SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zetelverdeling:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit hoop alleen, dat ze GL meer te zeggen over groen geven dan dat ze toe gaan geven over het asielbeleid.quote:
Jou hebben ze al in hun zak, hun aandacht zal op hun eigen zijn gericht.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 12:36 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Pechtold is jou niet zo vreselijk veel verschuldigd. Mij wel, daar ik op z'n partij gestemd heb en ik wil geen regering met drie conservatieve partijen in het zadel helpen en met mij praktisch alle D66-stemmers. Je kan wel kiezersbedrog eisen van iemand, enkel omdat dat een regering mogelijk zou maken die je zelf toevallig wel ziet zitten, maar dat valt verder ook niet echt serieus te nemen beste vriend.
Je suggereert hiermee dat politieke partijen na een verkiezing volledig autonoom handelen, zonder daarbij enige rekening te houden met de wensen van hun stemmers. Niet realistisch.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 13:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jou hebben ze al in hun zak, hun aandacht zal op hun eigen zijn gericht.
De stemmer hadden ze alleen nodig om daar te komen, ze zijn er nu, dus zeg het maar.
Alleen als Klaver z'n verantwoordelijkheid neemt.quote:
Die taak ligt natuurlijk minstens zoveel bij Buma en Ruttequote:Op dinsdag 30 mei 2017 13:48 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Alleen als Klaver z'n verantwoordelijkheid neemt.
En PvdA. Zowel GL als PvdA gaan echt niet als enige echt linkse partij de neo-liberale agenda van de VVD uitvoeren.quote:
Kunnen ze dat dan in een coalitie, vertel het mij maar hoor, wie zegt dat de stemmer het eens is met dat wat ze laten?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 13:47 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Je suggereert hiermee dat politieke partijen na een verkiezing volledig autonoom handelen, zonder daarbij enige rekening te houden met de wensen van hun stemmers. Niet realistisch.
quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:48 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
De kille machtspoliticus Pechtold wil het liefst een stevig links blok zetten tegenover de rechtse pragmatici van VVD en CDA. Als hij in zijn eentje met conservatieve partijen een coalitie begint weet hij zeker dat hij bij de volgende verkiezingen wordt weggevaagd.
CDA en VVD zouden dat moeten snappen willen zij een meerderheidscoalitie kunnen vormen.
quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:55 schreef archito het volgende:
[..]
Leuke frame wel, om die term te herhalen.
Het is toch logisch dat een politieke partij aan een regering wil meedoen? Daarmee kun je juist zoveel mogelijk van je ideeën waarmaken waarmee je denkt Nederland vooruit te helpen. Dat heeft niks met kilheid en machtsbelustheid te maken.
Dat D66 de ChristenUnie afwijst geeft juist aan dat D66 niet koste wat kost aan de macht wil komen, ze willen voor elkaar krijgen wat zij denken dat het beste voor Nederland is. En als dat links en rechts verbinden in een regering is is dat hun goed recht om dat voor elkaar proberen te krijgen.
pompiedompiedomquote:Op dinsdag 30 mei 2017 12:29 schreef archito het volgende:
[..]
Reageer je dan ook nog even op mijn argumentatie bij die bewering?
Erg naief om te denken dat die sluwe Pechtold handelt vanwege het belang voor Nederland. Hij hongert naar macht en dat doet hij o.a. door de CU in het openbaar te verketteren en te kleineren.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 16:10 schreef archito het volgende:
Ah, je bent weer wakker Old_Pal
[..]
[..]
[..]
pompiedompiedom
Dat is nog niet een beetje een weerlegging van mijn argumentatie. Bovendien is van kleineren en verketteren totaal geen sprake toch? Hij heeft gewoon duidelijk aangegeven niks in samenwerking te zien.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 16:35 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Erg naief om te denken dat die sluwe Pechtold handelt vanwege het belang voor Nederland. Hij hongert naar macht en dat doet hij o.a. door de CU in het openbaar te verketteren en te kleineren.
Hij heeft dat aangegeven ja. Maar dat is niet belangrijk. Het gaat er om wat hij niet zegt. Wat zijn verborgen motieven zijn. En die zijn imho duister te noemen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 17:20 schreef archito het volgende:
[..]
Dat is nog niet een beetje een weerlegging van mijn argumentatie. Bovendien is van kleineren en verketteren totaal geen sprake toch? Hij heeft gewoon duidelijk aangegeven niks in samenwerking te zien.
Wat men niet zeggen doet is geen leugen, dan kan men dus niet liegen, er notitie aan schenken is nog minder.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 18:10 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Hij heeft dat aangegeven ja. Maar dat is niet belangrijk. Het gaat er om wat hij niet zegt. Wat zijn verborgen motieven zijn. En die zijn imho duister te noemen.
quote:Op dinsdag 30 mei 2017 18:10 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Hij heeft dat aangegeven ja. Maar dat is niet belangrijk. Het gaat er om wat hij niet zegt. Wat zijn verborgen motieven zijn. En die zijn imho duister te noemen.
Jij zegt het.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 18:21 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]Wat wil je hier nu mee zeggen? Pechtold is lid van de Illuminati ofzo?
Dan moeten ze gewoon kleur bekennen en zichzelf officieel tot linkse huilpartij in de marge benoemen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 23:45 schreef 99.999 het volgende:
Als D66 deze conservatieve partijen aan een meerderheid helpt zullen ze zeker afgestraft worden door hun kiezers. En ook niks voor elkaar krijgen, overigens.
Noem het infantiele standpunten of niet, maar je weet gewoon dat de standpunten van D66 (en eigenlijk ook VVD, maar die is bereid tot uitruil) en de standpunten van CU maar ook CDA op het medisch etisch gebied, en zaken als zondagsrust mijlenver uit elkaar liggen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 23:26 schreef TC03 het volgende:
VVD, CDA, CU en D66 is het meest logische kabinet van allemaal alleen D66 is bang dat zij hun infantiele stokpaardjes niet waar kunnen maken en daarom houden zij het tegen, met als gevolg dat we straks een jaar lang met een demissionaire regering zitten terwijl er van alles om ons heen gebeurt. Als dit nog lang duurt mag ik hopen dat de de D66-achterban Pechtold flink afstraft over 4 jaar vanwege deze kinderachtige houding.
Wat een simplisme etaleer je.quote:Op woensdag 31 mei 2017 01:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan moeten ze gewoon kleur bekennen en zichzelf officieel tot linkse huilpartij in de marge benoemen.
Al die partijen die bang zijn 'afgestraft te worden'. Wat een debiele lafheid.
Aha, en die motieven zijn wat? Vrij lastig discussiëren met dit aluhoedjes posts.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 18:10 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom zou D66 een rechts conservatieve coalitie aan de macht helpen die Nederland een richting op helpt waar D66 niet achter staat? Vanuit D66 perspectief handel je dán juist niet in het landsbelang.quote:Op woensdag 31 mei 2017 01:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan moeten ze gewoon kleur bekennen en zichzelf officieel tot linkse huilpartij in de marge benoemen.
Ja, dat zijn dus vrijwel alle partijen. En de resterende partijen zijn van zichzelf al zo compromisloos dat ook daar lastig mee te onderhandelen valt.quote:Op woensdag 31 mei 2017 01:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ook, maar nu is het weer D66 die gaat blokkeren op een standpunt dat echt niemand wat kan schelen behalve Pia Dijkstra.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 13:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die taak ligt natuurlijk minstens zoveel bij Buma en Rutte
Dan kunnen Buma en Rutte er toch eenvoudig in meegaan?quote:Op woensdag 31 mei 2017 08:14 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ook, maar nu is het weer D66 die gaat blokkeren op een standpunt dat echt niemand wat kan schelen behalve Pia Dijkstra.
Dat is echt niet het enige onderwerp geweest wat besproken is hoor.quote:Op woensdag 31 mei 2017 08:14 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ook, maar nu is het weer D66 die gaat blokkeren op een standpunt dat echt niemand wat kan schelen behalve Pia Dijkstra.
Toch denk ik dat D66 dat kabinet vooral niet wilde vanwege de zeer grote kans op groot zetelverlies bij de volgende verkiezingen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 08:03 schreef archito het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom zou D66 een rechts conservatieve coalitie aan de macht helpen die Nederland een richting op helpt waar D66 niet achter staat? Vanuit D66 perspectief handel je dán juist niet in het landsbelang.
Ik ben als D66-stemmer blij dat D66 hard vecht voor een verbindende progressieve coalitie en dat mijn stem zich niet vertaalt in een rechts conservatieve regering.
Ja eigenlijk wel.quote:Op woensdag 31 mei 2017 08:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan kunnen Buma en Rutte er toch eenvoudig in meegaan?
Als D66 als enige progressieve partij tussen de christen-conservatieven gaat zitten dan is de kans groot, als ze in de onderhandelingen wel iets binnenslepen, het daarmee net zo gaat als met de inkomensafhankelijke zorgpremie die de PvdA had binnengesleept.quote:Op woensdag 31 mei 2017 08:22 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Toch denk ik dat D66 dat kabinet vooral niet wilde vanwege de zeer grote kans op groot zetelverlies bij de volgende verkiezingen.
Anders was het volgens mij logischer geweest om tóch te gaan onderhandelen en zich aan de onderhandelingstafel extra hard op te stellen, met als argument dat ze wel aan hun kiezer moeten kunnen uitleggen dat ze niet eventjes conservatief Nederland aan een meerderheid helpen.
Het opblazen van de onderhandelingen voordat ze welbeschouwd begonnen zijn, lijkt erop te duiden dat ze deze coalitie niet willen, ongeacht welk beleid er uiteindelijk gevoerd zou worden.
En op alle beleidsterreinen in het kabinet weggestemd worden. Dan kUn je via de TK wel weer trachten wat binnen te slepen, maar dat is ook niet zomaar een gegeven.quote:Op woensdag 31 mei 2017 08:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Als D66 als enige progressieve partij tussen de christen-conservatieven gaat zitten dan is de kans groot, als ze in de onderhandelingen wel iets binnenslepen, het daarmee net zo gaat als met de inkomensafhankelijke zorgpremie die de PvdA had binnengesleept.
Zijn motieven zijn simpel: grenzen open voor kansloze immigranten, radicale moslims en gelukszoekers omdat volgens zijn zeggen 'wij allemaal wereldburgers zijn'.quote:Op woensdag 31 mei 2017 07:59 schreef archito het volgende:
[..]
Aha, en die motieven zijn wat? Vrij lastig discussiëren met dit aluhoedjes posts.
Of het wordt een allerlaatste draai van de PvdA of het wordt een minderheidskabinet. Ik verwacht het laatste.quote:Op woensdag 31 mei 2017 09:18 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Zijn motieven zijn simpel: grenzen open voor kansloze immigranten, radicale moslims en gelukszoekers omdat volgens zijn zeggen 'wij allemaal wereldburgers zijn'.
Kijk, het woord 'landverraad' zal ik niet gauw noemen maar wellicht snap je nu waarom ik zijn motieven duister vind.
Nog zo een leuke taalkundige om de tafel gaan, is snel gebeurt dus!quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:45 schreef Snackman het volgende:
Maar hij gaat wel eerst om tafel met Rutte (VVD), Buma (CDA), Segers (CU), Klaver (GroenLinks) en Pechtold (D66). Wilders kan dus nog niet rekenen op een uitnodiging.
90 zetels zelfs. Alleen bij de onderhandelingen is het wel moeilijk omdat één van de twee kleinste partijen niet noodzakelijk is. Dat verzwakt hun onderhandelingspositie wel.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:45 schreef Snackman het volgende:
11.22 uur: ,,Alle partijen zijn me even lief", zegt Tjeenk Willink. ,,Ik bel en informeer dus ook PVV-leider Geert Wilders." Maar hij gaat wel eerst om tafel met Rutte (VVD), Buma (CDA), Segers (CU), Klaver (GroenLinks) en Pechtold (D66). Wilders kan dus nog niet rekenen op een uitnodiging.
5 partijen???? Zou een bijzonder alternatief zijn. CU en GL zitten op veel raak vlakken dicht tegen elkaar.
Daarnaast VVD en CDA willen CU. D66 wil GL.
Zo heeft ieder wat wils.
Goed voor 85 zetels, een zeer ruime meerderheid dus.
Eens.quote:Op woensdag 31 mei 2017 09:42 schreef Elzies het volgende:
[..]
Of het wordt een allerlaatste draai van de PvdA of het wordt een minderheidskabinet. Ik verwacht het laatste.
Een combinatie GL en VVD is volkomen ongeloofwaardig. Maar goed, met draaikont Rutte kun je van alles verwachten. Van een rechts kabinet om je vingers erbij af te likken tot aan groene vingers toe.
Slepen ze PvdA er nog bij om ook daar weer wat balans in te krijgen...quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
90 zetels zelfs. Alleen bij de onderhandelingen is het wel moeilijk omdat één van de twee kleinste partijen niet noodzakelijk is. Dat verzwakt hun onderhandelingspositie wel.
Maar goed, eerst eens kijken wat het plan is.
Op zich zou ik dat wel eens willen zien. Gewoon een regering met alle partijen behalve de radicale figuren op de flanken, de oudjes van 50PLUS en de gekke christenen van de SGP.quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Slepen ze PvdA er nog bij om ook daar weer wat balans in te krijgen...
Wat maakt die combinatie van GL en VVD in een coalitie dan zo volkomen ongeloofwaardig? Ze werken al regelmatig samen en Paars+-varianten zijn vaker besproken.quote:Op woensdag 31 mei 2017 09:42 schreef Elzies het volgende:
[..]
Of het wordt een allerlaatste draai van de PvdA of het wordt een minderheidskabinet. Ik verwacht het laatste.
Een combinatie GL en VVD is volkomen ongeloofwaardig. Maar goed, met draaikont Rutte kun je van alles verwachten. Van een rechts kabinet om je vingers erbij af te likken tot aan groene vingers toe.
Op de raakvlakken zitten zelfs SGP en PvdD dicht bij elkaar.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:45 schreef Snackman het volgende:
11.22 uur: ,,Alle partijen zijn me even lief", zegt Tjeenk Willink. ,,Ik bel en informeer dus ook PVV-leider Geert Wilders." Maar hij gaat wel eerst om tafel met Rutte (VVD), Buma (CDA), Segers (CU), Klaver (GroenLinks) en Pechtold (D66). Wilders kan dus nog niet rekenen op een uitnodiging.
5 partijen???? Zou een bijzonder alternatief zijn. CU en GL zitten op veel raak vlakken dicht tegen elkaar.
Daarnaast VVD en CDA willen CU. D66 wil GL.
Zo heeft ieder wat wils.
Goed voor 85 zetels, een zeer ruime meerderheid dus.
De betrekkingen met Turkije en de EU worden steeds slechter. Als Turkije zijn grenzen openstelt dan krijg je weer een vluchtelingenstroom.quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat maakt die combinatie van GL en VVD in een coalitie dan zo volkomen ongeloofwaardig? Ze werken al regelmatig samen en Paars+-varianten zijn vaker besproken.
D66 ook.quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:01 schreef Elzies het volgende:
GL zegt laat vooral zoveel mogelijk economische gelukzoekers hierna toe komen. De VVD en CDA willen Turkije liever blijven afkopen.
Ben benieuwd wanneer deze "vluchtelingen" eindelijk eens een bijdrage gaan leveren aan de Nederlandse samenleving. Voorlopig is het hand ophouden en van alles eisen.quote:Het aantal mensen in de bijstand heeft een nieuw negatief record bereikt, ondanks de opgekikkerde economie. Eind maart waren er 474 duizend bijstandsgerechtigden, 15 duizend meer dan een jaar eerder. De stijging is te verklaren door Syriërs, Eritreeërs en andere asielzoekers die een verblijfsvergunning hebben gekregen en daarmee ook een beroep kunnen doen op de bijstand.
Niet. Het gros zal in een afhankelijkheidspositie blijven zitten waar wij belastingbetalers voor kunnen opdraaien. Ik zie ze nu ook elke dag in het winkelcentrum zitten. Doelloos en geen enkele vorm van enige bijdrage. Alleen maar automatenkoffie drinken en roken op het bankje. Tja, is dat een leven?quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:43 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
D66 ook.
Meer mensen in bijstand, vooral door stijging aantal asielzoekers met verblijfsvergunning
[..]
Ben benieuwd wanneer deze "vluchtelingen" eindelijk eens een bijdrage gaan leveren aan de Nederlandse samenleving. Voorlopig is het hand ophouden en van alles eisen.
Leuk maar dat is vooral een onderwerp wat speelt in EU-verband. Voor de nationale regering is het niet zo spannend.quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:01 schreef Elzies het volgende:
[..]
De betrekkingen met Turkije en de EU worden steeds slechter. Als Turkije zijn grenzen openstelt dan krijg je weer een vluchtelingenstroom.
Leuk fantasietje maar verder niet zo relevant.quote:GL zegt laat vooral zoveel mogelijk economische gelukzoekers hierna toe komen. De VVD en CDA willen Turkije liever blijven afkopen.
De VVD zegt het klimaatakkoord te steunen. Waar zitten die enorme verschillen dan?quote:De verschillen en plannen in klimaatbeheersing zijn enorm. Dat kun je de eigen achterban niet blijven verkopen. Laat ik voorop stellen dat ze van mij mogen hoor. Een boze achterban betekent straks méér PVV zeteltjes.
Klinkt wederom als gelul. Overigens is het juist die tweede partij die ver voor de verkiezingen al allerlei partijen uitsloot. Daar ligt dus vooral de schuld.quote:Ben benieuwd welke formateur ze dan weer van stal moeten halen. Want we zien nu de directe gevolgen van een ondemocratisch cordon sanitair jegens de tweede politieke partij van Nederland, maar bovenal ook de enorme zucht van partijbelang boven landsbelang binnen een totaal versnipperd politiek klimaat.![]()
Uit jouw hoek kwam ook het idee dat Rutte 2 het niet vol zou houden. Was uiteindelijk toch net even anders.quote:We weten allemaal dat het komende kabinet geen lang leven beschoren is. Een coalitie tussen VVD en PvdA was een moetje waarvan de PvdA is afgestraft. Straks is het Ruttes beurt. Ik geef het één jaar voordat er weer nieuwe verkiezingen zijn.
Waren nog niet hoog genoeg om diep te kunnen vallen maar ik hoop er wel op dat op het hoogste punt, vallen als een baksteen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:52 schreef 99.999 het volgende:
Uit jouw hoek kwam ook het idee dat Rutte 2 het niet vol zou houden. Was uiteindelijk toch net even anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |