quote:Spijtbetuiging Hennis voor mortierongeluk Mali
GRONINGEN - Een paar dagen na het vernietigende oordeel van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid heeft minister Hennis (Defensie) afgelopen weekend alsnog persoonlijk contact gelegd met de nabestaanden van het mortierongeval in Mali. Tijdens ]een telefoongesprek heeft Hennis spijt betuigd en is afgesproken elkaar later te ontmoeten.
„Het was ook een goed gesprek”, zegt vader Vader Kees Roggeveld uit Hoogkerk (Groningen), die zijn 24-jarige zoon Kevin verloor. Hij wil liever niet zeggen wat er is besproken. „Dat is toch iets tussen haar en ons, vinden we.”
De familie van de omgekomen Henry Hoving (29) uit Winschoten kreeg eveneens het verlangde directe contact met de bewindsvrouw. „Daarmee heeft ze nu het menselijke aspect wel aan ons laten zien”, zegt moeder Greetje Groenbroek. „We hebben het gevraagde persoonlijke contact dus alsnog gehad. Dat is goed.”
Rechtszaak
Het gesprek heeft geen gevolgen voor de rechtszaak die ze willen beginnen tegen de verantwoordelijken voor de dood van hun zoon. „Die zaak gaat door, gezien alles wat er is gebeurd.”
(Telegraaf)
Alles om de schijn op te houden hequote:Op zaterdag 30 september 2017 14:41 schreef Erasmo het volgende:
Man man een hele ontvangst voor die twee weken dat ze weg waren
Maar er kwam deze week toch een vervangende minister langs?quote:Op maandag 2 oktober 2017 19:42 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Alles om de schijn op te houden heen nog beter is dat dit wat aandacht van onze typmiep wegtrekt.
Het zal niet voor het eerst zijn, een paar jaar geleden (2013) werd er ook al iemand van Twitter gerost door mindef en co...twitter:victorvanwulfen twitterde op maandag 02-10-2017 om 19:29:23Ik ontvang berichten over militairen die represailles in het vooruitzicht gesteld krijgen als ze tweets over #OVV rapport niet verwijderen. reageer retweet
Telegraafquote:Kletsmajoor moet zwijgen
DEN HAAG, donderdag | door Roy Klopper
Een hoofdofficier bij de Defensiestaf in Den Haag is tot zwijgen gebracht op Twitter nadat hij openlijk speculeerde over het naderende vertrek van zijn minister Jeanine Hennis.
Landmachtmajoor Thijs Jansen, die zich op het internetmedium bedient van het pseudoniem ‘@zwaankleefaan’, zat onlangs nog aan bij een door Hennis zelf geleid seminar voor de vijftig meest actieve twitteraars binnen Defensie. Daar werd verteld dat militairen grote vrijheid hebben op sociale media, mits ze geen gevoelige operationele informatie openbaren.
Hieronder vallen blijkbaar ook speculaties over een afscheid van de minister, want na een tweet van vorige week is de ‘kletsmajoor’ stevig op de vingers getikt. „Hij was al vaker gewaarschuwd. Als militair moet je oppassen met dergelijke zaken”, aldus een zegsman op het departement.
Nee maar ik hou mij rustig op twitter.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:36 schreef AchJa het volgende:
Hier al mensen last?Het zal niet voor het eerst zijn, een paar jaar geleden (2013) werd er ook al iemand van Twitter gerost door mindef en co...twitter:victorvanwulfen twitterde op maandag 02-10-2017 om 19:29:23Ik ontvang berichten over militairen die represailles in het vooruitzicht gesteld krijgen als ze tweets over #OVV rapport niet verwijderen. reageer retweet
[..]
Telegraaf
quote:Op maandag 2 oktober 2017 23:33 schreef detaris het volgende:
[..]
Nee maar ik hou mij rustig op twitter.
Voor je het weet sta je op de radar van het defensie social media commando
twitter:Nielsrigter twitterde op maandag 02-10-2017 om 16:39:21Defensie onderzocht het #mortierongeval zelf ook. Het is niet openbaar en wijkt 'op belangrijke punten af' van #OVV-rapport #Mali reageer retweet
Ik ben benieuwd. Hoe geheim moet dat rapport zijnquote:Op maandag 2 oktober 2017 23:52 schreef AchJa het volgende:
twitter:Nielsrigter twitterde op maandag 02-10-2017 om 16:39:21Defensie onderzocht het #mortierongeval zelf ook. Het is niet openbaar en wijkt 'op belangrijke punten af' van #OVV-rapport #Mali reageer retweet
Er zit natuurlijk nu een medewerker van de MIVD mee te lezen op Fok.quote:
twitter:victorvanwulfen twitterde op maandag 02-10-2017 om 19:29:23Ik ontvang berichten over militairen die represailles in het vooruitzicht gesteld krijgen als ze tweets over #OVV rapport niet verwijderen. reageer retweet
Nou, Als ze niet zelf opstapt komt die motie van wantrouwen er dus in de 2de termijn.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:52 schreef Nibb-it het volgende:
Benieuwd hoe Hennis zich zal redden. Een geboren debater is ze niet.
Ik ben vooral benieuwd of ze terugkeert in het nieuwe kabinet.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 15:52 schreef Nibb-it het volgende:
Benieuwd hoe Hennis zich zal redden. Een geboren debater is ze niet.
Staatkundig gezien zou zij, ook na aftreden, weer terug kunnen keren als MinDef.......quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd of ze terugkeert in het nieuwe kabinet.
Ze schijnt kandidaat te zijn (geweest) voor BuZa.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Staatkundig gezien zou zij, ook na aftreden, weer terug kunnen keren als MinDef.......
Maar ik denk niet dat Rutte zich opnieuw wil branden.
Op de site van de Tweede kamer kan dat.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:25 schreef detaris het volgende:
Ik hoop dat ik het ik het deze week nog kan terugkijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |