Nee, het betaalde restaurant in lounge 52 is gesloten door tegenvallende resultaten en keert (voorlopig) niet meer terug. En als ik eerlijk ben, gezien de drukte beneden zullen ze de ruimte boven hard nodig hebben.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 20:29 schreef Fogel het volgende:
Op Schiphol is het restaurant in lounge 52 ook nog gewoon "wegens covid" gesloten...
Er zit wel verschil in lounges, de KLM lounges beginnen op Schiphol weer wat meer op peil te komen, maar je ziet bijvoorbeeld in een Warsaw dat men je nu wegstopt ergens in een kelder, met lintjes waar je niets zelf mag pakken.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 20:08 schreef Molo het volgende:
Toen ik vorige maand met mijn collega vloog en gebruik maakte van zijn ultra plus übermensch vliegpasjes privileges, viel hem ook op dat de lounges veel soberder waren dan voor corona.
De 'jullie krijgen automatenkoffie ipv manueel espressomachine vanwege Covid' vond ik nog wel de mooiste erbij
Wat heeft dat er nou weer mee te maken
Matige smoes
Voor zover ik weet, is er altijd een lounge die officieel bij je vlucht hoort. Je krijgt soms nog een apart geprinte pass voor de betreffende lounge. Ik denk daarom dat er wel een lounge was waar je tot de boarding time had kunnen zitten. Anders zou TAP enorm tekort schieten; een lounge is immers een vast onderdeel van het business class produkt. Maar ik heb nog geen business class gevlogen sinds Corona, dus misschien zijn m'n verwachtingen achterhaald.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Geen idee, ze zeiden bij de incheck balie niks. Ben Star Alliance gold, daarmee kom ik alle *A lounges in, ongeacht klasse waarmee ik vlieg (zolang het een partner airline is).
Nah, bovendien staat op hun site dat niet alle lounges open zijn door COVID.quote:Op zondag 24 oktober 2021 05:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Voor zover ik weet, is er altijd een lounge die officieel bij je vlucht hoort. Je krijgt soms nog een apart geprinte pass voor de betreffende lounge. Ik denk daarom dat er wel een lounge was waar je tot de boarding time had kunnen zitten. Anders zou TAP enorm tekort schieten; een lounge is immers een vast onderdeel van het business class produkt. Maar ik heb nog geen business class gevlogen sinds Corona, dus misschien zijn m'n verwachtingen achterhaald.
Steeds meer maatschappijen voeren ‘business light’ in, Qatar bv. Betaal je minder voor je businessticket kan je fast track en lounge vergeten.quote:Op zondag 24 oktober 2021 05:05 schreef jaco het volgende:
[..] Anders zou TAP enorm tekort schieten; een lounge is immers een vast onderdeel van het business class produkt. Maar ik heb nog geen business class gevlogen sinds Corona, dus misschien zijn m'n verwachtingen achterhaald.
Nou de lounge op Lissabon Airport was ook een hele tijd gesloten, en TAP blinkt nou niet uit in hun product....quote:Op zondag 24 oktober 2021 05:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Voor zover ik weet, is er altijd een lounge die officieel bij je vlucht hoort. Je krijgt soms nog een apart geprinte pass voor de betreffende lounge. Ik denk daarom dat er wel een lounge was waar je tot de boarding time had kunnen zitten. Anders zou TAP enorm tekort schieten; een lounge is immers een vast onderdeel van het business class produkt. Maar ik heb nog geen business class gevlogen sinds Corona, dus misschien zijn m'n verwachtingen achterhaald.
Logisch als er niet veel reizigers zijn. Dan kost volledig openhouden te veel.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 20:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nou de lounge op Lissabon Airport was ook een hele tijd gesloten, en TAP blinkt nou niet uit in hun product....
Dat geldt trouwens ook voor andere airlines, KLM heeft altijd in ieder geval de Non-Schengen lounge open gehad toen alles dicht was, en hoewel er geen catering was, kon je wel koffie/thee en voorverpakte koekjes krijgen.
Maar op een Brussel of Dusseldorf heeft men ook een hele tijd de lounges gesloten gehad, en doet men op beide luchthavens in verband met Covid een aangepast aanbod, wat natuurlijk complete onzin is, de prijs voor toegang (individueel of die ze aan de airline doorberekenen) is hetzelfde gebleven, dus men wil gewoon besparen.
In het begin van Corona waren er absoluut weinig reizigers. Dan liep ik als een van de weinige op de luchthaven. En begrijp ik het sluiten van lounges en verminderde aanbod absoluut.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 21:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Logisch als er niet veel reizigers zijn. Dan kost volledig openhouden te veel.
Volgens mij is het vanaf Well 6.5 kilometer, en dan kan je dat prima in een kwartier lopen, je zal dan geen bagage moeten hebben als koffer, maar een rugzak is prima.quote:Op dinsdag 7 december 2021 19:11 schreef DIJK het volgende:
Überhaupt verbaast het mij dat je vanaf een bushalte in NL in een uur naar de luchthaven loopt. Dat zal toch dik 10km zijn?
Volgens Google is het 6,5km. De route viel mij alleszins mee en zoveel bagage neem ik nou ook niet mee. In het verleden heb ik ook weleens gelopen naar het vliegveld van Pisa (ik was niet te spreken over de snelheid van de Pisamover) en Nis in Servië (buskaartje kostte omgerekend 50 cent, maar ik had geen zin alleen daarvoor contant geld op te nemen).quote:Op dinsdag 7 december 2021 19:11 schreef DIJK het volgende:
Überhaupt verbaast het mij dat je vanaf een bushalte in NL in een uur naar de luchthaven loopt. Dat zal toch dik 10km zijn?
Loop je op een apart voetgangers pad of stoep? Of deel je de weg met auto's of bromfietsen?quote:Op dinsdag 7 december 2021 19:45 schreef exelletor het volgende:
[..]
Volgens Google is het 6,5km. De route viel mij alleszins mee en zoveel bagage neem ik nou ook niet mee.
6,5 kilometer in 15 minuten lopen?quote:Op dinsdag 7 december 2021 19:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Volgens mij is het vanaf Well 6.5 kilometer, en dan kan je dat prima in een kwartier lopen, je zal dan geen bagage moeten hebben als koffer, maar een rugzak is prima.
Een stuk van 1,2km loop je in de berm of op de weg met auto's. Voor de rest van de route is er een fietspad (Nederland) of een gecombineerd voet- en fietspad (Duitsland).quote:Op woensdag 8 december 2021 05:47 schreef jaco het volgende:
[..]
Loop je op een apart voetgangers pad of stoep? Of deel je de weg met auto's of bromfietsen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.# Vertraging
Paar minuutjes
# Vriendelijk personeel
Ja
# Eten.
1e ronde Chicken curry massala, is oke maar niets meer. Met 5 minuten daarna koffie/thee met koekje.
Half uurtje daarna een bruin broodje met salade en kaas (bagger). En daarna 6 uur lang niets (of meer?) en dan nog een warme panini (veggie), dessert en iets van een salade.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.# Entertainment
Gewoon de onboard. Prima keus.
Wifi is gewoon drama. Buiten dat het traag is en je er weinig mee kan, is het maar een uur gratis en dat op een vlucht van bijna 11 uur.
Wil je langer moet je flink betalen.
# Algehele indruk
Echt weer drama met KLM. Hele dag met inchecken was ellende. Werkte allemaal niet. Constant foutmeldingen. Zowel online als op Schiphol.
Chat medewerkers wat echt 4 uur duurt voor je reactie krijgt en die er geen reet van snappen. En uiteindelijk kom je ineens op het gangpad te zitten bah.
Terwijl bij het raam een jongedame zit die de hele 11 uur eigenlijk geen seconde naar buiten keek....... Er moet gewoon een filter daarop komen of iemand uberhaupt er wel wil zitten.
# Eventueel informatie over de luchthavens
AMS is wel bekend natuurlijk. Blijf het een prettig vliegveld vinden. Alles is gewoon goed voor elkaar.
LAX 3h50 overstap tijd gehad voor volgende vlucht, was prima.
Gang naar de customs is wel echt lang en super leeg. Gewoon een gele wand waar je een half uur al lopend tegen aan staat te kijken.
Verder over LAX bij het vervolg.
Aansluitende vlucht:
# Maatschappij
Delta
# Traject
LAX-SFO met een Embrear 175SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.# Vertraging
Nee
# Vriendelijk personeel
Ja
# Eten
Korte vlucht, maar wel koffie/thee of water met een zakje noten.
# Entertainment
Niet aanwezig
# Algehele indruk
Gewoon prima
# Eventueel informatie over de luchthavens
LAX wat een bende zeg. Halve vliegveld ligt open door verbouwingen, richtingsborden zijn slecht aangegeven.
Ook grappig te zien hoe het grondpersoneel echt gewoon overal tussendoor loopt te sjouwen. Je vliegtuig staat op punt van take-off en links uit het raam zie je nog doodleuk wat grondmedewerkers met rugtasje half over de schouders langs de vleugel wandelen op naar de pauze.
Ik moest hier ook van internationale terminal naar terminal 2 (domestic), en dat was mij toch een waardeloze terminal. Super klein en echt bom en bomvol.
Ze hebben echt gigantisch veel vluchten er ingepropt. Bij de gate waar ik moest zijn gingen aan de lopende band door vluchten en je had ook maar 10 minuten om te boarden of de gate was gesloten.
Niet de 50 minuten die je normaal nog rustig staat te wachten voor er uberhaupt iets gebeurd. Nu kwam San Francisco op de informatieborden te staan vlak na de vlucht daarvoor en 10 minuten later dicht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SFO. Nog niet veel van gezien. Beetje zelfde qua grondpersoneel als bij LAX.
De terminals zelf ogen wel veel fijner dan LAX, maar veel kleiner natuurlijk. De aanvliegroute is wel geweldig hoor! Echt tot 2 meter voor de landing zie je de landingsbaan nog niet, maar alleen water onder je.
Ook rondom SFO hebben ze nog niet veel van goede richtingsborden gehoord. Openbaar vervoer naar de stad toe is hier goed geregeld en prima te doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door bianconeri op 20-04-2022 19:54:51 ]# Maatschappij
Virgin Atlantic
# Traject
San Francisco-London Heathrow
Dreamliner 787-9SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.# Vertraging
Nee
# Vriendelijk personeel
Ja
# Eten.
Zeker.
Chicken Fajita kort na opstijgen (avond vlucht).
Laat in de ochtend net voor landen een ontbijtje met o.a. een warm broodje ei.
Tussendoor kwamen ze echt vaak langs voor drinken. Niet zoals bij KLM dat je zelf achterin moet bedelen.
En ten minste niet van dat houtachtige bestek die het eten verpesten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.# Entertainment
Aanwezig. Films misschien net iets minder keus. Maar qua muziek en games weer veel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.# Algehele indruk
Gewoon goed. Prima vliegtuig en bekleding. Service top.
# Eventueel informatie over de luchthavens
San Francisco International:
Gewoon een prima luchthaven. Zowel de wegen als openbaar vervoer rondom de luchthaven zijn goed.
Voor de douane heb je paar shops. Daarna ook wel een aantal. Had nog wel even tijd en je kunt prima even zitten en rondkijken. Niet heel druk wat wel fijn is.
Voorzieningen goed.
(Heathrow bij aansluitende vlucht)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-------------------------------------------------------------------------------------
Aansluitende vlucht:
# Maatschappij
KLM
# Traject
London Heathrow naar Amsterdam
Met een Embraer 195 E2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.# Vertraging
2,5 uur
# Vriendelijk personeel
Ja (enige goede bij KLM is het cabine personeel)
# Eten
Chips en wat drinken
# Entertainment
Nee
# Algehele indruk
Slecht.
Zoals gewoonlijk slechte communicatie vanuit KLM. Helemaal in het begin even 1x een pushbericht van de 1e vertraging. Daarna nooit weer iets gehoord, ook niet van de latere vertragingen.
Alles kwam op het laatste moment. Op het moment dat de gate zou sluiten werd de gate pas bekend.
Ik ken geen enkele maatschappij met zo'n slechte service als KLM.
# Eventueel informatie over de luchthavens
London Heathrow:
Terminal 3. Ik vond het allemaal veel te erg op elkaar gepakt. De verschillende vleugels met gates hadden alleen een Cafe Nerro en verder niets. Dus de centrale hal was gewoon bom en bom vol.
Alle stoelen daar bezet. Er waren ook maar 2 restaurant barretjes als je wat wilde eten of drinken, maar je kunt je al wel bedenken dat die altijd gewoon helemaal vol zitten en met een rij ervoor.
Dus even rustig wat eten of drinken zat er niet in.
Je loopt ook niet even zo heen en weer. Lange afstanden tussen alles.
Is allemaal niet al te best over nagedacht in mijn beleving.
Als je dan vergelijkt met Schiphol is er veel winst te halen. Enige wat ik dan positief vindt is de vele display borden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door bianconeri op 30-04-2022 16:02:26 ]# Maatschappij: KLM
# Traject: Amsterdam - Boekarest. Business klass met de 737-800.
# Vertraging: half uurtje of zo.
# Vriendelijk personeel: Ja.
# Eten: yoghurt met granola, gerookte zalm, een of andere salade met kip. Verder was er fris, koffie, thee, bier en wijn. Daar deden ze niet te flauw mee.
# Entertainment: wifi. Gratis kun je messages, wil je ook surfen dan kost dat ¤ 8, wil je ook streamen dan ¤ 12.
# Algehele indruk: Prima op zich.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol. Lounge 52. Was nog erg rustig toen 'ie open ging, dus was prima te doen. Tijd aardig uit kunnen zitten. Alleen handbagage en thuis check-in gedaan, dus veel te vroeg door de security om lang in de rij staan te voorkomen.
Zit liever uren in een lounge dan uren staan in een wachtrij.En terug met de Embraer 195-E2. Daar zat nog geen Wifi op, wat wel een minpunt is. Indeling wel wat relaxter dan die van de 737-800. Eten was prima, personeel vriendelijk.
De TAROM-lounge in Boekarest is pure aids. Beperkte zitgelegenheid. Het "buffet" zijn wat schalen met pinda's en goedkope chips.ozzietukker
no worries mateJa die Tarom lounge is inderdaad een grote aanfluiting, en dat voor de 'flag' carrier, zelfs toiletten zijn niet in de lounge aanwezig.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 23:02 schreef Halcon het volgende:
En terug met de Embraer 195-E2. Daar zat nog geen Wifi op, wat wel een minpunt is. Indeling wel wat relaxter dan die van de 737-800. Eten was prima, personeel vriendelijk.
De TAROM-lounge in Boekarest is pure aids. Beperkte zitgelegenheid. Het "buffet" zijn wat schalen met pinda's en goedkope chips.
Zoals omschreven, aan alles ontbreekt het, te weinig zitplaatsen, te weinig stroomoplaadpunten, belabberd wifi, en een niet bestaand buffet.
Maar goed, ik mijd het liefst heel Boekarest, van al mijn bestemmingen heb ik niets met Roemenie, helaas heb ik het niet voor het zeggen en ben ik er 2 tot 3 x per jaar.
De E195-E2 heeft als voordeel voor de 'normale' passagiers dat de beenruimte iets beter is dan de E175 en E190 modellen, althans, na rij 7, want toen ik nog een ozzietukkertje was zat ik gewoon achterin,tegenwoordig uitsluitend op de voorste rijen, en de indeling 2-2- ten opzichte van 3-3 is uiteindelijk ook wat beter.RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.Het buffer zijn wat schaaltjes met pinda, chips en TUC-koekjes. Dan ook nog eens allemaal van C-merken. Dus verwacht geen Lays, Duyvis en TUC, maar goedkope, Roemeense rommel.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 09:41 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ja die Tarom lounge is inderdaad een grote aanfluiting, en dat voor de 'flag' carrier, zelfs toiletten zijn niet in de lounge aanwezig.
Zoals omschreven, aan alles ontbreekt het, te weinig zitplaatsen, te weinig stroomoplaadpunten, belabberd wifi, en een niet bestaand buffet.
Maar goed, ik mijd het liefst heel Boekarest, van al mijn bestemmingen heb ik niets met Roemenie, helaas heb ik het niet voor het zeggen en ben ik er 2 tot 3 x per jaar.
De E195-E2 heeft als voordeel voor de 'normale' passagiers dat de beenruimte iets beter is dan de E175 en E190 modellen, althans, na rij 7, want toen ik nog een ozzietukkertje was zat ik gewoon achterin,tegenwoordig uitsluitend op de voorste rijen, en de indeling 2-2- ten opzichte van 3-3 is uiteindelijk ook wat beter.
Wat er wel is, is een rookhok. Sowieso is Boekarest een van de weinige Europese vliegvelden waar je nog zo'n hok hebt waar rokers hun shot kunnen halen. Van buitenaf ziet er natuurlijk enorm ranzig uit.
E195-E2 ziet er ok uit voor een vlucht binnen Europa. Wel jammer dat KLM de Wifi nog niet overal geactiveerd heeft. Dat kan eigenlijk niet meer vandaag de dag.
Ik ben er ook regelmatig. Meestal verkies ik de auto boven het vliegtuig.SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nieDit klinkt echt alsof WOW air nieuw leven ingeblazen isquote:Op zondag 19 december 2021 11:39 schreef Noisecontrollers het volgende:
Laatst naar IJsland geweest met de nieuwe maatschappij PLAY, hieronder de review:
# Maatschappij
PLAY
# Traject
Amsterdam (AMS) - Reykjavik (KEF) v.v.
# Toestel
Airbus A321neo
# Vertraging
Nee, zowel heen als terug ruim een half uur eerder geland dan gepland
# Vriendelijk personeel
Ja, we werden vriendelijk gegroet bij het boarden en bij het verlaten van het vliegtuig. Verder kan ik er weinig over zeggen omdat er weinig contact was met het personeel. Ze gingen wel langs met buy-on-board eten en drinken en met tax-free shopping artikelen, maar daar hebben wij geen gebruik van gemaakt.
# Eten
PLAY is een low-cost maatschappij, dus eten en drinken moet je zelf meenemen of aan boord kopen. Prijzen liggen op IJslands niveau, dus duur. Broodje was 9 euro, biertje 8 euro en frisdrank 3 euro als ik me niet vergis.
# Entertainment
Geen, alleen om de zoveel rijen een schermpje met vluchtinformatie. De toestellen van PLAY komen allemaal van het Mexicaanse Interjet, dus de teksten in het vliegtuig en dus ook op deze schermpjes was allemaal in het Spaans. Ook werd de lokale tijd in allerlei Midden- en Zuid-Amerikaanse landen getoond
# Algehele indruk
Heel goed, maar je merkt echt dat het nog een onbekende maatschappij is. We hadden tickets voor 212 euro per persoon retour, wat echt weinig is IJsland. Zowel heen als terug denk ik ongeveer 40 passagiers aan boord, dus iedereen kon gaan zitten waar hij wilde, dus de meesten pakten een rij voor zichzelf. Ook als het toestel vol zou zitten zou je nog genoeg ruimte hebben, want ze hebben een uitzonderlijke seat pitch van 34 inch!! Deze pitch zie je zelfs nauwelijks bij full service carriers.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam is wel bekend, Reykjavik is niet groot maar je hebt er wel vanalles zoals horeca, winkels en duty-free. De luchthaven ligt wel redelijk ver van de stad af, zo'n 50 minuten met de auto. Er is geen trein of metro ofzo, dus de enige opties om naar de de stad te gaan is met de taxi, bus of huurauto. Taxi's zijn schreeuwend duur, zo'n 150 euro. Bus is 25 euro per persoon enkele reis. Wij hadden een huurauto (4x4) om de ring road rondom IJsland te rijden en waren zo'n 550 euro kwijt voor 11 dagen.In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert KiyosakiKlopt, volgens mij is het management van PLAY grotendeels het oude management van WOWquote:Op zondag 28 augustus 2022 10:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dit klinkt echt alsof WOW air nieuw leven ingeblazen is
Forum Opties Forumhop: Hop naar: