abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin zondag 4 juni 2017 @ 14:16:22 #1
35723 crew  GGMM
pi_171445513
Zaterdagavond om 10:08 pm plaatselijke tijd reed een busje op London Bridge in op voetgangers. Het busje reed daarna door naar Borough Market, waar de drie inzittenden het voertuig verlieten en omstaanders met messen aanvielen. Er vielen zes dodelijke slachtoffers en 48 gewonden. De drie daders werden door de politie doodgeschoten. Minstens één van hen droeg een fake bomgordel.

Oorspronkeijke OP:
In Londen schijnt weer wat bezig te zijn. Grote politiemacht op London Bridge, volgens omstanders 7-20 mensen omver gereden toen een busje inreed op de voetgangers. Nog onduidelijk wat er precies aan de hand is uiteraard, het begon een minuut of 20 geleden.

PieriKaine twitterde op zaterdag 03-06-2017 om 23:19:48 HUGE number of armed police gathered at London Bridge Crossroads, telling people to move away #LondonBridge @BBCBreaking reageer retweet
WillHeaven twitterde op zaterdag 03-06-2017 om 23:18:34 Passerby says 15-20 people have been run over. "Westminster bridge all over again". Another says 7 or 8. reageer retweet
WillHeaven twitterde op zaterdag 03-06-2017 om 23:21:01 Another cab driver: man crashed into people then there was stabbing attack. London Bridge. reageer retweet
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin zondag 4 juni 2017 @ 14:17:23 #2
35723 crew  GGMM
pi_171445547
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over zelfmoordterroristen, maar ik heb wel het idee dat ze de buitenkant mooier laten ogen dan het werkelijk is.
Weet ik, ik chargeer een beetje, maar laat die mensen met rust joh.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 4 juni 2017 @ 14:17:31 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171445552
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Renaissance houdt een terugkeer naar de klassieken in. In het geval van de islam betekent dat dus terug naar de tijd van Mohammed. Het salafisme streeft dat juist na. Jij bedoelt secularisering en dat is echt iets totaal anders.
Je snapt de onderliggende filosofie van de renaissance niet. Het komt neer op het leren van het verleden en het vrij maken van geld voor de kunsten om, in plaats van heilige dingen af te beelden al dan niet politieke verhalen te vertellen en het stimuleren van niet-essentiele filosofische, wiskundige etc... kennis in de bevolking.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 4 juni 2017 @ 14:18:46 #4
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_171445598
Deprimerend...
Sisco Certified
pi_171445824
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 10:06 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Weinige die weten wat deze man voor heel Europa heeft betekend.

[ afbeelding ]
Nou vertel
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 4 juni 2017 @ 14:27:16 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171445840
quote:
Oh ik ben het op best wel wat punten eens met deze man maar hij stapt, (zoals je wel vaker ziet) over enkele problemen heen. Namelijk dat ja ook ZIJN gemeenschap wel degelijk onderliggende problemen heeft waar hij wat aan zou kunnen doen.

Links heeft het vaak over het patriachaat en hoe mannen verantwoordelijk moeten zijn voor het gedrag van andere mannen door... als je iemand slechte dingen hoort roepen over vrouwen tijdens een avondje in de pub... dat het JOUW verantwoordelijkheid is om iemand ter verantwoording te roepen.

Maar zodra het om bruine mensen gaat... dan telt dat ineens niet. Dat kan natuurlijk niet.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_171445873
O, anders dan.

Nee, jij snapt het niet en verder verwijs ik terug naar wat ik eerder zei.

Typisch trouwens dat letterlijke nazipraat mag blijven staan, maar dat een platrechtse een tokkie noemen te ver gaat.
pi_171445889
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh ik ben het op best wel wat punten eens met deze man maar hij stapt, (zoals je wel vaker ziet) over enkele problemen heen. Namelijk dat ja ook ZIJN gemeenschap wel degelijk onderliggende problemen heeft waar hij wat aan zou kunnen doen.
Welke onderliggende problemen dan?!?!
  zondag 4 juni 2017 @ 14:32:55 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171445977
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke onderliggende problemen dan?!?!
Problematische meningen zoals sympathie voor geweldplegers, conspiracy denken... hoe veel moslims op mijn facebook die elke kans die ze krijgen wel niet een verhaal hebben over hoe de CIA 9/11 heeft gedaan. Negatieve meningen over niet-moslims etc...

Ik geloof er geen fuck van dat deze man bij AL zijn vrienden geen enkele mening zou kunnen vinden waarvan jij en ik zouden zeggen... hmmm not cool. Ik heb ook vrienden met soms rare of vervelende meningen. Als ik het gevoel had dat die meningen bijdroegen aan een klimaat van geweld dan zou ik mijn best doen om met die mensen in discussie te gaan op een productieve manier en dat heb ik ook gedaan.

Deze man zit hier glashard te beweren dat hij er geen fuck van snapt hoe dit allemaal werkt alsof hij niet mates heeft die rare dingen roepen? Dag dag leugenaar.
pi_171446008
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:27 schreef SpecialK het volgende:
Links heeft het vaak over het patriachaat en hoe mannen verantwoordelijk moeten zijn voor het gedrag van andere mannen door... als je iemand slechte dingen hoort roepen over vrouwen tijdens een avondje in de pub... dat het JOUW verantwoordelijkheid is om iemand ter verantwoording te roepen.

Maar zodra het om bruine mensen gaat... dan telt dat ineens niet. Dat kan natuurlijk niet.
En om toch nog maar even op dit zoveelste verongelijkte "ik arme blanke man heb het maar zwaar"-voorbeeld in te gaan: MOSLIMS SPREKEN, ZIEN OF HOREN DIE JIHADISTEN, SALAFISTEN EN ANDERE MILITANTE MONGOLEN VRIJWEL NOOIT!
pi_171446043
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Problematische meningen zoals sympathie voor geweldplegers, conspiracy denken... hoe veel moslims op mijn facebook die elke kans die ze krijgen wel niet een verhaal hebben over hoe de CIA 9/11 heeft gedaan. Negatieve meningen over niet-moslims etc...

Ik geloof er geen fuck van dat deze man bij AL zijn vrienden geen enkele mening zou kunnen vinden waarvan jij en ik zouden zeggen... hmmm not cool. Ik heb ook vrienden met soms rare of vervelende meningen. Als ik het gevoel had dat die meningen bijdroegen aan een klimaat van geweld dan zou ik mijn best doen om met die mensen in discussie te gaan op een productieve manier en dat heb ik ook gedaan.

Deze man zit hier glashard te beweren dat hij er geen fuck van snapt hoe dit allemaal werkt alsof hij niet mates heeft die rare dingen roepen? Dag dag leugenaar.
Leg me even uit wat geloven in complottheorieën of niet zulke lieve dingen roepen over andere groepen met dit topic, terrorisme of militante acties te maken hebben.
  zondag 4 juni 2017 @ 14:36:49 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171446067
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En om toch nog maar even op dit zoveelste verongelijkte "ik arme blanke man heb het maar zwaar"-voorbeeld in te gaan: MOSLIMS SPREKEN, ZIEN OF HOREN DIE JIHADISTEN, SALAFISTEN EN ANDERE MILITANTE MONGOLEN VRIJWEL NOOIT!
Complete onzin. Echt dit... van alles wat ik je ooit heb zien roepen op fok.. is de grootste leugen... of misvatting.. die ik je ooit heb horen zeggen. En wat dat betreft is dat hele concept van salafisme een soort linkse cop-out om eindelijk nep-concreet te kunnen wijzen naar een groep mensen zonder te wijzen naar te veel bruine mensen want dan ben je eng.

Als je de pew polls ziet dan weet je dat nagenoeg alle moslims er wel rare ultraconservatieve meningen op nahouden die benoemd dienen te worden binnen de gemeenschap.
  zondag 4 juni 2017 @ 14:38:02 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171446096
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Leg me even uit wat geloven in complottheorieën of niet zulke lieve dingen roepen over andere groepen met dit topic, terrorisme of militante acties te maken hebben.
Conspiracy-thinking is een belangrijk onderdeel van de problemen die ik aanstip. Het sluit namelijk aan bij het slachtoffer-denken van een hoop moslims en draagtbij aan het "om je heen happen" wat je veel ziet. Conspiracies zijn 1 van de belangrijkere middelen voor radicalisering.
pi_171446120
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Conspiracy-thinking is een belangrijk onderdeel van de problemen die ik aanstip. Het sluit namelijk aan bij het slachtoffer-denken van een hoop moslims en draagtbij aan het "om je heen happen" wat je veel ziet. Conspiracies zijn 1 van de belangrijkere middelen voor radicalisering.
Correct.
pi_171446136
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je lijkt me wel een redelijke poster, die vanuit het verstand en niet vanuit de onderbuik reageert, maar dit volg ik even niet.

Ook een jihadist heeft een kennissenkring en familie. Veelal zijn het figuren die wat geïsoleerd in een klein wereldje leven, maar 'moslims spreken hen niet' is een grote generalisatie. Zie bijv. ook Abdeslam in Molenbeek. Ik stel niet dat elke moslim bereid is om jihadisten in bescherming te nemen, maar om nou te zeggen dat zij zich altijd geheel onder de radar, zonder medeweten van welke 'meer gematigde' moslim dan ook, begeven... Dat lijkt toch ook niet helemaal te geval te zijn.
pi_171446168
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zou die energie van je eens gebruiken om zo schuimbekkend in je moskee te preken en daarna de straat op te gaan met je mede moslims om te protesteren tegen het radicale geweld vanuit je ideologie. Maar zoals de rest van de 99% moslims op de wereld kun jij je elke keer alleen maar druk maken voor mensen die kritisch zijn op de islam. De gematigde moslim noemen ze dat, je had gisteren eens op facebook moeten zitten en daar het moslimvolk aanspreken wat wel kan genieten van deze situatie door continue smiley's te plaatsen bij de beelden van de aanslag, maar nee jij en je medestanders hier kunnen alleen maar schreeuwen tegen het realistische volk wat ziet dat die radicale ideologie van jou hier niet thuis hoort.

EDIT: die postgeschiedenis van jou, alleen maar topics van aanslagen of waar anderen blanken beschuldigen van racisme, en overal kun je alleen maar goedpraten.
pi_171446247
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:39 schreef sbonestake het volgende:

[..]

Je lijkt me wel een redelijke poster, die vanuit het verstand en niet vanuit de onderbuik reageert, maar dit volg ik even niet.

Ook een jihadist heeft een kennissenkring en familie. Veelal zijn het figuren die wat geïsoleerd in een klein wereldje leven, maar 'moslims spreken hen niet' is een grote generalisatie. Zie bijv. ook Abdeslam in Molenbeek.
Dat klopt, maar zoals je in bijvoorbeeld reformatorisch Nederland terugziet dat men vooral de mensen die men op zondag ziet ook de rest van de week tegenkomt, zo is dat met moslims niet veel anders.
  zondag 4 juni 2017 @ 14:45:21 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171446304
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat klopt, maar zoals je in bijvoorbeeld reformatorisch Nederland terugziet dat men vooral de mensen die men op zondag ziet ook de rest van de week tegenkomt, zo is dat met moslims niet veel anders.
1,5 miljard huis-moskee-huis schuifelende moslims? Ja?

Ok, man... ik denk dat we wel klaar zijn hier.
pi_171446383
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Complete onzin. Echt dit... van alles wat ik je ooit heb zien roepen op fok.. is de grootste leugen... of misvatting.. die ik je ooit heb horen zeggen. En wat dat betreft is dat hele concept van salafisme een soort linkse cop-out om eindelijk nep-concreet te kunnen wijzen naar een groep mensen zonder te wijzen naar te veel bruine mensen want dan ben je eng.

Als je de pew polls ziet dan weet je dat nagenoeg alle moslims er wel rare ultraconservatieve meningen op nahouden die benoemd dienen te worden binnen de gemeenschap.
Ik kan je zo een aantal onderzoeken linken waaruit blijkt dat het salafisme redelijk geïsoleerd leeft en dat zeker de radicale salafisten waar jij op doelt en die een daadwerkelijk gevaar opleveren dat doen, maar je stopt gewoon je vingers in je oren omdat dat botst met de misvatting dat de islam zo'n homogeen gebeuren is. Tja.
  zondag 4 juni 2017 @ 14:49:11 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171446423
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik kan je zo een aantal onderzoeken linken waaruit blijkt dat het salafisme redelijk geïsoleerd leeft en dat zeker de radicale salafisten waar jij op doelt en die een daadwerkelijk gevaar opleveren dat doen, maar je stopt gewoon je vingers in je oren omdat dat botst met de misvatting dat de islam zo'n homogeen gebeuren is. Tja.
Omdat ik snap dat salafisten slechts een kleine sub-groep zijn in een zee van ultraconservatieve vervelende mensen die een veel groter probleem voorstaan.
pi_171446480
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

1,5 miljard huis-moskee-huis schuifelende moslims? Ja?

Ok, man... ik denk dat we wel klaar zijn hier.
Eeeh, nee? Maar zeker voor de moslims in Europa geldt dat. Er zijn nauwelijks moskeeën te vinden waarin geweld wordt gepredikt, moskeeën staan ook onder vuur, hebben te maken met steeds meer druk vanuit hun lokale achterban. Als je geweld wilt prediken dan moet je dat in een huiskamertje doen met eensgezinden. De gemiddelde moslim moet daar net zo weinig van hebben als jij en ik, dus die horen niet dezelfde boodschap op vrijdag als iemand die van plan is om een aanslag te plegen.
pi_171446529
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Omdat ik snap dat salafisten slechts een kleine sub-groep zijn in een zee van ultraconservatieve vervelende mensen die een veel groter probleem voorstaan.
Maar staan die salafisten nu wel of niet middenin de gemiddelde Europese moskee? Want net leek je even te beweren dat dat de grootste leugen ooit was die ik had gedaan, maar nu lijk je dat toch weer te beamen?
  zondag 4 juni 2017 @ 14:53:47 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171446542
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eeeh, nee? Maar zeker voor de moslims in Europa geldt dat. Er zijn nauwelijks moskeeën te vinden waarin geweld wordt gepredikt, moskeeën staan ook onder vuur, hebben te maken met steeds meer druk vanuit hun lokale achterban. Als je geweld wilt prediken dan moet je dat in een huiskamertje doen met eensgezinden. De gemiddelde moslim moet daar net zo weinig van hebben als jij en ik, dus die horen niet dezelfde boodschap op vrijdag als iemand die van plan is om een aanslag te plegen.
Ahum internet... ahum "grote moslimgemeenschappen". Ik woon in zo'n buurt trouwens.

Moslims in Europa zijn geen geisoleerde celletjes.. het zijn echte gemeenschappen. En hoe groter die gemeenschappen groeien hoe meer radicalisering je ziet. Terwijl volgens jouw model je het omgekeerde zou verwachten. Vroeger (in de jaren '60, '70) waren moslims in Europa ECHT geinsoleerd... en toen had je deze krankzinnigheid niet terwijl er ook toen al genoeg gezooi en gerommel was in het MO.
  zondag 4 juni 2017 @ 14:55:20 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171446589
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar staan die salafisten nu wel of niet middenin de gemiddelde Europese moskee? Want net leek je even te beweren dat dat de grootste leugen ooit was die ik had gedaan, maar nu lijk je dat toch weer te beamen?
Ik heb nog nooit ergens uitspraken gedaan over waar salafisten wel of niet aan het hoofd staan? Dit mag je even aanwijzen. Ik vind de hele discussie over salafisme eigenlijk niet hulpvaardig. het is een afleiding van het feit dat de grotere moslimgemeenschap eigenlijk ook al problemen heeft door te focussen op een kleine sub-groep.
pi_171446609
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ahum internet... ahum "grote moslimgemeenschappen". Ik woon in zo'n buurt trouwens.

Moslims in Europa zijn geen geisoleerde celletjes.. het zijn echte gemeenschappen. En hoe groter die gemeenschappen groeien hoe meer radicalisering je ziet. Terwijl volgens jouw model je het omgekeerde zou verwachten. Vroeger (in de jaren '60, '70) waren moslims in Europa ECHT geinsoleerd... en toen had je deze krankzinnigheid niet terwijl er ook toen al genoeg gezooi en gerommel was in het MO.
Mensen die geweld prediken en verheerlijken staan niet middenin de doorsnee moslimgemeenschap.
pi_171446645
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit ergens uitspraken gedaan over waar salafisten wel of niet aan het hoofd staan? Dit mag je even aanwijzen. Ik vind de hele discussie over salafisme eigenlijk niet hulpvaardig. het is een afleiding van het feit dat de grotere moslimgemeenschap eigenlijk ook al problemen heeft door te focussen op een kleine sub-groep.
Ik zei net nog dat de gemiddelde moslim de militante salafist of jihadist doorgaans nooit spreekt of van z'n concrete bestaan weet. Dat noemde je een leugen.
  zondag 4 juni 2017 @ 14:57:43 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171446665
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen die geweld prediken en verheerlijken staan niet middenin de doorsnee moslimgemeenschap.
Dat wil ik best geloven. Dat is ook niet iets wat ik ooit heb geroepen. En dit bedoel ik dus met "blindheid" van links. Precies dit.
pi_171446699
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat wil ik best geloven. Dat is ook niet iets wat ik ooit heb geroepen. En dit bedoel ik dus met "blindheid" van links. Precies dit.
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

pi_171446800
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:41 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ik zou die energie van je eens gebruiken om zo schuimbekkend in je moskee te preken en daarna de straat op te gaan met je mede moslims om te protesteren tegen het radicale geweld vanuit je ideologie. Maar zoals de rest van de 99% moslims op de wereld kun jij je elke keer alleen maar druk maken voor mensen die kritisch zijn op de islam. De gematigde moslim noemen ze dat, je had gisteren eens op facebook moeten zitten en daar het moslimvolk aanspreken wat wel kan genieten van deze situatie door continue smiley's te plaatsen bij de beelden van de aanslag, maar nee jij en je medestanders hier kunnen alleen maar schreeuwen tegen het realistische volk wat ziet dat die radicale ideologie van jou hier niet thuis hoort.

EDIT: die postgeschiedenis van jou, alleen maar topics van aanslagen of waar anderen blanken beschuldigen van racisme, en overal kun je alleen maar goedpraten.
Ik neem de moeite niet meer om op je te reageren, dus je kunt het beste gewoon hetzelfde terug doen.
  zondag 4 juni 2017 @ 15:02:26 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171446818
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zei net nog dat de gemiddelde moslim de militante salafist of jihadist doorgaans nooit spreekt of van z'n concrete bestaan weet. Dat noemde je een leugen.
Dat is ook een leugen. En wat dat betreft hebben we het ook over een radicaliserings proces. De meeste zelfmoordterroristen (zoals ik al eerder heb aangegeven) zijn volgevreten middle-class papkindjes die zich geroepen voelen. Ik denk dat als we in een wereld leefde met 95% moderate moslims en slechts wat spikkeltjes radicale figuren hier en daar we dit probleem niet zouden hebben. Salafisten of jihadi's zouden dan geen grondwerk hebben. Feit dat dat de moslimgemeenschap breed bepaalde opvattingen draagt en bepaalde interne kritiek taboe heeft gemaakt wat het voor zulke figuren makkelijker maakt om bepaalde jongens en meiden te werven voor dit soort klussen.

Ik vind het belangrijk dat we niet over de bredere sociale problemen die verschillende moslimgemeenschappen allemaal delen heen te kijken en ons blind te staren op een klein groepje mensen. Die mensen doe je niks aan als je bredere gemeenschap daar (zelfs lichte) voedingsbodem voor biedt.
pi_171446844
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Denk je dat ´cellen´ van enkele tientallen geradicaliseerde gekkies zich ongestoord binnen een gemeenschap (bijv. een wijk) van gematigde moslims kunnen begeven? Ik bedoel; die gasten moeten ook boodschappen doen, gaan misschien naar een moskee, hebben buren en een (zij het beperkt) sociaal netwerk. Hebben vaak uiterlijke kenmerken die hun orthodoxe geloofsbelijdenis bevestigen. Veelal zal dat niet onopgemerkt blijven in de buurt.

Vind je dat je een oproep kunt doen aan die gematigde moslims om om zorgwekkende gevallen te 'verklikken'? Wat kan er vanuit de islamitische gemeenschap (om die term maar even gemakzuchtig te gebruiken) gebeuren om radicalisering te remmen, zich van geweld te distantiëren en voor een vreedzame geloofsbelijdenis te pleiten? Je kunt van de voltallige moslimgemeenschap niet verwachten dat zij massaal de straat op gaan, om maar aan te tonen dat zij een andere islam voorstaan. Men hoeft zich niet te verontschuldigen voor de daden van een ander, maar tegelijk heb ik toch de hoop dat er een krachtiger signaal komt vanuit de verschillende belangenverenigingen en prominente moslims.
  zondag 4 juni 2017 @ 15:04:05 #32
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171446877
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

quote:
Waar heb ik het over geweldpredikende moslims? Ik heb het over moslims met ultraconservatieve meningen. Echt... stop even.. adem zachtjes.. kom tot kalmte en doe eens je best om ECHT te LEZEN wat ik zeg.
pi_171446961
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is ook een leugen. En wat dat betreft hebben we het ook over een radicaliserings proces. De meeste zelfmoordterroristen (zoals ik al eerder heb aangegeven) zijn volgevreten middle-class papkindjes die zich geroepen voelen. Ik denk dat als we in een wereld leefde met 95% moderate moslims en slechts wat spikkeltjes radicale figuren hier en daar we dit probleem niet zouden hebben. Salafisten of jihadi's zouden dan geen grondwerk hebben. Feit dat dat de moslimgemeenschap breed bepaalde opvattingen draagt en bepaalde interne kritiek taboe heeft gemaakt wat het voor zulke figuren makkelijker maakt om bepaalde jongens en meiden te werven voor dit soort klussen.
Maar uit de anekdotes die bekend zijn over dit soort jongeren blijkt juist dat ze in een sociaal isolement leven en contact krijgen met mensen die zich weliswaar in de omgeving van een moskee voordoen maar hen een andere omgeving in proberen te trekken waarin weinig sociale controle is. Ik kan dat dus niet rijmen met wat je hier schrijft en impliceert, namelijk dat het een probleem is inherent aan 'de islam' en dat de gemiddelde moslim in Europa daar iets tegen kan doen. Dan schrijf je mensen namelijk een verantwoordelijkheid toe die ze niet hebben. En al zeker niet in meerdere mate dan jij en ik.
pi_171446996
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:03 schreef sbonestake het volgende:

[..]

Denk je dat ´cellen´ van enkele tientallen geradicaliseerde gekkies zich ongestoord binnen een gemeenschap (bijv. een wijk) van gematigde moslims kunnen begeven? Ik bedoel; die gasten moeten ook boodschappen doen, gaan misschien naar een moskee, hebben buren en een (zij het beperkt) sociaal netwerk. Hebben vaak uiterlijke kenmerken die hun orthodoxe geloofsbelijdenis bevestigen. Veelal zal dat niet onopgemerkt blijven in de buurt.

Vind je dat je een oproep kunt doen aan die gematigde moslims om om zorgwekkende gevallen te 'verklikken'? Wat kan er vanuit de islamitische gemeenschap (om die term maar even gemakzuchtig te gebruiken) gebeuren om radicalisering te remmen, zich van geweld te distantiëren en voor een vreedzame geloofsbelijdenis te pleiten? Ik ben van mening dat je van de voltallige islamitische gemeenschap niet kunt verwachten dat ze massaal de straat op gaan om maar duidelijk te maken dat zij een andere islam voorstaan. Je hoeft je niet verontschuldigen voor de daden van een ander, maar tegelijk hoop ik toch dat er een krachtiger signaal komt vanuit de verschillende belangenverenigingen en prominente moslims.
Nee, dit soort gasten gaan juist zelden naar een moskee. Als ze zich begeven in een omgeving met sociale druk dan komen hun idiote denkbeelden met een zucht naar geweld juist onder druk te staan. Feitelijk is dat gewoon een soort zelfbescherming.
  zondag 4 juni 2017 @ 15:13:16 #35
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171447145
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar uit de anekdotes die bekend zijn over dit soort jongeren blijkt juist dat ze in een sociaal isolement leven en contact krijgen met mensen die zich weliswaar in de omgeving van een moskee voordoen maar hen een andere omgeving in proberen te trekken waarin weinig sociale controle is. Ik kan dat dus niet rijmen met wat je hier schrijft en impliceert, namelijk dat het een probleem is inherent aan 'de islam' en dat de gemiddelde moslim in Europa daar iets tegen kan doen. Dan schrijf je mensen namelijk een verantwoordelijkheid toe die ze niet hebben. En al zeker niet in meerdere mate dan jij en ik.
Dan heb jij andere anekdotes gehoord dan ik. Maar zelfs als dat waar zou zijn dan verlicht dat nog steeds niet de blaam van een onderliggende ultraconservatieve context. Ik snap wat je bedoelt met dat je dan zou verwachten dat ze niet in een sociaal isolement zouden vervallen maar ik denk eigenlijk dat de taboe rond dit onderwerp daarin flink bij kan dragen. Men is bang om potentieel terrorisme te bespreken want voor je het weet kom je in een situatie waarin je iemand tegen moet houden. Als de rethoriek door die persoon symbolisch bedoeld was dan ben je een slechte moslim die de "zaak" niet wil ondersteunen (want je wordt geacht mee te praten als we op het westen aan het kankeren zijn). Was het wel slecht bedoeld dan wil je daar niks mee te maken hebben.
pi_171447268
Over anecdotes gesproken:

quote:
'In Molenbeek wist iedereen waar Abdeslam was'

Volgens de krant De Morgen wist iedereen in de Brusselse gemeente dat de meest gezochte man van Europa in de buurt zat. "Hier in de wijk heeft iedereen altijd geweten dat Salah hier nog was", vertelt een vrouw aan journalist Douglas De Coninck. Hij zou met vrienden de laatste weken zelfs op straat hebben rondgelopen. "Een maand geleden zijn ze puur voor de lol nog voorbij het politiecommissariaat gaan wandelen."

Volgens de vrouw heeft dat "helemaal niets te maken met Molenbeek en al helemaal niets met de islam. Dit is een klein groepje crimineeltjes waar veel eerder tegen had moeten worden opgetreden."

Onzin, volgens antropoloog en fotojournalist Teun Voeten, die tot voor kort in Molenbeek woonde. "Extremisten als hij konden en kunnen alleen functioneren omdat ze door een groot netwerk beschermd worden", zei hij vanmorgen in Nieuwsshow van Avrotros. "Ten eerste wonen daar heel veel mensen die sympathie voelen voor islamitisch extremisme en ten tweede beschermt de Marokkaanse gemeenschap altijd haar eigen leden."

Binnen de gemeenschap heerst een Omerta, zegt Voeten, refererend aan de code binnen de maffia die leden, maar ook buitenstaanders, verbiedt om uit de school te klappen over wat ze zien. "Het verbaast me in die zin niets dat deze man hier zo lang dekking kon vinden."
pi_171447336
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dit soort gasten gaan juist zelden naar een moskee. Als ze zich begeven in een omgeving met sociale druk dan komen hun idiote denkbeelden met een zucht naar geweld juist onder druk te staan. Feitelijk is dat gewoon een soort zelfbescherming.
Klinkt aannemelijk. Al zijn er natuurlijk ook imams aan wiens goede bedoelingen we mogen twijfelen. Door de jaren heen zijn er genoeg opnames komen boven drijven van 'haatimams' die behoorlijk extreme uitlatingen doen. Dat soort mensen zie ik niet aan de bel trekken, of iemand met een al te letterlijke opvatting van de heilige teksten op andere gedachten proberen te brengen - alvorens zij de moskee verlaten en buiten het zicht van de gemeenschap verdwijnen. Wat dat betreft ben ik wel voor iets strictere regelgeving m.b.t. financiering van religieuze instellingen en toezicht op de komst van al te fanatieke buitenlandse predikers.

De vrijheid van religie en meningsuiting moeten niet in het geding komen, maar tegelijkertijd wil je voorkomen dat er haatpredikers hun giftige, anti-democratische gedachtegoed komen verspreiden. Lastig.

Heb je misschien nog een standpunt m.b.t. tot de vragen die ik stelde?
pi_171447408
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:20 schreef sbonestake het volgende:

[..]

Klinkt aannemelijk. Al zijn er natuurlijk ook imams aan wiens goede bedoelingen we mogen twijfelen. Door de jaren heen zijn er genoeg opnames komen boven drijven van 'haatimams' die behoorlijk extreme uitlatingen doen. Dat soort mensen zie ik niet aan de bel trekken, of iemand met een al te letterlijke opvatting van de heilige teksten op andere gedachten proberen te brengen - alvorens zij de moskee verlaten en buiten het zicht van de gemeenschap verdwijnen. Wat dat betreft ben ik wel voor iets strictere regelgeving m.b.t. financiering van religieuze instellingen en toezicht op de komst van al te fanatieke buitenlandse predikers.

De vrijheid van religie en meningsuiting moeten niet in het geding komen, maar tegelijkertijd wil je voorkomen dat er haatpredikers hun giftige, anti-democratische gedachtegoed komen verspreiden. Lastig.

Heb je misschien nog een standpunt m.b.t. tot de vragen die ik stelde?
Yes, ik kom er vanmiddag nog even op terug.
  zondag 4 juni 2017 @ 15:23:54 #39
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171447448
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:17 schreef KrappeAuto het volgende:
Over anecdotes gesproken:

[..]

Als je je zo als groep gedraagt, dan wordt je er dus geheel terecht als groep op aangekeken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_171447468
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, er zijn geen hele volksstammen vermoord. Waar dan?
Er zijn landen veroverd, dat klopt. De meesten daarvan zijn al weer lang vrij.
Maar goed, moslims deden er op hun manier ook aan mee. Kijk maar eens naar de langdradige palestina kwestie, of denk eens terug aan de handel in blanke slavinnen.

En dan nog! Dat is in het verleden. Ik mag hopen dat de wereld en de mensheid inmiddels een stuk beschaafder is geworden. Maar schijnbaar vind jij het okay dat moslims in de wilde weg onschuldige burgers doodsteken, doodrijden of opblazen, omdat ooit in een ver verleden de VOC ook niet lief was.

Doe normaal, man!
Leer lezen muts :)

Het is inderdaad hypocriet om te denken dat je landen gaat bombarderen en gaat denken dat die landen niet gaat terug bombarderen :o

Hoe dom zijn we geworden in de westerse wereld dat we denken dat we overal mee wegkomen in het kader van NAVO :W :W :W
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_171447478
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dan heb jij andere anekdotes gehoord dan ik. Maar zelfs als dat waar zou zijn dan verlicht dat nog steeds niet de blaam van een onderliggende ultraconservatieve context. Ik snap wat je bedoelt met dat je dan zou verwachten dat ze niet in een sociaal isolement zouden vervallen maar ik denk eigenlijk dat de taboe rond dit onderwerp daarin flink bij kan dragen. Men is bang om potentieel terrorisme te bespreken want voor je het weet kom je in een situatie waarin je iemand tegen moet houden. Als de rethoriek door die persoon symbolisch bedoeld was dan ben je een slechte moslim die de "zaak" niet wil ondersteunen (want je wordt geacht mee te praten als we op het westen aan het kankeren zijn). Was het wel slecht bedoeld dan wil je daar niks mee te maken hebben.
Ultraconservatieve dogma's zouden eerder beschermend werken dan dat het mensen stimuleert om de militante kant op te gaan. Tenzij het gaat om de militante vorm van salafisme, maar dat is eigenlijk een dusdanig kleine en andere groep en volgens mij zijn de meeste aanslagplegers daar niet afkomstig van. Wat dat betreft is salafisme ook een beetje een misleidende paraplu-term, maar soit.
pi_171447494
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je je zo als groep gedraagt, dan wordt je er dus geheel terecht als groep op aangekeken.
Als welke groep? Als groep in de zin van "inwoners van Molenbeek"? Of als "moslims in België of Europa"?
pi_171447538
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:24 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Leer lezen muts :)

Het is inderdaad hypocriet om te denken dat je landen gaat bombarderen en gaat denken dat die landen niet gaat terug bombarderen :o

Hoe dom zijn we geworden in de westerse wereld dat we denken dat we overal mee wegkomen in het kader van NAVO :W :W :W
Nog zo'n figuur... waar haalt die het toch vandaan?
Burgers buiten de conflictzone vermoorden is niet vergelijkbaar met iets wat de NAVO doet.
  zondag 4 juni 2017 @ 15:27:46 #44
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_171447558
De resten van de overleden daders cremeren in een afvalverbrandingsoven met de rest van het afval. Verder gewoon behandelen als de rest van het afval.
pi_171447565
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als welke groep? Als groep in de zin van "inwoners van Molenbeek"? Of als "moslims in België of Europa"?
Laten we het klein maken met betrekking tot de berichtgeving, de "inwoners van Molenbeek". Maakt dat het beter? Die berichtgeving staat in ieder geval haaks op wat je loopt te beweren.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171447579
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:27 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Burgers buiten de conflictzone vermoorden is niet vergelijkbaar met iets wat de NAVO doet.
Dat moet je aan de bewoners van die landen gaan vertellen die gebombardeerd worden _O-
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  zondag 4 juni 2017 @ 15:28:54 #47
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171447604
quote:

[..]

Ultraconservatieve dogma's zouden eerder beschermend werken dan dat het mensen stimuleert om de militante kant op te gaan.
Islamitisch ultraconservatisme is niet per se hetzelfde als het veilige jaren 50 conservatisme uit de VS, he. Men houdt zich vast aan een set hele nare overtuigingen... al dan niet expliciet en dat geeft gewoon voedingsbodem voor vooral jonge jongens die zoeken naar zingeving.

quote:
Tenzij het gaat om de militante vorm van salafisme, maar dat is eigenlijk een dusdanig kleine en andere groep en volgens mij zijn de meeste aanslagplegers daar niet afkomstig van. Wat dat betreft is salafisme ook een beetje een misleidende paraplu-term, maar soit.
Het is een afleiding van het echte probleem. Namelijk grofgeschat 1,2 miljard moslims die vinden dat hun religie belangrijker is dan de stabiliteit van de wereld en de vrijheid van de mensen in die wereld.
pi_171447629
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:28 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Dat moet je aan de bewoners van die landen gaan vertellen die gebombardeerd worden _O-
Oke dat zal ik doen.
  zondag 4 juni 2017 @ 15:32:48 #49
38496 Perrin
pi_171447714
quote:

[..]

Allemaal. Hoe localer, hoe hechter.

Maar in alle gevallen zie je dat deze moorddadige islamisten stiekem op veel steun van hun gemeenschap kunnen rekenen.
pi_171447728
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:27 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nog zo'n figuur... waar haalt die het toch vandaan?
Is het ook niet, maar Europese en Amerikaanse militaire inmenging in Afrika en het Midden-Oosten werkt wel averechts.

In de regio heeft men genoeg middelen om zelf met IS af te rekenen. De rol van de VS als world police is al decennia een voedingsbodem voor terrorisme en instabiliteit. Daar zou men onderhand toch van moeten leren. Maar liever sluiten ze schimmige wapendeals met even zo schimmige regimes, die tegelijkertijd het verspreiden van een orthodoxe islam over Europa faciliteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door sbonestake op 04-06-2017 15:39:49 ]
pi_171447834
Waarom is de politie in Engeland nog steeds onbewapend vraag je je af.
pi_171447870
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Laten we het klein maken met betrekking tot de berichtgeving, de "inwoners van Molenbeek". Maakt dat het beter? Die berichtgeving staat in ieder geval haaks op wat je loopt te beweren.
Nou nee, want Molenbeek was gewoon een terroristisch bolwerk.
  zondag 4 juni 2017 @ 15:39:45 #53
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_171447912
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:33 schreef sbonestake het volgende:

[..]

Is het ook niet, maar Europese en Amerikaanse militaire inmenging in Afrika en het Midden-Oosten werkt wel averechts.

In de regio heeft men genoeg middelen om zelf met IS af te rekenen. De rol van de VS als world police is al decennia een voedingsbodem voor terrorisme en instabiliteit. Daar zou men onderhand toch van moeten leren. Maar liever sluiten ze schimmige wapendeals met even zo schimmige regimes, die tegelijkertijd het verspreiden van een orthodoxe islam over Europa faciliteert.
Haha jij bent vet ijverig
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_171447917
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:38 schreef Xa1pt het volgende:
Nou nee, want Molenbeek was gewoon een terroristisch bolwerk.
Meen je dat echt of schakel je nu ineens over op sarcasme ?
pi_171447940
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:39 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Haha jij bent vet ijverig
haha jatog niffa
pi_171447956

Hoeveel bewijs moet er nog zijn dat islam terrorisme begon toen de NAVO ...lees amerika en europa ingrepen in koeweit irak en rest van midden oosten......
pi_171448008
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]

Hoeveel bewijs moet er nog zijn dat islam terrorisme begon toen de NAVO ...lees amerika en europa ingrepen in koeweit irak en rest van midden oosten......
Het internet is de grote drijfveer. Zoals de boekdrukkunst het christendom terug naar de boodschap heeft gebracht heeft het internet de islam terug naar de boodschap gebracht.

Voor eerst kunnen moslims massaal zelf de koran lezen, dit is hun reformatie en jammer genoeg is hun boodschap haat en dood.
  zondag 4 juni 2017 @ 15:46:21 #58
38496 Perrin
pi_171448056
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:43 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Het internet is de grote drijfveer. Zoals de boekdrukkunst het christendom terug naar de boodschap heeft gebracht heeft het internet de islam terug naar de boodschap gebracht.

Voor eerst kunnen moslims zelf massaal de koran lezen.
Met internet kan ook elke arme tokkie in zandbakkistan zien hoe slecht hij het heeft getroffen in het leven.
pi_171448072
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:39 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Meen je dat echt of schakel je nu ineens over op sarcasme ?
Wat zou er sarcastisch aan zijn?
pi_171448146
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:47 schreef Xa1pt het volgende:
Wat zou er sarcastisch aan zijn?
Dat het compleet haaks staat op wat je steeds loopt te beweren. Je kan niet een hele wijk als terroristisch bolwerk benoemen en dan aan de andere kant beweren dat terrorisme om geïsoleerde gevallen gaat. Dat is niet met elkaar te rijmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')