abonnement Unibet Coolblue
pi_171703080
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 00:45 schreef User8472 het volgende:

[..]

Nieuwe informatie?
Luchtoven friet krijgt in de fabriek het frituurvet
Weet niet hoor maar normale friet, dus die in de frituurpan gaat, kan ook in de airfryer, en wordt ook gewoon lekker..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171703431
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 00:47 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Weet niet hoor maar normale friet, dus die in de frituurpan gaat, kan ook in de airfryer, en wordt ook gewoon lekker..
Inderdaad
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_171704187
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:03 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Franse Frietjes Voorgebakken & diepgevreoren (Clarebout Potatoes)
Eenheid 100 gr.
Kcal 142 kcal

Productnaam Super Crunch Ovenfrites (Aviko)
Eenheid 100 gr.
Kcal 155 kcal

Bron calorielijst.nl
100 g frites bevatten zo'n 30 gram koolhydraten (120kcal) en een paar procent vet, 4 procent ongeveer. Dat is dus rond de 160. Alleen dit gaat over voorgebakken product. Ga je het Afbakken komt er bij gewoon frituren nog 5 procent vet bij. En verlies je nog wat vocht.

Bij airfryers verlies je ook vocht, maar voeg je geen vet toe. Verschil is dan +- 5 procent vet en dat is 50kcal.niet de helft,maar wel aanzienlijk als je een portie andere 250 gram eet.

Dikker gesneden frites bevatten minder vet trouwens, dunnere frites (macd) bevatten veel. Meer vet.

Maar het gaat hier om de caloiyna bereiden. Met 8-10 procent vet. Franse frietjes kunnen wel 15 procent bevatten. En hele dikke frieten misschien maar 7.
Whatever...
  vrijdag 16 juni 2017 @ 15:31:46 #154
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_171733667
deze friet gaat super in de fryer.
pi_171739438
Verschil van een echte Airfryer en een goedkope of luchtoven is hoe de lucht door de pan gecirculeerd wordt. Bij een Philips is dat echt geperfectioneerd.

Grote nadeel is dat de smaak niet meer met olie gemaskeerd wordt. Dus goedkope diepvriespatat smaakt echt nergens naar. Dikke patatten uit de koeling van de groenteafdeling is veel beter.

Het lekkerste vind ik zelf snijden, smaakt nog het meest naar aardappel en relatief makkelijk ook, want met een Airfryer XL bak ik een hele gezinsportie in een keer. Dus 20 minuten voorbakken op 160 en daarna gelijk afbakken op 180, ongeveer 12-15 minuten.

Als laatste tip, minder vet, minder zout dat blijft plakken. Ik gooi het dan halverwege ergens in de pan, tijdens het schudden, dan zweet de patat nog en blijft het goed plakken.
.
pi_171994874
Even een kickje. Bij de Lidl hebben ze een heteluchtfriteuse in de aanbieding van Silvercrest , ik heb goede ervaringen met dit merk maar 0.0 met dit soort airfryer dingen.

1x per week laten we wel iets thuisbezorgen maar dat wil ik vervangen door zo'n heteluchtfriteuse...Zelf geen frituurpan in huis vanwege de stank en als ik dan echt wat moet frituren zoals zelfgemaakte loempia's dan doe ik wat olie op het vuur maar dat gaat nog weleens fout door afleiding van de kinderen haha.
Dus lijkt me zo'n ding wel handig maar wat kan ik allemaal met zo'n ding ?
pi_171995340
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:10 schreef Brybry het volgende:
Even een kickje. Bij de Lidl hebben ze een heteluchtfriteuse in de aanbieding van Silvercrest , ik heb goede ervaringen met dit merk maar 0.0 met dit soort airfryer dingen.

1x per week laten we wel iets thuisbezorgen maar dat wil ik vervangen door zo'n heteluchtfriteuse...Zelf geen frituurpan in huis vanwege de stank en als ik dan echt wat moet frituren zoals zelfgemaakte loempia's dan doe ik wat olie op het vuur maar dat gaat nog weleens fout door afleiding van de kinderen haha.
Dus lijkt me zo'n ding wel handig maar wat kan ik allemaal met zo'n ding ?
https://radar.avrotros.nl(...)8-03-2016/airfryers/

Ik heb trouwens afgezien om een Airfryer te kopen. Mijn oven kan hetzelfde wat een Airfryer kan want het heeft een hete lucht optie.
pi_171995380
Friet is te doen, ovenfriet van Albert heijn vind ik persoonlijk beste. Hapjes er bij, nee bitterballen zijn echt te goor en die frikadellen ontploffen en smaken naar natte doos. Dus patat/friet ja.
pi_171995403
Thanks. En kaassouffles? Mijn favo snack, als dat niet kan is het nutteloos
pi_171995405
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:30 schreef Atak het volgende:

[..]

https://radar.avrotros.nl(...)8-03-2016/airfryers/

Ik heb trouwens afgezien om een Airfryer te kopen. Mijn oven kan hetzelfde wat een Airfryer kan want het heeft een hete lucht optie.
Airfryer is iets sneller maar principe is hetzelfde inderdaad.

Het gaat ook meer om gemak :)
pi_171995423
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:33 schreef Brybry het volgende:
Thanks. En kaassouffles? Mijn favo snack, als dat niet kan is het nutteloos
Ja had een duur pakje die te doen was. Zal straks Ff opzoeken nadeel was iets van 4euro50 voor 4 stuks.


/edit

Deze dus:

https://www.mora.nl/3347/(...)se-kaassouffles.html

Andere merken heb ik niet geprobeerd.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2017 18:36:55 ]
pi_171995461
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:33 schreef Syd het volgende:

[..]

Airfryer is iets sneller maar principe is hetzelfde inderdaad.

Het gaat ook meer om gemak :)
Mijn oven kan op 250c. Dat is meer dan genoeg. Enige minpunt is dat je inderdaad de oven moet opwarmen maar dat is ook bij de Airfryer zo. Oven is voor mij beter want ik doe meestal chickenwings in de oven met de friet.
pi_171995513
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:34 schreef Syd het volgende:

[..]

Ja had een duur pakje die te doen was. Zal straks Ff opzoeken nadeel was iets van 4euro50 voor 4 stuks.


/edit

Deze dus:

https://www.mora.nl/3347/(...)se-kaassouffles.html

Andere merken heb ik niet geprobeerd.
Ah thanks. Dat is sowieso goedkoper dan ¤2 per stuk bij de frietboer
pi_171995515
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:35 schreef Atak het volgende:

[..]

Mijn oven kan op 250c. Dat is meer dan genoeg. Enige minpunt is dat je inderdaad de oven moet opwarmen maar dat is ook bij de Airfryer zo. Oven is voor mij beter want ik doe meestal chickenwings in de oven met de friet.
Nee hoor airfryer heb ik nog nooit voor verwarmd :) patat erin 10min en klaar
pi_171995638
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:37 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ah thanks. Dat is sowieso goedkoper dan ¤2 per stuk bij de frietboer
online zijn ze goedkoper, weet bijna zeker dat ik in de winkel er 4+euro voor betaald had:

https://www.ah.nl/product(...)n-goudse-kaassouffle

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2017 18:44:07 ]
pi_171997805
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:33 schreef Syd het volgende:

[..]

Airfryer is iets sneller maar principe is hetzelfde inderdaad.

Het gaat ook meer om gemak :)
Het resultaat is echt niet vergelijkbaar. Aurfryer is veel beter. Ik heb en Philips. Werkt prima.
Whatever...
pi_171997857
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:31 schreef Syd het volgende:
Friet is te doen, ovenfriet van Albert heijn vind ik persoonlijk beste. Hapjes er bij, nee bitterballen zijn echt te goor en die frikadellen ontploffen en smaken naar natte doos. Dus patat/friet ja.
Frikadel ontploft hier niet hoor.
Whatever...
pi_171997916
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:43 schreef Syd het volgende:

[..]

online zijn ze goedkoper, weet bijna zeker dat ik in de winkel er 4+euro voor betaald had:

https://www.ah.nl/product(...)n-goudse-kaassouffle
Hier bij de Lidl hebben ze best wat snacks voor in de oven en airfryer, toch eens kijken of ze ook de kaassouffles hebben
pi_171999650
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:35 schreef Atak het volgende:

[..]

Mijn oven kan op 250c. Dat is meer dan genoeg. Enige minpunt is dat je inderdaad de oven moet opwarmen maar dat is ook bij de Airfryer zo. Oven is voor mij beter want ik doe meestal chickenwings in de oven met de friet.
Ook die kun je in de airfryer maken. Stuk sneller ook nog.
Whatever...
  woensdag 28 juni 2017 @ 00:25:52 #170
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_172006513
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:10 schreef Brybry het volgende:
Even een kickje. Bij de Lidl hebben ze een heteluchtfriteuse in de aanbieding van Silvercrest , ik heb goede ervaringen met dit merk maar 0.0 met dit soort airfryer dingen.

1x per week laten we wel iets thuisbezorgen maar dat wil ik vervangen door zo'n heteluchtfriteuse...Zelf geen frituurpan in huis vanwege de stank en als ik dan echt wat moet frituren zoals zelfgemaakte loempia's dan doe ik wat olie op het vuur maar dat gaat nog weleens fout door afleiding van de kinderen haha.
Dus lijkt me zo'n ding wel handig maar wat kan ik allemaal met zo'n ding ?
je kan hetzelfde ermee als een oven/heteluchtoven.
dus friet, kroketten voor de oven ook kunnen er vissticks, wedges,kipcorns,hamburgers in.
btw, airfryer is iets voor 1 a 2 personen, als je voor meer moet maken, dan moet je meerdere keren fryen. dus voor meer personen zou ik een oven gebruiken.
pi_172006577
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ook die kun je in de airfryer maken. Stuk sneller ook nog.
Als je misschien 3 airfryers hebt wel ja. Anders moet je het in badges doen.
pi_172136286
Mijn ouders willen een Airfryer kopen en willen het voornamelijk gaan gebruiken voor:

- Friet
- Kroketten
- Bamischijven
- Frikandellen
- Kleine snacks

Hoe komen snacks als kroketten/bamischijven en frikandellen uit de Airfryer?

Is het daarnaast ook een optie om een portie friet en een snack tegelijk te airfryen? Heeft een HD9220 (de analoge) genoeg inhoud voor een portie friet + snack, of is een HD9240 XL dan toch eerder aan te bevelen? :)
BlaBlaBla
pi_172136725
Altijd de xl nemen. Zelfs voor 2 personen heb je echt de xl nodig.

Kroketten die bedoelt zijn voor vet, dus de goedkoopste, worden niet mooi bruin, maar blijven wat wittig. Smaken wel prima.

Duurdere kroketten, en dan raad ik vooral mora aan, daar staat ook een airfryer teken op, die worden mooi bruin en smaken ook exact het zelfde als uit vet.

Dus xl versie kopen sowieso en altijd mora snacks, dan komt het helemaal goed.

Frikandellen, hamburgers enz, worden wel gewoon goed van alle merken. Voornamelijk kroketten en bitterballen zou ik echt alleen mora aanraden of de varianten van andere merken die ook in de oven kunnen.

Heb ook gemerkt dat visite niet zo'n vertrouwen heeft in de witte bitterballen, ook als we zeggen dat ze het zelfde smaken, blijven ze liggen :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_172139285
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 12:52 schreef delano.888 het volgende:
Altijd de xl nemen. Zelfs voor 2 personen heb je echt de xl nodig.

Kroketten die bedoelt zijn voor vet, dus de goedkoopste, worden niet mooi bruin, maar blijven wat wittig. Smaken wel prima.

Duurdere kroketten, en dan raad ik vooral mora aan, daar staat ook een airfryer teken op, die worden mooi bruin en smaken ook exact het zelfde als uit vet.

Dus xl versie kopen sowieso en altijd mora snacks, dan komt het helemaal goed.

Frikandellen, hamburgers enz, worden wel gewoon goed van alle merken. Voornamelijk kroketten en bitterballen zou ik echt alleen mora aanraden of de varianten van andere merken die ook in de oven kunnen.

Heb ook gemerkt dat visite niet zo'n vertrouwen heeft in de witte bitterballen, ook als we zeggen dat ze het zelfde smaken, blijven ze liggen :P
Normaal vinden mijn ouders het niet erg om het juist te verdelen. 1 Portie + Snack per persoon. Is een HD9220 daar groot genoeg voor?

2x Airfryen maakt voor hun dan niet uit.
BlaBlaBla
pi_172142152
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 14:47 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Normaal vinden mijn ouders het niet erg om het juist te verdelen. 1 Portie + Snack per persoon. Is een HD9220 daar groot genoeg voor?

2x Airfryen maakt voor hun dan niet uit.
Ik heb echt van veel mensen gehoord dat alle airfryers buiten de xl gewoon klein zijn. En de xl versie is zo vaak ergens in de aanbieding dat ik t echt wel zou weten. Word ook beter omdat je meer ruimte, dus meer lucht stroming om het eten heen hebt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')