quote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:54 schreef superworm het volgende:
[..]
Moeten we wel een extreem stichting-achtige naam. Zo'n makkelijk onthoudbare naam met een stomme woordspeling erin.
Stichting Bij de Hand.
Of Stichting Bijenbehouders of zo.
Stichting Bee-KeepersHelpt allen mee
Of juist een gewone doeltreffende als Stichting Imkerhulp Nederland, of Stichting Help de Bij.
Het zijn bijen, geen kippenquote:
De koningin wordt bevrucht door de darren, en zij legt eitjesquote:
KvK-kosten zijn 0 per jaar voor stichtingen, is gratis na aanvankelijke registratie. Rabobank vergoedt tot 25 euro per maand de kosten voor stichtingen. Dat even uitgerekend en dat komt op ongeveer 3 of 4 euro per maand als we veel donaties krijgen, dus het valt alleszins mee.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:50 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Een zakelijk rekeningnummer (en ik meende dat stichting daar ook onder valt) is wel veel prijziger dan een particuliere rekening. En er zitten misschien nog andere kosten aan een stichting? Ik zou het wel even goed uitzoeken van te voren.
Stichting Bij-Standquote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:54 schreef superworm het volgende:
[..]
Moeten we wel een extreem stichting-achtige naam. Zo'n makkelijk onthoudbare naam met een stomme woordspeling erin.
Stichting Bij de Hand.
Of juist een gewone doeltreffende als Stichting Imkerhulp Nederland, of Stichting Help de Bij.
Wat knokkels zegt... kom ik op terug.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:54 schreef superworm het volgende:
[..]
Stichting Bij de Hand.
Fair enoughquote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:32 schreef knokkels het volgende:
[..]
De koningin wordt bevrucht door de darren, en zij legt eitjes
Niet helemaal. Het bestuur van de stichting is hoofdelijk aansprakelijk voor eventuele misstanden zoals fraude of nalatigheid en dergelijke. Daar kun je je natuurlijk tegen verzekeren al vraag ik me af of dat hier de moeite waard is.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:40 schreef superworm het volgende:
[..]
Nope, die liggen dan bij de stichting zelf. Punt is dat nu dit geld gewoon op m'n eigen rekening staat waar ook de boodschappen van worden betaald. En zelfs als ik een aparte rekening open, is dat nog steeds 'mijn' rekening en 'mijn' geld, en dat wil ik eigenlijk echt liever niet. Het is immers niet mijn geld. Een stichting lost dat probleem op. En maakt giften boven 1% van iemands verzamelinkomen meteen aftrekbaar.
Inderdaad het niet waard, plus, we doen niet aan fraude, alleen aan bijenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet helemaal. Het bestuur van de stichting is hoofdelijk aansprakelijk voor eventuele misstanden zoals fraude of nalatigheid en dergelijke. Daar kun je je natuurlijk tegen verzekeren al vraag ik me af of dat hier de moeite waard is.
Wie is die andere iemand?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:56 schreef superworm het volgende:
[..]
Inderdaad het niet waard, plus, we doen niet aan fraude, alleen aan bijenIn dit geval gaat het puur om officieel maken van het kleine beetje (relatief tov andere goede doelen) dat we hier bijdragen. Bestuur zal vooralsnog bestaan uit mezelf, m'n pa (columnist Gramps, op FOK! ook) en nog iemand die zich welwillend opstelt. Pa wordt er dan na het oprichten uiteindelijk uitgegooid omdat je geen meerderheid uit zelfde familie mag hebben in een bestuur, als je ANBI-status wilt hebben. Maar om het beginnetje te maken maakt het niks uit.
O ik bedoelde dat inderdaad als 'weten we nog niet', wie maar wil. Mensen die geïnteresseerd zijn in de zaak, en of mijn beste vriendin bijvoorbeeld. De functie die overblijft is gok ik penningmeester of secretaris. Afhankelijk van wie wat wil. Mezelf bombardeer ik gewoon tot voorzitter. Vieze fascist dat ik ben.quote:
Is het nog nodig? Zo ja, wat is het rekeningnummer?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:46 schreef superworm het volgende:
Iemand hier met een Raborekening, een tientje te veel, en een enorme drang om die 2990 3000 te maken in ruil voor je naam in een FP-nieuwsberichtje?![]()
quote:Op woensdag 7 juni 2017 06:12 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Is het nog nodig? Zo ja, wat is het rekeningnummer?
Ik bedacht me dat ik nog niks gedoneerd heb, alleen een autoritje naar België en terug
Top!quote:Op dinsdag 6 juni 2017 20:24 schreef superworm het volgende:
[..]
KvK-kosten zijn 0 per jaar voor stichtingen, is gratis na aanvankelijke registratie. Rabobank vergoedt tot 25 euro per maand de kosten voor stichtingen. Dat even uitgerekend en dat komt op ongeveer 3 of 4 euro per maand als we veel donaties krijgen, dus het valt alleszins mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top!quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:45 schreef Castus het volgende:
Ik wil ook graag doneren. Zou ik het rekeningnummer mogen?
Ik heb altijd te doen met alle bijen aangezien het slecht gaat met ze en ze van levensbelang zijn. Thuis ook alleen maar bijvriendelijke planten
Ja, daarom loopt deze actie denk ik deels ook zo goed. Mensen snappen niet alleen dat bijen belangrijk zijn, maar de beessies hebben het op de een of andere manier ook altijd verrekte lastig.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:59 schreef Castus het volgende:
Bijen worden altijd zo gespest lijkt het. Van die wespen die niets toevoegen en die reuse Hornets die bijen opeten.. Dan nog weer die imkers die bestolen worden of vandalen die de boel kapot trappen.
Waarvan akte! We tellen 'm morgen op zodra ie binnen isquote:Een donatie voor deze beestjes geef ik dan ook met plezier.
BeeWarezquote:
Deze fantastische user heeft ¤30,- gedoneerd!quote:
En deze held loost in één klap ¤75,- in ons potje!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door superworm op 08-06-2017 14:49:12 ]
Hierbij koopt ons doel opnieuw voor 7,80 een velletje van 10 zegels. We zijn na 1 dag al door de postzegels heen. De zakjes zaad gaan als warm... ehh... broodjes over de toonbank!quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Goed bezig![]()
En nog bedankt voor de info over die "iemand"
Fantastisch!quote:Op vrijdag 9 juni 2017 12:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
een donatie wil ik deze maand sowieso even doeneven wachten op het "vakantie" geld en dan eens kijken hoeveel we doneren gaan..
Dat komt binnen enkele weken zeker aan bod, ik zal je tegen die tijd ook even quoten. We proberen nog uit te vogelen of GPS kan en de bijen niet hindert, daar heb ik meerdere lijntjes over uitstaan naar bedrijven, instellingen enzovoorts.quote:en is er misschien nog behoefte aan vervoer van spullen in noord nederland? (Gr/Fr/Dr)?
Ja he? Sinds het opnieuw kickstarten van de donaties week of twee gelee, nu alweer 1100 euro erbij!quote:
Hahah, tof, daar zeggen we geen nee tegen natuurlijk! Ik stuur je even een PM.quote:Heb trouwens zelf al wat bijvriendelijke bloemen in de tuin. Geen idee wat het precies is (klein, paars, vijf blaadjes per bloem geloof ik) maar ze komen er elk jaar met hordes op af. Maar hey, stiekem een beetje zaad lozen in de buurt lijkt me eigenlijk ook wel lachen, heb je nog 50 gram liggen? Daar kom ik voorlopig al een redelijk eind mee, denk ik. [ afbeelding ]
Jazeker! Hier in de gemeente en op een basisschool vlakbij hebben ze ditzelfde zaad over veldjes uitgestrooid (en ook in gras-bermen naast wegen en de boorden van sloten). Overal bloemetjesquote:Op vrijdag 9 juni 2017 14:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
kan je die zaadjes ook uitstrooien op een grasveld? of word het dan niks?
Ahquote:Op vrijdag 9 juni 2017 14:52 schreef superworm het volgende:
[..]
Jazeker! Hier in de gemeente en op een basisschool vlakbij hebben ze ditzelfde zaad over veldjes uitgestrooid (en ook in gras-bermen naast wegen en de boorden van sloten). Overal bloemetjes
Inderdaad is rigoureus maaien het grootste probleem. Hier vonden de boeren het wel best, de sloten die niet gedregd hoeven worden kan je lekker laten groeien en dat kost dan meteen minder. Plus bijen die je gewas bevruchten.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 14:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Ahnou nog even bij de "grondeigenaar" informeren of die het een bezwaar vind
zelf heb ik geen geschikte tuin (compleet betegeld door de verhuurder en mag het er niet uit trekken :| ) en om ze nou maar uit te strooien op het gemeentelijke grasveld gaat ook wat ver
en dan worden ze toch rigoureus omgemaait :/
Deze vind ik zelf ook het tofst. Ik zat te kloten tijdens het werk om een logo te verzinnen. Heb nu dit, idee was om een simplistisch schattig bijtje te tekenen (die lijkt op, maar niet hetzelfde is als want copyright, die bijtjes op de tussenstandplaatjes) met de letters ZZV er 'zoemend' omheen. Nou kan ik niet geweldig tekenen en helemaal niet photoshoppen en zo maar wellicht kan iemand hier iets mee:quote:Op vrijdag 9 juni 2017 14:26 schreef StruisVogelt het volgende:
heurluk Topic![]()
![]()
Stichting Zie Ze Vliegen![]()
Dank je, betaling komt eraan. =)quote:Op vrijdag 9 juni 2017 13:03 schreef superworm het volgende:
Hahah, tof, daar zeggen we geen nee tegen natuurlijk! Ik stuur je even een PM.
Ah die heb ik hier ook staan, maar hier komen er alleen veel hommels op af.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 17:47 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dank je, betaling komt eraan. =)
Ondertussen in m'n achtertuin:
[ afbeelding ]
Bijtjes!<3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |