abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174133873
quote:
Spijtbetuiging Hennis voor mortierongeluk Mali

GRONINGEN - Een paar dagen na het vernietigende oordeel van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid heeft minister Hennis (Defensie) afgelopen weekend alsnog persoonlijk contact gelegd met de nabestaanden van het mortierongeval in Mali. Tijdens ]een telefoongesprek heeft Hennis spijt betuigd en is afgesproken elkaar later te ontmoeten.

„Het was ook een goed gesprek”, zegt vader Vader Kees Roggeveld uit Hoogkerk (Groningen), die zijn 24-jarige zoon Kevin verloor. Hij wil liever niet zeggen wat er is besproken. „Dat is toch iets tussen haar en ons, vinden we.”

De familie van de omgekomen Henry Hoving (29) uit Winschoten kreeg eveneens het verlangde directe contact met de bewindsvrouw. „Daarmee heeft ze nu het menselijke aspect wel aan ons laten zien”, zegt moeder Greetje Groenbroek. „We hebben het gevraagde persoonlijke contact dus alsnog gehad. Dat is goed.”

Rechtszaak

Het gesprek heeft geen gevolgen voor de rechtszaak die ze willen beginnen tegen de verantwoordelijken voor de dood van hun zoon. „Die zaak gaat door, gezien alles wat er is gebeurd.”

(Telegraaf)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_174134329
Grootste marineschip afgemeerd in Sint-Maarten

Zr. Ms. Karel Doorman ligt sinds vandaag in de haven van Sint-Maarten. Aan boord heeft het marineschip meer dan 1 miljoen kilo aan hulpmiddelen voor het Bovenwindse eiland.

Zo zijn er onder meer verbindingsmiddelen gearriveerd, voertuigen, toiletpapier, schoolspullen en veel water.

Losplan
Marinepersoneel en collega's van de landmacht werken de komende dagen met man en macht om de Karel Doorman te lossen volgens een volledig uitgedokterd plan.

Vanaf maandagmiddag kunnen organisaties zoals het Rode Kruis, het ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening, Milieu & Infrastructuur en de politie de voor hen bestemde middelen volgens een nauwgezet schema afhalen. Het lossen van de enorme hoeveelheid goederen kan daardoor ordelijk verlopen.

11 dagen op zee
De Karel Doorman is 11 dagen onderweg geweest, sinds het schip Den Helder verliet.

(Defensie)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_174145848
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 14:41 schreef Erasmo het volgende:
Man man een hele ontvangst voor die twee weken dat ze weg waren :P
Alles om de schijn op te houden he ;) en nog beter is dat dit wat aandacht van onze typmiep wegtrekt.
pi_174148169
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:42 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Alles om de schijn op te houden he ;) en nog beter is dat dit wat aandacht van onze typmiep wegtrekt.
Maar er kwam deze week toch een vervangende minister langs?
  maandag 2 oktober 2017 @ 20:44:04 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174148286
Ik heb er nog over nagedacht, maar het is wel goed wanneer er wat koppen rollen (naast die van Hennis). Nu zitten in de top van Defensie allemaal mensen die altijd ja knikken naar de politiek. Ook als er 500 miljoen afgehaald wordt en er 3 missies bijkomen. Het was hun verantwoordelijkheid geweest om 'nee' te zeggen als de levens van hun mannen hierdoor in gevaar kwamen. Dat hebben ze nooit gedaan.
Dat het nu toevallig fout gegaan is met mortieren is toeval. Er zijn nog wel 20 andere dingen totaal fout binnen defensie, door dit soort gedrag.

Als de top hierdoor gepakt wordt, zullen ze misschien de volgende keer wél verantwoordelijkheid nemen.
The End Times are wild
  maandag 2 oktober 2017 @ 22:36:49 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174152783
Hier al mensen last?

victorvanwulfen twitterde op maandag 02-10-2017 om 19:29:23 Ik ontvang berichten over militairen die represailles in het vooruitzicht gesteld krijgen als ze tweets over #OVV rapport niet verwijderen. reageer retweet
Het zal niet voor het eerst zijn, een paar jaar geleden (2013) werd er ook al iemand van Twitter gerost door mindef en co...

quote:
Kletsmajoor moet zwijgen

DEN HAAG, donderdag | door Roy Klopper

Een hoofdofficier bij de Defensiestaf in Den Haag is tot zwijgen gebracht op Twitter nadat hij openlijk speculeerde over het naderende vertrek van zijn minister Jeanine Hennis.

Landmachtmajoor Thijs Jansen, die zich op het internetmedium bedient van het pseudoniem ‘@zwaankleefaan’, zat onlangs nog aan bij een door Hennis zelf geleid seminar voor de vijftig meest actieve twitteraars binnen Defensie. Daar werd verteld dat militairen grote vrijheid hebben op sociale media, mits ze geen gevoelige operationele informatie openbaren.

Hieronder vallen blijkbaar ook speculaties over een afscheid van de minister, want na een tweet van vorige week is de ‘kletsmajoor’ stevig op de vingers getikt. „Hij was al vaker gewaarschuwd. Als militair moet je oppassen met dergelijke zaken”, aldus een zegsman op het departement.
Telegraaf
  maandag 2 oktober 2017 @ 23:33:21 #232
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_174154266
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:36 schreef AchJa het volgende:
Hier al mensen last?

victorvanwulfen twitterde op maandag 02-10-2017 om 19:29:23 Ik ontvang berichten over militairen die represailles in het vooruitzicht gesteld krijgen als ze tweets over #OVV rapport niet verwijderen. reageer retweet
Het zal niet voor het eerst zijn, een paar jaar geleden (2013) werd er ook al iemand van Twitter gerost door mindef en co...

[..]

Telegraaf
Nee maar ik hou mij rustig op twitter.
Voor je het weet sta je op de radar van het defensie social media commando :')
  maandag 2 oktober 2017 @ 23:50:00 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 2 oktober 2017 @ 23:52:40 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_174157321
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 23:52 schreef AchJa het volgende:
Nielsrigter twitterde op maandag 02-10-2017 om 16:39:21 Defensie onderzocht het #mortierongeval zelf ook. Het is niet openbaar en wijkt 'op belangrijke punten af' van #OVV-rapport #Mali reageer retweet
Ik ben benieuwd. Hoe geheim moet dat rapport zijn :?.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:39:37 #236
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174157487
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 23:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

_O-
Dat is er!
The End Times are wild
pi_174159029
Debat over mortierongeluk Mali

Dinsdag 3 oktober debatteert de Kamer vanaf 15.45 uur met minister Hennis (Defensie) over het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV). Die heeft onderzoek gedaan naar een fataal ongeluk in Mali op 6 juli 2016. Tijdens een oefening ontplofte een mortiergranaat, waardoor twee Nederlandse militairen verongelukten en een derde militair zwaargewond raakte. De OVV zegt dat Defensie ernstig tekort is geschoten in de zorg voor de veiligheid van Nederlandse militairen. Maandag 2 oktober 2017 had de commissie voor Defensie al een gesprek met de OVV over het rapport.

Dit debat kunt u live meekijken of meeluisteren.
Ook kunt u kijken met de handige app Debat Direct.

(Tweedekamer)
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:40:42 #238
445329 detaris
pi_174166703
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 23:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

_O-
Er zit natuurlijk nu een medewerker van de MIVD mee te lezen op Fok.

De minister is een uitstekende minister. De defensietop is noch een mooiweermachine of klapvee.

Ik ben ingedekt. :)

[ Bericht 14% gewijzigd door detaris op 03-10-2017 15:47:17 ]
pi_174166815
Het debat is begonnen.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:48:02 #240
445329 detaris
pi_174166835
Ik volg het via twitter. Ben benieuwd.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:52:05 #241
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_174166916
Benieuwd hoe Hennis zich zal redden. Een geboren debater is ze niet.
pi_174167154
pi_174167337
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:52 schreef Nibb-it het volgende:
Nou, Als ze niet zelf opstapt komt die motie van wantrouwen er dus in de 2de termijn.
pi_174167346
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:52 schreef Nibb-it het volgende:
Ik ben vooral benieuwd of ze terugkeert in het nieuwe kabinet.
pi_174167470
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:13 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd of ze terugkeert in het nieuwe kabinet.
Staatkundig gezien zou zij, ook na aftreden, weer terug kunnen keren als MinDef.......

Maar ik denk niet dat Rutte zich opnieuw wil branden.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:22:01 #246
445329 detaris
pi_174167528
Deze kabinetperiode heeft de VVD qua PR weinig goed gebracht :')
Het aantal afgetreden bewindslieden moet een record zijn
pi_174167565
Die dame van GL is lekker bezig. "de minister wil optreden en niet aftreden. Maar, wat denkt de minister demissionair te kunnen doen als dat haar missionair al niet lukte." :D
pi_174167574
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:18 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Staatkundig gezien zou zij, ook na aftreden, weer terug kunnen keren als MinDef.......

Maar ik denk niet dat Rutte zich opnieuw wil branden.
Ze schijnt kandidaat te zijn (geweest) voor BuZa.

Met Donner werd dezelfde truc uitgehaald na de Schipholbrand, dus ongehoord is het niet. Al is het niet best voor de geloofwaardigheid van de politiek.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:25:30 #249
445329 detaris
pi_174167599
Ik hoop dat ik het ik het deze week nog kan terugkijken. :'(
pi_174167662
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:25 schreef detaris het volgende:
Ik hoop dat ik het ik het deze week nog kan terugkijken. :'(
Op de site van de Tweede kamer kan dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')