SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deelnemers:
NamensNEDERLAND
gaan deze jongens schroeien in de Giro
:
Steven Kruijswijk. Solide tijdrit, aardig als we aankomen op een berg en op zijn best als de etappes het profiel van de tanden van een zaag hebben. Als meesterknechten zijn dit jaar Jurgen van den Broeck en Stef Clement aangetrokken. Voeg daarbij een wegkapitein als Twan Castelijns en de inspirerende teksten van types als Addy Engels en Jan Boven en dan kan het eigenlijk al niet meer fout. Kan verder alleen tegengehouden worden door sneeuwmuren.
Bauke Mollema. Het verhaal van Bauke kennen we allemaal: elke dag op en naar naar school (2x per dag tegenwind) en pas laat serieus gaan wielrennen. Hij ontwikkelde zich gestaag onder wie anders dan coach Luicito met als hoogtepunt 'De Tour van Bau en Lau'. In die Tour kwam hij in de eindfase ten val en zo komt hij elke ronde wel wat tegen waardoor het allemaal net wat minder wordt aan het einde. Daar komt dit keer natuurlijk verandering in, want onze Bauke laat zich niet tegenhouden door het aantrekken van Alberto Contador waardoor hij moet uitwijken naar de Giro. Bauke harkt gewoon elke berg naar boven en zet de concurrentie in hun hemd.
Wist u trouwens dat Bauke Mollema, net als Thomas Voeckler, een vader heeft waarvan het lot onbekend is? Als u het nog niet wist dan weet u het nu. Wellicht leest Herbert Dijkstra mee en kan hij hier vanaf nu tijdens elke koers aan refereren.
Tom Dumoulin. Tom had een droom: een gouden medaille winnen in de tijdrit op de Olympische Spelen van Rio. Daar stuitte hij op een ijzersterke Fabian Cancellara. Vanaf dat moment ging de focus op het transformeren naar een ronderenner. Schrikt u dus niet als Tom straks 3x zo smal is als dat u gewend bent. In de Tirreno was zijn tijdrit niet naar behoren, maar we hebben er uiteraard alle vertrouwen in dat dit in de Giro wel het geval gaat zijn. Om in de tijdrit op de slotdag de het roze binnen te hengelen dient hij wel eerst het zware klimwerk in de dagen voordien te overleven, maar dat lijkt me een formaliteit.
Wilco Kelderman. Oh nee een MOTO!
Deze jongens gaan in deze honderdste Giro zorgen voor een:
Wie gaan er dan strijden voor de ereplaatsjes?
Sprinters?
We kunnen uitkijken naar onder meer Greipel, Viviani, Ewan, Bennett (en een stuk of vijf anderen uit de sprintarmada van Bora), Modolo, Nizzolo (mits z'n knie heel is) en, als hij een keer op z'n fiets blijft zitten, Gaviria.
Essentiële twitteraars:
https://twitter.com/tourdejose
https://twitter.com/thijszonneveld
https://twitter.com/raykerckhoffs
https://twitter.com/Twan_Castelijns![]()
TV:
Met dank aan het geweldige Eurosport blijven we dit jaar verstoken van uitzendingen op Sporza. Dat betekent dat de fans van Buren opgelucht adem kunnen halen. Maar ook dat we geen begeleidende woorden van Renaat Schotte en José de Cauwer krijgen, maar van:
Week 1: Jeroen van Belleghem + Michael Boogerd
Week 2: Jeroen van Belleghem + Karsten Kroon
Week 3: Jeroen van Belleghem + Bobbie Traksel
Niet te vergeten:
Het dagelijkse momentje waar de verschillende truien aan ons getoond worden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wielerspellen:
Scorito subpoule: Klik
Cyclingmaster subpoule: Klik - Wachtwoord: prayforrenaatenjosé
Wielerprono: SPT / Wielerprono 2017 #2
De Garibaldi
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Leuk dat je forum humor naar de frontpage brengt, andersom was niet zo'n succes.quote:
Nee, ik ben blij dat ik eindelijk beet heb. Zoveel sporten afgezeken, maar bij de Formule 1 ligt het dus gevoelig. Kennis van onschatbare waarde voor de toekomst.quote:
Mollema rijdt een ontzettend kansloze Giro. Alleen maar volgen, nooit iets proberen, nooit iets ondernemen. Het ergste is dat hij er nog vrede mee heeft ook. De halve Giro in niemandsland gereden op P7. Dan ben je oprecht een lapzwans.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:37 schreef franklop het volgende:
Mollema rijdt overigens toch een alleraardigste Giro.
Ullrich ging op z'n plaat in de regen tegen Armstrongquote:Op zondag 28 mei 2017 16:40 schreef Tchock het volgende:
Welke renner verloor ook alweer een grote ronde door meerdere keren te vallen in een tijdrit?
Voetbal kan ook prima, gok ik zo. Is ook nog veel minder boeiend.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee, ik ben blij dat ik eindelijk beet heb. Zoveel sporten afgezeken, maar bij de Formule 1 ligt het dus gevoelig. Kennis van onschatbare waarde voor de toekomst.
Misschien bedoel je Rasmussen? Alleen verloor hij volgens mij het podium in de Tour, niet de eindzegequote:Op zondag 28 mei 2017 16:40 schreef Tchock het volgende:
Welke renner verloor ook alweer een grote ronde door meerdere keren te vallen in een tijdrit?
Rasmussenquote:Op zondag 28 mei 2017 16:40 schreef Tchock het volgende:
Voetbal is een sport voor proleten. Maar daar is iedereen het mee eens.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voetbal kan ook prima, gok ik zo. Is ook nog veel minder boeiend.
twitter:marijnfietst twitterde op zondag 28-05-2017 om 16:38:55BAUKE! Jongen, wat een klassement rij jij. Niet lang geleden zouden we daar nog om staan te dansen. Doe ik nog hoor. Go go! reageer retweet
quote:Op zondag 28 mei 2017 16:40 schreef Szura het volgende:
[..]
Ullrich ging op z'n plaat in de regen tegen Armstrong
Ik bedoelde Rasmussen maar ik had blijkbaar ook onthouden dat Ulrich toen de slotrit verloor. Thanksquote:Op zondag 28 mei 2017 16:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Misschien bedoel je Rasmussen? Alleen verloor hij volgens mij het podium in de Tour, niet de eindzege
Inderdaad, vermoeiend dat soort figuren.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
twitter:marijnfietst twitterde op zondag 28-05-2017 om 16:38:55BAUKE! Jongen, wat een klassement rij jij. Niet lang geleden zouden we daar nog om staan te dansen. Doe ik nog hoor. Go go! reageer retweet
Marijn even met haar popiejopie-tweet van oh oh iederee denkt aan Dumoulin maar zie mij ook eens respect tonen voor Mollema.
Niets tegen Mollema maar die heeft in mijn ogen gewoon een wieltjespikkende saaie Giro gereden. Alles gericht op die veilige 6e/7e plaats.
Waarbij je zijn de vonken van zijn derailleur zag vliegen.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:40 schreef Szura het volgende:
[..]
Ullrich ging op z'n plaat in de regen tegen Armstrong
Zou je haar doen?quote:Op zondag 28 mei 2017 16:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Marijn even met haar popiejopie-tweet van oh oh iederee denkt aan Dumoulin maar zie mij ook eens respect tonen voor Mollema.
Niets tegen Mollema maar die heeft in mijn ogen gewoon een wieltjespikkende saaie Giro gereden. Alles gericht op die veilige 6e/7e plaats.
Hij heeft inderdaad vreselijk saai gereden maar je kunt het ook gewoon degelijk noemen. Top tien in een grote ronde is voor een Nederlander doorgaans gewoon prima, ook al doe je het niet op een spectaculaire manier. Als hij nou saai dertigste was geworden of zo...quote:Op zondag 28 mei 2017 16:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Alsof hij rechtop zit op een damesfietsquote:Op zondag 28 mei 2017 16:43 schreef Szura het volgende:
Pozzo op een tijdritfiets ziet er echt niet uit
Ik ook!quote:Op zondag 28 mei 2017 16:45 schreef Andromache het volgende:
Zo. Daar gaan we. Ik zit klaar met de thee.
Heel netjes.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:44 schreef Columbiafan het volgende:
Nils Eekhoff (1998) uit de opleidingsploeg van Sunweb, wint Parijs-Roubaix bij de beloften.
Thee in deze hittequote:Op zondag 28 mei 2017 16:45 schreef Andromache het volgende:
Zo. Daar gaan we. Ik zit klaar met de thee.
Mensen geboren in 1998 zijn voorvoor mij gevoel pas 12 jaarquote:Op zondag 28 mei 2017 16:44 schreef Columbiafan het volgende:
Nils Eekhoff (1998) uit de opleidingsploeg van Sunweb, wint Parijs-Roubaix bij de beloften.
quote:Op zondag 28 mei 2017 16:45 schreef franklop het volgende:
Laat aub geen dingen misgaan, lekke banden, valpartijen. Gewoon een mooie strijd aub.
quote:Op zondag 28 mei 2017 16:45 schreef franklop het volgende:
Laat aub geen dingen misgaan, lekke banden, valpartijen. Gewoon een mooie strijd aub.
Dat heb ik ook.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:45 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Mensen geboren in 1998 zijn voorvoor mij gevoel pas 12 jaar
Leuke jinxquote:Op zondag 28 mei 2017 16:46 schreef Ferdii het volgende:
Tommeke rijdt scheef het podium af en valt gok ik
Nee, helaas.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:46 schreef Ferdii het volgende:
Tommeke rijdt scheef het podium af en valt gok ik
Jan Boskampquote:Op zondag 28 mei 2017 16:46 schreef Dagoduck het volgende:
Is er wel eens een wielrenner tijdens een tijdrit aangereden door zijn eigen volgauto?
Eurosportmonopolygenot.quote:
quote:Op zondag 28 mei 2017 16:47 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
DIE EERSTE METERS ZIEN ER NIET GOED UIT
historyquote:
Nee, vlak ervoor.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:49 schreef Pedroso het volgende:
Zal de motor ook zo achter Nibali gaan rijden ?
voor bedoel jequote:Op zondag 28 mei 2017 16:49 schreef Pedroso het volgende:
Zal de motor ook zo achter Nibali gaan rijden ?
100% ervoorquote:Op zondag 28 mei 2017 16:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Tom heeft een motor achter zich, even kijken waar die bij Nibali gaat zitten.
Echt hèquote:Op zondag 28 mei 2017 16:49 schreef franklop het volgende:
Ik vergelijk de snelheid met een F1 wagen, dan valt het toch tegen
Indrukwekkende analyse dit.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:49 schreef Mansjester het volgende:
Eigenlijk is zo'n tijdrit rete saai. Je ziet gewoon renners los van elkaar een beetje fietsen
Eurosportquote:Op zondag 28 mei 2017 16:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Beter gaan ze wel andere renners volgen. Ik wil Tom helemaal niet in beeld hebben.
Dit ja, alleen bij de meetpunten graagquote:Op zondag 28 mei 2017 16:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Beter gaan ze wel andere renners volgen. Ik wil Tom helemaal niet in beeld hebben.
Eigenlijk is zo'n rit in lijn rete saai. Je ziet gewoon renners naast en/of na elkaar een beetje fietsen.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:49 schreef Mansjester het volgende:
Eigenlijk is zo'n tijdrit rete saai. Je ziet gewoon renners los van elkaar een beetje fietsen
Hier precies hetzelfde haha.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Die zat dan ook onder de doping samen met zijn maatje Kohl.quote:
Ahja, ik wou al zeggenquote:Op zondag 28 mei 2017 16:51 schreef VASND het volgende:
Regie snapt het verschil tussen nlse en Franse kampioenstrui niet
Doei NECquote:
ging om zijn snelheid. Niet om degene in beeld.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:51 schreef VASND het volgende:
Regie snapt het verschil tussen nlse en Franse kampioenstrui niet
lol ik ook alquote:Op zondag 28 mei 2017 16:49 schreef franklop het volgende:
Ik vergelijk de snelheid met een F1 wagen, dan valt het toch tegen
De wielen zijn rond.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:53 schreef KingRoland het volgende:
Als je wilt winnen, moet je harder trappen.
twitter:faustocoppi60 twitterde op zondag 28-05-2017 om 16:53:43RAI moto: "Tom Dumoulin didn't slow under 60 km/h so far." #Giro100 reageer retweet
quote:Op zondag 28 mei 2017 16:54 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Misschien op jou, maar Tom heeft het zo te zien onder controle.
SOWquote:Op zondag 28 mei 2017 16:54 schreef Koffieplanter het volgende:
twitter:faustocoppi60 twitterde op zondag 28-05-2017 om 16:53:43RAI moto: "Tom Dumoulin didn't slow under 60 km/h so far." #Giro100 reageer retweet
Lijkt me sterk met die bochten in het beginquote:Op zondag 28 mei 2017 16:54 schreef Koffieplanter het volgende:
In Dragonball was dat normaal.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:54 schreef VASND het volgende:
Waarom zoveel info bij Nibz ik hoef z'n powermeter toch niet te weten man. Geef me meer Tom.
(lol)quote:Op zondag 28 mei 2017 16:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oke, ik denk dat ik mijn euro kwijt ben.
Misschien licht bergaf?quote:Op zondag 28 mei 2017 16:55 schreef raptorix het volgende:
WTF ging Tom nou 63 per uur? Gaat hij een sprint aantrekken ofzo?
KOEKOEKquote:Op zondag 28 mei 2017 16:54 schreef Koffieplanter het volgende:
Nu supporten wij allemaal Tom niet meer.quote:
Ik weet niet hoe ik hierop moet reagerenquote:
Ik denk dat men gewoon de telemetrie meting rekent.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
Quintana vertrekt iets te vroeg/ wordt te vroeg losgelaten. Weliswaar een halve seconde maar toch. Dat moet anno 2017 toch beter kunnen
Haha ja johquote:Op zondag 28 mei 2017 16:57 schreef Caland het volgende:
Haha die Colombiaan rijdt in het roze wat een homo joh
quote:Op zondag 28 mei 2017 16:55 schreef klaasweetalles het volgende:
IK ZIE GEWOON DAT DUMOULIN GEWOON KEIHARD GAAT OP ME STOPWATCH
Niet heel gek. Djos zijn laatste deel was iets minderquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |