Als het op een vlucht is naar een Berlijn of Warschau, op een wat langer segment dan krijg je inderdaad wat meer, niet dat het mij daarom gaat, maar de echt korte segmenten, denk aan Dusseldorf, Brussel, krijg je door de gering vliegtijd echt een kansloos product, geef dan niets denk ik dan.quote:Op woensdag 27 februari 2019 18:01 schreef exelletor het volgende:
Bij KLM Cityhopper ben ik anders gewend dat er twee sandwiches of een sandwich en een koekje worden uitgedeeld. Dit bijvoorbeeld op een vlucht naar Berlijn, vergelijkbaar met CDG-DUS.
Naast deze reden kan het ook gewoon zijn dat de temperatuur te laag is ingesteld, een stewardess die heen en weer loopt heeft het sneller warm dan een passagier die zit.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:07 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Zo had ik het nog niet bekeken, dit klinkt aannemelijk. Dat verklaart ook de koude zones waar ik doorheen loop. (Ik kies vooral de WC die het verst weg zit zodat ik lekker een stukje kan lopen om mijn benen wat te strekken want mijn benen gaan kapot als ik lang in dezelfde houding zit.
Ik doe ook niet aan upgrades, ze upgraden me maar operationeel. Als je Explorer status hebt dan mag je door die upgrade overigens ook de lounge in op Istanbul. Dus naast de betere plek en eten in het vliegtuig zit dat er ook bij.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:38 schreef Schuimpjes het volgende:
Prima vlucht. Op de terugreis aanbod gekregen om voor 80 euro te upgraden naar business class. Niet gedaan omdat dit verder niets zou toevoegen aan miles en XP en ik 80 euro voor iets beter vliegtuigvoer toch wel veel geld vind.
De reden is inderdaad dat men checkt of de reizigers de juiste papieren hebben. Ik moet zeggen dat ze mij altijd met rust laten, even ID laten zien en ik kan door. Al zou het ook kunnen dat ze mij wel herkennen, want de medewerkers begin ik zelf ook te herkennen.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:38 schreef Schuimpjes het volgende:
Aan de gate vond nog een controle plaats waarbij persoon 1 mijn boarding pass en paspoort wilde zien. Vervolgens wilde persoon 2 ook mijn boarding pass en paspoort zien, persoon 3 wilde mijn paspoort zien en deed nog even een swap over de koffer en hierna mocht ik in de gate plaatsnemen. Ik vermoed dat deze controles van het paspoort met name plaatsvinden in opdracht van KLM om te zien of reizigers de juiste papieren hebben om Nederland (of de Schengen) binnen te komen om zo te voorkomen dat KLM verplicht wordt om geweigerde reizigers mee terug te nemen naar IST.
De economy was half leeg, zag ik later. Dus ik verbaasde mij al dat ze uberhaupt de upgrade aanboden. Ik heb nu maar 40xp en er komt nog 24 bij (AMS-JNB en CPT-AMS). Helaas hoef ik voor mijn werk nooit te vliegen en zijn al mijn vluchten louter toeristisch van aard. Zat nog heel even te denken om via InsideFlyer een gold challenge te doen (90 xp in 90 dagen en je bent gold), maar dat is met al ook bijna 600 euro (420 euro voor DUS - CDG - AMS-TRF of BLL vv), een hotelovernachting, parkeren en het InsideFlyer premium lidmaatschap), dan ben ik gold, en dan? Tja, zo vaak vlieg ik nou ook weer niet en dan is het puur statusgeilheid.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:48 schreef ozzietukker het volgende:
Ik doe ook niet aan upgrades, ze upgraden me maar operationeel. Als je Explorer status hebt dan mag je door die upgrade overigens ook de lounge in op Istanbul. Dus naast de betere plek en eten in het vliegtuig zit dat er ook bij.
Voor een vlucht van 3 uur vind ik die 79 euro niet heel veel. Al zou ik die voor dat bedrag nooit doen, want dan ben ik zo ongeveer gegarandeerd voor een gratis operationele upgrade, want die bedragen betekenen dat ze echt mensen moeten hebben omdat de 737-700 te vol zit in de economy klasse.
Je gelooft het niet, maar dit keer stonden ze er welquote:Op maandag 5 augustus 2019 18:48 schreef ozzietukker het volgende:
Belangrijk verschil ten opzichte van Turkish Airlines is dat bij KLM aankomst nimmer de Marechaussee staat om controle uit te voeren op het moment dat je het vliegtuig uit stapt terwijl bij TK dat wel is. Dan liever de controle in Istanbul zodat ik op Schiphol gewoon direct door kan lopen.
Of dat inderdaad. Als het toestel leeg is doen ze ook dit soort aanbiedingen. Zou trouwens zomaar kunnen dat voor een explorer lid de aanbieding lager is dat voor mij als platinum. Jij bent misschien nog te verleiden, ik absoluut niet meer, want afgezien van de operationele upgrade op de route naar Tel Aviv zou ik er zelf nooit geld voor over hebben.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:56 schreef Schuimpjes het volgende:
De economy was half leeg, zag ik later.
Dat is wel bijzonder. C4 zijn inderdaad de Schengen gates, meestal wordt je dan naar een centraal verzamelpunt gebracht met de bus alwaar je naar de paspoortcontrole kunt lopen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Je gelooft het niet, maar dit keer stonden ze er wel
Kwamen aan bij gate C4, wat volgens mij een Schengen-gate is en moesten gelijk met de trap naar beneden vanuit de slurf, de bus in en werden richting - volgens mij de F-pier - gebracht alwaar 4 marechaussees klaarstonden. En pas daarna nog richting de eGates.
Het ergste is ook nog dat juist doordat je 'slechts' explorer bent zijn de tarieven ook nog eens belachelijk hoog voor dit soort stoelen in de economy comfort. En dat in combinatie met de dan lage waarde voor miles is het niet aantrekkelijk.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Moest trouwens vandaag wel even een beetje huilen. Ik vlieg dus binnenkort AMS-JNB en CPT-AMS en de waarde van miles is wel echt waardeloos voor bijvoorbeeld stoelkeuze. Dacht heel even om wellicht een stoel in economy comfort te nemen, maar dat is dus of 130 euro of 26000 miles , dus dan zijn miles nog geen halve cent waard.
Voor Europe Business Class vond ik het in elk geval het geld niet waard.quote:Op maandag 5 augustus 2019 20:14 schreef ozzietukker het volgende:
Of dat inderdaad. Als het toestel leeg is doen ze ook dit soort aanbiedingen. Zou trouwens zomaar kunnen dat voor een explorer lid de aanbieding lager is dat voor mij als platinum. Jij bent misschien nog te verleiden, ik absoluut niet meer, want afgezien van de operationele upgrade op de route naar Tel Aviv zou ik er zelf nooit geld voor over hebben.
Zat op 3F dus was zo het vliegtuig uit, en in de bus een beetje bij de deur gestaan. Was dus als eerste bij die extra controle. En aangezien ze mij niet zochten kon ik zo doorlopenquote:Op maandag 5 augustus 2019 20:14 schreef ozzietukker het volgende:
Dat is wel bijzonder. C4 zijn inderdaad de Schengen gates, meestal wordt je dan naar een centraal verzamelpunt gebracht met de bus alwaar je naar de paspoortcontrole kunt lopen.
Als ze het zo doen bij een gate kan er natuurlijk aanleiding voor zijn dat er een bepaald persoon aan boord is die ze eruit willen halen, maar ik heb dit bij KLM werkelijk waar nog nooit gehad, en ik maak wat vluchten per jaar naar Istanboel...
Ja ik ga mijn miles hier dus ook niet voor gebruiken. Ik blijf lekker doorsparen om een keertje te vliegen op miles.quote:Op maandag 5 augustus 2019 20:14 schreef ozzietukker het volgende:
Het ergste is ook nog dat juist doordat je 'slechts' explorer bent zijn de tarieven ook nog eens belachelijk hoog voor dit soort stoelen in de economy comfort. En dat in combinatie met de dan lage waarde voor miles is het niet aantrekkelijk.
Ik gebruik mijn miles eigenlijk uitsluitend voor enkele reizen, want dan kan KLM opeens wel normale tarieven berekenen en betaal je uitsluitend de luchthavenbelastingen. Dan is de waarde op zich nog wel ok...
quote:Op zaterdag 2 maart 2019 00:57 schreef MaJo het volgende:
Leuk dat dit topic weer boven is gekomen Ik zal binnenkort een verslagje van Garuda posten
Oeps Nog interesse naar? Is inmiddels 3,5 jaar geleden en ik moet dan wel even heel diep gravenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
Dus de Air Canada lounge was de lounge die je als TAP business class reiziger wordt aangeboden? Ik vind het opmerkelijk dat die lounge ruim voor de vlucht gesloten wordt. Dat is dan toch niet goed geregeld door TAP?quote:De Air Canada lounge is mooi met uitzicht over de tarmac, maar ze sloten nadat de laatste Air Canada vlucht vertrok, en dat was ruim voor onze vlucht met TAP. Zijn naar een andere lounge gaan zoeken en vonden de National Bank lounge, alwaar je met een Priority Pass in kan (waarschijnlijk ook tegen betaling, niet gevraagd, want ik heb PP).
Geen idee, ze zeiden bij de incheck balie niks. Ben Star Alliance gold, daarmee kom ik alle *A lounges in, ongeacht klasse waarmee ik vlieg (zolang het een partner airline is). Of je bij TAP C die lounge in mag, vast wel, maargoed dat helpt dus niet als ie kort open is in verhouding tot je reis.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 04:41 schreef jaco het volgende:
[..]
Dus de Air Canada lounge was de lounge die je als TAP business class reiziger wordt aangeboden? Ik vind het opmerkelijk dat die lounge ruim voor de vlucht gesloten wordt. Dat is dan toch niet goed geregeld door TAP?
Het is inderdaad een kwestie of een luchtvaartmaatschappij de meerkosten voor het openhouden van de lounge ervoor over heeft. Men kan dat nu nog steeds gemakkelijk wegschrijven in verband met corona gesloten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Geen idee, ze zeiden bij de incheck balie niks. Ben Star Alliance gold, daarmee kom ik alle *A lounges in, ongeacht klasse waarmee ik vlieg (zolang het een partner airline is). Of je bij TAP C die lounge in mag, vast wel, maargoed dat helpt dus niet als ie kort open is in verhouding tot je reis.
De loungevent zei «TAP betaalt ons niet om langer open te blijven» toen ik aangaf dat ik vreemd vond. Turkish had ook een late vlucht die dag.
De KLm/Air France lounge was overigens ook gesloten.
TAP heeft maar 16 businessplekken in hun A321LR (waarvan ongeveer de helft bezet op mijn vlucht). Turkish vloog met een wide-body, geen idee hoeveel C stoelen er daar gevuld waren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 19:44 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het is inderdaad een kwestie of een luchtvaartmaatschappij de meerkosten voor het openhouden van de lounge ervoor over heeft. Men kan dat nu nog steeds gemakkelijk wegschrijven in verband met corona gesloten.
Ik heb namelijk het idee dat het aantal premium passagiers bij TAP relatief beperkt is, en het openhouden van een lounge speciaal voor die passagiers kost nogal wat, zeker als dat ook nog eens passagiers zijn die enkel door de frequent flyer status toegang hebben.
Want vanaf Canada zijn het aantal internationale bestemmingen, zeker op het moment dat jij vloog, nog steeds relatief beperkt, het is niet zoals in Amsterdam of een Istanbul.
Mja, de SAS barista is ook nog niet terug in Oslo en Kopenhagen... en de lounges zijn maar half open (half als in ongeveer de helft van het normale oppervlak). Maar, da's in ieder geval al beter dan gesloten... Het premium deel van de OSL lounge was ook nog dicht.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 20:08 schreef Molo het volgende:
Toen ik vorige maand met mijn collega vloog en gebruik maakte van zijn ultra plus übermensch vliegpasjes privileges, viel hem ook op dat de lounges veel soberder waren dan voor corona.
De 'jullie krijgen automatenkoffie ipv manueel espressomachine vanwege Covid' vond ik nog wel de mooiste erbij
Wat heeft dat er nou weer mee te maken
Matige smoes
Nee, het betaalde restaurant in lounge 52 is gesloten door tegenvallende resultaten en keert (voorlopig) niet meer terug. En als ik eerlijk ben, gezien de drukte beneden zullen ze de ruimte boven hard nodig hebben.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 20:29 schreef Fogel het volgende:
Op Schiphol is het restaurant in lounge 52 ook nog gewoon "wegens covid" gesloten...
Er zit wel verschil in lounges, de KLM lounges beginnen op Schiphol weer wat meer op peil te komen, maar je ziet bijvoorbeeld in een Warsaw dat men je nu wegstopt ergens in een kelder, met lintjes waar je niets zelf mag pakken.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 20:08 schreef Molo het volgende:
Toen ik vorige maand met mijn collega vloog en gebruik maakte van zijn ultra plus übermensch vliegpasjes privileges, viel hem ook op dat de lounges veel soberder waren dan voor corona.
De 'jullie krijgen automatenkoffie ipv manueel espressomachine vanwege Covid' vond ik nog wel de mooiste erbij
Wat heeft dat er nou weer mee te maken
Matige smoes
Voor zover ik weet, is er altijd een lounge die officieel bij je vlucht hoort. Je krijgt soms nog een apart geprinte pass voor de betreffende lounge. Ik denk daarom dat er wel een lounge was waar je tot de boarding time had kunnen zitten. Anders zou TAP enorm tekort schieten; een lounge is immers een vast onderdeel van het business class produkt. Maar ik heb nog geen business class gevlogen sinds Corona, dus misschien zijn m'n verwachtingen achterhaald.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Geen idee, ze zeiden bij de incheck balie niks. Ben Star Alliance gold, daarmee kom ik alle *A lounges in, ongeacht klasse waarmee ik vlieg (zolang het een partner airline is).
Nah, bovendien staat op hun site dat niet alle lounges open zijn door COVID.quote:Op zondag 24 oktober 2021 05:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Voor zover ik weet, is er altijd een lounge die officieel bij je vlucht hoort. Je krijgt soms nog een apart geprinte pass voor de betreffende lounge. Ik denk daarom dat er wel een lounge was waar je tot de boarding time had kunnen zitten. Anders zou TAP enorm tekort schieten; een lounge is immers een vast onderdeel van het business class produkt. Maar ik heb nog geen business class gevlogen sinds Corona, dus misschien zijn m'n verwachtingen achterhaald.
Steeds meer maatschappijen voeren ‘business light’ in, Qatar bv. Betaal je minder voor je businessticket kan je fast track en lounge vergeten.quote:Op zondag 24 oktober 2021 05:05 schreef jaco het volgende:
[..] Anders zou TAP enorm tekort schieten; een lounge is immers een vast onderdeel van het business class produkt. Maar ik heb nog geen business class gevlogen sinds Corona, dus misschien zijn m'n verwachtingen achterhaald.
Nou de lounge op Lissabon Airport was ook een hele tijd gesloten, en TAP blinkt nou niet uit in hun product....quote:Op zondag 24 oktober 2021 05:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Voor zover ik weet, is er altijd een lounge die officieel bij je vlucht hoort. Je krijgt soms nog een apart geprinte pass voor de betreffende lounge. Ik denk daarom dat er wel een lounge was waar je tot de boarding time had kunnen zitten. Anders zou TAP enorm tekort schieten; een lounge is immers een vast onderdeel van het business class produkt. Maar ik heb nog geen business class gevlogen sinds Corona, dus misschien zijn m'n verwachtingen achterhaald.
Logisch als er niet veel reizigers zijn. Dan kost volledig openhouden te veel.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 20:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nou de lounge op Lissabon Airport was ook een hele tijd gesloten, en TAP blinkt nou niet uit in hun product....
Dat geldt trouwens ook voor andere airlines, KLM heeft altijd in ieder geval de Non-Schengen lounge open gehad toen alles dicht was, en hoewel er geen catering was, kon je wel koffie/thee en voorverpakte koekjes krijgen.
Maar op een Brussel of Dusseldorf heeft men ook een hele tijd de lounges gesloten gehad, en doet men op beide luchthavens in verband met Covid een aangepast aanbod, wat natuurlijk complete onzin is, de prijs voor toegang (individueel of die ze aan de airline doorberekenen) is hetzelfde gebleven, dus men wil gewoon besparen.
In het begin van Corona waren er absoluut weinig reizigers. Dan liep ik als een van de weinige op de luchthaven. En begrijp ik het sluiten van lounges en verminderde aanbod absoluut.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 21:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Logisch als er niet veel reizigers zijn. Dan kost volledig openhouden te veel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |