Nee, zij is een allochtoon. Jeroen is een Hollandse volbloed.quote:
Is al die 27 jaren zo geweest.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 22:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarom zegt hij zelf waar de punten en komma's moeten komen? Dat hoort toch net zo goed bij een dictee?
Jammer dat zo elitair en buitennissig is geworden.quote:
40/45 foutenquote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:01 schreef Fylax het volgende:
Het galgenmaal
Met een Trumpiaanse handdruk bij het grof vuil gezet, ik, het Groot Dictee. Van buiten zag je niets, maar een halfuurtje later kookte ik nog van binnen. Ik zou agrarisch zijn, volgens de farizeeërs van de publieke omroep. O ja, slimmeriken? En Boer Zoekt Vrouw dan, en Heel Holland Bakt? Of elitair, en me schuldig maken aan taalm...? Dankzij mij leeft het ...paard en is de spelling van gestrest, gewhatsappt, ...., en ......................., of die van nochtans, zee-egel en Hawaïshirt. Dat was het dan, het kleine Groot Dictee. Bij deze dank aan Pauw voor het rodelopergevoel in deze 'Eerste Kamer der Staten-Generaal'. Tabee! Adieu! Ik wens u allen een zomerse zomer.
Gvd
Niet agrarisch tochquote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:01 schreef Fylax het volgende:
Het galgenmaal
Met een Trumpiaanse handdruk bij het grof vuil gezet, ik, het Groot Dictee. Van buiten zag je niets, maar een halfuurtje later kookte ik nog van binnen. Ik zou agrarisch zijn, volgens de farizeeërs van de publieke omroep. O ja, slimmeriken? En Boer Zoekt Vrouw dan, en Heel Holland Bakt? Of elitair, en me schuldig maken aan taalm...? Dankzij mij leeft het ...paard en is de spelling van gestrest, gewhatsappt, ...., en ......................., of die van nochtans, zee-egel en Hawaïshirt. Dat was het dan, het kleine Groot Dictee. Bij deze dank aan Pauw voor het rodelopergevoel in deze 'Eerste Kamer der Staten-Generaal'. Tabee! Adieu! Ik wens u allen een zomerse zomer.
Gvd
Sjapoquote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:01 schreef Fylax het volgende:
Het galgenmaal
Gvd
thank god hebben we spellingscontrolequote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:01 schreef Fylax het volgende:
Het galgenmaal
Gvd
Kijk 't maar niet naquote:Het galgenmaal
Met een Trumpiaanse handdruk bij het grof vuil gezet, ik, het Groot Dictee. Van buiten zag je niets, maar een half uurtje later kookte ik nog van binnen. Ik zou archaïsch zijn, volgens de farizeeërs van de publieke omroep. Oja, slimmerikken? En 'Boer zoekt vrouw' dan, en 'Heel Holland bakt'? Of elitair, en me schuldig maken aan taalmasochisme. Dankzij mij leeft het prezwàlskypaard. En is de spelling van gestressed, gewhatsappt, (geen idee) en sisterschenserklooster een niemendalletje, of die van nochtans, zee-egel en hawaiishirt. Dat was het dan, het kleine Groot Dictee. Bij deze dank aan Pauw voor het rodelopergevoel in deze "Eerste Kamer der Staten Generaal". Tabé! Adieu! Ik wens u allen een zomerse zomer.
lokquote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:01 schreef Fylax het volgende:
Het galgenmaal
Gvd
kan jij dit voor Fylax nakijken?quote:
Agaïsch dacht ikquote:
Dat zei ik in het vorige deel al.quote:
Raar hoor dat hij jouw posts doelbewust negeertquote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:02 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat zei ik in het vorige deel al.
Coco moet in het vervolg beter op mijn kwaliteitsposts letten.
Hier heb ik even geen zin in.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:02 schreef KingRoland het volgende:
[..]
lok
[..]
kan jij dit voor Fylax nakijken?
Ik schakelde pas later in.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:02 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat zei ik in het vorige deel al.
Coco moet in het vervolg beter op mijn kwaliteitsposts letten.
Ik had GGMM geroepen om het na te kijken, maar hij had er geen zin in. Helaas.quote:
en een streepje bij Staten-Generaalquote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:04 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik heb slimmeriken met dubbel k, dus de jouwe is sws minder chenant
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:')
Van A tot Zquote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:08 schreef KingRoland het volgende:
[..]
ook voor Rechten moet je dat kennen toch Pax?
Hebben we een Neerlandicus in de zaal, of staat dit op pauw.vara.nl?quote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:05 schreef BobW het volgende:
Het galgenmaal
Met een trumpiaanse handdruk bij het grofvuil (*) gezet, ik, het Groot Dictee. Vanbuiten zag je niets, maar een halfuurtje (*) later kookte ik nog vanbinnen.
Ik zou archaïsch zijn, volgens de farizeeërs van de publieke omroep. O ja, slimmeriken? En ‘Boer zoekt vrouw’ dan, en ‘Heel Holland bakt’? Of elitair, en me schuldig maken aan taalmasochisme.
Dankzij mij leeft het przewalskipaard en is de spelling van gestrest, gewhatsappt, tseetseevlieg en cisterciënzerklooster een niemendalletje, of die van nochtans, zee-egel en hawaïshirt.
Dat was het dan, het kleine Groot Dictee. Bij dezen dank aan Pauw voor het rodelopergevoel in deze ‘Eerste Kamer der Staten-Generaal’. Tabee! Adieu! Ik wens u allen een zomerse zomer.
(*) Staat als één woord in Van Dale en Groene Boekje, maar taalkundig gezien is de schrijfwijze met een spatie ook verdedigbaar.
Farizeeërs zou ik met een hoofdletter schrijvenquote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:05 schreef BobW het volgende:
Het galgenmaal
Met een trumpiaanse handdruk bij het grofvuil (*) gezet, ik, het Groot Dictee. Vanbuiten zag je niets, maar een halfuurtje (*) later kookte ik nog vanbinnen.
Ik zou archaïsch zijn, volgens de farizeeërs van de publieke omroep. O ja, slimmeriken? En ‘Boer zoekt vrouw’ dan, en ‘Heel Holland bakt’? Of elitair, en me schuldig maken aan taalmasochisme.
Dankzij mij leeft het przewalskipaard en is de spelling van gestrest, gewhatsappt, tseetseevlieg en cisterciënzerklooster een niemendalletje, of die van nochtans, zee-egel en hawaïshirt.
Dat was het dan, het kleine Groot Dictee. Bij dezen dank aan Pauw voor het rodelopergevoel in deze ‘Eerste Kamer der Staten-Generaal’. Tabee! Adieu! Ik wens u allen een zomerse zomer.
(*) Staat als één woord in Van Dale en Groene Boekje, maar taalkundig gezien is de schrijfwijze met een spatie ook verdedigbaar.
quote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:09 schreef superniger het volgende:
Albert Verlinde gaat hierover een musical maken.
Het vuil is grof, maar het fenomeen staat bekend als grofvuil. Dus ik denk dat het in dit geval allebei zou kunnen. Tenzij het afval geen 'vuil' isquote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:05 schreef BobW het volgende:
Het galgenmaal
Goed ideequote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:10 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat GGMM mee moet doen aan dat dicteejij niet?
*Trumpiaansequote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:05 schreef BobW het volgende:
Het galgenmaal
Dit staat op de site ja.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:09 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Hebben we een Neerlandicus in de zaal, of staat dit op pauw.vara.nl?
donequote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:13 schreef KingRoland het volgende:
[..]
dm
voor huiswerk moet voor schoolopdracht project dinges
huhquote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:17 schreef KingRoland het volgende:
[..]
wou je berichtje terug sturen, maar je inbox is vol!
12 foutquote:Het galgenmaal
Met een Trumpiaanse handdruk bij het grof vuil gezet, ik, het Groot Dictee. Van buiten zag je niets, maar een half uurtje later kookte ik nog van binnen. Ik zou archaïsch zijn, volgens de farizeeërs van de publieke omroep. Oja, slimmerikken? En 'Boer zoekt vrouw' dan, en 'Heel Holland bakt'? Of elitair, en me schuldig maken aan taalmasochisme. Dankzij mij leeft het prezwàlskypaard. En is de spelling van gestressed, gewhatsappt, (geen idee) en sisterschenserklooster een niemendalletje, of die van nochtans, zee-egel en hawaiishirt. Dat was het dan, het kleine Groot Dictee. Bij deze dank aan Pauw voor het rodelopergevoel in deze "Eerste Kamer der Staten Generaal". Tabé! Adieu! Ik wens u allen een zomerse zomer.
Net gepost in dit topic en kennelijk ook te vinden op pauw.vara.nlquote:
HET GALGENMAAL in all caps okéquote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:21 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Net gepost in dit topic en kennelijk ook te vinden op pauw.vara.nl
EDIT: Link: https://pauw.vara.nl/nieuws/het-galgenmaal
Heb titel gewoon niet meegeteld.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
HET GALGENMAAL in all caps oké
quote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:24 schreef Coco. het volgende:
Wat een saaie aflevering, gelukkig komt hierna de hoofdact van de avond.
styling van h3quote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
HET GALGENMAAL in all caps oké
Hopelijk wordt het net zo'n topshow als gister.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:24 schreef Coco. het volgende:
Pauw is het voorprogramma van Paulquote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:24 schreef Coco. het volgende:
De Leeuw?quote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:24 schreef Coco. het volgende:
Die aflevering rivaliseerde zelfs een VI aflevering met Johan Boskamp.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:25 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Hopelijk wordt het net zo'n topshow als gister.
Minste in dit topic.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Het Galgenmaal,
Met een Trumperiaanse handdruk bij het grofvuil gezet.
Ik, het Groot Dictee. Van buiten zag je niets, maar een half uurtje later kookte ik nog van binnen.
Ik, zou archaïsch zijn, volgens de farizeeërs van de Publieke Omroep. Oja, slimmeriken?
En Boer Zoekt Vrouw dan, en Heel Holland Bakt?
Of elitair, en je schuldig maken aan taalmasochisme?
Dankzij mij leeft het przewalskipaard en is de spelling van gestrest, gewhatsappt szesevlieg zdzfddf en niemendalletje of die van nochtans,
zeëegel en hawaïshirt. Dat was het dan, het kleine Grote Dictee.
Bij deze dank aan Pauw voor het rodelopergevoel in deze Eerste Kamer der Staten Generaal. Tabee! Adieu! Adieu!
11 fout
Omdat er geen reden is om 'bakt' met hoofdletter te schrijven. Het is niet het begin van de programmanaam en zou anders ook niet met hoofdletter geschreven worden.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Heel Holland bakt
Is de naam van het programma, namen altijd met hoofdletters en uitzondering voor Holland in dit geval want een land. Waarom bakt nou weer met kleine letter
Ook geen Eva?quote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:28 schreef superniger het volgende:
Tot over 3 maanden
Fijne vakantie iedereen
Hmm.. Heb toch altijd in mijn hoofd dat namen, hoe lang ook, met hoofdletters moeten behalve de, van, het enz.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Omdat er geen reden is om 'bakt' met hoofdletter te schrijven. Het is niet het begin van de programmanaam en zou anders ook niet met hoofdletter geschreven worden.
Toen Patricia Paay zichzelf in de bek liet zeiken.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:30 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Uit welke aflevering is eigenlijk de Jinek-quote "Ik zou blij zijn als ik op haar leeftijd nog zo gepassioneerd seks heb"?
Dat maakt altijd een hoop goed idd.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:30 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Ik blijf kijken, puur en alleen vanwege het topic.
Is ook geen touw aan vast te knopenquote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hmm.. Heb toch altijd in mijn hoofd dat namen, hoe lang ook, met hoofdletters moeten behalve de, van, het enz.
Waarom geldt dat dan voor Heel Holland baktquote:Op vrijdag 2 juni 2017 23:33 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Is ook geen touw aan vast te knopen
Zijn ontzettend veel gevallen waar de naam afwijkt van de spellingsregels waardoor je alsnog in de fout gaat.
Eenvoudig voorbeeld is De Telegraaf: 'de' moet met hoofdletter omdat het onderdeel is van de naam.
Volgens het Genootschap Onze Taal:quote:Op zaterdag 3 juni 2017 00:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Waarom geldt dat dan voor Heel Holland bakt
En niet voor De Telegraaf (als dat niet het begin van een zin is).
De hoofdletter bij 'De' in 'De Telegraaf' is dus omdat de naam voluit 'De Telegraaf' is i.p.v. gewoon 'Telegraaf'.quote:Titels van films, tv-programma's, theaterstukken, etc. beginnen met een hoofdletter: De lift, Oorlogswinter, Zwartboek. Verderop in de titel worden hoofdletters alleen nog maar gebruikt voor namen en andere woorden die van zichzelf al een hoofdletter hebben: De Poolse bruid, Zoeken naar Eileen.
https://onzetaal.nl/taaladvies/hoofdletters-in-filmtitels
quote:Er is geen ontkomen meer aan: Noord-Korea heeft een waterstofbom ontwikkeld. Een bom van tien kiloton notabene, dat is tien keer zo krachtig als de ontploffing bij de vorige kernproef. De waterstofbom kan, volgens Pyongyang, op een intercontinentale kruisraket worden gemonteerd. Volgens Remco Breuker, hoogleraar Korea Studies, heeft Kim Jong-Un zijn doel bereikt: het versterken van zijn onderhandelingspositie. Maandagavond schuift de hoogleraar van de Universiteit van Leiden aan bij ons aan tafel.
Volgens Breuker hebben we, het westen, het laten liggen. “Het kalf is verdronken. We kunnen alleen nog de put dempen. Dat moet je ook doen, maar het kalf is wel verdronken.” Tegenover de NOS noemt Breuker de snelle ontwikkeling van het Noord-Koreaanse atoom- en raketprogramma levensgevaarlijk. Het stalinistische land zou zijn technologie kunnen verkopen aan andere landen of zelfs aan terreurgroepen. “Ze hebben zelfs al een kernreactor geleverd aan Syrië. De top van Hezbollah is in Noord-Korea opgeleid en er gaan verhalen dat ook al-Qaida er is geweest. Dat niet vreemd, volgens Breukers. “Het Noord-Koreaanse gedachtegoed is extremistisch, dat gaat vaak goed samen met wat andere extremisten willen.”
genotquote:Op maandag 4 september 2017 13:47 schreef Zipportal het volgende:
Mijn e-mail aan de redactie heeft denk ik geholpen. Remco BreukerGod vanavond aan tafel.![]()
![]()
![]()
[..]
Die komt gewoon weinig aan slapen toe dankzij neukertje Stax.quote:Op maandag 4 september 2017 17:27 schreef Eightyone het volgende:
Humberto zag er verleden week, tijdens een interview in een Boulevard-uitzending, slecht uit. Hopelijk was het maar een momentopname, en had hij gewoon slecht geslapen.
TrumpGod.quote:Op maandag 4 september 2017 21:14 schreef PowerLoungen het volgende:
Alles is de schuld van Trump en Kimmie is een zachtaardige lieve man
Tot zover de uitzending
DagbestedingGenot.quote:Op maandag 4 september 2017 22:58 schreef monkyyy het volgende:
Het seks hotel van Sophie, daar heeft Pauw zijn zomer besteed.
Ja zo gaat dat bij vrouwen.quote:Op maandag 4 september 2017 20:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Gelukkig weer op een normale tijd. Die wisselende tijden van Jinek waren echt volkomen debiel.
Gevallen heldquote:Op maandag 4 september 2017 22:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Van Muiswinkel is een extreemlinkse engnek.
Ja volgens hem zit ik bij de hitlerjugendquote:Op maandag 4 september 2017 22:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Is hij vanavond daar ook?quote:Op maandag 4 september 2017 22:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dit lijkt anders wel de nieuwe koude oorlog te wordenquote:Op maandag 4 september 2017 23:04 schreef Protoplanet het volgende:
Ik word een beetje moe van dat Noord-Korea
gelied, beste geliedquote:Op maandag 4 september 2017 23:05 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Lekker buigen voor die standbeelden en in het gelied lopen.
dat klopt, je mag hun geld niet hebben. maar met Yuans/Euro's kun je nog wel wat kopen, zoals een liter zelfgestookte vodka voor 50 eurocentquote:
is dit een verkapte zelfdoodsverwensing?quote:
heb je er een blog over?quote:Op maandag 4 september 2017 23:07 schreef Oscar. het volgende:
[..]
dat klopt, je mag hun geld niet hebben. maar met Yuans/Euro's kun je nog wel wat kopen, zoals een liter zelfgestookte vodka voor 50 eurocent
Ik maakte een spelfoutje.quote:Op maandag 4 september 2017 23:08 schreef Oscar. het volgende:
[..]
is dit een verkapte zelfdoodsverwensing?
Klinkt goed, eens kijken of TUI ook die kant opgaat.quote:Op maandag 4 september 2017 23:07 schreef Oscar. het volgende:
[..]
dat klopt, je mag hun geld niet hebben. maar met Yuans/Euro's kun je nog wel wat kopen, zoals een liter zelfgestookte vodka voor 50 eurocent
voor 9,99 kan je met Ryanair meequote:Op maandag 4 september 2017 23:09 schreef Martinello het volgende:
[..]
Klinkt goed, eens kijken of TUI ook die kant opgaat.
Fox welquote:Op maandag 4 september 2017 23:09 schreef Martinello het volgende:
[..]
Klinkt goed, eens kijken of TUI ook die kant opgaat.
Maar twee recensies, de rest kan het niet meer navertellen.quote:Op maandag 4 september 2017 23:10 schreef Oscar. het volgende:
Krijgt wel een 5,8 op zoover
http://www.zoover.nl/noor(...)delingen#upperPaging
China.quote:Op maandag 4 september 2017 23:12 schreef 6star6lord6 het volgende:
Zuid Korea is het as van het kwaad
ik gaf de 4quote:Op maandag 4 september 2017 23:11 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Maar twee recensies, de rest kan het niet meer navertellen.
waar midden in het hotel een hele spionage afdeling zitquote:Op maandag 4 september 2017 23:10 schreef Oscar. het volgende:
Krijgt wel een 5,8 op zoover
http://www.zoover.nl/noor(...)delingen#upperPaging
merk je niets van, behalve dat die nummers net ontbreken.quote:Op maandag 4 september 2017 23:13 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
waar midden in het hotel een hele spionage afdeling zit
helemaal tot aan afghanistanquote:Op maandag 4 september 2017 23:13 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Japan zou China weer moeten annexeren.
Noord-Korea straks bij de eurovisie songfestivalquote:
Otto Warmbier ging nat.quote:Op maandag 4 september 2017 23:13 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
waar midden in het hotel een hele spionage afdeling zit
Hij kijkt iedereen ook met scheve ogen aan.quote:Op maandag 4 september 2017 23:15 schreef monkyyy het volgende:
Nooit een vrolijk verhaal die Remco, Sad!
Vertel ons meerquote:Op maandag 4 september 2017 23:19 schreef Coco. het volgende:
Ze moesten eens mijn zoekgeschiedenis zien.
Echt een kul bewijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |