abonnement Unibet Coolblue
pi_185280871
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:01 schreef exelletor het volgende:
Bij KLM Cityhopper ben ik anders gewend dat er twee sandwiches of een sandwich en een koekje worden uitgedeeld. Dit bijvoorbeeld op een vlucht naar Berlijn, vergelijkbaar met CDG-DUS.
Als het op een vlucht is naar een Berlijn of Warschau, op een wat langer segment dan krijg je inderdaad wat meer, niet dat het mij daarom gaat, maar de echt korte segmenten, denk aan Dusseldorf, Brussel, krijg je door de gering vliegtijd echt een kansloos product, geef dan niets denk ik dan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_185281543
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:07 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Zo had ik het nog niet bekeken, dit klinkt aannemelijk. Dat verklaart ook de koude zones waar ik doorheen loop. (Ik kies vooral de WC die het verst weg zit zodat ik lekker een stukje kan lopen om mijn benen wat te strekken want mijn benen gaan kapot als ik lang in dezelfde houding zit.
Naast deze reden kan het ook gewoon zijn dat de temperatuur te laag is ingesteld, een stewardess die heen en weer loopt heeft het sneller warm dan een passagier die zit.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator zaterdag 2 maart 2019 @ 00:57:48 #33
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_185334209
Leuk dat dit topic weer boven is gekomen ^O^ Ik zal binnenkort een verslagje van Garuda posten :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 4 augustus 2019 @ 21:38:25 #34
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_188289072
Ik kwam dit topic tegen, en het leek mij wel leuk om er weer een beetje leven in te stoppen. Dus daar gaan we:

# Maatschappij

KLM Royal Dutch Airlines

# Traject

Amsterdam - Istanbul (nieuw) vv
B737-700 (PH-BGT en PH-BGQ)
Stoel 6F en 3F (Economy Comfort)

# Vertraging

Ongeveer 15 minuten vertraging aan de gate als gevolg van bagage die nog vertraagd was. De vlucht was enkele dagen na de grote bagagestoring op Schiphol. Vanuit Istanbul wel wat langer vertraging (weet niet precies hoeveel meer) als gevolg van slotrestricties op Schiphol.

# Vriendelijk personeel

Niets op aan te merken. Heb ze enkel gezien met het eten, het drinken en het ophalen van afval. Verder zaten ze in de galley.

# Eten

Tja. Een of andere puree met prei en een spinazieschijf. Niet bepaald lekker. Verder ook nog een (droge) muffin gehad. En op de terugweg precies hetzelfde eten. Mailtje naar KLM gestuurd en 5000 miles voor gekregen :).

# Entertainment

Niet aanwezig. Maar de iPad met wat gedownloade Netflix-content doet zijn werk prima

# Algehele indruk

Prima vlucht. Op de terugreis aanbod gekregen om voor 80 euro te upgraden naar business class. Niet gedaan omdat dit verder niets zou toevoegen aan miles en XP en ik 80 euro voor iets beter vliegtuigvoer toch wel veel geld vind. Ik heb nu explorer status, en ga het niet redden om dit jaar te upgraden naar Silver.

# Eventueel informatie over de luchthavens

Istanbul Airport is dit jaar geopend en is dus hartstikke nieuw. Het is een grote en mooie terminal. Bij aankomst is het een stukje lopen naar de grenscontrole, alwaar een chagrijnige Turk even door je paspoort bladert, gebaard dat je in een camera moet kijken en daarna een stempel in je paspoort zet. Ik reisde met enkel handbagage en kon hierna doorlopen naar de uitgang. Toen ik door "Nothing to declare" liep - samen met enkele tientallen andere reizigers - moest iedereen ineens alsnog voor een "luggage check" de andere kant oplopen. Hier moesten we onze koffer door de xRay halen, maar de beelden werden niet bekeken omdat de beste man iemands koffer fysiek aan het controleren was :')

Vanaf IST gaan bussen naar diverse plekken in Istanbul, waaronder Taksim.

Bij aankomst op IST voor de terugvlucht gaat iedereen - ook niet reizigers - eerst door een veiligheidscontrole heen. Vervolgens komt men in de checkin area, waarna de reizigers wederom langs de grenscontrole gaan. Hier zat dit keer een vriendelijke Turkse dame die ook even door mijn paspoort bladerde, vroeg waar ik naartoe ging en vervolgens zette ze haar stempel. Hierna direct weer door de veiligheidscontrole.

In het Duty-free gedeelte vooral een aantal grote parfum-, alcohol,- en tabakszaken, enkele winkels van bekende merken en aantal food courts. Wat mij opviel is dat het bijna niet mogelijk is om aan een flesje water of frisdrank te komen. Uiteindelijk bij een BurgerKing terecht gekomen en daar maar wat water en frisdrank gehaald. Het vliegveld is ingedeeld in een aantal concoursen en heb vervolgens maar wat rondgelopen.

Aan de gate vond nog een controle plaats waarbij persoon 1 mijn boarding pass en paspoort wilde zien. Vervolgens wilde persoon 2 ook mijn boarding pass en paspoort zien, persoon 3 wilde mijn paspoort zien en deed nog even een swap over de koffer en hierna mocht ik in de gate plaatsnemen. Ik vermoed dat deze controles van het paspoort met name plaatsvinden in opdracht van KLM om te zien of reizigers de juiste papieren hebben om Nederland (of de Schengen) binnen te komen om zo te voorkomen dat KLM verplicht wordt om geweigerde reizigers mee terug te nemen naar IST.

Het boarden van KLM en SkyTeam vluchten vindt plaats doormiddels van zones.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  maandag 5 augustus 2019 @ 18:48:59 #35
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188301862
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 21:38 schreef Schuimpjes het volgende:
Prima vlucht. Op de terugreis aanbod gekregen om voor 80 euro te upgraden naar business class. Niet gedaan omdat dit verder niets zou toevoegen aan miles en XP en ik 80 euro voor iets beter vliegtuigvoer toch wel veel geld vind.
Ik doe ook niet aan upgrades, ze upgraden me maar operationeel. Als je Explorer status hebt dan mag je door die upgrade overigens ook de lounge in op Istanbul. Dus naast de betere plek en eten in het vliegtuig zit dat er ook bij.
Voor een vlucht van 3 uur vind ik die 79 euro niet heel veel. Al zou ik die voor dat bedrag nooit doen, want dan ben ik zo ongeveer gegarandeerd voor een gratis operationele upgrade, want die bedragen betekenen dat ze echt mensen moeten hebben omdat de 737-700 te vol zit in de economy klasse.

quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 21:38 schreef Schuimpjes het volgende:
Aan de gate vond nog een controle plaats waarbij persoon 1 mijn boarding pass en paspoort wilde zien. Vervolgens wilde persoon 2 ook mijn boarding pass en paspoort zien, persoon 3 wilde mijn paspoort zien en deed nog even een swap over de koffer en hierna mocht ik in de gate plaatsnemen. Ik vermoed dat deze controles van het paspoort met name plaatsvinden in opdracht van KLM om te zien of reizigers de juiste papieren hebben om Nederland (of de Schengen) binnen te komen om zo te voorkomen dat KLM verplicht wordt om geweigerde reizigers mee terug te nemen naar IST.
De reden is inderdaad dat men checkt of de reizigers de juiste papieren hebben. Ik moet zeggen dat ze mij altijd met rust laten, even ID laten zien en ik kan door. Al zou het ook kunnen dat ze mij wel herkennen, want de medewerkers begin ik zelf ook te herkennen.
Belangrijk verschil ten opzichte van Turkish Airlines is dat bij KLM aankomst nimmer de Marechaussee staat om controle uit te voeren op het moment dat je het vliegtuig uit stapt terwijl bij TK dat wel is. Dan liever de controle in Istanbul zodat ik op Schiphol gewoon direct door kan lopen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 5 augustus 2019 @ 18:56:55 #36
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_188301973
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:48 schreef ozzietukker het volgende:
Ik doe ook niet aan upgrades, ze upgraden me maar operationeel. Als je Explorer status hebt dan mag je door die upgrade overigens ook de lounge in op Istanbul. Dus naast de betere plek en eten in het vliegtuig zit dat er ook bij.
Voor een vlucht van 3 uur vind ik die 79 euro niet heel veel. Al zou ik die voor dat bedrag nooit doen, want dan ben ik zo ongeveer gegarandeerd voor een gratis operationele upgrade, want die bedragen betekenen dat ze echt mensen moeten hebben omdat de 737-700 te vol zit in de economy klasse.
De economy was half leeg, zag ik later. Dus ik verbaasde mij al dat ze uberhaupt de upgrade aanboden. Ik heb nu maar 40xp en er komt nog 24 bij (AMS-JNB en CPT-AMS). Helaas hoef ik voor mijn werk nooit te vliegen en zijn al mijn vluchten louter toeristisch van aard. Zat nog heel even te denken om via InsideFlyer een gold challenge te doen (90 xp in 90 dagen en je bent gold), maar dat is met al ook bijna 600 euro (420 euro voor DUS - CDG - AMS-TRF of BLL vv), een hotelovernachting, parkeren en het InsideFlyer premium lidmaatschap), dan ben ik gold, en dan? Tja, zo vaak vlieg ik nou ook weer niet en dan is het puur statusgeilheid.

Wellicht was de lounge wel leuk geweest. Zal dat eens in mijn achterhoofd houden.

Moest trouwens vandaag wel even een beetje huilen. Ik vlieg dus binnenkort AMS-JNB en CPT-AMS en de waarde van miles is wel echt waardeloos voor bijvoorbeeld stoelkeuze. Dacht heel even om wellicht een stoel in economy comfort te nemen, maar dat is dus of 130 euro of 26000 miles :'(, dus dan zijn miles nog geen halve cent waard.

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:48 schreef ozzietukker het volgende:
Belangrijk verschil ten opzichte van Turkish Airlines is dat bij KLM aankomst nimmer de Marechaussee staat om controle uit te voeren op het moment dat je het vliegtuig uit stapt terwijl bij TK dat wel is. Dan liever de controle in Istanbul zodat ik op Schiphol gewoon direct door kan lopen.
Je gelooft het niet, maar dit keer stonden ze er wel :)

Kwamen aan bij gate C4, wat volgens mij een Schengen-gate is en moesten gelijk met de trap naar beneden vanuit de slurf, de bus in en werden richting - volgens mij de F-pier - gebracht alwaar 4 marechaussees klaarstonden. En pas daarna nog richting de eGates.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:14:05 #37
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188303204
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:56 schreef Schuimpjes het volgende:
De economy was half leeg, zag ik later.
Of dat inderdaad. Als het toestel leeg is doen ze ook dit soort aanbiedingen. Zou trouwens zomaar kunnen dat voor een explorer lid de aanbieding lager is dat voor mij als platinum. Jij bent misschien nog te verleiden, ik absoluut niet meer, want afgezien van de operationele upgrade op de route naar Tel Aviv zou ik er zelf nooit geld voor over hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Je gelooft het niet, maar dit keer stonden ze er wel

Kwamen aan bij gate C4, wat volgens mij een Schengen-gate is en moesten gelijk met de trap naar beneden vanuit de slurf, de bus in en werden richting - volgens mij de F-pier - gebracht alwaar 4 marechaussees klaarstonden. En pas daarna nog richting de eGates.
Dat is wel bijzonder. C4 zijn inderdaad de Schengen gates, meestal wordt je dan naar een centraal verzamelpunt gebracht met de bus alwaar je naar de paspoortcontrole kunt lopen.
Als ze het zo doen bij een gate kan er natuurlijk aanleiding voor zijn dat er een bepaald persoon aan boord is die ze eruit willen halen, maar ik heb dit bij KLM werkelijk waar nog nooit gehad, en ik maak wat vluchten per jaar naar Istanboel...

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Moest trouwens vandaag wel even een beetje huilen. Ik vlieg dus binnenkort AMS-JNB en CPT-AMS en de waarde van miles is wel echt waardeloos voor bijvoorbeeld stoelkeuze. Dacht heel even om wellicht een stoel in economy comfort te nemen, maar dat is dus of 130 euro of 26000 miles , dus dan zijn miles nog geen halve cent waard.
Het ergste is ook nog dat juist doordat je 'slechts' explorer bent zijn de tarieven ook nog eens belachelijk hoog voor dit soort stoelen in de economy comfort. En dat in combinatie met de dan lage waarde voor miles is het niet aantrekkelijk.
Ik gebruik mijn miles eigenlijk uitsluitend voor enkele reizen, want dan kan KLM opeens wel normale tarieven berekenen en betaal je uitsluitend de luchthavenbelastingen. Dan is de waarde op zich nog wel ok...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:29:28 #38
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_188303526
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:14 schreef ozzietukker het volgende:
Of dat inderdaad. Als het toestel leeg is doen ze ook dit soort aanbiedingen. Zou trouwens zomaar kunnen dat voor een explorer lid de aanbieding lager is dat voor mij als platinum. Jij bent misschien nog te verleiden, ik absoluut niet meer, want afgezien van de operationele upgrade op de route naar Tel Aviv zou ik er zelf nooit geld voor over hebben.

Voor Europe Business Class vond ik het in elk geval het geld niet waard.

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:14 schreef ozzietukker het volgende:
Dat is wel bijzonder. C4 zijn inderdaad de Schengen gates, meestal wordt je dan naar een centraal verzamelpunt gebracht met de bus alwaar je naar de paspoortcontrole kunt lopen.
Als ze het zo doen bij een gate kan er natuurlijk aanleiding voor zijn dat er een bepaald persoon aan boord is die ze eruit willen halen, maar ik heb dit bij KLM werkelijk waar nog nooit gehad, en ik maak wat vluchten per jaar naar Istanboel...
Zat op 3F dus was zo het vliegtuig uit, en in de bus een beetje bij de deur gestaan. Was dus als eerste bij die extra controle. En aangezien ze mij niet zochten kon ik zo doorlopen :D

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:14 schreef ozzietukker het volgende:
Het ergste is ook nog dat juist doordat je 'slechts' explorer bent zijn de tarieven ook nog eens belachelijk hoog voor dit soort stoelen in de economy comfort. En dat in combinatie met de dan lage waarde voor miles is het niet aantrekkelijk.
Ik gebruik mijn miles eigenlijk uitsluitend voor enkele reizen, want dan kan KLM opeens wel normale tarieven berekenen en betaal je uitsluitend de luchthavenbelastingen. Dan is de waarde op zich nog wel ok...
Ja ik ga mijn miles hier dus ook niet voor gebruiken. Ik blijf lekker doorsparen om een keertje te vliegen op miles.

Hoe waardeer jij jouw miles? Ik ga voor mijzelf een beetje uit dat 1 mile gelijk staat aan 1 cent. Is dat een juiste waardering?
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 7 augustus 2019 @ 14:05:13 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_188330320
# Maatschappij: United Airlines
# Traject: Amsterdam - San Fransisco, San Fransisco - Honolulu en terug: Kona- Los Angeles, Los Angeles- Houston Int. Airport, Houston - Amsterdam
# in een Boeing 787 Dreamliner en Boeing 777-200 op het laatste stuk. Terug: alleen een Dreamliner op het stuk Houston-Amsterdam.
# Vertraging: bij landen op San Fransisco drie kwartier tot een uur, de gate was bezet en we moesten naar een andere gate gesleept worden. Was kut, want we hadden een overstap van 2uur en 45 minuten en je moet in SF door customs heen (omdat SF je eerste touchdown in de VS is), je koffer ophalen bij de band, opnieuw laten inchecken en dan naar je gate rennen. We hebben het gered met rennen: toen we aan kwamen rennen, was het boarden net begonnen.
# Vriendelijk personeel: Ja! En vreemd genoeg ook meer oudere dames, waarvan ik sommigen in of ouder dan 65 schatte. Het was net of iemand zijn oma had meegenomen :D. Ze waren echter wel heel aardig. Niet te beroerd om water te halen op zijn tijd.
# Eten: mwoa. Een niet al indrukwekkend prakje, niet zo smaakvolle kip en rijst. Ook niet ranzig. Regelmatig een snackje en water ook.
# Entertainment: inflight systeem in de 787 met zeer recent aanbod films en series. True Detective seizoen 3 afgekeken. Erg goed te doen. In de 777-200 zat niks en waren de United-boekjes en mijn eigen boek entertainment.
# Algehele indruk: dit waren vluchten in een pakketreis: we wisten niet wat we moesten verwachten, maar we hebben een positief beeld gekregen van United. Goed verozrgde vluchten, voldoende beenruimte, lekkere kussentjes, goed entertainment en goede service. That is, voor de vlucht in de 787. Die vliegtuigen voelen luxe aan, de lcd-dimmers in de ramen zijn geweldig en de verlichting is fijn. De vlucht in de 777-200 was eerder een noodzakelijk kwaad. Klein, wat krap toestel en meer dan slapen en eventueel lezen bij een lampje kon je niet.

Hoewel de terugvlucht met twee overstappen zwaar leek, was het erg goed te doen om af en toe een rustpauze te hebben en je benen te kunnen strekken. De overstappen duurden niet lang en de luchthavens waren boeiend. Op Houston hebben we nog iets lekkers gegeten en gedronken.

# Eventueel informatie over de luchthavens: op San Fransisco heb ik te hard moeten rennen om een goede indruk te krijgen. Honolulu verschilt per gedeelte: redelijk gemoedelijk vliegveld, er wordt wat verbouwd en van de incheckbalies naar security komen was een beetje lastig/moeilijk te vinden.

Houston is gigantisch en luxe. Werkelijk overal vind je er wachtruimtes met beeldschermen (iPad formaat) waar je zaken mee kunt bestellen. Ik wist niet dat het zo 'n enorme gateway in de VS was. Er rijden treintjes tussen de verschillende gedeeltes. flink ge-airco'd, veel winkels en tof uitziende horeca. Zeker geen straf als je hier een lange overstap hebt.

# Maatschappij: Hawaiian Airlines (onder de vlag van United, vluchten te volgen in de United app)
# Traject: Honolulu- Lihue, Lihue-Kona
Toestel: Boeing 717
# Vertraging: geen.
# Vriendelijk personeel: de grondstewardessen probeerden ons twee keer 25 dollar te laten betalen voor reeds betaalde ruimbagage. Inchecken bij de gate in Lihue was wat chaotisch. Verder vrij gemoedelijk, al geldt dat meer voor de stewards en stewardessen die meevliegen dan de grondstewardessen. Mooie uniforms (Hawaiiaanse blouses en gele bloem in het haar).

# Eten: nvt, te korte vlucht. Onderweg 1 vruchtensapje.
# Entertainment: geen, het uitzicht uit je raam!
# Algehele indruk: vriendelijke en gemoedelijke meevliegende stewardessen, op de vlucht naar Ligue hadden we 1 verstekeling (een kakkerlak) mee aan boord, verder: deze vliegritjes (gemiddeld 50 tot 90 minuten) zijn zo kort dat je geen tijd hebt om je te ergeren aan dingen, uit het raam kijken is geweldig.
# Eventueel informatie over de luchthavens: Lihue is wat ouder, veel hout, traditionele foto's aan de muur, leuke winkeltjes, kan wat warm zijn in sommige gates, met elkaar verbonden door lange gangen. Security heeft geen airco, alleen ventilators. Daar was het redelijk warm.

Kona was geweldig. het is een openlucht vliegveld waar alle faciliteiten in kleine huisjes zitten en er een groot, open plein is en je heerlijk kunt liggen op een kunstgras weide terwijl je wacht op je vlucht terwijl ze lokale Hawaiiaanse muziek draaien. We hebben er enkele uren super ontspannen gelegen. Er wordt geen enkele keer hard omgeroepen: echt een verademing. Daardoor moet je wel goed opletten op je vluchtinformatie.

Lihue:


Kona:


[ Bericht 1% gewijzigd door SEMTEX op 07-08-2019 14:16:30 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 23 september 2021 @ 16:58:24 #40
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_201485044
[* enorme kick omhoog]

# Maatschappij: Transavia
# Traject: AMS- FNC / FNC - AMS (Amsterdam / Funchal, Madeira)
# Vertraging: geen, al hadden we op de heenvlucht het idee dat de vlucht langer duurde dan vooraf aangegeven (3 uur 45)
# Vriendelijk personeel: bij begroeting ontmoet en ze leken me vriendelijk.
# Eten: niet geprobeerd, want het is Transavia en je kunt alleen lauwe broodjes, noodles en gevulde koeken kopen. I'll pass
# Entertainment: geen, mijn eigen boek.
# Algehele indruk: tja, ik zat niet te krap (heb het erger meegemaakt op een TUI vlucht) en zowel heen als terug had niemand de derde stoel aan het gangpad geboekt, dus waren we in staat een tukje te doen met medeneming van de derde stoel. Omdat we op de achterste rij zaten, hadden we geen last van personen achter ons en kon de stoel ook nog enigszins uitgeklapt. Voor dit grapje (stoel reserveren) betaal je een klein beetje extra. Transavia heeft heen niet gecontroleerd op het Covid-certificaat.
# Eventueel informatie over de luchthavens: Schiphol is bekend, Funchal is best ok. Niet enorm groot, wel voldoende ruimte, leuke winkeltjes en snel bagage ophalen. Van het vliegtuig naar de terminal in een oude bus over een afstand van net 500 meter. In Eindhoven laten ze je daar gewoon voor lopen.(wat op zich al knap is, als je bedenkt dat alles naar het eiland per boot aangevoerd moet worden). Terug van Funchal naar Nederland wel controle van het Covid-certificaat. Bij aankomst op het eiland wordt je uiteraard wel heel goed gecontroleerd op of vaccinatie of een recente test.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 23-09-2021 17:04:03 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_201743522
Maatschappij: Aer Lingus
# Traject: AMS- DUB / DUB - AMS (Amsterdam / Dublin)
# Vertraging: geen
# Vriendelijk personeel: Heen vond ik ze niet onvriendelijk en terug vond ik ze vriendelijk.
# Eten: niet geprobeerd, want het is Aer Lingus en je kunt alleen drinken en chocolade kopen
# Entertainment: geen Squid Game afl1 en Helse Keukens gedownload op mijn mobiel.
# Algehele indruk: Zat op een aerospace stoel, helemaal vooraan. Lekker veel ruimte en de middenstoel blijft leeg.
# Eventueel informatie over de luchthavens: Schiphol is bekend, Dublin International overzichtelijk. Ging op 1 dag op en neer en had wereldstekker thuisgelaten. Dacht dat ze op de luchthaven wel usb-poortjes zouden hebben. Dat was heel goed zoeken en toen ik er 1 had gevonden deed hij het niet....Gelukkig kon ik naar de lounge en daar waren genoeg usb-poortjes. Lekker gegeten en gedronken in de lounge. Stoelen in de lounge zaten heerlijk.

Zowel heen als terug heb ik de corona-app niet hoeven te gebruiken. Ook in het hotel (dagkamer, 5 minuten lopen van de luchthaven) hoefden ze hem niet te zien (je hebt gevlogen dus het zal wel goed zijn)
pi_201743538
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 00:57 schreef MaJo het volgende:
Leuk dat dit topic weer boven is gekomen ^O^ Ik zal binnenkort een verslagje van Garuda posten :)
:R
  Moderator donderdag 14 oktober 2021 @ 09:13:52 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201748890
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 17:30 schreef potjecreme het volgende:

[..]
:R
Oeps :@ Nog interesse naar? Is inmiddels 3,5 jaar geleden en ik moet dan wel even heel diep graven :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:56:57 #44
45833 crew  Fogel
pi_201779561
# Maatschappij
KLM

# Traject
Amsterdam-Montreal

#Klasse
Business

#Vliegtuig
Airbus 330.

# Vertraging
Nee

# Vriendelijk personeel
Erg vriendelijk

# Eten
Prima 3 gangendiner. Zie fotos onderaan deze post in de spoiler.
Bij andere maatschappijen kan je meerdere wijnen tegelijk bestellen zodat je een tasting kan doen. Dat ging hier niet, moest perse eerst het glas leeg maken voordat er iets nieuws kwam. Het tempo was wel prima, maar vond het wat "gierig" overkomen.

# Entertainment
Genoeg keuze, heb een film aangezet en ben in slaap gevallen.

# Algehele indruk
Ik vind de 2-2-2 setup wat achterhaald, veel andere maatschappijen hebben 1-2-1 in business waardoor iedereen een eigen uitgang heeft naar het gangpad ipv iemand te moeten storen om uit de stoel te kunnen.
Was op reis met mijn vriendin, dus dan is het niet echt een probleem maar als je alleen reist is dat wel een punt om rekening mee te houden.
Ook zijn de stoelen in een 1-2-1 setup natuurlijk wat ruimer, wat ook beter slaapcomfort geeft.

De KLM huizen zijn wel erg cool, de rechtse is de nieuwste, kwam toevallig de dag voor ons vertrek in het assortiment, nummer 102.


# Eventueel informatie over de luchthavens
De KLM lounge (#52) in het non-Schengen deel is groot, erg groot, twee verdiepingen met een bar en een eigen restaurant (gesloten wegens covid), op de eerste verdieping ook een bar en een buffetachtig restaurantdeel. Heb hier niet gegeten maar het zag er OK uit, keuze uit 4-5 verschillende warme maaltijden.

Wat fotos:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:21:37 #45
45833 crew  Fogel
pi_201779912
# Maatschappij
TAP Air Portugal

# Traject
Montreal-Lissabon

#Klasse
Business

#Vliegtuig
Airbus 321LR.

# Vertraging
Nee

# Vriendelijk personeel
Erg vriendelijk

# Eten
Aangezien we in twee verschillende lounges gedineerd hadden, was er alleen plek over voor dessert. Prima dessert, met zowel wijn als port erbij. (ik nam de foto voordat de post geserveerd was, maar hier, in tegenstelling tot KLM was het geen probleem om twee glazen te hebben).


Vrij precies 4 uur later het ontbijt:


# Entertainment
Genoeg keuze, heb een film aangezet en ben in slaap gevallen.

# Algehele indruk
Was mijn eerste keer in een narrow body vliegtuig de oceaan over. We hadden ieder een "throne seat", de setup is 2-2, 1-1, 2-2, 1-1 en 2-2 voor business. In economy en economy extra is het 3-3.
Echt idioot veel plek links en rechts, twee eigen ramen, een eigen kastje en andere opbergruimtes, het enige wat ontbrak was een kroon voor op mijn hoofd :P


Priority boarding ging prima, maar iets wat wel "vervelend" is, is dat alle andere passagiers door de business class cabine heen moeten. Bij grotere vliegtuigen hebben ze soms twee bridges zodat dit gescheiden blijft, of indien er maar een is, dan sla je linksaf en de rest rechtsaf als je het vliegtuig binnenkomt.
Geen pre take-off drink, maar ik las later pas dat je er naar moet vragen. Jammer dan.

De stoel is een prima stoel om in te zitten, maar wat wel klote is, is dat je alleen de presets kan gebruiken. Als je bv alleen je benen omhoog wil, of alleen de rug plat dan heb je pech.
In de slaapstand vond ik de stoel vrij nauw aanvoelen, lag altijd ergens tegenaan. Ook schroefden ze de cabinetemperatuur erg omhoog waardoor ik flink lag te zweten, dat kan best wat minder.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Montreal: het internationale deel ziet er prima uit, integenstelling tot de domestic departures waar je eerst doorheen moest lopen.
De Air Canada lounge is mooi met uitzicht over de tarmac, maar ze sloten nadat de laatste Air Canada vlucht vertrok, en dat was ruim voor onze vlucht met TAP. Zijn naar een andere lounge gaan zoeken en vonden de National Bank lounge, alwaar je met een Priority Pass in kan (waarschijnlijk ook tegen betaling, niet gevraagd, want ik heb PP). Hier was het erg druk in het begin, maar de bar was open en het eten goed dus prima uit te houden.
In Lissabon had de lounge en "kantinegevoel", we zijn maar naar het zgn relax/stille deel verhuisd en daar was het prima uit te houden. Een douche na al het gezweet was welkom geweest, maar die waren "wegens covid" niet beschikbaar.

Wat fotos:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_201841659
quote:
De Air Canada lounge is mooi met uitzicht over de tarmac, maar ze sloten nadat de laatste Air Canada vlucht vertrok, en dat was ruim voor onze vlucht met TAP. Zijn naar een andere lounge gaan zoeken en vonden de National Bank lounge, alwaar je met een Priority Pass in kan (waarschijnlijk ook tegen betaling, niet gevraagd, want ik heb PP).
Dus de Air Canada lounge was de lounge die je als TAP business class reiziger wordt aangeboden? Ik vind het opmerkelijk dat die lounge ruim voor de vlucht gesloten wordt. Dat is dan toch niet goed geregeld door TAP?
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 16:33:31 #47
45833 crew  Fogel
pi_201847513
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 04:41 schreef jaco het volgende:

[..]
Dus de Air Canada lounge was de lounge die je als TAP business class reiziger wordt aangeboden? Ik vind het opmerkelijk dat die lounge ruim voor de vlucht gesloten wordt. Dat is dan toch niet goed geregeld door TAP?
Geen idee, ze zeiden bij de incheck balie niks. Ben Star Alliance gold, daarmee kom ik alle *A lounges in, ongeacht klasse waarmee ik vlieg (zolang het een partner airline is). Of je bij TAP C die lounge in mag, vast wel, maargoed dat helpt dus niet als ie kort open is in verhouding tot je reis.
De loungevent zei «TAP betaalt ons niet om langer open te blijven» toen ik aangaf dat ik vreemd vond. Turkish had ook een late vlucht die dag.

De KLm/Air France lounge was overigens ook gesloten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_201849982
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 16:33 schreef Fogel het volgende:

[..]
Geen idee, ze zeiden bij de incheck balie niks. Ben Star Alliance gold, daarmee kom ik alle *A lounges in, ongeacht klasse waarmee ik vlieg (zolang het een partner airline is). Of je bij TAP C die lounge in mag, vast wel, maargoed dat helpt dus niet als ie kort open is in verhouding tot je reis.
De loungevent zei «TAP betaalt ons niet om langer open te blijven» toen ik aangaf dat ik vreemd vond. Turkish had ook een late vlucht die dag.

De KLm/Air France lounge was overigens ook gesloten.
Het is inderdaad een kwestie of een luchtvaartmaatschappij de meerkosten voor het openhouden van de lounge ervoor over heeft. Men kan dat nu nog steeds gemakkelijk wegschrijven in verband met corona gesloten.
Ik heb namelijk het idee dat het aantal premium passagiers bij TAP relatief beperkt is, en het openhouden van een lounge speciaal voor die passagiers kost nogal wat, zeker als dat ook nog eens passagiers zijn die enkel door de frequent flyer status toegang hebben.

Want vanaf Canada zijn het aantal internationale bestemmingen, zeker op het moment dat jij vloog, nog steeds relatief beperkt, het is niet zoals in Amsterdam of een Istanbul.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 20:08:25 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201850504
Toen ik vorige maand met mijn collega vloog en gebruik maakte van zijn ultra plus übermensch vliegpasjes privileges, viel hem ook op dat de lounges veel soberder waren dan voor corona.
De 'jullie krijgen automatenkoffie ipv manueel espressomachine vanwege Covid' vond ik nog wel de mooiste erbij

Wat heeft dat er nou weer mee te maken :')
Matige smoes
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 20:29:53 #50
45833 crew  Fogel
pi_201850968
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 19:44 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Het is inderdaad een kwestie of een luchtvaartmaatschappij de meerkosten voor het openhouden van de lounge ervoor over heeft. Men kan dat nu nog steeds gemakkelijk wegschrijven in verband met corona gesloten.
Ik heb namelijk het idee dat het aantal premium passagiers bij TAP relatief beperkt is, en het openhouden van een lounge speciaal voor die passagiers kost nogal wat, zeker als dat ook nog eens passagiers zijn die enkel door de frequent flyer status toegang hebben.

Want vanaf Canada zijn het aantal internationale bestemmingen, zeker op het moment dat jij vloog, nog steeds relatief beperkt, het is niet zoals in Amsterdam of een Istanbul.
TAP heeft maar 16 businessplekken in hun A321LR (waarvan ongeveer de helft bezet op mijn vlucht). Turkish vloog met een wide-body, geen idee hoeveel C stoelen er daar gevuld waren.
Het aantal mensen met status, geen idee, waarschijnlijk momenteel wat hoger dan normaal omdat toeristen nog niet echt in vliegmodus zijn lijkt het. Al beginnen dingen in Noorwegen toch wel weer goed op gang te komen.

Op Schiphol is het restaurant in lounge 52 ook nog gewoon "wegens covid" gesloten...

quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 20:08 schreef Molo het volgende:
Toen ik vorige maand met mijn collega vloog en gebruik maakte van zijn ultra plus übermensch vliegpasjes privileges, viel hem ook op dat de lounges veel soberder waren dan voor corona.
De 'jullie krijgen automatenkoffie ipv manueel espressomachine vanwege Covid' vond ik nog wel de mooiste erbij

Wat heeft dat er nou weer mee te maken :')
Matige smoes
Mja, de SAS barista is ook nog niet terug in Oslo en Kopenhagen... en de lounges zijn maar half open (half als in ongeveer de helft van het normale oppervlak). Maar, da's in ieder geval al beter dan gesloten... Het premium deel van de OSL lounge was ook nog dicht.
Eten en drinken begint wel weer op peil te komen, maar er is nog een weg te gaan.
Douchen in de lounge kan tegenwoordig wel weer in Kopenhagen. In Lissabon in de TAP lounge nog niet.

Covid is in Denemarken, Zweden en Noorwegen als "over" verklaard, maar dat is nog niet helemaal te merken aan het aanbod op de vliegvelden zeg maar. We mogen inmiddels wel weer mondkapjesvrij vliegen (binnenlands en intra-Scandinavië) *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:45:50 #51
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201863849
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 20:29 schreef Fogel het volgende:
Op Schiphol is het restaurant in lounge 52 ook nog gewoon "wegens covid" gesloten...
Nee, het betaalde restaurant in lounge 52 is gesloten door tegenvallende resultaten en keert (voorlopig) niet meer terug. En als ik eerlijk ben, gezien de drukte beneden zullen ze de ruimte boven hard nodig hebben.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:48:42 #52
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201863887
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 20:08 schreef Molo het volgende:
Toen ik vorige maand met mijn collega vloog en gebruik maakte van zijn ultra plus übermensch vliegpasjes privileges, viel hem ook op dat de lounges veel soberder waren dan voor corona.
De 'jullie krijgen automatenkoffie ipv manueel espressomachine vanwege Covid' vond ik nog wel de mooiste erbij

Wat heeft dat er nou weer mee te maken :')
Matige smoes
Er zit wel verschil in lounges, de KLM lounges beginnen op Schiphol weer wat meer op peil te komen, maar je ziet bijvoorbeeld in een Warsaw dat men je nu wegstopt ergens in een kelder, met lintjes waar je niets zelf mag pakken.
Alles onder het mom van Covid, maar de lounge boven is een stuk ruimer, dus je zou uit dat oogpunt natuurlijk die lounge moeten openen.
En in heel Polen doet men niet echt aan de corona regels, maar in de lounge is het opeens weer ground zero, onder het mom van covid, terwijl het natuurlijk een keiharde kostenbesparing is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_201880883
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 16:33 schreef Fogel het volgende:

[..]
Geen idee, ze zeiden bij de incheck balie niks. Ben Star Alliance gold, daarmee kom ik alle *A lounges in, ongeacht klasse waarmee ik vlieg (zolang het een partner airline is).
Voor zover ik weet, is er altijd een lounge die officieel bij je vlucht hoort. Je krijgt soms nog een apart geprinte pass voor de betreffende lounge. Ik denk daarom dat er wel een lounge was waar je tot de boarding time had kunnen zitten. Anders zou TAP enorm tekort schieten; een lounge is immers een vast onderdeel van het business class produkt. Maar ik heb nog geen business class gevlogen sinds Corona, dus misschien zijn m'n verwachtingen achterhaald.
pi_201881028
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 05:05 schreef jaco het volgende:

[..]
Voor zover ik weet, is er altijd een lounge die officieel bij je vlucht hoort. Je krijgt soms nog een apart geprinte pass voor de betreffende lounge. Ik denk daarom dat er wel een lounge was waar je tot de boarding time had kunnen zitten. Anders zou TAP enorm tekort schieten; een lounge is immers een vast onderdeel van het business class produkt. Maar ik heb nog geen business class gevlogen sinds Corona, dus misschien zijn m'n verwachtingen achterhaald.
Nah, bovendien staat op hun site dat niet alle lounges open zijn door COVID.
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 11:17:31 #55
45833 crew  Fogel
pi_201882340
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 05:05 schreef jaco het volgende:

[..] Anders zou TAP enorm tekort schieten; een lounge is immers een vast onderdeel van het business class produkt. Maar ik heb nog geen business class gevlogen sinds Corona, dus misschien zijn m'n verwachtingen achterhaald.
Steeds meer maatschappijen voeren ‘business light’ in, Qatar bv. Betaal je minder voor je businessticket kan je fast track en lounge vergeten.
Race to the bottom…
En inderdaad, covid heeft een flinke impact, nog steeds. Op Heathrow zijn nog veel lounges gesloten, op veel plekken is het aanbod beperkt qua openingstijden en aanbod van eten en drinken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:50:20 #56
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201913079
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 05:05 schreef jaco het volgende:

[..]
Voor zover ik weet, is er altijd een lounge die officieel bij je vlucht hoort. Je krijgt soms nog een apart geprinte pass voor de betreffende lounge. Ik denk daarom dat er wel een lounge was waar je tot de boarding time had kunnen zitten. Anders zou TAP enorm tekort schieten; een lounge is immers een vast onderdeel van het business class produkt. Maar ik heb nog geen business class gevlogen sinds Corona, dus misschien zijn m'n verwachtingen achterhaald.
Nou de lounge op Lissabon Airport was ook een hele tijd gesloten, en TAP blinkt nou niet uit in hun product....

Dat geldt trouwens ook voor andere airlines, KLM heeft altijd in ieder geval de Non-Schengen lounge open gehad toen alles dicht was, en hoewel er geen catering was, kon je wel koffie/thee en voorverpakte koekjes krijgen.
Maar op een Brussel of Dusseldorf heeft men ook een hele tijd de lounges gesloten gehad, en doet men op beide luchthavens in verband met Covid een aangepast aanbod, wat natuurlijk complete onzin is, de prijs voor toegang (individueel of die ze aan de airline doorberekenen) is hetzelfde gebleven, dus men wil gewoon besparen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_201913327
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 20:50 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Nou de lounge op Lissabon Airport was ook een hele tijd gesloten, en TAP blinkt nou niet uit in hun product....

Dat geldt trouwens ook voor andere airlines, KLM heeft altijd in ieder geval de Non-Schengen lounge open gehad toen alles dicht was, en hoewel er geen catering was, kon je wel koffie/thee en voorverpakte koekjes krijgen.
Maar op een Brussel of Dusseldorf heeft men ook een hele tijd de lounges gesloten gehad, en doet men op beide luchthavens in verband met Covid een aangepast aanbod, wat natuurlijk complete onzin is, de prijs voor toegang (individueel of die ze aan de airline doorberekenen) is hetzelfde gebleven, dus men wil gewoon besparen.
Logisch als er niet veel reizigers zijn. Dan kost volledig openhouden te veel.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:27:25 #58
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201913510
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Logisch als er niet veel reizigers zijn. Dan kost volledig openhouden te veel.
In het begin van Corona waren er absoluut weinig reizigers. Dan liep ik als een van de weinige op de luchthaven. En begrijp ik het sluiten van lounges en verminderde aanbod absoluut.

Maar dat is al heel lang niet meer het geval, ik vlieg wekelijks, en heb het echt zien toenemen terwijl men op sommige luchthavens ook nu nog blijft hangen in de situatie van mei 2020, en dat is gewoon onzin.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_202513512
Laatst met voor mij nieuwe luchtvaartmaatschappijen gevlogen.

# Maatschappij
Corendon Airlines Europe (XR)

# Traject
NRN - HRG (Weeze - Hurghada)

# Vertraging
Het vliegtuig is gestationeerd in Hurghada en had op de heenvlucht zo'n 30 minuten vertraging opgelopen. Tijdens onze vlucht is de vertraging ingehaald.

# Vriendelijk personeel
De crew was wel vriendelijk.

# Eten
Het buy-on-board menu sprak mij niet aan.

# Entertainment
Geen.

# Algehele indruk
Niet slecht voor een Turks-Nederlandse vakantiecharter. De 737-800 was oud, maar wel voorzien van Sky Interior. Ik telde minder dan 30 passagiers, voor mij was dit de minst bezette vlucht van dit jaar. Het voordeel was wel dat de rij bij een van de nooduitgangen voor mij was.

# Eventueel informatie over de luchthavens
De OV-verbinding tussen Weeze en Nederland is in de afgelopen jaren verslechterd. Voor mij was het vanaf de dichtbijzijnste bushalte in Nederland meer dan een uur lopen naar de terminal, maar de route was verder goed te doen. Normaliter vlieg ik van Schiphol, Ik onthoud deze optie voor het geval dat ik weer een leuke vlucht tegenkom vanaf Weeze.
_______

# Maatschappij
Air Cairo (SM)

# Traject
HRG - CGN (Hurghada - Keulen / Bonn )

# Vertraging
Stipt op tijd

# Vriendelijk personeel
De crew was wel vriendelijk. Alle mededelingen waren alleen in het Duits.

# Eten
Van Air Cairo kregen wij een voucher om op het vliegveld- een broodje en een drankje te kiezen. Ik ben voor een broodje kip gegaan en die smaakte eigenlijk erg goed. Aan boord was er verder niks te krijgen, omdat dit niet wordt toegestaan door de Duitse autoriteiten.

# Entertainment
Bij het uitstappen, merkte ik op dat het vliegtuig is uitgerust met zo'n internet antenne, maar die was tijdens de vlucht niet actief.

# Algehele indruk
Boven verwachting. Air Cairo staat bekend als een low-cost dochter van Egypt Air, maar ruimbagage was inclusief en wij kregen dus ook wat te eten. Ook hier had ik een rij van drie stoelen voor mijzelf, dus kon prima een dutje doen. A320 Neo is best stil en vind ik een leuk toestel om mee te vliegen.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Voor mij is het de eerste keer dat ik in eerste instantie bij de verkeerde terminal ben aangekomen. Overigens ook de eerste keer dat ik geen website van het vliegveld kon vinden (zelfs INI in Servië heeft een prima website) en geen terminalinformatie kon vinden op mijn boekingsbevestiging. Op Google zag ik alleen international en domestic terminals staan, maar onze vlucht bleek dus van het internationale gedeelte van de domestic terminal twee te vertrekken. Uiteraard kon ik op het vliegveld geen OV of een terminalshuttle vinden. Voor mij is Hurghada Airport ook het eerste vliegveld waar ik een bazaar ben tegengekomen waar nepkleding zonder prijskaartjes wordt aangeboden. Prijzen voor eten en drinken liggen best hoog, denk aan zo'n 4 euro voor een blikje fris en 10 euro voor een burger bij de Burger King.

Het vliegveld in Keulen is klein maar fijn. Ik kan het altijd waarderen als er een goede supermarkt op het vliegveld gevestigd is, al was die op het moment van aankomst (01:20) gesloten. OV-verbinding met Nederland is ook prima.
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:32:50 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202514115
Meer dan een uur lopen met al je bagage? Ben je gek ofzo?
Rijden daar geen taxi's? :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')