abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171308046
de molukse zaak anno nu begint wel op racismekaarttrekkerij te lijken.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_171308057
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:31 schreef DoubleUU het volgende:
de molukse zaak anno nu begint wel op racismekaarttrekkerij te lijken.
Wat willen ze, en waarom ?

bij voorkeur in minder dan 3 zinnen ?
pi_171308095
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:31 schreef 2600 het volgende:

[..]

Wat willen ze, en waarom ?

bij voorkeur in minder dan 3 zinnen ?
Ze willen meer dan ze toekomt, kijk alleen al naar het geval in die wijk waarbij een Nederlander weggepest wordt in een zogenaamde molukse wijk. Dit is nogal Nederland zeg maar. Dan kan het nooit zo zijn dat een molukker of moslim het voor het zeggen heeft. Ze mogen hier in vrede leven, dat is een ander verhaal. Kort genoeg?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  maandag 29 mei 2017 @ 19:33:32 #79
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171308096
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik weet er te weinig van af in ieder geval...
Ik ook hoor.. maar common sense is hier gewoon van toepassing..
Tuurlijk waren het andere tijden.. ik bedoel de eerste bankovervallen waren pas net geweest in NL etc...
Maar je hebt natuurlijk een knoop in je hoofd als je denkt dat je wel even een school kan gijzelen en het allemaal zo goed weet.. Ook als je jong bent en je belazert voelt tot op het bot..

Dat er dan geen helder moment voorbij komt en je bedenkt dat je beter jezelf kan ophangen ipv al die kinderen in je rotzooi mee te nemen..

Ga dan lekker een enorme diamantroof op touw zetten en koop je land vrij ofzo.. pak verzekerd geld en doe daarmee lekker wat je al beloofd was.. of dwong het daarmee af..
100 manieren op zoiets op een normale manier aan te pakken/op te lossen
pi_171308126
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik ook hoor.. maar common sense is hier gewoon van toepassing..
Tuurlijk waren het andere tijden.. ik bedoel de eerste bankovervallen waren pas net geweest in NL etc...
Maar je hebt natuurlijk een knoop in je hoofd als je denkt dat je wel even een school kan gijzelen en het allemaal zo goed weet.. Ook als je jong bent en je belazert voelt tot op het bot..

Dat er dan geen helder moment voorbij komt en je bedenkt dat je beter jezelf kan ophangen ipv al die kinderen in je rotzooi mee te nemen..

Ga dan lekker een enorme diamantroof op touw zetten en koop je land vrij ofzo.. pak verzekerd geld en doe daarmee lekker wat je al beloofd was.. of dwong het daarmee af..
100 manieren op zoiets op een normale manier aan te pakken/op te lossen
Als je een school gijzelt dan weet je dat je direct lood in je voorhoofd krijgt, mocht men je zien. Ik snap niet dat mensen dat gek vinden.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  maandag 29 mei 2017 @ 19:35:24 #81
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_171308130
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat voor andere opties hadden ze? Nederland heeft ze gewoon op schandalig laffe wijze keihard genaaid.
Zat andere opties natuurlijk. En puntje bij paaltje was en is het Indonesië dat niet echt meewerkt aan een vrije Molukse staat hè.

Maar goed, het bewijst maar weer eens waar jouw loyaliteiten liggen. Al verhuisplannen?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_171308164
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:35 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Zat andere opties natuurlijk. En puntje bij paaltje was en is het Indonesië dat niet echt meewerkt aan een vrije Molukse staat hè.

Maar goed, het bewijst maar weer eens waar jouw loyaliteiten liggen. Al verhuisplannen?
Maar er is iets gekaapt in Nederland, dat is dan best wel gek toch?
Kan iemand mij vertellen wat Nederland in feite en in goed nederlands heeft geflikt aan de molukkers dat ze zo kwaad worden dat ze kinderen gijzelen?
Is het wraak op de jaren daarvoor?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_171308182
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:33 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ze willen meer dan ze toekomt, kijk alleen al naar het geval in die wijk waarbij een Nederlander weggepest wordt in een zogenaamde molukse wijk. Dit is nogal Nederland zeg maar. Dan kan het nooit zo zijn dat een molukker of moslim het voor het zeggen heeft. Ze mogen hier in vrede leven, dat is een ander verhaal. Kort genoeg?
Welke Nederlander is er in een Molukse wijk weggepest ?
Heb je een bron ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_171308200
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:38 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Welke Nederlander is er in een Molukse wijk weggepest ?
Heb je een bron ?
http://www.ad.nl/binnenla(...)lukse-wijk~af995138/
Het heeft overigens in vrijwel elke krant gestaan..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_171308224
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:29 schreef DoubleUU het volgende:
Ik vind dat de seal's goed gehandeld hebben, gevaarlijke mensen moeten ze doodschieten, dat is hun taak. Wat dat betreft hebben ze hun job gedaan, wel wat collateral damage maar dat is er altijd. Ik denk dat heel Nederland wilde dat de kapers direct doodgingen.
Seals? Serieus? De Mariniers zijn 300 jaar ouder :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 29 mei 2017 @ 19:40:36 #86
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171308243
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Alles wat niet te verstaan was staat er ook niet - er staan dan haakjes [ ]
Het woord genadeschot zegt mij al genoeg,dat was blijkbaar wel duidelijk te verstaan.
Dat is op zich al genoeg bewijs om Van Agt direct op te pakken

~~

'Van Agt beval doodschieten treinkapers De Punt'

http://www.nu.nl/politiek(...)reinkapers-punt.html
En als ze nou zeiden: het was geen genadeschot... of gaf ik ze maar een genadeschot.. of nee geen genadeschot.. of als ze dit doen dan een genadeschot.. of man wat was dat gister een genadeschot he? (alle mariniers kijken voetbal namelijk.. :7 )

Je krijgt het niet hard.. klaar.. en er is maar 1 groep schuldig..
Niet van Agt.. Niet de mariniers.. Nee die zijn enkel gaan doen wat er van ze verwacht werd in die situatie..

Wat voor land hadden we vandaag gehad als er toegegeven was.. heb je daar wel eens over nagedacht?
pi_171308263
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Seals? Serieus? De Mariniers zijn 300 jaar ouder :')
Ik neem even aan dat het "beste" team ingezet is en die mariniers heten idd seal's :P
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_171308282
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:38 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/binnenla(...)lukse-wijk~af995138/
Het heeft overigens in vrijwel elke krant gestaan..
Waar een gezin zou komen te wonen staat er
Er woonde dus nog niemand
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_171308293
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:37 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Maar er is iets gekaapt in Nederland, dat is dan best wel gek toch?
Kan iemand mij vertellen wat Nederland in feite en in goed nederlands heeft geflikt aan de molukkers dat ze zo kwaad worden dat ze kinderen gijzelen?
Is het wraak op de jaren daarvoor?
Je kent de geschiedenis van de RMS niet? Ik ben niet voor terrorisme, maar deze kapingen waren volledig gerechtvaardigd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_171308295
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:40 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En als ze nou zeiden: het was geen genadeschot... of gaf ik ze maar een genadeschot.. of nee geen genadeschot.. of als ze dit doen dan een genadeschot.. of man wat was dat gister een genadeschot he? (alle mariniers kijken voetbal namelijk.. :7 )

Je krijgt het niet hard.. klaar.. en er is maar 1 groep schuldig..
Niet van Agt.. Niet de mariniers.. Nee die zijn enkel gaan doen wat er van ze verwacht werd in die situatie..

Wat voor land hadden we vandaag gehad als er toegegeven was.. heb je daar wel eens over nagedacht?
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:40 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En als ze nou zeiden: het was geen genadeschot... of gaf ik ze maar een genadeschot.. of nee geen genadeschot.. of als ze dit doen dan een genadeschot.. of man wat was dat gister een genadeschot he? (alle mariniers kijken voetbal namelijk.. :7 )

Je krijgt het niet hard.. klaar.. en er is maar 1 groep schuldig..
Niet van Agt.. Niet de mariniers.. Nee die zijn enkel gaan doen wat er van ze verwacht werd in die situatie..

Wat voor land hadden we vandaag gehad als er toegegeven was.. heb je daar wel eens over nagedacht?
Een genadeschot klinkt alsof iemand al flink verwond is, tot dodens toe.. maar nog leeft. Dan snap ik het helemaal. Dan is het juist humaan.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_171308320
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:41 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik neem even aan dat het "beste" team ingezet is en die mariniers heten idd seal's :P
Dat zijn gewoon special forces ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_171308338
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat zijn gewoon special forces ;)
Komt op hetzelfde neer.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_171308342
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:42 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

[..]

Een genadeschot klinkt alsof iemand al flink verwond is, tot dodens toe.. maar nog leeft. Dan snap ik het helemaal. Dan is het juist humaan.
Mwoah, dat hangt er vanaf, als iemand uit zijn kop loopt te bloeden wellicht wel, maar een schot in zijn romp is niet altijd fataal natuurlijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_171308361
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik ook hoor.. maar common sense is hier gewoon van toepassing..
Tuurlijk waren het andere tijden.. ik bedoel de eerste bankovervallen waren pas net geweest in NL etc...
Maar je hebt natuurlijk een knoop in je hoofd als je denkt dat je wel even een school kan gijzelen en het allemaal zo goed weet.. Ook als je jong bent en je belazert voelt tot op het bot..

Dat er dan geen helder moment voorbij komt en je bedenkt dat je beter jezelf kan ophangen ipv al die kinderen in je rotzooi mee te nemen..

Ga dan lekker een enorme diamantroof op touw zetten en koop je land vrij ofzo.. pak verzekerd geld en doe daarmee lekker wat je al beloofd was.. of dwong het daarmee af..
100 manieren op zoiets op een normale manier aan te pakken/op te lossen
Ja, die kapingen zijn idd niet goed te praten, daar waar toch de meeste NL'ers wel weten dat de NL'se overheid deze mensen enorm hebben laten zitten en niet goed behandeld hebben ook. Vooral dat laatste wordt wel steeds duidelijker, naar mate de tijd verstrijkt natuurlijk.
I´m back.
pi_171308376
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:43 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer.
Wat jij wilt, maar het is ongeveer het zelfde roepen dat het Spaans voetbal elftal speelt, terwijl het Nederlands elftal speelt ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_171308377
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mwoah, dat hangt er vanaf, als iemand uit zijn kop loopt te bloeden wellicht wel, maar een schot in zijn romp is niet altijd fataal natuurlijk.
Als ik de beelden zie dan is men doorzeeft met kogels, dan nog kan je nog een hele tijd overleven.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_171308397
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die kapingen zijn idd niet goed te praten, daar waar toch de meeste NL'ers wel weten dat de NL'se overheid deze mensen enorm hebben laten zitten en niet goed behandeld hebben ook. Vooral dat laatste wordt wel steeds duidelijker, naar mate de tijd verstrijkt natuurlijk.
Er zijn ook flink wat betalingen geweest. Het moet ook een keer klaar zijn.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_171308404
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:29 schreef 2600 het volgende:

[..]

Ik ben nog niet klaar met de islamitische zaak, maar daarna zal ik gaan lezen waarom de de moluksels vinden dat Nederland hen iets schuldig was.
Waarom heb jij het nou weer over islam? Slecht een deel van de Molukkers is moslim.

Dit is ook niet waar het om gaat. Het feit dat jij niet weet wat Nederland de Molukkers aangedaan heeft zegt veel. Dit had je natuurlijk op school moeten leren. Maar daar heeft men in Nederland nogal een handje van, de zwarte bladzijdes uit eigen geschiedenis niet belichten tijdens de geschiedenislessen. :')

Maar een korte samenvatting voor jou:
Een deel van de Molukkers had ten dienste van Nederland (KNIL) gevochten. De militairen (en hun gezinnen) zijn onder valse voorwendselen, met dienstbevel naar Nederland gekomen. Hierbij is hen beloofd dat ze binnen enkele maanden terug zouden keren naar een dan vrije Molukken.

Eenmaal op de boot werden ze ontslagen, waardoor de stateloos raakte. Stateloos in Nederland werden ze in barakken gedumpt, bijvoorbeeld in voormalige concentratiekampen!

Regelrecht verraad dus. De belofte van een terugkeer naar vrije Molukken is nog steeds niet ingelost...


quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:35 schreef AgLarrr het volgende:


Maar goed, het bewijst maar weer eens waar jouw loyaliteiten liggen.
Ik heb niets met de Molukken, wel met eer en rechtvaardigheid.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2017 19:47:32 ]
  maandag 29 mei 2017 @ 19:46:33 #99
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171308433
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:42 schreef raptorix het volgende:
deze kapingen waren volledig gerechtvaardigd.
Kinderen betrekken in je daden is dat nooit... Ook al zijn er 200 of 800 of 6500 aan jouw kant afgemaakt..
Nog meer kinderlevens verwoesten lul je nooit en te nimmer recht..
pi_171308460
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom heb jij het nou weer over islam? Slecht een deel van de Molukkers is moslim.

Dit is ook niet waar het om gaat. Het feit dat jij niet weet wat Nederland de Molukkers aangedaan heeft zegt veel. Dit had je natuurlijk op school moeten leren. Maar daar heeft men in Nederland nogal een handje van, de zwarte bladzijdes uit eigen geschiedenis niet belichten tijdens de geschiedenislessen. :')

Maar een korte samenvatting voor jou:
Een deel van de Molukkers had ten dienste van Nederland (KNIL) gevochten. De militairen (en hun gezinnen) zijn onder valse voorwendselen, met dienstbevel naar Nederland gekomen. Hierbij is hen beloofd dat ze binnen enkele maanden terug zouden keren naar een dan vrije Molukken.

Eenmaal op de boot werden ze ontslagen, waardoor de stateloos raakte. Stateloos in Nederland werden ze in barakken gedumpt, bijvoorbeeld in voormalige concentratiekampen!

Regelrecht verraad dus. De belofte van een terugkeer naar vrije Molukken is nog steeds niet ingelost...
GAST, ten eerste dit waren mij overgrootouders w/e, moet ik nu ook jou gaan ontleden? dan kom ik wss ook genoeg narigheid tegen.
als dat je doel is prima.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')