Idem.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:13 schreef skysherrif het volgende:
juve of real morgen en wie hoop je ?
Ik denk Real, hoop Juve.
La Vecchia Signora uiteraard.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:13 schreef skysherrif het volgende:
Ik denk Real, hoop Juve.
Juventus gaat verdedigen met af en toe een counter en Real kan daar niet doorheen spelen tot laat in de wedstrijd Ronaldo de 1-0 binnen schiet, dan gaat Juve meer ruimte weggeven en wordt het in de slotfase nog 2-0.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:14 schreef skysherrif het volgende:
En zoals gewoonlijk zal de finale ook wel de hype totaal niet waarmaken
waarom is het eigenlijk vecchia signora en ponte vecchio?quote:
We zullen zien, ik hoop,dat Juve gewoon eerst scoort.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Juventus gaat verdedigen met af en toe een counter en Real kan daar niet doorheen spelen tot laat in de wedstrijd Ronaldo de 1-0 binnen schiet, dan gaat Juve meer ruimte weggeven en wordt het in de slotfase nog 2-0.
U las het hier voor het eerst.
Dat laatste ja, vecchio congrueert met ponte.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
waarom is het eigenlijk vecchia signora en ponte vecchio?
Of heeft dat gewoon met geslacht te maken, brug is zeker mannelijk.
Dat laatste, bijna elk znw dat op een -a eindigt is vrouwelijk, de rest meestal mannelijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
waarom is het eigenlijk vecchia signora en ponte vecchio?
Of heeft dat gewoon met geslacht te maken, brug is zeker mannelijk.
Die goal van Van Bronckhorst.quote:Ik weet nog heel goed dat ik tijdens de halve finale Uruguay - Nederland aan het werk was, gingen we de hele tijd stiekem de stand bijhouden achter de bar. En ongeveer in de rust mochten we weg, hebben we eerst samen met mijn baas drie bier lopen adten om in de stemming te komen en zijn daarna het eerste de beste café in gedoken.
Heel leuk toernooi. Behalve de finale.
Heb je eigenlijk in het Italiaans nog restanten van de Latijnse naamvallen als de genitivus, accusativus en ablativus?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat laatste, bijna elk znw dat op een -a eindigt is vrouwelijk, de rest meestal mannelijk.
De FIFA is echt de meest foute organisatie die ik mij kan bedenken. Goldman Sachs zijn brave jongens vergeleken met hen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:11 schreef Tchock het volgende:
Overigens is ook het WK 2010 geen feestje hoor. Ja, voetballend wel, maar Zuid-Afrika is vooral opgezadeld met hele grote stadions die inmiddels al zeven jaar leegstaan. De kosten voor het WK waren groter dan de opbrengsten, en er is een grote wijk met goedkope woningen gesloopt om te kunnen bouwen.
Elk land waar de FIFA aandoet slaat het zijn giftige tentakels uit. Qatar is dan misschien een extreem geval maar lang niet het enige. En toernooien organiseren in meerdere landen of in landen waar de infrastructuur al aanwezig is blijkt geen optie.
Geen idee, ik ken geen Latijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk in het Italiaans nog restanten van de Latijnse naamvallen als de genitivus, accusativus en ablativus?
Ja, maar ik ken de termen die je gebruikte niet.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je kunt toch Italiaans? Dan weet je toch of er naamvallen zijn?
Ah, dan hoop ik op Juventus.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:13 schreef skysherrif het volgende:
Ik denk Real, hoop Juve.
Genitivus is de naamval die bezit uitdrukt (kennen we in het Nederlands ook, 's mans paard is een genitief). Accusativus geeft lijdend voorwerp aan (bestaat niet meer in het Nederlands) en ablativus een bijwoordelijke bepaling.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar ik ken de termen die je gebruikte niet.
Ben overigens wel de laatste jaren steeds minder voor barca en meer voor real.quote:
Je mentor vindt dit soort opmerkingen veel te leuk.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:26 schreef skysherrif het volgende:
Zou toch wel geinig zijn, bosz naar dortmund en de boer weer terug naar ajax.
Dan hang ik mezelf wel op.
Wat zou die me stiekem missenquote:Op zaterdag 3 juni 2017 01:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je mentor vindt dit soort opmerkingen veel te leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |