abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 mei 2017 @ 23:25:54 #51
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_171131528
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 16:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Hoe vond je de fanedit? :)
Erg goed. Als ik niet beter wist, zou ik niet door hebben gehad dat het 'zomaar een fan' was die de deleted scenes op de juiste plekken in de originele film heeft geplakt. Het zat goed in elkaar. En het was ook wat begrijpelijker dan hoe ik me de originele film herinner. Want hoewel het Lynchiaans mysterieus blijft, wordt wel een hoop meer duidelijk vond ik.

Na het zien van de eerste vier delen van de nieuwe serie ben ik sowieso blij dat ik mijn geheugen gisteren nog even heb opgefrist met de film. Aantal dingen uit de film die behoorlijk nadrukkelijk terugkomen in de nieuwe serie (de ring, de blauwe roos, Phillip Jeffries).

SPOILER: Part 4
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Heufd op 23-05-2017 09:51:12 ]
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 08:58:17 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171136571
:X kan er misschien even gespoilerd worden.. daarom vind ik het ook zo jammer dat deel 3 en 4 dus in amerika al uit zijn...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 23 mei 2017 @ 09:22:26 #53
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_171136992
quote:
2s.gif Op maandag 22 mei 2017 21:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Welke ep? die van seizoen drie duurden elk ~55 min.
Bij mij duurde de eerste dus 1:50, zondertussentijdse aftiteling.
En bij een vriend zat er wel aftiteling tussendoor en waren t duidelijk 2 losse :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 09:23:41 #54
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_171137013
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 21:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

In '90 moest je ervoor thuisblijven... Of in het gunstigste geval je VCR programmeren... :')

Ja want als je er eentje miste was t echt niet meer te volgen.
Dus op de middelbare school vroegen we dan ind e klas wie o wie t opgenomen had, als je t zelf was vergeten :D
Werd een hoop geruild!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 09:26:12 #55
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_171137073
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 23:25 schreef Heufd het volgende:

Na het zien van de eerste vier delen van de nieuwe serie ben ik sowieso blij dat ik mijn geheugen gisteren nog even heb opgefrist met de film. Aantal dingen uit de film die behoorlijk nadrukkelijk terugkomen in de nieuwe serie (de ring, de blauwe roos, Phillip Jeffries).

Ik heb die 55 min samenvatting gekeken die in dit topic stond. Daar kwam de ring wel weer in voor, maar de blauwe roos niet. Dus dat ben ik ff vergeten. Serie tig keer gezien, film maar 1x. Misschien toch maar weer eens de dvd afstoffen dan :o
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 09:33:11 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171137183
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 09:22 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Bij mij duurde de eerste dus 1:50, zondertussentijdse aftiteling.
En bij een vriend zat er wel aftiteling tussendoor en waren t duidelijk 2 losse :D
Op videoland zijn het ook gewoon twee losse afleveringen. Één van 58 en één van 52 minuten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171139067
oh dit is wel kut nu dat sommigen alleen 1 en 2 hebben gezien en sommigen ook 3 en 4.

anyhooo

twin peaks is jeugdsentiment voor mij, ik had toen de serie voor het eerst uitgezonden werd op ik meen rtl4 niet bekeken maar toen rtl 5 werd gelaunched werd heb ik het pas bekeken. had geen tv op mijn kamer, reclame blokken, ik moest altijd in de woonkamer kijken of we bezoek hadden of niet en toen we bij mensen op bezoek gingen, werd echt wel ff omgeschakeld naar twin peaks!

kippenvel moment de begin titels, hoewel aangepast, heeft het wel dezelfde geest van het origineel. ik vond beide eps geweldig, voelde meteen als vanouds met al die bekende gezichten, weird, creepy, hilarisch en uiteraard de heerlijke sfeer. vond de oude serie ook eng wat bij deze eps niet het geval was, maar dat zal wel aan mijn verhoogde incasseringsvermogen door de jaren heen liggen :P

ep 2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_171139200
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 21:10 schreef Xrenity het volgende:

Special effects zijn wel echt kut :')
lynchiaans kut is helemaal okay ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 23 mei 2017 @ 10:57:54 #59
64792 Mryc
play me one more song
pi_171139238
Ik heb genoten van seizoenen 1 en 2 van Twin Peaks, maar ik moet in alle eerlijkheid bekennen dat ik het halverwege aflevering twee van seizoen 3 heb afgezet :{
pi_171139242
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 17:01 schreef Cikx het volgende:
Net de eerste aflevering opgezet, zie ik Michael Bisping met zijn schele kop. :D
die bloemkooloren vielen me op en ik dacht zeker een worstelaar ofzo, thanks voor de bevestiging :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_171139248
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:57 schreef Mryc het volgende:
Ik heb genoten van seizoenen 1 en 2 van Twin Peaks, maar ik moet in alle eerlijkheid bekennen dat ik het halverwege aflevering twee van seizoen 3 heb afgezet :{
how so?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 23 mei 2017 @ 11:02:47 #62
64792 Mryc
play me one more song
pi_171139341
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

how so?
Ik vond het te absurd, kon (nog) geen enkele lijn ontdekken en het boeide me niet zoals ik van tevoren dacht dat het me zou gaan boeien. Had me er echt op verheugd. In seizoen 1 en 2 zat vanaf het begin nog een soort van logica.
pi_171139433
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:02 schreef Mryc het volgende:

Ik vond het te absurd, kon (nog) geen enkele lijn ontdekken en het boeide me niet zoals ik van tevoren dacht dat het me zou gaan boeien. Had me er echt op verheugd. In seizoen 1 en 2 zat vanaf het begin nog een soort van logica.
hoe kan je nou over een lynch product zeggen dat het te absurd is? :P dat is toch zijn trademark? :p geen logica is ook "een soort logica" :P fuck logica })
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 23 mei 2017 @ 11:09:43 #64
64792 Mryc
play me one more song
pi_171139482
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe kan je nou over een lynch product zeggen dat het te absurd is? :P dat is toch zijn trademark? :p geen logica is ook "een soort logica" :P fuck logica })
Je hebt absurd en te absurd in combinatie met een gebrek aan logica waardoor het mij niet meer kan boeien. Mulholland Drive zat ook vol met absurde en onlogische elementen. Zeker later in de film, maar bleef tenminste wel boeien.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 11:10:50 #65
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_171139503
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:57 schreef Mryc het volgende:
Ik heb genoten van seizoenen 1 en 2 van Twin Peaks, maar ik moet in alle eerlijkheid bekennen dat ik het halverwege aflevering twee van seizoen 3 heb afgezet :{
Ik kon er ook nog niet echt inkomen met aflevering 1. Leek meer op een aaneenschakeling van wazige scenes dan een verhaal dat verteld wordt. Ik mis ook de coole muziek.

Hopelijk wordt het nog wat..
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  dinsdag 23 mei 2017 @ 11:11:20 #66
64792 Mryc
play me one more song
pi_171139511
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:10 schreef L3viathan het volgende:

[..]

Ik kon er ook nog niet echt inkomen met aflevering 1. Leek meer op een aaneenschakeling van wazige scenes dan een verhaal dat verteld wordt. Ik mis ook de coole muziek.
Dit dus.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 11:19:26 #67
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_171139696
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe kan je nou over een lynch product zeggen dat het te absurd is? :P dat is toch zijn trademark? :p geen logica is ook "een soort logica" :P fuck logica })
Sowieso logica verwachten na 1 aflevering, da's wel heel erg Amerikaans voorgekauwd.
Dat is bij Lynch uberhaubt al nooit. Ook niet bij S1.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_171139822
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:19 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Sowieso logica verwachten na 1 aflevering, da's wel heel erg Amerikaans voorgekauwd.
Dat is bij Lynch uberhaubt al nooit. Ook niet bij S1.
idd

we moeten gewoon geen verwachtingen hebben, dan zijn we nooit teleurgesteld :P
dus niet streven naar logica, een verhaal of coole muziek. gewoon het product tot je nemen zoals het opgediend wordt c_/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 23 mei 2017 @ 11:27:09 #69
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_171139841
Ik betwijfel dat het gaat verbeteren qua cohesie. Dit is wat Lynch altijd al wilde maken. Voorheen werd hij afgeremd door ABC, die hem voor een network nog relatief veel vrijheid gaven, maar waar hij toch binnen bepaalde conventies moest blijven werken.

Nu heeft hij volledige vrijheid bij Showtime en zie je iets wat veel meer in de lijn van de film ligt. Of van de allerlaatste aflevering van de reeks, toen dacht hij ook duidelijk "fuck it, dit is toch afgelopen, ik doe mijn zin".
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_171139942
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:27 schreef SaintOfKillers het volgende:

Nu heeft hij volledige vrijheid bij Showtime en zie je iets wat veel meer in de lijn van de film ligt. Of van de allerlaatste aflevering van de reeks, toen dacht hij ook duidelijk "fuck it, dit is toch afgelopen, ik doe mijn zin".
toen ik die ep zag, wist ik niet wat ik ervan moest maken en wilde niet geloven dat dat de laatste aflevering was :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 23 mei 2017 @ 11:54:29 #71
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_171140592
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

idd

we moeten gewoon geen verwachtingen hebben, dan zijn we nooit teleurgesteld :P
dus niet streven naar logica, een verhaal of coole muziek. gewoon het product tot je nemen zoals het opgediend wordt c_/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee :D

Ik keek synchroon met een vriend en die appte me hetzelfde.
En ik dacht t ook :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_171141328
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:54 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Nee :D

Ik keek synchroon met een vriend en die appte me hetzelfde.
En ik dacht t ook :D
ons gedrag was dus scripted :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 23 mei 2017 @ 12:39:50 #73
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_171141787
Ik vond de eerste vier afleveringen redelijk rechttoe-rechtaan storrytelling voor Lynch z'n doen. Misschien is dat ook wel het aandeel van Mark Frost (die samen met Lynch het script voor de complete nieuwe serie heeft geschreven) die Lynch enigszins op de grond houdt. Maar ik vond het tot nu toe in ieder geval niet zo onbegrijpelijk als bijvoorbeeld Mulholland Drive.
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 13:24:52 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171142837
Ik vond het eigenlijk wel typisch lynch namelijk dat ondanks dat ik niet alles begrijp toch direct in het verhaal gezogen wordt. Het ergste had ik dat bij inland empire waar werkelijk geen touw aan vast te knopen viel maar toch was spannend. Ik vind dat eigenlijk de verdienste van lynch boeien met een verhaal dat niet in één twee of drie kijkbeurten te vatten is. (of misschien wel nooit) Het is echt een soort poezie op het medium van film. Een goed gedicht kun je ook van tig kanten bekijken en telkens weer iets nieuws ontdekken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171142934
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel typisch lynch namelijk dat ondanks dat ik niet alles begrijp toch direct in het verhaal gezogen wordt. Het ergste had ik dat bij inland empire waar werkelijk geen touw aan vast te knopen viel maar toch was spannend.
Ik vond Inland Empire echt beklemmend en op momenten angstaanjagend. Net als Mulholland Drive in mindere mate (wat nog altijd mijn favoriete film allertijden is). Ook al is het verwarrend, Lynch is in staat om mij onder de dekens te laten kruipen zoals geen enkele horrorfilm dat zou kunnen. _O_
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 13:30:14 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171142967
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:28 schreef Cikx het volgende:

[..]

Ik vond Inland Empire echt beklemmend en op momenten angstaanjagend. Net als Mulholland Drive in mindere mate (wat nog altijd mijn favoriete film allertijden is). Ook al is het verwarrend, Lynch is in staat om mij onder de dekens te laten kruipen zoals geen enkele horrorfilm dat zou kunnen. _O_
Juist :Y dat had ik trouwens ook bij deze twee afleveringen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171143416
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:19 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Sowieso logica verwachten na 1 aflevering, da's wel heel erg Amerikaans voorgekauwd.
Dat is bij Lynch uberhaubt al nooit. Ook niet bij S1.
Nee, Lynch is niet van plan om kijkers bij de hand te nemen en alles uit te leggen.

Ik luisterde gisteravond naar een Twin Peaks podcast en de twee presentatoren hadden aan een vriend gevraagd om ook naar de twee afleveringen te kijken. Deze vriend had nog nooit een aflevering van Twin Peaks gezien. Die snapte dus niks van wat hij zag.

Ik ben overigens wel opgelucht dat Lynch niet van plan is om de kijker uit te leggen wat er allemaal gebeurd is in de eerste twee seizoenen en Fire Walk With Me. Hij gaat er vanuit dat de kijker dat zelf nog wel weet en de personages kent. Ik heb een hekel aan dat soort recap afleveringen en flashbacks. Hij gaat gewoon verder waar hij 25 jaar geleden opgehouden is.
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 13:47:42 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171143470
Het is inderdaad niet te begrijpen zonder de eerste twee seizoenen gezien te hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 23 mei 2017 @ 14:02:50 #79
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_171143966
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:45 schreef The_Playmaker het volgende:

[..]

Nee, Lynch is niet van plan om kijkers bij de hand te nemen en alles uit te leggen.

Ik luisterde gisteravond naar een Twin Peaks podcast en de twee presentatoren hadden aan een vriend gevraagd om ook naar de twee afleveringen te kijken. Deze vriend had nog nooit een aflevering van Twin Peaks gezien. Die snapte dus niks van wat hij zag.

Ik ben overigens wel opgelucht dat Lynch niet van plan is om de kijker uit te leggen wat er allemaal gebeurd is in de eerste twee seizoenen en Fire Walk With Me. Hij gaat er vanuit dat de kijker dat zelf nog wel weet en de personages kent. Ik heb een hekel aan dat soort recap afleveringen en flashbacks. Hij gaat gewoon verder waar hij 25 jaar geleden opgehouden is.
Het startte met een flashback en er zat er ergens nog wel eentje in, maar minimaal inderdaad.
Blij dat ik zelf nog ff de recap heb gekeken :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_171148200
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:54 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Nee :D

Ik keek synchroon met een vriend en die appte me hetzelfde.
En ik dacht t ook :D
Ik ook! :D Geweldig.

Afleveringen 1 en 2 gezien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 23-05-2017 16:41:25 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171148348
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 13:45 schreef The_Playmaker het volgende:

Ik luisterde gisteravond naar een Twin Peaks podcast en de twee presentatoren hadden aan een vriend gevraagd om ook naar de twee afleveringen te kijken. Deze vriend had nog nooit een aflevering van Twin Peaks gezien. Die snapte dus niks van wat hij zag.
Welke podcast is dat?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 16:44:43 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171148760
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ook! :D Geweldig.

Afleveringen 1 en 2 gezien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171148922
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 16:49:46 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171148945
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171149210
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:49 schreef Bosbeetle het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 16:59:20 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171149268
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171149348
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171149418
We moeten niet vergeten dat seizoenen 1 en 2 niet alleen maar ijzersterk waren. Er zat veel slechts tussen. Denk aan de muziekscènes in de bar, alle scènes met James en het plot in het tweede deel van seizoen 2.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171149506
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 17:09:22 #90
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_171149601
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
We moeten niet vergeten dat seizoenen 1 en 2 niet alleen maar ijzersterk waren. Er zat veel slechts tussen. Denk aan de muziekscènes in de bar, alle scènes met James en het plot in het tweede deel van seizoen 2.

James' Song idd :D
Maar soms vraag ik me af: is t onbedoeld slecht of bedoeld slecht en campy?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_171149675
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 17:09 schreef Ang3l het volgende:

[..]

James' Song idd :D
Maar soms vraag ik me af: is t onbedoeld slecht of bedoeld slecht en campy?
Ik heb begrepen dat Twin Peaks altijd bedoeld was als een combinatie tussen een soap (zoals de soap die in de serie zelf een rode draad vormt) en een whodunnit. Ik vind het de kracht daarvan. Ik ben zelf bijvoorbeeld een fan van de Nadine-scènes met d'r gordijnrail. (In de tijd waarin ik Twin Peaks zag worstelde ik zelf ook met gordijnrails.)

Ik vind Twin Peaks nog steeds de beste serie die ik ooit heb gezien. Fargo vind ik technisch gezien de betere serie, maar David Lynch kan ik alle uitglijders in Twin Peaks vergeven. Deze vergevingsgezindheid heb ik niet ten aanzien van andere series.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171150090
De scènes met the Log Lady waren erg emotioneel. Wat zag ze er al heel ziek uit. :{
pi_171150277
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 17:32 schreef The_Playmaker het volgende:
De scènes met the Log Lady waren erg emotioneel. Wat zag ze er al heel ziek uit. :{
Misschien toch maar even onder een spoiler zetten?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171150756
Ben begonnen aan de originele serie omdat ik van de nieuwe niet heel veel snapte maar het toch leuk vond.

Ben er al een paar keer aan begonnen maar afgezet omdat het zo oud was en niet wist of het iets voor mij was
pi_171151229
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:31 schreef Claudia_x het volgende:
Minimum
[..]

Welke podcast is dat?
Ik volg een aantal Twin Peaks podcasts. Deze heet Twin Peaks The Gifted and the Damned.
pi_171151613
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:31 schreef The_Playmaker het volgende:

[..]

Ik volg een aantal Twin Peaks podcasts. Deze heet Twin Peaks The Gifted and the Damned.
Zijn er nog andere de moeite waard? Wel leuk om te beluisteren tussen afleveringen in.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_171151748
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zijn er nog andere de moeite waard? Wel leuk om te beluisteren tussen afleveringen in.
De review van de eerste 2 episodes moet nog komen, maar ik ben in ieder geval van plan om deze te volgen.

https://soundcloud.com/peakstv
pi_171152002
Eén van de meest bijzondere dingen aan TP vond ik dat ik de serie daadwerkelijk eng vond op bepaalde momenten en dat heb ik zelden bij films/series.

Verder ben ik best dol op meerdere werken van Lynch, maar dat héle absurde, dat er echt iedere vorm van 'logica', van een nog te volgen verhaal, ontbreekt, daar houd ik niet van. Persoonlijk vond ik dat in het 1e en 2e seizoen van TP voor het grootste gedeelte wel meevallen. Er zaten hele absurde dingen in, maar er was het gros van de tijd nog wel een rode draad met enige 'logica' aanwezig. Er staat me bij dat het op het laatst wel steeds absurder werd en ik kon dat niet echt waarderen. Hoop niet dat dit nieuwe seizoen die lijn doortrekt.
Tails tell tales
pi_171152321
Aflevering 1 en 2 gezien. Ben er wel heel erg blij mee. In tijden niet zulke mooie tv gezien. Veel horror gewend maar dit was toch wel iets wat echt naar aanvoelde.
pi_171157248
SPOILER: episode 4
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')