Toevallig zat ik net te lezen:quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat je schepper het klimaat bepaalt en wij er dus niets aan kunnen doen.
quote:The 66-year-old Republican, who is a climate change skeptic, made the remark at a town hall in Coldwater, Michigan, on Friday.
“I believe there’s climate change,” Walberg said, according to a video of the exchange obtained by HuffPost. “I believe there’s been climate change since the beginning of time. I believe there are cycles. Do I think man has some impact? Yeah, of course. Can man change the entire universe? No.”
“Why do I believe that?” he went on. “Well, as a Christian, I believe that there is a creator in God who is much bigger than us. And I’m confident that, if there’s a real problem, he can take care of it.”
En niet alleen republikeinen natuurlijkquote:Op donderdag 1 juni 2017 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat is het nivo bij een niet gering aantal republikeinen.
Het is volstrekt achterlijk en extreem schadelijk, dat er meer mensen zijn die dit soort waanbeelden hebben is daarvoor niet echt relevant.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Tsja, toch niet zo vreemd
Zo denken er op de aarden miljoenen zo niet miljarden over
Selectieve bijbellezers zijn er inderdaad in alle soorten en maten.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En niet alleen republikeinen natuurlijk
Ja, op macroschaal gaat die verklaring op. Maar het individu heeft natuurlijk in beginsel geen enkele boodschap aan een abstracte entiteit als "het electoraat" en haar wensen. Men wordt gewoon in een staat geboren en is onderworpen aan haar wetten, ongeacht hoe men op morele gronden tegen een bepaalde wet aan kan kijken. Een religieuze tekst moet "resoneren" bij de lezer voor haar werking.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:04 schreef Igen het volgende:
[..]
In een democratisch land functioneert het in principe zodanig, dat de mensen een bepaalde moraliteit nastreven en dan politici kiezen die die moraliteit in wetgeving vastleggen. De gelding van de wet is dan dus niet gebaseerd op autoriteit. Eerder andersom: de autoriteit bestaat bij de gratie ervan, dat in overeenstemming met de wensen van de burgers wordt gehandeld.
Ik luister In Rainbows.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:13 schreef skysherrif het volgende:
Gwn lekker de waltz luisteren ja toch
Hier Tears for Fears. Erik zou trots zijnquote:Op donderdag 1 juni 2017 00:13 schreef skysherrif het volgende:
Gwn lekker de waltz luisteren ja toch
Alleen als er een real problem is waar ze zelf niet zo happig op zijn nemen ze het heft liever wel zelf in handen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:12 schreef Tchock het volgende:
Hoe je deze puinhoop van een wereld kunt bekijken en dan kunt concluderen "if there’s a real problem, he can take care of it" is iets wat ik nooit zal begrijpen.
Hihi, is iets voor Kowloonquote:Op donderdag 1 juni 2017 00:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hier Tears for Fears. Erik zou trots zijn.
Maar dan de albumversies. Radiohead's beste album (na OK Computer).quote:
Voor een reliwappie niet nee. Voor een normaal weldenkend mens is het absurd als de ideeën van de SGP aansluiten bij de zijne.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:10 schreef Kowloon het volgende:
Omdat de SGP per saldo het beste aansluit bij mij politieke ideeën. Geen gekke redenatie toch?
Dat luister ik ook wel eens. Heb hier zo'n hele foute 80's disco mix van Shout! op vinyl.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hier Tears for Fears. Erik zou trots zijn.
Eens een beetje luisteren, ik luister eigenlijk echt nooit albums.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dan de albumversies. Radiohead's beste album (na OK Computer).
Jawel hoor, de verkoop van nieuwe auto's die rijden op fossiele brandstof zal tussen nu en 15 jaar gewoon verboden worden in de EU, daar ben ik van overtuigd.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:20 schreef Kowloon het volgende:
Nog even over duurzame energie en het gebruik daarvan. Denken jullie werkelijk dat de overheid regels kan formuleren en subsidieprogramma's kan opstellen die tegen de heersende marktkrachten in werken? Hier en daar kan de overheid mogelijk wat bijschaven, maar het is niet alsof veranderingen op het terrein van duurzaamheid vallen of staan met de steun van de overheid. Mede daarom maak ik echt weinig zorgen over het afschieten van het klimaatakkoord. Die verduurzaming van de economie komt er vanzelf omdat marktpartijen, van grote bedrijven tot aan consumenten, steeds meer aanbieden en vragen op het terrein van duurzaamheid.
De stoomtrein is ook niet vervangen door elektrische treinen omdat de overheid daar achteraan heeft gezeten. Nee, zowel aanbieders van vervoersdiensten als gebruikers van vervoersdiensten zagen simpelweg de grote voordelen van elektrische treinen in.
Een ander groot voordeel van de SGP is dat je allerlei progressieven er goed mee in de gordijnen kan krijgen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor een reliwappie niet nee. Voor een normaal weldenkend mens is het absurd als de ideeën van de SGP aansluiten bij de zijne.
De aanbieders van vervoersdiensten waren in die tijd toch gewoon Staatsbedrijven?quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:20 schreef Kowloon het volgende:
Nog even over duurzame energie en het gebruik daarvan. Denken jullie werkelijk dat de overheid regels kan formuleren en subsidieprogramma's kan opstellen die tegen de heersende marktkrachten in werken? Hier en daar kan de overheid mogelijk wat bijschaven, maar het is niet alsof veranderingen op het terrein van duurzaamheid vallen of staan met de steun van de overheid. Mede daarom maak ik echt weinig zorgen over het afschieten van het klimaatakkoord. Die verduurzaming van de economie komt er vanzelf omdat marktpartijen, van grote bedrijven tot aan consumenten, steeds meer aanbieden en vragen op het terrein van duurzaamheid.
De stoomtrein is ook niet vervangen door elektrische treinen omdat de overheid daar achteraan heeft gezeten. Nee, zowel aanbieders van vervoersdiensten als gebruikers van vervoersdiensten zagen simpelweg de grote voordelen van elektrische treinen in.
Mijn gedachten ook Kowkow. Hoewel je niet moet vergeten dat de overheid zelf ook een van de grootste energieverbruikers is en het dus wel degelijk zoden aan de dijk zet als ze de eigen organisatie verduurzaamt. En je moet als beleidseconoom natuurlijk geen prikkels ontwerpen die tegen de markt indruisen - dat is ineffectief - maar die die stimuleren en versterken waar nodig.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:20 schreef Kowloon het volgende:
Wat dat betreft zullen Thierry en Kees het vast goed vinden, samen lekker zinnen bedenken die linksen boos maaktquote:Op donderdag 1 juni 2017 00:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een ander groot voordeel van de SGP is dat je allerlei progressieven er goed mee in de gordijnen kan krijgen.
Homo's bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een ander groot voordeel van de SGP is dat je allerlei progressieven er goed mee in de gordijnen kan krijgen.
Succes morgen pikquote:Op donderdag 1 juni 2017 00:27 schreef Kaas- het volgende:
Wel een goede TT trouwens. Maar goed, ik ga weer even een nutteloze poging tot slapen doen. 'Rusten' zal toch op z'n minst moeten lukken.
Neem anders nog even een shotje sterke drank.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:27 schreef Kaas- het volgende:
Wel een goede TT trouwens. Maar goed, ik ga weer even een nutteloze poging tot slapen doen. 'Rusten' zal toch op z'n minst moeten lukken.
Subsidies niet, maar sommige regels denk ik wel. Maar dan moet je het met name zoeken in het al dan niet aanwijzen van gebieden als wingebied voor fossiele brandstoffen. Beleidsmatige afwegingen tussen "de natuur" en "de industrie", om het maar even plat te verwoorden.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:20 schreef Kowloon het volgende:
Shandytjequote:Op donderdag 1 juni 2017 00:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Neem anders nog even een shotje sterke drank.
A Soft Murmur downloaden op je telefoon, en dan een regenbuitje simuleren terwijl je ligt te ronken.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:27 schreef Kaas- het volgende:
En hoe draagt dat bij aan de overgang van voertuigen op meer duurzame 'brandstof'?quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Jawel hoor, de verkoop van nieuwe auto's die rijden op fossiele brandstof zal tussen nu en 15 jaar gewoon verboden worden in de EU, daar ben ik van overtuigd.
Ha, waarom niet. Twee goede slokken Glenfiddich gehad. Lekker warm op de borst wel. Direct zin om nog ff te liggen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Neem anders nog even een shotje sterke drank.
Sky wanneer hij shandy ziet :quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dat je te simpel stelt dat elke wenselijke ontwikkeling zich ook vanzelf zal voordoen, en anderzijds dat sturing door de overheid geen nuttig effect kan hebben.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En hoe draagt dat bij aan de overgang van voertuigen op meer duurzame 'brandstof'?Zo'n verbod is pure symboolpolitiek. Als elektrisch rijden nog niet klaar zou zijn voor de markt dan is zo'n verbod onhaalbaar omdat dat zou betekenen dat mensen hun mobiliteit op zouden moeten geven. Dat gaat nooit gebeuren. Als elektrisch rijden wel klaar is voor de markt is zo'n verbod onzinnig omdat marktkrachten er dan vanzelf voor zorgen dat men op grote schaal overstapt.
Binnen vijftien jaar is elektrisch rijden zeker wel klaar voor de markt, binnen vijf jaar al schat ik. Maar als je als overheid geen wetgeving opstelt om snel van de vervuilende auto's af te raken blijven die nog decennia rondrijden met alle vervuiling van dien.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En hoe draagt dat bij aan de overgang van voertuigen op meer duurzame 'brandstof'?Zo'n verbod is pure symboolpolitiek. Als elektrisch rijden nog niet klaar zou zijn voor de markt dan is zo'n verbod onhaalbaar omdat dat zou betekenen dat mensen hun mobiliteit op zouden moeten geven. Dat gaat nooit gebeuren. Als elektrisch rijden wel klaar is voor de markt is zo'n verbod onzinnig omdat marktkrachten er dan vanzelf voor zorgen dat men op grote schaal overstapt.
GrGr en succes morrgen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ha, waarom niet. Twee goede slokken Glenfiddich gehad. Lekker warm op de borst wel. Direct zin om nog ff te liggen.
Bedankt beide en Gr
Maken ze daarmee ineens een volstrekt andere kosten/baten afweging? Nee.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
De aanbieders van vervoersdiensten waren in die tijd toch gewoon Staatsbedrijven?
Het uiteindelijke doel maakt dan ook helemaal niks uit. Het gaat er om dat duurzame technologieën hun weg moeten vinden naar marktpartijen, van consument tot multinational.quote:Bovendien ging dat niet om het milieu en de toekomst van (de leefbaarheid van) onze planeet dus ik vind het een scheef voorbeeld.
Er gaan tientallen miljarden aan subsidie om in de windsector, en nog las ik van de week dat slechts 6 % van de energieopwekking in Nederland uit windenergie komt. Ben je dan wel effectief bezig? Ik waag het te betwijfelen. Bovendien worden in Nederland producten en diensten geproduceerd waarvan tot ver buiten onze landsgrenzen profijt wordt getrokken. Het is oneerlijk om de energie die dat kost volledig aan Nederland toe te rekenen.quote:Ik twijfel er niet aan dat de markt uiteindelijk zelf wel ergens zou komen. Maar dan alleen maar uit kostenoverweging en dat gaat gewoon veel te langzaam, er moet zo snel mogelijk zo veel mogelijk gebeuren. Dat er überhaupt windmolens in Nederland worden gebouwd is grotendeels te danken aan subsidie en ik vind dat iets heel goeds. Het sluiten van kolencentrales is ook iets wat de overheid veel beter door kan drukken dan wachten tot de markt het zelf doet (wat aan het eind van de levensduur van die centrales is, en als het dan economisch haalbaar is wordt er gewoon een nieuwe gebouwd).
Omdat we de aarde kapotmaken, Kowloon. Zelfs als we vandaag zouden stoppen met alle uitstoot leidt dat tot opwarming van meer dan een graad, wat uitsterven van talloze diersoorten tot gevolg zal hebben, een positieve feedback loop die nog meer opwarming veroorzaakt, zeespiegelstijging waardoor alle laaggelegen gebieden gevaar lopen, catastrofale droogtes en ga zo maar door.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:55 schreef Kowloon het volgende:
Ook snap ik niet zo goed waarom er ineens zo'n enorme haast is met bijvoorbeeld het sluiten van kolencenteales. Verduurzaming is naar mijn echt iets voor de lange termijn. Het is een mammoettanker die langzaam maar zeker (!) van koers wijzigt. Of je een paar kolencentrales vijf of tien jaar open houdt, op een periode van vijftig tot honderd jaar is de impact daarvan nihil.
Dit moeten we niet teveel kijken ketchupquote:Op donderdag 1 juni 2017 01:00 schreef KetchupFTW het volgende:
Dit is dus precies zoals je niet als politieagent te werk moet gaan.
Ik zie de overheid meer als een oliemannetje. Her en der smering aanbrengen in knelpunten in markt en maatschappij. Daar waar zich knelpunten in de markt vormen moet de overheid kijken wat zij bij kan dragen om dat te verhelpen, denk bijvoorbeeld aan garantstellingen voor leningen, zorgen dat er voldoende gekwalificeerde mensen opgeleid worden, handelsbelemmeringen wegpoetsen, het wegnemen van contraproductieve subsidies, etc..quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Mijn gedachten ook Kowkow. Hoewel je niet moet vergeten dat de overheid zelf ook een van de grootste energieverbruikers is en het dus wel degelijk zoden aan de dijk zet als ze de eigen organisatie verduurzaamt. En je moet als beleidseconoom natuurlijk geen prikkels ontwerpen die tegen de markt indruisen - dat is ineffectief - maar die die stimuleren en versterken waar nodig.
Wel eens trouwens, ik ga er ook graag wat financieel op achteruit als dat onze mooie planeet redt, op dat puntje ben ik weer ongekend progressief ghehequote:Op donderdag 1 juni 2017 01:04 schreef Tchock het volgende:
Ik kan me daar echt kwaad om maken, alles wat mooi is op deze planeet sterft om ons heen af en dan gaan mensen lopen soebatten over promillepunten economische groei en of het wel werkelijk effectief is. Want och het zou toch maar de handel schaden of misschien wordt niet elke euro subsidie op de allerbeste manier gebruikt. En zo'n zak schijt van een Trump die de enige wereldwijde stap die er is genomen - hoewel ook dat veel te weinig is - gaat torpederen voor wat electoraal gewin met de belofte dat de banen in de kolenmijnen weer terugkomen wat een flagrante leugen is.
oh trouwens dat laatste filmpje met die agenten en die rappers is bewezen fakequote:Op donderdag 1 juni 2017 01:00 schreef KetchupFTW het volgende:
Dit is dus precies zoals je niet als politieagent te werk moet gaan.
Ja, het is vervelend voor die mensen dat ze hun baan verliezen en daardoor achteruit gaan. De VS zou dat kunnen opvangen met een degelijk sociaal vangnet of door innovatie te stimuleren maar het is geen makkelijke opgave.quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wel eens trouwens, ik ga er ook graag wat financieel op achteruit als dat onze mooie planeet redt, op dat puntje ben ik weer ongekend progressief ghehe
Aan de andere kant voel ik wel mee met de problemen van mensen in bijv. die rust belt die echt in de problemen zitten, omdat heel die industrie nu instort.
Ik betwijfel het zeer. De klimaatsystemen op Aarde zijn ronduit reusachtig. Ik geloof niet dat tien jaar eerder of later daarin heel veel uit gaat maken. Daarmee wil ik niet stellen dat het op zijn beloop gelaten moet worden, maar wel dat er geen reden is om bijvoorbeeld abrupt kolencentrales te gaan sluiten. Dat is overigens op zich ook weer verspilling van grondstoffen en energie.quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat we de aarde kapotmaken, Kowloon. Zelfs als we vandaag zouden stoppen met alle uitstoot leidt dat tot opwarming van meer dan een graad, wat uitsterven van talloze diersoorten tot gevolg zal hebben, een positieve feedback loop die nog meer opwarming veroorzaakt, zeespiegelstijging waardoor alle laaggelegen gebieden gevaar lopen, catastrofale droogtes en ga zo maar door.
En we gaan niet vandaag stoppen, en ook niet over tien jaar. Je kunt niet je kop in het zand steken en stellen "dat loopt allemaal zo'n vaart niet wat maakt die tien jaar nou uit". En inderdaad, Nederland kan niet alles zelf doen. Alleen doen we haast geen flikker momenteel.
Het zal wel moeten Tchock, tot in het quasi oneindige doorsubsidieren is niet de manier om het functioneren van een economie veranderen. Je zult uit moeten gaan van de heersende krachten in de markt.quote:En je hele verhaal rust op de aanname dat het over tien jaar wél economisch voordeliger is - zonder staatsingrijpen - om over te stappen. Dat geloof ik ook niet.
Dat zijn nou precies die heersende krachten in de economie waar ik het over heb. Trump zal falen in zijn opzet om een inefficiënte en achterhaalde sector nieuw leven in te blazen. Marktpartijen zitten er simpelweg niet op te wachten. Evengoed zal Trump met het stappen uit het klimaatakkoord de wereldwijde marktontwikkeling richting duurzaamheid niet tegen kunnen houden.quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
In elk geval is die banen terugbrengen geen optie. We hebben ook geen straatlantarens op olie omdat we de banen van de lichtontstekers moesten behouden.
gelijk ziekmeldenquote:Op donderdag 1 juni 2017 01:44 schreef LelijKnap het volgende:
Over 4 uur gaat de wekker. Lig al 3 u te draaien. Koppijn. Eerste werkdag. Tyfus.
Trek een blik bier open.quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:44 schreef LelijKnap het volgende:
Over 4 uur gaat de wekker. Lig al 3 u te draaien. Koppijn. Eerste werkdag. Tyfus.
Via de gemeente. Tijdelijk kutbaantje. Ziekmelden is geen optie denk.quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
gelijk ziekmelden
waar ga je werken
Plantsoentjes harken?quote:Op donderdag 1 juni 2017 02:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Via de gemeente. Tijdelijk kutbaantje. Ziekmelden is geen optie denk.
Sterker nog, wat denkt Trump voor producten af te zetten buiten zijn landsgrenzen als ze energie slurpen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat zijn nou precies die heersende krachten in de economie waar ik het over heb. Trump zal falen in zijn opzet om een inefficiënte en achterhaalde sector nieuw leven in te blazen. Marktpartijen zitten er simpelweg niet op te wachten. Evengoed zal Trump met het stappen uit het klimaatakkoord de wereldwijde marktontwikkeling richting duurzaamheid niet tegen kunnen houden.
best chill, ga slapen dan, met 4 uur slaap is dat nog wel te doenquote:Op donderdag 1 juni 2017 02:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Neh verwijfd werk achter een bureau.
Misschien. Moet dan wel nu wegvallen. 8 utjes (+ hoop reistijd). Gaat n lange dag wordenquote:Op donderdag 1 juni 2017 02:02 schreef skysherrif het volgende:
[..]
best chill, ga slapen dan, met 4 uur slaap is dat nog wel te doen
of hoeveel uur moet je
Ik heb laatst wel een keer van 11.00 tot 18:00 met 0 uur slaap gewerkt, het is te doen, maar niet aan te radenquote:Op donderdag 1 juni 2017 02:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Misschien. Moet dan wel nu wegvallen. 8 utjes (+ hoop reistijd). Gaat n lange dag worden
Ja. Is wel aardig. Setting, beeldregie en soundtrack zijn fantastisch. Maar het verhaal is duidelijk 20 jaar oud. Inmiddels is een dergelijk verhaal al tig keer verteld. Het is daarom vrij zwak en afgezaagd. Al met al is de hele film wel de moeite waard, maar niet vanwege het originele verhaal.quote:
Succes!quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:20 schreef Kaas- het volgende:
Al sinds even na tienen in bed, maar kan voor geen meter slapen joh.Voer in m'n hoofd telkens het sollicitatiegesprek van morgenvroeg.
In gedachten gaat dat overigens perfect.
Hij is een mooi voorbeeld van de struisvogelbenadering. Past mooi op de ladder die de klimaat "sceptici" graag bewandelen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat we de aarde kapotmaken, Kowloon. Zelfs als we vandaag zouden stoppen met alle uitstoot leidt dat tot opwarming van meer dan een graad, wat uitsterven van talloze diersoorten tot gevolg zal hebben, een positieve feedback loop die nog meer opwarming veroorzaakt, zeespiegelstijging waardoor alle laaggelegen gebieden gevaar lopen, catastrofale droogtes en ga zo maar door.
En we gaan niet vandaag stoppen, en ook niet over tien jaar. Je kunt niet je kop in het zand steken en stellen "dat loopt allemaal zo'n vaart niet wat maakt die tien jaar nou uit". En inderdaad, Nederland kan niet alles zelf doen. Alleen doen we haast geen flikker momenteel.
En je hele verhaal rust op de aanname dat het over tien jaar wél economisch voordeliger is - zonder staatsingrijpen - om over te stappen. Dat geloof ik ook niet.
Prachtige redenering inderdaad.quote:Heerlijk Thierry Baudet verbieden
[...]
Toch houden mensen hardnekkig vol dat je opvattingen kunt bestrijden door ze te onderdrukken. Zo protesteert – geen grap – de actiegroep ‘Utrecht voor Iedereen’ 19 juni tegen de komst van Thierry Baudet omdat „types zoals Baudet” door hun opvattingen over vrouwen en immigratie – nog steeds geen grap – „niet welkom zijn in Utrecht’’.
Omdat iedereen welkom is, is Baudet niet welkom: het verse Kamerlid reageerde schaterlachend op de redenering, en dat kon je hem moeilijk kwalijk nemen.
Meh, dit gaat meer om het 'verbieden' van andersdenkenden. In plaats van het debat aan te gaan, weigeren steeds meer mensen om met de ander te gaan praten of ontzeggen anderen zelfs het recht om ergens te zijn of te spreken. En als dat dan ook nog door een groep wordt gedaan die 'Utrecht voor iedereen' heet, is het wel heel sneu.quote:Op donderdag 1 juni 2017 08:27 schreef Mystikvm het volgende:
Er kan geen topic voorbij gaan zonder dat het even over Thierry moet gaan. De verhouding tussen de aandacht voor de man versus zijn werkelijke invloed is nogal zoek.
En dan had men het laatst nog over niet zoveel aandacht schenken aan randfiguren die 2% van de meningen in het debat vertegenwoordigen, maar wel 50% van de tijd opeisen.
Die redenering is natuurlijk volkomen idioot. Maar de hypocrisie op links is door Fleur hoetheetzeookalweer al goed blootgelegd.quote:Op donderdag 1 juni 2017 08:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Meh, dit gaat meer om het 'verbieden' van andersdenkenden. In plaats van het debat aan te gaan, weigeren steeds meer mensen om met de ander te gaan praten of ontzeggen anderen zelfs het recht om ergens te zijn of te spreken. En als dat dan ook nog door een groep wordt gedaan die 'Utrecht voor iedereen' heet, is het wel heel sneu.
Dat dit clubje mensen waarschijnlijk niet erg invloedrijk is, ben ik met je eens. Maar dit gedrag is niet slechts te vinden in de marges van de samenleving. En die ontwikkeling is er wel één die aandacht verdient. Meeus legt de connectie met identiteitspolitiek (zou kunnen), maar ik ben bang dat het misschien ook wel te maken kan hebben met gebrek aan empathie voor (of interesse in) anderen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 08:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die redenering is natuurlijk volkomen idioot. Maar de hypocrisie op links is door Fleur hoetheetzeookalweer al goed blootgelegd.
Voor zowel dit rare groepje, die uiteindelijk met 5 geitenwollensokken staan te "protesteren", als Thierry geldt dat we ze maar moeten laten zitten waar ze horen: in de marges van de maatschappij.
Ik ben geen analist, maar sinds allerlei ingeïnformeerde figuren het toneel hebben betreden dankzij het internet en sinds iedereen de mogelijkheid heeft om zijn of haar inferieure mening te laten horen, is het populair geworden om het publieke debat als een soort voetbalwedstrijd te zien, maar dan eentje waarin geen gelijkspel kan zijn. Alles is zero-sum. Jij bent de winnaar, de ander is de verliezer.quote:Op donderdag 1 juni 2017 08:38 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat dit clubje mensen waarschijnlijk niet erg invloedrijk is, ben ik met je eens. Maar dit gedrag is niet slechts te vinden in de marges van de samenleving. De ontwikkeling is er wel één die aandacht verdient. Meeus legt de connectie met identiteitspolitiek (zou kunnen), maar ik ben bang dat het misschien ook wel te maken kan hebben met gebrek aan empathie voor anderen.
Iedereen kan ook veel makkelijker mensen vinden waar ze het mee eens zijn. Dat help met het creëren van echokamers.quote:Op donderdag 1 juni 2017 08:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben geen analist, maar sinds allerlei ingeïnformeerde figuren het toneel hebben betreden dankzij het internet en sinds iedereen de mogelijkheid heeft om zijn of haar inferieure mening te laten horen, is het populair geworden om het publieke debat als een soort voetbalwedstrijd te zien, maar dan eentje waarin geen gelijkspel kan zijn. Alles is zero-sum. Jij bent de winnaar, de ander is de verliezer.
Dat gebrek aan empathie voor anderen is van alle tijden. Het is de afgelopen 15 jaar alleen ontzettend zichtbaar geworden. Met als gevolg dat mensen die daar niet mee om kunnen gaan roepen om "safe spaces". En als ze die niet krijgen, gaan ze die opeisen op heel onvriendelijke manieren.
Dit zijn uiteindelijk de zegeningen van het internet. Hordes mongolen die hun mening heel belangrijk vinden. Niets vrijheid van informatie en delen van kennis, het propageren van misinformatie en het etaleren van onkunde is wat het internet ons gebracht heeft.
Ik hoop dat het groeistuipen zijn. Ik ben bang van niet. Die echokamers zijn er altijd geweest, alleen dan heel lokaal. Nu zijn er énorme echokamers waar iedereen die maar wil zich in op kan sluiten. Het gelul over safe spaces is ook niets meer dan jouw echokamer opdringen aan anderen. Dat geldt voor dat malle clubje in Utrecht, maar ook voor de fans van Thierry. Ik zal te pessimistisch zijn, maar ik geen enkele reden waarom men dat af zou willen breken.quote:Op donderdag 1 juni 2017 08:52 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Iedereen kan ook veel makkelijker mensen vinden waar ze het mee eens zijn. Dat help met het creëren van echokamers.
Toch denk ik dat internet iets heel moois is. Want er wordt ook kennis gedeeld, mensen kunnen makkelijker machthebbers controleren, mensen maken vrienden die ze anders nooit hadden gehad en het is belangrijk voor minderheidsgroepen die willen emanciperen. We moeten alleen wel leren hoe om te gaan met zo veel informatie.
Goede post.quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:04 schreef Tchock het volgende:
Ik kan me daar echt kwaad om maken, alles wat mooi is op deze planeet sterft om ons heen af en dan gaan mensen lopen soebatten over promillepunten economische groei en of het wel werkelijk effectief is. Want och het zou toch maar de handel schaden of misschien wordt niet elke euro subsidie op de allerbeste manier gebruikt. En zo'n zak schijt van een Trump die de enige wereldwijde stap die er is genomen - hoewel ook dat veel te weinig is - gaat torpederen voor wat electoraal gewin met de belofte dat de banen in de kolenmijnen weer terugkomen wat een flagrante leugen is.
Sterkte vandaag.quote:Op donderdag 1 juni 2017 01:44 schreef LelijKnap het volgende:
Hoi Kowloon.quote:Op donderdag 1 juni 2017 09:02 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Willen jullie meer of minder economische groei?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |