Piet, ik bewonder je dat je met zo'n felle als ik in discussie gaat. Maar wat wou ik dat je meer open zou houden dat wetenschap maar één deel ziet van meerdere delen.quote:
Ik zou nog graag een antwoord willen. Is dit een ja of een nee?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 16:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Geen linkdumps Piet. Zo discussieer ik niet.
Vraagje, ja of nee?
'Alleen de wetenschap beoordeelt het bestaan of de werking van iets.'
M.i. duidt dat helemaal nergens op. Hoe gaan we nu bepalen of die onbekende dimensies wel of niet bestaan?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt als mens zoooveel meer ervaren. Alles wat je niet kunt pakken, duiden, begrijpen, verklaren, bewijzen. Dat duidt m.i. op onbekende dimensies.
Niemand hier die dat denkt.quote:Wie nu denkt dat we alles weten die heeft het echt niet begrepen.
Dan moet ik je teleur stellen.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Je moet wel ergens last van hebben, het liefst iets chronisch. En bij voorkeur iets waar je huisarts al jaren geen raad mee weet. Dan kan ik jou een uitstekende mesoloog/homeopaat aanraden in Amsterdam.
Heeft geen zin het te beantwoorden want je hebt waarschijnlijk geen idee wat wetenschap is.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik zou nog graag een antwoord willen. Is dit een ja of een nee?
Nee, dit kun je niet maken. We gebruiken deze term al 150 posts.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heeft geen zin het te beantwoorden want je hebt waarschijnlijk geen idee wat wetenschap is.
Goed, vertel, wat is wetenschap?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, dit kun je niet maken. We gebruiken deze term al 180 posts.
Serieus?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:14 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ik dacht dat placebo's ook een positief effect hebben als je mensen vertelt dat ze een placebo krijgen?
Geen klachten? Of een beetje bang?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:22 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dan moet ik je teleur stellen.
De laatste keer dat ik nog een bezoek aan een huisarts heb gebracht is inmiddels ruim 20 jaar geleden.
F&L / De wetenschappelijke methodequote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, dit kun je niet maken. We gebruiken deze term al 150 posts.
Dit is een moeilijke vraag voor jou.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed, vertel, wat is wetenschap?
Je weet ook niet wat homeopatie is en hebt er ook een sterke mening over
Zoals gezegd... de constatering dat er zaken zijn die we niet kunnen meten is niet interessant voor homeopathie en gebed.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat we anno 2017 kunnen meten inderdaad. Dat is heel veel en ook heel veel niet.
Die onbekende dimensies, ik denk dat we die vanzelf tegenkomen. Geen idee.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:17 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
M.i. duidt dat helemaal nergens op. Hoe gaan we nu bepalen of die onbekende dimensies wel of niet bestaan?
[..]
Niemand hier die dat denkt.
We kunnen de werkzaamheid alleen objectief meten op meetbare zaken. Niet op hoop, geluk, tevredenheid en dergelijke.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals gezegd... de constatering dat er zaken zijn die we niet kunnen meten is niet interessant voor homeopathie en gebed.
Het bestaan van goden kan niet worden uitgesloten. De werkzaamheid van homeopathie en gebed wel.
En je hebt geen antwoord. Een sterke mening, dat wel, maar een idee hebben waar je het over hebt, neuh.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit is een moeilijke vraag voor jou.
Over gebed: ga jij het persoonlijk vertellen aan die 3, 4, 5 miljard mensen op onze wereld dat ze in flauwekul geloven?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
De werkzaamheid van homeopathie en gebed wel.
Piet, deze vraag schrijf ik op. Want je snapt dat jouw 'ja' niet kan.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En je hebt geen antwoord. Een sterke mening, dat wel, maar een idee hebben waar je het over hebt, neuh.
Dunning Kruger laat groeten.
Geen klachten.quote:
Voor iemand die zich zó snel persoonlijk aangesproken voelt, terwijl er enkel iets wordt gezegd over de globale werking van de hersenen van de mens (dus ook die van mij, Pietverdriet, Molurus, Tchok en al die andere 'tegenstanders'. Geen van ons claimt daar boven te staan. Hooguit dat we er -al is het wellicht achteraf- iets alerter op zijn), word je zelf wel érg makkelijk persoonlijk.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:39 schreef Boca_Raton het volgende:
Over gebed: ga jij het persoonlijk vertellen aan die 3, 4, 5 miljard mensen op onze wereld dat ze in flauwekul geloven?
Dit is zo'n rigide en onhoudbaar standpunt en zo arrogant, niet te geloven.
Er moet een enorme angst in jou schuilen. Om je over te geven.
Menig kettingbrief/doorstuurmail is het niet met je eens.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 18:11 schreef Manke het volgende:
ligt eraan naar wie je bidt, en hoe je relatie met diegene is.
zo kan je iedereen wat vragen (=bidden) om voor jou wa te doen, maar als je niks met die gene hebt en diegene jou niet kent, zal er weinig gebeuren.
hier moet ik je stoppen. Een placebo kan nog steeds werken als de gebruiker weet dat het een placebo isquote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Placebo effecten werken natuurlijk alleen als je niet weet dat het een placebo is, lijkt me vrij logisch.
[..]
Over deze teneur heb ik het:quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:58 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Voor iemand die zich zó snel persoonlijk aangesproken voelt, terwijl er enkel iets wordt gezegd over de globale werking van de hersenen van de mens (dus ook die van mij, Pietverdriet, Molurus, Tchok en al die andere 'tegenstanders'. Geen van ons claimt daar boven te staan. Hooguit dat we er -al is het wellicht achteraf- iets alerter op zijn), word je zelf wel érg makkelijk persoonlijk.
Correct.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 19:23 schreef tailfox het volgende:
[..]
hier moet ik je stoppen. Een placebo kan nog steeds werken als de gebruiker weet dat het een placebo is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |