In een omelet voeg je ook andere dingen bij wat ik dus doe. Ik roerbak dan alles behalve het geel.quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:31 schreef DKS het volgende:
Dat heet dan toch geen omelet maar spiegelei?
Ik doe het al jaren op dezelfde manier als jij en ben nooit ziek geworden ervan.
Je haalt dat gele bolletje er eerst uit??quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:33 schreef Atak het volgende:
[..]
In een omelet voeg je ook andere dingen bij wat ik dus doe. Ik roerbak dan alles behalve het geel.
Nee. Die laat ik gewoon in de pan en raak ze niet aan.quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:35 schreef DKS het volgende:
[..]
Je haalt dat gele bolletje er eerst uit??
Ik kan me er eerlijk gezegd geen voorstelling van maken.quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:38 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee. Die laat ik gewoon in de pan en raak ze niet aan.
Exact. Je hebt daar skills voor nodig.quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:41 schreef DKS het volgende:
[..]
Je roerbakt het wit maar je blijft van het gele bolletje af??
Ja of je eieren even wassen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:42 schreef nanuk het volgende:
Salmonella zit voor zover ik weet aan de buitenkant van het ei. Met het breken van de schaal kan het echter wel de binnenkant besmetten. Als je dus voorzichtig breekt en niet in de buurt van het geel komt zou het moeten gaan. Geen garantie.
Maar dat gele bolletje ligt wel in de hete pan? dan bakt het toch ook...quote:
Nee. Het geel is lichter dus dat blijft dobberen op de oppervlakte terwijl het wit zwaarder is dus dat kom in contact met de pan.quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:59 schreef Karstman het volgende:
[..]
Maar dat gele bolletje ligt wel in de hete pan? dan bakt het toch ook...
Ik begrijp het ook niet helemaal.quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:59 schreef Karstman het volgende:
[..]
Maar dat gele bolletje ligt wel in de hete pan? dan bakt het toch ook...
Nee ik zit niet te trollen maar wat jij beschrijft noemen we hier een spiegelei.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:13 schreef Atak het volgende:
Zo moeilijk is het toch niet of zitten jullie nu te trollen?
Het wit = raak ik aan
Het geel = raak ik niet aan
Zo moeilijk is het niet en simpeler kan ik het ook niet maken.
dit jaquote:Op woensdag 31 mei 2017 15:18 schreef DKS het volgende:
[..]
Nee ik zit niet te trollen maar wat jij beschrijft noemen we hier een spiegelei.
En daarom heeft Piet z'n eigen topic in CUL.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Rauw ei bevat vaak de parasiet Nochuncutopic Cutuserus die veroorzaakt bij mensen zaken als een vergroot zelfbeeld, irritant gedrag, onsamenhangende uitspraken doen. Meestal eindigen deze mensen als buttboy in een colombiaans bordeel.
Deze parasiet gaat niet dood door je eieren in te vriezen, omdat ze het verschil niet weten tussen zichzelf en een bacterie
Het is geen spiegelei want ik voeg er ook champignons en andere dingen bij.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:18 schreef DKS het volgende:
[..]
Nee ik zit niet te trollen maar wat jij beschrijft noemen we hier een spiegelei.
Nee. De buitenkant wordt dicht geschroeid en van binnen blijft het rauw.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:18 schreef Karstman het volgende:
En hoe roerbak je zonder het geel aan te raken?
En blijft het geel snotterig of wordt het hard?
En dat smerige navelstrengachtige ding laat je er ook gewoon in?quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:31 schreef Atak het volgende:
Snotterig wordt het als je het wit niet doorbakt.
Begrijpende lezers.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:33 schreef Postbus100 het volgende:
Ik snap het wel. TS bakt gewoon een eitje in een koekenpan, maakt een roerei van het eiwit, schept om het gele gedeelte heen zodat het geel intact blijft, en haalt de pan van het vuur zodra het witte gedeelte gestold is maar het geel nog vloeibaar. Zo moeilijk is het niet.
En ik was nog wel zo slecht in begrijpend lezen op de basisschoolquote:
Eigenlijk was het ook niet zo moeilijk. Op Fok is het niveau gewoon lager.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:43 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
En ik was nog wel zo slecht in begrijpend lezen op de basisschool
Volgens mij een Turkse machoparasietquote:Op woensdag 31 mei 2017 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Rauw ei bevat vaak de parasiet Nochuncutopic Cutuserus die veroorzaakt bij mensen zaken als een vergroot zelfbeeld, irritant gedrag, onsamenhangende uitspraken doen. Meestal eindigen deze mensen als buttboy in een colombiaans bordeel.
Deze parasiet gaat niet dood door je eieren in te vriezen, omdat ze het verschil niet weten tussen zichzelf en een bacterie
Dat dacht ik ook maar eerder in dit draadje werd ik daarop teruggefloten. Heel kort zoeken levert op dat besmetting door het hele ei en zeker door de hele kip zit.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:47 schreef RobinOok het volgende:
De salmonellabesmetting zit meestal aan de buitenkant.
Wassen van de buitenkant is belangrijk maar de vraag is hoeveel je het er vanaf krijgt.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:47 schreef RobinOok het volgende:
De salmonellabesmetting zit meestal aan de buitenkant. Dus best een zo clean mogelijke cut maken en ei er in 1 keer uit laten glijden. Eieren splitsen dmv het heen en weer "gieten" van de dooier in de twee halve schalen is af te raden. Niet dat ik me daar iets van aantrek, maar als je wel bang bent voor salmonella is dat misschien goed om te weten.
Verder wat Spanky zegt, salmonella overleeft de 55C niet en dat wordt zo'n eitje al gauw. Ik heb in ieder geval nog nooit een koud of lauw spiegelei gegeten.
Lees dit eens lees je überhaupt je eigen topic?quote:Op donderdag 1 juni 2017 09:49 schreef Atak het volgende:
[..]
Wassen van de buitenkant is belangrijk maar de vraag is hoeveel je het er vanaf krijgt.
Zo begrijp ik het ook, maar ben wel benieuwd naar een voorbeeldpic.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:33 schreef Postbus100 het volgende:
Ik snap het wel. TS bakt gewoon een eitje in een koekenpan, maakt een roerei van het eiwit, schept om het gele gedeelte heen zodat het geel intact blijft, en haalt de pan van het vuur zodra het witte gedeelte gestold is maar het geel nog vloeibaar. Zo moeilijk is het niet.
Of het onvermogen te begrijpen wat roerbakken is. Gezien de vragen die je hier over eten stelt, weet ik wel op welke van de twee ik mijn geld zou zettenquote:
En onvermogen te begrijpen wat een omelet is. Het zou me niet verbazen als hij ook spaghetti in de bami doet in plaats van mie.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Of het onvermogen te begrijpen wat roerbakken is. Gezien de vragen die je hier over eten stelt, weet ik wel op welke van de twee ik mijn geld zou zetten
Mij ook niet. Een gebakken ei met gebakken groente ernaast is geen omelet: dat is gebakken ei met gebakken groente.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:35 schreef Karstman het volgende:
[..]
En onvermogen te begrijpen wat een omelet is. Het zou me niet verbazen als hij ook spaghetti in de bami doet in plaats van mie.
Heel kort zoeken levert dat bij mij niet op hoor. Heel kort zoeken levert bij mij op dat de salmonella in de kip zit, ja, maar bij eieren voornamelijk aan de buitenkant.quote:Op donderdag 1 juni 2017 09:38 schreef nanuk het volgende:
Heel kort zoeken levert op dat besmetting door het hele ei en zeker door de hele kip zit.
Voor zover ik weet is het ei vrijwel altijd steriel van binnen, de besmetting zit aan de buitenkant, nabesmetting door kippenstront. Salmonella komt uit de darmen van de kip.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:33 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Heel kort zoeken levert dat bij mij niet op hoor. Heel kort zoeken levert bij mij op dat de salmonella in de kip zit, ja, maar bij eieren voornamelijk aan de buitenkant.
Dus als jij beter kunt zoeken zou ik graag een linkje krijgen....
Moeilijk, een foto draaien.quote:Op donderdag 1 juni 2017 15:38 schreef Atak het volgende:
Voor de auti's die het nog steeds niet begrijpen.
[ afbeelding ]
Een gepimpt spiegelei dus.quote:Op donderdag 1 juni 2017 15:38 schreef Atak het volgende:
Voor de auti's die het nog steeds niet begrijpen.
[ afbeelding ]
Alles tegelijkquote:Op donderdag 1 juni 2017 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Is TS nu eigenlijk te dom om te poepen, een troll of een possetje imitator?
CUL / Ei rauw etenquote:Op donderdag 1 juni 2017 11:33 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Heel kort zoeken levert dat bij mij niet op hoor. Heel kort zoeken levert bij mij op dat de salmonella in de kip zit, ja, maar bij eieren voornamelijk aan de buitenkant.
Dus als jij beter kunt zoeken zou ik graag een linkje krijgen....
Tenzij je een bron alleen erkent als het borrelt en er water uit komt zie ik toch wel heel duidelijk op een website (eigendom) van de Wageningse universiteit een heel duidelijk verhaal staan. Voor jou informatie de WU mag je gerust een autoriteit noemen op het gebied van landbouw.quote:
Het is handiger al je de moeite neemt een topic door te lezen in plaats van binnenvallen en wat roepen. Het staat nota bene bijna naast de posting waar jij op reageert. En dan na er op gewezen worden niet de moeite nemen het nog eens door te lezen.....quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:04 schreef RobinOok het volgende:
Ik had eerder over dat linkje naar food-info heengelezen. Was handiger geweest als je die even herhaalt haf ipv een linkje naar Fok.![]()
Tja, kom je hier om kennis op te doen of om te bevestigen dat je altijd gelijk hebt? Ik heb gelukkig van dit topic geleerd dat de besmetting ook aan de binnenkant kan zitten en ook heb ik geleerd dat het over het algemeen wel mee valt. Dus durf ik zelf rauw ei te eten maar weet ook dat ik het niet voor moet zetten aan kwetsbare groepen mensen zoals kinderen of mensen die toch al ziek zijn.quote:In dat linkje staan mogelijke besmettingen met mogelijke salmonella bacteriën. Niets over de waarschijnlijkheid en kans. Verder ook nergens op internet info die zou suggereren dat de besmetting meestal of net zo vaak binnen in het ei zit. Dus ik hou het liever bij wat ik al dacht. Dank je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |