 15:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je je zo als groep gedraagt, dan wordt je er dus geheel terecht als groep op aangekeken.
Nog zo'n figuur... waar haalt die het toch vandaan?quote:Op zondag 4 juni 2017 15:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Leer lezen muts![]()
Het is inderdaad hypocriet om te denken dat je landen gaat bombarderen en gaat denken dat die landen niet gaat terug bombarderen![]()
Hoe dom zijn we geworden in de westerse wereld dat we denken dat we overal mee wegkomen in het kader van NAVO![]()
![]()
Laten we het klein maken met betrekking tot de berichtgeving, de "inwoners van Molenbeek". Maakt dat het beter? Die berichtgeving staat in ieder geval haaks op wat je loopt te beweren.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als welke groep? Als groep in de zin van "inwoners van Molenbeek"? Of als "moslims in België of Europa"?
Dat moet je aan de bewoners van die landen gaan vertellen die gebombardeerd wordenquote:Op zondag 4 juni 2017 15:27 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Burgers buiten de conflictzone vermoorden is niet vergelijkbaar met iets wat de NAVO doet.
Islamitisch ultraconservatisme is niet per se hetzelfde als het veilige jaren 50 conservatisme uit de VS, he. Men houdt zich vast aan een set hele nare overtuigingen... al dan niet expliciet en dat geeft gewoon voedingsbodem voor vooral jonge jongens die zoeken naar zingeving.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ultraconservatieve dogma's zouden eerder beschermend werken dan dat het mensen stimuleert om de militante kant op te gaan.
Het is een afleiding van het echte probleem. Namelijk grofgeschat 1,2 miljard moslims die vinden dat hun religie belangrijker is dan de stabiliteit van de wereld en de vrijheid van de mensen in die wereld.quote:Tenzij het gaat om de militante vorm van salafisme, maar dat is eigenlijk een dusdanig kleine en andere groep en volgens mij zijn de meeste aanslagplegers daar niet afkomstig van. Wat dat betreft is salafisme ook een beetje een misleidende paraplu-term, maar soit.
Oke dat zal ik doen.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:28 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dat moet je aan de bewoners van die landen gaan vertellen die gebombardeerd worden
Allemaal. Hoe localer, hoe hechter.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als welke groep? Als groep in de zin van "inwoners van Molenbeek"? Of als "moslims in België of Europa"?
Is het ook niet, maar Europese en Amerikaanse militaire inmenging in Afrika en het Midden-Oosten werkt wel averechts.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:27 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Nog zo'n figuur... waar haalt die het toch vandaan?
Burgers buiten de conflictzone vermoorden is niet vergelijkbaar met iets wat de NAVO doet.
Nou nee, want Molenbeek was gewoon een terroristisch bolwerk.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Laten we het klein maken met betrekking tot de berichtgeving, de "inwoners van Molenbeek". Maakt dat het beter? Die berichtgeving staat in ieder geval haaks op wat je loopt te beweren.
Haha jij bent vet ijverigquote:Op zondag 4 juni 2017 15:33 schreef sbonestake het volgende:
[..]
Is het ook niet, maar Europese en Amerikaanse militaire inmenging in Afrika en het Midden-Oosten werkt wel averechts.
In de regio heeft men genoeg middelen om zelf met IS af te rekenen. De rol van de VS als world police is al decennia een voedingsbodem voor terrorisme en instabiliteit. Daar zou men onderhand toch van moeten leren. Maar liever sluiten ze schimmige wapendeals met even zo schimmige regimes, die tegelijkertijd het verspreiden van een orthodoxe islam over Europa faciliteert.
Meen je dat echt of schakel je nu ineens over op sarcasme ?quote:Op zondag 4 juni 2017 15:38 schreef Xa1pt het volgende:
Nou nee, want Molenbeek was gewoon een terroristisch bolwerk.
Het internet is de grote drijfveer. Zoals de boekdrukkunst het christendom terug naar de boodschap heeft gebracht heeft het internet de islam terug naar de boodschap gebracht.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]
Hoeveel bewijs moet er nog zijn dat islam terrorisme begon toen de NAVO ...lees amerika en europa ingrepen in koeweit irak en rest van midden oosten......
Met internet kan ook elke arme tokkie in zandbakkistan zien hoe slecht hij het heeft getroffen in het leven.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:43 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Het internet is de grote drijfveer. Zoals de boekdrukkunst het christendom terug naar de boodschap heeft gebracht heeft het internet de islam terug naar de boodschap gebracht.
Voor eerst kunnen moslims zelf massaal de koran lezen.
Wat zou er sarcastisch aan zijn?quote:Op zondag 4 juni 2017 15:39 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Meen je dat echt of schakel je nu ineens over op sarcasme ?
Dat het compleet haaks staat op wat je steeds loopt te beweren. Je kan niet een hele wijk als terroristisch bolwerk benoemen en dan aan de andere kant beweren dat terrorisme om geïsoleerde gevallen gaat. Dat is niet met elkaar te rijmen.quote:
Dat is prima met elkaar te rijmen, want terroristen hebben doorgaans vooral contact met andere terroristen. Dat er dan in Molenbeek veel op elkaars lip zitten doet daar weinig aan af.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:50 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat het compleet haaks staat op wat je steeds loopt te beweren. Je kan niet een hele wijk als terroristisch bolwerk benoemen en dan aan de andere kant beweren dat terrorisme om geïsoleerde gevallen gaat. Dat is niet met elkaar te rijmen.
Molenbeek heeft bijna 100.000 inwoners....quote:Op zondag 4 juni 2017 15:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is prima met elkaar te rijmen, want terroristen hebben doorgaans vooral contact met andere terroristen. Dat er dan in Molenbeek veel op elkaars lip zitten doet daar weinig aan af.
Ja, dat is natuurlijk onzin. Ik vind de islam een verzameling van hele slechte ideeën, die vrijheden inperken en de vooruitgang van de mensheid remmen. En soms helaas ook een inspiratiebron voor het zaaien van dood en verderf zijn. Maar moslims zijn daarom niet per definitie slecht.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, maar kennelijk moet je moslim zijn als je onderzoeken van zowel Nederlandse als Europese veiligheidsdiensten hebt gelezen en niet met de meute meeschreeuwt dat moslims en de islam slecht zijn.
Ik kan werkelijk geen positieve punten van de islam bedenken, maar wel het aantal negatieve. Kan je me wegzetten als nazi en racist, maar feit is dat ik vind dat de wereld beter zou zijn als de islam niet zou bestaan. Snap ook niet dat deze godsdienst (of godsdienst in het algemeen, maar de islam wordt nog het strengste nageleeft wereldwijd) nog speciale rechten heeft. Ontmoedigen zou het beleid moeten zijnquote:Op zondag 4 juni 2017 16:02 schreef sbonestake het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk onzin. Ik vind de islam een verzameling van hele slechte ideeën, die vrijheden inperken en de vooruitgang van de mensheid remmen. En soms helaas ook een inspiratiebron voor het zaaien van dood en verderf zijn. Maar moslims zijn daarom niet per definitie slecht.
Je kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze een leven lang zijn geïndoctrineerd met religieuze dogma's en daardoor beperkt zijn in hun denken. Wel dat ze overgaan tot het plegen van geweld.
Waarvan velen met terroristen heulen.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Molenbeek heeft bijna 100.000 inwoners....
Ook als dat geweld overduidelijk volgt uit diezelfde religieuze indoctrinatie?quote:Op zondag 4 juni 2017 16:02 schreef sbonestake het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk onzin. Ik vind de islam een verzameling van hele slechte ideeën, die vrijheden inperken en de vooruitgang van de mensheid remmen. En soms helaas ook een inspiratiebron voor het zaaien van dood en verderf zijn. Maar moslims zijn daarom niet per definitie slecht.
Je kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze een leven lang zijn geïndoctrineerd met religieuze dogma's en daardoor beperkt zijn in hun denken. Wel dat ze overgaan tot het plegen van geweld.
Waaruit blijkt dat moorddadige islamisten brede steun hebben in dat soort wijken.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Waarvan velen met terroristen heulen.
Waarvan er niet een geneigd was om die Abdeslam aan te geven, maar waar wel een aggressieve meute op de been kwam om de politie met stenen te bekogelen toen ze hem kwamen arresteren. Dus ja...wat mij betreft zijn het allemaal ratten daar, stuk voor stuk.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij?quote:Op zondag 4 juni 2017 16:09 schreef Perrin het volgende:
Ook als dat geweld overduidelijk volgt uit diezelfde religieuze indoctrinatie?
In gevallen van burgerdoden vergt dat onderzoek maar het is natuurlijk nooit de intentie van militair ingrijpen om burgers te raken. Terwijl het wel de intentie is van de terroristen om juist onschuldige burgers, zelfs kinderen, te liquideren. Daarom gaat die steeds terugkerende vergelijking totaal mank.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Leer lezen muts![]()
Het is inderdaad hypocriet om te denken dat je landen gaat bombarderen en gaat denken dat die landen niet gaat terug bombarderen![]()
Hoe dom zijn we geworden in de westerse wereld dat we denken dat we overal mee wegkomen in het kader van NAVO![]()
![]()
Ja hoe zou ik daar nu toch bij komen.quote:
Voor de individuele moslim (en ieder andere gelovige) brengt het geloof vast veel goeds. Ze zullen zeggen dat ze uit het geloof kracht, steun, zekerheid, zingeving, etc. halen. En dat zal vast een positieve uitwerking op hun gemoedstoestand hebben. Verder zal men genoegen halen uit heel deel zijn van een hechte geloofsgemeenschap, met alle voordelen van dien.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik kan werkelijk geen positieve punten van de islam bedenken, maar wel het aantal negatieve. Kan je me wegzetten als nazi en racist, maar feit is dat ik vind dat de wereld beter zou zijn als de islam niet zou bestaan. Snap ook niet dat deze godsdienst (of godsdienst in het algemeen, maar de islam wordt nog het strengste nageleeft wereldwijd) nog speciale rechten heeft. Ontmoedigen zou het beleid moeten zijn
Geen idee? De meeste onderzoeken wijzen er juist op dat ze niet religieus zijn aangelegd en zelfs vrij weinig tot niets over weten.quote:
Wel dat ze religieus geïnspireerd zijn. Dat het in korte tijd gebeurt en dat ze vaak hun zonden proberen schoon te wassen door middel van martelaarschap staat daar los van.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:14 schreef Triggershot het volgende:
Geen idee? De meeste onderzoeken wijzen er juist op dat ze niet religieus zijn aangelegd en zelfs vrij weinig tot niets over weten.
Nope. De meest gehoorde reden is dat het Westen oorlog voer in Islam landen en dat zij gerechtigd zijn om deze landen aan te vallen.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:44 schreef Onnoman het volgende:
[..]
hou toch op man.. of deze gasten nu in Jemen zitten of Afghanistan of Irak
het zijn mensen die voldoening krijgen door het zaaien van terreur haat en moord
Dit soort landen kent een geschiedenis van enkel en alleen volkenmoorden.. dan moet je geen UK dom de schuld gaan geven.
Uitschakelen hen die het leven van anderen misgunnen door het zaaien van sadisitische terreur
Jij rekent ze eigenlijk tot de seculieren natuurlijk.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen idee? De meeste onderzoeken wijzen er juist op dat ze niet religieus zijn aangelegd en zelfs vrij weinig tot niets over weten.
Maar ze wonen niet in Afghanistan.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:18 schreef DUTCHKO het volgende:
Tja als je in Afghanistan woont en je huis en familie worden kompleet afgemaakt door drones dan word je ook nogal moordlustig in je hoofd en is de weg naar IS of AlQaida snel gevonden
Gewoon dom, onderontwikkeld volk dat letterlijk een uitzichtloos bestaan leidt. Kan er weinig anders van maken.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarvan er niet een geneigd was om die Abdeslam aan te geven, maar waar wel een aggressieve meute op de been kwam om de politie met stenen te bekogelen toen ze hem kwamen arresteren. Dus ja...wat mij betreft zijn het allemaal ratten daar, stuk voor stuk.
Klopt ook.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:20 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar ze wonen niet in Afghanistan.
Religieus geïnspireerd of wordt het als religieus gebracht? Dat is een beetje het punt.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:17 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wel dat ze religieus geïnspireerd zijn. Dat het in korte tijd gebeurt en dat ze vaak hun zonden proberen schoon te wassen door middel van martelaarschap staat daar los van.
twitter:BreakingNLive twitterde op zondag 04-06-2017 om 16:22:43BREAKING: East London street in 'full on lockdown' - police rush to scene.More soon... https://t.co/l8YJPihU06 reageer retweet
Beetje jammer van de reply wel.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jij rekent ze eigenlijk tot de seculieren natuurlijk.
Iig geeft de islam ze een mooi excuus om zich naar de hemel te moorden.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Religieus geïnspireerd of wordt het als religieus gebracht? Dat is een beetje het punt.
Gezellig weekendje weer in Londinistan.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:23 schreef skysherrif het volgende:
twitter:BreakingNLive twitterde op zondag 04-06-2017 om 16:22:43BREAKING: East London street in 'full on lockdown' - police rush to scene.More soon... https://t.co/l8YJPihU06 reageer retweet
De gemiddelde 'bobby' op straat is inderdaad ongewapend, itt onze agenten. Dat wil echter niet zeggen dat de Britse politie ongewapend is.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:36 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom is de politie in Engeland nog steeds onbewapend vraag je je af.
Je moet ook kritisch kijken naar de religieuze teksten die deze mensen inspireren tot zulke daden, als je dat bedoelt. Want daar valt inderdaad genoeg op aan te merken. Als het veronderstelde letterlijke woord van god vol staat met gewelddadige en intolerante passages, dan is het niet heel vreemd dat er gekkies zijn die zich daardoor tot het plegen van terreurdaden laten leiden.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook als dat geweld overduidelijk volgt uit diezelfde religieuze indoctrinatie?
Ufff Perrin, kom op zeg. het doden van onschuldigen en zelfmoordaanslagen worden door de terroristen goed gepraat. Enig idee waarom ze worden goedgepraat? Niet voor hun imago in het Westen, maar in de moslimwereld omdat zelfmoord en doden van onschuldigen in islamitisch literatuur not done is.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iig geeft de islam ze een mooi excuus om zich naar de hemel te moorden.
In hun radicalisering wordt hen uitgelegd dat hun broeders in Afghanistan ontzettend lijden door toedoen van het Westen. de krijgen in een korte tijd een hele dosis propaganda mee van een ouder figuur, vaak een haatimam. Daardoor voelen ze zich verbonden en plegen ze in naam van de islam aanslagen. Primaire oorzaak van radicalisering lijkt me overigens tweeledig: 1) haatimams, laat ze het land uitdonderen. Het zijn laffe honden die jongeren er toe verleiden aanslagen te plegen. En 2) sociale omstandigheden/milieu van deze groepen verbeteren. Als je op Google Streetview de banlieues van Parijs checkt dan begrijp je wel wat voor kansloze shitzooi daar is.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:20 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar ze wonen niet in Afghanistan.
Dit profiel komt niet overeen met de daders van Europees terrorisme.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:22 schreef DUTCHKO het volgende:
Klopt ook.
En als jij een klein neefje bent in de UK en je hoort en ziet al deze dingen van jou familie in Afghanistan dan word je knetter in je kop.
Dit dan wel.quote:Gooi daar nog ff een Islam brainwashing tegenaan en je hebt een paar kamikaze mafketels in je land.
Voor iets wat 'not done' is, komt het wel verdacht veel voor.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ufff Perrin, kom op zeg. het doden van onschuldigen en zelfmoordaanslagen worden door de terroristen goed gepraat. Enig idee waarom ze worden goedgepraat? Niet voor hun imago in het Westen, maar in de moslimwereld omdat zelfmoord en doden van onschuldigen in islamitisch literatuur not done is.
Raar he, als het effectief is.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor iets wat 'not done' is, komt het wel verdacht veel voor.
Vandaar dat het in het Midden-Oosten altijd zo lekker rustig is.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ufff Perrin, kom op zeg. het doden van onschuldigen en zelfmoordaanslagen worden door de terroristen goed gepraat. Enig idee waarom ze worden goedgepraat? Niet voor hun imago in het Westen, maar in de moslimwereld omdat zelfmoord en doden van onschuldigen in islamitisch literatuur not done is.
En als het wel rustig is komt de VS even de boel verstoren toch.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:32 schreef bascross het volgende:
[..]
Vandaar dat het in Midden-Oosten altijd zo lekker rustig is.
Religieus geïnspireerd en dat weet jij ook wel. Ze denken het religieus juiste te doen en worden daarvoor geïnspireerd door religieuze 'leiders' en aanverwanten.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:22 schreef Triggershot het volgende:
Religieus geïnspireerd of wordt het als religieus gebracht? Dat is een beetje het punt.
Klopt, dat is een goede reden om andere moslims dood te maken.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En als het wel rustig is komt de VS even de boel verstoren toch.
De trend laat juist iets anders zien. 9/11 was spectaculair en goed georganiseerd. Madrid 2004 ook wel. Bataclan in 2015 was ook wel redelijk doordacht opgezet. Maar daarna wordt het steeds amateuristischer met minder doden als gevolg. Zo'n truck of auto kan in Nice 80 doden leiden maar soms komen ze niet verder dan 4 (Stockholm). Zo'n grote gecoördineerde aanval is uiteraard niet uit te sluiten. Maar zier eerder dit soort amateuristische acties plaats vinden.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:26 schreef myShizzle het volgende:
Goed. Deze modus operandi kennen we nu wel en je weet; het moet steeds groter en erger zijn om indruk te maken.
2 stellingen
1) Een van de eerstvolgende keren zal het een gecoördineerde aanval zijn in meerdere landen tegelijk en met niet slechts vijf maar minimaal tientallen muzelmannen per plaats in de aanval.
Gelukkig verliezen de meeste mensen niet hun verstand. Dit soort Kristallnacht-achtige taferelen zullen heus wel eens voorkomen maar niet massaal. Het is ook ultra dom omdat je dan meerdere moslimgekkies een reden geeft om op hun beurt weer een actie uit te halen.quote:2) tijdens komende aanvallen zullen we zien dat er, zowel tijdens als na het gebeuren, 'massaal' (meer dan een paar) moskeeën en kebabzaken in vlammen opgaan.
Neuh, zie het niet als religieus geinspireerd, zie het eerder als politiek geïnspireerd en gemotiveerd, dat daarbij religie wordt gebruikt als bindend middel voor een hoger doel is evident. Maar het is niet echt gekomen omdat er een vers in de Koran staat met "dood de ongelovgen"quote:Op zondag 4 juni 2017 16:33 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Religieus geïnspireerd en dat weet jij ook wel. Ze denken het religieus juiste te doen en worden daarvoor geïnspireerd door religieuze 'leiders' en aanverwanten.
Religieus geïnspireerd kun je toch wel stellen. Anders kom je al gauw uit op het 'dit zijn geen echte moslims'-argument, wat een drogredenering is. Er is ook niemand die beweert dat kruisvaarders en conquistadores geen echte christenen waren. Dat zou ook een achterlijke bewering zijn, want het is op geen enkele manier vast te stellen wie de ware of meest zuivere variant van het geloof aanhangt. Als je dat al zou willen doen, dan zou het logisch zijn om de meest letterlijke interpretatie te kiezen, welke al gauw gewelddadig van aard is - simpelweg omdat de boeken van alle abrahimitische religies nogal veel geweld bevatten.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, spring lekker even van de hak op de tak als je de bal teruggekaatst krijgt.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:34 schreef bascross het volgende:
[..]
Klopt, dat is een goede reden om andere moslims dood te maken.
Neuh, dat zijn er wel meer dan eenquote:Op zondag 4 juni 2017 16:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neuh, zie het niet als religieus geinspireerd, zie het eerder als politiek geïnspireerd en gemotiveerd, dat daarbij religie wordt gebruikt als bindend middel voor een hoger doel is evident. Maar het is niet echt gekomen omdat er een vers in de Koran staat met "dood de ongelovgen"
Ongelovigen zijn toch niet per definitie onschuldig?quote:Op zondag 4 juni 2017 16:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die en vele andere teksten worden juist gebruikt als motivator voor dit soort akties. Dat volgens jou je die teksten in de context van oorlog moet lezen wordt dan even weggepoetst of anders uitgelegd.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:37 schreef Triggershot het volgende:
Neuh, zie het niet als religieus geinspireerd, zie het eerder als politiek geïnspireerd en gemotiveerd, dat daarbij religie wordt gebruikt als bindend middel voor een hoger doel is evident. Maar het is niet echt gekomen omdat er een vers in de Koran staat met "dood de ongelovgen"
Mijn bezwaar gaat niet over dat het wel/niet de juiste interpretatie zou zijn en daarom wel/niet religieus geïnspireerd. Meer dat de drijfveer achter de opkomst van extremisten niet de boeken zijn, maar de politieke werkelijkheid waarin ze zich bevinden. Wanneer het moslims zijn is het logisch dat ze er een rechtvaardiging voor in de Koran zoeken, wanneer ze christelijk zijn in de Bijbel etc.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:38 schreef sbonestake het volgende:
[..]
Religieus geïnspireerd kun je toch wel stellen. Anders kom je al gauw uit op het 'dit zijn geen echte moslims'-argument, wat een drogredenering is. Er is ook niemand die beweert dat kruisvaarders en conquistadores geen echte christenen waren. Dat zou ook een achterlijke bewering zijn, want het is op geen enkele manier vast te stellen wie de ware of meest zuivere variant van het geloof aanhangt. Als je dat al zou willen doen, dan zou het logisch zijn om de meest letterlijke interpretatie te kiezen, welke al gauw gewelddadig van aard is - simpelweg omdat de boeken van alle abrahimitische religies nogal veel geweld bevatten.
Er is geen enkele reden om iemand die wat religieuze geschriften leest en zich daardoor laat leiden tot het plegen van geweld, als niet-religieus geïnspireerd te zien. Al helemaal niet als ze het tegendeel zelf expliciet uitdragen. Of het een juiste interpretatie van die teksten is, daar kun je eindeloos over ouwehoeren. Is ook niet zo belangrijk. Als teksten de ruimte geven tot een gewelddadige interpretatie dan deugen ze waarschijnlijk niet.
Ha, weer een onnozele oneliner van iemand die nog nooit heeft weten te illustreren ook maar iets te weten over een onderwerp waar hij graag over post.quote:
Nee, Westerse ongelovigen al helemaal niet volgens IS.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ongelovigen zijn toch niet per definitie onschuldig?
Elke politieke werkelijkheid denkbaar bedoel je?quote:Op zondag 4 juni 2017 16:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn bezwaar gaat niet over dat het wel/niet de juiste interpretatie zou zijn en daarom wel/niet religieus geïnspireerd. Meer dat de drijfveer achter de opkomst van extremisten niet de boeken zijn, maar de politieke werkelijkheid waarin ze zich bevinden. Wanneer het moslims zijn is het logisch dat ze er een rechtvaardiging voor in de Koran zoeken, wanneer ze christelijk zijn in de Bijbel etc.
Als je de religieuze inspiratie eruit zou halen heb je deze problematiek niet. Sowieso ontstaat die hele polarisatie en segregatie al door de religie, dus religie creëert die politieke werkelijkheid.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:43 schreef Triggershot het volgende:
Mijn bezwaar gaat niet over dat het wel/niet de juiste interpretatie zou zijn en daarom wel/niet religieus geïnspireerd. Meer dat de drijfveer achter de opkomst van extremisten niet de boeken zijn, maar de politieke werkelijkheid waarin ze zich bevinden. Wanneer het moslims zijn is het logisch dat ze er een rechtvaardiging voor in de Koran zoeken, wanneer ze christelijk zijn in de Bijbel etc.
Maar dat is nou net een beetje het verraderlijke in dit hele verhaal, als lui van IS een moskee opblazen, zal het echt geen Sunni moskee zijn, maar steevast een Shia of een andere stroming, dus is het vanuit hun standpunt nog steeds gerechtvaardigd, toch?quote:Op zondag 4 juni 2017 16:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, Westerse ongelovigen al helemaal niet volgens IS.
Maar ander verhaal als ze bijvoorbeeld een moskee of school in een moslimland opblazen.
Dat denk ik ook. Grondslag is de puinhoop in het Midden-Oosten en de bemoeienis van het Westen hiermee.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, jij zei dat zelfmoord en moord not done is in de islamitische literatuur. Dat blijkt niet uit het de acties in het Midden-Oosten, daar slachten ze elkaar dagelijks af, ook zonder hulp van Amerika.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, spring lekker even van de hak op de tak als je de bal teruggekaatst krijgt.
The fuck heb jij het over, dat moslims/mensen elkaar afslachten een slecht idee is, dat is je punt? Nou echt fantastisch punt, gefeliciteerd.
Neuh, in Japanse martelaarschap van de Kamikaze, in de zelfmoordaanslagen van de PKK zag je dat religie nagenoeg geen rol speelde daarin. Tot diezelfde conclusie komt ook Robert Pape, dat religieus invloed maar een marginaal rol speelt in de aanslagen.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Die en vele andere teksten worden juist gebruikt als motivator voor dit soort akties. Dat volgens jou je die teksten in de context van oorlog moet lezen wordt dan even weggepoetst of anders uitgelegd.
Ook het hele fenomeen martelaarschap is toch wel iets typisch religieus en dat zie je terug in bijna al die aanslagen.
En waar komt die puinhoop vandaan danquote:Op zondag 4 juni 2017 16:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Grondslag is de puinhoop in het Midden-Oosten en de bemoeienis van het Westen hiermee.
Grootste falen hierin is de aanval op Irak in 2003quote:Op zondag 4 juni 2017 16:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En waar komt die puinhoop vandaan dan.
Que? Je denkt dat nationalistische en politieke frustratie niet tot verdeeldheid, extremisme en geweld leid?quote:Op zondag 4 juni 2017 16:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als je de religieuze inspiratie eruit zou halen heb je deze problematiek niet. Sowieso ontstaat die hele polarisatie en segregatie al door de religie, dus religie creëert die politieke werkelijkheid.
Sunni's en hun moskeeën zijn ook regelmatig bewust doelwit van IS aanslagen. Omdat ze toch niet IS-Islam genoeg zijn en daarom gerechtvaardigd.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar dat is nou net een beetje het verraderlijke in dit hele verhaal, als lui van IS een moskee opblazen, zal het echt geen Sunni moskee zijn, maar steevast een Shia of een andere stroming, dus is het vanuit hun standpunt nog steeds gerechtvaardigd, toch?
Daarvoor was het zeker paradijs op aarde?quote:Op zondag 4 juni 2017 16:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Grootste falen hierin is de aanval op Irak in 2003
Volgens mij zijn we in dit topic er nu allemaal wel over uit dat een beperkt gedeelte van de moslims (de haatimams/IS) oorzaak zijn van deze problematiek. Vind je ideeën wel wat te kort door de bocht hoor.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:51 schreef kurk_droog het volgende:
Hoe durven mensen nog weg te kijken voor de terreurdie de islam brengt. Ontmoedigen die shit, stop met moskeeen, subsidies en alles wat ook maar riekt naar steun voor de islam
Alle Saoedi-gesubsidieerde moskeeen dan.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:53 schreef Falco het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we in dit topic er nu allemaal wel over uit dat een beperkt gedeelte van de moslims (de haatimams) oorzaak zijn van deze problematiek. Vind je ideeën wel wat te kort door de bocht hoor.
Rijden onder invloed is ook not done in Westers literatuur. Toch gebeurt het massaal in het Westen, ondanks alles.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:49 schreef bascross het volgende:
[..]
Nee, jij zei dat zelfmoord en moord not done is in de islamitische literatuur. Dat blijkt niet uit het de acties in het Midden-Oosten, daar slachten ze elkaar dagelijks af, ook zonder hulp van Amerika.
Nee, je kunt natuurlijk terug tot aan de Sykes-Picot overeenkomst als je wil.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daarvoor was het zeker paradijs op aarde?
Veel terroristen gaan niet naar de moskee. Anders Breivik ging ook niet naar de moskee.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:51 schreef kurk_droog het volgende:
Hoe durven mensen nog weg te kijken voor de terreurdie de islam brengt. Ontmoedigen die shit, stop met moskeeen, subsidies en alles wat ook maar riekt naar steun voor de islam
Je kunt zover terug als je wil. Zelfs tot het kalifaat!quote:Op zondag 4 juni 2017 16:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, je kunt natuurlijk terug tot aan de Sykes-Picot overeenkomst als je wil.
Dat is onwaar.quote:En heel veel van de hedendaagse ellende, van terreur in Europa, de opkomst van ISIS, vluchtelingen, de Syrische burgeroorlog, etc, is bijna rechtstreeks daar op terug te voeren.
In Irak en Libië was alles redelijk in de hand voordat het Westen er zich hier ongevraagd mee ging bemoeien. Je moet realistisch zijn en kunt dit niet uitvlakken.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:53 schreef deedeetee het volgende:
Altijd weer het zelfde smoesje : het westen mengt zich in onze zaken.
Ze slaan elkaar daar de koppen in ze klagen steen en been over onderdrukking en agressie van hun soortgenoten. Het westen is zo stom en bemoeizuchtig om zich er mee te bemoeien. En dus hebben de onderdrukking en de moordpartijen zich nu uitgebreid naar het westen.
Neemt het feit niet weg dat ze uit zichzelf al aan t moorden waren. En ze gaan er echt niet zomaar mee op houden.
Alleen een duidelijk afstand nemen en zo veel mogelijk invloed van de islam en zijn volgelingen weg werken uit onze landen gaat helpen. Helaas is het westen daar te onnozel voor.
Want vrijheid van godsdienst enne je mag niet discrimineren hé ?
Nietesquote:Op zondag 4 juni 2017 16:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je kunt zover terug als je wil. Zelfs tot het kalifaat!
[..]
Dat is onwaar.
Daar heb je inderdaad een punt. En wapens verkopen zal ook wel een rol spelen.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Irak en Libië was alles redelijk in de hand voordat het Westen er zich hier ongevraagd mee ging bemoeien. Je moet realistisch zijn en kunt dit niet uitvlakken.
Oftewel wat je hebt geroepen heeft geen enkele toegevoegde waarde. Bedankt voor de bevestiging.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Rijden onder invloed is ook not done in Westers literatuur. Toch gebeurt het massaal in het Westen, ondanks alles.
Even serieus, sta er toch een bij stil waar je op reageert, waarmee en vooral waarom je er op reageert voor je op 'invoeren' klikt.
Natuurlijk wel. Maar niet op deze schaal, in deze vorm. Ik zie geen grote hoeveelheden martelaars bij niet religieuze stromingen.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:51 schreef Triggershot het volgende:
Que? Je denkt dat nationalistische en politieke frustratie niet tot verdeeldheid, extremisme en geweld leid?
Pape's theorie is dat een zelfmoordaanslag strategisch is en vaak gericht tegen een bezettende macht. Het idee dat religie geen invloed heeft heeft hij inmiddels laten varen.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neuh, in Japanse martelaarschap van de Kamikaze, in de zelfmoordaanslagen van de PKK zag je dat religie nagenoeg geen rol speelde daarin. Tot diezelfde conclusie komt ook Robert Pape, dat religieus invloed maar een marginaal rol speelt in de aanslagen.
Libie begon niet door westerse bemoeienis.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Irak en Libië was alles redelijk in de hand voordat het Westen er zich hier ongevraagd mee ging bemoeien. Je moet realistisch zijn en kunt dit niet uitvlakken.
Het enige wat ik mij nog afvraag, voorbij het reageren met je "ja maar de praktijk wijst op wat anders", vraag ik me af of je uberhaupt wel hebt begrepen wat er wordt bedoeld met "Not done in literatuur". Blij dat ik voor je dingen heb kunnen bevestigen.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:58 schreef bascross het volgende:
[..]
Oftewel wat je hebt geroepen heeft geen enkele toegevoegde waarde. Bedankt voor de bevestiging.
Goed dat je dat zelf inziet.
Dom gelul. Waar was jij gedurende 1980 tot 1988?quote:Op zondag 4 juni 2017 16:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Irak en Libië was alles redelijk in de hand voordat het Westen er zich hier ongevraagd mee ging bemoeien.
De vraag is waarom ze zo pissed zijn dat ze zichzelf hier gaan opblazen. En dat is niet omdat het in de Koran staat (want dan hadden ze dat 30 jaar geleden ook moeten doen), maar omdat wij het in hún landen een puinhoop gemaakt hebben!quote:Op zondag 4 juni 2017 16:57 schreef deedeetee het volgende:
Op zondag 4 juni 2017 16:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoezo niet, wat te doen met de PKK dan bijvoorbeeld?quote:Op zondag 4 juni 2017 16:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Maar niet op deze schaal, in deze vorm. Ik zie geen grote hoeveelheden martelaars bij niet religieuze stromingen.
Thuis of op school meestal.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dom gelul. Waar was jij gedurende 1980 tot 1988?
Ja, we hebben het in Tunesië echt een puinhoop gemaakt zeg. Poe poe.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
maar omdat wij het in hún landen een puinhoop gemaakt hebben!
Lees mijn post nog eens.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Pape's theorie is dat een zelfmoordaanslag strategisch is en vaak gericht tegen een bezettende macht. Het idee dat religie geen invloed heeft heeft hij inmiddels laten varen.
Alweer een nutteloze discussie op fok afgerond. Mooi.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het enige wat ik mij nog afvraag, voorbij het reageren met je "ja maar de praktijk wijst op wat anders", vraag ik me af of je uberhaupt wel hebt begrepen wat er wordt bedoeld met "Not done in literatuur". Blij dat ik voor je dingen heb kunnen bevestigen.
Dat doe ik en ik vul aan wat je fout had.quote:
Wat is het toch altijd met idioten die nooit met enige inhoud kunnen reageren en maar blijven rondwalen in eigen gelijk.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:02 schreef bascross het volgende:
[..]
Alweer een nutteloze discussie op fok afgerond. Mooi.
Enig idee wat men in Irak aan het doen was? Ook naar school gaan?quote:
Vul eerst in wat je fout hebt gelezen.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat doe ik en ik vul aan wat je fout had.
Daarin volg ik ook je deels ook wel, maar ik zie de voedingsbodem voor terreur als een samenspel van religieuze, politieke en sociaal-maatschappelijke factoren. Een heilig geloof in het paradijs en het handelen in naam van het geloof, maakt de stap naar terrorisme veel makkelijker dan enkel haat tegen het westen of een kansarm bestaan in een achterbuurt. Gefrustreerde gekkies + opruiende teksten = ellende.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat een niet-moslim en zeker een westerling niet onschuldig is wellicht.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor iets wat 'not done' is, komt het wel verdacht veel voor.
Aangezien jij je handen vol hebt aan mensen die het oneens met je zijn zou ik die vraag ook stellen ja.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is het toch altijd met idioten die nooit met enige inhoud kunnen reageren en maar blijven rondwalen in eigen gelijk.
Leuk voor je.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vul eerst in wat je fout hebt gelezen.
Het is niet zo heel erg moeilijk om vanuit marxistisch perspectief zo'n aanslag in te zetten.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoezo niet, wat te doen met de PKK dan bijvoorbeeld?
Is goed hoor Bassie.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:05 schreef bascross het volgende:
[..]
Aangezien jij je handen vol hebt aan mensen die het oneens met je zijn zou ik die vraag ook stellen ja.
Nogmaals lees het goed, lees wat jij er op zegt, ontdek je fout war je verkeerd leest en pas daarop je reply aan mocht je in de waan zijn inhoudelijk op mij te reageren en mijn fout te corrigeren.quote:
quote:Op zondag 4 juni 2017 17:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is goed hoor Bassie.
[..]
Nogmaals lees het goed, lees wat jij er op zegt, ontdek je fout war je verkeerd leest en pas daarop je reply aan mocht je in de waan zijn inhoudelijk op mij te reageren en mijn fout te corrigeren.
Maar goed aan de hand van je opstelling, je gedrag in het verleden en gebrek aan inhoud nu, laat ik het er bij.
Zo ongenuanceerd zie ik dit niet. Ze zijn natuurlijk ook jaloers dat wij het hier beter hebben. En kritiek op hun islam valt ook niet echt lekker. Ze nemen gewoon wraak omdat ze weten dat veel westerlingen kotsen op hun heilige religie. Op de een of andere manier schijnt hun ego met die religie samen te hangen. Ze voelen zich dus tot in het diepst van hun ziel beledigd...quote:Op zondag 4 juni 2017 17:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vraag is waarom ze zo pissed zijn dat ze zichzelf hier gaan opblazen. En dat is niet omdat het in de Koran staat (want dan hadden ze dat 30 jaar geleden ook moeten doen), maar omdat wij het in hún landen een puinhoop gemaakt hebben!
Daarom vind ik dus ook dat Bush en Blair gewoon berecht moeten worden. De hoeveelheid menselijke ellende, zowel daar als hier, en de ondergang van Europa door de massa-immigratie is hun voor een groot deel toe te wijzen.
Religie speelt zeker wel een rol als het je het weet om te vormen tot een overtuiging waarbij je wordt beloofd dat je een eeuwige pensioen krijgt terwijl je er als Brad Pitt uit ziet en tot in de eeuwigheid vrouwen mag batsen sure. Het is niets meer dan een laatste duw in de "juiste" richting als het mij vraagt voor iets waar misschien nog twijfel over bestaat. ``quote:Op zondag 4 juni 2017 17:04 schreef sbonestake het volgende:
[..]
Daarin volg ik ook je deels ook wel, maar ik zie de voedingsbodem voor terreur als een samenspel van religieuze, politieke en sociaal-maatschappelijke factoren. Een heilig geloof in het paradijs en het handelen in naam van het geloof, maakt de stap naar terrorisme veel makkelijker dan enkel haat tegen het westen of een kansarm bestaan in een achterbuurt. Gefrustreerde gekkies + opruiende teksten = ellende.
Ik weet niet hoe die mensen hun motivatie hebben gekregen. Er zijn ook heel veel zelfmoorden zonder doel.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:01 schreef Triggershot het volgende:
Hoezo niet, wat te doen met de PKK dan bijvoorbeeld?
quote:Op zondag 4 juni 2017 17:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Religie speelt zeker wel een rol als het je het weet om te vormen tot een overtuiging waarbij je wordt beloofd dat je een eeuwige pensioen krijgt terwijl je er als Brad Pitt uit ziet en tot in de eeuwigheid vrouwen mag batsen sure.
Als je ook nog vanaf je vroege jeugd te horen hebt gekregen dat zo'n plek daadwerkelijk bestaat, tja..quote:every male admitted into Paradise will be given eternal erections and wed to 72 wives, all with libidinous sex organs
Ze hebben een Marxistisch-Leninistisch gedachtegoed, met nationalistische doelen waarmee ze zich fel ageren tegen religie als bindendmiddel voorbij alle nationaliteiten.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:12 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe die mensen hun motivatie hebben gekregen. Er zijn ook heel veel zelfmoorden zonder doel.
Wat er natuurlijk niet staat is pleeg zelfmoord, of dood vrouwen en kinderen waarmee je je entreekaartje krijgt.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:14 schreef sbonestake het volgende:
[..]
[..]
Als je ook nog vanaf je vroege jeugd te horen hebt gekregen dat zo'n plek daadwerkelijk bestaat, tja.
Dat bedoel ik, dan kan je nog steeds wel dood willen of er geen bezwaar tegen hebben. Er plegen in Nederland velen zelfmoord zonder doel.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:14 schreef Triggershot het volgende:
Ze hebben een Marxistisch-Leninistisch gedachtegoed, met nationalistische doelen waarmee ze zich fel ageren tegen religie als bindendmiddel voorbij alle nationaliteiten.
Maar dat wordt ze wel meegeven door die religieuze idioten die de aanslagen willen.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:16 schreef Triggershot het volgende:
Wat er natuurlijk niet staat is pleeg zelfmoord, of dood vrouwen en kinderen waarmee je je entreekaartje krijgt.
Dat klopt.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dat wordt ze wel meegeven door die religieuze idioten die de aanslagen willen.
Bedankt voor deze irrelevante opmerking.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Volgens mij ging dat vooral om het ontstaan en voortbestaan van de banlieus.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:26 schreef TargaFlorio het volgende:
Na de aanslagen in Frankrijk werd nog wel eens gezegd dat dit aan het beleid van Frankrijk zelf zou liggen. In de UK krijgen extremisten alle ruimte maar dat is ook geen reden om geen aanslagen te plegen.
Jij noemt die hele wijk een terroristisch bolwerk, dan vind ik dat wel relevant ja.quote:
Ajax in EL finale: pushberichtquote:Op zondag 4 juni 2017 17:20 schreef Braindead2000 het volgende:
Weer geen enkel woord over islam of moslims bij het NOS-journaal, in de hele uitzending niet. De laffe stinkhonden.
Probleem is dat die religieuze teksten vol met tegenstrijdigheden en vaagheden staan, en dan zijn er nog die tig 'geleerden' waarvan een deel zelfmoord als strijdig met de wetten van de islam ziet en een ander deel 'martelaarschap' goedkeurt.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat er natuurlijk niet staat is pleeg zelfmoord, of dood vrouwen en kinderen waarmee je je entreekaartje krijgt.
Pushbericht is alleen voor uitzonderlijke zaken.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:32 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Ajax in EL finale: pushbericht
Trump bombardeert klimaatakkoord: pushbericht
Real wint CL: pushbericht
Aanslag in Londen gisteravond: 8 uur later een pushbericht
Ik vraag het me af wat het snelste is. 8 minuten is snel maar ook weer langzaam als er volop gemoord wordt.quote:Op zondag 4 juni 2017 16:25 schreef grimselman het volgende:
[..]
De gemiddelde 'bobby' op straat is inderdaad ongewapend, itt onze agenten. Dat wil echter niet zeggen dat de Britse politie ongewapend is.
De Met (london en omgeving) heeft zo'n 3000 firearms officers in dienst. Die zijn zwaarder bewapend dan onze agenten. Dat zijn ook de agenten die gisteren de terroristen hebben uitgeschakeld. Volgens mij was dat binnen 6-8 minuten. Ik vind dat vrij rap.
Het voordeel van het Britse systeem is dat de agenten die bewapend zijn ook beter geoefend en beter uitgerust zijn dan de agenten bij ons. Zouden ze hier ook moeten invoeren.
2 mannen rijden 17 jarig meisje klem (gezien het vermiste 14 jarig meisje nogal verdacht). Volgens getuigen waren het licht getinte mannen, volgens de Nederlandse media waren het 2 mannen met een baardje waar mensen voor moesten uitkijken.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Pushbericht is alleen voor uitzonderlijke zaken.
Niet-moslims en moslims weten dat de islam je geestesziek maakt maar zonder de koran hebben ze geen trots meer, zonder de koran zijn ze zichzelf kwijt want dan is de de zelfreflectie te pijnlijk. Ze leven liever in een droom, voor ons een nachtmerrie.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:20 schreef Braindead2000 het volgende:
Weer geen enkel woord over islam of moslims bij het NOS-journaal, in de hele uitzending niet. De laffe stinkhonden.
Buiten de Jihadisten/takfiri tak in de Islam heb je geen enkel andere stroming die zelfmoord goedkeurt. Dat het vol met tegenstrijdigheden en vaagheden zit is eigenlijk een nonamer, het is niet een levende discussie in de moslimwereld. Je pleegt geen zelfmoord, je doodt geen onschuldigen punt. Er is een consensus hierover. Het is aan jou uiteraard aan jou om te bepalen of je de standpunt van de Jihadisten even waardig te zien als de consensus van alle andere overige stromingen.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:32 schreef sbonestake het volgende:
[..]
Probleem is dat die religieuze teksten vol met tegenstrijdigheden en vaagheden staan, en dan zijn er nog die tig 'geleerden' waarvan een deel zelfmoord als strijdig met de wetten van de islam ziet en een ander deel 'martelaarschap' goedkeurt.
Het probleem ligt natuurlijk bij het individu, maar die teksten zijn ook niet veel waard. Ik beledig daar vast mensen mee, maar het zij zo.
Was bij Manchester ook. De NOS stuurt geen pushberichten om 2 uur 's nachts uit, omdat ze dan half Nederland die zijn telefoon niet op stil heeft staan wakker maken. Dat is de normale procedure, ongeacht wat er precies aan de hand is.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:32 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Onschuldig is een rekbaar begrip natuurlijk. Naar het schijnt voor veel mensen is iedere Joodse Israeliër schuldig door daar te wonen.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Buiten de Jihadisten/takfiri tak in de Islam heb je geen enkel andere stroming die zelfmoord goedkeurt. Dat het vol met tegenstrijdigheden en vaagheden zit is eigenlijk een nonamer, het is niet een levende discussie in de moslimwereld. Je pleegt geen zelfmoord, je doodt geen onschuldigen punt. Er is een consensus hierover. Het is aan jou uiteraard aan jou om te bepalen of je de standpunt van de Jihadisten even waardig te zien als de consensus van alle andere overige stromingen.
Ik vind dat al een ietwat verkeerde benadering. Kijk, er zullen ongetwijfeld elementen zijn die voor verbetering vatbaar zijn, maar dan gaan we weer uit van het idee dat 'de moslim' hiervoor verantwoordelijk is of er iets aan kan doen. Ik zou er voor pleiten om het meer te zien als een maatschappelijk probleem wat ook als zodanig bezien moet worden als je het hebt over 'oplossingen'. Er zijn sowieso geen hapklare oplossingen, maar we gaan te snel voorbij aan sociale factoren die in de samenleving spelen. Het gaat in zekere zin ook om een identiteit die mensen zich willen aanmeten. En er wordt genoemd dat de afkeer jegens het westen een rol speelt. Of dat nu helemaal of ten dele klopt, die afkeer wordt niet weggenomen door nog meer verschillen te benadrukken en hen, moslims, te zien als probleemgroep. Door mensen constant te zien als moslims, ook al benadrukken sommigen of zelfs veel moslims dat graag vaak, het is een constante wisselwerking. Als wij nu eens wat minder snel individuen te zien als moslim die een probleem moeten oplossen werk je denk ik ook in de hand dat mensen minder snel geneigd zijn zich terug te trekken en meer bescherming te zoeken in die identiteit.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:03 schreef sbonestake het volgende:
[..]
Denk je dat ´cellen´ van enkele tientallen geradicaliseerde gekkies zich ongestoord binnen een gemeenschap (bijv. een wijk) van gematigde moslims kunnen begeven? Ik bedoel; die gasten moeten ook boodschappen doen, gaan misschien naar een moskee, hebben buren en een (zij het beperkt) sociaal netwerk. Hebben vaak uiterlijke kenmerken die hun orthodoxe geloofsbelijdenis bevestigen. Veelal zal dat niet onopgemerkt blijven in de buurt.
Vind je dat je een oproep kunt doen aan die gematigde moslims om om zorgwekkende gevallen te 'verklikken'? Wat kan er vanuit de islamitische gemeenschap (om die term maar even gemakzuchtig te gebruiken) gebeuren om radicalisering te remmen, zich van geweld te distantiëren en voor een vreedzame geloofsbelijdenis te pleiten?
Mja, er zijn signalen genoeg geweest, meest prominente voorbeeld is wel de open brief van allerlei belangenverenigingen van moslims. Maar mensen vergeten dat snel.quote:Je kunt van de voltallige moslimgemeenschap niet verwachten dat zij massaal de straat op gaan, om maar aan te tonen dat zij een andere islam voorstaan. Men hoeft zich niet te verontschuldigen voor de daden van een ander, maar tegelijk heb ik toch de hoop dat er een krachtiger signaal komt vanuit de verschillende belangenverenigingen en prominente moslims.
Met onschuldig spreekt men over iets wat je het beste kunt vertalen met "non-combatant"quote:Op zondag 4 juni 2017 17:42 schreef tfors het volgende:
[..]
Onschuldig is een rekbaar begrip natuurlijk. Naar het schijnt voor veel mensen is iedere Joodse Israeliër schuldig door daar te wonen.
In sommige landen wel, andere landen niet.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je pleegt geen zelfmoord, je doodt geen onschuldigen punt. Er is een consensus hierover.
Waaruit blijkt dat? Vooralsnog zie ik de bevolking van moslimlanden niet gehalveerd worden door massa zelfmoorden...quote:Op zondag 4 juni 2017 17:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In sommige landen wel, andere landen niet.
Ik weet niet waarom, maar ieder keer als jij reageert, kan ik gewoon niet anders dan te concluderen dat je niet snapt wat er staat, misschien omdat je te snel of niet begrijpend leest, maar goed je reageert weer niet op de strekking van mijn post, om het verder ook geen persoonlijk aanval van te maken, dan wel zo te laten overkomen. Zal ik het reageren op je staken, want met alle respect, maar zelden begrijp je gewoon wat er staat.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat de daders schreeuwden "this is for Allah" toen ze strotten doorsneden liet de NOS ook maar ff voor het gemak weg. En dan te denken dat iedere Nederlander verplicht meebetaalt aan die laffe overbetaalde wegkijkers.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:32 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Zelfmoord om onschuldigen te doden, als bescherming van islam. In sommige landen is de consensus dat dat nooit mag en in andere landen zegt men dat dat soms geoorloofd is.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:47 schreef Falco het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat? Vooralsnog zie ik de bevolking van moslimgemeenschappen niet gehalveerd worden door massa zelfmoorden...
Sterker nog, met ieder voorbeeld en onderbouwing zal je niet anders kunnen dan IS als referentie te nemen en dat zit je precies weer in een IS vs resterende.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:47 schreef Falco het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat? Vooralsnog zie ik de bevolking van moslimlanden niet gehalveerd worden door massa zelfmoorden...
Schrijf dan beter.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar ieder keer als jij reageert, kan ik gewoon niet anders dan te concluderen dat je niet snapt wat er staat, misschien omdat je te snel of niet begrijpend leest, maar goed je reageert weer niet op de strekking van mijn post, om het verder ook geen persoonlijk aanval van te maken, dan wel zo te laten overkomen. Zal ik het reageren op je staken, want met alle respect, maar zelden begrijp je gewoon wat er staat.
Dat is ook weer wat te simplistisch. Kijk, in zekere zin beschermen ultraconservatieve dogma's en mannetjes mensen juist van terrorisme.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dan heb jij andere anekdotes gehoord dan ik. Maar zelfs als dat waar zou zijn dan verlicht dat nog steeds niet de blaam van een onderliggende ultraconservatieve context.
quote:Far from being religious zealots, a large number of those involved in terrorism do not practise their faith regularly. Many lack religious literacy and could actually be regarded as religious novices. Very few have been brought up in strongly religious households, and there is a higher than average proportion of converts. Some are involved in drug-taking, drinking alcohol and visiting prostitutes. MI5 says there is evidence that a well-established religious identity actually protects against violent radicalisation.
In welke landen is daar wel consensus over dan?quote:Op zondag 4 juni 2017 17:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan zal dat verder ook wel mijn schuld en tekortkoming zijn, maar dan weet je meteen ook waarom je van mij geen reactie hoeft te verwachten. Uiteraard laat ik mij niet uit over jouw reageren.quote:
Oh oeps, tijd om weer naar buiten te gaan.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In welke landen is daar wel consensus over dan?
Je hebt geen flauw idee dus. Verrassend.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh oeps, tijd om weer naar buiten.
Troll alert!
Alleen in het IS kalifaat. Informeer jezelf beter johquote:Op zondag 4 juni 2017 17:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zelfmoord om onschuldigen te doden, als bescherming van islam. In sommige landen is de consensus dat dat nooit mag en in andere landen zegt men dat dat soms geoorloofd is.
Taai maar weer af jaquote:Op zondag 4 juni 2017 17:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh oeps, tijd om weer naar buiten te gaan.
Troll alert!
Oei, dat is een flinke uitglijder.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:54 schreef Falco het volgende:
[..]
Alleen in het IS kalifaat. Informeer jezelf beter joh
Raar dat niemand hier op reageert. Ben t er helemaal mee eens.quote:Op zondag 4 juni 2017 15:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]
Hoeveel bewijs moet er nog zijn dat islam terrorisme begon toen de NAVO ...lees amerika en europa ingrepen in koeweit irak en rest van midden oosten......
Ik reageerde er wel op en met de werkelijke hoofdoorzaak.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:56 schreef niggeplease het volgende:
[..]
Raar dat niemand hier op reageert. Ben t er helemaal mee eens.
Geen consensus dus. Doei.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oei, dat is een flinke uitglijder.
Afghanistan, Banglasdesh en Egypte gemiddeld een derde van de bevolking. 'Gematigde' landen als Turkije en Jordanië 15%.
1980 is volgens mij voor Koeweit en de hoge piek is na 9/11. Hoeveel bewijs moet er nog zijn dat moslims begonnen?quote:Op zondag 4 juni 2017 15:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je internet nodig om de koran te lezen?quote:Op zondag 4 juni 2017 17:57 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ik reageerde er wel op en met de werkelijke hoofdoorzaak.
'Raar dat dan daar weer niemand op reageert'
Precies zoals ik zei.quote:
Nee, je zei in sommige landen wel, in sommige landen niet. Onzin dus, zoals wel vaker als het op dit onderwerp aankomt.quote:
Twee derde van de moslims in GB gaf aan in een enquête plomlims niet te verlinken. Normaal gesproken zou dat voldoende zijn om de grondwet te veranderen.quote:
Zit ik nu te discussiëren met iemand die een LVB heeftquote:
En dat is precies wat ik onderbouwde?quote:Op zondag 4 juni 2017 18:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, je zei in sommige landen wel, in sommige landen niet.
Triggershot claimt consensus. Ik zeg in sommige landen wel, in andere niet. Ik laat zien waar niet.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:01 schreef Falco het volgende:
[..]
Zit ik nu te discussiëren met iemand die een LVB heeft
Het gaat niet eens om landen, niet eens over de moslimpopulatie maar om stromingen in de Islam. De theologische discussie tussen de wetscholen. Nogmaals, enerzijds heb je een consensus dat zelfmoord en het doden van onschuldigen niet mag, daar tegenover heb je een takfiri school die stelt dat het wel mag.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, je zei in sommige landen wel, in sommige landen niet. Onzin dus, zoals wel vaker als het op dit onderwerp aankomt.
quote:Op zondag 4 juni 2017 17:39 schreef Triggershot het volgende:
Je pleegt geen zelfmoord, je doodt geen onschuldigen punt. Er is een consensus hierover. Het is aan jou uiteraard aan jou om te bepalen of je de standpunt van de Jihadisten even waardig te zien als de consensus van alle andere overige stromingen.
In welke landen vindt men het wel in overgrote mate normaal om dit soort destructieve zelfmoorden te plegen? Je hebt je wel een beetje klem geluld...quote:Op zondag 4 juni 2017 18:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Triggershot claimt consensus. Ik zeg in sommige landen wel, in andere niet. Ik laat zien waar niet.
Volgens mij hebben je oogkleppen je in de weg gezeten deze keer.
Nergens.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:05 schreef Falco het volgende:
[..]
In welke landen vindt men het wel in overgrote mate normaal om dit soort destructieve zelfmoorden te plegen?
twitter:polNewsForever twitterde op zondag 04-06-2017 om 17:49:12The hashtags aren't working. https://t.co/iahJ2TwMCg reageer retweet
Dit is voor allah klinkt als iets religieus?quote:Getuige Gerard vertelt in zijn überbritse accent hoe de jihadi's 'Dit is voor Allah' riepen en 'tien, vijftien keer' op een meisje instaken, en hoe hij en andere pubgangers stoelen en flessen naar hen gooiden toen de daders op Borough Market de kroegen in gingen.
Pray for Ankara, pray for Istanbul, Kabul, Yemen, Baghdad? pray voor die 105 burgers gedood door de VS, pray voor de 50 Syrische soldaten gedood door de VS?quote:Op zondag 4 juni 2017 18:07 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:polNewsForever twitterde op zondag 04-06-2017 om 17:49:12The hashtags aren't working. https://t.co/iahJ2TwMCg reageer retweet
Tjonge.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Pray for Ankara, pray for Istanbul, Kabul, Yemen, Baghdad? pray voor die 105 burgers gedood door de VS, pray voor de 50 Syrische soldaten gedood door de VS?
Hypocriete, selectieve teringplaatjes, om te kotsen
Eerder beweer je dat er wel consensus is in sommige landen. Heb je last van blackouts ofzo?quote:Op zondag 4 juni 2017 18:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nergens.
Dat jij niet verder komt dan deze stroman kan ik niet helpen.
idd er gaan overal op de wereld mensen dood, maar alleen in het westen is het erg volgens de mediaquote:Op zondag 4 juni 2017 18:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Pray for Ankara, pray for Istanbul, Kabul, Yemen, Baghdad? pray voor die 105 burgers gedood door de VS, pray voor de 50 Syrische soldaten gedood door de VS?
Dat klopt. In sommige landen is de consensus dat zelfmoordaanslagen als bescherming van de islam nooit geoorloofd is.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Eerder beweer je dat er wel consensus is in sommige landen.
En de ware aard komt weer naar boven . Die 105, IS of VS slachtoffers, jij mag kiezen.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat Parijs, Manchester etc meer aandacht krijgt dan een Ankara of Bagdad, prima, maar ga er ook niet aan voorbij denk ik dan.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:11 schreef niggeplease het volgende:
[..]
idd er gaan overal op de wereld mensen dood, maar alleen in het westen is het erg volgens de media
Ware aard komt naar boven, maar ik mag toch kiezen, wat openminded en gul van je.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En de ware aard komt weer naar boven . Die 105, IS of VS slachtoffers, jij mag kiezen.
Na die opmerkingen van jou in het topic over meneer de jodenhater interesseert mij die aanzien van jou helemaal niets.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:13 schreef Triggershot het volgende:
Ware aard komt naar boven, maar ik mag toch kiezen, wat openminded en gul van je.![]()
Je daalt weer in aanzien, spijtig.
Moet jij niet bijna gaan eten? De zon gaat bijna onder, het mag weer van je heilige profeet. Ik weet dat het een heugelijke dag voor je is maar je goedpraatshow begint nou een beetje te vervelen.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Eerder beweer je dat er wel consensus is in sommige landen. Heb je last van blackouts ofzo?
quote:Op zondag 4 juni 2017 18:14 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Na die opmerkingen van jou in het topic over meneer de jodenhater interesseert mij die aanzien van jou helemaal niets.
quote:Op zondag 4 juni 2017 18:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt. In sommige landen is de consensus dat zelfmoordaanslagen als bescherming van de islam nooit geoorloofd is.
Ik weet niet hoe ver je nog wilt graven voordat je toegeeft compleet verkeerd gelezen te hebben...
quote:Op zondag 4 juni 2017 17:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Buiten de Jihadisten/takfiri tak in de Islam heb je geen enkel andere stroming die zelfmoord goedkeurt. Dat het vol met tegenstrijdigheden en vaagheden zit is eigenlijk een nonamer, het is niet een levende discussie in de moslimwereld. Je pleegt geen zelfmoord, je doodt geen onschuldigen punt. Er is een consensus hierover. Het is aan jou uiteraard aan jou om te bepalen of je de standpunt van de Jihadisten even waardig te zien als de consensus van alle andere overige stromingen.
Doeiquote:Op zondag 4 juni 2017 17:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tjonge wat zet jij jezelf voor schut zegquote:
Sorry vergeet dat altijd, jodenhaat en generalisatie is acceptabel. Kritiek op de islam is islamofobie. Krijg die dogmas er maar niet in, ben ook zo slecht in dogmas.quote:
Cynisch stellen dat generalisatie acceptabel is, maar dan beginnen met kritiek op de Islam, terwijl je kritiek in 999,99999% van de gevallen niet verder komt dan IS mentaliteit moet je echt niet vallen over generalisatie.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Sorry vergeet dat altijd, jodenhaat en generalisatie is acceptabel. Kritiek op de islam is islamofobie. Krijg die dogmas er maar niet in, ben ook zo slecht in dogmas.
Frankrijk heeft de laïcité, met bvb het bannen van religieuze symbolen op school in 2004, wat gezien werd als vooral gericht tegen moslims.quote:Op zondag 4 juni 2017 17:26 schreef TargaFlorio het volgende:
Na de aanslagen in Frankrijk werd nog wel eens gezegd dat dit aan het beleid van Frankrijk zelf zou liggen. In de UK krijgen extremisten alle ruimte maar dat is ook geen reden om geen aanslagen te plegen.
En hoe zou dat komen?quote:Op zondag 4 juni 2017 18:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De UK heeft vrij extreme anti-terreur wetgeving, die vooral tegen Moslims lijkt toegepast te worden.
Mijn kritiek op de islam is veel breder, alleen in topics over aanslagen heb ik het over de radicale islam. Maar stellen dat alle israelische kinderen toekomstige kindermoordenaars worden dat is pas triest.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:26 schreef Triggershot het volgende:
Cynisch stellen dat generalisatie acceptabel is, maar dan beginnen met kritiek op de Islam, terwijl je kritiek in 999,99999% van de gevallen niet verder komt dan IS mentaliteit moet je echt niet vallen over generalisatie.
Consensus is gemeenschappelijke overeenstemming, dus laten we hanteren rond de 50% of meer van gemeenschappen vindt het geoorloofd dat er zelfmoordaanslagen gepleegd worden. Enkel Jihadisten vinden dat oke. Als je dat groter maakt op internationaal niveau kom je dus qua landen niet verder dan het IS-kalifaat (alhoewel je kunt twisten in hoeverre dat een land isquote:Op zondag 4 juni 2017 18:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tjonge wat zet jij jezelf voor schut zeg.
Edit: volgens mij snap ik hem. Je weet niet wat consensus betekent. Pijnlijk.
Dus volgens jou mogen we de moslims in GB wel op een grote hoop gooien?quote:Op zondag 4 juni 2017 18:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Consensus is gemeenschappelijke overeenstemming, dus laten we hanteren rond de 50% of meer van gemeenschappen vindt het geoorloofd dat er zelfmoordaanslagen gepleegd worden. Enkel Jihadisten vinden dat oke. Als je dat groter maakt op internationaal niveau kom je dus qua landen verder dan het IS-kalifaat (alhoewel je kunt twisten in hoeverre dat een land is). Jij komt vervolgens met statistieken dat in Afghanistan er wel consensus is. Maar daar komt juist de crux. Een stel Taliban-mongolen vinden dat oke, de rest van de Afghaanse bevolking vnidt het niet normaal dat er in Kabul aan de lopende band zelfmoordaanslagen gepleegd worden.
Conclusie: je kunt de hele moslimgroep niet op één grote hoop gooien en alle moslimlanden vinden het niet oke dat er zelfmoordaanslagen gepleegd worden, enkel wat terroristische groeperingen.
Nu echt... doei
Nee ook niet. Je hebt chille moslims en er zitten ook een paar mongolen tussen die zelfmoordaanslagen plegen op Londense bruggenquote:Op zondag 4 juni 2017 18:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus volgens jou mogen we de moslims in GB wel op een grote hoop gooien?
Maar je zei net dat consensus 50% was en in GB is het percentage moslims dat aanslagen wel ok lijkt te vinden 66%.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:36 schreef Falco het volgende:
[..]
Nee ook niet. Je hebt chille moslims en er zitten ook een paar mongolen tussen die zelfmoordaanslagen plegen op Londense bruggen.
Het is helemaal niet raarquote:Op zondag 4 juni 2017 17:56 schreef niggeplease het volgende:
[..]
Raar dat niemand hier op reageert. Ben t er helemaal mee eens.
Ai, ik had gelijk. Je weet dus niet wat het betekent. Om je even op weg te helpen:quote:Op zondag 4 juni 2017 18:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Consensus is gemeenschappelijke overeenstemming
quote:wederzijdse instemming van partijen
quote:situatie dat je samen dezelfde mening hebt
quote:het met elkaar eens zijn
Lees dan nog even rustig door waar je de mist in ging.quote:een algemeen gedeelde opvatting, een gelijkheid van opvattingen bij iedereen.
Heb je een betrouwbare bron?quote:Op zondag 4 juni 2017 18:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar je zei net dat consensus 50% was en in GB is het percentage moslims dat aanslagen wel ok lijkt te vinden 66%.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Percentages of Muslims who say suicide bombing in defense of Islam is … Often/Sometimes Justified Rarely/Never justified Turkey 15% 78% Indonesia 7% 92% Malaysia 18% 74% Pakistan 13% 80% Afghanistan 39% 58% Iraq 7% 91% Tunisia 12% 84% Jordan 15% 82% Morocco 9% 74% Egypt 29% 68% Palestinian Territory 40% 49% |
Er zijn meerdere mensen geweest in deze topicreeks die je alternatieve feiten hebben weerlegd en de overwinning claimen is niet hetzelfde als daadwerkelijk gelijk hebben.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het is helemaal niet raar
pvv aanhangers willen nooit de feiten onder ogen zien....
Daar is dus geen consensus. Zie je nu waar je fout ging?quote:Op zondag 4 juni 2017 18:44 schreef Falco het volgende:
[..]
Een significant gedeelte van de bevolking vindt aanslagen gerechtvaardigd
Wellicht over het hoofd gezien?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:33 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is iedere keer een groot feest voor de PVV en zijn aanhang op internet bij elke aanslag.....
DIe gasten vieren gewoon feest.......
Ik weet niet waarom, maar ieder keer als jij reageert, kan ik gewoon niet anders dan te concluderen dat je niet snapt wat er staat, misschien omdat je te snel of niet begrijpend leest, maar goed je reageert weer niet op de strekking van mijn post, om het verder ook geen persoonlijk aanval van te maken, dan wel zo te laten overkomen. Zal ik het reageren op je staken, want met alle respect, maar zelden begrijp je gewoon wat er staat.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar is dus geen consensus. Zie je nu waar je fout ging?
Te koppig om je eigen fout toe te gevenquote:Op zondag 4 juni 2017 18:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar ieder keer als jij reageert, kan ik gewoon niet anders dan te concluderen dat je niet snapt wat er staat, misschien omdat je te snel of niet begrijpend leest, maar goed je reageert weer niet op de strekking van mijn post, om het verder ook geen persoonlijk aanval van te maken, dan wel zo te laten overkomen. Zal ik het reageren op je staken, want met alle respect, maar zelden begrijp je gewoon wat er staat.
Doei.
quote:Op zondag 4 juni 2017 18:44 schreef Falco het volgende:
[..]
Heb je een betrouwbare bron?
Ik kom niet verder dan dit onderzoek uit 2005 (na die bomaanslagen in Londen): https://www.ipsos.com/ipsos-mori/en-uk/attitudes-british-muslims, wat niet impliceert dat ze aanslagen oke vinden
Verder is dit veel recentere rapport ook wel interessant: https://icct.nl/wp-conten(...)-Polls-Jan2017-1.pdf
Een significant gedeelte van de bevolking vindt aanslagen gerechtvaardigd, maar meer dan de helft niet. Alleen Palestina scoort net niet boven de 50%.
[ code verwijderd ]
http://www.channel4.com/i(...)muslims-really-thinkquote:34% would inform the police if they thought somebody they knew was getting involved with people who support terrorism in Syria
Overschat jezelf niet, je komt zelden verder dan radicale topics en onderwerpen. Te beginnen over "ware aard" is zelfs een paranoïde ziekte.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:30 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Mijn kritiek op de islam is veel breder, alleen in topics over aanslagen heb ik het over de radicale islam. Maar stellen dat alle israelische kinderen toekomstige kindermoordenaars worden dat is pas triest.
ga lekker op twiiter kijken ofzo...quote:Op zondag 4 juni 2017 18:46 schreef bakfietsmoeder het volgende:
@Mods
Ik snap dat off-topic posts worden verwijderd, maar waarom kan zo'n ziekelijke post als deze gewoon blijven staan?
[..]
Wellicht over het hoofd gezien?
De PVV is voor die mensen een middel om het aantal aanslagen te doen verminderen, dus ik denk dat het feest nog groter zou zijn als we een paar jaar geen geloofsgenoot van jou in het nieuws zagen.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:51 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ga lekker op twiiter kijken ofzo...
Die pvv sufferdjes denken dat de pvv groot wordt door die aanslagen....snap jij toch zelf ook wel dat ze dan feesten?
Je bent gewoon een zieke geestquote:Op zondag 4 juni 2017 18:51 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ga lekker op twiiter kijken ofzo...
Die pvv sufferdjes denken dat de pvv groot wordt door die aanslagen....snap jij toch zelf ook wel dat ze dan feesten?
De politie informeren =/= goedkeuren van zelfmoordaanslagen.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
http://www.channel4.com/i(...)muslims-really-think
goed op twitter kijken mevrouwquote:
Kinderen al veroordelen voordat ze ook maar iets gedaan hebben maar alleen omdat ze joods zijn gaat veel verder. Mijn paranoide houding mbt de fok moslims heeft me nog niet in de steek gelaten en dat blijkt bij jou ook weer.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:51 schreef Triggershot het volgende:
Overschat jezelf niet, je komt zelden verder dan radicale topics en onderwerpen. [/quote[ Dan moet je beter opletten/
[quote]
Te beginnen over "ware aard" is zelfs een paranoïde ziekte.
Mijn god zeg, ik denk laat ik maar geen moeite nemen en je nog enige leed besparen, maar nee je blijft smeken om plat op je bek te gaan.quote:Op zondag 4 juni 2017 18:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Kinderen al veroordelen voordat ze ook maar iets gedaan hebben maar alleen omdat ze joods zijn gaat veel verder. Mijn paranoide houding mbt de fok moslims heeft me nog niet in de steek gelaten en dat blijkt bij jou ook weer.
11 september 2001 vergeten?quote:Op zondag 4 juni 2017 18:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het is helemaal niet raar
pvv aanhangers willen nooit de feiten onder ogen zien....
Het zijn jouw uitspraken niet de mijne. Als je lekker wil trollen, doe je best. Maar ga niet lopen janken als je erop aangesproken wordt.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:01 schreef Triggershot het volgende:
Mijn god zeg, ik denk laat ik maar geen moeite nemen en je nog enige leed besparen, maar nee je blijft smeken om plat op je bek te gaan.
Nee maar om nou te zeggen dat de aanslagen uit Moslim hoek begonnen zijn met de invallen in Afghanistan en Irak klopt ook niet.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is de geschiedenis begonnen met 11/9/2001 ja?
Gast, je bent niet eens capabel geweest om mij er een x inhoudelijk op aan te spreken, lees het topic eens door, genoeg mensen die dat wel hebben gedaan, waarbij het zelfs tot een gesprek kwam en mensen die de boodschap begrepen.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:06 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het zijn jouw uitspraken niet de mijne. Als je lekker wil trollen, doe je best. Maar ga niet lopen janken als je erop aangesproken wordt.
Wel genoeg andere voorbeelden die je kunt aanhalen voor Westerse inmenging en interventie pre Afghanistan en 11/9 toch?quote:Op zondag 4 juni 2017 19:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nee maar om nou te zeggen dat de aanslagen uit Moslim hoek begonnen zijn met de invallen in Afghanistan en Irak klopt ook niet.
Nogmaals, als je wilt trollen prima. Maar niet janken als je wordt aangesproken op het beeld dat je zelf neerzet. Ik had geen zin om al die bagger van de fok moslim brigade die er op volgde ook nog door te worstelen.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:07 schreef Triggershot het volgende:
Gast, je bent niet eens capabel geweest om mij er een x inhoudelijk op aan te spreken, lees het topic eens door, genoeg mensen die dat wel hebben gedaan, waarbij het zelfs tot een gesprek kwam en mensen die de boodschap snapten.
En bij gebrek aan inhoud wordt het maar herhalen wat je eerder zei, gast je bent in geen positie om mij aan te spreken op mijn gedrag of mij te lopen laten janken, ken je plek joh mafkees. Ga eerst eens begrijpen waar je kritiek op levert ipv als een idioot wat dingen komen betichten waarvan je zelf niet door te hebben gelezen laat staan weten waar het over ging.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:13 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nogmaals, als je wilt trollen prima. Maar niet janken als je wordt aangesproken op het beeld dat je zelf neerzet. Ik had geen zin om al die bagger van de fok moslim brigade die er op volgde ook nog door te worstelen.
1993 New York en 1998 Kenya/Tanzania bijvoorbeeld?quote:Op zondag 4 juni 2017 19:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wel genoeg andere voorbeelden die je kunt aanhalen voor Westerse inmenging en interventie pre Afghanistan en 11/9 toch?
quote:Op zondag 4 juni 2017 19:15 schreef Triggershot het volgende:
En bij gebrek aan inhoud wordt het maar herhalen wat je eerder zei, gast je bent in geen positie om mij aan te spreken op mijn gedrag of mij te lopen laten janken, ken je plek joh mafkees. Ga eerst eens begrijpen waar je kritiek op levert ipv als een idioot wat dingen komen betichten waarvan je zelf niet door te hebben gelezen laat staan weten waar het over ging.
Ook toen ging Bin Laden en AQ gepaard met "AMERIKA HEEFT DIT GEDAAN EN DAT!!! " na en voor de aanslagen.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
1993 New York en 1998 Kenya/Tanzania bijvoorbeeld?
Je zou de stelling kunnen maken dat Al-Qaeda meer aanslagen pleegde voor de invasie van Afghanistan dan er na.
quote:How dreadful are the curses which Mohammedanism lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy. The effects are apparent in many countries, improvident habits, slovenly systems of agriculture, sluggish methods of commerce, and insecurity of property exist wherever the followers of the Prophet rule or live.
A degraded sensualism deprives this life of its grace and refinement, the next of its dignity and sanctity. The fact that in Mohammedan law every woman must belong to some man as his absolute property, either as a child, a wife, or a concubine, must delay the final extinction of slavery until the faith of Islam has ceased to be a great power among men. Individual Muslims may show splendid qualities, but the influence of the religion paralyses the social development of those who follow it.
No stronger retrograde force exists in the world. Far from being moribund, Mohammedanism is a militant and proselytizing faith. It has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science, the science against which it had vainly struggled, the civilization of modern Europe might fall, as fell the civilization of ancient Rome.
Dan heb je ook weer dat niet begrepen, nergens zeg ik dat ze niet religieus zijn of zelfs niet moslim, maar ook om dat te begrijpen moet je iets doen wat je consequent niet doet: Begrijpend lezen en vooral verder lezen.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:20 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En dan nu ontopic. Je hebt ook weer aardig je best gedaan om dit af te wimpelen als niet religieus. Nu hebben de daders geroepen "dit is voor Allah".....
quote:Op zondag 4 juni 2017 19:24 schreef Triggershot het volgende:
Dan heb je ook weer dat niet begrepen, nergens zeg ik dat ze niet religieus zijn of zelfs niet moslim, maar ook om dat te begrijpen moet je iets doen wat je consequent niet doet: Begrijpend lezen en vooral verder lezen.
Draaien, gast de posts zijn er voor je om terug te lezen, begin er eens mee. Fuck it, laat maar ook de laatste reactie begrijp je weer niet. Wat zou ik graag willen dat je eerst je claims post en daarna mijn reacties voor je eigen onderbouwing, niets lijkt me fijner dat plat om je bek te zien gaan in je eigen post.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:26 schreef truthortruth het volgende:
[..]![]()
Ah en we gaan draaien of moet ik nog 10 reacties van je hierna kijken om je juiste bedoeling te begrijpen.....
Jij zei het is politieke motivatie. "Dit is voor allah" is geen politieke motivatie.
Dat klopt ja. Of het waar is of niet is voor hen niet zo relevant.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook toen ging Bin Laden en AQ gepaard met "AMERIKA HEEFT DIT GEDAAN EN DAT!!! " na en voor de aanslagen.
Onvoorwaardelijk steun aan Israël en "het plunderen van de islamitische rijkdommen, steunen van dictatoren" worden eigenlijk al vanaf het begin geroepen.
Een van je eerste opmerkingen in dit deel...quote:Op zondag 4 juni 2017 19:29 schreef Triggershot het volgende:
Dat het politiek gemotiveerd is betekent niet dat het niet in religieuze rechtvaardiging is gedoopt.
Ik ben blij dat je aangeeft dat maar dingen half lezen een blijvend probleem bij je is.
quote:[quote]Op zondag 4 juni 2017 16:14 schreef Triggershot het volgende:
Top, je bent dus wel in staat terug te lezen. Nu nog begrijpend lezen.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Een van je eerste opmerkingen in dit deel...
[..]
quote:Op zondag 4 juni 2017 19:40 schreef Triggershot het volgende:
Top, je bent dus wel in staat terug te lezen. Nu nog begrijpend lezen.
Die man wist het dan ook stukken beter dan May, Macron en Merkel bij elkaar.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:24 schreef PalmRoyale het volgende:
How dreadful are the curses which Mohammedanism lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy. The effects are apparent in many countries, improvident habits, slovenly systems of agriculture, sluggish methods of commerce, and insecurity of property exist wherever the followers of the Prophet rule or live.
A degraded sensualism deprives this life of its grace and refinement, the next of its dignity and sanctity. The fact that in Mohammedan law every woman must belong to some man as his absolute property, either as a child, a wife, or a concubine, must delay the final extinction of slavery until the faith of Islam has ceased to be a great power among men. Individual Muslims may show splendid qualities, but the influence of the religion paralyses the social development of those who follow it.
No stronger retrograde force exists in the world. Far from being moribund, Mohammedanism is a militant and proselytizing faith. It has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science, the science against which it had vainly struggled, the civilization of modern Europe might fall, as fell the civilization of ancient Rome.
En dat is burgemeester van Londen.twitter:MayorofLondon twitterde op dinsdag 10-05-2016 om 12:50:27Trump's ignorant view of Islam could make both our countries less safe. It risks alienating mainstream Muslims. London has proved him wrong reageer retweet
Trump is dom. Deze kerel is dom.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:57 schreef Braindead2000 het volgende:
En dat is burgemeester van Londen.twitter:MayorofLondon twitterde op dinsdag 10-05-2016 om 12:50:27Trump's ignorant view of Islam could make both our countries less safe. It risks alienating mainstream Muslims. London has proved him wrong reageer retweet
quote:What the fuck *doesn't* "alienate" Muslims?
Hij heeft gewoon gelijk, nationaalpopulisten als Trump en Wilders helpen het moslimextremisme alleen maar te groeien in het westen met hun domme uitspraken.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:57 schreef Braindead2000 het volgende:
Een moslim die de islam verdedigt terwijl moslimterroristen uit naam van Allah random mensen afslachten. Alle schaamte voorbij dat soort idioten.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:57 schreef Braindead2000 het volgende:
Het extremisme groeit ook door de grenzen gewoon open te zetten. Het voordeel van plan A is dat ook binnen je grenzen er nog wat aan gedaan wordt, bij plan B wordt gewoon weggekeken.quote:Op zondag 4 juni 2017 20:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk, nationaalpopulisten als Trump en Wilders helpen het moslimextremisme alleen maar te groeien in het westen met hun domme uitspraken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |