Inderdaad. Mocht het zover komen dan laat ik dat hier wel even weten.quote:
Hé, God die een zij is, fantastisch! #progressiequote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik probeer altijd God goed te stemmen opdat Zij niet denkt dat ik aan hoogmoed doe. Hoogmoed komt voor de val. Het is nog maar enkele dagjes tot de verjaardag. Maar als het God niet betaamt dan haal je dat nooit. Dus het is een beetje de goede wil erin masseren. Dat vindt God fijn hoop ik.
Wij weten dat natuurlijk niet zeker, maar dat moet haast wel. Zoveel geduld als Zij met ons heeft.. Vrij zeker.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:37 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Hé, God die een zij is, fantastisch! #progressie
Wil je nog advies mbt je topic?quote:
Maar hoe eerder je sterft, hoe kleiner dat de kans dat je de kans dat je in de hel eindigt (scheiden is niet OK bv), tenzij je nog het .e.e.a. goed te maken hebt natuurlijk. Dat kan ook. Wat zeg je daar, in alle eerlijkheid, over?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik probeer altijd God goed te stemmen opdat Zij niet denkt dat ik aan hoogmoed doe. Hoogmoed komt voor de val. Het is nog maar enkele dagjes tot de verjaardag. Maar als het God niet betaamt dan haal je dat nooit. Dus het is een beetje de goede wil erin masseren. Dat vindt God fijn hoop ik.
Zeker interessant, maar zoals ik het artikel begrijp is het enkel uitstellen van resistentie, alleen het is een beetje populair geschreven ("a way to daze evolution"). Maar zeker interessante ontwikkeling, bacteriële resistentie zou wel eens een van de grootste problemen voor de mensheid kunnen worden heb ik me laten vertellen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:36 schreef Monolith het volgende:
https://arstechnica.com/s(...)-to-drug-resistance/
Interessante ontwikkeling.
Gaarnequote:
quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wij weten dat natuurlijk niet zeker, maar dat moet haast wel. Zoveel geduld als Zij met ons heeft.. Vrij zeker.
Ik vind het 'resistant to drug resistance' ook een interessant gekozen benamingquote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zeker interessant, maar zoals ik het artikel begrijp is het enkel uitstellen van resistentie, alleen het is een beetje populair geschreven ("a way to daze evolution"). Maar zeker interessante ontwikkeling, bacteriële resistentie zou wel eens een van de grootste problemen voor de mensheid kunnen worden heb ik me laten vertellen.
Iets minder name-dropping. Iets minder hak op de tak verwijzingen naar filosofische doctrines. Kort het in en wees wat concreter. FOK! is te lui om een poging te wagen om uit te vogelen wat je nou precies bedoelt - als dat er al uit te halen valt.quote:
thnx! Ik heb nog een kwartier, zal het topic proberen wat meer structuur te gevenquote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Iets minder name-dropping. Iets minder hak op de tak verwijzingen naar filosofische doctrines. Kort het in en wees wat concreter. FOK! is te lui om een poging te wagen om uit te vogelen wat je nou precies bedoelt - als dat er al uit te halen valt.
Van dat gezwam in de studio word ik meestal ook niet vrolijk, dus ik zou het prima vinden eigenlijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:44 schreef Tchock het volgende:
Hoe lang zou het nog duren voor er één reclameblok van een kwartier in de rust van voetbalwedstrijden komt zonder switch naar de studio? De tijd tussen de twee blokken wordt steeds korter, het lijkt me een natuurlijke ontwikkeling.
Even een vraag van een leek; een individu die weinig tot geen antibiotica tot zich heeft genomen, blijft die wel gebaat bij gebruik ervan? Of springen die resistente bacteriën over van lichaam naar lichaam?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zeker interessant, maar zoals ik het artikel begrijp is het enkel uitstellen van resistentie, alleen het is een beetje populair geschreven ("a way to daze evolution"). Maar zeker interessante ontwikkeling, bacteriële resistentie zou wel eens een van de grootste problemen voor de mensheid kunnen worden heb ik me laten vertellen.
No prob. Als je zover bent schop ik 'm wel omhoog.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:46 schreef De_Nater het volgende:
[..]
thnx! Ik heb nog een kwartier, zal het topic proberen wat meer structuur te geven
Hoe lang zou het duren voordat een voetbalwedstrijd in vier kwarten wordt gesplitst in plaats van twee helften?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:44 schreef Tchock het volgende:
Hoe lang zou het nog duren voor er één reclameblok van een kwartier in de rust van voetbalwedstrijden komt zonder switch naar de studio? De tijd tussen de twee blokken wordt steeds korter, het lijkt me een natuurlijke ontwikkeling.
Maar wat moet Jan-Joosd dan doen in de tussentijd? Iemand moet ons de boel toch duiden!quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:44 schreef Tchock het volgende:
Wij eten ook graag en veel kweekvis. Uit Vietnam en omstreken. Dat zijn poelen van 50% antibiotica en 50% water. Dat is een zeer verontrustende glijdende schaal naar dood en verderf. Maar dat boeit niets als het om "goedkope" vis gaat.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:44 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik vind het 'resistant to drug resistance' ook een interessant gekozen benaming
Als ze nou in de bio-industrie eens zouden stoppen met het volpompen van dieren met antibiotica zou dat al heel wat schelen mbt het resistentie-probleem.
Ik wacht eigenlijk op de herintroductie van gladiatoren. Nogmaals; Rome will rise (and fall) againquote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:44 schreef Tchock het volgende:
Resistentie van bacteriën is gewoon evolutie in de praktijk. Als je meerdere populaties hebt van bacteriën waarvan een deel beter bestand is tegen antibioticum X dan gedijt die beter dan de rest van de populaties. Gevolg is dus dat de hele soort na verloop van tijd beter bestand wordt tegen middel X.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Even een vraag van een leek; een individu die weinig tot geen antibiotica tot zich heeft genomen, blijft die wel gebaat bij gebruik ervan? Of springen die resistente bacteriën over van lichaam naar lichaam?
De voorbeschouwingen worden steeds langer om te compenseren. Die van Ajax duurde al anderhalf uur vorige week.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:49 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar wat moet Jan-Joosd dan doen in de tussentijd? Iemand moet ons de boel toch duiden!
Zoiets?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
No prob. Als je zover bent schop ik 'm wel omhoog.
Zeer juist. Vermijdt daarom als de pest Tilapia en andere kweekvis. Gewoon legaal te koop bij AH.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Resistentie van bacteriën is gewoon evolutie in de praktijk. Als je meerdere populaties hebt van bacteriën waarvan een deel beter bestand is tegen antibioticum X dan gedijt die beter dan de rest van de populaties. Gevolg is dus dat de hele soort na verloop van tijd beter bestand wordt tegen middel X.
Het is dus een probleem dat de mens als geheel bedreigt, niet individuen die veel antibiotica hebben ingenomen. Een middel als Colistine wat al 70 jaar gebruikt wordt, wordt volgens sommigen in de komende decennia nutteloos.
Oke, dat werkt dus zo. Een te indirecte visie voor de mens om aan te pakken, denk ik dan. Wat zou (nu nog) kunnen helpen? Een alternatief en minder vaak toedienen?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Resistentie van bacteriën is gewoon evolutie in de praktijk. Als je meerdere populaties hebt van bacteriën waarvan een deel beter bestand is tegen antibioticum X dan gedijt die beter dan de rest van de populaties. Gevolg is dus dat de hele soort na verloop van tijd beter bestand wordt tegen middel X.
Het is dus een probleem dat de mens als geheel bedreigt, niet individuen die veel antibiotica hebben ingenomen. Een middel als Colistine wat al 70 jaar gebruikt wordt, wordt volgens sommigen in de komende decennia nutteloos.
Gewoon naar het scorebord kijken.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:49 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar wat moet Jan-Joosd dan doen in de tussentijd? Iemand moet ons de boel toch duiden!
Dat is nog steeds k*t en onduidelijk. Je maakt geen punt. Doe dat wel.quote:
Bart, ik geef je bij deze op. Ik vond je eerst nog wel een prima user omdat je blijk geeft genuanceerd over dingen na te denken en niet meegaat in de hysterie die hier soms heerst maar de laatste tijd ben je alleen maar moralistisch aan het zeiken, mensen terecht aan het wijzen en bovendien enorm hypocriet aan het doen. Ik heb net tot drie keer toe geprobeerd om een inhoudelijk gesprek met je aan te knopen omdat ik inderdaad ook zie dat het hier meer over voetbal gaat dan serieuze politiek (en ik daar deels debet aan ben) maar je gaat alleen maar verder met cynische onzin en vermijdt de inhoud. Om er vervolgens ongetwijfeld over een paar dagen weer over te gaan zeiken.quote:
Mmm, de argumentatie valt nog steeds alleen uit het lange (gecompliceerde/vage) stuk te halen. Kan je niet even één alinea'tje typen waarin je die tekst samenvat? Gevoelsmatig neig ik er vanuit te gaan dat je iets zinvols te melden hebt, maar ik krijg het er niet uit gedestilleerd op deze wijze.quote:
- Geen antibiotica gebruiken bij mensen tenzij dat per se nodig isquote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Oke, dat werkt dus zo. Een te indirect voor de mens om aan te pakken, denk ik dan. Wat zou (nu nog) kunnen helpen? Een alternatief en minder vaak toedienen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |