abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 26 mei 2017 @ 18:54:04 #126
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171227005
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:38 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe je daar over 20 jaar tegenaan kijkt. De huidige vluchtelingenstroom (die wij in West-Europa ervaren) zal klimaatverandering niet als hoofdoorzaak hebben, maar dat komt nog wel.
Ik heb geen zin om de exacte cijfers op te zoeken maar ik meen me te herinneren dat de bevolking van Afrika sinds WWII van 250 miljoen naar 1,1 miljard gestegen is terwijl, meer dan 400%, terwijl de Europese bevolking in diezelfde tijd met enkele tientallen procenten gestegen is. Hoe komt dat? Door ontwikkelingshulp. Denk je niet dat het iets geloofwaardiger is dat die bevolkingsgroei de oorzaak is van een toenemende vluchtelingenstroom en aangezien ook jij je zorgen maakt over de vluchtelingenstroom: Wat ben je bereid te doen om die bevolkingsgroei van Afrika af te laten nemen?
  vrijdag 26 mei 2017 @ 18:57:08 #127
88831 Shreyas
De beste
pi_171227074
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De PvdA is nog altijd een gehaaide bestuurderspartij met een groot buitenparlementair netwerk dat ook nog redelijk intact is. De partij is ook erg ervaren van machtsspel om zjin zin door te drijven. Groenlinks, CU en de SP zijn dat minder dus voor de overage partijen aantrekkelijker om vier jaar mee samen te werken.

Voor de PvdA is meedoen ook een groot risico. Die partij ligt zodanig met zichzelf overhoop dat het krediet van de fractie niet al te sterk is. Bovendien kunnen ze zich niet concentreren op nieuwe profilering.
Aan de andere kant, de PvdA heeft wel een vaste kern die hoe dan ook op de PvdA zal stemmen. Ik sluit niet uit dat deze vaste kern ongeveer 9 zetels betreft, dus kleiner dan dit zie ik de PvdA niet worden. Ze hebben dus weinig te verliezen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 18:58:46 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171227105
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Aan de andere kant, de PvdA heeft wel een vaste kern die hoe dan ook op de PvdA zal stemmen. Ik sluit niet uit dat deze vaste kern ongeveer 9 zetels betreft, dus kleiner dan dit zie ik de PvdA niet worden. Ze hebben dus weinig te verliezen.
Ik denk niet dat er een ondergrens is. Die laatste 9 zetels kunnen ze ook gewoon wegjagen. Behalve wat bejaarden uit de rode familie. Maar die gaan dood.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:09:53 #129
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171227345
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De PvdA is nog altijd een gehaaide bestuurderspartij met een groot buitenparlementair netwerk dat ook nog redelijk intact is. De partij is ook erg ervaren van machtsspel om zjin zin door te drijven. Groenlinks, CU en de SP zijn dat minder dus voor de overage partijen aantrekkelijker om vier jaar mee samen te werken.

Voor de PvdA is meedoen ook een groot risico. Die partij ligt zodanig met zichzelf overhoop dat het krediet van de fractie niet al te sterk is. Bovendien kunnen ze zich niet concentreren op nieuwe profilering.
Ik zag de afgelopen jaren een PVDA die al vrij vroeg gedecimeerd was in de peilingen en desondanks niks deed om dat ongedaan proberen te maken, schijnbaar hadden ze er vrede mee. Ik zag een PVDA waar Samsom en Rutte en hun fracties het goed met elkaar konden vinden. Nu heb je een situatie waar de PVDA als ze toetreden tot een kabinet niet (extreem) hoeft te bezuinigen, het leuker voor de PVDA is omdat D66 en CDA ook meedoen, het makkelijker is om hun standpunten door te drijven in dit nieuwe kabinet, het een uitdaging is omdat er toch wel interessante tijden tegemoet komen, ze Samsom weer terug kunnen halen en hem een ministerspost kunnen geven, ze al die andere PVDA-politici waar ze zo trots op zijn ministersposten kunnen geven of staatssecretaris laten worden, ze kunnen laten zien dat ze er toe doen.

En wat staat daar tegenover? Een anoniem bestaan in de oppositie waar ze concurrentie hebben van SP, GL, CU e.a. en het maar de vraag is of ze bij de volgende verkiezingen een gedeelte van hun verlies terugwinnen.

Lijkt mij dat ze meer redenen hebben om wel mee te doen dan om niet mee te doen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 26 mei 2017 @ 19:12:33 #130
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171227405
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik wil best geloven dat de aarde opwarmt en ik wil zelfs geloven dat de mens daar invloed op heeft gehad. Wat ik niet geloof is dat er een causaal verband is tussen deze opwarming en de huidige vluchtelingenstroom. Ook is er geen bewijs dat deze opwarming slecht is voor .... tja voor wat eigenlijk.
Wellicht niet nu, maar wel in de toekomst. Zat eilanden die over een aantal decennia niet meer bestaan als het zo doorgaat.

Er is overigens ook al meerdere keren hard bewijs geleverd dat wij verantwoordelijk zijn voor de huidige opwarming. Ook wij gaan daar uiteindelijk last van krijgen. Wat zeg ik, de gehele wereld
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:24:33 #131
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171227657
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wellicht niet nu, maar wel in de toekomst. Zat eilanden die over een aantal decennia niet meer bestaan als het zo doorgaat.

Er is overigens ook al meerdere keren hard bewijs geleverd dat wij verantwoordelijk zijn voor de huidige opwarming. Ook wij gaan daar uiteindelijk last van krijgen. Wat zeg ik, de gehele wereld
Het klimaatbeleid is gericht op de hele wereld, niet op 1 plekje op aarde. Sommige delen van de wereld zullen verdwijnen, andere delen komen tevoorschijn. ( Denk maar aan Groenland). Sommige delen zullen veranderen in een woestijn, andere delen zullen juist vruchtbaarder worden. Per saldo zal het niet zoveel verschillen.
In het verleden hadden we de kleine ijstijd. Dat had weer andere problemen veroorzaakt als dat doorgegaan was. Zelfs met een gelijkblijvend klimaat heb je nog schommelingen in het plaatselijke klimaat. Je hebt het niet altijd voor het kiezen. Voorlopig zie ik alleen voordelen van de opwarming van de aarde. Voor geen goud zou ik de vroegere lentes en de langere nazomers in willen wisselen. Jij wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door Braindead2000 op 26-05-2017 19:32:28 ]
pi_171228103
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het klimaatbeleid is gericht op de hele wereld, niet op 1 plekje op aarde. Sommige delen van de wereld zullen verdwijnen, andere delen komen tevoorschijn. ( Denk maar aan Groenland). Sommige delen zullen veranderen in een woestijn, andere delen zullen juist vruchtbaarder worden. Per saldo zal het niet zoveel verschillen.
In het verleden hadden we de kleine ijstijd. Dat had weer andere problemen veroorzaakt als dat doorgegaan was. Zelfs met een gelijkblijvend klimaat heb je nog schommelingen in het plaatselijke klimaat. Je hebt het niet altijd voor het kiezen. Voorlopig zie ik alleen voordelen van de opwarming van de aarde. Voor geen goud zou ik de vroegere lentes en de langere nazomers in willen wisselen. Jij wel?
Het zal idd allemaal niet liggen aan alle maatregelen die GL voor postzegellandje-NL in het verschiet heeft. Gaat verder ook geen gidsland werking van uit. Dat denken we, maar dat is inflated.
I´m back.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:50:26 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171228353
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het zal idd allemaal niet liggen aan alle maatregelen die GL voor postzegellandje-NL in het verschiet heeft. Gaat verder ook geen gidsland werking van uit. Dat denken we, maar dat is inflated.
Punt is ook dat je producent wilt zijn van duurzame energie techniek. En niet consument, wat gaat gebeuren als je er niet mee opschiet.
pi_171228384
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om de exacte cijfers op te zoeken maar ik meen me te herinneren dat de bevolking van Afrika sinds WWII van 250 miljoen naar 1,1 miljard gestegen is terwijl, meer dan 400%, terwijl de Europese bevolking in diezelfde tijd met enkele tientallen procenten gestegen is. Hoe komt dat? Door ontwikkelingshulp. Denk je niet dat het iets geloofwaardiger is dat die bevolkingsgroei de oorzaak is van een toenemende vluchtelingenstroom en aangezien ook jij je zorgen maakt over de vluchtelingenstroom: Wat ben je bereid te doen om die bevolkingsgroei van Afrika af te laten nemen?
Zoals ik al zei, zal de hoofdoorzaak van de recente vluchtelingenstroom (naar Europa) niet als hoofdoorzaak klimaatverandering hebben. Zo vluchten de Syriërs voor oorlog en de Eritreeërs zogenaamd voor het regime. Je noemt enkel Afrika, maar Afrika is niet de enige werelddeel waar vluchtelingen vandaan kunnen komen. Zo neemt het aantal migranten uit bijvoorbeeld Bangladesh dat de oversteek naar Europa waagt toe. Dat is zover ik begreep ook de regio waarvan men in de toekomst de meeste klimaatvluchtelingen verwacht (niet per se allemaal naar Europa natuurlijk).
pi_171228393
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Punt is ook dat je producent wilt zijn van duurzame energie techniek. En niet consument, wat gaat gebeuren als je er niet mee opschiet.
Ja, dat is alleen een ander argument.
I´m back.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:57:33 #136
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171228529
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het zal idd allemaal niet liggen aan alle maatregelen die GL voor postzegellandje-NL in het verschiet heeft. Gaat verder ook geen gidsland werking van uit. Dat denken we, maar dat is inflated.
Groenlinks is voor mensen die zich graag bijzonder willen voelen. Feitelijk geven ze nergens om. Het liefst zou Klaver een paar miljoen huizen erbij bouwen in Nederland om vluchtelingen onder te brengen, zoveel geeft hij om de natuur in Nederland. :') Het is ook wel tekenend hoe graag de leider van GL zich laat aanbidden.
pi_171228547
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Groenlinks is voor mensen die zich graag bijzonder willen voelen. Feitelijk geven ze nergens om. Het liefst zou Klaver een paar miljoen huizen erbij bouwen in Nederland om vluchtelingen onder te brengen, zoveel geeft hij om de natuur in Nederland. :') Het is ook wel tekenend hoe graag de leider van GL zich laat aanbidden.
Laten we het erop houden dat het wel een heel vreemd partijtje is geworden idd.

Ondertussen zijn we er nog niet klaar mee, vrees ik:

volkskrant twitterde op vrijdag 26-05-2017 om 16:50:00 Jesse Klaver is bereid opnieuw formatiegesprekken aan te gaan met VVD, CDA en D66 als zij bewegen op migratie... https://t.co/3wdDn4J1aj reageer retweet
I´m back.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 20:00:47 #138
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171228590
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Groenlinks is voor mensen die zich graag bijzonder willen voelen. Feitelijk geven ze nergens om. Het liefst zou Klaver een paar miljoen huizen erbij bouwen in Nederland om vluchtelingen onder te brengen, zoveel geeft hij om de natuur in Nederland. :') Het is ook wel tekenend hoe graag de leider van GL zich laat aanbidden.
Plus dat al die migranten ook weer extra energie kosten, afval produceren, leefruimte innemen wat weer gen koste gaat van de natuur.

Maar verder is GL echt heel groen bewust hoor :')
pi_171228616
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Plus dat al die migranten ook weer extra energie kosten, afval produceren, leefruimte innemen wat weer gen koste gaat van de natuur.

Maar verder is GL echt heel groen bewust hoor :')
Ja, en dan die lui leren dat ze geen afval zomaar mogen weggooien, moeten ze de Polen e.d. ook nog steeds leren btw.
Dat is voor mij echt een gruwel, veel dingen kan ik velen, maar niet vervuilen van milieu. Daar word ik depressief van zelfs, als je ziet hoe dat gebeurt in NL door mensen.
I´m back.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 20:03:45 #140
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171228657
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en dan die lui leren dat ze geen afval zomaar mogen weggooien, moeten ze de Polen e.d. ook nog steeds leren btw.
Precies. Die Klaver en zijn achterban zijn een en al hypocrisie. Laat ze zich eens druk gaan maken om de doorsnee Nederlander ipv hordes buitenlanders duizenden kilometers verderop.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 20:05:17 #141
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171228683
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Punt is ook dat je producent wilt zijn van duurzame energie techniek. En niet consument, wat gaat gebeuren als je er niet mee opschiet.
Techniek kan je kopen en leren. Er zijn tal van voorbeelden van landen die eerst ergens achter mee bleven en later hun achterstand ongedaan maakte of zelfs een voorsprong namen.
pi_171228711
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Precies. Die Klaver en zijn achterban zijn een en al hypocrisie. Laat ze zich eens druk gaan maken om de doorsnee Nederlander ipv hordes buitenlanders duizenden kilometers verderop.
Ja, wrs zullen ze dan zeggen: je begint al aardig op Hitler te lijken, ouwe.

Maar ik ben opgevoed in de jaren 60 en 70 en dat kreeg je toen wel mee van je ouders, volgens mij. Ik ben echt depressief geworden van de afval tijdens reizen buiten de comfort-zone zeg maar. En ook boos.
I´m back.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 20:08:32 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171228782
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, wrs zullen ze dan zeggen: je begint al aardig op Hitler te lijken, ouwe.

Maar ik ben opgevoed in de jaren 60 en 70 en dat kreeg je toen wel mee van je ouders, volgens mij. Ik ben echt depressief geworden van de afval tijdens reizen buiten de comfort-zone zeg maar. En ook boos.
Moet je net asielzoekers uit Afrika hebben. Die kijken niet zo nauw op wat afval meer of minder gewoon op straat flikkeren. Complete huisraden zetten ze soms gewoon aan straat.
pi_171228821
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Moet je net asielzoekers uit Afrika hebben. Die kijken niet zo nauw op wat afval meer of minder gewoon op straat flikkeren. Complete huisraden zetten ze soms gewoon aan straat.
Ze kunnen er zelf niets aan doen, ze zijn niet opgevoed op die manier, vrees ik. Maar zelfs Polen niet. Hier in de bossen in de buurt kom je lege blikken bier met Poolse opschrift tegen. Serieus, is geen hyperbool.
I´m back.
pi_171228835
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het klimaatbeleid is gericht op de hele wereld, niet op 1 plekje op aarde. Sommige delen van de wereld zullen verdwijnen, andere delen komen tevoorschijn. ( Denk maar aan Groenland). Sommige delen zullen veranderen in een woestijn, andere delen zullen juist vruchtbaarder worden. Per saldo zal het niet zoveel verschillen.
In het verleden hadden we de kleine ijstijd. Dat had weer andere problemen veroorzaakt als dat doorgegaan was. Zelfs met een gelijkblijvend klimaat heb je nog schommelingen in het plaatselijke klimaat. Je hebt het niet altijd voor het kiezen. Voorlopig zie ik alleen voordelen van de opwarming van de aarde. Voor geen goud zou ik de vroegere lentes en de langere nazomers in willen wisselen. Jij wel?
Voor goud misschien niet, maar het hangt er nogal van af waar we uiteindelijk op afstevenen. Wat er al aan klimaatverandering is bewerkstelligd is wellicht nog niet té zorgelijk, maar als er onvoldoende wil is om de huidige trend te stoppen, is er wel degelijk reden tot zorg.

Groenland is een wat ongelukkig voorbeeld. Voor Groenland zelf mag het een zegen zijn als de gletschers smelten, maar voor Nederland pakt dat in het beste geval erg duur uit en in het slechtste geval rampzalig.
pi_171228880
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:12 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Voor goud misschien niet, maar het hangt er nogal van af waar we uiteindelijk op afstevenen. Wat er al aan klimaatverandering is bewerkstelligd is wellicht nog niet té zorgelijk, maar als er onvoldoende wil is om de huidige trend te stoppen, is er wel degelijk reden tot zorg.

Groenland is een wat ongelukkig voorbeeld. Voor Groenland zelf mag het een zegen zijn als de gletschers smelten, maar voor Nederland pakt dat in het beste geval erg duur uit en in het slechtste geval rampzalig.
Dus NL is gidsland?
I´m back.
pi_171228901
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Precies. Die Klaver en zijn achterban zijn een en al hypocrisie. Laat ze zich eens druk gaan maken om de doorsnee Nederlander ipv hordes buitenlanders duizenden kilometers verderop.
Maar volgens mij is de achterban van GroenLinks daar niet zo van overtuigd als Klaver zelf. Zo zou volgens EenVandaag (opiniepanel) de meerderheid van de GroenLinks-stemmers het jammer gevonden hebben dat de formatie was mislukt. Meer dan bij VVD, CDA en D66 het geval was. Een paar dagen geleden kwam EenVandaag met nieuwe cijfers waaruit bleek dat 36% vindt dat die vluchtelingendeal geen breekpunt moet zijn. De meerderheid vindt klimaat veel belangrijker.
Dat gaat dan over de GroenLinks-stemmers. Ik begreep dat de leden van GroenLinks daar waarschijnlijk heel anders over denken.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 20:19:45 #148
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171228976
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Laten we het erop houden dat het wel een heel vreemd partijtje is geworden idd.

Ondertussen zijn we er nog niet klaar mee, vrees ik:

volkskrant twitterde op vrijdag 26-05-2017 om 16:50:00 Jesse Klaver is bereid opnieuw formatiegesprekken aan te gaan met VVD, CDA en D66 als zij bewegen op migratie... https://t.co/3wdDn4J1aj reageer retweet
Dat gaat niet gebeuren. Rutte zal nooit tegen de eurofiele partijlijn ingaan want dat kan hem zijn baantje in Brussel kosten en daar doet hij het voor.
pi_171229146
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat gaat niet gebeuren. Rutte zal nooit tegen de eurofiele partijlijn ingaan want dat kan hem zijn baantje in Brussel kosten en daar doet hij het voor.
Eurofiel=groen=Klaver toch? Kan hij beter wel nog een keertje proberen met Klaver.
Als zijn partijleden er maar lekker aan verdienen.
Wat trouwens ook het scenario van groen meer gaat worden, als bedrijven en mensen eraan kunnen verdienen, wordt er geïnvesteerd in groen en dan wordt onze planeet gered, krijg ik de indruk. Als dat sociaal-economisch repercussies heeft, so what, interesseert ons niet meer, we richten ons op mensen met HBO en hogere opleiding. Meritocratie mensen.
I´m back.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 20:25:43 #150
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171229158
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:12 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Voor goud misschien niet, maar het hangt er nogal van af waar we uiteindelijk op afstevenen. Wat er al aan klimaatverandering is bewerkstelligd is wellicht nog niet té zorgelijk, maar als er onvoldoende wil is om de huidige trend te stoppen, is er wel degelijk reden tot zorg.

Groenland is een wat ongelukkig voorbeeld. Voor Groenland zelf mag het een zegen zijn als de gletschers smelten, maar voor Nederland pakt dat in het beste geval erg duur uit en in het slechtste geval rampzalig.
Wat maakt het uit dat Nederland onder water komt? (ik redeneer nou vanuit de typische klimaatactivist) Landen zijn niet belangrijk, landen zijn alleen land, dan verhuizen de inwoners een stukje naar het oosten. Over een aantal decennia bestaat de Nederlander geeneens meer.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')