abonnement Unibet Coolblue
  PR en moderator zondag 21 mei 2017 @ 21:22:39 #51
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_171105131
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:15 schreef maffehenkie het volgende:

[..]

True. Zal eens googlen wat er is en wat de wachttijden ondertussen zijn.

En vooral even de medewerkers foto's doorscrollen of er nog knappe dames tussen zitten :@
^O^ #trots :D

Whehe :D Ik ben een tijdje geleden weer in therapie gegaan (dit keer zelf op tijd aan de bel getrokken omdat o.a. studiestress :P ) en had echt een superchille chick als psycholoog. Niet veel ouder dan ik en kon ik gewoon alles tegen roepen zoals ik ook met m'n vrienden zou praten (uiteraard wel serieus met elkaar mee proberen te denken, maar kon gewoon 'shit' 'fuck' 'kut' dingen zeggen enzo). Die snapte me echt, kon gewoon dingen lafjes vaag uitleggen en ze dacht zelf al wel de goede richting in. Dat was echt gewoon met elkaar meedenken, wat zou kunnen helpen, oorzaak-gevolg dingen helder krijgen, helemaal niet moeilijk of zwaar 'psychologisch' of dingen uit context trekken ofzo.
Maar om dat dan ook zo op gang te krijgen moet je er zelf ook wel open in meegaan en gewoon jezelf zijn en zeggen wat je denkt/voelt, anders komen zij ook nergens. Voor je 't weet heb je dan ineens een hele rugzak vol bagage dat je weet hoe je denkt en waarom je dat denkt en weet je ineens weer hoe je alles aan moet gaan enzo.

Ik gun jou ook zo iemand :Y Ze zijn er wel iig!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_171105485
Niet meer doen.
pi_171105641
Ik zei net dat niks in de buurt komt van die kick, maar tatoeëren heeft er wel wat van weg :Y
  PR en moderator zondag 21 mei 2017 @ 21:37:09 #54
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_171105679
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:35 schreef Poes. het volgende:
Ik zei net dat niks in de buurt komt van die kick, maar tatoeëren heeft er wel wat van weg :Y
Jaren in mezelf lopen kerven maar dat durf ik dan weer niet :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 21 mei 2017 @ 21:41:19 #55
47102 Elvi
miemkwien
pi_171105810
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:37 schreef Moira. het volgende:

[..]

Jaren in mezelf lopen kerven maar dat durf ik dan weer niet :@
Same _O- :@
pi_171105861
Nou, ben je gestopt met alcohol en zit je nog in jezelf te snijden. Beter om dan nog alcohol te drinken en niet in jezelf te snijden maar goed.
Fylax is op televisie geweest
pi_171105880
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:22 schreef Moira. het volgende:

[..]

^O^ #trots :D

Whehe :D Ik ben een tijdje geleden weer in therapie gegaan (dit keer zelf op tijd aan de bel getrokken omdat o.a. studiestress :P ) en had echt een superchille chick als psycholoog. Niet veel ouder dan ik en kon ik gewoon alles tegen roepen zoals ik ook met m'n vrienden zou praten (uiteraard wel serieus met elkaar mee proberen te denken, maar kon gewoon 'shit' 'fuck' 'kut' dingen zeggen enzo). Die snapte me echt, kon gewoon dingen lafjes vaag uitleggen en ze dacht zelf al wel de goede richting in. Dat was echt gewoon met elkaar meedenken, wat zou kunnen helpen, oorzaak-gevolg dingen helder krijgen, helemaal niet moeilijk of zwaar 'psychologisch' of dingen uit context trekken ofzo.
Maar om dat dan ook zo op gang te krijgen moet je er zelf ook wel open in meegaan en gewoon jezelf zijn en zeggen wat je denkt/voelt, anders komen zij ook nergens. Voor je 't weet heb je dan ineens een hele rugzak vol bagage dat je weet hoe je denkt en waarom je dat denkt en weet je ineens weer hoe je alles aan moet gaan enzo.

Ik gun jou ook zo iemand :Y Ze zijn er wel iig!
Mooi! (Studeer jij nog? :o ) Heb wel gemerkt dat de (vrouwelijke) psychologen/psychiaters mij niet konden volgen, so far. Als ik dingen op papier zet (of typ) moet ik het in één lijn vertellen. Je leest m'n post van links naar rechts, en van boven naar beneden. Maar m'n brein werkt niet zo helaas. En als ik praat vlieg ik van hot naar her, zeker als het om m'n gedachtes gaat. Of ik klap gewoon dicht. Zelfs de "hoe voel je je" vraag kan ik amper beantwoorden. Vandaag? Gister? Over het algemeen? Verschilt toch? Soms goed, soms kut? Wat wil je horen? En dan volgt dus óf niks óf een diarree aan randverhalen die heel logisch zijn in de context, maar niemand lijkt dat dan te snappen :')

Hoe raar vind de gemiddelde vrouw een man met littekens trouwens? (Rottig geformuleerd, maar m'n vraag is helder :') ).

Soms wil ik gewoon rust ofzo. Ga ik googlen "vrijwillige opname", lijkt me heerlijk. Of ik fantaseer over een misdaad plegen, niet omdat ik iets fouts wil doen, maar in de bak zitten lijkt me zo veel vrijheid geven.. Geen verplichtingen, geen facturen, geen agenda, geen niks. Gewoon dag tot dag leven. Ben benieuwd wat eerder komt: studiestress klaar of ggz behandeling begonnen. Denk studie :')
  zondag 21 mei 2017 @ 21:47:47 #58
47102 Elvi
miemkwien
pi_171106016
quote:
14s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:43 schreef maffehenkie het volgende:

Zelfs de "hoe voel je je" vraag kan ik amper beantwoorden. Vandaag? Gister? Over het algemeen? Verschilt toch? Soms goed, soms kut? Wat wil je horen? En dan volgt dus óf niks óf een diarree aan randverhalen die heel logisch zijn in de context, maar niemand lijkt dat dan te snappen :')

Maar dat vind ik sowieso een stomme vraag _O-
Dan vroeg de psycholoog "hoe voel je je" of "hoe gaat het". Ja ehm wat denk je zelf? Niet best he anders zat ik daar niet :') Dus ik heb na een tijdje worstelen gewoon gevraagd of ze een andere beginvraag kon bedenken :')
  PR en moderator zondag 21 mei 2017 @ 21:50:08 #59
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_171106095
quote:
14s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:43 schreef maffehenkie het volgende:

[..]

Mooi! (Studeer jij nog? :o ) Heb wel gemerkt dat de (vrouwelijke) psychologen/psychiaters mij niet konden volgen, so far. Als ik dingen op papier zet (of typ) moet ik het in één lijn vertellen. Je leest m'n post van links naar rechts, en van boven naar beneden. Maar m'n brein werkt niet zo helaas. En als ik praat vlieg ik van hot naar her, zeker als het om m'n gedachtes gaat. Of ik klap gewoon dicht. Zelfs de "hoe voel je je" vraag kan ik amper beantwoorden. Vandaag? Gister? Over het algemeen? Verschilt toch? Soms goed, soms kut? Wat wil je horen? En dan volgt dus óf niks óf een diarree aan randverhalen die heel logisch zijn in de context, maar niemand lijkt dat dan te snappen :')

Hoe raar vind de gemiddelde vrouw een man met littekens trouwens? (Rottig geformuleerd, maar m'n vraag is helder :') ).

Soms wil ik gewoon rust ofzo. Ga ik googlen "vrijwillige opname", lijkt me heerlijk. Of ik fantaseer over een misdaad plegen, niet omdat ik iets fouts wil doen, maar in de bak zitten lijkt me zo veel vrijheid geven.. Geen verplichtingen, geen facturen, geen agenda, geen niks. Gewoon dag tot dag leven. Ben benieuwd wat eerder komt: studiestress klaar of ggz behandeling begonnen. Denk studie :')
Whehe ja joh, ben ook nog maar een broekie :@
Ik snap je helemaal trouwens, omdat ik zulke shit blaat vond ik mijn psych ook zo fijn _O- Maar dat moet je dus gewoon aangeven, letterlijk aangeven dat je dan niet weet wat ze wil horen, wat ze bedoelt. De 'hoe voel je je?' vraag werd bij mij ook steeds vaag beantwoord, maar uiteindelijk kwamen we daar toch uit samen omdat ik gewoon alles zei wat er dan in me op kwam.
Best chill hoor, hoop dat je zo'n klik gaat hebben (en dan ook zeggen als je zo'n klik dus niet voelt want anders ben je alsnog niet geholpen).

Ik vind dat zelf trouwens helemaal niet raar, maar ik ben natuurlijk iemand die ze zelf ook heeft. Denk dat je van vrouwen al sneller op begrip zult stuiten dan 'wij' van mannen iig :P Eerlijk zijn helpt, en als ze 't raar vinden en onbegripvol doen wil je toch sowieso niet met ze omgaan?

Maarrehh, voor een vrijwillige opname moet je sowieso eerst weer door die intake he :D Kijk dat eerst maar eens aan, dan kun je samen met die hulpverleners beslissen wat het beste is voor je :Y
Hoop ook dat je dan snel geholpen bent ja :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_171107309
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:57 schreef Moira. het volgende:

[..]

Boh, wel wat langer dan ik. Ik heb 't ruim 2 jaar gedaan maar inmiddels al bijna 10 jaar gestopt ^O^
Ik denk idd wel dat de drang nog wel weg zal gaan over tijd (kan haast niet anders), maar des te knapper dat je inmiddels al een jaar die drang weet te weerstaan :Y
Dank je wel. Soms is het lastig, maar meestal is het heel erg goed te doen. Mijn motivatie is dat een heel huidje ten eerste wel zo leuk naar mijn vriend toe is en daarnaast werkt therapie beter zonder continue zelfverdoving. Stoppen is echt te moeite waard :)

Twee jaar is ook een heel lange periode, het is iets dat super verslavend werkt. Tien jaar gestopt is echt heel erg goed
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  PR en moderator zondag 21 mei 2017 @ 22:40:10 #61
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_171107461
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 22:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dank je wel. Soms is het lastig, maar meestal is het heel erg goed te doen. Mijn motivatie is dat een heel huidje ten eerste wel zo leuk naar mijn vriend toe is en daarnaast werkt therapie beter zonder continue zelfverdoving. Stoppen is echt te moeite waard :)

Twee jaar is ook een heel lange periode, het is iets dat super verslavend werkt. Tien jaar gestopt is echt heel erg goed
Thanks O+
Verder ook helemaal met je eens :Y Gaat je vast lukken om dat vol te houden, voor je 't weet zit je aan de 10 jaar ^O^
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_171109533
Wat mij heel erg geholpen heeft is dat het er van mijn psycholoog mocht zijn, maar dat ik het bespreekbaar moest houden.
Je moet voor jezelf een andere manier zien te vinden om het te vervangen maar die is niet van de een op andere dag gevonden. Ik heb daar echt in moeten groeien.
Dus bespreekbaar houden, samen doorspreken wat er dan precies gebeurde, wat ik zelf geprobeerd heb, wat zou ik kunnen doen?

Heeft heeft mij jaren gekost om eraf te komen. Uiteindelijk heb ik na jaren pas geleerd/gedurfd om er ten eerste over te praten met iemand. Daarnaast heeft het mij heel lang gekost om mezelf open te stellen naar anderen, zoals mijn partner. Om daar hulp te durven vragen op die momenten.
Verder helpt het mij om oefeningen te doen om in het hier-en-nu te blijven of om regelmatig terug te keren naar de realiteit in fasen van heftige emoties.

Ik denk dat 2 jaar geleden de laatste keer is. De drang blijft. En helaas voelt voor mij ook niks zo effectief als zelfbeschadiging. Het helpt, op dat moment. Dat is iets wat ik ook veel van anderen terug hoor die ermee gestopt zijn. Dat er bij de meesten geen copingsmechanismen in de buurt kan komen wat even effectief is.
Dat zorgt er denk ik voor dat de drang soms zo hoog kan zijn. Na 2 jaar niet doen denk ik nu wel steeds: nou, ik heb het nu 2 jaar niet gedaan dus is het nu ECHT nodig? Je kan het ook deze keer vast laten. En dan probeer ik toch het moeilijke moment weer door te komen.
Ik zal niet zeggen dat ik het nooit meer zal doen. Ik probeer het voor nu gewoon steeds uit te stellen en dat lijkt te werken.

Wat trouwens voor mij persoonlijk helpt.
Ik had bepaalde plekken waar ik het deed, zoals in de badkamer. Ik heb heel lang gehad dat ik de badkamer vermeed als ik me niet goed voelde.
En op een gegeven moment kreeg mijn partner ook door dat de badkamer mijn plekje was. Als hij doorhad dat het niet goed met me ging en ik maakte aanstalte om naar de badkamer te gaan dan greep hij daar wel op in.
Het lijkt toch op een soort verslaving. En zoals met vrijwel alle verslavingen heb je de meeste slagingskans om te stoppen als je hulp en ondersteuning van je omgeving hebt. Alleen is het erg lastig is mijn ervaring.
  roze maandag 22 mei 2017 @ 02:51:29 #63
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_171109982
Lastig onderwerp dit. Ik heb er zelf nooit iets meegedaan eigenlijk (naja niks boeiends in ieder geval), bij mij is de behoefte vanzelf afgenomen. Nog steeds is het wel iets wat een beetje in mijn hoofd zit maar gelukkig is de laatste keer alweer 2 jaar geleden. Ik ga binnenkort wel naar een psycholoog voor mijn angstaanvallen, dat is ook waar het automutileren uiteindelijk vandaan komt bij mij (denk ik).
Your beauty never ever scared me.
pi_171117897
Toch een vraagje, iedereen heeft het over de psycholoog enz. Maar stel dat ik dat zie zitten, die gesprekken, ik snap dat toch niet helemaal. Ik heb (vooralsnog) de indruk gehad dat het allemaal heel erg gaat als volgt: (1) probleemstelling (wat wil je, meetbaar) -> (2) oplossing (pil, paar weken therapie) -> (3) rapportcijfer invullen, 6+ is klaar, doei -> (4) ooit weer problemen? -> nieuwe diagnose + aanmelding enz enz

Ik bedoel, jullie vertellen het zo van: ja joh, ik bel even de psycholoog voor een babbeltje, en dan babbelt hij wat mee. Gaat dat echt zo, of is mijn beeld gewoon compleet fout van hoe ze werken? :')
pi_171117965
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:19 schreef maffehenkie het volgende:
Toch een vraagje, iedereen heeft het over de psycholoog enz. Maar stel dat ik dat zie zitten, die gesprekken, ik snap dat toch niet helemaal. Ik heb (vooralsnog) de indruk gehad dat het allemaal heel erg gaat als volgt: (1) probleemstelling (wat wil je, meetbaar) -> (2) oplossing (pil, paar weken therapie) -> (3) rapportcijfer invullen, 6+ is klaar, doei -> (4) ooit weer problemen? -> nieuwe diagnose + aanmelding enz enz

Ik bedoel, jullie vertellen het zo van: ja joh, ik bel even de psycholoog voor een babbeltje, en dan babbelt hij wat mee. Gaat dat echt zo, of is mijn beeld gewoon compleet fout van hoe ze werken? :')
Je hebt een (naar mijn beleving beoordeeld) een niet kloppend beeld van de psychiatrie. Natuurlijk stel je samen doelen op, maar je blijft werken en doelen aanpassen of toevoegen totdat je geen problemen meer hebt. Je moet alleen zelf de verantwoordelijkheid nemen om aan te geven dat je nog verdere hulp nodig hebt. Therapie is iets dat je zelf in de hand hebt en waar je zelf voor je verantwoordelijkheid moet kiezen. Is soms eng en moeilijk, maar wanneer je dat doet, kan het enorm werken (is mijn ervaring dan)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171118058
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Je hebt een (naar mijn beleving beoordeeld) een niet kloppend beeld van de psychiatrie. Natuurlijk stel je samen doelen op, maar je blijft werken en doelen aanpassen of toevoegen totdat je geen problemen meer hebt. Je moet alleen zelf de verantwoordelijkheid nemen om aan te geven dat je nog verdere hulp nodig hebt. Therapie is iets dat je zelf in de hand hebt en waar je zelf voor je verantwoordelijkheid moet kiezen. Is soms eng en moeilijk, maar wanneer je dat doet, kan het enorm werken (is mijn ervaring dan)
Oke. Ja, probleem is dat ik de hulpvraag ook gewoon compleet niet kan formuleren. Dat vragen ze zo makkelijk, en dan stamel je wat vage antwoorden, zo van ja, ik wil minder klachten, ofzo :')
En ik vraag sowieso niet graag om hulp. Verwacht altijd dat anderen dat wel zien wanneer ik hulp nodig heb :')

Ben dan ook bang dat ze me als zeikerd gaan bekijken. Stel je niet aan, die hulpvraag is geen DSM-stoornis, en wij zijn artsen, dus zoek maar een vriend z'n schouder uit om op te janken ofzo.
pi_171118143
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:25 schreef maffehenkie het volgende:

[..]

Oke. Ja, probleem is dat ik de hulpvraag ook gewoon compleet niet kan formuleren. Dat vragen ze zo makkelijk, en dan stamel je wat vage antwoorden, zo van ja, ik wil minder klachten, ofzo :')
En ik vraag sowieso niet graag om hulp. Verwacht altijd dat anderen dat wel zien wanneer ik hulp nodig heb :')

Ben dan ook bang dat ze me als zeikerd gaan bekijken. Stel je niet aan, die hulpvraag is geen DSM-stoornis, en wij zijn artsen, dus zoek maar een vriend z'n schouder uit om op te janken ofzo.
Ik kom ook niet met perfect omschreven SMART-doelen aanzetten hoor ;) Benoem gewoon gedrag waar ik last van heb, of gedachten en samen stel je dan doelen op. Het is ook een vraag waarvan je weet dat die gesteld gaat worden, dus je kan al een briefje maken met klachten/gedragingen/gedachten om die voor te leggen.

Iedereen is bang dat de psych zegt dat je geen hulp nodig hebt, maar dat is een angst, geen realiteit
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171118525
De moed tot bellen werd beloond! Ik sta nog steeds op de wachtlijst na 4 maanden *O*
Morgen mag ik nóg een keer bellen, want de ontwikkelingsstoornis-afdeling was er vandaag niet, en omdat een van de klachten (adhd) onder dat gebied viel moet ik daar zijn *O*

Wat een bende :')
  maandag 22 mei 2017 @ 15:46:36 #69
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171118575
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:25 schreef maffehenkie het volgende:

[..]

Oke. Ja, probleem is dat ik de hulpvraag ook gewoon compleet niet kan formuleren. Dat vragen ze zo makkelijk, en dan stamel je wat vage antwoorden, zo van ja, ik wil minder klachten, ofzo :')
En ik vraag sowieso niet graag om hulp. Verwacht altijd dat anderen dat wel zien wanneer ik hulp nodig heb :')
Dat soort dingen kan je voor de duidelijkheid waarschijnlijk beter uitleggen alsof het over een ander gaat.
pi_171118583
quote:
13s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:44 schreef maffehenkie het volgende:
De moed tot bellen werd beloond! Ik sta nog steeds op de wachtlijst na 4 maanden *O*
Morgen mag ik nóg een keer bellen, want de ontwikkelingsstoornis-afdeling was er vandaag niet, en omdat een van de klachten (adhd) onder dat gebied viel moet ik daar zijn *O*

Wat een bende :')
Die laatste zin is niet nodig :*
Je hebt een heel goede stap gezet. Wachtlijsten horen erbij, maar dan heb je ook wat. Zet hem op en verlies de hoop niet. Het komt heus allemaal goed
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 22 mei 2017 @ 15:48:40 #71
47102 Elvi
miemkwien
pi_171118620
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:19 schreef maffehenkie het volgende:
Toch een vraagje, iedereen heeft het over de psycholoog enz. Maar stel dat ik dat zie zitten, die gesprekken, ik snap dat toch niet helemaal. Ik heb (vooralsnog) de indruk gehad dat het allemaal heel erg gaat als volgt: (1) probleemstelling (wat wil je, meetbaar) -> (2) oplossing (pil, paar weken therapie) -> (3) rapportcijfer invullen, 6+ is klaar, doei -> (4) ooit weer problemen? -> nieuwe diagnose + aanmelding enz enz

Ik bedoel, jullie vertellen het zo van: ja joh, ik bel even de psycholoog voor een babbeltje, en dan babbelt hij wat mee. Gaat dat echt zo, of is mijn beeld gewoon compleet fout van hoe ze werken? :')
Hoe het bij mij ging; ik belde een psycholoog op met mn klachten: "ik voel me rot en ik doe aan zelfbeschadiging", en zij mogen er een diagnose en behandeling aan plakken.
Omdat dat toendertijd vrij rap moest kreeg ik na 2 keer een uurtje gesprek een diagnose borderline hoewel ik verder geen symptomen van borderline had :') Uiteindelijk doorverwijzing gehad naar een borderline-kliniek, die constateerden na 1 gesprek al dat dat het echt niet was :')
Nu zit ik gewoon bij de reguliere GGZ maar niet meer voor zelfbeschadiging.

Het is eigenlijk steeds bijstellen van de diagnose + bijbehorende behandeling. Ik ben niet meer op het punt van 2013 toen ik begon. Ik ben zelfs niet eens meer op het punt van 2016.
pi_171118776
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:46 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat soort dingen kan je voor de duidelijkheid waarschijnlijk beter uitleggen alsof het over een ander gaat.
Mm. Letterlijk bedoel je? Mijn 'ik' projecteren op een 'ander' en dan hem beschrijven? Aardig idee misschien, moet eens proberen.
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Die laatste zin is niet nodig :*
Je hebt een heel goede stap gezet. Wachtlijsten horen erbij, maar dan heb je ook wat. Zet hem op en verlies de hoop niet. Het komt heus allemaal goed
Jahh zit ook niet in de put ofzo, althans zo voelt het (meestal) niet. Maar man, die wachtlijsten, echt hoor. Die wetten slaan ook nergens op. Max zo veel weken. Niemand houdt zich eraan. Gewoon niemand :')
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:48 schreef Elvi het volgende:

[..]

Hoe het bij mij ging; ik belde een psycholoog op met mn klachten: "ik voel me rot en ik doe aan zelfbeschadiging", en zij mogen er een diagnose en behandeling aan plakken.
Omdat dat toendertijd vrij rap moest kreeg ik na 2 keer een uurtje gesprek een diagnose borderline hoewel ik verder geen symptomen van borderline had :') Uiteindelijk doorverwijzing gehad naar een borderline-kliniek, die constateerden na 1 gesprek al dat dat het echt niet was :')
Nu zit ik gewoon bij de reguliere GGZ maar niet meer voor zelfbeschadiging.

Het is eigenlijk steeds bijstellen van de diagnose + bijbehorende behandeling. Ik ben niet meer op het punt van 2013 toen ik begon. Ik ben zelfs niet eens meer op het punt van 2016.
Maar dan zat je vrijgevestigd dus? Geen vergoeding / zelf betalen die psycholoog? Was idd ook de 1e vraag die ik kreeg bij allereerste intake. Heel verhaal gehouden, 1001 klachten, 1 daarvan was snijden/branden dan. Eerste tegenvraag: "Wissel je vaak van gevoelens over je familie, je ouders?" :')
Maar gelukkig geloofden ze m'n antwoord wel, borderline diagnose pff :')
  maandag 22 mei 2017 @ 15:56:11 #73
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171118805
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:55 schreef maffehenkie het volgende:

[..]

Mm. Letterlijk bedoel je? Mijn 'ik' projecteren op een 'ander' en dan hem beschrijven? Aardig idee misschien, moet eens proberen.
Ja, alsof je een buitenstaander bent die alles van jou weet en jouw probleem moet beschrijven
  maandag 22 mei 2017 @ 15:58:45 #74
47102 Elvi
miemkwien
pi_171118900
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 15:55 schreef maffehenkie het volgende:

Maar dan zat je vrijgevestigd dus? Geen vergoeding / zelf betalen die psycholoog? Was idd ook de 1e vraag die ik kreeg bij allereerste intake. Heel verhaal gehouden, 1001 klachten, 1 daarvan was snijden/branden dan. Eerste tegenvraag: "Wissel je vaak van gevoelens over je familie, je ouders?" :')
Maar gelukkig geloofden ze m'n antwoord wel, borderline diagnose pff :')
In 2013 ging het wat anders :P maar ja toen kwam ik bij een vrijgevestigde. Maar dat werd wel vergoed. Nu zit ik bij een gewone GGZ.

Mja ze móeten je wel een diagnose geven ivm de vergoeding. Het zou alleen wel fijn zijn als ze er wat meer tijd in zouden steken. Inmiddels ben ik al een paar keer gewisselend van diagnose :') Ik geloof dat we nu uitgekomen zijn bij angststoornis :P
pi_171119268
Ze probeerden mij ook elke keer borderline aan te smeren _O- No fucking way :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')