abonnement Unibet Coolblue
pi_210496074
quote:
88s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja deze tv show uitleggen is net zo nuttig als uitlegen wat Dali met zijn snor bedoelt. (niet dat die youtube filmpjes niet de moeite waard zijn trouwens)
Inderdaad. Lynch denkt er niet op zo'n manier over na, maar gaat associatief te werk. Mijn idee is dat je de serie beter kunt ervaren en voelen dan analyseren. Al moet ik zeggen dat de podcast The gifted and the damned voor mij seizoen drie heeft verrijkt. Elke week bekeek ik (noodgedwongen) één aflevering en daarna beluisterde ik de podcast.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 1 september 2023 @ 12:38:22 #77
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_210497669
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Inderdaad. Lynch denkt er niet op zo'n manier over na, maar gaat associatief te werk. Mijn idee is dat je de serie beter kunt ervaren en voelen dan analyseren. Al moet ik zeggen dat de podcast The gifted and the damned voor mij seizoen drie heeft verrijkt. Elke week bekeek ik (noodgedwongen) één aflevering en daarna beluisterde ik de podcast.
Is dat nog leuk om dan nu achteraf te beluisteren? Aan 1 stuk?
Of is t echt vooral leuk tijdens de serie?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_210497683
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:08 schreef Ang3l het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre die "Actually explained" wel kloppen. Die man laat zich niet echt uitleggen volgens mij :D
Net zoals ie t niet eens was met de boeken achteraf, van Snow. Want zo had ie t helemala niet bedoeld.
Maar interessant blijft t wel.
Het blijft speculeren natuurlijk. Zoals iemand in de comments bij de eerste video zei, "imagine David Lynch Watching this and going like "no". :s) maar ik vind zijn verhaal echt heel goed gedaan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210497708
quote:
88s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja deze tv show uitleggen is net zo nuttig als uitlegen wat Dali met zijn snor bedoelt. (niet dat die youtube filmpjes niet de moeite waard zijn trouwens)
True in de zin van, dat mysterie opzich al fascinerend is en niet altijd uitgelegd hoeft te worden, omdat uitleg ten koste gaat van de mysterie. Deze guy waarschuwt daar ook voor aan het begin van de eerste video.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210497716
quote:
88s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja deze tv show uitleggen is net zo nuttig als uitlegen wat Dali met zijn snor bedoelt. (niet dat die youtube filmpjes niet de moeite waard zijn trouwens)
Ik begrijp de behoefte om Lynch-films te willen 'begrijpen' eigenlijk totaal niet. Dat overgeanalyseer doet voor mij enkel af aan de heerlijke mysterieuze trip waar je in mee wordt genomen.
  vrijdag 1 september 2023 @ 12:47:01 #81
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_210497746
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 12:39 schreef Slayage het volgende:

[..]
Het blijft speculeren natuurlijk. Zoals iemand in de comments bij de eerste video zei, "imagine David Lynch Watching this and going like "no". :s) maar ik vind zijn verhaal echt heel goed gedaan.
Ja ik twijfel of ik m misschien al niet eens gezien heb.
Was ooit een youtube vide met Twin Peaks explained van ongeveer een uur.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 1 september 2023 @ 12:47:59 #82
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_210497752
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 12:43 schreef vivelafete het volgende:

[..]
Ik begrijp de behoefte om Lynch-films te willen 'begrijpen' eigenlijk totaal niet. Dat overgeanalyseer doet voor mij enkel af aan de heerlijke mysterieuze trip waar je in mee wordt genomen.
Voor mij niet.
Ik vind doorgronden van mysteries (buiten de serie om) deel van het mysterie.
Het hoeft voor mij niet in een serie tot den treure uitgelegd te worden, maar speculeren en verbanden proberen te zien, hidden meanings etc, dat vind ik wel leuk. Symbolen zoals de stoplichten rood/groen en zo.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_210497776
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 12:43 schreef vivelafete het volgende:

[..]
Ik begrijp de behoefte om Lynch-films te willen 'begrijpen' eigenlijk totaal niet. Dat overgeanalyseer doet voor mij enkel af aan de heerlijke mysterieuze trip waar je in mee wordt genomen.
Lynch zelf zegt dat jij als kijker de detective moet uithangen en op onderzoek moet gaan om het uit te vogelen . Lynch moedigt het dus zelf aan. Je kan natuurlijk op verschillende manieren kijken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210497804
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 12:47 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ja ik twijfel of ik m misschien al niet eens gezien heb.
Was ooit een youtube vide met Twin Peaks explained van ongeveer een uur.
De eerste video duurt meer dan 4,5 uur :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator vrijdag 1 september 2023 @ 15:19:21 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210499666
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 12:54 schreef Slayage het volgende:

[..]
De eerste video duurt meer dan 4,5 uur :Y)
Die heb ik toen gekeken en dat was ook wel een behoorlijk tof staaltje werk inderdaad.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210505003
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 12:38 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Is dat nog leuk om dan nu achteraf te beluisteren? Aan 1 stuk?
Of is t echt vooral leuk tijdens de serie?
Dat kan ik niet beoordelen. Het is alweer een tijd geleden voor me (even opgezocht: 6 jaar :o). Je kunt het natuurlijk altijd proberen! Ik ben zelf een podcastluisteraar en ben vrij kritisch. The gifted and the damned vond ik in ieder geval de beste Twin Peaks-podcast.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_210676734
Ben op een gegeven moment gestopt met seizoen drie toentertijd, maar ik heb eigenlijk best wel zin om weer eens een poging te wagen. Waar kun je op dit moment seizoen drie kijken?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210678742
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
Ben op een gegeven moment gestopt met seizoen drie toentertijd, maar ik heb eigenlijk best wel zin om weer eens een poging te wagen. Waar kun je op dit moment seizoen drie kijken?
Sky showtime. Ik snap wel dat je bent gestopt met kijken overigens :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210697924
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 23:26 schreef Slayage het volgende:

[..]
Sky showtime. Ik snap wel dat je bent gestopt met kijken overigens :P
Staat wel echt veel troep op nu ik het zie.

Mja, ik heb Discovery Plus ook alleen maar voor de UFC.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 6 december 2023 @ 20:24:44 #90
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211538771
Serie 3 de afgelopen dagen gebinged. Moet zeggen, vond het geweldig dat ze (vrijwel) alle acteurs uit de eerste twee delen weer terug hebben gekregen. Echter, de 3e serie op zich vond ik vreselijk tegenvallen.
  vrijdag 8 december 2023 @ 08:01:47 #91
461242 Geluiden
Mountains & websites
pi_211551200
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Serie 3 de afgelopen dagen gebinged. Moet zeggen, vond het geweldig dat ze (vrijwel) alle acteurs uit de eerste twee delen weer terug hebben gekregen. Echter, de 3e serie op zich vond ik vreselijk tegenvallen.
Wat had je ervan verwacht?
pi_211908124
Ik zou de serie wel weer eens van voren af aan willen zien; ik heb alles in 2021 gebinged. Seizoen 3 was natuurlijk totaal absurd.
Mja
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')